Željeznice u BiH

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

User avatar
Kal El
Posts: 6249
Joined: 07/04/2013 21:49

#51 Re: Željeznice u BiH

Post by Kal El »

Opet prođe, sad se vraća Željezničkoj stanici.

Sent from my LT26i using Tapatalk
User avatar
bach
Posts: 3478
Joined: 05/11/2005 11:52

#52 Re: Željeznice u BiH

Post by bach »

dresdener78 wrote:Ja se samo nadam da se forumaš Udrch samo zeza na naš račun sa ovom idejom izmještenja sarajevske željezničke stanice "u Haliloviće". Nisam dosad čuo od njega nijedan pametan razlog za to.
1. željeznica je potrebna i njeno postojanje ne smije biti ovisno od trenutne katastrofalne situacije u BiH (mada ona traje već 21 godinu).
2. siguran sam da u slučaju obnove putničkog željezničkog saobraćaja povećale bi se i šanse za brojne ljude da nađu posao jer bi vozovi bili puno bolja i jeftinja varijanta od autobusa (gdje u prigradskom prevozu ustvari Centrotrans drži u mnogim mjestima monopol i karte su sramotno skupe, za vašu informaciju dvaput skuplje nego u Poljskoj ili Češkoj gdje su plate veće nego u BiH), puno jeftinja od automobila (izračunajte samo sve mjesečne troškove - servis, osiguranje, benzin, parking, amortizaciju, samu kupovinu auta).
3. Argument da je sarajevska željeznička stanica SLIJEPO CRVO je totalno bezveze! I da neće biti tunela ispod Vogošće, u Evropi ima NA SVAKOM ĆOŠKU ovaj tip stanica gdje šine jednostavno ne idu dalje i vozovi moraju "rikverc"!
Danas sam stigao u Budimpeštu i sama Budimpešta ima tri "slijepa crva"! Glavne stanice Nyugati, Déli i Keleti koje nisu prolazne.
Pogledajte Englesku, London - stanice St. Pancras, King´s Cross, Euston, Victoria, Charing Cross, Waterloo.
Francuska, Paris - Saint Lazare, Est, Nord.
Njemačka - Hamburg Altona, Frankfurt Hauptbahnhof, Leipzig Hauptbahnhof, München Hauptbahnhof, Stuttgart Hautpbahnhof.
Austrija - Beč Westbahnhof, maloprije Südbahnhof koji je srušen i malo južnije se gradi potpuno nova stanica prolaznog tipa.
Norveška - Bergen.
Švedska - Malmö Centralstation.
Švicarska - Zürich Hauptbahnhof.
I tako dalje...
Ni u jednoj od spomenutih država nebi njima palo na pamet da izmjeste željeznicu negdje na periferiju kao da je nešto sramotno!
Sarajevska željeznička stanica je u odličnom položaju, uz malo dobre volje se da ići pješke u centar.

Sa druge strane, u državama punim korupcije, očaja i bezizlaznosti uništavaju željeznicu. Izmještavaju je na periferiju, grade umjesto šina GRADSKE AUTOPUTEVE i guše se u smogu i beskrajnim gužvama. Takav primjer je prijestolnica Gruzije, grad Tbilisi. Za željeznicu u ovoj "jako naprednoj" američkoj koloniji više nema mjesta, posebno u glavnom gradu ....

I još malo informacija o Njemačkoj itd.:

U Njemačkoj su od kraja 2. svijetskog rata ukidane desetine željezničkih pruga, bez obzira na velike proteste lokalnog stanovništva, i to uglavnom u zapadnoj Njemačkoj koja je doživila ekonomsko čudo, automobili su bili sve dostupniji i svi političari su (isto kao danas u BiH) bili ubijeđeni kako automobil je jedini moderan, efikasan i dobar vid prevoza za budućnost.
Drugi talas ukidanja pruga je u Njemačkoj stigao nakon ujedinjenja 1990. godine kada su slijepo, glupo i bez ikakvih logičnih razloga i računica ukinuli 2314,3 kilometara željezničkih pruga, od toga najviše u federalnoj državi Sachsen-Anhalt, punih 823,4 kilometara!!!!

Drugi tužan primjer stupidnog ponašanja prema željeznici je Poljska gdje svirepo ukidaju ne samo željeznice nego i u nekim slučajevima i tramvaje (poljski grad Gliwice gdje je gradonačelnik mrzio tramvaje, forsirao autobuse i uspio).

Sa druge strane, država gdje odgovorni ljudi pametno razmišljaju je naprimjer Švicarska - prije nego što se bilo koja infrastruktura ukine, razmišlja se o nekom drugom načinu iskorištenja jer bi bila izgubljena velika sredstva koja su bila nekad investirana u izgradnju one infrastrukture.
Tako naprimjer postoje u cijeloj Švicarskoj dvije šećerane. I do danas, šećerna repa se dostavlja isključivo u željezničkim vagonima! Mislite da su Švicari takve prebogate budalaštine da ne znaju šta još da rade sa lovom? Ne! Oni su jako oprezni i pažljivo razmišljaju o svakom franku koji treba da bude izdvojen iz budžeta. I razmišljaju u puno dužem periodu od jednog izbornog perioda... što se nažalost dešava kod nas istočnjaka.

Svakako u Njemačkoj su shvatili kakvu su napravili grešku i npr. država Niedersachsen je napravila studiju za obnovu 78 ukinutih pruga.


