Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
Moderator: Bloo
- nermin9200
- Posts: 331
- Joined: 10/12/2010 22:21
#1 Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
Ispravite me ako negdje pogrijesim...
Kur'an je Bozijem poslaniku Muhammedu, a.s. objavljivan u ajetima. Zanima me na koji nacin su sastavljene sure u Kur'anu i kojim redom su poredane? Na koji nacin su redani ajeti u surama? Guglao sam, ali nisam dosao do odgovora, pa ako je neko upucen, volio bih da mi odgovori... Hvala
Kur'an je Bozijem poslaniku Muhammedu, a.s. objavljivan u ajetima. Zanima me na koji nacin su sastavljene sure u Kur'anu i kojim redom su poredane? Na koji nacin su redani ajeti u surama? Guglao sam, ali nisam dosao do odgovora, pa ako je neko upucen, volio bih da mi odgovori... Hvala
- bijela
- Posts: 4231
- Joined: 20/12/2009 21:14
#2 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
Dželaludin Sujuti, djelo "Itqan - Sveobuhvatni uvodnik u kur'anske nauke"
prijevod A. Fatić, 2011.
(nekoliko poglavlja govori upravo o tome što pitaš)
prijevod A. Fatić, 2011.
(nekoliko poglavlja govori upravo o tome što pitaš)
- miskin
- Posts: 1654
- Joined: 26/09/2011 23:35
#3 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
Evo slicno pitanje, pa procitaj.
Pitanje: Zanima me zašto sure u Kur'anu nisu zapisane po redoslijedu kao što su objavljivane, npr. sura Alek je prva objavljena, zašto ona nije prva u Kur'anu?
Odgovor: Na samom početku treba spomenuti nekoliko činjenica koje će ovaj odgovor učiniti jasnijim:
Redoslijed ajeta u surama je tevkifi – naznačen od Allahovog Poslanika, po jednoglasnom stavu islamskih učenjaka, i tome svjedoče mnogi vjerodostojni hadisi. Jednoglasan stav učenjaka u pogledu ovog pitanja spomenuli su mnogi učenjaci.
Što se tiče pitanja redoslijeda sura u Kur’anu, onako kako to danas vidimo u mushafu, po mišljenju većine učenjaka, taj redoslijed nije tevkifi – po naredbi Allahovog Poslanika, već je plod idžtihada ashaba prilikom sakupljanja Kur’ana u jedan mushaf. Međutim, treba naglasiti da za redoslijed velikog broja sura u Kur’anu postoje dokazi u praksi Allahovog Poslanika, ali isto tako neki učenjaci smatrali da je i sam raspored sura u Kur’anu tevkifi, naredba od Allahovog Poslanika.
Ako bismo kazali da je raspored sura u Kur’anu tevkifi – po naredbi Poslanika, onda ne postoji potreba odgovarati na vaše pitanje, tj. naša obaveza je samo da se povinujemo naredbi Allahovog Poslanika. Međutim, ako bismo kazali da je redoslijed sura u Kur’anu plod idžtihada ashaba – zasnovan na riječima Allahovog Poslanika, onda možemo kazati da sure u Kur’anu nisu poredane po redoslijedu objave jer su kur’anske sure objavljivane shodno vremenu i potrebi, a tek nakon što su objavljene poredane su redoslijedom koji vidimo danas.
A Allah najbolje zna!
Odgovorio: Pezić Elvedin
Evo i link toga http://--- NO LINKS ---/fetve/index.php?option ... &Itemid=44
Pitanje: Zanima me zašto sure u Kur'anu nisu zapisane po redoslijedu kao što su objavljivane, npr. sura Alek je prva objavljena, zašto ona nije prva u Kur'anu?
Odgovor: Na samom početku treba spomenuti nekoliko činjenica koje će ovaj odgovor učiniti jasnijim:
Redoslijed ajeta u surama je tevkifi – naznačen od Allahovog Poslanika, po jednoglasnom stavu islamskih učenjaka, i tome svjedoče mnogi vjerodostojni hadisi. Jednoglasan stav učenjaka u pogledu ovog pitanja spomenuli su mnogi učenjaci.
