Željeznice - all about

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
Naslovnica
Posts: 27902
Joined: 20/03/2013 15:38

#426 Re: Željeznice - all about

Post by Naslovnica »

kakaljin wrote:
Naslovnica wrote:U vrh glave 300 ljudi dnevno koristi usluge stanice Sarajevo, i to u špici sezone. Zgrada i trasa od Rajlovca prdi prazna.
Izmjestiti u Rajlovac, ostaviti im 1-2 perona, biletarnicu u obliku trafike da mogu pisati po kartama, i kakvu čekaonicu za putnike.

Ko to uradi treba ga javno streljati.

Ova je tema potekla od onih koji su dosli u Sarajevo u ratu i misle nista u gradu ne treba da bude jer oni nisu navikli na asfalt niti na urbano.
Ne znam od koga je potekla tema, ali onolika infrastruktura željeznice je apsolutno mrtvi kapital i ne služi ničemu, niti će ikada služiti niti u približnom obimu da bi opravdala postojanje 7 perona, brojnih kolosijeka i onolike zgradurine.
Nažalost, ali je tako.
Eto, ide voz za Bihać i do Čapljine, 300 ljudi sve skupa, u špici sezone. Baš me interesuje koliko će biti van sezone.
I to bez ikakve nade da će te cifre da se povećaju (makar uduplaju), da ne govorim o četverocifrenim brojevima. Apsolutno neisplativo i nerentabilno.
Naslovnica
Posts: 27902
Joined: 20/03/2013 15:38

#427 Re: Željeznice - all about

Post by Naslovnica »

BTW, samo da napomenem da sam prije rata bio redovan na relaciji Sarajevo - Subotica, noćna vožnja, ma super.
Putovao sam jednom vozom i do Zg kao dijete, a često se išlo i do Ploča. Čak sam i poslije rata sa nekim društvom nekoliko puta spičio do Ploča, više onako zbog neke nostalgije.
Danas klinci od 18 godina polažu vozački i dočepaju se auta, drugačija su vremena. Vozovi idu do Bihaća i do Čapljine, gore do Doboja, ne znam za Brčko i Tz?
Očito je da su naftni, kamiondžijski i autobusni lobi pogodovali krahu željeznica, pored rata i dijeljenja željeznica.
Ja ne visim neku svijetlu budućnost za njih...
Nekakvo životarenje, gomilanje gubitaka i sl, ali očekivati nekakvu renesansu željeznice u BiH je suludo.
neki
Posts: 6694
Joined: 17/02/2005 07:57

#428 Re: Željeznice - all about

Post by neki »

Željeznica u BiH trenutno posluje sasvim solidno (federalni dio) i ako ovako nastavi ima sasvim svijetlu budućnost. Pravac ploče-sarajevo-doboj je trenutno najopterećeniji pravac na željeznicama bivše Jugoslavije sa iskorištenošću većom od prosjeka EU..
Putnički željeznički saobracaj nikad i nigdje nije bio ekonomski isplativ niti je ogledalo uspjeha, potreba i iskorištenosti željezničkog pravca, ali od nekog ko bi ukidao prugu i stanice znanje o takvom nečemu ni ne očekujem..
User avatar
Maraschino
Posts: 18997
Joined: 10/11/2006 16:15
Location: ...

#429 Re: Željeznice - all about

Post by Maraschino »

:thumbup: :bih:
Seawolf
Posts: 7726
Joined: 14/06/2012 22:59

#430 Re: Željeznice - all about

Post by Seawolf »

neki wrote:... Pravac ploče-sarajevo-doboj je trenutno najopterećeniji pravac na željeznicama bivše Jugoslavije sa iskorištenošću većom od prosjeka EU ...
Volio bih da je stvarno tako, ali moram iskazati određenu skepsu spram ovog podatka.

Je li može neki link, ili tabela, grafikon, ili pita, kojim je dokumentovana ova informacija?