Forumaš sa planine Udrč se ne zeza kada je u pitanju željeznička stanica . Ona zaista vjeruje da bi bilo dobro željez. stanice trebalo izmjestiti u Haliloviće ili na neko drugo zabačeno mjsto. No on nije jedini tako uglavnom razmišljaju desničarske glavešine i jastrebovi koji svako malo odapnu neku strijelu da bi bilo zgodno izmjestiti stanicu u Rajlovac, a umjestu šina postaviti cestu. Njima je automobila statusni simbol, a viz, tramvaj, autobus ili trolejbusa stvar za sirotinju. Oni preziru sirotinju i sve povezano sa njom, zt tako preziru i javne površni, javni prijevoz, željeznicu...da se forumaša sa planine Udrch i njegove pilitiče favorite pita, oni bi miljacku prekrili betonom ( postojao takav plan), posjekli drveće u Vilsonovom i posatvili četiri trake za auta ( postojao takav plan), ukinuli tramvaj za baščaršiju( postojao Takav plan) , ukinuli trolejbuse ( postaojao takav plan na sam kraju rata i u samom ratu) itd

Rezulata toga imamo uništen gradski prijevoz u Sarajevu, projekt Južne Logitudinale i uništene, pokradene Željeznice BiH
neki
Posts: 6700
Joined: 17/02/2005 07:57

#53 Re: Željeznice u BiH

Post by neki »

Zeljeznicka stanica je i ovako predaleko od centra grada...ne mogu vjerovati da ima ljudi koji bi je premjestili u Halilovice ili jos gore u Rajlovac :-)
lajkujMe
Posts: 12257
Joined: 06/04/2011 17:44
Location: Na svom mocnom racunaru

#54 Re: Željeznice u BiH

Post by lajkujMe »

Kal El wrote:Opet prođe, sad se vraća Željezničkoj stanici.

Sent from my LT26i using Tapatalk

Izdali smo ih Turcima, vjerovatno se vrse pripreme za transport u tursku.
udrch
Posts: 8472
Joined: 14/10/2008 10:08

#55 Re: Željeznice u BiH

Post by udrch »

bach wrote:Forumaš sa planine Udrč se ne zeza kada je u pitanju željeznička stanica . Ona zaista vjeruje da bi bilo dobro željez. stanice trebalo izmjestiti u Haliloviće ili na neko drugo zabačeno mjsto. No on nije jedini tako uglavnom razmišljaju desničarske glavešine i jastrebovi koji svako malo odapnu neku strijelu da bi bilo zgodno izmjestiti stanicu u Rajlovac, a umjestu šina postaviti cestu. Njima je automobila statusni simbol, a viz, tramvaj, autobus ili trolejbusa stvar za sirotinju. Oni preziru sirotinju i sve povezano sa njom, zt tako preziru i javne površni, javni prijevoz, željeznicu...da se forumaša sa planine Udrch i njegove pilitiče favorite pita, oni bi miljacku prekrili betonom ( postojao takav plan), posjekli drveće u Vilsonovom i posatvili četiri trake za auta ( postojao takav plan), ukinuli tramvaj za baščaršiju( postojao Takav plan) , ukinuli trolejbuse ( postaojao takav plan na sam kraju rata i u samom ratu) itd

Rezulata toga imamo uništen gradski prijevoz u Sarajevu, projekt Južne Logitudinale i uništene, pokradene Željeznice BiH
administracija ti briše postove, jer uglavnom pišeš sranja koja veze nemaju sa temom..lažeš o planovima koji nikad nisu postojali..prebacuješ drugima da su desničari kao i svaki drugi licemjer u ovoj zemlji, vješto krijući ono što jesi..
sve što ima veze sa Istočnom Bosnom i Sandžakom mrziš iz dna duše, ali zato drugima podvaljuješ mržnju..
ali zato voliš Vitez i njihove biznismene, boriš se za neperspektivni rudnik u Varešu na temi o željeznicama, predlažeš da se Kreševo i Kiseljak pripoje Sarajevu da bi valjda mogao reći kako si Sarajlija generacijama, da bi drugima mogao spočitavati ono što tebe boli i čega se stidiš, a što je jasno iz ovog neodlučivanja dal više voliš Kreševo ili Kiseljak, pa logično ispadne da si negdje između, a koliko sam upratio i onako si negdje između, hobit klasični..
autor tema "Inferiornost bošnjačkog biznisa" i "trebaju li Kreševo i Sarajevo pripojiti KS" u kojem licemjerno podvaljuješ narodu kojeg prezireš, te vlasnik najveće izvale kada je u pitanju pdf Ekonomija a koja glasi:
Moje je mišljenje da bi finansijski i privredno posrnuli Kanton Sarajevo dosta dobio u ekonomskom smislu
ukoliko se KS-u ne pripoji onih 7,8 autootpada, diskoteka Tibra i najveća prodavnica kineskih autodijelova ode sve u tri pm..


p.s. i ne stidim se ja nicka kojeg sam izabrao, džaba na to potenciraš, posebno iz razloga, jer se ti brukaš ne poznavnajem geografije..više mi me bilo stid da sam sebi dao ime Beethoven, a da se prvaljujem ko posljedna luda kao pojedini hobiti..
udrch
Posts: 8472
Joined: 14/10/2008 10:08

