6 sati busom. To je mislim korektnije uspoređivati.bleicher wrote:Sretno.
Samo nesto mi puno 8 sati, kolika je udaljenost i koliko treba autom zna li ko
Autom negdje oko 5 sati. Težak put. Još ako upadneš u gužvaru oko Viteza i Travnika...
Moderator: anex
6 sati busom. To je mislim korektnije uspoređivati.bleicher wrote:Sretno.
Samo nesto mi puno 8 sati, kolika je udaljenost i koliko treba autom zna li ko
Licno, ja bih radije proveo 8 sati u ovom vozu, nego 6 sati u autobusu, ili vozio 5 sati. Isao sam ovim vozom do Zenice i vrijeme mi je brze proslo nego kad vozim na istoj dionici. Mozes se odmarati, kupiti kafu, sok. Wi-fi, klima, sav ugodjaj.Haris.ba wrote:6 sati busom. To je mislim korektnije uspoređivati.bleicher wrote:Sretno.
Samo nesto mi puno 8 sati, kolika je udaljenost i koliko treba autom zna li ko
Autom negdje oko 5 sati. Težak put. Još ako upadneš u gužvaru oko Viteza i Travnika...
Sad, ne znam kako da protumacim ovo:kakaljin wrote: Placa se koristenje pruge, ali ne znam koliki omjer i sta tacno.
Ovo si u pravu. Samo to je druga ruta preko SBK gdje nema pruge, mozda je krace sta znam. Kako god, jako lijepa i znacajna vijest. Naprijed ZeljezniceHaris.ba wrote:6 sati busom. To je mislim korektnije uspoređivati.bleicher wrote:Sretno.
Samo nesto mi puno 8 sati, kolika je udaljenost i koliko treba autom zna li ko
Autom negdje oko 5 sati. Težak put. Još ako upadneš u gužvaru oko Viteza i Travnika...
Bas zanimljivo.DrugaGimnazija wrote:
Sad, ne znam kako da protumacim ovo:
Putovao sam Sarajevo-Zenica ovim vozom i tu se najvise gubi vremena skoro 2 sata je trajalo(autoputem max 40 min) jer je gusto naseljeno milion losih pruznih prelaza , dosta stanica, ne znam ali misljenja sam da se ova dionica koja je najprometnija mora dovesti u stanje da se za 60 minuta dodje od grada do grada, tako da bi i Bihac odmah bio na 7 sati..bleicher wrote:Sretno.
Samo nesto mi puno 8 sati, kolika je udaljenost i koliko treba autom zna li ko
Ma to je svima jasno. Ali...Inteligencija wrote:Putovao sam Sarajevo-Zenica ovim vozom i tu se najvise gubi vremena skoro 2 sata je trajalo(autoputem max 40 min) jer je gusto naseljeno milion losih pruznih prelaza , dosta stanica, ne znam ali misljenja sam da se ova dionica koja je najprometnija mora dovesti u stanje da se za 60 minuta dodje od grada do grada, tako da bi i Bihac odmah bio na 7 sati..
Putni prelazi su u nadleznosti lokalnih zajednica i koliko god zeljeznica insistirala na njihovom funkcionisanju, lokalne zajednice i opstine su vise krive za ovako sporu voznju vozova.Haris.ba wrote:Ma to je svima jasno. Ali...Inteligencija wrote:Putovao sam Sarajevo-Zenica ovim vozom i tu se najvise gubi vremena skoro 2 sata je trajalo(autoputem max 40 min) jer je gusto naseljeno milion losih pruznih prelaza , dosta stanica, ne znam ali misljenja sam da se ova dionica koja je najprometnija mora dovesti u stanje da se za 60 minuta dodje od grada do grada, tako da bi i Bihac odmah bio na 7 sati..
I da je normalno, Zenica - Sarajevo bi bilo 30 minuta. Kakvih sat vremena. Ali, treba biti realan. Kad bi popravili pružne prelaze bilo bi to mnogo bolje.
1,17 KM/km ZRS a 0.91 KM/km ZFBHMaraschino wrote:Bas zanimljivo.DrugaGimnazija wrote:
Sad, ne znam kako da protumacim ovo:
Na toj kilometrazi ZRS naplacuju vise o ZFBH.
