Željeznice - all about

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#226 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Lokomotiva Željeznica FBiH još uvijek u koritu Neretve, ekipe procjenjuju situaciju
Image

Posljedice željezničke nesreće koja se u nedjelju navečer desila sjeverno od Čapljine, u blizini mjesta Šurmanci, još nisu sanirane.

Lokomotiva Željeznica Federacije BiH još uvijek se nalazi u koritu rijeke Neretve, a vrijeme njenog vađenja još nije precizirano.

Iz Željeznica Federacije BiH potvrdili su da se na terenu nalaze sve njihove tehničke ekipe te potrebna mehanizacija. Još uvijek se sagledava trenutna situacija i tek treba da se donesu odluke o tome kada i na koji način lokomotiva treba biti izvučena iz korita rijeke.

Materijalna i sva druga šteta nastala ovom nesrećom još uvijek se procjenjuje, a kako je željeznički promet južno od Mostara obustavljen, na ovoj relaciji saobraća se autobusima.

Podsjećamo, brzi voz na relaciji Sarajevo - Čapljina iskočio je iz šina nešto poslije sedam sati u nedjelju navečer. Voz je u velikoj brzini naletio na odron kamenja, da bi veliku stijenu nosio ispred sebe više od 150 metara. Lokomotiva se nakon toga odvojila od kompozicije i prevrnula u korito rijeke te povukla za sobom i prvi vagon kompozicije, a naredna tri vagona su izletjela iz šina.

Srećom, osim lakše povrijeđenog mašinovođe B. Š. niko od 26 putnika koji su te noći bili u vozu nije povrijeđen.

Istraga koja bi trebala potvrditi sve sumnje i uzroke ove saobraćajne nesreće još uvijek je u toku, a njeni službeni nalazi će biti naknadno objavljeni.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#227 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Počelo izvlačenje lokomotive Željeznica FBiH iz korita Neretve
Image

Lokomotiva Željeznica Federacije BiH, koja je završila uz rijeku Neretvu u nesreći koja se dogodila u nedjelju navečer kada je talgo voz iskočio iz šina, bit će izvučena.

Tehničke ekipe Željeznica Federacije BiH su na terenu i izvlače lokomotivu iz korita Neretve. Prethodnih dana su sagledavali situaciju i odlučivali o tome kada i na koji način lokomotiva treba biti izvučena iz korita rijeke.

Materijalna i sva druga šteta nastala ovom nesrećom još uvijek se procjenjuje.

Image

Podsjećamo, brzi voz na relaciji Sarajevo - Čapljina iskočio je iz šina nešto poslije sedam sati u nedjelju navečer. Voz je u velikoj brzini naišao na odron kamenja, da bi veliku stijenu nosio ispred sebe više od 150 metara. Lokomotiva se nakon toga odvojila od kompozicije i prevrnula u korito rijeke te povukla za sobom i prvi vagon kompozicije, a naredna tri vagona su izletjela iz šina.

U trenutku nesreće u vozu je bilo 26 putnika od kojih niko nije povrijeđen. Svi putnici su zbrinuti i prevezeni do svojih odredišta. U nesreći je povrijeđen mašinovođa B. Š. koji je upućen u Klinički centar u Mostaru i van životne je opasnosti.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#228 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Peti dan nakon željezničke nesreće uspostavljena linija Sarajevo-Čapljina
Image

Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine obavještavaju javnost da je od danas, ponovo uspostavljen redovan željeznički saobraćaj na relaciji Sarajevo- Čapljina, koji je od nedjelje u prekidu zbog nesreće kod Čapljine, kada se odlomio komad stijene i udario u lokomotivu koja je završila pored rijeke Neretve.

Iz Željeznica FBiH ističu da su lokomotiva i Talgo garniture dopremljeni su u Centralnu radionicu Rajlovac gdje će se pristupiti procjeni štete i njihovoj popravci.

Istražne radnje vezane za nesreću koja se dogodila kod Čapljine još uvijek su u toku.