Što se tiče pitanja redoslijeda sura u Kur’anu, onako kako to danas vidimo u mushafu, po mišljenju većine učenjaka, taj redoslijed nije tevkifi – po naredbi Allahovog Poslanika, već je plod idžtihada ashaba prilikom sakupljanja Kur’ana u jedan mushaf. Međutim, treba naglasiti da za redoslijed velikog broja sura u Kur’anu postoje dokazi u praksi Allahovog Poslanika, ali isto tako neki učenjaci smatrali da je i sam raspored sura u Kur’anu tevkifi, naredba od Allahovog Poslanika.
Ako bismo kazali da je raspored sura u Kur’anu tevkifi – po naredbi Poslanika, onda ne postoji potreba odgovarati na vaše pitanje, tj. naša obaveza je samo da se povinujemo naredbi Allahovog Poslanika. Međutim, ako bismo kazali da je redoslijed sura u Kur’anu plod idžtihada ashaba – zasnovan na riječima Allahovog Poslanika, onda možemo kazati da sure u Kur’anu nisu poredane po redoslijedu objave jer su kur’anske sure objavljivane shodno vremenu i potrebi, a tek nakon što su objavljene poredane su redoslijedom koji vidimo danas.
A Allah najbolje zna!
Odgovorio: Pezić Elvedin
Evo i link toga http://--- NO LINKS ---/fetve/index.php?option ... &Itemid=44
- harač
- Posts: 5274
- Joined: 13/02/2006 13:30
#4 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
zar mu nije bilo lakše reći: ne zna se
- miskin
- Posts: 1654
- Joined: 26/09/2011 23:35
#5 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
sta ti mislis da nesto nekog pitas sto te zanima i on ti samo kaze nezna se, i to je to bez ikakva objasnjenja, ovo ovako i treba da ide da ucis vjeru sa dokazima, a ne samo moze ili nemoze, halal,haram.harač wrote:zar mu nije bilo lakše reći: ne zna se
- bijela
- Posts: 4231
- Joined: 20/12/2009 21:14
#6 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
imam Sujuti kaže da je i raspored sura u mushafu tevkifi, sem sure beraaaaaetun minellahi ve resulihi.
- miskin
- Posts: 1654
- Joined: 26/09/2011 23:35
#7 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
ovo je sura Tevba mislimbijela wrote:imam Sujuti kaže da je i raspored sura u mushafu tevkifi, sem sure beraaaaaetun minellahi ve resulihi.
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#8 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
sadrzaj postova od 43 stranice moze biti prebacen na temu : objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
da-li-je-allah-bog-stvarno-milostiv-t147883s1125.html
hvala
da-li-je-allah-bog-stvarno-milostiv-t147883s1125.html
hvala
-
- Posts: 3748
- Joined: 04/01/2017 22:45
#9 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
I šta je sad tu nejasno? Ustvari, o čemu želiš da raspravljamo? Ne razumijem da li se radi o samom kur'anu, sastavljanju istog u mushaf, ili je riječ o dodavanju samoglasnika.Connaisseur Karlin wrote:objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#10 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
izvor: Variant readings of the Quo'ran, by Amhad Ali Al Imamthe status of the Qur'an and its oral and written history
during the Prophet's lifetime, the compilation of Abu Bakr, and the
further compilation of 'Ut:hman which became predominant throughout
the a~iir (the Islamic lands), after copies of it were dispatched and
accompanied by distinguished Qurrii'. At the same time, personal manuscripts
that did not correspond with the 'Uthmanic ma~a/Jif ceased to exist.
The development of the 'Uthmanic ma~ii/Jif is traced down to the printed
ma~ii/Jif of our present day, with the conclusion that they represent the
unaltered text of the Qur'an.
I discuss various issues in a critical way,
refuting the many allegations concerning the text of the Qur'an and the
ma~ii/Jifto demonstrate its completeness and trustworthiness.
