Željeznice - all about

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Jimmy McNulty
Čiča Gliša
Posts: 6520
Joined: 11/04/2012 11:32

#301 Re: Željeznice - all about

Post by Jimmy McNulty »

Vi ko da živite u Californiji ili Floridi...a ne Bosni...gdje još voze kenedijevke koje je Tito zbavio...a Tito umro prije 38 godina. Pričate o nečemu što je naučna fantastika...a magacineri, otpravnici i ostali nemaju na čemu sjedit i pisat dok rade svoj posao jer su valjda zadnji put stolicu ili sto ili čak hemijsku dobili zadnji put kad je Tile još vedrio i oblačio.
User avatar
drndalo
Posts: 22808
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#302 Re: Željeznice - all about

Post by drndalo »

Da, kod nas su jos uvijek i obezbijedjeni pruzni prelazi dugorocni plan...
Fudo387
Posts: 21793
Joined: 24/01/2015 19:44

#303 Re: Željeznice - all about

Post by Fudo387 »

Jimmy McNulty wrote:Vi ko da živite u Californiji ili Floridi...a ne Bosni...gdje još voze kenedijevke koje je Tito zbavio...a Tito umro prije 38 godina. Pričate o nečemu što je naučna fantastika...a magacineri, otpravnici i ostali nemaju na čemu sjedit i pisat dok rade svoj posao jer su valjda zadnji put stolicu ili sto ili čak hemijsku dobili zadnji put kad je Tile još vedrio i oblačio.
Sta su mu kenedijevke...?
Ima i ovdje lokomotiva, pravljene seset i neke, pice k'o lude... :D
User avatar
Jimmy McNulty
Čiča Gliša
Posts: 6520
Joined: 11/04/2012 11:32

#304 Re: Željeznice - all about

Post by Jimmy McNulty »

Fudo387 wrote:
Sta su mu kenedijevke...?
Ima i ovdje lokomotiva, pravljene seset i neke, pice k'o lude... :D
Image
:mrgreen:

Da vidiš koliko ovo čudo ruči, isprepadam se uvijek kad prođe. :skoljka:
Fudo387
Posts: 21793
Joined: 24/01/2015 19:44

#305 Re: Željeznice - all about

Post by Fudo387 »

Jimmy McNulty wrote:
Fudo387 wrote:
Sta su mu kenedijevke...?
Ima i ovdje lokomotiva, pravljene seset i neke, pice k'o lude... :D
Image
:mrgreen:

Da vidiš koliko ovo čudo ruči, isprepadam se uvijek kad prođe. :skoljka:
Dobar,
SD-40.
User avatar
drndalo
Posts: 22808
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#306 Re: Željeznice - all about

Post by drndalo »

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#307 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Željeznice FBiH se pohvalile rekordnom dobiti u 2017. koja iznosi blizu 19 miliona KM
Image

Operativna dobit prije izdataka za kamate, porez na dobit i amortizaciju (EBITDA) JP ŽFBiH u 2017. godini iznosi 18.966.858 KM dok je u 2016. godini iznosila 6.279.938 KM.

Operativni prihodi kompanije u 2017. godini iznose 113.402.237 KM i veći su za 6.628.055 KM u odnosu na 2016. godinu kada su iznosili 106.774.182 KM.
Operativni rashodi u 2017. godini iznose 94.435.379 KM i manji su za 6.058.868 KM u odnosu na 2016. godinu kad su iznosili 100.494.247 KM.

"Utrostručili smo operativnu dobit u prošloj u odnosu na 2016. godinu. Željeznice FBiH su u 2017. godini ostvarile najbolji rezultat u posljednjih 25 godina svog poslovanja. Gotovo u podjednakom omjeru su nam rasli prihodi i smanjeni rashodi. Zahvalio bih se svim uposlenicima Željeznica FBiH na izvanrednim rezultatima koje smo svi zajedno postigli u ispunjavanju naše misije generatora razvoja privrede Bosne i Hercegovine. Također zahvalio bih se svim našim građanima koji koriste naše usluge, kao i poslovnim partnerima i institucijama koje su nam ukazale povjerenje", riječi su Enisa Džafića generalnog direktora JP Željeznice FBiH.

Džafić pojašnjava da su ključni faktori za povećanje prihoda kompanije bili povećanje prihoda iz teretnog saobraćaja, putničkog saobraćaja, održavanja lokomotiva i vagona za druge korisnike, te pružanje usluga na pruzi, iznajmljivanja lokomotiva i vagona.

"U 2017. godini prevezli smo 8.873.000 tona robe, što je za 10.000 tona više u odnosu na 2016. godinu, čime je nastavljen trend povećanja sa stabilnih 20% iznad prosjeka EU po kilometru pruge", kazao je Džafić.

U putničkom saobraćaju Željeznice FBiH su prevezle 355.000 hiljada putnika, što je za 97.000 putnika više u odnosu na 2016. godinu (258.000).

