A onda te "desničari" ne preteknu, nego prođu pored tebe zaustavnom.
ZOBS
Moderators: anex, _BataZiv_0809
-
- Posts: 21627
- Joined: 05/11/2009 11:49
#6601 Re: ZOBS
- permanentan
- Posts: 458
- Joined: 30/01/2008 14:11
#6602 Re: ZOBS
Evo da kazem da se meni desila ova situacija na nasem autoputu od Zenice prema Sarajevu.
Vozim u desnoj 130 km/h i sustizem stariji passat karavan koji neki dedo vozi 80 km/h u lijevoj traci.
Lijevi zmigavac, pređem u lijevu traku, usporavam i blicam dedi, a dedo nista.
Vozim tako iza njega blicam, sviram, on nista.
Prodjem ga sa desne strane trudeci se da to sto prije uradim.
Nije mi se maltretiralo sa pozivima policiji.
Vozim u desnoj 130 km/h i sustizem stariji passat karavan koji neki dedo vozi 80 km/h u lijevoj traci.
Lijevi zmigavac, pređem u lijevu traku, usporavam i blicam dedi, a dedo nista.
Vozim tako iza njega blicam, sviram, on nista.
Prodjem ga sa desne strane trudeci se da to sto prije uradim.
Nije mi se maltretiralo sa pozivima policiji.
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#6603 Re: ZOBS
ti si permanentno uradio i jednu i drugu radnju o kojoj nacelno pricamo ovdje s tim da si prekrsio zakon obilaska cim si se na prvu prestrojio lijevo
- vjeshalica
- Posts: 17161
- Joined: 31/03/2019 14:56
#6605 Re: ZOBS
preso u lijevu i on da usporava hahaha da bog sacuva
a zakon je rekao da se ne smije pozurivati niko ispred
a cici nije zabranjeno da vozi 80
a pojedinci smatraju to brzom trakom da bi uobicajno brzo vozili,to je preticajna traka
a ko zadrzava pravac kretanja nema potrebu da umanjuje brzinu i ide u lijevu i pozuruje vozaca da bi ga opet na koncu pretekao ako bi se vratio u desnu
to jeste brza traka ali samo u slucaju da preteknes nekog sporijeg od sebe u desnoj jer i po kategrijama vozila imas ogranicenja npr autobuse sa prikolicom, kamione i slicno
ti zapravo njih samo brzom trakom pretices i vracas se nazad u svoju desnu i tako redom
a zakon je rekao da se ne smije pozurivati niko ispred
a cici nije zabranjeno da vozi 80
a pojedinci smatraju to brzom trakom da bi uobicajno brzo vozili,to je preticajna traka
a ko zadrzava pravac kretanja nema potrebu da umanjuje brzinu i ide u lijevu i pozuruje vozaca da bi ga opet na koncu pretekao ako bi se vratio u desnu
to jeste brza traka ali samo u slucaju da preteknes nekog sporijeg od sebe u desnoj jer i po kategrijama vozila imas ogranicenja npr autobuse sa prikolicom, kamione i slicno
ti zapravo njih samo brzom trakom pretices i vracas se nazad u svoju desnu i tako redom
- Laplace
- Posts: 10317
- Joined: 19/11/2012 18:37
#6606 Re: ZOBS
Pa dobro, na ličnom primjeru je pokazao da prijedlog o prestrojavanju u lijevu traku i blicanje kako bi ovaj vozač ispred skontao i prestrojio se u desnu traku - ne daje rezultat. Kako sam već napomenuo, taj i ne smatra da griješi time što konstantno vozi lijevom trakom.
- permanentan
- Posts: 458
- Joined: 30/01/2008 14:11
#6607 Re: ZOBS
Posto dugo godina vozim i van BiH, za mene je jasno kao dan da je zabranjeno na autoputu preteći/proći auto sa desne strane.
Tako se ponasam i zbog sopstvene sigurnosti.
Na licnom primjeru sam pokazao sta sam uradio.
Nebitno da li je kod nas dozvoljeno ili nije, nije mi ugodno bilo proci pored auta sa desne strane.
U BiH sam odlucio to da uradim, a da sam u istoj situaciji bio negdje vani, ne bih to uradio, vozio bih iza.
Tako se ponasam i zbog sopstvene sigurnosti.
Na licnom primjeru sam pokazao sta sam uradio.
Nebitno da li je kod nas dozvoljeno ili nije, nije mi ugodno bilo proci pored auta sa desne strane.
U BiH sam odlucio to da uradim, a da sam u istoj situaciji bio negdje vani, ne bih to uradio, vozio bih iza.