Hvala i izvinjavam se zbog nepovjerljivosti.
neki
Posts: 6694
Joined: 17/02/2005 07:57

#431 Re: Željeznice - all about

Post by neki »

Seawolf wrote:
neki wrote:... Pravac ploče-sarajevo-doboj je trenutno najopterećeniji pravac na željeznicama bivše Jugoslavije sa iskorištenošću većom od prosjeka EU ...
Volio bih da je stvarno tako, ali moram iskazati određenu skepsu spram ovog podatka.

Je li može neki link, ili tabela, grafikon, ili pita, kojim je dokumentovana ova informacija?

Hvala i izvinjavam se zbog nepovjerljivosti.
Nazalost online podatak o tome nemam... taj podatak sam vidio na jednoj prezentaciji održanoj prije 2-3 godine od strane EBRD-a koji je finansirao obnovu pruge na relaciji Bradina-Briješće.
Naslovnica
Posts: 27902
Joined: 20/03/2013 15:38

#432 Re: Željeznice - all about

Post by Naslovnica »

neki wrote:Željeznica u BiH trenutno posluje sasvim solidno (federalni dio) i ako ovako nastavi ima sasvim svijetlu budućnost. Pravac ploče-sarajevo-doboj je trenutno najopterećeniji pravac na željeznicama bivše Jugoslavije sa iskorištenošću većom od prosjeka EU..
Putnički željeznički saobracaj nikad i nigdje nije bio ekonomski isplativ niti je ogledalo uspjeha, potreba i iskorištenosti željezničkog pravca, ali od nekog ko bi ukidao prugu i stanice znanje o takvom nečemu ni ne očekujem..
Hahahah
Jašta je najopterećniji, ali u snovima.
Kada vidim egzaktne podatke, možda i povjerujem. Istina je da rade teretni, rudnici, Mittal, rafinerija, ali da je najopterećeniji, nema šanse.
Što se tiče ukidanja stanice, ako vrli znalac misli da je rentabilno držati onoliku zgradurinu, perone, kolosijeke...zbog 300 putnika dnevno u špici sezone...onda nemamo više o čemu da pričamo. Kada bi se promet mjerio u hiljadama putnika, možda bi i bilo neke ekonomske računice, ali se to nikada više neće desiti.
Ja ne govorim bukvalno o ukidanju pruge i stanice, nego o njenom izmještanju u Rajlovac, a od Rajlovca iskorisiti trasu za Sjevernu longitudinalu i, eventualno, tramvaj.
100x bolje i korisnije od današnjih (i u budućnosti) praznih kolosijeka i stanice.
Nivelacija
Posts: 5366
Joined: 24/08/2018 23:15
Location: Travnik

#433 Re: Željeznice - all about

Post by Nivelacija »

neki wrote:Željeznica u BiH trenutno posluje sasvim solidno (federalni dio) i ako ovako nastavi ima sasvim svijetlu budućnost. Pravac ploče-sarajevo-doboj je trenutno najopterećeniji pravac na željeznicama bivše Jugoslavije sa iskorištenošću većom od prosjeka EU..
Putnički željeznički saobracaj nikad i nigdje nije bio ekonomski isplativ niti je ogledalo uspjeha, potreba i iskorištenosti željezničkog pravca, ali od nekog ko bi ukidao prugu i stanice znanje o takvom nečemu ni ne očekujem..
Stim da zeljeznice FBIH iskljucivo zive zahvaljujuci jednoj kompaniji od koje zeljeznice imaju 40% prihoda..

Sutra da stane ArcelorMittal Zenica a nece jer posluje odlicno zeljeznice FBIH bi za 3 mjeseca bile u stecaju.

Ono sto je prioritet zeljeznica FBIH je ubrzavanje saobracaja Sa-Ze totalna rekontrukcija, mozda cak i drugi kolosijek..

Kada svedu putovanje unutar 60 min broj putnika ce se povecati po meni za 5-6 puta..

