Trenutno stanje, modernizacija, razvoj i strategija za željeznice u BiH.
Željeznice u BiH
Moderator: anex
-
- Posts: 269
- Joined: 22/10/2013 11:48
#1 Željeznice u BiH
Last edited by sv12 on 09/11/2013 12:44, edited 1 time in total.
-
- Posts: 3376
- Joined: 23/05/2010 15:16
#2 Re: Željeznice u BiH
Ja bih volio da na ovu temu odgovori neko ko se bolje razumije, i ko je bliže Željeznicama FBiH i RS, ali sam nešto siguran da smo što se ovog tiče, ako ne najgori, onda među najgorim.
Vjerovatno ni reljefno BiH nije najpogodnija za razvoj željeznica (barem u situaciji aljkavosti kako je kod nas sve u državi), ali je baš očajno koliko je slabo razvijen željeznički saobraćaj i koliko malo pruge imamo. Da prugom nismo spojeni na Ploče, od kojih u veliko ovisimo, sumnjam da bi vozovi kod nas uopšte saobraćali.
Ako se ne varam, popravljali su nešto pruge posljednjih godina, ali bukvalno dovodili ih u stanje da se ne raspadnu. Što se vozova tiče, barem ovih putničkih, to sigurno nigdje na svijetu gore nema. A strategija postoji kao i za sve u našoj državi. Bojim se da mi nećemo doživjeti nikakva poboljšanja na ovom, izuzetno značajnom ekonomski i saobraćajno, planu. Ima jedna zanimljiva anegdota, čak istinita, koja kaže da su neki Japanci bili ovdje kod nas, i normalno jedan dan vozom zapale do Mostara. Kada je kasnije neko od njih pisao kako im je bilo u BiH, kao jednu od najboljih stvari je istakao što su im obezbjedili "posebnu turu starim vozom" do Mostara, vrativši ih tako u neka prošla vremena. Nadam se da je ostao u zabludi
Već u komšiluku, razlika po ovom pitanju je drastična.
Vjerovatno ni reljefno BiH nije najpogodnija za razvoj željeznica (barem u situaciji aljkavosti kako je kod nas sve u državi), ali je baš očajno koliko je slabo razvijen željeznički saobraćaj i koliko malo pruge imamo. Da prugom nismo spojeni na Ploče, od kojih u veliko ovisimo, sumnjam da bi vozovi kod nas uopšte saobraćali.
Ako se ne varam, popravljali su nešto pruge posljednjih godina, ali bukvalno dovodili ih u stanje da se ne raspadnu. Što se vozova tiče, barem ovih putničkih, to sigurno nigdje na svijetu gore nema. A strategija postoji kao i za sve u našoj državi. Bojim se da mi nećemo doživjeti nikakva poboljšanja na ovom, izuzetno značajnom ekonomski i saobraćajno, planu. Ima jedna zanimljiva anegdota, čak istinita, koja kaže da su neki Japanci bili ovdje kod nas, i normalno jedan dan vozom zapale do Mostara. Kada je kasnije neko od njih pisao kako im je bilo u BiH, kao jednu od najboljih stvari je istakao što su im obezbjedili "posebnu turu starim vozom" do Mostara, vrativši ih tako u neka prošla vremena. Nadam se da je ostao u zabludi
Već u komšiluku, razlika po ovom pitanju je drastična.
- akcid
- Posts: 1901
- Joined: 09/04/2013 13:49
- Location: Sarajevo
#3 Re: Željeznice u BiH
Odlična temasv12 wrote:Trenutno stanje, modernizacija, razvoj i strategija za željeznice u BiH.
Pitanje: Da li je u BiH isplativo izgraditi privatnu željezničku trasu dodjelom državne koncesije i njenim kasnijim najmom željezničkim korporacijama?
-
- Posts: 269
- Joined: 22/10/2013 11:48
#5 Re: Željeznice u BiH
Narucili 2005 godine, platili 67 miliona eura ili 134 miliona maraka, dobili sve vagone krajem 2011 godine, 2013 godine ih iznajmljujemo Turcima za milion maraka godisnje po kompoziciji vagona.Vlada Federacije BiH prihvatila je na današnjoj sjednici Informaciju Uprave Željeznica Federacije o iznajmljivanju Talgo vozova Turskim željeznicama i podržala prijedlog Uprave o iznajmljivanu ovih vozova.