Having studied the relationship between the 'Uthmanic ma~ii/Jif and
the seven a/Jruf, I have concluded that the ma~ii/Jif, which include what is
transmitted by tawiitur, accommodate either all or some of the a/Jruf that
correspond with the orthography of the 'Uthmanic ma~ii/Jif.
Schools of reading in all the cities were established according to the
'Uthmanic ma$ii/Jif. Any reading which did not correspond with them was
abandoned, and the personal codices were destroyed by the command of
'Uthrnan. 21 The Tna$ii/Jif and readings of the a~r became famous and were
adopted throughout the Muslim world.
The term seven al)ruf means seven linguistical variations reflecting
various Arab dialects used in reciting the Qur'an.
To aid the memories of the Companions, the Prophet would have
scribes write down what was revealed to him in verses or portions on
materials available at the time. (Many of the Companions knew by heart
all or parts of the Qur'an; some even had their own codices.) The Qur'an
was thus preserved in the hearts of the Qurrii' as well as in book form.
The first development was that Abu Bakr gathered the Qur'an from
its sul)uf and different materials, as it had been transmitted from the
Prophet, and compiled them in the m~l)af. The word mu$1)a/ denotes the
entire text of the Qur'an (this title was given to the Qur'an during the lifetime
of the Prophet). It is an ancient Arabic word used in pre-Islamic
poetry.
The next step was the compilation of 'Uthman, who copied rruzyiil)if
from the ~l)af of Abu Bakr and distributed them to the metropolitan
cities accompanied by distinguished Qurrii' to teach the people accordingly.
The language in which the Qur'an has been revealed is studied in
ancient as well as in modern linguistical sources to investigate the views
of the scholars. The text of the Qur'an is found to reflect the influence of
various dialects of the Arabs.
najinteresantniji dio:
razlicito znacenje teksta je upravo objasnjeno-interpetirano koristenjem riwayahalthough the sound readings may differ in meaning, they do
not contradict each other. The orthography of the ma~al},if preserves the
authentic readings, which are subject to the riwayah, and the orthography
itself does not initiate or create any readings
Riwayah
Premodern meanings include “telling,” “recounting,” and “version,” with reference both to literary works and historical events.
Last edited by Connaisseur Karlin on 26/11/2017 16:38, edited 1 time in total.
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#11 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
sastavljanju istog u mushafsekerbay wrote:I šta je sad tu nejasno? Ustvari, o čemu želiš da raspravljamo? Ne razumijem da li se radi o samom kur'anu, sastavljanju istog u mushaf, ili je riječ o dodavanju samoglasnika.Connaisseur Karlin wrote:objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
-
- Posts: 3748
- Joined: 04/01/2017 22:45
#12 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
Prvi mushaf je sastavio alija, a.s. i to netom nakon poslanikove, s.a.v.s. smrti. To su zabilježile sunijske i šijske predaje.
Razlika između njega i onog koji je sastavljen u vrijeme ebu bekra, r.a. je u tome što je alijin imao potpuni i najbolji tefsir.
Što se tiče onog u vrijeme osmana, r.a., a koji je očuvan i dan danas, on je ostavio jedan(poznato je da je kur'an objavljen na sedam harfova) i to onaj kurejš.
Što se tiče izostavljanja samoglasnika, arapi su izgovarali sa, ali ih nisu pisali. Isto tako tačke.
Sad, nakon osvajanja zemalja, morali su dodati ono što su iz ostavljali kako bi nearapi mogli čitati.
Svi koji su učili kur'an, mogu ga čitati bez istih.
Razlika između njega i onog koji je sastavljen u vrijeme ebu bekra, r.a. je u tome što je alijin imao potpuni i najbolji tefsir.
Što se tiče onog u vrijeme osmana, r.a., a koji je očuvan i dan danas, on je ostavio jedan(poznato je da je kur'an objavljen na sedam harfova) i to onaj kurejš.
Što se tiče izostavljanja samoglasnika, arapi su izgovarali sa, ali ih nisu pisali. Isto tako tačke.
Sad, nakon osvajanja zemalja, morali su dodati ono što su iz ostavljali kako bi nearapi mogli čitati.
