Željeznice - all about

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
drndalo
Posts: 22821
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#401 Re: Željeznice - all about

Post by drndalo »

Juce preskocismo losu vijest... Vise za crne hronike... Ali kako niko nije platio glavom, neka je ovdje... Voz u 16.00 za BL je kod Kaknja udario kombi na prelazu preko pruge...

Kuriozitet, ja ga sreo kad je polazio u Buca potoku... Naravno navalio se na sirenu da rastjera pjesake s pruge kuda prelaze stalno...

https://www.klix.ba/vijesti/crna-hronik ... /180712105
User avatar
Jimmy McNulty
Čiča Gliša
Posts: 6520
Joined: 11/04/2012 11:32

#402 Re: Željeznice - all about

Post by Jimmy McNulty »

Nije poznato da li je u trenutku nesreće signalizacija preko pružnog prijelaza bila u funkciji.
Koliko mi ovo ide na qrac. Pa je li toliko teško stati i pogledati lijevo i desno ide li yebeni voz. Nikad nisam prešao preko pruge da ne stanem i ne razgledam dobro. :-)
mirzasut
Posts: 115
Joined: 19/10/2017 13:23

#403 Re: Željeznice - all about

Post by mirzasut »

So What! wrote:Otvorena Željeznička stanica u Jablanici, talgo voz se jutros prvi put zaustavio u ovoj općini
Image

Jutros u 8:26 sati prva kompozicija BH voza, popularni talgo voz zaustavio se u obnovljenoj Željezničkoj stanici u Jablanici. Stanica se nalazi na lokalitetu Gostovišće, a njena obnova zajednička je investicija Općine Jablanica i JP Željeznice Federacije BiH.

''Zajedničkim angažmanom Željeznica FBiH i Općine Jablanica osigurani su uslovi za zaustavljanje voza u ovom stajališnom mjestu. Željeznice FBiH su izgradile posebnu platformu koja omogućava putnicima nesmetan izlazak iz voza i ulazak u njega, a Općina Jablanica je uredila put kojim se prilazi do ovog stajališnog mjesta'', kazali su iz Željeznica Federacije BiH.

Kako je od ranije poznato, vozna karta u jednom smjeru na relaciji Sarajevo - Jablanica košta 9,40 KM, a povratna karta 15,40 KM. Cijena karte na relaciji Jablanica - Čapljina iznosi 8,60 KM u jednom smjeru, a povratna je 14,10 KM.

Svečanom dočeku kompozicije prisustvale su brojne zvanice iz javnog života Jablnice, ali i Hercegovačko-neretvanskog kantona, a kazano je kako je ovo bez sumnje veliki događaj za ovu sredinu jer je transportno i na svaki drugi način povezuje s većim centrima kao što je to nekada bilo.

Njegovi efekti će se osjetiti u vremenu koje je pred nama.
Lijepo, bez sumnje da je to put kojim treba krenuti svaka lokalna zajednica, a bogami i ŽFBH!
Ove platforme za ulazak putnika u voz su neophodne, ali da li su morale ovako kratke i male da budu??? Želja za više mjesta prihvata putnika je rukovodila ovime, a činjenica je da su građevinci, školovani inženjeri mogli napraviti puno bolje i više... zaista to mislim!
Za slične pare se mogao napraviti duži, svrsishodniji, PRAVI peron za ulazak putnika... ovako djeluje kao igračka. To se moglo uraditi na više načina, a najbolji je betonski elementi koji se mogu redati po želji. Primjera je mnogo, ali mi smo originalni...
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#404 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

lajkujMe
Posts: 12256
Joined: 06/04/2011 17:44
Location: Na svom mocnom racunaru

#405 Re: Željeznice - all about

Post by lajkujMe »

Osnovno pitanje, da li je moguce pusiti u talgu ima li vagon za pusenje ili u restoranskom vagonu?
kakaljin
Posts: 11651
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#406 Re: Željeznice - all about

Post by kakaljin »

lajkujMe wrote:Osnovno pitanje, da li je moguce pusiti u talgu ima li vagon za pusenje ili u restoranskom vagonu?
Zabranjeno je pusenje u talgu, ali 2 i po sata do capljine ne bi trebalo predstavljati problem, dok vec za Bihac je problem za pusace, ali vjerovatno se moze nesto izvesti na stanicama pa da se izadje iz voza pa zapali do daljeg polaska. To treba provjeriti sa kondukterom
Seawolf
Posts: 7730
Joined: 14/06/2012 22:59

#407 Re: Željeznice - all about

Post by Seawolf »

Jesu li nam to lokomotive 441-901 i 441-904, vraćene iz Zagreba?