#56 Re: Željeznice u BiH

Post by udrch »

neki wrote:Zeljeznicka stanica je i ovako predaleko od centra grada...ne mogu vjerovati da ima ljudi koji bi je premjestili u Halilovice ili jos gore u Rajlovac :-)
kad si zadnji put koristio željeznički prijevoz..kakve veze ima gdje je ako bi kraj nje prolazila tramvajska pruga, ako bi doprinijela da se ne gubi bespotrebno pola sahata na ulazak i izlazak u grad, ako bi to omogućilo da bar imamo jedan putni pravac gdje voz prolazi bar svakih sahat vremena..doduše tačno je da je ž.s. daleko od Vratnika i Bistrika, ali u centru grada kako si ga ti pojmio živi max 1/10 stanovnika ovog grada..
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#57 Re: Željeznice u BiH

Post by VjecitiStudent »

udrch wrote:
neki wrote:Zeljeznicka stanica je i ovako predaleko od centra grada...ne mogu vjerovati da ima ljudi koji bi je premjestili u Halilovice ili jos gore u Rajlovac :-)
kad si zadnji put koristio željeznički prijevoz..kakve veze ima gdje je ako bi kraj nje prolazila tramvajska pruga, ako bi doprinijela da se ne gubi bespotrebno pola sahata na ulazak i izlazak u grad, ako bi to omogućilo da bar imamo jedan putni pravac gdje voz prolazi bar svakih sahat vremena..doduše tačno je da je ž.s. daleko od Vratnika i Bistrika, ali u centru grada kako si ga ti pojmio živi max 1/10 stanovnika ovog grada..
Željeznički prevoz ne koristimo iz jednostavnog razloga jer su ga oni koji vladaju zadnjih dvadeset godina doveli u ovako jadno stanje. Isto se sada dešava i sa gradskim prevozom.
To je glavni razlog što su gužve na cestama na prilazima i u samom Sarajevu sve veće i veće, jer su svi oblici javnog prevoza dovedeni do ruba propasti.

I šta sad ti predlažeš, da se zauvijek pokopa posljednja mogućnost da se te gužve jednoga dana ukinu? :-)

No, s obzirom da Sarajevom sada vladaju razni Radeljaši, čiji trbuhozbornika ne nedostaje na ovom forumu, izgleda da je upravo to scenarij koji će se desiti ovom gradu.
User avatar
sinuhe
Posts: 11485
Joined: 03/06/2011 11:33

#58 Re: Željeznice u BiH

Post by sinuhe »

Nisam iz Sarajeva, ali zar je nekad u SA i bila prigradska zeljeznica?
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#59 Re: Željeznice u BiH

Post by VjecitiStudent »

sinuhe wrote:Nisam iz Sarajeva, ali zar je nekad u SA i bila prigradska zeljeznica?
Bili su lokalni vozovi prema Konjicu i Zenici koji su vozili dupke puni.
Za svaki voz koji ne saobraća prugom, ili čije je stanje takvo da zbog kašnjenja, prljavštine sada svi bježe od njega, imamo nekoliko dodatnih stotina automobila na prilazima i u Sarajevu.
Da su umjesto Talga, te desetine miliona eura potrošene na kupovinu garnitura namijenjenih za prigradski željeznički saobraćaj, da su pored svake veće stanice, od Zenice, do Konjica, napravljeni parkinzi za one koji malo dalje stanuju, da je gradski prevoz do glavne i par sporednih željezničkih stanica u Sarajevu dramatično poboljšan, ove svakodnevne saobraćajne gužve koje sada imamo u gradu, ne bi se ni desile.

Ali ne, trebalo je to sve uništiti i onda trošiti stotine miliona na nove gradske transverzale, longitudinale, dijagonale, ... u najzagađenijem glavnom gradu Evrope.
udrch
Posts: 8472
Joined: 14/10/2008 10:08

#60 Re: Željeznice u BiH

Post by udrch »

VjecitiStudent wrote:Željeznički prevoz ne koristimo iz jednostavnog razloga jer su ga oni koji vladaju zadnjih dvadeset godina doveli u ovako jadno stanje. Isto se sada dešava i sa gradskim prevozom.
To je glavni razlog što su gužve na cestama na prilazima i u samom Sarajevu sve veće i veće, jer su svi oblici javnog prevoza dovedeni do ruba propasti.

I šta sad ti predlažeš, da se zauvijek pokopa posljednja mogućnost da se te gužve jednoga dana ukinu? :-)

No, s obzirom da Sarajevom sada vladaju razni Radeljaši, čiji trbuhozbornika ne nedostaje na ovom forumu, izgleda da je upravo to scenarij koji će se desiti ovom gradu.
željeznički prijevoz ne koristimo prije svega, jer su oni sa brda uništili infrastrukturu, pa su nam onda nametnuli dva entiteta i podijelili ono što se ne može dijeliti, a onda su ovi što su je obnavljali ukrali koliko god su mogli..
ja volim ovako, ako pominjemo uzroke, da ipak krenemo od početka, da izbjegnemo tu stranačku obojenost..