JP Željeznice Federacije BiH su obavezane da podnose izvještaj Vladi Federacije po zaključenju ugovora o najmu Talgo vozova Turskim željeznicama, saopćio je Ured za odnose s javnošću Vlade. Javno preduzeće Željeznice FBiH raspolaže sa devet Talgo garnitura i to pet dnevnih i četiri noćne, uvezanih u devet kompozicija sa po devet vagona, sa ukupnim kapacitetom 81 vagon. Garniture su kompaktne i nedjeljive. Dnevna garnitura raspolaže sa 237 mjesta, a noćna sa 186 mjesta. Ugovor o nabavci Talgo vozova sa španskom kompanijom Talgo je potpisan u julu 2005., a vozovi su isporučeni u toku 2011. godine. Ovi vozovi su trenutno smješteni na garažnim kolosijecima zbog neispunjenja potrebnih uslova za njihovo uključivanje u redovni promet. Željeznice FBiH u ovom trenutku nemaju konkretno rješenje za stavljanje u promet Talgo vozova.
10 godina x 9 miliona maraka za devet kompozicija vagona = 90 miliona maraka ili 45 miliona eura, a nas kostali 67 miliona eura, plus kamata za kredit. Nakon 10 godina, zapravo nakon 1 godine kod Turaka, od vagona nece ostati nista.
Inace ZFBIH su postala baza za jeftino unajmjiljivanje lokomotiva i vagona Turcima. Prvo elektricne lokomotive, za masne pare se renoviraju u Koncaru, nakon toga direktno iz Koncara idu u Tursku, nakon sto prodju kroz turske ruke, opet je potreban totalni remont u Koncaru. Naravno cijena kostanja remonta je veca od cijene iznajmljivanja.
Bosanska matematika i ekonomija? Nekog treba strpati u zatvor?
- Maystor
- Posts: 5598
- Joined: 16/07/2007 22:59
- Location: Unknown
#6 Re: Željeznice u BiH
naravno da treba. i ispitati porijeklo imovine svih poslijeratnih direktora u ŽFBIH.
al' u panjevima će se to desiti, ipak je ovo Bosna
al' u panjevima će se to desiti, ipak je ovo Bosna
-
- Posts: 269
- Joined: 22/10/2013 11:48
#7 Re: Željeznice u BiH
Evo "lijepih" vijesti o zeljeznicima.
KoncarGate
KoncarGate
Hrvatska delegacija u Sarajevu
"Končar" od ŽFBiH traži 22 miliona KM
Hrvatska kompanija "Končar" zatražila je na jučerašnjem sastanku u Ministarstvu prometa i komunikacija FBiH da joj "Željeznice FBiH" isplate 22 miliona maraka duga nastalog po osnovu prodaje niskopodnog voza i opravke devet lokomotiva, saznaje "Dnevni avaz".
Delegacija koju je činilo 11 članova, među kojima su bili i predstavnici Ambasade Hrvatske u Sarajevu, "Željeznica Hrvatske" te Hrvatske banke za obnovu i razvoj (HBOR), susrela se s resornim ministrom prometa i komunikacija Enverom Bijedićem (SDP) kako bi konačno riješili ovaj problem.
- Ljudi traže svoje pare. To je sva suština. „Željeznice FBiH“ kupile su voz, a nikada ga nisu isplatile. Došli su da se ovo riješi. Opet pokušavamo spasiti nešto što je radila bivša Vlada FBiH i bivše uprave. Dali su nam rok da se izjasnimo do 15. novembra. Mi ćemo ponuditi da vratimo voz te platimo njegovu amortizaciju. To je sve što možemo - kaže Bijedić.
Last edited by sv12 on 09/11/2013 00:58, edited 2 times in total.
-
- Posts: 269
- Joined: 22/10/2013 11:48
#8 Re: Željeznice u BiH
TalgoGate
Spasili su 27 miliona maraka? "Jesu" kao i onih 11 miliona maraka za renovirane lokomotive koje kad dodju iz Turske, mogu komotno u prolazu na ponovni remont u Koncar.
Ugovor za nabavku devet garnitura nagibnih „Talgo“ vagona potpisan je u julu 2005. godine, a vrijedan je 67 miliona eura. Rok otplate kredita je 15 godina, sa grejs periodom o sedam godina i kamatnom stopom od 1,25%. Vagoni pet godina (2011 godine) nakon naručivanja, isporučeni.
Bosanska matematika i ekonomija, kupis za 135 miliona maraka, iznajmis Turcima za 27 miliona maraka, oni ih demoliraju u tri godine kao i renovirane lokomotive i onda ih mozes dati u staro zeljezo, a panj ministar govori o spasavanju nekakvih 13 miliona eura ili 27 miliona maraka.Federacija će Turskoj iznajmiti Talgo vozove
"Željeznice FBiH" spasit će 27 miliona KM
Na osnovu trogodišnjeg ugovora o iznajmljivanju svih devet Talgo garnitura "Željeznicama Republike Turske", "Željeznice FBiH" (ŽFBiH) spasit će 27 miliona maraka, saznaje "Dnevni avaz".