Svi koji su učili kur'an, mogu ga čitati bez istih.
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#13 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
hvala, ipak postoje razlike, a koje sam ranije primjetila razlicite intrperaticje/obrazlozenja teksta su uticale na smisao teksta/recitacija Kuranasekerbay wrote:Prvi mushaf je sastavio alija, a.s. i to netom nakon poslanikove, s.a.v.s. smrti. To su zabilježile sunijske i šijske predaje.
Razlika između njega i onog koji je sastavljen u vrijeme ebu bekra, r.a. je u tome što je alijin imao potpuni i najbolji tefsir.
Što se tiče onog u vrijeme osmana, r.a., a koji je očuvan i dan danas, on je ostavio jedan(poznato je da je kur'an objavljen na sedam harfova) i to onaj kurejš.
Što se tiče izostavljanja samoglasnika, arapi su izgovarali sa, ali ih nisu pisali. Isto tako tačke.
Sad, nakon osvajanja zemalja, morali su dodati ono što su iz ostavljali kako bi nearapi mogli čitati.
Svi koji su učili kur'an, mogu ga čitati bez istih.
- Smrcak15
- Posts: 11137
- Joined: 13/12/2015 13:23
#14 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
nije tacno, nego je prvi pisani Mushaf u papirnom formatu uradio Osman, a ne Alija, pogleadj manuscripte, svi govore Uthamnic manuscript, zato sto je iz perioda vladavine Osmana.Connaisseur Karlin wrote:hvala, ipak postoje razlike, a koje sam ranije primjetila razlicite intrperaticje/obrazlozenja teksta su uticale na smisao teksta/recitacija Kuranasekerbay wrote:Prvi mushaf je sastavio alija, a.s. i to netom nakon poslanikove, s.a.v.s. smrti. To su zabilježile sunijske i šijske predaje.
Razlika između njega i onog koji je sastavljen u vrijeme ebu bekra, r.a. je u tome što je alijin imao potpuni i najbolji tefsir.
Što se tiče onog u vrijeme osmana, r.a., a koji je očuvan i dan danas, on je ostavio jedan(poznato je da je kur'an objavljen na sedam harfova) i to onaj kurejš.
Što se tiče izostavljanja samoglasnika, arapi su izgovarali sa, ali ih nisu pisali. Isto tako tačke.
Sad, nakon osvajanja zemalja, morali su dodati ono što su iz ostavljali kako bi nearapi mogli čitati.
Svi koji su učili kur'an, mogu ga čitati bez istih.
uostalom, prvi pisani Kuran, je bio raskomadan u raznim dijelovima i to je vec uradjeno bilo za vrijeme Muhammeda.
jasno je definisano i opisano ko je sta radio i kad se radilo.
http://www.nur-islam.com/index.php?opti ... Itemid=216
Orginalnost Kur'ana
Kur'an koji vi, muslimani, danas imate nije originalni Kur'an, već Osmanov.
Jedan od najčešćih mitova u vezi Časnog Kur'ana je da je Osman, r.a., treći pravedni halifa, prikupio kur'anski tekst u jednu zbirku i, između mnoštva kontradiktornih verzija, odabrao jedan Kur'an. Ovaj Kur'an, kojeg svi muslimani svijeta smatraju Božijom objavom, isti je onaj Kur'an koji je objavljen posljednjem Božijem poslaniku, Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem Kur'anske sure su pisane i grupirane pod direktnim nadzorom Božijeg Poslanika. Ovdje ćemo analizirati korijene mita o tome da je Osman, r.a., odabrao današnji Kur'an.