ja se sa tobom slažem u ovom dijelu da je željeznica na skroz niskom stepenu, ali i smatram da dugo neće biti bolje, jer mi kvalitetnu vlast nećemo imati još bar 20 godina..iz tog razloga ja ne znam o kakvim se ovo megalomanskim projektima priča, pruga Zenica-Bihać, Vareš-Banovići, nastavak od stanice do Vogošće..najmanje dvoje od ovo troje nabrojanih nikad se neće izgraditi..ja mogu da shvatim dresdener78, čovjek je zaljubljen u pruge, kako pročitah i gost je u ovoj zemlji, ali tebe ne mogu, jer ti znaš na kojem smo mi nivou..ovdje se ne gradi da bi se gradilo i bilo bolje, već da bi se ukralo..
ja sam možda lupio sa ovim izmještanjem stanice, sve u cilju da se možda održi bar osnovni nivo upotrebe, bar neke linije, jer ako budemo čekali ovo što ostali govore ona će u sljedećih deset godina skroz biti uništena..
ali nisam zaslužio da me neko pokušava uvrijediti i etiketirati..
čuo sam neslaganje, pa i uvrede, ali još nisam čuo prednost stanice u centru grada..
gužve u gradu nisu iz razloga što se ne vozimo željeznicom, nije nešto ni GRAS zbog toga kriv, jer smo prije 10 godina imali puni kapacitet gradskih vozila, a gužve su bile još veće..postojali su čepovi koji se nisu mogli zaobići..

gužve u gradu su iz razloga što je broj automobila prevelik, neadekvatne ulice, manjak izlaza iz grada..
kad se završe ova dva trenutna gradska projekta, te ona cesta od ž.stanice i konačno završi zaobilaznica biće sasvim zadovoljavajuća situacija..ukoliko bi se uradio i gradski autoput bar do ž.stanice situacija bi bila bolja nego u bilo kojem gradu u okruženju..prema sadašnjem projektu tog autoputa i on neće biti izgrađen vjerovatno nikad ili bar još 20 godina..
jeftino rješenje je da se izgradi trasom sadašnje pruge, jer ona trenutno ne doprinosi smanjenu gužve ni 0,001%..autoput bi koštao 3,4 puta manje, pa za dio tih sredstava bi se mogao izgraditi i krak tramvaja, ali i željenznička stanica kakva dolikuje glavnom gradu..
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#61 Re: Željeznice u BiH

Post by VjecitiStudent »

udrch wrote:
VjecitiStudent wrote:Željeznički prevoz ne koristimo iz jednostavnog razloga jer su ga oni koji vladaju zadnjih dvadeset godina doveli u ovako jadno stanje. Isto se sada dešava i sa gradskim prevozom.
To je glavni razlog što su gužve na cestama na prilazima i u samom Sarajevu sve veće i veće, jer su svi oblici javnog prevoza dovedeni do ruba propasti.

I šta sad ti predlažeš, da se zauvijek pokopa posljednja mogućnost da se te gužve jednoga dana ukinu? :-)

No, s obzirom da Sarajevom sada vladaju razni Radeljaši, čiji trbuhozbornika ne nedostaje na ovom forumu, izgleda da je upravo to scenarij koji će se desiti ovom gradu.
željeznički prijevoz ne koristimo prije svega, jer su oni sa brda uništili infrastrukturu, pa su nam onda nametnuli dva entiteta i podijelili ono što se ne može dijeliti, a onda su ovi što su je obnavljali ukrali koliko god su mogli..
ja volim ovako, ako pominjemo uzroke, da ipak krenemo od početka, da izbjegnemo tu stranačku obojenost..
Mala ispravka: Prvo se desila podjela svega, pa rat.
Da ti malo osvježim sjećanje:
http://www.danas.org/content/kurspahic- ... 61919.html

