Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
handžar88 wrote:
Pa sto nam sufijske daije ne drze predavanja da izbave ovaj narod iz ralja neznanja u kojem su zadnjih sto godina nego se zabijaju u svoje kuce i tekije i tamo pojedincima prosipaju svoju filozofiju.. znas zasto, zato sto nemaju znanje i zato sto im odgovara neznanje.. IZ je bitna samo clanarina a to sto su po selima dzamije prazne i samo hodza klanja, a i on zato sto mora, to im ne smeta i ne bave se tim pitanjima, licemjerstvo na nivou.. ali to se mijenja hvala Allahu zahvaljujuci "vehabijskim" daijama, a ovi mogu samo lajati.
U suštini, kritika današnjeg poimanja sufizma ti stoji. Međutim, smatrati da će se nešto nabolje promijeniti sa poplavom vehabijskih da'ija je suludo razmišljanje. Može se promijeniti, ali samo povratkom unatrag, u srednji vijek, vršeći na taj način pakistanizaciju, idlibizaciju i afganistanizaciju društva.
handžar88 wrote:
Pa sto nam sufijske daije ne drze predavanja da izbave ovaj narod iz ralja neznanja u kojem su zadnjih sto godina nego se zabijaju u svoje kuce i tekije i tamo pojedincima prosipaju svoju filozofiju.. znas zasto, zato sto nemaju znanje i zato sto im odgovara neznanje.. IZ je bitna samo clanarina a to sto su po selima dzamije prazne i samo hodza klanja, a i on zato sto mora, to im ne smeta i ne bave se tim pitanjima, licemjerstvo na nivou.. ali to se mijenja hvala Allahu zahvaljujuci "vehabijskim" daijama, a ovi mogu samo lajati.
U suštini, kritika današnjeg poimanja sufizma ti stoji. Međutim, smatrati da će se nešto nabolje promijeniti sa poplavom vehabijskih da'ija je suludo razmišljanje. Može se promijeniti, ali samo povratkom unatrag, u srednji vijek, vršeći na taj način pakistanizaciju, idlibizaciju i afganistanizaciju društva.
Ziv bio ne znas o cemu pricas.. a kad spominjes srednji vijek trebao bi znati da nije srednji vijek bio svugdje kao u evropi, procitaj malo kako se zivilo u to doba u islamskom svijetu.. i mogu ti reci da bi volio da se vratimo u srednji vijek, zlatno islamsko doba.
Nurudin wrote:Ne zjbavam se , nego se ti malo praviš da ne kontaš o čemu pričam.
Ukratko, izbacio je arapski jezik i sve arapsko što je dezorjentisalo njegov narod u izgradnji nacionalnog identiteta.
Slično kao mi danas, kriza identiteta i izgradnja nacije koja se još vrti oko islama koji ima jaku arapsko-nacionalističku
notu i tako ne dozvoljava prirodnu izgradnju domaćeg bića. Arapi su , još od Omera, pod krinkom islama arabizirali , prvo
Perziju (i zato ga danas mrze izmeđuostalog, a prihvataju islam aLI ne i beduinsku kulturu) , pa onda cjeli pokoreni islamski svijet.
Turci su to malo razvodnili ali se arapski urnek kamen, sa svojom nazadnom ideološkom matricom , uvijek kao kamen oko nogu
zadržavao kroz islam i takozvani "ummet" , pa iako su ga Osmanlije često koristile u nastojanju da zadrže moć nad svim kulturama
koje su bile pod njima, na kraju im se to obilo o glavu i u trenutku kad se svijet na zapadu izdigao i napredovao kroz kulturološke
i civilizacijske procese, oni su ostali kao tzv "bolesnik na Bosforu", društvo koje umire (skupa sa nama i svima pod Osmanlijama)
i koje nema nikakav odgovor na svjetska kretanja .
Nakon svih bruka i muka u prvom svjetskom ratu , poslije kojeg je "ummet" definitivno puko ko kokica na proste faktore pokazavši
svu nazadnost i inferiornost islama i raznih varijanti istoga, kao društvenog uređenja, Mustafa Kemal je u zadnjem trzaju spasio
obraz u bitci kod Galipolja i vjerovatno shvatio da tako više ne ide.
Prvo što je uradio, jeste da je taj kamen postavio gdje mu je mjesto, a to je u muzej mitova i istorije ali koji i dalje ima svoju
vrijednost , na način da su mitovi objašnjeni i demistificirani i samim time više ne upravljaju društvom, nego su više posvećena
smrti , filozofiji onostranog itd , a nikako uređenju društvenih ili bilo kakvih odnosa.