Božiji Poslanik je lično nadzirao pisanje kur'anskog teksta
Kad god bi Božiji Poslanik, s.a.v.s., primio objavu, najprije bi objavljene ajete naučio napamet, a zatim ih citirao ashabima, r.a., koji bi ih, također, naučili napamet. Odmah nakon toga, Božiji Poslanikje tražio od pisara da zapišu ono što je objavljeno, nakon čega bi provjerio zapisano. Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem., je bio Ummijj, poslanik koji nije znao ni čitati ni pisati. Zato je sve objavljene ajete citirao ashabima koji su ih zapisivali. Nakon toga je tražio da prouče ono što su zapisali. Ako bi se desila bilo kakva greška, Poslanik bi odmah reagirao i tražio da se ispravi. Isto tako, on je povremeno provjeravao ono što su ashabi ranije zapisali i naučili napamet od Kur'ana. Na taj način je Kur'an zapisan pod direktnom kontrolom Božijeg poslanika, Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem
Redoslijed kur'anskih sura i raspored ajeta su Božija odredba
Kur'an je objavljivan u periodu od 23 godine, dio po dio, u skladu s potrebama. Kur'an nije kompletiran onako kako je objavljivan Božijem Poslaniku. Njegov raspored je određen putem objave od Allaha. Uzvišeni Allah je Svom Poslaniku sallallahu alejhi ve sellem, direktno naređivao kakav treba biti raspored ajeta i sura. Zato je Božiji Poslanik pisarima nalagao u kojoj suri i iza kojeg ajeta moraju biti zapisani objavljeni ajeti. Svakog ramazana, Božiji Poslanikje pred melekom Džibrilom učio sve što je od Kur'ana do tada objavljeno, uključujući i redoslijed ajeta. U toku posljed-njeg ramazana, prije nego je preselio na Ahiret, dva puta je pred Džibrilom proučio cijeli Kur'an.
Iz ovoga se vidi da je Kur'an kompletiran i provjeravan još za života Božijeg Poslanika. On je provjeravao i ono što su ashabi napamet naučili i ono što su pisari zapisali.
Kur'an je sakupljen u jedan Mushaf
Kompletan Kur'an je zapisan još dokje Božiji Poslanik bio živ, zajedno sa redoslijedom ajeta i sura. Međutim, Kur'an nije bio napi-san na materijalu iste vrste; neki dijelovi su bili napisani na kamenu, neki na životinjskim kožama, neki na palminim listovima... Nakon smrti Božijeg Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, Ebu Bekr, prvi halifa, naredio je da se sav kur'anski tekst prepiše na materijalu iste vrste i ukoriči u jedan Mushaf. Tako je Časni Kur'an prvi put ukoričen u tvrdi povez, i ništa se od njegovog teksta nije moglo zagubiti.
Osman je napravio nekoliko kopija originalnog rukopisa
Mnogo ashaba je zapisivalo sve što je objavljeno Božijem Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem. Pošto Božiji Poslanik nije verificirao šta je svaki od njih zapisivao, postojavala je realna opasnost da su neki pogriješili u nekim dijelovima, pa čak i da su neki dijelovi Kur'ana, možda, i nedostajali. Možda neki ashabi nisu zapisali samo ono što su čuli od Božijeg Poslanika direktno. Ashabi su za vrijeme trećeg halife, Osmana, r.a., strahovali od mogućih sukoba oko različitog rasporeda Kur'anskih sura.
Osman, r.a., je od Hafse, r.a., Poslanikove supruge, pozajmio originalni Mushaf, čiji je tekst odobrio lično Allahov Poslanik. Zatim je pozvao četiri ashaba koji su bili pisari Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, na čelu sa Zejdom ibn Sabitom, i naredio im da Kur'an prepišu u nekoliko perfektnih primjeraka. Te Mushafe je poslao u razne krajeve velike islamske države.
Bilo je i drugih primjeraka Kur'ana koje su neki ljudi imali kod sebe, ali je postojala opasnost da nisu kompletni i da su imali grešaka. Osman, r.a., je pozvao muslimane da unište sve neautorizirane kopije koje se ne slažu s originalnim tekstom kako bi se Kur'an sačuvao. Dva primjerka kopija originalnog Kur'ana postoje i danas; jedan je u muzeju u Taškentu, a drugi u Istanbulu.