-
- Posts: 21627
- Joined: 05/11/2009 11:49
#6608 Re: ZOBS
Otkud sad preticajna traka na autoputu kad ne postoji preticanje na autoputu po definiciji iz ZOBS-a BiH?vjeshalica wrote: ↑09/06/2021 16:15 preso u lijevu i on da usporava hahaha da bog sacuva
a zakon je rekao da se ne smije pozurivati niko ispred
a cici nije zabranjeno da vozi 80
a pojedinci smatraju to brzom trakom da bi uobicajno brzo vozili,to je preticajna traka
a ko zadrzava pravac kretanja nema potrebu da umanjuje brzinu i ide u lijevu i pozuruje vozaca da bi ga opet na koncu pretekao ako bi se vratio u desnu
to jeste brza traka ali samo u slucaju da preteknes nekog sporijeg od sebe u desnoj jer i po kategrijama vozila imas ogranicenja npr autobuse sa prikolicom, kamione i slicno
ti zapravo njih samo brzom trakom pretices i vracas se nazad u svoju desnu i tako redom
Valjda se to zove "prolazna"traka.
-
- Posts: 7685
- Joined: 14/06/2012 22:59
#6609 Re: ZOBS
U stvari bi, u slučaju da se budala i dalje ne prestrojava iz lijeve saobraćajne trake, jedino ispravno bilo da daš desni žmigavac, prestrojiš se nazad u desnu traku i nastaviš se kretati desnom trakom brzinom kretanja jednakom njegovom guslanju, održavajući pri tome dovoljno sigurno rastojanje iza budalaša.permanentan wrote: ↑09/06/2021 16:27 Posto dugo godina vozim i van BiH, za mene je jasno kao dan da je zabranjeno na autoputu preteći/proći auto sa desne strane.
Tako se ponasam i zbog sopstvene sigurnosti.
Na licnom primjeru sam pokazao sta sam uradio.
Nebitno da li je kod nas dozvoljeno ili nije, nije mi ugodno bilo proci pored auta sa desne strane.
U BiH sam odlucio to da uradim, a da sam u istoj situaciji bio negdje vani, ne bih to uradio, vozio bih iza.
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#6610 Re: ZOBS
ne mogu da vjerujem uradili bi na kraju ono sto mi govorimo citavo vrijeme s tim da bi prije toga izgubili nekoliko minuta pokusavajuci da se ovaj skloni desno
nevjerovatno
ovo je alan ford u zabranjenom pusenju
-
- Posts: 7685
- Joined: 14/06/2012 22:59
#6611 Re: ZOBS
Opet nisi pročitao ono što sam napisao .... Ne, ne bih nikada, ali nikada prošao pored njega sa desne strane. Tačka!
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#6612 Re: ZOBS
sta pise ovdje?
"u slučaju da se budala i dalje ne prestrojava iz lijeve saobraćajne trake, jedino ispravno bilo da daš desni žmigavac, prestrojiš se nazad u desnu traku i nastaviš se kretati desnom trakom"
a mozemo i ovako da ne bude izvuceno iz konteksta
"U stvari bi, u slučaju da se budala i dalje ne prestrojava iz lijeve saobraćajne trake, jedino ispravno bilo da daš desni žmigavac, prestrojiš se nazad u desnu traku i nastaviš se kretati desnom trakom brzinom kretanja jednakom njegovom guslanju, održavajući pri tome dovoljno sigurno rastojanje iza budalaša."
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#6613 Re: ZOBS
ps. do mene previdio sam ovo jednakom njegovom guslanjufoxlife wrote: ↑09/06/2021 16:48sta pise ovdje?
"u slučaju da se budala i dalje ne prestrojava iz lijeve saobraćajne trake, jedino ispravno bilo da daš desni žmigavac, prestrojiš se nazad u desnu traku i nastaviš se kretati desnom trakom"
a mozemo i ovako da ne bude izvuceno iz konteksta
"U stvari bi, u slučaju da se budala i dalje ne prestrojava iz lijeve saobraćajne trake, jedino ispravno bilo da daš desni žmigavac, prestrojiš se nazad u desnu traku i nastaviš se kretati desnom trakom brzinom kretanja jednakom njegovom guslanju, održavajući pri tome dovoljno sigurno rastojanje iza budalaša."
svejedno je to ugrozavanje sigurnosti svih ostalih u saobracaju
- Laplace
- Posts: 10317
- Joined: 19/11/2012 18:37
#6614 Re: ZOBS
U stvari bi morao da usporiš na brzinu manju od njegove dok mu ne obezbijediš dovoljno prednosti, jer mu u svakom trenutku može pasti na pamet da se ipak prestroji u desnu.Seawolf wrote: ↑09/06/2021 16:33U stvari bi, u slučaju da se budala i dalje ne prestrojava iz lijeve saobraćajne trake, jedino ispravno bilo da daš desni žmigavac, prestrojiš se nazad u desnu traku i nastaviš se kretati desnom trakom brzinom kretanja jednakom njegovom guslanju, održavajući pri tome dovoljno sigurno rastojanje iza budalaša.permanentan wrote: ↑09/06/2021 16:27 Posto dugo godina vozim i van BiH, za mene je jasno kao dan da je zabranjeno na autoputu preteći/proći auto sa desne strane.