Tako da pomaka nekog ima ali nista znacajno toliko i dalje zive iskljucivo od velikih industrijskih sistema.

@naslovnica vjerovatno je istina da je najoptereceniji jer i u doba yugoslavije teretna stanica Zenica je bila naopterecenija u cijeloj drzavi i to daleko ispred svih tako je vjerovatno i sada..
neki
Posts: 6694
Joined: 17/02/2005 07:57

#434 Re: Željeznice - all about

Post by neki »

Nivelacija wrote:
neki wrote:Željeznica u BiH trenutno posluje sasvim solidno (federalni dio) i ako ovako nastavi ima sasvim svijetlu budućnost. Pravac ploče-sarajevo-doboj je trenutno najopterećeniji pravac na željeznicama bivše Jugoslavije sa iskorištenošću većom od prosjeka EU..
Putnički željeznički saobracaj nikad i nigdje nije bio ekonomski isplativ niti je ogledalo uspjeha, potreba i iskorištenosti željezničkog pravca, ali od nekog ko bi ukidao prugu i stanice znanje o takvom nečemu ni ne očekujem..
Stim da zeljeznice FBIH iskljucivo zive zahvaljujuci jednoj kompaniji od koje zeljeznice imaju 40% prihoda..

Sutra da stane ArcelorMittal Zenica a nece jer posluje odlicno zeljeznice FBIH bi za 3 mjeseca bile u stecaju.

Ono sto je prioritet zeljeznica FBIH je ubrzavanje saobracaja Sa-Ze totalna rekontrukcija, mozda cak i drugi kolosijek..

Kada svedu putovanje unutar 60 min broj putnika ce se povecati po meni za 5-6 puta..

Tako da pomaka nekog ima ali nista znacajno toliko i dalje zive iskljucivo od velikih industrijskih sistema.

@naslovnica vjerovatno je istina da je najoptereceniji jer i u doba yugoslavije teretna stanica Zenica je bila naopterecenija u cijeloj drzavi i to daleko ispred svih tako je vjerovatno i sada..
Ne sumnjam da je zeljezara najveci partner, pogotovo na relaciji doboj-zenica. Što se tiče putničkog saobraćaja povećanje broja putnika u ovim uslovima mislim da ne pridonosi boljem finansijskom poslovanju jer sumnjam da imaju ikakve dotacije od države za putnički saobraćaj.
Naslovnicu ne bih uključivao u raspravu, čovjek ima nevjerovatno plitko rezonovanje o ovoj temi..
Naslovnica
Posts: 27902
Joined: 20/03/2013 15:38

#435 Re: Željeznice - all about

Post by Naslovnica »

Ne moraš ti mene uključivati u raspravu, ja sam se sam uključio.
Nisi ponudio niti jedan podatak niti argumenat da mi kažeš šta opravdava (sada i u budućnosti) postojanje i održavanje onolike zgradurine, onolikog broja perona i kolosijeka sadašnje stanice? Onolikog praznog i neiskorištenog prostora. Pa makar i muzej nekakav da naprave a ne onaku sablast da drže, ko zna zbog čega. Možda zbog daljnjeg gomilanja gubitaka. Ili zbog 300 putnika dnevno u špici sezone? Pa najobičnija tramvajska pokupi više putnika za 1 sat, nego cijela željeznička za 1 dan.
Meni nema nikakve logike da ono sve prdi prazno, bez apsolutno ikakve perspektive.
Nula argumenta.
Ja bih bio sretan da nije tako i da ima nekakve perspektive i nade. Dajte me ubijedite da griješim i rado ću prihvatiti argumentovane činjenice.
Last edited by Naslovnica on 30/09/2018 07:26, edited 1 time in total.
Naslovnica
Posts: 27902
Joined: 20/03/2013 15:38

#436 Re: Željeznice - all about

Post by Naslovnica »

I da razjasnimo jedno - ja govorim o putničkom a ne o teretnom saobraćaju.
User avatar
drndalo
Posts: 22820
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#437 Re: Željeznice - all about