Vansudska nagodba, kažu.

A valjda bi i 441-913, trebala uskoro biti dovezena sa, odavno urađenog, remonta.
high_volume
Posts: 5916
Joined: 09/06/2010 22:51

#408 Re: Željeznice - all about

Post by high_volume »

Ne znam je li neko osjetio vrlo neugodan miris u vagonima Talgo. Nije onaj klasičan "smrad", ali je nekakav težak, zagušljiv, i ostaje na odjeći. Da li nastaje od ugrađenog materijala interijera, ili sjedišta, ili neodržavanja adekvatne higijene, ne znam :(
mirzasut
Posts: 115
Joined: 19/10/2017 13:23

#409 Re: Željeznice - all about

Post by mirzasut »

Seawolf wrote:Jesu li nam to lokomotive 441-901 i 441-904, vraćene iz Zagreba?

Vansudska nagodba, kažu.

A valjda bi i 441-913, trebala uskoro biti dovezena sa, odavno urađenog, remonta.
Mislim da se radi o vraćanju u saobraćaj-zakup PPD-u od koga su lokomotive izuzete odlukom suda, zbog dugovanja ŽFBH prema Končaru. Znači, za sada se ne vraćaju se u BiH.
Istim aranžmanom je (valjda) predviđen konačan povratak 441-913 i opravka niskopodnog voza koji leži u Rajlovcu, a nakon popravke ulazi u redovnu upotrebu u BiH.
Seawolf
Posts: 7730
Joined: 14/06/2012 22:59

#410 Re: Željeznice - all about

Post by Seawolf »

mirzasut wrote:
Seawolf wrote:Jesu li nam to lokomotive 441-901 i 441-904, vraćene iz Zagreba?

Vansudska nagodba, kažu.

A valjda bi i 441-913, trebala uskoro biti dovezena sa, odavno urađenog, remonta.
Mislim da se radi o vraćanju u saobraćaj-zakup PPD-u od koga su lokomotive izuzete odlukom suda, zbog dugovanja ŽFBH prema Končaru. Znači, za sada se ne vraćaju se u BiH.
Istim aranžmanom je (valjda) predviđen konačan povratak 441-913 i opravka niskopodnog voza koji leži u Rajlovcu, a nakon popravke ulazi u redovnu upotrebu u BiH.
Danas nam se, nakon jedanaestogodišnjeg izbivanja, vratila i 441-913.
Last edited by Seawolf on 31/07/2018 23:48, edited 1 time in total.
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#411 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Jedna od najatraktivnijih svjetskih željezničkih ruta privlači turiste u BiH
Image

Vožnja željezničkom prugom od Sarajeva do Mostara, koja nudi pogled na prirodne ljepote, nezaobilazna je atrakcija za turiste koji dolaze u Bosnu i Hercegovinu.

Moderno opremljeni Talgo voz sa znatno poboljšanom ponudom Željeznica Federacije BiH (ŽFBiH), koji svakodnevno vozi na relaciji Sarajevo – Mostar – Čapljina od prošle godine ponovno je stavljen u promet, a nakon što je prethodno godinu dana izvršen remont pruge.

Linija Sarajevo-Mostar koja je proglašena jednom od 18 najljepših na svijetu prema izboru uglednog britanskog lista “Guardian”, ove godine je privukla veliki broj stranih turista.

Britanski list ”Guardian”opisao je bh. liniju kao izuzetno atraktivne i povoljne s izuzetnim predjelima, posebno dolinom Neretve.