Tako se ponasam i zbog sopstvene sigurnosti.
Na licnom primjeru sam pokazao sta sam uradio.
Nebitno da li je kod nas dozvoljeno ili nije, nije mi ugodno bilo proci pored auta sa desne strane.
U BiH sam odlucio to da uradim, a da sam u istoj situaciji bio negdje vani, ne bih to uradio, vozio bih iza.
Time se de facto gubi poenta samog autoputa, kao što se maltene izgubila poenta kružnih tokova (koji, umjesto da ubrzaju saobraćaj, zbog raznoraznih neznalica postaju tačke zastoja).
- Revolucionar ★
- Posts: 2347
- Joined: 27/10/2011 17:39
- Location: Adventure seeker on an empty street
#6615 Re: ZOBS
Covjece, koliko ste ispisali samo stvari, ali i dalje nisam pronašao egzaktno rjesenje na ovo pitanje. Razlog postavljanja pitanja i jeste bio zbog potencijalnog prijavljivanja slicnog slucaja policiji, obzirom da u ovoj mojoj situaciji definitivno nesto nije bilo uredno s vozacem u lijevoj traci, koji je nastavio ciniti razne prekrsaje do iskljucenja sa AP, ali to nije bila tema, mene je zanimalo kolika je moja odgovornost.
- Najvažniji moment moje priče je da ja nisam mijenjao traku još od Jošanice nikako, dakle konstantna vožnja desnom na tempomatu. Na spornom mjestu gdje srecemo automobil u lijevoj traci vecina vozaca iz moje trake nije prelazila u lijevu da pokusa preteci. U lijevoj traci su se nasli automobili koji su dolazili vecom brzinom vec vozeci lijevom trakom, i oni su blicali i svirali ovom u lijevoj traci da se skloni, što se nije desavalo.
Ja osobno mislim da je moj prolazak desnom stranom ipak bio prekrsaj, jer je to bio i potencijalno rizican manevar. Ono sto je sporno sto nema izricite odredbe u zakonu, jer je svaka od odredbi nedorecena. Po definiji iz zakona o tome sta se smatra preticanjem, kretanjem svojom trakom , bez prelaska u drugu, to ne spada u preticanje. Medjutim, postoji i ta odredba koja kaze da se desnom stranom moze preteci ako auto skrece u lijevu. Medjutim, nemoguce je istu primjeniti na autoput, kad ne skrece s istog nigdje.
Bilo kako bilo, mislim da je prekrsaj ipak, a i da nije, vjerovatno bi u slucaju nezgode bila podijeljena odgovornost. Što je najgore, u posljednje vrijeme je ovih budala u lijevoj traci dosta.
- Najvažniji moment moje priče je da ja nisam mijenjao traku još od Jošanice nikako, dakle konstantna vožnja desnom na tempomatu. Na spornom mjestu gdje srecemo automobil u lijevoj traci vecina vozaca iz moje trake nije prelazila u lijevu da pokusa preteci. U lijevoj traci su se nasli automobili koji su dolazili vecom brzinom vec vozeci lijevom trakom, i oni su blicali i svirali ovom u lijevoj traci da se skloni, što se nije desavalo.
Ja osobno mislim da je moj prolazak desnom stranom ipak bio prekrsaj, jer je to bio i potencijalno rizican manevar. Ono sto je sporno sto nema izricite odredbe u zakonu, jer je svaka od odredbi nedorecena. Po definiji iz zakona o tome sta se smatra preticanjem, kretanjem svojom trakom , bez prelaska u drugu, to ne spada u preticanje. Medjutim, postoji i ta odredba koja kaze da se desnom stranom moze preteci ako auto skrece u lijevu. Medjutim, nemoguce je istu primjeniti na autoput, kad ne skrece s istog nigdje.
Bilo kako bilo, mislim da je prekrsaj ipak, a i da nije, vjerovatno bi u slucaju nezgode bila podijeljena odgovornost. Što je najgore, u posljednje vrijeme je ovih budala u lijevoj traci dosta.