Post by drndalo »

Hm, Talgo ne vozi za BL, zbog servisa? Jebem ti, reko bi covjek kad ne bi znao da imaju samo jednu garnituru kupljenu...

https://www.klix.ba/vijesti/bih/talgo-p ... 80930077#1
Talgo voz na relaciji Sarajevo - Banja luka povučen je iz upotrebe zbog redovnog servisa. Ipak, ta odluka nije spriječila Željeznice FBiH da kartu za prevoz zamjenskim starim vozom naplate jednako kao za savremeni i znatno udobniji voz kakav je Talgo.
Putnici nisu obaviješteni o zamjeni garnitura pa su ostali iznenađeni po dolasku na željezničku stanicu. Jedan čitatelj portala Klix.ba je pored razočarenja doživio i neugosnost u režiji konduktera koji su naplatili rezervaciju sjedišta u staroj garnituri iako mu je na stanici u Banjoj Luci rečeno kako mu ona neće biti naplaćena.

Također, na karti koja je dodijeljena naznačeno je da će se voziti Talgo vozom, mada se to nije desilo.

Kako je za Klix.ba kazalo više putnika koji su se vozili na spomenutoj relaciji, a koji su odlučili putovati vozom samo zbog toga što je u pitanju Talgo, zamjenski voz je u lošem stanju, a električne instalacije u vozu koji saobraća na sve popularnijoj relaciji su loše i tokom vožnje kabine povremeno ostaju bez svjetlosti.

Podsjećamo, Željeznice Federacije BiH u prvih šest mjeseci ove godine bilježe pohvalno povećanje prijevoza putnika za 34,18 posto i povećanje prihoda za 66,73 posto u odnosu na isti period prošle godine.

Ipak, treba naglasiti da je to dobrim dijelom posljedica privlačnosti Talgo garnitura koji vožnju čine ugodnom i vrijednom utrošenog novca.
User avatar
Brat
Posts: 999
Joined: 20/01/2011 00:00

#438 Re: Željeznice - all about

Post by Brat »

Da li je opet uvedena linija Sarajevo Zagreb?
kakaljin
Posts: 11647
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#439 Re: Željeznice - all about

Post by kakaljin »

Brat wrote:Da li je opet uvedena linija Sarajevo Zagreb?

Nije i pitanje je kada ce se uvesti, jer se za to pita Hrvatska koja ne dozvoljava
Ci-Nick
Posts: 5178
Joined: 15/03/2015 17:38

#440 Re: Željeznice - all about

Post by Ci-Nick »

ako voz koji iz Mostara vozi do Sarajeva po redu vožnje treba stići u 18:56 a nikad ne stigne ni do 19:30 čemu služi red vožnje ? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Japan bi ostao bez službenika za godinu dana,..
SSemir
Posts: 4580
Joined: 26/02/2009 08:42

#441 Re: Željeznice - all about

Post by SSemir »

bbitniji...
Last edited by SSemir on 22/11/2020 14:34, edited 1 time in total.
Naslovnica
Posts: 27902
Joined: 20/03/2013 15:38

#442 Re: Željeznice - all about

Post by Naslovnica »