”Dok cesta ide dolinom, pruga se probija kroz planine i preko vijadukta i brojnih tunela”, opisala je autorica teksta preporučujući turistima da za nisku cijenu mogu dobiti izuzetan doživljaj.

Turska turistkinja Yagmur Ozbek iz Izmira koja voli putovati vozom na ovaj vid putovanja odlučila se zbog prirodnih ljepota koje nudi ta linija.

”Jako nam se svidjelo, putovanje je onakvo kakvim su ga i opisivali. Ljepota rijeke oduzima dah. Tokom putovanja vam neće biti dosadno i uvijek imate nešto novo i lijepo za vidjeti, pravo uživanje”, rekla je Ozbek za Anadolu Agency (AA).

U vozu su također bili i turisti iz Francuske.

Leila Mallem iz Francuske je oduševljena prirodnim ljepotama i zelenilom u BiH.

”Došla sam u BiH sa svojom sestrom. Kada sam istraživali koja mjesta bi mogli da posjetilo vidjeli smo da je ova linija među poznatijim u svijetu”, rekla je Leila.

Image

Dodala je da je priroda podsjeća na Alpe u Francuskoj, kao i da joj se sviđa bh. kultura, jela i ljudi.

Fumi Kazuya, japanski turista također je rekao da ga je oduševio krajolik i prirodne ljepote koje nudi putovanje vozom iz Sarajeva u Mostar.

”Došli smo iz Budimpešte u BiH, naša želja je da bolje upoznamo ovu zemlju na Balkanu, oduševljeni smo zelenilom koje posjedujete”, rekao je Fumi iz Japana.

Mašinovođa Ismet Repuh koji godinama radi u ŽFBiH rekao je da je ovaj posao naslijedio od svog oca, a njegov otac od njegovog dede. Također je ukazao na tehničke karakteristike pruge Sarajevo-Mostar.

”Posljednja stanica voza je u Čapljini, na svom putovanju voz prođe kroz 99 tunela na putu do destinacije. Ova linija je počela s radom prošle godine 15. juna. Ljudi vole putovati vozom i zadovoljni su s vožnjom. Preći ćemo put od 160 kilometara. Voz će do kraja sljedećeg mjeseca nastaviti da prevozi putnike na ovoj liniji”, rekao je Repuh.

Image

Repuh je dodao da je sigurnost putnika najvažnija za ŽFBiH, kao i da putovanje vozom u Bosni i Hercegovini nudi jedinstvenu priliku da se vide prirodne ljepote i put kojeg smatra najatraktivnijim u Evropi.

Voz koji polazi u 7:07 sati svakodnevno iz Sarajeva i vraća se u 19:45 sati iz Mostara je popularan vid prijevoza za mnoge strane turiste kao i za domaće stanovnike.

Image

Svaki dan više stotina putnika se prevozi modernim Talgo vozom, koji ima više od 10 vagona koji su klimatizirani i opremljeni po najmodernijim standardima. Ova linija nudi mogućnost za uživanje u pogledu na jedinstvenu prirodu i krajolik BiH.
Fokus
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#412 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

UNSKA PRUGA: Željeznice zadovoljne brojem putnika
Image

Otkako je 3. jula Unskom prugom počeo svakodnevno saobraćati bh. talgo-voz Sarajevo-Bihać-Sarajevo i tako elektrovučom nakon 27 godina, Bihać i Boanska krajina konačno povezani s glavnim gradom , u Upravi Željeznica Federacije BIH zadovoljni su brojem prevezenih putnika i ostvarenim prihodima, čime se ova putnička linija pokazala jednom od trenutno najisplativijih.

Stoga se razmišlja da se u skorije vrijeme u saobraćaj uvede i lokalni putnički voz Bihać-Bosanski Novi-Bihać kojim bi putovali učenici, studenti i radnici.

U prvih sedam dana augusta sa željezničkih stanica Bihać, Cazin-Srbljani, Bosanska Krupa i Bosanska Otoka otputovao je 281 putnik, što pokazuje trend porasta broj putnika talgo-vozom. Dnevno putuje u prosjeku 160 putnika.