"Naša odluka da BH Voz sa Talgo garinuturama stavimo u cjelosti u pogon na novim linijama Sarajevo - Čapljina i Sarajevo - Banja Luka, najviše je uticala na ovo značajno povećanje broja putnika. Osim toga ostvareni su prihodi pružanjem nove vrste usluga našim partnerima. Prvi put su naši inžinjeri i mehaničari u svojim radionicama uradili opravku lokomotive za kompaniju Arcelor Mittal, a vrijednost ugovora koji je realizovan iznosila je 516.000 KM", navodi Džafić.

U strukturi operativnih troškova najveće smanjenje realizirano je smanjenjem broja uposlenika i to za 4.000.000 KM. Broj zaposlenih u 2017. godini manji je za 115 radnika. Samo u protekle tri godine broj uposlenika je smanjen za 431, dok je istovremeno povećan obim poslova, što ukazuje na povećanje produktivnosti rada.

"Prije ljeta očekujemo završetak radova na elektrifikaciji Unske pruge, čime ćemo po prvi put nakon 25 godina biti u stanju uspostaviti redovan putnički saobraćaj elektrovučom i potpuno uvođenje BH Voza na relaciji Bihać – Sarajevo. Ovim projektom, mi ćemo u cjelosti ispuniti naše obećanje da ćemo povezati putničkim saobraćajem sve regionalne centre u Bosni i Hercegovini. Isto tako, redovno izmirujući obaveze prema Poreskoj Upravi FBiH, ne samo da smo zaustavili rast našeg glavnog duga prema javnim fondovima u 2017.godini, već smo smanjili naš glavni dug prema javnim fondovima za oko 5,5miliona KM što također nije bio slučaj u zadnjih 25 godina. Sve u svemu, uzmemo li u obzir kontinuitet pozitivnog poslovanja koje se ogleda u uzastopnom trogodišnjem trendu rasta operativne dobiti, poslovanje Željeznica FBiH je u potpunosti stabilizirano, i mi se nadamo da ćemo u godini koja je pred nama nastaviti dalji rast prihoda i razvoj kompanije na korist privrede i građana Bosne i Hercegovine", izjavio je Enis Džafić generalni direktor JP Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine.

Pregled operativne dobiti JP ŽFBiH u posljednje tri godine

Operativna dobit u 2015.godini: 4. 066.521 KM

Operativna dobit u 2016.godini: 6.279.938 KM

Operativna dobit u 2017.godini: 18.966.858 KM
Klix
User avatar
DrugaGimnazija
Posts: 1016
Joined: 13/10/2006 17:30

#308 Re: Željeznice - all about

Post by DrugaGimnazija »

drndalo wrote:Jel' poceo voz SA-BL-SA 2x dnevno? Bila je najava do krece, onda dodje Nova pa se malo na druge stvari okrenuh...

Vremena polazka?
Ovdje imas sva vremena polaska iz Sarajeva: https://www.google.com/maps/place/Railw ... 18.3994348

A ovdje imas opcije za rutu Sarajevo-Banja Luka: https://goo.gl/eyPRrX
Last edited by DrugaGimnazija on 21/02/2018 20:41, edited 1 time in total.
blablablabla1235
Posts: 52
Joined: 01/05/2012 22:54

#309 Re: Željeznice - all about

Post by blablablabla1235 »

Jimmy McNulty wrote:Vi ko da živite u Californiji ili Floridi...a ne Bosni...gdje još voze kenedijevke koje je Tito zbavio...a Tito umro prije 38 godina. Pričate o nečemu što je naučna fantastika...a magacineri, otpravnici i ostali nemaju na čemu sjedit i pisat dok rade svoj posao jer su valjda zadnji put stolicu ili sto ili čak hemijsku dobili zadnji put kad je Tile još vedrio i oblačio.
U Califoniji i Floridi su pruge u jednakom stanju ili čak gore od bosanskih, a daleko od europskih, ruskih, kineskih ili japanskih željeznica. Tamo voze i lokomotive puno starije od ovih ovdje, naravno nabavljaju firme i nove, ali i danas je njihov vozni park po godinama tu negdje sa ŽFBH. Doduše tamo nisu 2 mašinovođe po lokomotivi, nego 4 lokomotive po mašinovođi, ali to je neka druga priča (taj 1 ima platu veću nego 8 u ŽFBH). I oni ne dobiju ni jednu hemijsku od firme :D

Nadalje, SF ili ne, ali kroz koju godinu će masovno umjetna inteligencija mjenjati MV, već na tome mnogi ozbiljno rade, a upravljanje vozom je milion puta jednostavnije od autonomnih automobila. Doći će i to u BIH kad tad, kao i 4G :run:

Nije istina da nakon Tile nije bilo ulaganja i para... Kupovale se lokomotive i vagoni sve do kraja osamdesetih, obnavljale se i gradile pruge. Znam, jer sam bio indirektno uključen u zadnje dve propale investicije, remont unske pruge i izgradnju zvorničke, pravi primjeri nesposobnosti i kriminala na svim razinama. I nakon rata se obnavljalo vozna sredstva i pruge, velike pare su proćerdane tada. Na stranu što su i onda i sada, time upravljale budale i lopovi, pa su rezultati nikakvi.
mirzasut
Posts: 115
Joined: 19/10/2017 13:23

#310 Re: Željeznice - all about

Post by mirzasut »

blablablabla1235 wrote: .....Nije istina da nakon Tile nije bilo ulaganja i para... Kupovale se lokomotive i vagoni sve do kraja osamdesetih, obnavljale se i gradile pruge. Znam, jer sam bio indirektno uključen u zadnje dve propale investicije, remont unske pruge i izgradnju zvorničke, pravi primjeri nesposobnosti i kriminala na svim razinama. I nakon rata se obnavljalo vozna sredstva i pruge, velike pare su proćerdane tada. Na stranu što su i onda i sada, time upravljale budale i lopovi, pa su rezultati nikakvi.
Zašto je remont, elektrifikacija unske pruge i izgradnja zvorničke propala investicija? Koliko znam to je napravljeno dosta brzo i kvalitetno. Zvornička pruga radi sa jako solidnim teretnim saobraćajem i jedina je pružna granična veza koja se ne nastavlja u Hrvatsku, što je i geostrateški vrlo važno. Unska pruga je i danas u boljem stanju nego pruga Doboj-Sarajevo, gledano na kvalitet samog kolosijeka, a te 1984.g. normalan čovjek nije zamišljao stvari koje su se kasnije dogodile...
blablablabla1235
Posts: 52
Joined: 01/05/2012 22:54

#311 Re: Željeznice - all about

Post by blablablabla1235 »

Redom:
1984.g. normalan čovjek nije zamišljao stvari koje su se kasnije dogodile... ta zvornička pruga je bila poznata kao ratna, iskreno nama mlađima bilo smješno kako okolna starčad nije baš oduševljena. Znamo kako je priča završila, a valjda tako i svaki horor film počinje.

Brzo i kvalitetno? Pa kad od početka do kraja gradnje prođe 80-tak godina i nije baš nešto brzo. Čak i kad gledaš samo posljednju izgradnju, kasnilo se dosta godina, kiše poplave i geološki problemi. Što je opet dobar indikator kvaliteta. S jedne strane netko uspije da navuče da se gradi pruga odvojena od ostalog prometa, sa betonskim pragovima, sa tada novom vezom šina-prag, sa sve modernom signalizacijom i komunikacijom, a netko s druge uspije onako da provuče tunel Križevići, inače najdulji želj. tunel u BIH.
I onda shvatiš da je netko uzeo dobru paru, a doslovno samo kopirao projekt iz tridesetih, bez ikakvih izmjena. Da nitko nije napravio nikakva geološka mjerenja, ispitivanja i slično. Dok su u Francuskoj kopali tunel prema Engleskoj od 50 kilometara ispod mora sa 3 cijevi nekih 8 metara promjera, istodobno se u Bosni gradi tunel primjeren 19. vijeku, sa profilom gdje je elektrifikacija samo uslovno moguća. Brzo se nakon što su prošli ono što je iskopano 30tih godina, desilo sve što se moglo desiti po Murphyu. I prije nego što je tunel prokopan bilo je jasno da nema govora o elektrifikaciji, da nema govora o 120 km/h, da će se tunel uvijek "slijegati" i sanacija na sedmičnoj osnovi.
Zašto je propala investicija? Ja sam otišao kad pruga još nije bila gotova, a potrošilo se preko 200 milijona njemačkih maraka, skoro 6 milijona po kilometru je bila tada cifra. I nekakva konzervativna procjena da će otići na 300 milijona dok se sve završi. Najskuplja pruga ikada građena u BIH, a još se radi o prostoru bez nekih planina ili teškog reljefa. Jedan kolega je izračunao da se mogla napraviti dvokolosiječna elektrificirana pruga za brzine od 200km/h od Živinica preko Vinkovaca, Šida i Bijeljine do Karakaja, i još bi ostalo para. Omjer uloženog i dobijenog katastrofalan, a mislim da nikad u cijelosti nije kompletirana.

i da ne preskočim, jedan dio tih troškova su napravili "akcijaši". Inače je to zadnja ili među zadnjim radnim akcijama u Jugoslaviji. Ne znam kakvi su bili akcijaši nekad prije, ali tamo su samo dvije vrste ljudi bile na akcije. Mladi drugovi koji su htjeli postati partijski drugovi i ljudi koji se nisu mogli pohvaliti nekim intelektualnim dometima. Zanimljivo. ni jednih ni drugih nije nedostajalo u Jugoslaviji. Ne samo što ih se moralo hraniti, nego nisi ih mogao da ukloniš kad smetaju jer je netko u partiji gurao tu ideju. Pa bi sačekali da udarnici naprave neki dio npr. nasipa i prebace se dalje, onda dođe Meho u bageru, poravna sve i krene se od početka po PSu. :)
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#312 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Završne pripreme za elektronsko osiguranje stanica
Image