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#6616 Re: ZOBS
pa nemas ti nista s tim i nemas nikakve odgovornosti
vozac u lijevoj traci pravi prekrsaj
ovi iza njega ako ga obilaze prave prekrsaj jer upravo tom radnjom ugrozavaju tebe koji si svo vrijeme u desnoj i vozis normalno
vozac u lijevoj traci pravi prekrsaj
ovi iza njega ako ga obilaze prave prekrsaj jer upravo tom radnjom ugrozavaju tebe koji si svo vrijeme u desnoj i vozis normalno
-
- Posts: 2856
- Joined: 30/01/2011 12:08
#6617 Re: ZOBS
Sam princip vožnje na autoputu je da ne očekuješ da te neko prolazi sa desne strane. Medjutim, u nasem Zakonu to nije tako napisano i to je to.permanentan wrote: ↑09/06/2021 16:27 Posto dugo godina vozim i van BiH, za mene je jasno kao dan da je zabranjeno na autoputu preteći/proći auto sa desne strane.
Tako se ponasam i zbog sopstvene sigurnosti.
Na licnom primjeru sam pokazao sta sam uradio.
Nebitno da li je kod nas dozvoljeno ili nije, nije mi ugodno bilo proci pored auta sa desne strane.
U BiH sam odlucio to da uradim, a da sam u istoj situaciji bio negdje vani, ne bih to uradio, vozio bih iza.
-
- Posts: 3384
- Joined: 23/05/2010 15:16
#6618 Re: ZOBS
Ti nisi napravio prekršaj. Niko na temi ovdje, ni od ovih što tvrde da jesi, ni od ovih što tvrde da nisi, ne može naći član ZOBS koji potvrđuje da je riječ o prekršaju. Dakle, apsolutno ništa u onolikom zakonu ti nisi prekršio i nemaju ti za šta pisati kaznu. Sve te odredbe zakona govore o "preticanju", a definicija preticanja isključuje konstantno kretanje u jednoj saobraćajnoj traci. Dakle, ako se krećeš u jednoj saobraćajnoj traci, nevažno kojoj, iz Sarajeva do Zenice, uz to prođeš pored 50 auta koja idu u istom smjeru, drugom trakom, ti nisi NIKOGA pretekao, prema ZOBS.Revolucionar ★ wrote: ↑09/06/2021 17:17 Covjece, koliko ste ispisali samo stvari, ali i dalje nisam pronašao egzaktno rjesenje na ovo pitanje. Razlog postavljanja pitanja i jeste bio zbog potencijalnog prijavljivanja slicnog slucaja policiji, obzirom da u ovoj mojoj situaciji definitivno nesto nije bilo uredno s vozacem u lijevoj traci, koji je nastavio ciniti razne prekrsaje do iskljucenja sa AP, ali to nije bila tema, mene je zanimalo kolika je moja odgovornost.
- Najvažniji moment moje priče je da ja nisam mijenjao traku još od Jošanice nikako, dakle konstantna vožnja desnom na tempomatu. Na spornom mjestu gdje srecemo automobil u lijevoj traci vecina vozaca iz moje trake nije prelazila u lijevu da pokusa preteci. U lijevoj traci su se nasli automobili koji su dolazili vecom brzinom vec vozeci lijevom trakom, i oni su blicali i svirali ovom u lijevoj traci da se skloni, što se nije desavalo.
Ja osobno mislim da je moj prolazak desnom stranom ipak bio prekrsaj, jer je to bio i potencijalno rizican manevar. Ono sto je sporno sto nema izricite odredbe u zakonu, jer je svaka od odredbi nedorecena. Po definiji iz zakona o tome sta se smatra preticanjem, kretanjem svojom trakom , bez prelaska u drugu, to ne spada u preticanje. Medjutim, postoji i ta odredba koja kaze da se desnom stranom moze preteci ako auto skrece u lijevu. Medjutim, nemoguce je istu primjeniti na autoput, kad ne skrece s istog nigdje.
Bilo kako bilo, mislim da je prekrsaj ipak, a i da nije, vjerovatno bi u slucaju nezgode bila podijeljena odgovornost. Što je najgore, u posljednje vrijeme je ovih budala u lijevoj traci dosta.
Ako je i to preticanje, onda ne smiješ ni preteći 5 auta koji voze desnom 80km/h, jer činiš preticanje kolone. Ili, još bolje, kao što je neko napisao, neko se pokvari u lijevoj traci, ti ga ne smiješ obići (jer je i obilazak jednako tretiran). U zakonodavstvima država koje zabranjuju preticanje s desne strane, kakvih ima, i te primjere su neki navodili, decidno je određeno i šta se dešava u ovakvim situacijama, odnosno mnogo detaljnije je tretirana ta vožnja po autocesti.