SSemir wrote:
Naslovnica wrote:
neki wrote:Željeznica u BiH trenutno posluje sasvim solidno (federalni dio) i ako ovako nastavi ima sasvim svijetlu budućnost. Pravac ploče-sarajevo-doboj je trenutno najopterećeniji pravac na željeznicama bivše Jugoslavije sa iskorištenošću većom od prosjeka EU..
Putnički željeznički saobracaj nikad i nigdje nije bio ekonomski isplativ niti je ogledalo uspjeha, potreba i iskorištenosti željezničkog pravca, ali od nekog ko bi ukidao prugu i stanice znanje o takvom nečemu ni ne očekujem..
Hahahah
Jašta je najopterećniji, ali u snovima.
Kada vidim egzaktne podatke, možda i povjerujem. Istina je da rade teretni, rudnici, Mittal, rafinerija, ali da je najopterećeniji, nema šanse.
Što se tiče ukidanja stanice, ako vrli znalac misli da je rentabilno držati onoliku zgradurinu, perone, kolosijeke...zbog 300 putnika dnevno u špici sezone...onda nemamo više o čemu da pričamo. Kada bi se promet mjerio u hiljadama putnika, možda bi i bilo neke ekonomske računice, ali se to nikada više neće desiti.
Ja ne govorim bukvalno o ukidanju pruge i stanice, nego o njenom izmještanju u Rajlovac, a od Rajlovca iskorisiti trasu za Sjevernu longitudinalu i, eventualno, tramvaj.
100x bolje i korisnije od današnjih (i u budućnosti) praznih kolosijeka i stanice.
Pa da, ukinuti, sve rasformirati, napraviti saobracajnicu neku za auta a visak prostora iskoristiti da se prave stambene zgrade. Najpametnije jelde?
Pa onda kad i stanica u rajlovcu bude prazna zato sto ljudi nece da putuju do rajlovca kad im se valja prebacivati dalje opet javnim prevozom do grada, onda cete predlagati i da se u rajlovcu ukine.
A nedo bog predloziti da se uvede vise dnevnih vozova koji ce povezivati samo prigradska naselja sa glavnom stanicom pa da raja vozom u grad dolazi umjesto autobusima..
Ili traziti neko drugo rjesenje za bolju iskoristenost stanice, radi dobrobita svih gradjana jer je zeljeznicki saobracaj sigurniji, cisci, rasterecuje ceste..
Ali jebo javni interes, privatni je bitniji
Nisi čitao sve što sam napisao.
I ja se, kao stanovnik opštine Novi Grad, moram prebacivati od ŽŠ do Alipašina tramvajem ili se snalaziti. :wink:
Rekao sam da se trasa iskoristi za gradski autoput i tramvaj, nikako za gradnju objekata. Ako će se na trasi graditi bilo kakav stambeni ili poslovni objekat, apsolutno sam protiv.
Niko ne brani da se sada uspostave linije sa više dnevnih vozova, zašto se to ne uradi? Vjerovatno iz razloga što će praviti još veće gubitke nego trenutne linije. I jutarnja linija koja sada ide je skoro pa prazna. Zaista neko misli da će se nešto promijeniti ako se uveze lokalni voz svakih pola sata ili sat? Da, vjerovatno će se povećati broj putnika, možda linearno, ali će zato gubitci željeznica porasti eksponencijalno.
Ko bude živ, vidimo se na ovoj temi za 5-10-15-20 godina, pa da vidimo da li se šta promijenilo ili nije. :thumbup:
User avatar
VladaFBiH
Posts: 4473
Joined: 01/02/2012 12:32
Location: rajvoSa

#443 Re: Željeznice - all about

Post by VladaFBiH »