Projekat elektronskog osiguranja stanica Banja Luka, Vrbanja, Jošavka, Čelinac, Snjegotina i Ostružnja ulazi u završnu fazu sprovođenjem obuke za radnike Željeznica Republike Srpske (ŽRS) koji će rukovati savremenom elektronskom opremom sa međustaničnom zavisnošču.

- U toku je obuka saobraćajnog osoblja koje će biti upoznato o tome kako sistem radi i na koji način se u praksi primjenjuje. Nakon završene obuke oni će dobiti sertifikat i biće osposobljeni za rukovanje ovim posebnim projektom – kaže Kamenik Otakar, direktor AŽD Praha, Poslovne jedinice Banja Luka.

U Stanici Banja Luka, Otakar je saobraćajcima ŽRS demonstrirao funkcionalnost opreme i pokazao do skora nezamislivu situaciju kada dispečer iz Banje Luke preuzima i prati sve vozove koji prolaze kroz stanice koje su obuhvaćene projektom.

- To u praksi znači da u ovim stanicama bez učešća otpravnika ili skretničara vozovi mogu neometano da saobraćaju, onog momenta kada ih „preuzme“ glavni dispečer. Tehnologija zaista brzo napreduje – kaže Danko Sekulić, šef stanice Stanovi i učesnik obuke u Banjoj Luci.

Za šefa Saobraćajno-transportne službe ŽRS Mladena Kuravicu, implementacija projekta koji je potpisan sa AŽD Praha znači povećanje propusne moći i još viši nivo bezbjednosti.

- Ključna je mogućnost da se rukuje sa jednog mjesta za šest službenih mjesta. Identičan sistem osiguranja već je urađen u Crnoj Gori i naši inžinjeri će otići da se uvjere na licu mjesta kako je to urađeno u Crnoj Gori – objašnjava Kuravica.

Dodaje da je sistem maksimalno zaštićen, da je rukovanje jednostavno i da se elektronski evidentiraju svi putevi vožnje i signali.

Češka firma AŽD Praha ima višedecenijsko iskustvo u proizvodnji i ugradnji ovakvih i sličnih uređaja.
ŽRS
User avatar
Jimmy McNulty
Čiča Gliša
Posts: 6520
Joined: 11/04/2012 11:32

#313 Re: Željeznice - all about

Post by Jimmy McNulty »

:D

Image
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#314 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Željeznice FBiH: U 2017. ostvaren najbolji rezultat u posljednjih 25 godina
Image

Nakon završnog obračuna i Izvještaja o radu i finansijskom poslovanju usvojenog od strane Nadzornog odbora ŽFBiH evidentno je da su Željeznice FBiH ostvarile u prošloj 2017. godini najbolje rezultate u posljednjh 25 godina.

Tako su ukupni prihodi u poslovanju kompanije za 2017. godinu iznosili 118.676.586 KM dok su ukupni prihodi u 2016. godini iznosili 110.715.863 KM, što je povećanje od 7,2 posto. Ukupni rashodi u 2017. godini iznosili su 122.906.757 KM, dok su u 2016. godini iznosili 142.095.610 KM, što je manje za 19.188.853 KM ili 13,5 posto, kažer se u saopćenju Željeznica FBiH.

Gubitak u ukupnom poslovanju u 2017. godini je 4.230.171 KM dok je u 2016. godini gubitak iznosio 31.379.747 KM, što je smanjenje gubitka za 27.149.576 KM.

"U ukupnim rashodima troškovi amortizacije iznose 24.786.439 KM. Ukoliko se izuzme amortizacija Željeznice bi ostvarile pozitivan rezultat od 20.556.268 KM. Zakonom o finansiranju željezničke infrastrukture obaveza Vlade FBiH je da finansira željezničku infrastrukutru u visini izvršenih radova na istoj. ŽFBiH u 2017. godini izvršile su radove u iznosu od 33.012.357 KM, za isto iz budžeta Federacije BiH za 2017. godunu uplaćeno je 19.240.000 KM. Da je Vlada FBiH izmirila svoje obaveze u cjelosti prema ŽFBiH i to u iznosu od dodatnih 13.775.357 KM, ostvario bi se pozitivan rezultat u ukupnom poslovanju ŽFBiH od 9.545.186 KM", stoji u saopćenju.

Kako tvrde iz ŽFBiH, ovo još jednom potvrđuje da je operativna dobit prije izdataka za kamate, porez na dobit i amortizaciju (EBITDA) JP ŽFBiH u 2017. godini 18.966.858 KM dok je u 2016. godini iznosila 6.279.938 KM.