Ned'o dragi Bog da se ovo desi.Dope_Man wrote:E jos kad bi se sjetili ukinuti entitetske i napraviti drzavnu zeljeznicu.. ali naravno niko nema prije svega volje, a niti politicke moci da tako nesto uradi.
Bilo bi zanimljivo cuti pojasnjenje nekog naseg direktora iz ZFBiH. Otkud ova razlika?DaffyDuck wrote:1,17 KM/km ZRS a 0.91 KM/km ZFBHMaraschino wrote:Bas zanimljivo.DrugaGimnazija wrote:
Sad, ne znam kako da protumacim ovo:
Na toj kilometrazi ZRS naplacuju vise o ZFBH.
Ne samo da je razlika u cijeni po kilometru, nego ispada da ZFBiH sama otplacuje Talgo vozove, a vise od pola zarade daje ZRS.DaffyDuck wrote:1,17 KM/km ZRS a 0.91 KM/km ZFBHMaraschino wrote:Bas zanimljivo.DrugaGimnazija wrote:
Sad, ne znam kako da protumacim ovo:
Na toj kilometrazi ZRS naplacuju vise o ZFBH.
Raspodjela prihoda se ne vidi tu direktno... postoje mnogi drugi dogovori po pitanju vuče, osoblja, kompozicije... ovde se vidi samo cijena po pređenom kilometru koju putnik plaća. To ne znači da će ti svi novci završiti u kasi određene kompanije poslije svih međusobnih preračunavanja. Kada sam tu da i to prokomentarišem... Od samog početka saobraćanja vozova u međuentiteskom režimu ŽRS se postavio kao da je to saobraćaj između dvije države i to tako i naplaćivao. ŽFBH suprotno od toga! Vremenom se ta razlika nešto malo peglala, ali ne mnogo, mada je i ŽFBH podigla svoje cijene, a ŽRS malo popustila.DrugaGimnazija wrote:Ne samo da je razlika u cijeni po kilometru, nego ispada da ZFBiH sama otplacuje Talgo vozove, a vise od pola zarade daje ZRS.DaffyDuck wrote:1,17 KM/km ZRS a 0.91 KM/km ZFBHMaraschino wrote: Bas zanimljivo.
Na toj kilometrazi ZRS naplacuju vise o ZFBH.
Talgo vozove je i kupila ZFBH pa i treba da ih otplacuje.DrugaGimnazija wrote:
Ne samo da je razlika u cijeni po kilometru, nego ispada da ZFBiH sama otplacuje Talgo vozove, a vise od pola zarade daje ZRS.
Tačno... ovo boldano!Haris.ba wrote:
Ma to je svima jasno. Ali...
I da je normalno, Zenica - Sarajevo bi bilo 30 minuta. Kakvih sat vremena. Ali, treba biti realan. Kad bi popravili pružne prelaze bilo bi to mnogo bolje.
Putni prelazi su u nadležnosti željeznica, njihovo održavanje u ispravnom stanju! Lokalna zajednica samo uskače ako bi htjela da se pojedini PP učine bezbjednijim i bržim, pa uskače sa pola novca. Međutim za brzinu vožnje i sigurnost su presudni PP koji su ranije (prije rata) bili osigurani adekvatnim branicima i signalnom opremom i ti prelazi nisu ponovo osposobljeni za funkcionisanje. Željeznica nema para za njihovo normalno održavanje ili revitalizaciju, a lokalna zajednica je već ranije uložila svojih pola novaca tu...kakaljin wrote:
Putni prelazi su u nadleznosti lokalnih zajednica i koliko god zeljeznica insistirala na njihovom funkcionisanju, lokalne zajednice i opstine su vise krive za ovako sporu voznju vozova.
Sta ima da vas to cudi ..sve je stvar dogovora....oni su postavili svoje uslove i cijene za kilometre pa ili uzmi ilin ostavi...kad hoces da nekog odbijes ti lupis visoku cijenu ali sve jedno se nadje budala pa pristanu...sa ovim brojem putnika i cijenama linija nece biti rentabilna i ubrzo ce se ugasiti...to je moje misljenjeMaraschino wrote:Talgo vozove je i kupila ZFBH pa i treba da ih otplacuje.DrugaGimnazija wrote:
Ne samo da je razlika u cijeni po kilometru, nego ispada da ZFBiH sama otplacuje Talgo vozove, a vise od pola zarade daje ZRS.
