Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

Post Reply
doktorrr
Posts: 53
Joined: 08/02/2009 19:07

#1 Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by doktorrr » 12/05/2012 12:38

Pozdrav svima!
Imam Pasata 3 1,8 benzin i 4 problema.

1. Kod zadnjeg desnog točka na mom Pasatu čuje se zujanje ako je auto upaljen. Zujanje se čuje i kada auto stoji u mjestu ili se vozi. Da li neko zna šta može biti problem.

2. Takođe, s vremena na vrijeme dešava se da mi se u vožnji upali lampica od ABS i ručne zajedno, iako sve radi normalno. Probao sam da stisnem kočnicu kada se lampica upali misleći da možda u tom trentuku ne radi, ali kočnica radi normalno. Ručna je spuštena do kraja. Nekada se lampica ugasi nakon pet-šest sekundi, a nekada ostane upaljena sve dok ne ugasim auto. Kada ga ponovo upalim lapmica više ne gori i ponaša se normalno.

3. Motor se previše brzo ugrije. Otprilike, dovoljno je da ujutro kada je hladan pređem dva kilometra i da dostigne preko 90 stepeni. Nakon toga dovoljno je da u leru stojim minut ili dva i pali se ventilator. Baš sam neki dan kada sam išao pješke osluškivao druga auta na semaforu i ne čujem da se kod ostalih pali ventilator kad stoje i čekaju zeleno. Meni se ventilator pali čim na semaforu čekam duže od minut. Zbog toga sam bio kod majstora i provjeravali su mu temperaturu permanta koji prolazi kroz sistem cijevi nekim laserskim pištoljem. Ventilator se pali na negdje 95 stepeni koliko mogu da procjenim po kazaljci. Majstor kaže da nema problema i da je dihtung glave OK, jer kada se ventilator upali temperatura permanta se odmah počne spuštati i dođe do nekih 75 stepeni, a permant ne baca mjehuriće u onom rezervoaru. Nakon toga, ako je auto i dalje u leru, ventilator se opet pali za najduže tri minuta. Iako majstor kaže da je sve OK, meni svejedno nekako nije normalno da se motor tako brzo ugrije. Prije ovoga auta vozio sam sedam-osam drugih i ni kod jednog se motor nije tako brzo grijao.

4. Prilikom podizanja auta na dizalicu ustanovljeno je da je šaraf koji ide u glavčinu tanji od standardnog. Da li to može biti opasno? Auto se lijepo ponaša u vožnji i nemam lufta na volanu.

Ako neko može da pomogne idejama bio bih zahvalan.


citroen xm
Posts: 10707
Joined: 17/04/2012 22:57

#2 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by citroen xm » 12/05/2012 13:24

doktorrr wrote:Pozdrav svima!
Imam Pasata 3 1,8 benzin i 4 problema.

1. Kod zadnjeg desnog točka na mom Pasatu čuje se zujanje ako je auto upaljen. Zujanje se čuje i kada auto stoji u mjestu ili se vozi. Da li neko zna šta može biti problem.

2. Takođe, s vremena na vrijeme dešava se da mi se u vožnji upali lampica od ABS i ručne zajedno, iako sve radi normalno. Probao sam da stisnem kočnicu kada se lampica upali misleći da možda u tom trentuku ne radi, ali kočnica radi normalno. Ručna je spuštena do kraja. Nekada se lampica ugasi nakon pet-šest sekundi, a nekada ostane upaljena sve dok ne ugasim auto. Kada ga ponovo upalim lapmica više ne gori i ponaša se normalno.

3. Motor se previše brzo ugrije. Otprilike, dovoljno je da ujutro kada je hladan pređem dva kilometra i da dostigne preko 90 stepeni. Nakon toga dovoljno je da u leru stojim minut ili dva i pali se ventilator. Baš sam neki dan kada sam išao pješke osluškivao druga auta na semaforu i ne čujem da se kod ostalih pali ventilator kad stoje i čekaju zeleno. Meni se ventilator pali čim na semaforu čekam duže od minut. Zbog toga sam bio kod majstora i provjeravali su mu temperaturu permanta koji prolazi kroz sistem cijevi nekim laserskim pištoljem. Ventilator se pali na negdje 95 stepeni koliko mogu da procjenim po kazaljci. Majstor kaže da nema problema i da je dihtung glave OK, jer kada se ventilator upali temperatura permanta se odmah počne spuštati i dođe do nekih 75 stepeni, a permant ne baca mjehuriće u onom rezervoaru. Nakon toga, ako je auto i dalje u leru, ventilator se opet pali za najduže tri minuta. Iako majstor kaže da je sve OK, meni svejedno nekako nije normalno da se motor tako brzo ugrije. Prije ovoga auta vozio sam sedam-osam drugih i ni kod jednog se motor nije tako brzo grijao.