Ovu informaciju potvrdio nam je i Enver Bijedić (SDP), ministar prometa i komunikacija FBiH, koji je radio na realizaciji dogovora s Turskom.
- Čekamo samo da Turci objave tender. Mi ćemo im iznajmiti garniture, a Austrijanci lokomotive. Riječ je o ugovoru koji će biti potpisan na tri godine, a okvirna cijena sporazuma o najmu iznosit će devet miliona KM za godinu dana, što je ukupno 27 miliona KM - kaže Bijedić.
Ministar je ustvrdio da je dogovor s Turcima, koji je podržala i Vlada FBiH, u završnoj fazi i uskoro će biti zvanično potpisan.
- Vrlo je važno da ćemo ovu priču uspješno privesti kraju, s obzirom na to da se za nabavku Talgo vozova dalo oko 130 miliona KM. Na ovaj način spasit ćemo što se spasiti da - potcrtao je Bijedić te naglasio da će održavanje vozova plaćati Turci.
Za nabavku devet Talgo garnitura za ŽFBiH 2009. godine potpisan je kreditni ugovor s vladom Španije vrijedan 66,7 miliona eura (oko 130 miliona KM). Prvi Talgo vozovi u BiH su došli 2010. godine i od tada se nalaze "parkirani" u hangarima i na prugama ŽFBiH.
Podaci
- 130 miliona KM iznosio ugovor sa Španijom
- 3 godine vozovi skupljaju prašinu
- 9 miliona KM iznosi najam Turcima za godinu dana
- 27 miliona KM iznosi najam za tri godine
Karakteristike
- Devet kompozicija sa po devet vagona
- 237 mjesta dnevna garnitura
- 186 mjesta noćna garnitura
- Imaju TV, internet, tuš-kabine
hAvaz
Spasili su 27 miliona maraka? "Jesu" kao i onih 11 miliona maraka za renovirane lokomotive koje kad dodju iz Turske, mogu komotno u prolazu na ponovni remont u Koncar.
-
- Posts: 247
- Joined: 03/05/2013 19:11
#9 Re: Željeznice u BiH
Treba prvo poći od sablasno prazne zgrade Željezničke stanice u Sarajevu i službenika na šalteru kojima niko nikada nije kupio kompjuter. Pitaš službenicu kada ima voz za Konjic i koliko košta povratnu karta, a službenica otvori običnu školsku svesku pa par minuta traži ono što si je pitao. Nikakvih displaya, nikakvih automata za kupovinu karata.
NIŠTA...
Drugo neko ko je pravio redove vožnje postavio je tako stvari tako da čovjeka odvrate od putovanja. Vozi kreću rano ujutro i vraćaju se kasno navečer sa velikim razmakom između.
Zašto nema voz iz Mostara za Sarajevo svakih sta vremena i obratno. Zašto niti jedan voz ne polazi sa stanice Mostar.
Zašto željeznica nije aktivno uključeno u sisteem gradskog saobraćaja u Sarajevu? zašto na hiljade ljudi iz Kaknja, Visokog, Breze, Visokog dolazi na posao u Sarajevo, trošeću skupe gorivo, tražeći parking itd... Umjesto da na posao dolaze vozom.
Za one koji ne znaju putovanj vozoma oz Željez. stanice do Ilijaša traje jedva pola sata.
Kada je izbio onaj veiki štraj GRAS -a, ja sam sjeo na voz platio kartu 1.30 i do stanice Alipašin Most ( iza RTV doma stigao za punih PET minuta.
Zašto ja koji radim na M. Dvoru ne bh na posao dolazio vozom iz Vogošće. zašto moj otac koji radi na Ilidži ne bi na posao išao takođe vozom??
Možda zato jer ne postoji želj. stajalište, a bilo ga je za vrijem Austrogarske. Nema stanice na Ilidži, ni u Ilijašu...
Zato imaju stanice u POdlugovima, na Alipašinom mostu ( do koje se može doći tako što se provlačiš kroz ogradu) U Staroj reljevskoj cesti, u Blažuju, Semizovcu ..
Naopak smo narod pa nam naopako postavljene i željeznice
NIŠTA...
Drugo neko ko je pravio redove vožnje postavio je tako stvari tako da čovjeka odvrate od putovanja. Vozi kreću rano ujutro i vraćaju se kasno navečer sa velikim razmakom između.
Zašto nema voz iz Mostara za Sarajevo svakih sta vremena i obratno. Zašto niti jedan voz ne polazi sa stanice Mostar.
Zašto željeznica nije aktivno uključeno u sisteem gradskog saobraćaja u Sarajevu? zašto na hiljade ljudi iz Kaknja, Visokog, Breze, Visokog dolazi na posao u Sarajevo, trošeću skupe gorivo, tražeći parking itd... Umjesto da na posao dolaze vozom.