Naslovnica wrote:
SSemir wrote:
Naslovnica wrote: Hahahah
Jašta je najopterećniji, ali u snovima.
Kada vidim egzaktne podatke, možda i povjerujem. Istina je da rade teretni, rudnici, Mittal, rafinerija, ali da je najopterećeniji, nema šanse.
Što se tiče ukidanja stanice, ako vrli znalac misli da je rentabilno držati onoliku zgradurinu, perone, kolosijeke...zbog 300 putnika dnevno u špici sezone...onda nemamo više o čemu da pričamo. Kada bi se promet mjerio u hiljadama putnika, možda bi i bilo neke ekonomske računice, ali se to nikada više neće desiti.
Ja ne govorim bukvalno o ukidanju pruge i stanice, nego o njenom izmještanju u Rajlovac, a od Rajlovca iskorisiti trasu za Sjevernu longitudinalu i, eventualno, tramvaj.
100x bolje i korisnije od današnjih (i u budućnosti) praznih kolosijeka i stanice.
Pa da, ukinuti, sve rasformirati, napraviti saobracajnicu neku za auta a visak prostora iskoristiti da se prave stambene zgrade. Najpametnije jelde?
Pa onda kad i stanica u rajlovcu bude prazna zato sto ljudi nece da putuju do rajlovca kad im se valja prebacivati dalje opet javnim prevozom do grada, onda cete predlagati i da se u rajlovcu ukine.
A nedo bog predloziti da se uvede vise dnevnih vozova koji ce povezivati samo prigradska naselja sa glavnom stanicom pa da raja vozom u grad dolazi umjesto autobusima..
Ili traziti neko drugo rjesenje za bolju iskoristenost stanice, radi dobrobita svih gradjana jer je zeljeznicki saobracaj sigurniji, cisci, rasterecuje ceste..
Ali jebo javni interes, privatni je bitniji
Nisi čitao sve što sam napisao.
I ja se, kao stanovnik opštine Novi Grad, moram prebacivati od ŽŠ do Alipašina tramvajem ili se snalaziti. :wink:
Rekao sam da se trasa iskoristi za gradski autoput i tramvaj, nikako za gradnju objekata. Ako će se na trasi graditi bilo kakav stambeni ili poslovni objekat, apsolutno sam protiv.
Niko ne brani da se sada uspostave linije sa više dnevnih vozova, zašto se to ne uradi? Vjerovatno iz razloga što će praviti još veće gubitke nego trenutne linije. I jutarnja linija koja sada ide je skoro pa prazna. Zaista neko misli da će se nešto promijeniti ako se uveze lokalni voz svakih pola sata ili sat? Da, vjerovatno će se povećati broj putnika, možda linearno, ali će zato gubitci željeznica porasti eksponencijalno.
Ko bude živ, vidimo se na ovoj temi za 5-10-15-20 godina, pa da vidimo da li se šta promijenilo ili nije. :thumbup:
Gradskom autoputu ne smeta željeznica osim u glavama SDA bojovnika a jedan od njih je na čelu opštine NG... a ako bi bilo volje mogao bi se tamo tramvaj provući bez diranja pruge (uz minorna pomjeranja lijevo/desno) stoga ovi argumenti ne stoje nikako
Naslovnica
Posts: 27902
Joined: 20/03/2013 15:38

#444 Re: Željeznice - all about

Post by Naslovnica »

@VladaFBiH,
OK, zašto se onda ne uvede više dnevnih vozova, pa da vidimo rezultate?
Ja sam zadnja osoba na sivjetu koja bi svoj glas dala nekome iz SDA, ali da li su zaista oni krivi što se ne ide na uvođenje tih dnevnih linija koje forumaši ovdje spominju? Fakat ne znam ko se čeka i šta se čeka? Pa da vidimo rezultate.
User avatar
drndalo
Posts: 22820
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#445 Re: Željeznice - all about

Post by drndalo »

Naslovnica wrote:@VladaFBiH,
OK, zašto se onda ne uvede više dnevnih vozova, pa da vidimo rezultate?
Ja sam zadnja osoba na sivjetu koja bi svoj glas dala nekome iz SDA, ali da li su zaista oni krivi što se ne ide na uvođenje tih dnevnih linija koje forumaši ovdje spominju? Fakat ne znam ko se čeka i šta se čeka? Pa da vidimo rezultate.
Mozda direktor i uprava koji su zamisli pretezno i imenovani od Vlasti...

Da li cestovni lobi ima interes u tome? Da li taj isti lobi ima prste u ovoj vlasti?

Znas li da imaju dionice u normalnim zemljama, gdje je zabranjen promet kamiona cestom, nego moraju obavezno da se natovare na vagone da ih se zeljeznicom provuce kroz Alpe?

