Nestaje nafte ...

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

Post Reply
Prenj
Posts: 7014
Joined: 20/07/2004 08:59

#1 Nestaje nafte ...

Post by Prenj »

Neki dan je Bush drzao govor o potrebi zamjene nafte drugim gorivima, Svedska je vec napravila konkretan plan ...
A mi?
Upravo se spremamo da po bagatelnim cijenama rasprodamo nase dragocjene resurse - hidroelektrane i to bas na kraju vremena u kojem je energija bila beskrajno jeftina.
The Guardian wrote: http://www.guardian.co.uk/climatechange ... 55,00.html
Sweden plans to be world's first oil-free economy

· 15-year limit set for switch to renewable energy
· Biofuels favoured over further nuclear power
...
User avatar
Macuser
Posts: 532
Joined: 08/01/2006 12:45

#2

Post by Macuser »

Ooooh, my brain hurts.

Image

Dok drzavom vladaju slicni, ali jos gori, jos tupaviji, zaostaliji...
User avatar
Zox
Posts: 3791
Joined: 17/04/2002 00:00

#3

Post by Zox »

Joe Strummer, gitarista Clasha, u jednom intervjuu 1979 godine:
"Preostale zalihe nafte su dovoljne za 10.000 dana"
Novinarka: "Da li to znaci da trebamo traziti alternativni izvor energije?"
Strummer: "Ne, to znaci da imamo jos 10.000 dana da SVIRAMO ROCK'N'ROLL!"
Stari
Posts: 6799
Joined: 10/10/2003 00:00

#4

Post by Stari »

Ciao Prenj

Heh to o cemu se ovdje kod svedjana radi sam bio onomad spomenuo u onoj raspravi izmedju tebe, vodoinstalatera i moje malenkosti. Radi se na tome ovdje uveliko, tvornice celuloze se dokazivo mogu modifikovati i dograditi tako da proizvode gorivo etanol koje je sposobno da sasvim solidno pokrece masine novijih modela Volva i SAAB-a (i jos nekih automobilskih tipova). Samo sam spomenuo to, jer buduci da po struci nisam hemicar niti tehnolog, nemam dovoljan nivo znanja u toj oblasti da bih se upustio u zescu diskusiju.

Jedna tvornica je vec u punom pogonu smjestena je krajnjem sjeveru ove zemlje i pripada koncernu MoDo (nesto kao sto je UNICEP sa svoje 2-4 fabrike u BiH bio prije rata)...pogon vec odavno ima kapacitet priozvdonje 400-500 litara etanola iz cirka 2 tone suhe drvenjace (piljevine ili pilotine sto bi se reklo) u vremenu od 24 sa(h)ata. Prodiktivnost se naravno moze i mora povecati.

Nekadasnji kombinat SOUR UNICEP (sa direkcijom u B. Luci i fabrikama u B.L, Maglaju, Prijedoru i Drvaru) bi se teoretski mogao preustrojiti u tom smislu .... mada bi to trazilo velika ulaganja (nesto cega BiH nema bas previse...para) u novu tehnologiju.

Kao sto vec rekoh nisam te struke ...no imas ovdje na forumu...vrsnih hemijskih tehnologa trenutno nastanjenih u svedskoj koji su po tom pitanju zasigurno puno upuceniji od mene. Pa pozovi ih na raspravu. Ja cu biti u gledalistu.
Prenj
Posts: 7014
Joined: 20/07/2004 08:59

#5

Post by Prenj »

Stari wrote: ...
Kao sto vec rekoh nisam te struke ...no imas ovdje na forumu...vrsnih hemijskih tehnologa trenutno nastanjenih u svedskoj koji su po tom pitanju zasigurno puno upuceniji od mene. Pa pozovi ih na raspravu. Ja cu biti u gledalistu.
Zasto u gledalistu?
Uz ovu temu je svakako vezana i rasprava o sudbini nasih hidroresursa, koje su nasi namjerili, uz malu proviziju svakako, prodati strancima, sto je inicijativa koju ti, cini mi se, podrzavas?
Stari
Posts: 6799
Joined: 10/10/2003 00:00

#6

Post by Stari »

Oko toga koju inicijativu podrzavam se ne bih izjasnjavao iz jednostavnog razloga sto neznam koje su konkretno inicijative u opticaju. Citao sam o tome kako je zavrslio to sa A. Markovicem i njegovom inicijativom no to je bilo u vezi sistema manjih, ako se ne varam, hidroelektrana tzv "protocnog tipa."