Za one koji ne znaju putovanj vozoma oz Željez. stanice do Ilijaša traje jedva pola sata.
Kada je izbio onaj veiki štraj GRAS -a, ja sam sjeo na voz platio kartu 1.30 i do stanice Alipašin Most ( iza RTV doma stigao za punih PET minuta.
Zašto ja koji radim na M. Dvoru ne bh na posao dolazio vozom iz Vogošće. zašto moj otac koji radi na Ilidži ne bi na posao išao takođe vozom??
Možda zato jer ne postoji želj. stajalište, a bilo ga je za vrijem Austrogarske. Nema stanice na Ilidži, ni u Ilijašu...
Zato imaju stanice u POdlugovima, na Alipašinom mostu ( do koje se može doći tako što se provlačiš kroz ogradu) U Staroj reljevskoj cesti, u Blažuju, Semizovcu ..
Naopak smo narod pa nam naopako postavljene i željeznice
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#10 Re: Željeznice u BiH
Ukinuti putnicki saobracaj i ostaviti teretni dok se ne razvijemo do te mjere da se ispalti ici iz ZE u SA vozom ili TZ u SA vozom (ovdje mislim na izgradnju elektricnog kolosjeka do Doboja).
-
- Posts: 4083
- Joined: 27/02/2004 00:00
#11 Re: Željeznice u BiH
Pa šta se čudite, nase željeznice su firma koja kasni minimalno 50 godina za normalnim svijetom. Pa sva je stanica u Sarajevu obljepljena plakatima na kojima se strogo zabranjuje slikanje, pa gdje to ima...samo kod nas jer to je još uvijek vojna tajna u njihovim propisima.
Karte pišu rukom, nezainteresovani radnici bauljaju okolo, kradu inventar i prodaju, kondukter pjan ko majka ti naplati markicu, vozovi prljavi ko štala...
Kakva naša željeznica...
Karte pišu rukom, nezainteresovani radnici bauljaju okolo, kradu inventar i prodaju, kondukter pjan ko majka ti naplati markicu, vozovi prljavi ko štala...
Kakva naša željeznica...
-
- Posts: 247
- Joined: 03/05/2013 19:11
#12 Re: Željeznice u BiH
Austrijske željeznice će u narednim godinam svoje stare garniture ...
...zamijeniti sa ovim novim...
Austrijske državne željeznice su od Siemensa naručilo stotinu novih vozova a vrijednost ugovora je 581 milion eura.
Da li bi se mogla pokrenuti inicijativa da nam te vozove nekako doniraju...
...zamijeniti sa ovim novim...
Austrijske državne željeznice su od Siemensa naručilo stotinu novih vozova a vrijednost ugovora je 581 milion eura.
Da li bi se mogla pokrenuti inicijativa da nam te vozove nekako doniraju...
-
- Posts: 269
- Joined: 22/10/2013 11:48
#13 Re: Željeznice u BiH
To sto ti pricas, to je drugi par cipela. Poenta je ta da su sto se tice ZFBIH, krivi sljedece instance:Hendrix wrote:Pa šta se čudite, nase željeznice su firma koja kasni minimalno 50 godina za normalnim svijetom. Pa sva je stanica u Sarajevu obljepljena plakatima na kojima se strogo zabranjuje slikanje, pa gdje to ima...samo kod nas jer to je još uvijek vojna tajna u njihovim propisima.
Karte pišu rukom, nezainteresovani radnici bauljaju okolo, kradu inventar i prodaju, kondukter pjan ko majka ti naplati markicu, vozovi prljavi ko štala...
Kakva naša željeznica...
1. Vlade FBIH
2. Rukovodstva ZFBIH
3. Radnici ZFBIH
Kad kazem krivi, ne mislim na to da nisu znali, nego nisu htjeli ili su namjerno isli da sjebu cijelu stvar.
Znaci tu su se uzimali masovno krediti, korupcija je kraljica ZFBIH na svim nivoima.
1. Vlada FBIH, krediti za Talgo, EMV prototip Koncar, uzimani su krediti on Unikredit banke sa lihvarskom kamatom itd, krediti za potpunu obnovu zapadnohercegovacke pruge, iste one koja nema pet putnika dnevno, gradile su se stanice po Capljini i Mostaru, dok je recimo daleko najprometnija stanica i pruga u Sarajevu i kod Sarajeva stara, ofucana, ne odrzavana i uzas, sasvim sigurno da su se duznosnici vlade FBIH ugradili i da su ih strane kompanije kupile prilikom potpisivanja tih stetnih dealova.