Operativni prihodi kompanije u 2017. godini iznose 113.402.237 KM i veći su za 6.628.055 KM u odnosu na 2016. godinu kada su iznosili 106.774.182 KM.
Operativni rashodi u 2017. godini iznose 94.435.379 KM i manji su za 6.058.868 KM u odnosu na 2016. godinu kada su iznosili 100.494.247 KM.

“Potvrda uspjeha poslovanja kompanije u posljednje tri godine je i prijedlog Vlade FBiH koji je bio upućen Međunarodnom monetarnom fondu da se na osnovu pokazanih rezultata odustane od restruktuiranja kompanije, a koji je usvojen od strane MMF-a. Ovo je još jedan značajan pokazatelj ispravnosti upravljanja kompanijom na putu njenog razvoja i konačnog ozdravljenja na korist cijele BH privrede”, kazao je Enis Džafić generalni direktor Željeznica FBiH.

Željeznice FBiH su utrostručile operativnu dobit u prošloj u odnosu na 2016. godinu. Željeznice FBiH su u 2017. godini ostvarile najbolji rezultat u posljednjih 25 godina svog poslovanja.

Džafić pojašnjava da su ključni faktori za povećanje prihoda kompanije bili povećanje prihoda iz teretnog saobraćaja, putničkog saobraćaja, održavanja lokomotiva i vagona za druge korisnike, te pružanje usluga na pruzi.

“U 2017. godini prevezli smo 8.873.000 tona robe, što je za 10.000 tona više u odnosu na 2016. godinu, čime je nastavljen trend povećanja sa stabilnih 20% iznad prosjeka EU po kilometru pruge”, kazao je Džafić.

U putničkom saobraćaju Željeznice FBiH su prevezle 355.000 hiljada putnika, što je za 97.000 putnika više u odnosu na 2016. godinu (258.000). Odluka da se BH Voz sa Talgo garinuturama u cjelosti stavi u pogon na novim linijama Sarajevo - Čapljina i Sarajevo - Banja Luka, najviše je uticala na ovo značajno povećanje broja putnika. Osim toga ostvareni su prihodi pružanjem nove vrste usluga našim partnerima. Prvi put su mehaničari ŽFBiH u svojim radionicama uradili opravku lokomotive za kompaniju Arcelor Mittal, a vrijednost ugovora koji je realizovan iznosila je 516.000 KM.

"U strukturi operativnih troškova najveće smanjenje realizirano je smanjenjem broja uposlenika, i to za 4.000.000 KM. Broj zaposlenih u 2017. godini manji je za 115 radnika. Samo u protekle tri godine broj uposlenika je smanjen za 431, dok je istovremeno povećan obim poslova, što ukazuje na povećanje produktivnosti rada. Prije ljeta očekuje se završetak radova na elektrifikaciji Unske pruge, čime će FBiH po prvi put nakon 25 godina biti u stanju uspostaviti redovan putnički saobraćaj elektrovučom i potpuno uvođenje BH Voza na relaciji Bihać – Sarajevo. Ovim projektom, ŽFBiH će u cjelosti ispuniti obećanje da će povezati putničkim saobraćajem sve regionalne centre u Bosni i Hercegovini. Isto tako, redovno izmirujući obaveze prema Poreskoj Upravi FBiH, ŽFBiH ne samo da su zaustavile rast glavnog duga prema javnim fondovima u 2017. godini, već su smanjile glavni dug prema javnim fondovima za oko 5,5 miliona KM što također nije bio slučaj u zadnjih 25 godina", kažu iz ŽFBiH.

“Ukoliko se uzme u obzir kontinuitet pozitivnog poslovanja koje se ogleda u uzastopnom trogodišnjem trendu rasta operativne dobiti, poslovanje Željeznica FBiH je u potpunosti stabilizirano, i mi se nadamo da ćemo u godini koja je pred nama nastaviti dalji rast prihoda i razvoj kompanije na korist privrede i građana Bosne i Hercegovine”, zaključio je Džafić.
Klix
mirzasut
Posts: 115
Joined: 19/10/2017 13:23

#315 Re: Željeznice - all about

Post by mirzasut »

