mirzasut wrote:hugollino wrote:mirzasut wrote:
Putni prelazi su u nadležnosti željeznica, njihovo održavanje u ispravnom stanju! Lokalna zajednica samo uskače ako bi htjela da se pojedini PP učine bezbjednijim i bržim, pa uskače sa pola novca. Međutim za brzinu vožnje i sigurnost su presudni PP koji su ranije (prije rata) bili osigurani adekvatnim branicima i signalnom opremom i ti prelazi nisu ponovo osposobljeni za funkcionisanje. Željeznica nema para za njihovo normalno održavanje ili revitalizaciju, a lokalna zajednica je već ranije uložila svojih pola novaca tu...
Zato vozovi moraju stati ispred takvih PP i to je priča koja se neće još dugo promijeniti.
Nije točno!
Putni prijelazi nisu u nadležnosti željeznica. Prema Zakonu na mjestima ukrštanja željezničke pruge i ceste željeznička vozla imaju prednost prolaska! Samim time putni prijelazi željeznicama ne trebaju i nisu dio željezničke infrastrukutre nego cestovne. Putni prijelazi su u nadležnosti upravitelja cesta, da li su to magistralne ceste pa su onda u nadležnsoti Ceste FBiH ili su lokalne ceste pa su u nadležnosti lokalnih samouprava. Naravno većinom su to lokalne ceste i lokalni putevi pa je izgradnja i održavanje putnih prijelaza u nadležnosti lokalnih samouprava. Dalje, prema sporazumu između ŽFBH i Cesta FBiH i jedni i drugi su se dogovorili da će financiranje putnih prijelaza raditi u omjeru 50%-50%. Željeznice su u nadležnosti da održavaju signalno - sigurnosne uređaje na putnim prijelazima (polubranici i signali upozorenja), sve ostalo je u nadležnosti cesta tj. upravitelja cesta na mjestu gdje se nalazi putni prijelaz.
Dolauimo do zaključka da sto se tiče putnih prijelaza ŽFBH više vode računa o njima nego oni u čijoj su nadležnsoti i kome trebaju.
Ponavljam putni prijelazi željeznicama ne trebaju i oni su potreba lokalne samouprave i oni trebaju voditi računa o njima i ako im već trebaju da mogu iz jednog sela doći u drugo onda trebaju i voditi računa o njima. Željeznička vozila ispred pasivno osiguranih putnih prijelaza se zaustavljaju bez obzira na cestovna vozila u pojasu prijelaza, koja se najčešće i ne zaustavlajju na znak Stop, a to su obavezna.
Malo pročitajte Zakone i pravilnike koji je to regulirano. Za svaki putni prijelaz su željeznice spremne sufinancirati 50% za njihovo osiguranje. Ali lobiji lokalnih načelnika ili mjesnih zajednica tu dolaze do izražaja kada je u pitanju održavanje, izgradnja osiguranja ili eventualno ukidanje nepotrebnih putnih prijelaza ili svođenja dva ili više putna prijelaza na jedan.
Crveno boldani citat je glupost bez premca... zašto?
Signalizaciju na putnim prelazima održava isključivo željeznica i ako to ne uradi, a ne radi, onda će trpjeti najviše željeznica zbog stajanja teških vozova i ponovnog pokretanja. Uzgred da pojasnim da je polazak iz mjesta i kočenje voza najveća troškovna stavka u vuči jednoga voza!!!
Željeznica ne poznaje pojam pasivno osiguran PP. Šta je to?
Postoje samo dvije vrste PP po osiguranju: Osiguran i neosiguran. Putni prelazi osgurani branicima i signalizacijom su naravno osigurani, ali i PP koji imaju znak Stop i andrejin križ takođe spadaju u osigurane PP. Znak Stop daje prednost željezničkim vozilima tu.
Ako se pitate koji su neosigurani PP, to su svi ostali, najčešće PP sa neispravnom signalizacijom, ali i oni divlje izgrađeni bez ikakve signalizacije.
Za svu signalizaciju, branike, znak Stop, Andrejin križ željeznica je dužna da održava u projektnom stanju!
Poštovani,
Ne čudi me što ne poznajete problematiku ŽCPr-a u nivou jer niste adekvatno školovani za to. Vjerojatno je vrhunac Vaše izobrazbe u vezi ŽCPr-a piskaranje po forumu i površno poznavanje materije iz forumskih prepirki.
Malo pročitajte Zakon o sigurnosti željezničkog prometa iz 1996. godine i novije prečišćenje tekstove, Malo pročitajte pravilnike o putnim prijelazima broj 42/06, Željeznički pravilnik o putnim prijelazima i s aspekta prometne i građevinske struke i bit će Vam mnogo jasnije. Krenite od početka, od podjele ŽCPr-a pa ćete vidjeti da se oni dijele na ŽCPr-i s aktivnim i pasivnim osiguranjem.
Aktivni su osigurani svjetlosno-zvučnom signalizacijom s branicima ili polubranicima kao i bez branika ili polubranika ako je drugačije uređen građevinski prilaz putnom prijelazi uz obavezu svjetlosno-zvučne signalizacije.
Pasivno osigurani putni prijelazi su oni koji nemaju svjetlosno-zvučnu signalizaciju, a najčešće nemaju ni polubranike ili branike, ali iamju znak Stop i znak Andrijin Križ i oznaku prilbližavanju ŽCPr-u od 240, 160 i 80 m. Svaki ŽCPr ima i "kapiju" za mjerenje visine cestovnih vozila prilikom nailaska na prijelaz na onim prugama koje su elektrificrane. Koje nisu, nije je obavezno imati.
ŽCPr koji nema ništa od navedenog ima sigurno znak Stop za cestovna vozila i to je dovoljno da se ŽCPr smtra osiguranim i to pasivnim sistemom osiguranja.
Poatoji i druga podjela a to je na legalne i nelegalne ŽCPr. One koji "nemaju nista od signalizacije" pa čak ni znak Stop oni su nelegalni i za njih je zadužena Federalna ili Republička prometna inspekcija da ih ukida i dr. A takvih prijelaza i nema, osim onih koji niknu preko noći pa se i ukinu još brže. Također željeznice mogu odobriti i otvaranje privremenog putnog prijelaza u slučaju obavlajnaj radova i izgradnej cesta i drugih objekata kada je neophono da na određenom mjestu mora građevisnka operativa preći željezničku prugu.
Toliko, govorim iz perspektive svoje struke, čovjeka koji je doktorirao na temi Željezničko-cestovni prijelazi i koji je nagažiran u Europskoj komisiji radnim ugovorom u oblati transporta za sigurnsot istog na željezničko-cestovnim prijelazima.
A da se ne nadovezujme na temu oko liberalizaciej tržišta željezničkog prometa u BiH. Također i tu pročitajte malo zakone i Direktove Europskog palrmaneta i Vijeća o interoperabilnosti željeznica. Sve možete naći na stranici EURLex na hrvatskom jeziku.