Bošnjački islam je islam nekadašnjih hamzevija , pravi domaći proizvod blizak kršćanstvu, kako mu i priliči na oovm podneblju,
a ne ovo besmisleno prašnjavo i dogmatsko frankenštajn biće u sred našeg identiteta.
Nurudin wrote:Ne zjbavam se , nego se ti malo praviš da ne kontaš o čemu pričam.
Ukratko, izbacio je arapski jezik i sve arapsko što je dezorjentisalo njegov narod u izgradnji nacionalnog identiteta.
Slično kao mi danas, kriza identiteta i izgradnja nacije koja se još vrti oko islama koji ima jaku arapsko-nacionalističku
notu i tako ne dozvoljava prirodnu izgradnju domaćeg bića. Arapi su , još od Omera, pod krinkom islama arabizirali , prvo
Perziju (i zato ga danas mrze izmeđuostalog, a prihvataju islam aLI ne i beduinsku kulturu) , pa onda cjeli pokoreni islamski svijet.
Turci su to malo razvodnili ali se arapski urnek kamen, sa svojom nazadnom ideološkom matricom , uvijek kao kamen oko nogu
zadržavao kroz islam i takozvani "ummet" , pa iako su ga Osmanlije često koristile u nastojanju da zadrže moć nad svim kulturama
koje su bile pod njima, na kraju im se to obilo o glavu i u trenutku kad se svijet na zapadu izdigao i napredovao kroz kulturološke
i civilizacijske procese, oni su ostali kao tzv "bolesnik na Bosforu", društvo koje umire (skupa sa nama i svima pod Osmanlijama)
i koje nema nikakav odgovor na svjetska kretanja .
Nakon svih bruka i muka u prvom svjetskom ratu , poslije kojeg je "ummet" definitivno puko ko kokica na proste faktore pokazavši
svu nazadnost i inferiornost islama i raznih varijanti istoga, kao društvenog uređenja, Mustafa Kemal je u zadnjem trzaju spasio
obraz u bitci kod Galipolja i vjerovatno shvatio da tako više ne ide.
Prvo što je uradio, jeste da je taj kamen postavio gdje mu je mjesto, a to je u muzej mitova i istorije ali koji i dalje ima svoju
vrijednost , na način da su mitovi objašnjeni i demistificirani i samim time više ne upravljaju društvom, nego su više posvećena
smrti , filozofiji onostranog itd , a nikako uređenju društvenih ili bilo kakvih odnosa.
Bošnjački islam je islam nekadašnjih hamzevija , pravi domaći proizvod blizak kršćanstvu, kako mu i priliči na oovm podneblju,
a ne ovo besmisleno prašnjavo i dogmatsko frankenštajn biće u sred našeg identiteta.
Puno si se opteretio, brate...
Ne znam šta ti to znači. Uglavnom, reforma islama je reforma kao i kod svake druge religije.
Kršćanstvo je poteklo iz istog izvora i podneblja kao i islam ali se je prilagodilo drugim kulturama, ne izgubivši ništa
od svog esencijalnog učenja.
Danas se niko više ne ujedinjuje na vjerskoj platformi, to je tako passe da je smiješno, a muslimanima se to i dalje nudi kao
nekakav ideal .
handžar88 wrote:
Ziv bio ne znas o cemu pricas.. a kad spominjes srednji vijek trebao bi znati da nije srednji vijek bio svugdje kao u evropi, procitaj malo kako se zivilo u to doba u islamskom svijetu.. i mogu ti reci da bi volio da se vratimo u srednji vijek, zlatno islamsko doba.
Odlično znam. Za kritiku sistema i vlasti letila je glava.
Mnogi učenjaci su smatrani zabludjelim, otpadnicima, nevjernicima od strane teologa, pa su također nosili glavu u torbi.
Upravo je jačanje religije i ortodoksije usporilo razvoj naučne misli u halifatima.
handžar88 wrote:
Ziv bio ne znas o cemu pricas.. a kad spominjes srednji vijek trebao bi znati da nije srednji vijek bio svugdje kao u evropi, procitaj malo kako se zivilo u to doba u islamskom svijetu.. i mogu ti reci da bi volio da se vratimo u srednji vijek, zlatno islamsko doba.
Sretno...Bice ti tesko bez samsunga, klix foruma i 'poucnih' Spahicevih klipova tamo u srednjem vijeku.
Jedne prilike pitali su Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem: “Može li vjernik biti kukavica? – Da! – odgovori. – Može li vjernik biti škrtica? – Može! – odgovori Poslanik – A može li vjernik biti lažac? – Ne može!… – odgovori.” (hadis biljezi Malik)
Last edited by zagortenej on 28/01/2018 12:40, edited 1 time in total.