Da, željeznička infrastruktura jeste bila oštećena, no bila je i u II svj. ratu, pa smo ubrzo nakon onog rata dobili i obnovljene stare i napravljene nove pruge.
A kako je to išlo kod nas?
1998. je saobraćao putnički voz na pravcu Zenica - Jablanica i natrag koji je imao jedan, jedini vagon i koji je bio prljav toliko da se kroz prozore nije moglo ništa vidjeti. I tada ih je hiljade na željeznici radilo, donacije i budžetske pare stizale, a nisu bili u stanju, tj. nije im uopšte bilo stalo, da očiste taj jedini putnički vagon.
Tadašnji direktor željeznica, za takvo uspješno upravljanje, bit će nagrađen prvo direktorskim mjesto u Energoinvesto, a onda će postati i federalni premijer, sa istim rezultatima.
Sva infrastruktura će, uz obilnu međunarodnu pomoć, na kraju biti popravljena, ali nikada se neće desiti npr. da se nafta u zemlju dovozi isključivo željeznicom, kao što je npr. bio slučaj prije rata, do izgradnje naftovoda.
Željeznica je poslužila samo za krađu, i njeno sadašnje jadno stanje je posljedica takvog odnosa.
ja se sa tobom slažem u ovom dijelu da je željeznica na skroz niskom stepenu, ali i smatram da dugo neće biti bolje, jer mi kvalitetnu vlast nećemo imati još bar 20 godina..iz tog razloga ja ne znam o kakvim se ovo megalomanskim projektima priča, pruga Zenica-Bihać, Vareš-Banovići, nastavak od stanice do Vogošće..najmanje dvoje od ovo troje nabrojanih nikad se neće izgraditi..ja mogu da shvatim dresdener78, čovjek je zaljubljen u pruge, kako pročitah i gost je u ovoj zemlji, ali tebe ne mogu, jer ti znaš na kojem smo mi nivou..ovdje se ne gradi da bi se gradilo i bilo bolje, već da bi se ukralo..
Puno korištenje postojeće željezničke infrastrukture bi bilo dovoljno da nam riješi gomilu problema koje sada imamo u saobraćaju.
Dresdener78, za razliku od većine nas, se nagledao i nagledao svijeta, i dobrih i loših rješenja u ovoj oblasti, i itekako ima znanja i kvalifikacija da nam dijeli obrazovne packe u ovoj oblasti.
ja sam možda lupio sa ovim izmještanjem stanice, sve u cilju da se možda održi bar osnovni nivo upotrebe, bar neke linije, jer ako budemo čekali ovo što ostali govore ona će u sljedećih deset godina skroz biti uništena..
ali nisam zaslužio da me neko pokušava uvrijediti i etiketirati..
čuo sam neslaganje, pa i uvrede, ali još nisam čuo prednost stanice u centru grada..
Stanice treba da su tamo, gdje su potrebe za prevozom najveće. I tako se to radi u cijelom svijetu. Izmještanje stanice na periferiju glavnog grada, bi dovelo do situacije da putnici opet moraju ganjati dodatni i spori prevoz da bi se približili svojim radnim mjestima.
Kakva je to logika?
gužve u gradu nisu iz razloga što se ne vozimo željeznicom, nije nešto ni GRAS zbog toga kriv, jer smo prije 10 godina imali puni kapacitet gradskih vozila, a gužve su bile još veće..postojali su čepovi koji se nisu mogli zaobići..
Što se čepova tiče, u odnosu na vrijeme od prije deset godina, riješeno je samo blažujsko rasrksće, koje je bilo zakrčeno uglavnom samo vikendom, i cesta od stanice do Merkatora.
Međutim, gužve na glavnom pravcu od Ilidže do grada su sada neuporedivo veće, što itekako ima veze sa propadanjem gradskog prevoza.

gužve u gradu su iz razloga što je broj automobila prevelik, neadekvatne ulice, manjak izlaza iz grada..
kad se završe ova dva trenutna gradska projekta, te ona cesta od ž.stanice i konačno završi zaobilaznica biće sasvim zadovoljavajuća situacija..ukoliko bi se uradio i gradski autoput bar do ž.stanice situacija bi bila bolja nego u bilo kojem gradu u okruženju..prema sadašnjem projektu tog autoputa i on neće biti izgrađen vjerovatno nikad ili bar još 20 godina..
jeftino rješenje je da se izgradi trasom sadašnje pruge, jer ona trenutno ne doprinosi smanjenu gužve ni 0,001%..autoput bi koštao 3,4 puta manje, pa za dio tih sredstava bi se mogao izgraditi i krak tramvaja, ali i željenznička stanica kakva dolikuje glavnom gradu..
Broj automobila je prevelik iz jednostavnog razloga što ljudi nemaju nikakvog drugog relativno brzog i udobnog načina da idu na posao. U bezbroj dobro organizovanih gradova svijeta dobar dio njihovih stanovnika uopšte NEMAJU automobile, jer im NE trebaju.
Umjesto ublehoznog dijela autoputa na koridoru Vc od Butila do Tarcina, novac je mogao biti utrosen za izgradnju gradskog autoputa, od Briješća do Velešića.
Betoniranje pruge bi značilo njeno potpuno uništenje, zar ima dileme oko toga? To nije jeftino, to je idiotsko rješenje.
Dodatni automobili gradu, koji je najviše zagađeni glavni grad Evrope, NE TREBAJU.
User avatar
bach
Posts: 3478
Joined: 05/11/2005 11:52

#62 Re: Željeznice u BiH

Post by bach »

udrch wrote:
bach wrote:Forumaš sa planine Udrč se ne zeza kada je u pitanju željeznička stanica . Ona zaista vjeruje da bi bilo dobro željez. stanice trebalo izmjestiti u Haliloviće ili na neko drugo zabačeno mjsto. No on nije jedini tako uglavnom razmišljaju desničarske glavešine i jastrebovi koji svako malo odapnu neku strijelu da bi bilo zgodno izmjestiti stanicu u Rajlovac, a umjestu šina postaviti cestu. Njima je automobila statusni simbol, a viz, tramvaj, autobus ili trolejbusa stvar za sirotinju. Oni preziru sirotinju i sve povezano sa njom, zt tako preziru i javne površni, javni prijevoz, željeznicu...da se forumaša sa planine Udrch i njegove pilitiče favorite pita, oni bi miljacku prekrili betonom ( postojao takav plan), posjekli drveće u Vilsonovom i posatvili četiri trake za auta ( postojao takav plan), ukinuli tramvaj za baščaršiju( postojao Takav plan) , ukinuli trolejbuse ( postaojao takav plan na sam kraju rata i u samom ratu) itd