Nakon okončanja istrage znat će se svi uzroci i okolnosti pod kojima je nastupio vanredni događaj, kao i visina štete koju su pretrpjele Željeznice FBiH.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#229 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Redovi vožnje ŽFBiH i ŽRS su od danas "live" na Google Mapsu, kao dio Google Transit inicijative.
Ovaj projekat sam ja samoinicijativno započeo u avgustu ove godine i ovih dana priveo kraju, uz podršku osobe iz IT u ŽFBiH. Ubačeni su svi vozovi (Talgo su narandžaste linije, a lokalni tamno plave), a red vožnje uzima u obzir i sezonske vozove, kao i vozove koji ne saobraćaju vikendom i praznicima.

Ono što je zanimljivo je da Google Transit uvezuje i druge tranzitne agencije u BiH, kao što su FlixBus, Centrotrans i GRAS, tako da je moguće presjedanje iz jednog u drugi vid prevoza.

Evo i nekoliko primjera:

Sarajevo - Tuzla: https://goo.gl/maps/CTmtUutx2aT2
Image


Mostar - Minhen: https://goo.gl/maps/hnX9Xg5XUKK2
Image


Banja Luka - Baščaršija: https://goo.gl/maps/43wFY534ZLs
Image


Enjoy!!
atlantis. (SSC)
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#230 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Intenzivni pregovori s kineskim divom o projektu koji će Tuzlu približiti Sarajevu
Vlada Federacije vodi intenzivne pregovore s potencijalnim investitorima o projektu izgradnje željezničke pruge Vareš – Banovići, rekao je federalni premijer Fadil Novalić.
Konkretno, pregovara se s jednom velikom domaćom kompanijom i potencijalnim investitorima iz Kine, rekao je Novalić na poslovnom forumu Privredne komore FBiH koji je održan prije nekoliko dana, navodi se na internet stranici Komore, piše BiznisInfo.

Image

Izgradnjom ove pruge skratila bi se trasa Luka Ploče – Luka Brčko, odnosno Sarajevo – Tuzla, za minimalno 130 kilometara.

Iako Novalić nije spominjao imena kompanija, očito se radi o CRRC grupaciji iz Kine koja je ranije iskazala spremnost za gradnju ove pruge i čiji su predstavnici već bili u posjeti Banovićima i Varešu, o čemu je BiznisInfo ranije pisao.

Riječ je o jednoj od najvećih kineskih kompanija koja ima više od 180.000 zaposlenih širom svijeta, i vodeći su svjetski dobavljač željezničko transportne opreme i izgradnje tehnološki najsavremenijih brzih vozova i željeznica na svijetu.

Njihov partner u ovom projektu je domaća ASA Prevent grupacija.
Biznis Info
User avatar
Prpa.ba
Posts: 11036
Joined: 15/08/2006 21:34
Location: Podrucje pod Upravom OHR-a

#231 Re: Željeznice - all about

Post by Prpa.ba »

Prvi put cujem za ovu inicijativu, zvuci obecavajuce jer je ASA grupacija interesna strana. Da li oni imaju direktan ekonomski interes iza ovoga? :)
mirzasut
Posts: 115
Joined: 19/10/2017 13:23

#232 Re: Željeznice - all about

Post by mirzasut »

Prpa.ba wrote:Prvi put cujem za ovu inicijativu, zvuci obecavajuce jer je ASA grupacija interesna strana. Da li oni imaju direktan ekonomski interes iza ovoga? :)
Direktan interes ima samo Nedžad Branković, njegova projektna comp. koji je uradio i vjerujem naplatio idejni projekat te trase... još jedan projekat u nizu koji je bitno prodati, a da li će se pruga napraviti nije važno. Isto tako su na ledu mnogi projekti elektrifikacije pruga u kantonu Tuzla. Za elektrifikaciju dolazili prije par godina mnogi kosooki da investiraju... Unosan biznis, zbog kojeg Branković dobija i poticaj od države.
Treba naznačiti da je 1 km moderne pruge skuplji od auto puta po istom terenu.
Uzgred, transport uglja koji se spominje.... Godinama iz Tuzle nijedna tona uglja nije transportovana prema Sarajevu, bar ne željeznicom. Postoje transporti prema Srbiji i Makedoniji, ali prema Hrvatskoj i Sarajevu niti jedna jedina tona!
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#233 Re: Željeznice - all about