Dakle, vozi desnom 130km/h, dokle hoćeš i ne činiš nikakav prekršaj. Ako naletiš na imbecila koji vozi lijevom, on čini prekršaj, jer ga ZOBS obavezuje da vozi desnom saobraćajnom trakom u normalnim uslovima. Kada bi se krenuo vraćati dok prolaziš pokraj njega, ti nisi učinio nikakav prekršaj, a on je napravio i drugi, jer se prestrojava kako ne treba, ulazi ti u putanju. Desetine stranica su ispisane na ovoj temi i apsolutno nijedan relevantan dokaz da je drugačije u odnosu na ovo nije iznesen (osim samovoljnih isječaka iz zakona, odgovora kako je u Hrvatskoj, klipova iz Njemačke, Italije).
Možemo raspravljati o tome je li ovo naše ima smisla ili ne i treba li dodati nešto u zakon, odnosno da se izmijeni definicija preticanja. Po meni, nema potrebe raditi bilo šta, jer se ne dobiva ništa s tim.
- Revolucionar ★
- Posts: 2347
- Joined: 27/10/2011 17:39
- Location: Adventure seeker on an empty street
#6619 Re: ZOBS
U potpunosti se slažem s tobom, i po svakom rezonu ako već vozim svojom trakom, nemam ništa s tom lijevom i čovjekom koji je u prekršaju. Ali izostanak egzaktne odredbe me navodi na mišljenje da bi me bez pola muke kaznili s obostranom krivicom da se lik magicno skontao prestrojit, pri tom ne gledajuci, i da me udario. Sve u svemu, ako se neko i odluci na navedeni manevar, treba bit izrazito oprezan. Obzirom da se "incident" desavao na dijelu potencijalno pokrivenom kamerama, obzirom da je to bilo kod iskljucenja Podlugovi bilo, ako dodje kakva čestitka na ime toga, izvijestit cu o pravnom poučkumistek wrote: ↑09/06/2021 17:41Ti nisi napravio prekršaj. Niko na temi ovdje, ni od ovih što tvrde da jesi, ni od ovih što tvrde da nisi, ne može naći član ZOBS koji potvrđuje da je riječ o prekršaju. Dakle, apsolutno ništa u onolikom zakonu ti nisi prekršio i nemaju ti za šta pisati kaznu. Sve te odredbe zakona govore o "preticanju", a definicija preticanja isključuje konstantno kretanje u jednoj saobraćajnoj traci. Dakle, ako se krećeš u jednoj saobraćajnoj traci, nevažno kojoj, iz Sarajeva do Zenice, uz to prođeš pored 50 auta koja idu u istom smjeru, drugom trakom, ti nisi NIKOGA pretekao, prema ZOBS.Revolucionar ★ wrote: ↑09/06/2021 17:17 Covjece, koliko ste ispisali samo stvari, ali i dalje nisam pronašao egzaktno rjesenje na ovo pitanje. Razlog postavljanja pitanja i jeste bio zbog potencijalnog prijavljivanja slicnog slucaja policiji, obzirom da u ovoj mojoj situaciji definitivno nesto nije bilo uredno s vozacem u lijevoj traci, koji je nastavio ciniti razne prekrsaje do iskljucenja sa AP, ali to nije bila tema, mene je zanimalo kolika je moja odgovornost.
- Najvažniji moment moje priče je da ja nisam mijenjao traku još od Jošanice nikako, dakle konstantna vožnja desnom na tempomatu. Na spornom mjestu gdje srecemo automobil u lijevoj traci vecina vozaca iz moje trake nije prelazila u lijevu da pokusa preteci. U lijevoj traci su se nasli automobili koji su dolazili vecom brzinom vec vozeci lijevom trakom, i oni su blicali i svirali ovom u lijevoj traci da se skloni, što se nije desavalo.
Ja osobno mislim da je moj prolazak desnom stranom ipak bio prekrsaj, jer je to bio i potencijalno rizican manevar. Ono sto je sporno sto nema izricite odredbe u zakonu, jer je svaka od odredbi nedorecena. Po definiji iz zakona o tome sta se smatra preticanjem, kretanjem svojom trakom , bez prelaska u drugu, to ne spada u preticanje. Medjutim, postoji i ta odredba koja kaze da se desnom stranom moze preteci ako auto skrece u lijevu. Medjutim, nemoguce je istu primjeniti na autoput, kad ne skrece s istog nigdje.