Rezulata toga imamo uništen gradski prijevoz u Sarajevu, projekt Južne Logitudinale i uništene, pokradene Željeznice BiH
administracija ti briše postove, jer uglavnom pišeš sranja koja veze nemaju sa temom..lažeš o planovima koji nikad nisu postojali..prebacuješ drugima da su desničari kao i svaki drugi licemjer u ovoj zemlji, vješto krijući ono što jesi..
sve što ima veze sa Istočnom Bosnom i Sandžakom mrziš iz dna duše, ali zato drugima podvaljuješ mržnju..
ali zato voliš Vitez i njihove biznismene, boriš se za neperspektivni rudnik u Varešu na temi o željeznicama, predlažeš da se Kreševo i Kiseljak pripoje Sarajevu da bi valjda mogao reći kako si Sarajlija generacijama, da bi drugima mogao spočitavati ono što tebe boli i čega se stidiš, a što je jasno iz ovog neodlučivanja dal više voliš Kreševo ili Kiseljak, pa logično ispadne da si negdje između, a koliko sam upratio i onako si negdje između, hobit klasični..
autor tema "Inferiornost bošnjačkog biznisa" i "trebaju li Kreševo i Sarajevo pripojiti KS" u kojem licemjerno podvaljuješ narodu kojeg prezireš, te vlasnik najveće izvale kada je u pitanju pdf Ekonomija a koja glasi:
Moje je mišljenje da bi finansijski i privredno posrnuli Kanton Sarajevo dosta dobio u ekonomskom smislu
ukoliko se KS-u ne pripoji onih 7,8 autootpada, diskoteka Tibra i najveća prodavnica kineskih autodijelova ode sve u tri pm..


p.s. i ne stidim se ja nicka kojeg sam izabrao, džaba na to potenciraš, posebno iz razloga, jer se ti brukaš ne poznavnajem geografije..više mi me bilo stid da sam sebi dao ime Beethoven, a da se prvaljujem ko posljedna luda kao pojedini hobiti..
Mogli bi prugu preko Kobiljače za KIseljak pa do Viteza, preko Kaonika. Obavezan krak pruge za Kreševo...

Kad smo kod Viteza jedna vijest u novinama kaže ovako
Grad Vitez je sve više zanimljiv stranim privrednicima, prije svega zbog činjenice da je u 2012. godini, prihod privrednih subjekata iznosio više od jedne milijarde KM, što je i predstavnike iz Bjelovara potaknulo da posjete ovu općinu u srednjoj Bosni.

Ovo je jedan u nizu sastanaka viteških općinskih predstavnika sa istim u općinama iz Hrvatske. Ovaj sastanak imao je za cilj postizanje međusobne poslovne saradnje između ove dvije prijateljske općine, te da se uvide mogućnosti u zajedničkom apliciranju na prekogranične evropske projekte.
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#63 Re: Željeznice u BiH

Post by 155_mm »

Pruga za bihac vodi preko banjaluke i tu se nece nista promjeniti u iduci bar stotinjak godina.
Pruga vares - banovici spada takodje u kategoriju "vlazni snovi" dovoljno je pogledati na gogle maps reljef izmedju ta dva grada. Posto je kriminalno da se onako gusto naseljena tuzlanska regija sa teskom industrijom ne spoji na zeljeznicki koridor V-c elektrificiranom prugom. obzirom u kakvo siromastvo jad i bijedu je zeljeznica zaglavila zahvaljujuci politici zadnjih dvije decenije mislim da je jedino realno negdje izmedju zavidovica i maglaja odvojiti krak pruge prema modrackom jezeru i dalje prema lukavcu i tuzli. mada je i ovo veoma skupo jer je i tamo teren zajeban ali boljeg pravca nazalost nema koji bi povezao tuzlansku regiju kakao na sjever prema HR i EU tako i juzno prema ZE, SA, MO i dalje prema jadranu.

nazalost nacekat ce mo se ovih 50-60 km za TZ elektrificirane pruge jer su novci otisli na talgo i na kamate za koncara. ali nazalost na ove propale projekte je otisao manji dio novca a veci dio je jednostavno nestao.
udrch
Posts: 8472
Joined: 14/10/2008 10:08

#64 Re: Željeznice u BiH

Post by udrch »

Prema prijedlogu nacrta proračuna za 2012. godinu planirani prihodi i primici proračuna općine Vitez za narednu godinu iznose 6 755 000,00 KM, dok su rashodi planirani u iznosu 6 522 000,00 KM. Razlikom od 233 000,00 KM bi se pokrilo vjerojatno dugovanje iz proračuna za 2011. godinu.
ja mogu pojasniti šta ovo znači, posebno u kontekstu ove milijarde koja je gore spomenuta, ali ti se ekspert u ekonomiji, pa vjerovatno nema potrebe..siguran sam da ti znaš da je FIS svoj promet ostvario daleko od Viteza..
za usporedbu, jedna od najsiromašnijih opština u KS..
Na današnjoj sjednici Općinskog vijeća Vogošća, vijećnici su većinom glasova usvojili Nacrt budžeta Općine Vogošća za 2013. godinu u iznosu od 8.694.000 KM.
dresdener78
Posts: 912
Joined: 04/08/2011 09:23
Location: CZ/D/BiH

#65 Re: Željeznice u BiH

Post by dresdener78 »

@Udrch:
Gužve u Sarajevu traju otkako je završio rat - jer je BiH tada bila preplavljena polovnim automobilima iz zapadne Evrope koje su kupovali baš svi koji mogli i oni koji nisu mogli - radilo se o osnovnoj potrebi, jer GRAS je samo polako uvodio stare linije (i nikad nije dostizao više nego 60 posto prijeratnog kapaciteta). Međugradski saobraćaj je bio uništen, neredovan i sramotno skup - karta za relativno kratke vožnje je koštala desetine DEM. Željezničkog saobraćaja jednostavno nije bilo osim nekih mini dionica kao što jesu Jablanica - Konjic itd.