Post by 155_mm »

So What! wrote:Intenzivni pregovori s kineskim divom o projektu koji će Tuzlu približiti Sarajevu
Vlada Federacije vodi intenzivne pregovore s potencijalnim investitorima o projektu izgradnje željezničke pruge Vareš – Banovići, rekao je federalni premijer Fadil Novalić.
Konkretno, pregovara se s jednom velikom domaćom kompanijom i potencijalnim investitorima iz Kine, rekao je Novalić na poslovnom forumu Privredne komore FBiH koji je održan prije nekoliko dana, navodi se na internet stranici Komore, piše BiznisInfo.

Image

Izgradnjom ove pruge skratila bi se trasa Luka Ploče – Luka Brčko, odnosno Sarajevo – Tuzla, za minimalno 130 kilometara.

Iako Novalić nije spominjao imena kompanija, očito se radi o CRRC grupaciji iz Kine koja je ranije iskazala spremnost za gradnju ove pruge i čiji su predstavnici već bili u posjeti Banovićima i Varešu, o čemu je BiznisInfo ranije pisao.

Riječ je o jednoj od najvećih kineskih kompanija koja ima više od 180.000 zaposlenih širom svijeta, i vodeći su svjetski dobavljač željezničko transportne opreme i izgradnje tehnološki najsavremenijih brzih vozova i željeznica na svijetu.

Njihov partner u ovom projektu je domaća ASA Prevent grupacija.
Biznis Info
ako malo stavimo u stranu ovaj balijski stranacki kupleraj i prepucavanja vidjet ce mo da je ovo naj, naj, naj projekat u BIH od rata pa na ovamo.

o znacaju ove pruge bi se moglo pisati stranice i stranice. ali onaj ko ne vidi na ovoj karti taj znacaj njemu je dzaba sta i pisati.

u svakom slucaju genijalno.
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#234 Re: Željeznice - all about

Post by 155_mm »

Prpa.ba wrote:Prvi put cujem za ovu inicijativu, zvuci obecavajuce jer je ASA grupacija interesna strana. Da li oni imaju direktan ekonomski interes iza ovoga? :)
mislim da najveci ekonomski interes imaju kinezi to im je najkraci put od jadrana do budimpeste. cak ne mora ni do budumpeste dovoljno je do medjunarodne luke brcko.
mirzasut
Posts: 115
Joined: 19/10/2017 13:23

#235 Re: Željeznice - all about

Post by mirzasut »

155_mm wrote: mislim da najveci ekonomski interes imaju kinezi to im je najkraci put od jadrana do budimpeste. cak ne mora ni do budumpeste dovoljno je do medjunarodne luke brcko.
Malo si fulao s... koridor Vc je najkraći put za Budimpeštu i Srednju Evropu i za tvoju informaciju ta pruga postoji. Ako si mislio na strateški značaj pruge Vareš-Banovići za federaciju, to je druga realna priča koja opet ne može isključiti ekonomske sposobnosti ove države. Pa znate li da ova država ne može da održava redovno održavanje pruge na Vc, Sarajevo-Doboj koja je u katastrofalnom stanju, sa brzinom koja je smanjena na 50 km/h zbog lošeg stanja. Nema novaca za redovno održavanje, a kamoli za remont već napravljene pruge.
Genijalno kao i uvođenje akciza za tender i budžetske uhljebe!
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#236 Re: Željeznice - all about