@mirzasut, i dalje mi je ovo misterija. znam da treba neki dio da pripadne i ZRS ali ovo je previse. Taj voz je samo u prolazu, sa svojom lokomotivom i osobljem a ZRS obezbjedjuju prugu i prolaze. Znam da im uzimaju i odredjen broj putnika ali ostaje i dalje visok omjer raspodjele. To im ne bi niko prihvatio(zato nema medj.vozova do Sarajeva).
Na medj. linijama uspostavljaju se dogovori o ???%/km za prolaz preko te teritorije
Misterija jeste koliko će novca uzeti ŽRS ili ŽFBH od ove karte, ali ona je unaprijed riješena određenim dogovorima. Ovako, ŽRS lokomotive svakodnevno voze teretne vozove sa rudačom do Zenice, ŽFBH vozi vozove za Doboj, Zvornik, Brčko sa raznim teretima i raznih vlasnika vagona... zato postoje dogovori kako se preračunava taj prihod. Putnički voz Doboj-Tuzla vozi tri puta na dan tamo i ovamo, a pola pruge je ŽRS, pola ŽFBH, garnitura i osoblje ŽRS??? ŽFBH na teritoriji Tuzle nema ni jedan putnički voz ili vagon u svom vlasništvu... Možda ti je sada jasnije.Maraschino wrote:Talgo vozove je i kupila ZFBH pa i treba da ih otplacuje.DrugaGimnazija wrote:
Ne samo da je razlika u cijeni po kilometru, nego ispada da ZFBiH sama otplacuje Talgo vozove, a vise od pola zarade daje ZRS.
@mirzasut, i dalje mi je ovo misterija. znam da treba neki dio da pripadne i ZRS ali ovo je previse. Taj voz je samo u prolazu, sa svojom lokomotivom i osobljem a ZRS obezbjedjuju prugu i prolaze. Znam da im uzimaju i odredjen broj putnika ali ostaje i dalje visok omjer raspodjele. To im ne bi niko prihvatio(zato nema medj.vozova do Sarajeva).
Na medj. linijama uspostavljaju se dogovori o ???%/km za prolaz preko te teritorije
Zasto, moze li objasnjenjeJimmy McNulty wrote:Ned'o dragi Bog da se ovo desi.Dope_Man wrote:E jos kad bi se sjetili ukinuti entitetske i napraviti drzavnu zeljeznicu.. ali naravno niko nema prije svega volje, a niti politicke moci da tako nesto uradi.
@mirzasut:mirzasut wrote: Misterija jeste koliko će novca uzeti ŽRS ili ŽFBH od ove karte, ali ona je unaprijed riješena određenim dogovorima. Ovako, ŽRS lokomotive svakodnevno voze teretne vozove sa rudačom do Zenice, ŽFBH vozi vozove za Doboj, Zvornik, Brčko sa raznim teretima i raznih vlasnika vagona... zato postoje dogovori kako se preračunava taj prihod. Putnički voz Doboj-Tuzla vozi tri puta na dan tamo i ovamo, a pola pruge je ŽRS, pola ŽFBH, garnitura i osoblje ŽRS??? ŽFBH na teritoriji Tuzle nema ni jedan putnički voz ili vagon u svom vlasništvu... Možda ti je sada jasnije.
Da, sada gotovo svugdje a pogotovo na međunarodnim linijama za većinu vozova postoje samo dogovori o visini cijena, zvanične tarife i ne... Obično se uspostavlja reciprocitet, na određenoj relaciji saobraća isti broj vozova vlasništvo zainteresovanih obiju strana. Al eto kada je Hrvatska u pitanju ni to ne pomaže.