Bilo kako bilo, mislim da je prekrsaj ipak, a i da nije, vjerovatno bi u slucaju nezgode bila podijeljena odgovornost. Što je najgore, u posljednje vrijeme je ovih budala u lijevoj traci dosta.
Ako je i to preticanje, onda ne smiješ ni preteći 5 auta koji voze desnom 80km/h, jer činiš preticanje kolone. Ili, još bolje, kao što je neko napisao, neko se pokvari u lijevoj traci, ti ga ne smiješ obići (jer je i obilazak jednako tretiran). U zakonodavstvima država koje zabranjuju preticanje s desne strane, kakvih ima, i te primjere su neki navodili, decidno je određeno i šta se dešava u ovakvim situacijama, odnosno mnogo detaljnije je tretirana ta vožnja po autocesti.
Dakle, vozi desnom 130km/h, dokle hoćeš i ne činiš nikakav prekršaj. Ako naletiš na imbecila koji vozi lijevom, on čini prekršaj, jer ga ZOBS obavezuje da vozi desnom saobraćajnom trakom u normalnim uslovima. Kada bi se krenuo vraćati dok prolaziš pokraj njega, ti nisi učinio nikakav prekršaj, a on je napravio i drugi, jer se prestrojava kako ne treba, ulazi ti u putanju. Desetine stranica su ispisane na ovoj temi i apsolutno nijedan relevantan dokaz da je drugačije u odnosu na ovo nije iznesen (osim samovoljnih isječaka iz zakona, odgovora kako je u Hrvatskoj, klipova iz Njemačke, Italije).
Možemo raspravljati o tome je li ovo naše ima smisla ili ne i treba li dodati nešto u zakon, odnosno da se izmijeni definicija preticanja. Po meni, nema potrebe raditi bilo šta, jer se ne dobiva ništa s tim.
-
- Posts: 7685
- Joined: 14/06/2012 22:59
#6620 Re: ZOBS
Fascinantno je kako neki forumaši ovdje raspravljaju o mogućnosti da te budalaš potkači sa tvoje lijeve strane dok ga obilaziš desnom trakom brzinom od 130 km/h, sa aspekta toga kako će biti podijeljena odgovornost, kao da se radi o karambolu na Zmaja od Bosne.Revolucionar ★ wrote: ↑09/06/2021 17:48 U potpunosti se slažem s tobom, i po svakom rezonu ako već vozim svojom trakom, nemam ništa s tom lijevom i čovjekom koji je u prekršaju. Ali izostanak egzaktne odredbe me navodi na mišljenje da bi me bez pola muke kaznili s obostranom krivicom da se lik magicno skontao prestrojit, pri tom ne gledajuci, i da me udario. Sve u svemu, ako se neko i odluci na navedeni manevar, treba bit izrazito oprezan. Obzirom da se "incident" desavao na dijelu potencijalno pokrivenom kamerama, obzirom da je to bilo kod iskljucenja Podlugovi bilo, ako dodje kakva čestitka na ime toga, izvijestit cu o pravnom poučku
Ljudi, auto put, voziš 130 km/h, a konstatovano je da je u lijevoj traci budalaš .... ako dođe do kontakta, nakon toga vjerovatno neće biti nikoga da dijeli odgovornost.
Je li vi stvarno mislite da se radi o nečemu što je strogo zabranjeno u državama koje imaju dugu tradiciju i statistiku vožnje po auto putevima, eto 'nako.
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#6621 Re: ZOBS
ako mi koji tvrdimo da nije prekrsio sta imamo traziti u zobsu kad to ne postojimistek wrote: ↑09/06/2021 17:41Ti nisi napravio prekršaj. Niko na temi ovdje, ni od ovih što tvrde da jesi, ni od ovih što tvrde da nisi, ne može naći član ZOBS koji potvrđuje da je riječ o prekršaju. Dakle, apsolutno ništa u onolikom zakonu ti nisi prekršio i nemaju ti za šta pisati kaznu. Sve te odredbe zakona govore o "preticanju", a definicija preticanja isključuje konstantno kretanje u jednoj saobraćajnoj traci. Dakle, ako se krećeš u jednoj saobraćajnoj traci, nevažno kojoj, iz Sarajeva do Zenice, uz to prođeš pored 50 auta koja idu u istom smjeru, drugom trakom, ti nisi NIKOGA pretekao, prema ZOBS.Revolucionar ★ wrote: ↑09/06/2021 17:17 Covjece, koliko ste ispisali samo stvari, ali i dalje nisam pronašao egzaktno rjesenje na ovo pitanje. Razlog postavljanja pitanja i jeste bio zbog potencijalnog prijavljivanja slicnog slucaja policiji, obzirom da u ovoj mojoj situaciji definitivno nesto nije bilo uredno s vozacem u lijevoj traci, koji je nastavio ciniti razne prekrsaje do iskljucenja sa AP, ali to nije bila tema, mene je zanimalo kolika je moja odgovornost.