Ono sto tebe pretpostavljam brine je eventualna izgradnja hidrolektrana velike snage sa akumlacionim jezerima. U vezi konkretnih planova izgradnje istih na teritoriji BiH znam malo ....znam da je Deimler-Crysler bio zainteresovan da visestruko uveca proizvodnju aluminijuma (koji je njihovim tvornicama automobila prijeko potreban) i stim u vezi bio zaiteresovan za investiranje u dvije hidroelektrane...spominjalo se HE Caplje i HE Vrhpolje (obe na moju grdnu zalost na rijeci Sani na kojoj se u slucaju izgradnje nikad vise necu moci kupati na tim mjestima)kao i izgradnju Termoelektrane (TE) Kamengrad ....vasi momci (greenpeacovci) su reagovali i do izgradnje nije doslo ...koliko ce to tako bit,i ne znam.

Dugorcno gledano BiH ima sansu da, prafraziram starog Antu, postane regionalna energetska velesila (tu su osim elektroenergetskih potencijala i ranije spomentuta mogucnost preustroja celulozno-drvnopreradjivacke industrije u industriju goriva etanola)...kako to uskladiti s tim da BiH ima neosporno i turistickog potencijala...je tesko reci.

Sve BiH rijeke se nece moci spasiti. Bosanci ce se morati odluciti koje od njih Una, Sana, i rijecica sto prolazi kroz mjesto Ustikolina(koje su jos potpuno nevine - nedirnute u tom smislu ) gdje bi se mogla izgraditi jedna od velikih akumulacija.... ili Vrbas, Neretva, Drina koje su vec nacete i nemaju jos puno toga dati.

Buduce generacije ...tvoji unuci ...nece imati mogucnost uzivati u svim BiH rijekama kao sto si mozda imao ti (i Ja naravno jednom davno)...i to je bolno ....i ruku na srce nemam nikakvo cudnotvorno rjesenje da se takav razvoj situacije izbjegne.
Prenj
Posts: 7014
Joined: 20/07/2004 08:59

#7

Post by Prenj »

Ovo su sadasnje procjene energetskih rezervi:
http://www.guardian.co.uk/climatechange ... 16,00.html

Lifetimes of earth's energy reserves

Oil: will become scarce in 45 years at current use

Natural gas: about 60 years left at current use

Coal: between 165 and 285 years at current use (estimates vary)

Uranium: 50 years of known low-cost uranium reserves at present rate of use
Kako ce se za 60 godina grijati gradjani BiH, ako sve nase energetske resurse poklonimo strancima?
User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16757
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

#8 Re: Nestaje nafte ...

Post by Drvosjeca iz Dejcica »

Prenj wrote:Neki dan je Bush drzao govor o potrebi zamjene nafte drugim gorivima, Svedska je vec napravila konkretan plan ...
Ja sam se na Minhenskom aerodromu 2001. godine vozio u autobusu pogonjenim motorom na vodik (princip gorivih celija). To cega se Bus nedavno sjetio Nijemaci imaju u prakticnoj primjeni jos prije par godina. Problem ovog koncepta je sto je tehnologija izrade takvih motora relativno skupa zbog toga sto jos uvijek nije masovna. Mislim da je Toyota otisla korak dalje pa je napravila prvi komercijalni automobil koji ima kombinaciju vodika i i OTTO motora? Drugi znacajan problem je distribucija vodika. Ovaj se plin pohranjuje pod pritiskom u posebne hlađene spremnike pa ga je teze distribuirati prema hidrogenskim pumpama. Vodik kao gorivo je ekoloski potpuno opravdano jer kao nus produkt rada takvog motora nastaje cista voda koja u obliku vodene pare napusta gorive celije. Sve ovo bi se moglo lako prevazici kada bi naftni lobi dozvolio slobodan razvoj ove i slicnih tehnologija. Za ocekivati je u narednih 10-20 godina da se situacija po ovom pitanju izmjeni a kako vidim i Bushu je neko dosapn'o koju pametnu... :D
kodder
Posts: 11
Joined: 01/04/2006 12:20

#9 Nestaje nafte...

Post by kodder »

Ma boli me briga za naftom, ima i drugih izvora
energije... :lol:
Post Reply