Znaci interpunkcije su dodati radi nearapa
Originalni rukopis Kur'ana nema znake interpunkcije koji u arapskom jeziku označavaju samoglasnike. To su fetha, kesra i damma. Arapima ne trebaju znaci interpunkcije, niti tačke kod pojedinih harfova, zato što im je to maternji jezik. Međutim, muslimanima nearapima je bilo teško učiti Kur'an bez tih dodatnih znakova. Ovi znaci su prvi put dodati kur'anskom tekstu za vrijeme hilafeta petog Umejjevićevog halife, Malika ibn Mer-vana (66-86. po hidžri / 685-705. nove ere).
Neki ljudi kažu da današnji Kur'an sa tačkama i znacima interpukcije nije Kur'an koji je postojao za vrijeme Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem . Međutim, oni zaboravljaju da riječ Kur'an znači recitiranje, učenje. Zato je očuvanje učenja Kur'ana bitno, bez obzira da li se tijegov tekst pisao znacima interpukcije ili ne. Ako su izgovor i pisanje arapskih riječi isti, onda im je i značenje isto.
Allah je lično obećao da će čuvati Kur'an
Uzvišeni Allah je obećao u Kur'anu:
Mi, uistinu, Kur'an objavljujemo i zaista ćemo Mi nad njim vJjeti! (El-Hidžr, 9)
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#15 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
raskomadan!?Smrcak15 wrote:
prvi pisani Kuran, je bio raskomadan u raznim dijelovima i to je vec uradjeno bilo za vrijeme Muhammeda.
jasno je definisano i opisano ko je sta radio i kad se radilo.
Božiji Poslanik je lično nadzirao pisanje kur'anskog teksta
Kad god bi Božiji Poslanik, s.a.v.s., primio objavu, najprije bi objavljene ajete naučio napamet, a zatim ih citirao ashabima, r.a., koji bi ih, također, naučili napamet. Odmah nakon toga, Božiji Poslanikje tražio od pisara da zapišu ono što je objavljeno, nakon čega bi provjerio zapisano. Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem., je bio Ummijj, poslanik koji nije znao ni čitati ni pisati. Zato je sve objavljene ajete citirao ashabima koji su ih zapisivali. Nakon toga je tražio da prouče ono što su zapisali. Ako bi se desila bilo kakva greška, Poslanik bi odmah reagirao i tražio da se ispravi. Isto tako, on je povremeno provjeravao ono što su ashabi ranije zapisali i naučili napamet od Kur'ana. Na taj način je Kur'an zapisan pod direktnom kontrolom Božijeg poslanika, Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem
Muhamed nije sastavio Kur'an u musaf
-
- Posts: 12327
- Joined: 30/11/2013 14:50
- Location: Bosna
#16 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
Zar ne bi bilo bolje da je kuran objavljen covjecanstvu u pdf fajlu, npr masovnim mailom od strane boga na sve email adrese na svijetu, i mirna Bosna...?
- Smrcak15
- Posts: 11137
- Joined: 13/12/2015 13:23
#17 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
pa da , pisan na raznim dijelovima, kamen, kosti, suho lisce, keramika, pa ako se nadje po koji papir itd.Connaisseur Karlin wrote:raskomadan!?Smrcak15 wrote:
prvi pisani Kuran, je bio raskomadan u raznim dijelovima i to je vec uradjeno bilo za vrijeme Muhammeda.
jasno je definisano i opisano ko je sta radio i kad se radilo.
Božiji Poslanik je lično nadzirao pisanje kur'anskog teksta
Kad god bi Božiji Poslanik, s.a.v.s., primio objavu, najprije bi objavljene ajete naučio napamet, a zatim ih citirao ashabima, r.a., koji bi ih, također, naučili napamet. Odmah nakon toga, Božiji Poslanikje tražio od pisara da zapišu ono što je objavljeno, nakon čega bi provjerio zapisano. Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem., je bio Ummijj, poslanik koji nije znao ni čitati ni pisati. Zato je sve objavljene ajete citirao ashabima koji su ih zapisivali. Nakon toga je tražio da prouče ono što su zapisali. Ako bi se desila bilo kakva greška, Poslanik bi odmah reagirao i tražio da se ispravi. Isto tako, on je povremeno provjeravao ono što su ashabi ranije zapisali i naučili napamet od Kur'ana. Na taj način je Kur'an zapisan pod direktnom kontrolom Božijeg poslanika, Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem
Muhamed nije sastavio Kur'an u musaf
- Smrcak15
- Posts: 11137
- Joined: 13/12/2015 13:23
#18 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
eto ima li su jako dobre racunare u to vrijeme pa su mogli prihvatit PDF filove sa nebesaL u c i f e r wrote:Zar ne bi bilo bolje da je kuran objavljen covjecanstvu u pdf fajlu, npr masovnim mailom od strane boga na sve email adrese na svijetu, i mirna Bosna...?