2. Rukovodstvo ZFBIH su namjerno uzimali kredite od stranih kompanija i tako zavaljivali ZFBIH, recimo vagoni Talgo sa kojima su iz ZFBIH zeljeli rjesavati regionalne probleme, a Hrvatska im je jednim potpisom pera, razvalila sve sto su sanjali, tako sto je pukla marze za koristenje hrvatskih pruga da se ne isplati cak preko Hrvatske imati liniju Sarajevo-Beograd.
Prototip EMV voz iz Koncara, kojeg ne samo da su kupili kao nesigurnog, nego su ga kupili od Koncara, pa su onda taj prototip dali Koncaru mjesecima nakon sto su potpisali ugovor, da ga koristi kao probni primjerak za probe drugim zeljeznicama sirom istocne Europe i sajmove, pa znamo da je EMV isao se drndati i razvaljivati na pruge po Ceskoj, Slovackoj, Madjarskoj, Rumuniji itd, gdje su ga tamo zeljeznice tih zemalja isprobavale, vozikale, drndale itd, bio na sajmu u Berlinu izlozen itd, sve to nakon sto su ZFBIH potpisale ugovor o kupovini EMV prototipa za fantasticnih 5,3 miliona eura, sto je skuplje od najskupljeg i najboljeg na trzistu u toj klasi. Pa onda silna renoviranja lokomotiva ZFBIH u Koncaru, koja su takodjer radjena uz korupciju, po sistemu ZFBIH posalje Koncaru ASEA lokomotive da ih renoviraju, ovvi to urade (ukupno za cijenu 11 miliona maraka), nakon toga ZFBIH iznajmi lokomotive ASEA Turcima za neki bagatelu, a Turci ih razvale u sudarima, drndanjima itd, da kad zavrsi najam kod Turaka, ZFBIh ce ponovo trebati poslati te iste lokomotive na remont u Koncar.
3. Radnici ZFBIH, koji su lijeni, nestrucni, zaostali itd, vagoni, vozovi, pruge, stanice su neodrzavani, obrasli u korov, njihovi depoi su puni smeca, starog zeljeza i neodrzavani, ukratko sto se tice radnika, zasluzili su upravu ZFBIH kakvu su imali.
-----------------------------
Rjesenje, tuzilastvo u ZFBIH, ispitivati sve i svakog od 1995 godine do danas, istraziti svaki slucaj, svaki kredit, svaki posao, ama bas sve. Odgovorne uhapsiti, oduzeti im svu imovinu i poslati na po 50 godina u zatvor. Sto se tice stranih firmi koje su potplacivale te kriminalce zeljeznicke, prema njima se odnositi na osnovu nedjela koje su ucinili.
Rasformirati ZFBIH, sve radnike i administraciju otpustiti, osnovati ZFBIH za teretni saobracaj, zaposliti iskljucivo najbolje radnike na odredjeno vrijeme i to sto manji broj.
Nakon toga osnovati putnicki ZFBIH, zaposljavati mlade i strucne ljude iskljucivo na odredjeno vrijeme, znaci bez stalnih ugovora, zaposliti strucnu i obrazovanu administraciju, elektrificirati potpuno prugu ka Tuzli, graditi potpuno nove dionice pruga, iskljucivo sa dva kolosijeka, peglati krivine, graditi tunele, izgraditi ogromni tunel ispod Bradine kako bi se zaobisla Bradina, graditi nove pravce pruge, totalni remont pruga od Sarajeva ka sjeveru, napraviti je sa dva kolosijeka, ispeglati je za sto vece brzine, na kraju udruziti se sa ZRS, jer nema sanse da su zeljeznice u BIH koliko toliko profitabilne ako ce se lokomotive u Doboju mjenjati, ako ce ZFBIH i ZRS imati dva operativna elektrificirana pravca, napraviti takve zeljeznice da ce biti konkurenti ne samo autobuskom nego i auto prijevozu i po vremenu i po cijeni, povezati Sarajevo i Bluku brzom linijom koja ce biti ne duza od 3 sata voznje.
Suspendirati sve ugovore sa Turcima, ukljucujuci i Talgo, drzavno tuziteljstvo posebno treba obraditi te ugovore, jer se i tu radi o velikom kriminalu.
-
- Posts: 269
- Joined: 22/10/2013 11:48
#14 Re: Željeznice u BiH
Sto znaci ovaj najnoviji testirani Siemens je kostao Austriju 5,8 miliona eura po komadu. Dok je prototip iz Koncara, kostao ZFBIH 5,3 miliona eura, plus sto su ga dali Koncaru da ga drndaju i razjebavaju po istocno-europskim zemljama, gdje su ga davali osoblju zeljeznica tih zemalja da ga drndaju i razjebavaju mjesecima nakon sto su potpisali ugovor sa Koncarem o kupovini prototipa. Osim toga, ove austrijske nove kompozicije su vjerovatno i puno veceg putnickog kapaciteta od EMV Koncar prototipa koji je uvaljen ZFBIH.murathans wrote:
Austrijske državne željeznice su od Siemensa naručilo stotinu novih vozova a vrijednost ugovora je 581 milion eura.