So What! wrote:Željeznice FBiH: U 2017. ostvaren najbolji rezultat u posljednjih 25 godina
Predizborna paralaža... kako su samo sposobni ti SDA kadrovi. I čine sve samo da ne dođe do restrukturiranja ŽFBH i onog što je najhitnije: Konačna podjela kompanije na Operatera i Infrastrukturu, gdje bi Vlada morala debelo da uloži u tu infrastrukturu, što sada uopšte ne čini.
-Stanje infrastrukture, čitaj pruga je najjadnije od kako postoje željeznice u ovoj državi.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#316 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

mirzasut wrote:
So What! wrote:Željeznice FBiH: U 2017. ostvaren najbolji rezultat u posljednjih 25 godina
Predizborna paralaža... kako su samo sposobni ti SDA kadrovi. I čine sve samo da ne dođe do restrukturiranja ŽFBH i onog što je najhitnije: Konačna podjela kompanije na Operatera i Infrastrukturu, gdje bi Vlada morala debelo da uloži u tu infrastrukturu, što sada uopšte ne čini.
-Stanje infrastrukture, čitaj pruga je najjadnije od kako postoje željeznice u ovoj državi.
Što se tiče FBiH, važno je istaći da je rekonstruisana pruga Ilidža - Bradina, a i elektrifikacija pruge prema Bihaću je ipak neko ulaganje u infrastrukturu.

Željeznička infrastruktura u BiH je generalno loša, ali ne bih s složio da je najlošija u historiji.
mirzasut
Posts: 115
Joined: 19/10/2017 13:23

#317 Re: Željeznice - all about

Post by mirzasut »

So What! wrote:
mirzasut wrote:
So What! wrote:Željeznice FBiH: U 2017. ostvaren najbolji rezultat u posljednjih 25 godina
Predizborna paralaža... kako su samo sposobni ti SDA kadrovi. I čine sve samo da ne dođe do restrukturiranja ŽFBH i onog što je najhitnije: Konačna podjela kompanije na Operatera i Infrastrukturu, gdje bi Vlada morala debelo da uloži u tu infrastrukturu, što sada uopšte ne čini.
-Stanje infrastrukture, čitaj pruga je najjadnije od kako postoje željeznice u ovoj državi.
Što se tiče FBiH, važno je istaći da je rekonstruisana pruga Ilidža - Bradina, a i elektrifikacija pruge prema Bihaću je ipak neko ulaganje u infrastrukturu.

Željeznička infrastruktura u BiH je generalno loša, ali ne bih s složio da je najlošija u historiji.
Remontovana je pruga od Ilidže do Čapljine, činjenica, ali uzevši u obzir stanje signalizacije i komplet pruga, da je sada 2018.g. mi smo negdje u 1955.g. Znaš li ti da je pravac od Ploča do Vrpolja imao APB i TK upravljanje prvi u bivšoj jugi, još davnih sedamdesetih godina!!!! Takođe i mreže koje su alarmirale pojavu odrona na južnoj pruzi, koje su obarale sve signale na crveno?
Pruge bez odgovarajuće signalizacije, pa i remontovane ostaju na najprimitivnijem stupnju, sa malim brzinama, sigurnosti i propusnom moći.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#318 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Željeznice RS: Postoji značajan broj radnika koji nam nije neophodan za rad
Image

Program rješavanja viška radnika u Željeznicama Republike Srpske (ŽRS), koji je uprava usvojila na posljednjoj sjednici, upućen je Vladi RS na odobravanje.

Zasnovan na pravilima koja po ovom pitanju definiše Zakon o radu, ovaj program je dodatno prilagođen potrebama i okolnostima u kojima se ŽRS nalaze, imajući u vidu i aktivnosti oko postupka restrukturisanja u koji su uključeni Vlada RS i Svjetska banka, tvrde iz menadžmenta ovog javnog preduzeća.

"Nakon do sada izvršenih unutrašnjih organizacionih promjena, utvrđeno je da postoji značajan broj radnika koji nije neophodan za obavljanje poslova u radnim procesima, u skladu sa dostignutim nivoom poslovnih aktivnosti", navodi se u saopštenju.

Planiranim daljim organizacionim promjenama, racionalizacijom i unapređenjem rada do kraja 2021. godine, broj radnika ŽRS-a koji će biti višak, dodatno će se povećati, sve dok se, kako se dodaje, ne postigne optimalan broj zaposlenih u odnosu na dostignuti tehničko-tehnološki nivo radnih procesa i planirani obim redovnih poslovnih aktivnosti.

Cilj uprave, proklamovan i kroz Plan poslovanja za 2018. godinu, jeste da do kraja ove godine sve poslovne aktivnosti pokrije sa najviše 2.500 zaposlenih, vodeći računa da se ni na koji način ne ugrozi bilo koji segment rada, a posebno ne bezbjednost željezničkog saobraćaja i poslovi održavanja i zaštite željezničke infrastrukture.

Željeznice RS su na kraju prošle godine zapošljavale 2.740 radnika, a po javnim najavama, plan je da do kraja ove godine taj broj bude smanjen na oko 2.500, dok se zaključno sa krajem restrukturisanja preduzeća očekuje da broj zaposlenih bude 2.100.
Nezavisne
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#319 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Elektrifikacija Unske pruge: Krajem juna kreće voz od Sarajeva do Bihaća
Započeli su radovi na elektrifikaciji Unske pruge u dužini od 47 kilometara, na dionici Bihać - Blatna, a rok za njihov završetak je 75 dana, potvrdili su za Faktor iz Javnog preduzeća Željeznice FBiH.