4. Prilikom podizanja auta na dizalicu ustanovljeno je da je šaraf koji ide u glavčinu tanji od standardnog. Da li to može biti opasno? Auto se lijepo ponaša u vožnji i nemam lufta na volanu.

Ako neko može da pomogne idejama bio bih zahvalan.
1. Pošto kažeš da zuji i kada je auto u mjestu(znači točak se ne okreće) jedino mi na pamet pada pumpa za gorivo koja stalno radi. Ne znam koji je tip motora, ali pošto su najčešći motori 1.8 sa karburatorom u tom pasatu pretpostavljam da on nema pumpu u rezervoaru i moja tvrdnja otpada. Stvarno nemam predstavu šta dugo može da zuji ako auto stoji u mjestu.

2. Pošto se pali lampica i od ručne i od ABS-a na momente, vjerovatno te zeza neki od senzora ABS-a na zadnjim točkovima. Neki loš kontakt na senzorima ili nešto slično. Uglavnom trebalo bi da je neka glupost koja ne zabrinjava.

3. Vjerovatno cirkulacija tečnosti kroz sistem nije dobra. Možda se negdje nešto malo začepilo pa smanjuje protok. Bitno je da se pali ventilator jer to znači da su termostat i termo prekidač ispravni. Ako tečnost nema masnih fleka na vrhu ili mjehurića(kao sapunica) koji se nakupe na vrhu i vide kada otvoriš čep, nemaš brige za dihtung, sa glavom i njim je sve u redu.

4. Ja bi to riješio jer nije skupo, a može biti potencijalna opasnost. Ako debljina nije kako je fabrika propisala uslijed napora šaraf može lako pući i stvoriti ti probleme. mada baš nisam shvatio kako može biti tanji, tj kako onda navoj paše.

530i
Posts: 7989
Joined: 08/12/2009 17:31
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

#3 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by 530i » 12/05/2012 15:38

1. Ako je ajnšpric, što i nije tolika rijetkost onda je to zujanje pumpe goriva. Ako se u zadnje vrijeme to zujanje pojačalo to je znak da pumpa slabi i bliži joj se kraj. Preporučujem kupovinu ili nove orginalne ili polovne orginalne. Zamjenske, turske, kineske imaju gadnu osobinu da crknu odjednom bez obzira koliko su radile...

2. Ne znam sad kako je to kod takvih Passata, ali ono što je jednostavno je provjera nivoa kočione tekućine. Nije je zgoreg ni promijeniti ako dugo nije mijenjana. Možda njen manjak pali lampicu.

3. Kreni od termostata...on može biti ili skroz neispravan ili zaglavljen u jednom položaju, tj. malo propušta vode...možda je i vodena pumpa oslabila...pomogla bi historija servisa...hladnjak, veliki ili mali začepljeni...

4. Provjeri s vremena na vrijeme da li je eventualno popustio, premda ne bi to trebalo stvarati probleme...

Melami
Posts: 2563
Joined: 25/10/2004 04:43

#4 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by Melami » 13/05/2012 10:02

doktorrr wrote:Pozdrav svima!
Imam Pasata 3 1,8 benzin i 4 problema.

1. Kod zadnjeg desnog točka na mom Pasatu čuje se zujanje ako je auto upaljen. Zujanje se čuje i kada auto stoji u mjestu ili se vozi. Da li neko zna šta može biti problem.

2. Takođe, s vremena na vrijeme dešava se da mi se u vožnji upali lampica od ABS i ručne zajedno, iako sve radi normalno. Probao sam da stisnem kočnicu kada se lampica upali misleći da možda u tom trentuku ne radi, ali kočnica radi normalno. Ručna je spuštena do kraja. Nekada se lampica ugasi nakon pet-šest sekundi, a nekada ostane upaljena sve dok ne ugasim auto. Kada ga ponovo upalim lapmica više ne gori i ponaša se normalno.

3. Motor se previše brzo ugrije. Otprilike, dovoljno je da ujutro kada je hladan pređem dva kilometra i da dostigne preko 90 stepeni. Nakon toga dovoljno je da u leru stojim minut ili dva i pali se ventilator. Baš sam neki dan kada sam išao pješke osluškivao druga auta na semaforu i ne čujem da se kod ostalih pali ventilator kad stoje i čekaju zeleno. Meni se ventilator pali čim na semaforu čekam duže od minut. Zbog toga sam bio kod majstora i provjeravali su mu temperaturu permanta koji prolazi kroz sistem cijevi nekim laserskim pištoljem. Ventilator se pali na negdje 95 stepeni koliko mogu da procjenim po kazaljci. Majstor kaže da nema problema i da je dihtung glave OK, jer kada se ventilator upali temperatura permanta se odmah počne spuštati i dođe do nekih 75 stepeni, a permant ne baca mjehuriće u onom rezervoaru. Nakon toga, ako je auto i dalje u leru, ventilator se opet pali za najduže tri minuta. Iako majstor kaže da je sve OK, meni svejedno nekako nije normalno da se motor tako brzo ugrije. Prije ovoga auta vozio sam sedam-osam drugih i ni kod jednog se motor nije tako brzo grijao.