Svakako opet ponavljam da broj automobila u Sarajevu je uporedo sa prijeratnim periodom 2-3put veći. Dok GRAS radi na nekih 20-40 posto prijeratnog kapaciteta.

I nije moguće stalno graditi nove i nove zaobilaznice i autoputeve, jednostavno se moraju klasti prepreke vozačima. Kao u drugim gradovima: Vozač mora da čuje: OK, hoćeš da se vozikaš do Vijećnice na kafu u svome automobilu jer si veliki frajer? Platićeš onda putarinu od 5 KM. Ili ostavi auto na Stupu na parkingu i za 3 KM imaš ne samo parking nego i dnevnu kartu za tramvaj. (Naravno da govorim o urednim tramvajima, ne o onim zanemarenim katastrofama na šinama kakve jesu sada.)

Inaće nisam baš neki idealista, jako dobro sam upućen u situaciju u BiH. Ali znate šta je najgore? APATIJA, RAVNODUŠNOST I PSIHIČKA REZIGNACIJA. To vidim nažalost kod ogromnog broja Bosanaca i Hercegovaca. I to je šta najviše žele lopovi i kriminalci na vlastima - jer UDBE više nema, Boga se ne boje i njihovi birači apatični iscrpljeni šute....

Inaće u pravu su oni forumaši koji nazivaju vezu Banovići-Vareš i Bihać-Tuzla naučnom fantastikom i "vlažnim snovima" - da, nažalost tako jeste - kao što sam ranije naveo, izgradnja takvih pruga bi bila previše i za budžet Švicarske. Ali sa druge strane, za početak bi bilo dovoljno podići uvjete putovanja na željeznici na nivou koji je bio prije 1992. godine...

Na ovom spisku koji sam napravio prije neku godinu dana (kada su još postojali međunarodni vozovi) se može vidjeti kako strašno su narasla trajanja putovanja vozom:

Image
Uzimao sam u obzir uvijek najbržu vezu iz 1988. godine, u 2008. godini nije meni bilo potrebno tražiti najbržu vezu jer je obično postojala samo jedna... ali danas ni toga više nema :(
korisnik101
Posts: 955
Joined: 11/06/2013 22:47

#66 Re: Željeznice u BiH

Post by korisnik101 »

dresdener78 wrote:

Svakako opet ponavljam da broj automobila u Sarajevu je uporedo sa prijeratnim periodom 2-3put veći. Dok GRAS radi na nekih 20-40 posto prijeratnog kapaciteta.

I nije moguće stalno graditi nove i nove zaobilaznice i autoputeve, jednostavno se moraju klasti prepreke vozačima. Kao u drugim gradovima: Vozač mora da čuje: OK, hoćeš da se vozikaš do Vijećnice na kafu u svome automobilu jer si veliki frajer? Platićeš onda putarinu od 5 KM. Ili ostavi auto na Stupu na parkingu i za 3 KM imaš ne samo parking nego i dnevnu kartu za tramvaj. (Naravno da govorim o urednim tramvajima, ne o onim zanemarenim katastrofama na šinama kakve jesu sada.)
(
Sa ovim se slazem.
korisnik101
Posts: 955
Joined: 11/06/2013 22:47

#67 Re: Željeznice u BiH

Post by korisnik101 »

155_mm wrote:
Pruga vares - banovici spada takodje u kategoriju "vlazni snovi" dovoljno je pogledati na gogle maps reljef izmedju ta dva grada.

Ne postoji izgovor da se pruga Vares-Banovici ne izgradi.
Da se gradi pod nuklearno zaraznom radijacijom i na temperaturama ispod -50 C, ta bi se pruga trebala izgraditi.
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#68 Re: Željeznice u BiH

Post by 155_mm »

korisnik101 wrote: Ne postoji izgovor da se pruga Vares-Banovici ne izgradi.
Da se gradi pod nuklearno zaraznom radijacijom i na temperaturama ispod -50 C, ta bi se pruga trebala izgraditi.
slazem se da TZ Mora biti povezana na koridor Vc elektrificiranom prugom. za prugu vares - banovici nisu
problem radijacija i temperatura nego novci kojih jednostavno nema za tako skupu prugu.

primjera da TZ mora dobiti svoju elektrificiranu prugu i biti povezana sa ZE, SA i MO a da se nemora natezati sa zeljeznicama manjeg entiteta je bezbroj:

http://www.klix.ba/biznis/privreda/zelj ... /131118092
Razlozi za uvođenje ovih nepopularnih mjera jesu, kako je saopćeno iz ovog preduzeća, milionska dugovanja koja ove dvije kompanije imaju prema ŽFBiH, konkretnije, dugovanja Željeznica RS-a u iznosu od 5,3 miliona KM i dugovanja GIKIL-a Lukavac prema ŽFBiH u iznosu od 3,8 miliona KM.

"Nakon što je ovim kompanijama poslano Pismo namjere i nakon više neuspjelih pokušaja za dogovorom, Uprava ŽFBiH je, nakon isteka zakonskog roka od 15 dana, prinuđena uvesti transportno ograničenje za ova dva komitenta, ukoliko se u međuvremenu ne postigne kvalitetno rješenje", naveli su iz Željeznica FBiH.