Sve ima svoje razloge, pa i to zasto su Austrijanci uzeli nove, a ove izbacuju. A to je vjerovatno ogromna potrosnja struje, skupo odrzavanje i kvarovi.murathans wrote: Da li bi se mogla pokrenuti inicijativa da nam te vozove nekako doniraju...
Ne moze ZFBIH krenuti u bolju buducnost sa sadaka vozovima. Nemojte praviti od ZFBIH GRAS na federalnom nivou. ZFBIH treba nove masine i nove pruge, pogotovo treba spojiti Tuzlu i Bihac na elektrificirani pruzni BIH sistem, nakon toga treba spojiti BiH i Srbiju da se izbjegne Hrvatska, kako Hrvatska ne bi ucjenjivala sa ogromnim marzama za koristenje njihovih pruga ni BiH ni Srbiju u buducnosti.
Vidjeli smo na primjeru zicare za Trebevic, kako sadaka posao kojeg je jalova Behmenova SDP administracija uradila, ne valja i da zna cesto biti i u startu skuplje od potpuno nove stvari, a kamoli kasnije.
ZFBIH treba prodati Talgo kompletno ili ostaviti samo jednu ili dvije kompozicije koje bi spajale Sarajevo, Bluku i Beograd, ostatak prodati i kupiti recimo potpuno novi Siemens kao Austrijanci za zeljeznicki promet unutar BiH.
-
- Posts: 247
- Joined: 03/05/2013 19:11
#15 Re: Željeznice u BiH
sv12 wrote:Sto znaci ovaj najnoviji testirani Siemens je kostao Austriju 5,8 miliona eura po komadu. Dok je prototip iz Koncara, kostao ZFBIH 5,3 miliona eura, plus sto su ga dali Koncaru da ga drndaju i razjebavaju po istocno-europskim zemljama, gdje su ga davali osoblju zeljeznica tih zemalja da ga drndaju i razjebavaju mjesecima nakon sto su potpisali ugovor sa Koncarem o kupovini prototipa. Osim toga, ove austrijske nove kompozicije su vjerovatno i puno veceg putnickog kapaciteta od EMV Koncar prototipa koji je uvaljen ZFBIH.murathans wrote:
Austrijske državne željeznice su od Siemensa naručilo stotinu novih vozova a vrijednost ugovora je 581 milion eura.
Sve ima svoje razloge, pa i to zasto su Austrijanci uzeli nove, a ove izbacuju. A to je vjerovatno ogromna potrosnja struje, skupo odrzavanje i kvarovi.murathans wrote: Da li bi se mogla pokrenuti inicijativa da nam te vozove nekako doniraju...
Ne moze ZFBIH krenuti u bolju buducnost sa sadaka vozovima. Nemojte praviti od ZFBIH GRAS na federalnom nivou. ZFBIH treba nove masine i nove pruge, pogotovo treba spojiti Tuzlu i Bihac na elektrificirani pruzni BIH sistem, nakon toga treba spojiti BiH i Srbiju da se izbjegne Hrvatska, kako Hrvatska ne bi ucjenjivala sa ogromnim marzama za koristenje njihovih pruga ni BiH ni Srbiju u buducnosti.
Vidjeli smo na primjeru zicare za Trebevic, kako sadaka posao kojeg je jalova Behmenova SDP administracija uradila, ne valja i da zna cesto biti i u startu skuplje od potpuno nove stvari, a kamoli kasnije.
ZFBIH treba prodati Talgo kompletno ili ostaviti samo jednu ili dvije kompozicije koje bi spajale Sarajevo, Bluku i Beograd, ostatak prodati i kupiti recimo potpuno novi Siemens kao Austrijanci za zeljeznicki promet unutar BiH.
Evo linka
Ako ne razumiješ njemački, pokušat ću prevesti. Nije problem.
http://diepresse.com/home/panorama/oest ... rticlemore
i
http://diepresse.com/home/panorama/oest ... elChannel=
Što se tićeč odlazećih vozova Simens 4020. oni ne odlaze jer su loši i potrošeni. Austrijanci su pedantni ljudi i ovi vozovi su jako dobro održavani. Druga je stvar jer je njih pregazilo vrijeme. Novi vozovi su niskopodni, što je vrlo bitno u Austriji gdje se jako mnogo drži do kvaliteta života invalidnih osoba. Novi Simensovi vozi su veći, imaju više. vrata i imaju klimu.