4. Prilikom podizanja auta na dizalicu ustanovljeno je da je šaraf koji ide u glavčinu tanji od standardnog. Da li to može biti opasno? Auto se lijepo ponaša u vožnji i nemam lufta na volanu.

Ako neko može da pomogne idejama bio bih zahvalan.
NE kontam jel se to zalis jer auto brzo postigne radnu temperaturu? Pa meni nekad postigne tu temperaturu i prije jednog km. Zavisi koliko gas pritisnem. Valjda i treba da se brzo zagrije.

530i
Posts: 7989
Joined: 08/12/2009 17:31
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

#5 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by 530i » 13/05/2012 10:11

Nakon 2 km konstantne vožnje ne može da pali ventilator...previše je brzo to.

User avatar
E&E
Posts: 306
Joined: 24/09/2011 18:50

#6 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by E&E » 13/05/2012 10:19

Tvom autu je problem rodni list prijatelju :)

citroen xm
Posts: 10707
Joined: 17/04/2012 22:57

#7 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by citroen xm » 13/05/2012 10:44

:-D
Ma rodni list ne mora ništa da znači. Ako je auto dobro održavano može da bude u dobrom stanju. Pogotovo što starija auta nisu komplikovana kao ova nova pa i nema previše toga što bi se stalno kvarilo.

doktorrr
Posts: 53
Joined: 08/02/2009 19:07

#8 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by doktorrr » 23/05/2012 15:39

Zadržaću se samo na problemu sa grijanjem motora, jer mislim da je on najbitniji.
Dakle, provjerio sam na čepu za rashladnu tečnost i čepu za ulje od motora da li ima nekih promjena boje i sl. Sve izgleda normalno.
U mali špric sam povukao malo antifriza da vidim ima li znakova ulja i ne bih rekao da ima.

Na auspuhu ne izbacuje bijeli dim i ne kaplje voda.


Na vodenoj pumpi ne vidim nikakvih tragova vlaženja. Na hladnjaku ima mali trag ispod cijevi koja dovodi vruću vodu. E sad, ja sam usuo antifriz do maksimuma i nakon 600 km provjerio tečnost i falilo je možda 3dl. Opet sam nasuo do maksimuma i ne primjećujem da se motor zbog toga brže ili sporije grije.

Malo sam tražio po internetu i koliko sam uspio da skontam sistem hlađenja, hladnjak nema nikakve veze sa sistemom dok motor ne postigne radnu temperaturu. Tek tada termostat otvara ventil i pušta vodu da kruži kroz hladnjak.
Pošto se meni motor odmah po paljenju počinje brzo grijati onda bih isključio hladnjak kao mogući problem.

Ostaje glava motora, odnosno dihtung ili vodena pupma.
Interesuje me da li je neko imao iskustvo da mu je vodena pumpa bila pokvarena, a da nije curila tečnost iz nje,jer kod mene ne primjećujem nikakve znake vlažnosti oko pumpe.
Opet,ako bi u pitanju bio dihtung glave,valjda bi osjećao pritisak u crijevu ili bi izbacivao mjehuriće u posudi za tečnost ili bi na čepu bilo promjena. Ništa od toga ne primjetim.

U svakom slučaju ne izgleda mi normalno da mi se motor tako brzo ugrije da se ventilator upali po nekoliko puta u gradskoj vožnji(recimo da pređem pet-šest kilometara).

Ima li neko ideju šta još da provjerim? Šta može prouzrokovati tako brzo grijanje motora?
Last edited by doktorrr on 23/05/2012 19:44, edited 1 time in total.

530i
Posts: 7989
Joined: 08/12/2009 17:31
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

#9 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by 530i » 23/05/2012 15:52

Možda su "peraja" v.pumpe istrošena pa tečnost nema zadovoljavajući, tj. potrebni protok. Zato sam i napisao ranije - važno je znati kad je šta mijenjano.

doktorrr
Posts: 53
Joined: 08/02/2009 19:07

#10 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by doktorrr » 23/05/2012 19:37

Jbg, kupio sam ga prije par mjeseci, tako da ne znam kad je mijenjana vodena pumpa, ali s obzirom da njemu kod promjene zupčastog ne treba mijenjati i vodenu, sumnjam da je to rađeno u skorije vrijeme.