Zbog nezaštićenih cestovno-željezničkih prijelaza, bh.talgo-vozom od Bihaća do Bosanske Krupe putuje se cijeli sat, jer voz saobraća smanjenom brzinom, do pedeset km na sat. Kako bi se brzina podigla, a unaprijedila sigurnost učesnika u saobraćaju neophodno je instalirati prijelaze sa poluatomatskim branicima, kaže Samir Alagić, direktor područne infrastrukture ŽFBiH Bihać.

Željezničko-cestovni prijelazi jedan su od većih problema budući da ih je na ovom željezničkom području ukupno 50, a samo od državne granice do Bihaća 34. Alagić je ovom prilikom pozvao lokalne zajednice, gradove i općine, te Vladu USK-a da zajedno s Upravom Željeznica počnu rješavati ovaj problem.
Krupljani.ba
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#413 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Sramota na Željezničkoj stanici u Sarajevu: Putnici na kartu čekaju satima jer radi samo jedan šalter
Image

Ogrome gužve, nervozni putnici koji na kartu čekaju više od sat vremena, plač djece, jedan šalter u funkciji, a iza njega radnica kojoj treba pet minuta da izda jednu kartu prizori su proteklih dana sa željezničke stanice u Sarajevu.

Ogorčeni putnici razočarani zbog dugih redova i višesatnih čekanja govore nam kako je Željeznička stanica ruglo glavnog grada Bosne i Hercegovine. Gužve na stanici, kako saznajemo, naročito su se povećale nakon uvođenja linije za Bihać.

Image

"Red putnika dužine 20 metara pomjera se brzinom puža. Jedna karta izdaje se po pet minuta. Da nije žalosno, bilo bi smiješno. Radnice na šalterima se raspravljaju s putnicima koji čekaju više od sat vremena i ne znaju dati instrukcije na engleskom jeziku putnicima koji nisu iz BiH. Uz svaku kartu se dodatno mora kupiti rezervacija na kojoj piše broj sjedišta u vozu, ali kad dođete u voz, niko ne sjedi na svom mjestu, i to zbog instrukcija konduktera koji putnicima govore 'ma sjedi gdje hoćeš', pa se postavlja pitanje zašto plaćamo rezervacije. Da stvar bude gora, u periodu ovih ogromnih gužvi niko vam ni ne garantuje da ćete imati slobodno mjesto za sjedenje, iako ste platili i kartu i rezervaciju. Zbog kašnjenja voz polazi najmanje pola sata kasnije nego što bi trebao. Posebno je zanimljivo to da su potrebni radnici na dva šaltera za izdavanje samo jedne karte, zato što jedan radnik diktira neke brojeve i šifre, a drugi piše kartu. Sve ovo ne bi bilo potrebno da je završen softer koji bi automatizovao ove stvari, a koji se pravi već nekoliko godina jer pravi ga lik koji je zaposlen u Željeznicama, a nema blage veze o svom poslu, pa moli ljude koji rade kao IT stručnjaci u drugim firmama da mu pomognu završiti taj sistem", požalio nam se jedan od čitatelja koji je svjedočio situaciji na stanici.

Kontaktirali smo Željezničku stanicu kako bismo dobili informacije zašto samo jedan šalter radi i dočekao nas je odgovor: "Svi ostali radnici su na bolovanju".

Najveće gužve na stanici su u 7 sati ujutro i u periodu od 16:30 do 17 sati poslijepodne. Naročito su se povećale nakon otvorenja Sarajevo Film Festivala, s obzirom da su grad preplavile hiljade turista iz svih dijelova svijeta.

"Ovo je anti-reklama za turizam grada Sarajeva i države BiH, a tu anti-reklamu plaćamo mi, poreski obveznici", ističu ogorčeni čitatelji.

Image

Brojni putnici koristili su voz iz Sarajeva do Čapljine kako bi se prebacili na ljetovanje do Neuma, ali njihov odmor pretvorio se u noćnu moru prije nego su uopće i krenuli na putovanje. Mnogi su odustali jer nisu mogli dočekati da kupe kartu.