Image

Podsjećamo, vrijednost ugovora koje su Željeznice FBiH potpisale sa firmom STEP 16. januara ove godine je 2.260.983,50 KM.

- Zbog elementarnih nepogoda koje su zadesile Bosnu i Hercegovinu, nemoguće je bilo ranije otpočeti sa radovima. Vlada Federacije BiH je na svojoj 109. sjednici usvojila Program utroška sredstava kapitalnog transfera, na osnovu kojeg je za elektrifikaciju Unske pruge na dionici Bihać - Blatna odobreno 2.300.000 KM. Svrha ovog programa je unapređenje željezničkog saobraćaja i provođenje zaključka Zastupničkog doma Parlamenta FBiH - kazali su nam u Službi za odnose s javnošću JP Željeznice FBiH.

Dodaju da će nakon završetka radova ŽFBiH poslije 27 godina ponovo uspostaviti željeznički putnički saobraćaj, i to "BH vozom“ na relaciji Sarajevo – Bihać- Sarajevo.

- Realizacijom ovog projekta, ŽFBiH će ispuniti svoj cilj da povežu sve veće bh. gradove u jedinstvenu željezničku putničku mrežu, što će omogućiti i nove razvojne projekte koji će biti u funkciji građana i bh. privrede. Prije agresije na Bosnu i Hercegovinu ovom prugom se prevozilo milion i po putnika i četiri miliona tona roba na godišnjem nivou. Predstavljala je najkraći i najjeftiniji vid transporta od sjevera do juga Hrvatske, a preko Bosne i Hercegovine i povezivala srednjodalmatinske luke Split, Zadar i Šibenik sa lukama unutarnje plovidbe poput Vukovara, i dalje sa mrežama riječnih puteva kroz EU. I danas ova pruga ima ogromne potencijale, kako za prevoz roba (gips, dolomiti, drvo), tako i za prijevoz putnika i turista - podsjećaju iz Željeznica Federacije BiH.

Unska pruga od Bosanskog Novog do Bihaća i Martin Broda, što je nadležnost Željeznica FBiH i Željeznica RS, godinama je već u funkciji i njome se odvija promet tereta.

- Zbog neprohodnosti pruge od Martin Broda do Knina, a što je u nadležnosti Hrvatskih željeznica, onemogućen je pristup roba željezničkim putem prema jadranskim lukama, zbog čega ispaštaju privredni subjekti obje zemlje. Iz ovih razloga, Željeznice FBiH i Željeznice RS pokušavaju sa nadležnim ministarstvima i institucijama u BiH ostvariti sve preduslove. Ali, i određenu dozu pritiska na odgovorne nadležne organe da se i ovaj dio pruge revitalizira što prije, na dobrobit privrednih subjekata kako Bosne i Hercegovine tako i susjedne Hrvatske - kažu u Željeznicama FBiH.
Faktor
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#320 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Potvrđen datum: Nakon 27 godina talgo vozom od Sarajeva do Bihaća
Image

Dugo očekivano pokretanje željezničkog saobraćaja na relaciji Sarajevo - Bihać trebalo bi započeti 1. jula 2018. godine s modernim Talgo garniturama, nakon što se završi proces elektrifikacije Unske pruge na potezu od Bihaća do Blatne u dužini od 47 kilometara, potvrđeno je za Radiosarajevo.ba u Željeznicama FBiH (ŽFBiH).

"Radovi napreduju planiranom dinamikom. Trenutno se izvode radovi na sanaciji kontaktne mreže na dionici Blatna-Bihać. Konkretno, postavljeni su potporni izolatori za razvlačenje obilaznog voda u stanicama Bihać, Grmuša, Bosanska Krupa i Bosanska Otoka", kazali su za Radiosarajevo.ba u Službi za odnose s javnošću ŽFBiH.

Također, prema njihovim riječima, trenutno se radi i na izradi i sanaciji gipkih portala u stanicama Grmuša, Bosanska Krupa i Bosanska Otoka, sanaciji povratnog voda na dionici Bosanska Krupa – Bosanska Otoka i Bosanska Otoka – granica sa Željeznicama RS.

Image

"Krajem ove i početkom naredne sedmice pristupit će se montaži nedostajuće opreme na kontaktnoj mreži i razvlačenju voznog voda po dionicama", dodali su.

Realizacijom ovog projekta, ŽFBiH će nakon 27 godina ispuniti svoj cilj da povežu sve veće bh. gradove u jedinstvenu željezničku putničku mrežu, što će omogućiti i nove razvojne projekte koji će biti u funkciji građana i bh. privrede.

Podsjećamo, prije agresije na Bosni i Hercegovinu Unskom prugom se prevozilo milion i po putnika i četiri miliona tona roba na godišnjem nivou.