- Eborg
- Posts: 10629
- Joined: 20/09/2006 20:58
- Location: Tamo gdje je Sunce,tamo gdje su zvijezde...
#16 Re: Željeznice u BiH
A da li bi se išta postiglo ujedinjenjem željeznica FBiH i RS ili bi samo problem bio još veći i teži za riješiti?
Što se tiče linije Zenica-Sarajevo ona je dosta povoljna sa oko 4 KM u jednom smjeru naspram autobusa koji je 9 KM u jednom smjeru. Problem je u loše organizovanim linijama, pogotovo za veliki broj ljudi iz Zenice koji rade u Sarajevu i obratno.
Što se tiče linije Zenica-Sarajevo ona je dosta povoljna sa oko 4 KM u jednom smjeru naspram autobusa koji je 9 KM u jednom smjeru. Problem je u loše organizovanim linijama, pogotovo za veliki broj ljudi iz Zenice koji rade u Sarajevu i obratno.
-
- Posts: 269
- Joined: 22/10/2013 11:48
#17 Re: Željeznice u BiH
Evo da se vidi kako sad stvari stoje, naravno treba obratiti paznju na to da u BiH zapravo postoje dva elektrificirana pravca, jedan u FBIH drugi u RS, da Tuzla i Bihac (da i Bihac takodjer) nemaju elektrificirane veze sa ostatkom BiH i da nam je potrebna izgradnja potpuno novih pravaca, naravno elektrificiranih sa dvije paralelne trake. Iz same mape se vidi neophodnost jednog sistema i jedne kompanije u cijeloj BiH, osim toga to se i zahtjeva sporazumom iz Daytona, ne samo ekonomskom logikom prezivljavanja. Nije ni cudo sto danas i ZFBIH i ZRS propadaju i prave desetine miliona eura gubitaka.
Last edited by sv12 on 09/11/2013 12:42, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1000
- Joined: 02/11/2011 14:02
#18 Re: Željeznice u BiH
drug, to su ti studentske karte, inace su mnogo skuplje od 4 km, inace su 7 KM.Eborg wrote:A da li bi se išta postiglo ujedinjenjem željeznica FBiH i RS ili bi samo problem bio još veći i teži za riješiti?
Što se tiče linije Zenica-Sarajevo ona je dosta povoljna sa oko 4 KM u jednom smjeru naspram autobusa koji je 9 KM u jednom smjeru. Problem je u loše organizovanim linijama, pogotovo za veliki broj ljudi iz Zenice koji rade u Sarajevu i obratno.
-
- Posts: 247
- Joined: 03/05/2013 19:11
#19 Re: Željeznice u BiH
Ovako nekako....
Kratki isjecak iz filma "Posljednji skretnicnar uzanog kolosijeka" iz 1986 u kojem legendarni Rejhan Demirdzic (A.R.) ne zeli "hice i srkleta", i u kojem "podsjeca" na (lijepe) dane Austro-Ugarske zeljeznice.
)))
"Da ti je rahmetli Austrija, letio bi ti k'o kufer, 'vako svaki hajvan more radit' na zeljeznici!"
))))
-
- Posts: 269
- Joined: 22/10/2013 11:48
#20 Re: Željeznice u BiH
EMV Koncar nakon sto je postao vlasnistvo ZFBIH, poslan da ga testiraju zeljeznice istocnih zemalja. Tamo je proveo vise mjeseci drndanja.
Ceska
Ceska
-
- Posts: 247
- Joined: 03/05/2013 19:11
#21 Re: Željeznice u BiH
sv12 wrote:EMV Koncar nakon sto je postao vlasnistvo ZFBIH, poslan da ga testiraju zeljeznice istocnih zemalja. Tamo je proveo vise mjeseci drndanja.
Ceska
Iskreno kada mi neko spomene riječ "Končar" mene to asocira na drugorazrrednog proizvođača kućanskih aparata, frižidera, bojlera ...Nego na tvornicu modernih vozova...
-
- Posts: 912
- Joined: 04/08/2011 09:23
- Location: CZ/D/BiH
#22 Re: Željeznice u BiH
Nažalost tehnički je nemoguće. Austrija isto kao i Njemačka koriste na elektrificiranim prugama strujni sistem 15 kV i 16 2/3 Hz izmjenične struje, dok na području BiH (isto kao cijele bivše Juge osim Slovenije) se koristi strujni sistem 25 kV 50 Hz izmjenične struje. Prvo dizanje pantografa na bh. kontaktnu mrežu bi izazvalo vrlo zanimljiv vatromet i veliki požar. Vozovima bi morao biti prekopan veliki dio električne opreme...murathans wrote:Austrijske željeznice će u narednim godinam svoje stare garniture ...
...