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#19 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
tema je sastavljanje Kurana u MusafSmrcak15 wrote:pa da , pisan na raznim dijelovima, kamen, kosti, suho lisce, keramika, pa ako se nadje po koji papir itd.Connaisseur Karlin wrote: raskomadan!?
Muhamed nije sastavio Kur'an u musaf
-
- Posts: 12327
- Joined: 30/11/2013 14:50
- Location: Bosna
#20 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
Pa imamo sad.Smrcak15 wrote:eto ima li su jako dobre racunare u to vrijeme pa su mogli prihvatit PDF filove sa nebesaL u c i f e r wrote:Zar ne bi bilo bolje da je kuran objavljen covjecanstvu u pdf fajlu, npr masovnim mailom od strane boga na sve email adrese na svijetu, i mirna Bosna...?
- Smrcak15
- Posts: 11137
- Joined: 13/12/2015 13:23
#21 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
jeli mislis papirni Mushaf?Connaisseur Karlin wrote:tema je sastavljanje Kurana u MusafSmrcak15 wrote:pa da , pisan na raznim dijelovima, kamen, kosti, suho lisce, keramika, pa ako se nadje po koji papir itd.Connaisseur Karlin wrote: raskomadan!?
Muhamed nije sastavio Kur'an u musaf
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#22 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
pa prvi Musaf , a njegova verzija je u danasnjoj upotrebiSmrcak15 wrote:jeli mislis papirni Mushaf?Connaisseur Karlin wrote:tema je sastavljanje Kurana u MusafSmrcak15 wrote:
pa da , pisan na raznim dijelovima, kamen, kosti, suho lisce, keramika, pa ako se nadje po koji papir itd.
- Smrcak15
- Posts: 11137
- Joined: 13/12/2015 13:23
#23 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
pa stani malo ba, kazem ti Kuranske sure su pisane na razne materijale za vrijeme Muhammeda, a za vrijeme Osmana je to kopirano u prebaceno u jedan format, to jeste papirnu knjigu.Connaisseur Karlin wrote: pa prvi Musaf , a njegova verzija je u danasnjoj upotrebi
jeli ti sad jasnije?
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#24 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
a komplikacije koje su se desavale tokom procesa sastavljanja sadrazaja nisu vazneSmrcak15 wrote:pa stani malo ba, kazem ti Kuranske sure su pisane na razne materijale za vrijeme Muhammeda, a za vrijeme Osmana je to kopirano u prebaceno u jedan format, to jeste papirnu knjigu.Connaisseur Karlin wrote: pa prvi Musaf , a njegova verzija je u danasnjoj upotrebi
jeli ti sad jasnije?
to nije bilo doslovno prepisivanje recitacija u jednu knjigu
- Smrcak15
- Posts: 11137
- Joined: 13/12/2015 13:23
#25 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana
koje komplikacije, ne budi polovicna u rijecima, da se mora cupati klijestima iz tebe da se izvuce sta hoces da kazes.Connaisseur Karlin wrote:a komplikacije koje su se desavale tokom procesa sastavljanja sadrazaja nisu vazneSmrcak15 wrote:pa stani malo ba, kazem ti Kuranske sure su pisane na razne materijale za vrijeme Muhammeda, a za vrijeme Osmana je to kopirano u prebaceno u jedan format, to jeste papirnu knjigu.Connaisseur Karlin wrote: pa prvi Musaf , a njegova verzija je u danasnjoj upotrebi
jeli ti sad jasnije?
to nije bilo doslovno prepisivanje recitacija u jednu knjigu