- Najvažniji moment moje priče je da ja nisam mijenjao traku još od Jošanice nikako, dakle konstantna vožnja desnom na tempomatu. Na spornom mjestu gdje srecemo automobil u lijevoj traci vecina vozaca iz moje trake nije prelazila u lijevu da pokusa preteci. U lijevoj traci su se nasli automobili koji su dolazili vecom brzinom vec vozeci lijevom trakom, i oni su blicali i svirali ovom u lijevoj traci da se skloni, što se nije desavalo.
Ja osobno mislim da je moj prolazak desnom stranom ipak bio prekrsaj, jer je to bio i potencijalno rizican manevar. Ono sto je sporno sto nema izricite odredbe u zakonu, jer je svaka od odredbi nedorecena. Po definiji iz zakona o tome sta se smatra preticanjem, kretanjem svojom trakom , bez prelaska u drugu, to ne spada u preticanje. Medjutim, postoji i ta odredba koja kaze da se desnom stranom moze preteci ako auto skrece u lijevu. Medjutim, nemoguce je istu primjeniti na autoput, kad ne skrece s istog nigdje.
Bilo kako bilo, mislim da je prekrsaj ipak, a i da nije, vjerovatno bi u slucaju nezgode bila podijeljena odgovornost. Što je najgore, u posljednje vrijeme je ovih budala u lijevoj traci dosta.
Ako je i to preticanje, onda ne smiješ ni preteći 5 auta koji voze desnom 80km/h, jer činiš preticanje kolone. Ili, još bolje, kao što je neko napisao, neko se pokvari u lijevoj traci, ti ga ne smiješ obići (jer je i obilazak jednako tretiran). U zakonodavstvima država koje zabranjuju preticanje s desne strane, kakvih ima, i te primjere su neki navodili, decidno je određeno i šta se dešava u ovakvim situacijama, odnosno mnogo detaljnije je tretirana ta vožnja po autocesti.
Dakle, vozi desnom 130km/h, dokle hoćeš i ne činiš nikakav prekršaj. Ako naletiš na imbecila koji vozi lijevom, on čini prekršaj, jer ga ZOBS obavezuje da vozi desnom saobraćajnom trakom u normalnim uslovima. Kada bi se krenuo vraćati dok prolaziš pokraj njega, ti nisi učinio nikakav prekršaj, a on je napravio i drugi, jer se prestrojava kako ne treba, ulazi ti u putanju. Desetine stranica su ispisane na ovoj temi i apsolutno nijedan relevantan dokaz da je drugačije u odnosu na ovo nije iznesen (osim samovoljnih isječaka iz zakona, odgovora kako je u Hrvatskoj, klipova iz Njemačke, Italije).
Možemo raspravljati o tome je li ovo naše ima smisla ili ne i treba li dodati nešto u zakon, odnosno da se izmijeni definicija preticanja. Po meni, nema potrebe raditi bilo šta, jer se ne dobiva ništa s tim.
- Laplace
- Posts: 10317
- Joined: 19/11/2012 18:37
#6622 Re: ZOBS
Iz istih razloga je izuzetno opasno i naglo usporavanje na autoputu.Seawolf wrote: ↑09/06/2021 17:54Fascinantno je kako neki forumaši ovdje raspravljaju o mogućnosti da te budalaš potkači sa tvoje lijeve strane dok ga obilaziš desnom trakom brzinom od 130 km/h, sa aspekta toga kako će biti podijeljena odgovornost, kao da se radi o karambolu na Zmaja od Bosne.Revolucionar ★ wrote: ↑09/06/2021 17:48 U potpunosti se slažem s tobom, i po svakom rezonu ako već vozim svojom trakom, nemam ništa s tom lijevom i čovjekom koji je u prekršaju. Ali izostanak egzaktne odredbe me navodi na mišljenje da bi me bez pola muke kaznili s obostranom krivicom da se lik magicno skontao prestrojit, pri tom ne gledajuci, i da me udario. Sve u svemu, ako se neko i odluci na navedeni manevar, treba bit izrazito oprezan. Obzirom da se "incident" desavao na dijelu potencijalno pokrivenom kamerama, obzirom da je to bilo kod iskljucenja Podlugovi bilo, ako dodje kakva čestitka na ime toga, izvijestit cu o pravnom poučku
Ljudi, auto put, voziš 130 km/h, a konstatovano je da je u lijevoj traci budalaš .... ako dođe do kontakta, nakon toga vjerovatno neće biti nikoga da dijeli odgovornost.