Zbog toga što u ŽRS imaš više zaposlenih nego u ŽFBiH, a nemaju 1/10 posla i zarade kao ŽFBiH. Javna tajna je da je "mokri san" svih Srba da rade u ŽFBiH.kakaljin wrote:
Zasto, moze li objasnjenje
Samo kod nas imas dvije drzavne/entitetske zeljeznice
Opet širiš neistine!So What! wrote:Šteta što ova tema zaživi tek kada se forumaši kao i na većini ostalih tema odluče zaigrati "60 minuta".
Ali, dobro, bolje išta nego ništa.
Što se tiče linije Sarajevo - Bihać, ona i ne treba da je rentabilna, malo koja željeznička linija u svijetu je rentabilna, to uglavnom je subvencionirano.
Rentabilan je teret, a posljednje statistike kažu da željeznice i dalje drže najveći dio kolača kada je u pitanju transport roba čak i pored toliko rasprostranjenog kamionskog lobija.
Što se tiče ŽRS, to je kompanija skoro pred gašenjem bila dok Svjetska Banka nije odlučila zavesti red i evo radi se na restruktuiranju, ugašen je putnički saobraćaj i sve je prepušteno federalcima, smanjuje se broj zaposlenih i ide se prema nekom konačnom cilju.
A nadam se da sada shvatate važnost projekta željezničkog povezivanja Vareša i Banovića, kojeg je gurao Hastor sa onim Kinezima.
Nažalost taj novac nam je sada potreban za autoputeve, ali prvom prilikom, upravo iz gore navedenih razloga ćemo morati imati vertikalni željeznički krak koji kontroliše FBiH.
Za ovo boldirano mi jos nismo spremni jer bi strani operateri kada bi usli da voze trasport fakticki nase dvije firme izbacili iz posla jer stranci imaju kapacitete koje bi mogle dampinskim cijenama preuzeti posao.mirzasut wrote:Opet širiš neistine!So What! wrote:Šteta što ova tema zaživi tek kada se forumaši kao i na većini ostalih tema odluče zaigrati "60 minuta".
Ali, dobro, bolje išta nego ništa.
Što se tiče linije Sarajevo - Bihać, ona i ne treba da je rentabilna, malo koja željeznička linija u svijetu je rentabilna, to uglavnom je subvencionirano.
Rentabilan je teret, a posljednje statistike kažu da željeznice i dalje drže najveći dio kolača kada je u pitanju transport roba čak i pored toliko rasprostranjenog kamionskog lobija.
Što se tiče ŽRS, to je kompanija skoro pred gašenjem bila dok Svjetska Banka nije odlučila zavesti red i evo radi se na restruktuiranju, ugašen je putnički saobraćaj i sve je prepušteno federalcima, smanjuje se broj zaposlenih i ide se prema nekom konačnom cilju.
A nadam se da sada shvatate važnost projekta željezničkog povezivanja Vareša i Banovića, kojeg je gurao Hastor sa onim Kinezima.
Nažalost taj novac nam je sada potreban za autoputeve, ali prvom prilikom, upravo iz gore navedenih razloga ćemo morati imati vertikalni željeznički krak koji kontroliše FBiH.
ŽRS nije ugasio putnički saobraćaj i nije ga prepustio ŽFBH. Postoje linije od Doboja do Tuzle, Banja Luke, Bos.Novog. Samo ga je redukovao u istoj mjeri kao i ŽFBH. Da, restrukturiranje se radi sa pripremom za ulazak privatnih operatora u posao, što je čini mi se rješenje koje može bitno popraviti opšte stanje na željeznici u BiH kada je u pitanju teretni saobraćaj.
Rješenje nikako nije utopijska priča o prugi za Vareš koju je plasirala projektantska grupa Nedžada Brankovića da uzme velike novce za projekat!!! Utopijska je po više elemenata, od nedostatka novca do ako baš hoćeš, geostrateškog značaja.
Čak i izgradnjom te pruge za ŽFBH ne postoji granični prelaz na koji izlazi svojom prugom osim u Čapljini, da se ne ponavljam o tome sam ti već pisao. A kako stvari stoje mnogo jeftiniji prevoz po svojim prugama nude ŽSrbije i ŽRS nego HŽ. Zbog takvih stvari je Zvornik, jedini izlaz koji nije HŽ u pravoj ekspanziji i sve više robe ide na taj prelaz umjesto da se koristi Brčko ili Šamac, preko HŽ.