Kontaktirali smo direktora Željeznica Federacije BiH Enisa Džafića i tražili obrazloženje za nastalu situaciju, ali on nije imao nikakav komentar.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#414 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Puštena u rad preuređena web stranica ŽFBiH, www.zfbh.ba, a kroz par dana ide i sistem za online kupovinu karti.
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#415 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Željeznički putnički promet u FBiH doživio "procvat", zabilježen skok od 44 posto
Image

Po podacima Federalnog zavoda za statistiku, u željezničkom putničkom prijevozu u drugom tromjesečju 2018. prevezeno je ukupno 104.647 putnika i ostvareno 7.535.765 putničkih kilometara, što je u odnosu na isti period prošle godine više za 44,1 posto prevezenih putnika, a ostvareni putnički kilometri veći su za 102 posto.

Od toga, u unutrašnjem putničkom prijevozu broj prevezenih putnika veći je za 44,3 posto, a ostvareni putnički kilometri veći su za 102,2 posto u odnosu na isti period 2017.

U željezničkom teretnom prijevozu u tom periodu prevezeno je 2.059.430 tona robe, a ostvareno je 194.765.251 tonski kilometar, što je u odnosu na isti period 2017. manje za 4,2 posto tona prevezene robe i više za 5,2 posto tonskih kilometara.

Od toga, u unutrašnjem teretnom prijevozu prevezeno je manje za 18,6 posto tona robe, a ostvareni tonski kilometri manji su za 36 posto u odnosu na isti period 2017.

U međunarodnom teretnom prijevozu prevezeno je više za 28,3 posto tona robe, a ostvareni tonski kilometri veći su za 23,3 posto u odnosu na isti period 2017.
Klix
User avatar
Hajlac
Posts: 3843
Joined: 15/02/2012 15:08
Location: Chris Hedges!

#416 Re: Željeznice - all about

Post by Hajlac »

U sudaru dva voza kod Jablanice dvoje mrtvih i jedno teže povrijeđeno

Image

Image
https://www.klix.ba/vijesti/crna-hronik ... /180823001
https://www.klix.ba/vijesti/crna-hronik ... /180823011
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#417 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#418 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#419 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Novalić: Doveli smo Željeznice FBiH na prag pozitivnog poslovanja
Image

Vlada Federacije Bosne i Hercegovine u saradnji s Upravom Željeznica Federacije BiH uspjela je riješite brojne probleme ovog preduzeća, a federalni premijer Fadil Novalić ističe da je napredak već vidljiv.

– Sinhroniziranim radom od samog početka mandata, sa Upravom Željeznica FBiH koju predvodi direktor Enis Džafić, uspjeli smo riješiti brojne, do tada nagomilane probleme – kazao je premijer Novalić u izjavi za Fenu te dodao da su željeznice u svim zemljama vrlo važan dio saobraćajne infrastrukture.

Jedan od najznačajnijih koraka je, smatra Novalić, što su Željeznice na početku 2017. godine, nakon više od 20 godina, počele redovno uplaćivati poreze i ostale doprinose za sve uposlenike.

– Vlada je riješila problem firme Revom Dobošnica čime je omogućeno da Željeznice same remontuju svoje vagone, što do tada nije bio slučaj – ističe Novalić.

Osim toga, podsjeća da je riješen višegodišnji sudski spor sa firmom Končar Zagreb, tako da su sve lokomotive vraćene u Federaciju BiH.

– Pušteni su u rad talgo vozovi koji su više od deset godina ‘ležali’ van upotrebe, dok su se u isto vrijeme plaćani kreditni anuiteti – naveo je Novalić.

Također, premijer je podsjetio da je nakon elektrifikacije unske pruge nedavno otvorena i stalna linija Sarajevo-Bihać.

– Očekujemo stavljanje u pogon i niskopodnih vozova. U toku je postavljanje optičkog kabla na relaciji Sarajevo – Čapljina. U ovom periodu uspjeli smo smanjiti negativan finansijski rezultat i uvesti Željeznice na prag pozitivnog poslovanja. Vratili smo 100 miliona KM obaveza iz ranijeg perioda i uredno izmirili tekuće obaveze – istakao je Novalić.