Dodaju kako su prinuđeni na ovaj nepopularan postupak u cilju obezbjeđivanja novčanih sredstava za isplatu obaveza prema uposlenicima ŽFBiH, obaveza prema bankama, dobavljačima, za gorivo i druge energente, te druge materijalne troškove.

"O ovom aktuelnom problemu, između ostalih, blagovremeno su upoznate relevantne institucije: Bh. željeznička javna korporacija (BHŽJK), Ministarstvo prometa i komunikacija FBiH, Ministarstvo saobraćaja i veza RS-a, Ministarstvo energije, rudarstva i industrije FBiH, Vlada tuzlanskog kantona, Željeznice RS-a i GIKIL Lukavac. Još jednom, Uprava ŽFBiH upućuje apel cijenjenim komitentima da hitno pristupe izmirenju svojih obaveza prema ŽFBiH kako bi se izbjegle eventualne štetne posljedice za sve", saopćeno je iz ovog preduzeća.
korisnik101
Posts: 955
Joined: 11/06/2013 22:47

#69 Re: Željeznice u BiH

Post by korisnik101 »

155_mm wrote:
korisnik101 wrote: Ne postoji izgovor da se pruga Vares-Banovici ne izgradi.
Da se gradi pod nuklearno zaraznom radijacijom i na temperaturama ispod -50 C, ta bi se pruga trebala izgraditi.
slazem se da TZ Mora biti povezana na koridor Vc elektrificiranom prugom. za prugu vares - banovici nisu
problem radijacija i temperatura nego novci kojih jednostavno nema za tako skupu prugu.

primjera da TZ mora dobiti svoju elektrificiranu prugu i biti povezana sa ZE, SA i MO a da se nemora natezati sa zeljeznicama manjeg entiteta je bezbroj:
Vares-Banovici je najbrzi i najkraci put.
Veza Sarajevo-Tuzla bi se skratila dva sata.
Gdje drugo bi vi mislili i povezati ova dva grada ??
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#70 Re: Željeznice u BiH

Post by 155_mm »

pa alternativa pravcu vares-banovici je mogucnost da se na potezu zavidovici-maglaj odvoji pruga za tuzlu. to bi spojilo tuzlu sa sarajevom ali i sa zenicom. teren je takodje brdovit ali ne kao izmedju varsa i banovica.
korisnik101
Posts: 955
Joined: 11/06/2013 22:47

#71 Re: Željeznice u BiH

Post by korisnik101 »

155_mm wrote:pa alternativa pravcu vares-banovici je mogucnost da se na potezu zavidovici-maglaj odvoji pruga za tuzlu. to bi spojilo tuzlu sa sarajevom ali i sa zenicom. teren je takodje brdovit ali ne kao izmedju varsa i banovica.
To ne bi sustinski skratilo postojecu zeljeznicku vezu.
Banovici-Vares je strateski cilj povezivanja Sjevera sa Jugom drzave.
Zelja je skratiti put izmedju Sarajeva i Tuzle za dva sata, a ne 15 minuta.
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#72 Re: Željeznice u BiH

Post by 155_mm »

samo da napomenem "zelje su jedno a pozdravi su drugo".
User avatar
Jimmy McNulty
Čiča Gliša
Posts: 6520
Joined: 11/04/2012 11:32

#73 Re: Željeznice u BiH

Post by Jimmy McNulty »

Dakle blokada sa RS-om dok ne issplate dug, čisto sumnjam i da hoće, oni su propali...
Prodali su Talgo vozove Turcima da se zna, dakle nećemo ih gledati na našim prugama. Sve dosada je trajao grejs period koji završava 01.01. 2014. god i Turci će vozove otplaćivati umjesto nas tako da nećemo biti u gubitku. Makar jedna dobra stvar.

Prošli SDA direktor je zaposlio oko 270 ljudi :-) uglavnom štele sve, čujem da ih je već 70 u procesu dobijanja otkaza a i drugima je bogami gutavo.

Zna li ko kakav je ovaj novi direktor?
korisnik101
Posts: 955
Joined: 11/06/2013 22:47

#74 Re: Željeznice u BiH

Post by korisnik101 »

155_mm wrote:samo da napomenem "zelje su jedno a pozdravi su drugo".
Dajte molim vas, nije to toliko tesko.
Ljudi prave podzemne tunele ispod mora. Eno, u Istanbulu su povezali dva kontinenta, a mi gledamo u Vares-Banovici kao naucnu fantastiku. Pihh.
User avatar
bach
Posts: 3478
Joined: 05/11/2005 11:52

#75 Re: Željeznice u BiH

Post by bach »

Evo gledam dokumentarac o zasjedanju AVNOJ -a. Zanimljiva je priača o tome kako su delegati dolazili do Jajca. Neki na konju, neki autom, neki pješke a neki vozom.
Da, u novembru 1943. u BiH je funkcionisala željeznica, a voz koji je vozio između Bugojna i Jajca je išla kompozicija od pet vagona. Kako sami svjedoci pričaju, voz nije bio bog zna čamu, no ipak je vozio i niko se nije žalio na njega?

Kako je moguće da je 1943. radila željeznica a danas joje je pitanje biti ili ne biti?
Post Reply