Ima još jedna stvar. Kod bijelog dima iz auspuha. Ja sam to gledao kad je motor tek upaljen, međutim kad motor dostigne radnu temperaturu onda ima bijelog dima( za moj pojam ne toliko puno), ali na auspuhu se pojave i kapljice vode.

Još jedna stvar. Danas sam ga ostavio u leru i čekao da se uključi ventilator. Primjetio sam da na početku crijevo iz koga vrela voda ulazi u hladnjak skoro da nema pritiska, ali kada motor dostigne radnu temperaturu crijevo postaje dosta tvrđe. Znam da kada ima pritiska u crijevu to je znak da je otišao dihtung glave,ali da li bi u tom slučaju pritisak odmah bio u crijevu čim ga upalim, a ne kad dostigne radnu temperaturu?

Da li to znači da voda prolazi u cilindar i šta bih trebao raditi ako je to slučaj?

530i
Posts: 7989
Joined: 08/12/2009 17:31
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

#11 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by 530i » 23/05/2012 20:44

Ako sumnjaš da dihtung pušta, to je veoma lako uraditi, testira se prisustvo CO2 u ekspanzionoj posudi.
Dim na auspuhu je normalan...kondenzacija...kad riken dihtung onda baš gust gust bijeli dim izlazi, to bi i ćorav skontao da nešto ne štima...sve drugo je kondenzacija...

doktorrr
Posts: 53
Joined: 08/02/2009 19:07

#12 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by doktorrr » 23/05/2012 21:04

Da li postoji neki način da ja sam istestiram prisustvo CO2 ili ga moram odvesti kod majstora?

I još jedno laičko pitanje. A da li se može desiti slučaj da je recimo dihtung glave dobar, a da je glava iskrivljena? Ako može, kakvi bi bili simptomi?

mentalist
Posts: 870
Joined: 25/12/2009 20:32

#13 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by mentalist » 23/05/2012 21:17

kad vozilo dodje na radnu temperaturu opipaj(pritisni) crijeva sa hladnjaka sto idu do motora jesu tvrda jer se moze desiti da ti termostat ne otvara dovoljno pa zbog toga i postize preveliku temperaturu, mada je normalana radna temp vozila oko 92
ako sumnjas da je prevelika temp, trazi od majstora da ti postavi termostat sa nizom temp otvaranja i sa tim ces rijesiti problem pregrijavanja, ali ces zimi imati losije grijanje pa ti skontaj sta ti bolje lezi :D

mentalist
Posts: 870
Joined: 25/12/2009 20:32

#14 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by mentalist » 23/05/2012 21:24

nisam citao tvoj poslednji post, moguce je sve da ti je do dihtunga ali opet nemoj se odmah hvatati za to. crijeva moraju biti tvrdja kada postigne temperaturu jer se stvara pritisak, ali ne bas da budu osjetno tvrdja
kao sto ti rekose, provjeri dali ti "duva" u bocu i stvara mjehurice. ako je ok ides na termostat, poslije vodena

doktorrr
Posts: 53
Joined: 08/02/2009 19:07

#15 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by doktorrr » 23/05/2012 22:04

Napravio sam mali test. Otvorio sam čep od posude sa rashladnom tečnošću i upalio auto i čekao da postigne radnu temperaturu. Nivo vode se jeste podizao u posudi,ali nije bilo mjehurića. Čim se ventilator upalio nivo vode u posudi je opao.

mentalist
Posts: 870
Joined: 25/12/2009 20:32

#16 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by mentalist » 23/05/2012 22:29

nemas se onda sta brinuti za dihtung, jer sigurno nije. ako ne duva u posudu i ako na mjeracu za ulje nemas visak, ne gubi ti se voda iz boce(cesto da hvali vode) trebalo bi da je ok.
kod mene na puntu isto tako cesto se pali ventilator, tako da nije ti to nesto problematicno
ako vec nisi siguran, testiras- drzi ga upaljenog na leru i prati kada otprilike pali ventilator da vidis da kazaljka pada. poslije odes malo uz brdo, prva druga i gledas stanje kazaljke dali ide "u crveno" ili je vraca (normalno da se mora malo i zagrijati)
sam malo testiras dok ne odvezes majstoru, jer njemu je najlakse reci da ti treba dihtung glave, ravnanje. poslije ce ti reci da treba kupiti za svaki slucaj termostat itd :D

doktorrr
Posts: 53
Joined: 08/02/2009 19:07

#17 Re: Zujanje kod zadnjeg točka,grijanje motora

Post by doktorrr » 24/05/2012 08:09

OK. U svakom slučaju hvala svima na odgovorima.

Post Reply