S obzirom na to da Željeznice prevoze 20 posto tereta iznad evropskog prosjeka po kilometru pruge, što je potvrdila i Svjetska banka, Novalić je najavio da će Vlada FBiH u narednom periodu značajnije pomoći ovu kompaniju ulaganjem u željezničku infrastrukturu da bi se osigurao nesmetan prijevoz roba i putnika u BiH.

– Od deset najvećih kompanija u BiH po pitanju uvoza i izvoza njih osam isključivo svoje robe prevoze željeznicama – naglasio je Novalić.
Biznis.ba
User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#420 Re: Željeznice - all about

Post by shake69 »

Otkle sad ovo ´´Zeljeznice FBiH na pragu pozitivnog poslovanja´´ a proslogodisnji bilans bio negativan oko 30 miliona? Zar je moguce u tako kratkom roku sanirati ili se i ovdje friziraju izvjestaju da bolje zvuce pred izbore!? :?
rimsa91
Posts: 113
Joined: 21/07/2017 14:17

#421 Re: Željeznice - all about

Post by rimsa91 »

To je vjerovatno akumulirani gubitak 30 miliona a ovo je operativna dobit za period 01.01-31.12
Ci-Nick
Posts: 5179
Joined: 15/03/2015 17:38

#422 Re: Željeznice - all about

Post by Ci-Nick »

I pored kritika u medijima na njihovu lošu organizaciju i kašnjenja zbog sporog izdavanje ručno pisanih karata, ništa se ne mjenja.
Jučer iz Mostara voz kasni u polasku pola sata zbog pisanja karata i dolazi u Sarajevo umjesto u 18 i 56 ( vrijeme navedeno ko u Japanu :lol: ) tek u 19 i 45.
Zbog toga ispušten autobus do Zenice u 19 i 30 i korišten zadnji u 21 sat.
S tim autobusom tek u 22 i 30 u Zenici. Dakle ni manje ni više nego 5 i po sati od Mostara do Zenice.
Sva JP koja posluju ovako treba na minimalac.
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#423 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Željeznice FBiH zabilježile povećanje prijevoza putnika za 34 posto
Image

Željeznice Federacije BiH u prvih šest mjeseci ove godine bilježe povećanje prijevoza putnika za 34,18 posto i povećanje prihoda za 66,73 posto u odnosu na isti period prošle godine. Izvršenje prijevoza u tom periodu u odnosu na plan veće je za osam posto, rečeno je u Željeznicama Federacije BiH.

Od uvođenja putničke linije na relaciji Sarajevo - Bihać - Sarajevo, odnosno od 3. jula do 30. augusta ove godine, savremenim BH vozovima na ovoj relaciji prevezeno je 12.800 putnika, što predstavlja više od 100 putnika po vozu. S obzirom na to da je izvršenje veće od planiranog u ovom periodu, kako navode iz Željeznica FBiH, ispunjena su njihova očekivanja.

Željeznice FBiH spremne su na uvođenje novih linija u Unsko-sanskom kantonu ukoliko Vlada i Ministarstvo prometa i komunikacija Unsko-sanskog kantona, prepozna interes lokalne zajednice za uslugama koje ŽFBiH pružaju i iskažu spremnost da u redu vožnje za 2018/2019. godinu učestvuju u sufinansiranju određenih linija (što im je i zakonska obaveza).

Željeznice FBiH već drugu godinu tokom sezone nude svojim putnicima novu zajedničku ponudu prijevoza koju čine usluge željezničkog prevoza od Sarajeva do Čapljine savremenim BH Vozom i autobuski prevoz od Čapljine do Makarske, Splita i Neuma. Ponuda također, uključuje i povratak autobusima iz Neuma sa vezom za dalji željeznički prevoz iz stanice Čapljina, što je u mnogome doprinijelo da imaju veći interes putnika za prevoz prema jugu.

"Samo u sezoni juni-august, BH Vozom na relaciji Sarajevo - Čapljina - Sarajevo prevezeno je 24.000 putnika, što znači da je svaki dan na ovoj relaciji u prosjeku putovalo oko 135 putnika po vozu", istakli su iz Željeznica FBiH.