Da li bi se mogla pokrenuti inicijativa da nam te vozove nekako doniraju...
Sa druge strane, politički motivisano mijenjanje lokomotiva je idiotizam (u Doboju itd.). Ustvari ista električna lokomotiva može putovati od Jadrana preko Sarajeva sve do Budimpešte, Bratislave ili češkog Brna! jer naponski sistem je identičan, samo bi morali imati odgovarajuću sigurnosnu elektroniku za daljinsku kontrolu koja je potrebna na željeznicama u EU...
-
- Posts: 1590
- Joined: 20/05/2012 14:46
#23 Re: Željeznice u BiH
Super tema
Ja jako volim vozove. Nedavno sam se vozila iznad ZS u Sarajevu i vidjela parkirane vozove. Strasno. U svakoj normalno drzavi bi letio ne samo ministar saobracaja, nego i kompletna vlada.
Pruga je jedna vrsta prirodnog monopola i nema smisla graditi odmah pored novu prugu. Ali mi nije jasno da se ne moze definisati neka relacija koja bi se dala kao koncesija firmi na 30 godina koristenja. Nekome ko ce obnoviti taj dio pruge i uspostaviti redovan saobracaj. Neka relacija kojom bi se dolazilo na posao i koja bi rasteretila sobracajnice. Ima na desetina fabrika, posebno Swiss, Austria, DE koje ce ti napraviti voz kakav hoces. I jeftinije je naruciti nesto sto ce se napraviti prema tvojim potrebama, nego uzeti necije i prilagodjavati ga.
Sto se tice Siemensa, situacija nije bas tako bajna. Simens ima veliki ugovor za isporuku vozova njemackoj zeljeznici. Medjutim, kasne sa isporukom, vozovi su imali i imaju tehnicke nedostatke. Citava ta divizija u Siemensu je vrlo problematica. Takodje imaju aktuelno probleme sa nesposobnim managerima. Siemens je primoran da formira novcane rezerve jer ce ga njemacka zeljeznica vjerovatno tuziti zbog izgubljenih prihoda. Ako ste planirali kupovati Siemens akcije, bolje malo sacekajte
Ja jako volim vozove. Nedavno sam se vozila iznad ZS u Sarajevu i vidjela parkirane vozove. Strasno. U svakoj normalno drzavi bi letio ne samo ministar saobracaja, nego i kompletna vlada.
Pruga je jedna vrsta prirodnog monopola i nema smisla graditi odmah pored novu prugu. Ali mi nije jasno da se ne moze definisati neka relacija koja bi se dala kao koncesija firmi na 30 godina koristenja. Nekome ko ce obnoviti taj dio pruge i uspostaviti redovan saobracaj. Neka relacija kojom bi se dolazilo na posao i koja bi rasteretila sobracajnice. Ima na desetina fabrika, posebno Swiss, Austria, DE koje ce ti napraviti voz kakav hoces. I jeftinije je naruciti nesto sto ce se napraviti prema tvojim potrebama, nego uzeti necije i prilagodjavati ga.
Sto se tice Siemensa, situacija nije bas tako bajna. Simens ima veliki ugovor za isporuku vozova njemackoj zeljeznici. Medjutim, kasne sa isporukom, vozovi su imali i imaju tehnicke nedostatke. Citava ta divizija u Siemensu je vrlo problematica. Takodje imaju aktuelno probleme sa nesposobnim managerima. Siemens je primoran da formira novcane rezerve jer ce ga njemacka zeljeznica vjerovatno tuziti zbog izgubljenih prihoda. Ako ste planirali kupovati Siemens akcije, bolje malo sacekajte
-
- Posts: 912
- Joined: 04/08/2011 09:23
- Location: CZ/D/BiH
#24 Re: Željeznice u BiH
draga kolegica! sigurno ste mislili ove vozove, slikao sam ih 27. septembra sa Avaz Twist tornja.Nokija wrote:Super tema
Ja jako volim vozove. Nedavno sam se vozila iznad ZS u Sarajevu i vidjela parkirane vozove. Strasno. U svakoj normalno drzavi bi letio ne samo ministar saobracaja, nego i kompletna vlada.
Sto posto potpisujem, ovo je neviđen kriminal i javašluk!
Inaće šta se niskospodnog "Končarevca" tiče, drndanje u Češkoj nije bilo uzaludno jer nije uopće u saobraćaju sa putnicima nego je apsolvirao prototipne testove na posebnoj pruzi o kojoj ima nešto više ovdje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Velim_railway_test_circuit
- Kemal Malovčić
- Posts: 9090
- Joined: 19/03/2012 01:03
#25 Re: Željeznice u BiH
Kondukter tokom jedne vožnje zaradi više nego ŽFBIH tako što mu putnici daju po marku-dvije.