Image

Predstavljala je najkraći i najjeftiniji vid transporta od sjevera do juga Hrvatske, a preko Bosne i Hercegovine i povezivala srednjodalmatinske luke Split, Zadar i Šibenik sa lukama unutarnje plovidbe poput Vukovara, i dalje sa mrežama riječnih puteva kroz EU. I danas ova pruga ima ogromne potencijale, kako za prevoz roba (gips, dolomiti, drvo), tako i za prevoz putnika i turista.

Unska pruga od Bosanskog Novog do Bihaća i Martin Broda (nadležnost Željeznica FBiH i Željeznica RS) godinama je već u funkciji i njome se odvija promet tereta.

Zbog neprohodnosti pruge od Martin Broda do Knina (nadležnost Hrvatskih željeznica), onemogućen je pristup roba željezničkim putem prema jadranskim lukama, zbog čega ispaštaju privredni subjekti obje zemlje.

Radio Sarajevo
User avatar
Dope_Man
Posts: 7775
Joined: 03/06/2016 16:31

#321 Re: Željeznice - all about

Post by Dope_Man »

Kuda ide ova pruga Sarajevo - Bihac?
User avatar
DrugaGimnazija
Posts: 1016
Joined: 13/10/2006 17:30

#322 Re: Željeznice - all about

Post by DrugaGimnazija »

Dope_Man wrote:Kuda ide ova pruga Sarajevo - Bihac?
Sarajevo - Doboj - Banja Luka - Bosanski Novi - Bihac

Image
User avatar
Dope_Man
Posts: 7775
Joined: 03/06/2016 16:31

#323 Re: Željeznice - all about

Post by Dope_Man »

Hvala, i pretpostavio sam da je Doboj - BL ruta.. dakle ako imas auto nimalo se ne isplati voz osim ako ti je bas cejf onako sjesti i vozati se cijelu noc :D
User avatar
DrugaGimnazija
Posts: 1016
Joined: 13/10/2006 17:30

#324 Re: Željeznice - all about

Post by DrugaGimnazija »

Dope_Man wrote:Hvala, i pretpostavio sam da je Doboj - BL ruta.. dakle ako imas auto nimalo se ne isplati voz osim ako ti je bas cejf onako sjesti i vozati se cijelu noc :D
Otprilike je to razlicita klijentela. Ako imas auto, obicno neces ici ni vozom, ni autobusom, bez obzira gdje ides. Ako nemas, onda je ovo odlicna opcija. Pogotovo sto ide nocu, odmoris se, citas, gledas okolo i svejedno ti je da li ide 6 ili 8 sati.

A, za neke relacije je ovo jedina veza. Npr. znam osobu koja cesto iz Zepca ide do Bosanske Otoke. Tu ne mozes stici bez dva dana putovanja i bar dva presjedanja.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#325 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Talgo vozom od Sarajeva do Bihaća od 1. jula, cijena povratne karte bit će 62 KM
Image

Željeznički saobraćaj na relaciji Sarajevo - Bihać bit će, prema najavama iz Željeznica Federacije BiH, pokrenut 1. jula 2018. godine, nakon što bude završen proces elektrifikacije 47 kilometara Unske pruge, od Bihaća do Blatne.

Direktor Željeznica Federacije BiH Enis Džafić otkrio je za Klix.ba da će cijena povratne karte od Sarajeva do Bihaća biti 62 konvertibilne marke (KM), a da će, kao što je to i do sada bio slučaj, popuste imati studenti, penzioneri, djeca, novinari...

"Osigurane su i spavaće kabine za jednu ili dvije osobe, a svaka garnitura ima po pet spavaćih kabina. One će se dodatno zakupljivati. Cijena kabine za jednu osobu je 40 KM, ukoliko je sama, a za dvije osobe po 25 KM", kazao nam je Džafić.

Prema riječima direktora Džafića, kabine su osigurane jer će voz na toj relaciji, od Sarajeva do Bihaća, saobraćati u noćnim satima.

"Kabine su opremljene i tuševima", kazao je Enis Džafić.

Trenutno se izvode radovi, kako je to istaknuto iz Željeznica FBiH, na sanaciji kontaktne mreže na dionici Blatna - Bihać. Postavljeni su potporni izolatori za razvlačenje obilaznog voda u stanicama Bihać, Grmuša, Bosanska Krupa i Bosanska Otoka.

Trenutno se radi i na izradi i sanaciji gipkih portala u stanicama Grmuša, Bosanska Krupa i Bosanska Otoka, sanaciji povratnog voda na dionici Bosanska Krupa – Bosanska Otoka i Bosanska Otoka – granica sa Željeznicama RS.

Podsjećamo, Željeznice FBiH će realizacijom ovog projekta, nakon 27 godina, ispuniti cilj da povežu sve veće bh. gradove u jedinstvenu željezničku putničku mrežu.
Klix
Post Reply