Kod nad zeljeznica nije toliko dugo radila normalno da sada valja navici ljude da radi, da ne bi ginuli hodajuci/vozeci po pruzi... 2 voza dnevno je veliki iskorak u odnosu na 1/dnevno, ali bez 3 to nije to... Za to treba jos svasta nesta, vise ljudi koji znaju, vise tehnike automatske, a koja radi... Vise kazni za one koji se provlace na rampama...

Svuda u svijetu voz/vlak ima apsolutnu prednost u saobracaju istog nivoa, samo kod nas voz do Zenice mora 20-30x stati radi toga da bude siguran da nece koga satrati... U svijetu i prelazi bez rampe za voz znace nespustanje gasa, osim ako mu izleti kreten, a onda samo upali brisace... :cry:

Takav voz bi SA-ZE-SA vozio po 1/2 sata krace u svakom smjeru, i time bi postao konkurentan cesti za ljude koji vozare na posao...
Naslovnica
Posts: 27902
Joined: 20/03/2013 15:38

#446 Re: Željeznice - all about

Post by Naslovnica »

drndalo wrote:
Naslovnica wrote:@VladaFBiH,
OK, zašto se onda ne uvede više dnevnih vozova, pa da vidimo rezultate?
Ja sam zadnja osoba na sivjetu koja bi svoj glas dala nekome iz SDA, ali da li su zaista oni krivi što se ne ide na uvođenje tih dnevnih linija koje forumaši ovdje spominju? Fakat ne znam ko se čeka i šta se čeka? Pa da vidimo rezultate.
Mozda direktor i uprava koji su zamisli pretezno i imenovani od Vlasti...

Da li cestovni lobi ima interes u tome? Da li taj isti lobi ima prste u ovoj vlasti?

Znas li da imaju dionice u normalnim zemljama, gdje je zabranjen promet kamiona cestom, nego moraju obavezno da se natovare na vagone da ih se zeljeznicom provuce kroz Alpe?

Kod nad zeljeznica nije toliko dugo radila normalno da sada valja navici ljude da radi, da ne bi ginuli hodajuci/vozeci po pruzi... 2 voza dnevno je veliki iskorak u odnosu na 1/dnevno, ali bez 3 to nije to... Za to treba jos svasta nesta, vise ljudi koji znaju, vise tehnike automatske, a koja radi... Vise kazni za one koji se provlace na rampama...

Svuda u svijetu voz/vlak ima apsolutnu prednost u saobracaju istog nivoa, samo kod nas voz do Zenice mora 20-30x stati radi toga da bude siguran
Naravno da su imenovani od vlasti, kao i svi ostali.
Što se tiče cestovnog i naftnog lobija, to je mafija svoje vrste.
Ja sam za da se uvede više vozova, ali pod uslovom da to ne gurne željeznice u još veću dubiozu. Znam, sada ide priča da sve željeznice u putničkom prometu rade u minusu (što je donekle tačno, ali nikako nije pravilo) i da ih subvencionira država.
Veliki sam pesimista vezano za revitalizaciju željeznice i pokretanje na način na koji bi svi mi voljeli. Jednostavno, mislim da niti postoji broj putnika koji bi to podržavao na koliko-toliko održiv način, niti generalno postoji želja način da se sve što bi trebalo da se uveže - uveže željeznicom.
Na današnjem vremenu, kada većina porodica ima jedan, nerijetko i 2 automobila, iluzorno je očekivati da će se nešto drastično promijeniti.
Đaci mi donekle mogli profitirati, ali su to mizerne brojke u odnosu na troškove eventualnih "dnevnih linija".
Mislim da su rampe i prelazi ovdje najmanji problem.
Kažem opet, ja sam pesimista i volio bih da griješim.
User avatar
drndalo
Posts: 22820
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#447 Re: Željeznice - all about

Post by drndalo »

Ne znam sta da ti kazem, to je zacarani krug...

Nema vozova, pa nema putnika. A kako nema putnika, ne treba nam vozova... I opet imas barem 8-10 autobusa dnevno SA-BL-SA... Sto li?