U cilju da se i dalje zadrže određene međunarodne linije putničkih vozova, Željeznice FBiH su poduzimale niz aktivnosti koje su pratila značajna finansijska ulaganja (dozvole za Talgo garniture, osposobljavanje kadrova i održavanje garnitura), te nudile Hrvatskim, Mađarskim i Srbijanskim željeznicama Projekat od zajedničkog interesa za unapređenje usluga u međunarodnom prijevozu putnika.

Cilj ovog projekta bio je dovođenje potencijalnih resursa u funkciju višeg nivoa prometnih, turističkih i privrednih potreba, koji bi imao i širi značaj ne samo za gradove Ploče, Sarajevo, Doboj, Vinkovce, Zagreb, Beograd i Budimpeštu, već i za države Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku, Srbiju i Mađarsku, te su Željeznice FBiH bile spremne staviti u funkciju devet modernih ''Talgo'' garnitura iz svog voznog parka u sastav tih međunarodnih vozova, koje bi značajno podigle kvalitet i nivo usluga putničkog prijevoza na tim relacijama.

Ponuđeni Projekat podrazumijevao je određena zajednička ulaganja finansijskih sredstava, stručnog kadra, kapaciteta i ostalih potrebnih resursa, ali ostale željezničke uprave HŽ Putnički prijevoz (HŽPP), Mađarske željeznice (MAV) i Željeznice Srbije (ŽS) nisu pokazale svoj interes u vezi izdvajanja finansijskih sredstava za realizaciju Projekta.

"Željeznice FBiH i dalje pokazuju interes za uspostavom međunarodnog saobraćaja. ŽFBiH su 2017. godine uputile pismo HŽPP da su zainteresirane za uvođenje novog para vozova sa Talgo garniturama preko graničnog prijelaza Slavonski Šamac na relaciji Sarajevo- Vinkovci, koji bi ostvario vezu na brzi voz EN 414/415 Beograd-Zagreb-Ljubljana-Beč-Cirih. HŽPP nije do danas pokazao interes za tom linijom", navode iz Željezica FBiH.

Potpuna liberalizacija tržišta željezničkih usluga u putničkom prijevozu u Hrvatskoj, kako dodaju, nastupit će do kraja 2019. godine, tako da se u skorije vrijeme može očekivati konkurencija HŽPP, kao i nekog od stranih državnih ili privatnih operatera, koji će zajedno sa ŽFBiH pokazati interes za uvođenjem neke od međunarodnih linija kako u samoj Hrvatskoj, tako i za neke druge evropske zemlje.

"Važno je na kraju istaći da uspostavljanje međunarodnih putničkih linija ne zavisi samo od ŽFBiH, nego zavisi i od Hrvatskih željeznica i Željeznica Srbije, ukoliko iskažu svoj interes", kazali su iz Službe za odnose s javnošću Željeznica FBiH.
Klix
Naslovnica
Posts: 27914
Joined: 20/03/2013 15:38

#424 Re: Željeznice - all about

Post by Naslovnica »

U vrh glave 300 ljudi dnevno koristi usluge stanice Sarajevo, i to u špici sezone. Zgrada i trasa od Rajlovca prdi prazna.
Izmjestiti u Rajlovac, ostaviti im 1-2 perona, biletarnicu u obliku trafike da mogu pisati po kartama, i kakvu čekaonicu za putnike.
kakaljin
Posts: 11651
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#425 Re: Željeznice - all about

Post by kakaljin »

Naslovnica wrote:U vrh glave 300 ljudi dnevno koristi usluge stanice Sarajevo, i to u špici sezone. Zgrada i trasa od Rajlovca prdi prazna.
Izmjestiti u Rajlovac, ostaviti im 1-2 perona, biletarnicu u obliku trafike da mogu pisati po kartama, i kakvu čekaonicu za putnike.

Ko to uradi treba ga javno streljati.

Ova je tema potekla od onih koji su dosli u Sarajevo u ratu i misle nista u gradu ne treba da bude jer oni nisu navikli na asfalt niti na urbano.
Post Reply