Je li vi stvarno mislite da se radi o nečemu što je strogo zabranjeno u državama koje imaju dugu tradiciju i statistiku vožnje po auto putevima, eto 'nako.
-
- Posts: 3384
- Joined: 23/05/2010 15:16
#6623 Re: ZOBS
Govorimo pravno, jasno je da bi stvarne posljedice vjerovatno bile strašne. U krajnjoj liniji, čisto sumnjam da postoji IKO ko u takvoj situaciji prođe ko da Bog nije dao ovog s lijeve strane. Meni se desilo u vrh glave jednom-dvaput dok vozim, gdje sa 130km/h recimo dobro spustim brzinu na nekih 90km/h pa zaobiđem, a ne da dodam gas i projurim pored njega To je već priča o tome je li neko normalan ili ne. Mi se natežemo pravno šta je i kako je.Seawolf wrote: ↑09/06/2021 17:54Fascinantno je kako neki forumaši ovdje raspravljaju o mogućnosti da te budalaš potkači sa tvoje lijeve strane dok ga obilaziš desnom trakom brzinom od 130 km/h, sa aspekta toga kako će biti podijeljena odgovornost, kao da se radi o karambolu na Zmaja od Bosne.Revolucionar ★ wrote: ↑09/06/2021 17:48 U potpunosti se slažem s tobom, i po svakom rezonu ako već vozim svojom trakom, nemam ništa s tom lijevom i čovjekom koji je u prekršaju. Ali izostanak egzaktne odredbe me navodi na mišljenje da bi me bez pola muke kaznili s obostranom krivicom da se lik magicno skontao prestrojit, pri tom ne gledajuci, i da me udario. Sve u svemu, ako se neko i odluci na navedeni manevar, treba bit izrazito oprezan. Obzirom da se "incident" desavao na dijelu potencijalno pokrivenom kamerama, obzirom da je to bilo kod iskljucenja Podlugovi bilo, ako dodje kakva čestitka na ime toga, izvijestit cu o pravnom poučku
Ljudi, auto put, voziš 130 km/h, a konstatovano je da je u lijevoj traci budalaš .... ako dođe do kontakta, nakon toga vjerovatno neće biti nikoga da dijeli odgovornost.
Je li vi stvarno mislite da se radi o nečemu što je strogo zabranjeno u državama koje imaju dugu tradiciju i statistiku vožnje po auto putevima, eto 'nako.
I koliko sam uspio iščitati po zakonodavstvu država na zapadu, gdje je zaista zabranjeno preticanje s desne strane na autocesti, ostavljena je mogućnost u ovakvim ekstremnim situacijama da se to uradi. Zapravo, zakon je više pisan za te slučajeve sa 3 trake, pa da ne divljaš s desne strane, što je logično. Nijedan zakon vani ne kaže: Ne možeš s desne i tačka. U svakom postoji i ono "Izuzetno", pa ako je u lijevoj gužva, zakrčilo, neko stao, možeš obići s desne. Kod nas to nije obrađeno uopšte.
- studiorum_tuzlaensis
- Posts: 5949
- Joined: 08/07/2015 11:06
- Location: dogodine u Mariupolju
#6624 Re: ZOBS
Bosna i Hercegovina: preticanje je prolaženje vozilom pored drugog vozila koje se kreće u istoj saobraćajnoj traci i u istom smjeru;
Hrvatska: pretjecanje je prolaženje vozilom pokraj drugog vozila koje se kreće u istom smjeru
Srbija: preticanje je prolaženje učesnika u saobraćaju pored drugog učesnika u saobraćaju koji se kreće kolovozom u istom smeru
Poslao sam prijedlog izmjene ovog stava u članu 6. ZOBSa drzavnom ministru Mitroviću. Da li čita mail, pitanje je.
Hrvatska: pretjecanje je prolaženje vozilom pokraj drugog vozila koje se kreće u istom smjeru
Srbija: preticanje je prolaženje učesnika u saobraćaju pored drugog učesnika u saobraćaju koji se kreće kolovozom u istom smeru
Poslao sam prijedlog izmjene ovog stava u članu 6. ZOBSa drzavnom ministru Mitroviću. Da li čita mail, pitanje je.
-
- Posts: 21627
- Joined: 05/11/2009 11:49
#6625 Re: ZOBS
To samo prepisalo jos iz Titinog ZOBS-a., a dopunjavali ga 2017.