Mostar, Capljina, Zenica, Maglaj, Zavidovici, Zepce, ako se nisi vozio vozom kada studenti/djaci idu kuci/vracaju se, dakle pred/poslije vikenda, ne znas koliko bude putnika... Ljeti, turizam za Mostar, cesto trebaju 2 garniture Talgo-a zajedno...

Puno ugodnije, primjetno jeftinije... Ali mora postojati da bi ljudi imali naviku putovati time...

Za Mostar ozbiljno razmisljam da vise ne saljem auto dole 2 dana, ako se voznim redom mognu uklopiti odlazak/povratak...
SSemir
Posts: 4580
Joined: 26/02/2009 08:42

#448 Re: Željeznice - all about

Post by SSemir »

[....
Last edited by SSemir on 22/11/2020 14:33, edited 1 time in total.
mirzasut
Posts: 115
Joined: 19/10/2017 13:23

#449 Re: Željeznice - all about

Post by mirzasut »

SSemir wrote: Zeljeznica ne smeta autoputu.
A zadto se ne uvode linije? Pa to trebas pitati iste one koji su odgovorni zasto se ne izgradi do zenice dva kolosijeka, zasto se ne digitaliziraju pruzni prelazi, zasto se ne elektrificira pruga doboj tuzla zvornik, zasto su talgo vozovi uopce kupljeni pa toliko godina onako stajali, zasto se ne radi na razvoju i obnovi uopce pruge, zasto se ne zaposljava adekvatan radni kadar, zasto se ne nabavljaju adekvatni moderni vozozi za prigradski i medjugragdski prevoz.....ima puno pitanja koja treba postaviti zasto sa tim tvojim pitanjem..ali ne na forumu.
Mada odgovor i ja i ti znamo, a krije se u onim koji zagovaraju ukidanje zeljeznice uopce, a i izmijestanje iz gradova (i u tuzli se isto zagovara)
Otprilike tako!
Stvari se moraju pokrenuti prvo u glavama željezničara, moraju skontati da se za svakog putnika moraju boriti i izboriti. Ukidanjem linija to neće uspjeti, svako onaj ko hoće da ima putnički saobraćaj mora da ga radi dubiozno, na duge staze i povećanjem ponude. Svi oni koji hoće da nešto naprave su uveli taktni saobraćaj lokalaca, min svako 2 h u jednom smjeru, a isto važi i za regionalce. Drugog recepta nema.
Isto tako da se zna: Ukidanje putničkog saobraćaja je zora ukidanja željeznica u tom regionu.
Zašto se samo na Balkanu zagovara izmještanje želj. stanice iz centra grada? Primjer Beograda, koje je sprovedeno, zagovaranje Tuzle, Sarajeva, itd za isto... zašto se to ne radi u svjetskim metropolama gdje je ž.stanica više u centru nego sarajevska???
Naravno stranački poslušnici i namještenici u željeznicama ovo ne mogu skontati, oni razmišljaju globalno... koliko je njegov dedo imao hektara zemlje oko sarajeva ili sl..
Količina teretnog saobraćaja daje lažni utisak uspješnosti (menadžmenta/stranke) koja nije rezultat planskog, dugotrajnog rada na sistemu prijevoza, nego položaja, bazne industrije koja je nužno oslonjena na željeznicu. Dovoljno je imati vagone i lokomotive, i put... prugu po kojoj se može voziti i sa 25 km/h. Vozi Miško!
Nivelacija
Posts: 5366
Joined: 24/08/2018 23:15
Location: Travnik

#450 Re: Željeznice - all about

Post by Nivelacija »

Je li Doboj-Zenica, jedini elektrificirani dupli kolosijek u drzavi?

I ima li potrebe ici Zenica-Sarajevo dupli kolosijek znajuci da vecina teretnih vozova zavrsi u Zenici..

Moze li se igdje pogledati opterecenost pruge, dnevno koliko vozova prodje..

I kako je moguce da ona drzava nije elektrificarala prugu prema Tuzli.?
Post Reply