Post by 155_mm »

mirzasut wrote:
155_mm wrote: mislim da najveci ekonomski interes imaju kinezi to im je najkraci put od jadrana do budimpeste. cak ne mora ni do budumpeste dovoljno je do medjunarodne luke brcko.
Malo si fulao s... koridor Vc je najkraći put za Budimpeštu i Srednju Evropu i za tvoju informaciju ta pruga postoji. Ako si mislio na strateški značaj pruge Vareš-Banovići za federaciju, to je druga realna priča koja opet ne može isključiti ekonomske sposobnosti ove države. Pa znate li da ova država ne može da održava redovno održavanje pruge na Vc, Sarajevo-Doboj koja je u katastrofalnom stanju, sa brzinom koja je smanjena na 50 km/h zbog lošeg stanja. Nema novaca za redovno održavanje, a kamoli za remont već napravljene pruge.
Genijalno kao i uvođenje akciza za tender i budžetske uhljebe!
postoji pruga ali ne postoji tranzitni prevoz niti ce kad postojati zbog ovog sranja sa mjenjanjem lokomotiva i posda i vagona i ostalog sranja u doboju. nikad niko nece ni pomisliti da pod tim uslovima prevozi robu u tranzitu.

povezovanjem SA i TZ prugom transport preko zenice i doboja ce opasti za 70%. tako da ce taj pravac potpuno izgubiti na znacaju. taj pravac je u buducnosti mrtav.

pruga ploce -mostar-sarajevo-tuzla-brcko je po kilometrima najkraca veza jadrana sa europskim plovnim koridorima a citavim pravcem upravlja jedan operator a to su zeljeznice veceg entiteta.

cak i da HR blokira daljnji prevoz prugom ostaje luka brcko kao izlaz na europske plovne koridore.
mirzasut
Posts: 115
Joined: 19/10/2017 13:23

#237 Re: Željeznice - all about

Post by mirzasut »

155_mm wrote: postoji pruga ali ne postoji tranzitni prevoz niti ce kad postojati zbog ovog sranja sa mjenjanjem lokomotiva i posda i vagona i ostalog sranja u doboju. nikad niko nece ni pomisliti da pod tim uslovima prevozi robu u tranzitu.

povezovanjem SA i TZ prugom transport preko zenice i doboja ce opasti za 70%. tako da ce taj pravac potpuno izgubiti na znacaju. taj pravac je u buducnosti mrtav.

pruga ploce -mostar-sarajevo-tuzla-brcko je po kilometrima najkraca veza jadrana sa europskim plovnim koridorima a citavim pravcem upravlja jedan operator a to su zeljeznice veceg entiteta.

cak i da HR blokira daljnji prevoz prugom ostaje luka brcko kao izlaz na europske plovne koridore.
Potpuno netačno!
Postoji tranzitni prevoz koji nije ograničen tehničkim detaljima tipa promjena lokomotiva i pregleda. Uostalom lokomotive i osoblje ŽRS voze terete do Zenice, isto tako lokomotive ŽFBH voze iz Tuzle preko Doboja prema Sarajevu... Talgo ŽFBH vozi zajedno sa osobljem i lokomotivom dva puta dnevno do Banja Luke i nazad... Mijenjanje lokomotiva nije određeno samo političkim određenjima, to se nekada radi i zbog tehničkih potreba: promjene zbog nepostojanja el. mreže i obrnuto... Skoro uvijek ŽFBH mijenja svoje lokomotive u Zenici, Rajlovcu, mada je uslovno rečeno na svom području.
Ulaskom još novih operatera koji već kucaju na vrata željeznica priča o zamjeni lokomotiva će biti irelevantna.
Stalno se vraćaš na stratešku, direktnu vezu Sarajeva i Brčkog? Karta koja je gore postavljena i nije tačna, vjerovatno namjerno.Željeznica u Brčkom, njezinih 8 km nije ŽFBH, nego ŽRS, isto tako dijelovi pruge između Tuzle i Doboja, zatim Bihaća i Bos.Novog. Zašto je postavljena netačna mapa pruga???? Zbog lakšeg guranja strateški važnog projekta!
Evo karte koju sam ispravio, dijelovi pruge koji su dodani crvenom bojom su pod upravom ŽRS-a, a ŽFBH može izaći direktno na granicu samo u Čapljini. Toliko o strateškoj obmani.

Image
User avatar
Haris.ba
Posts: 24884
Joined: 08/09/2005 20:08

#238 Re: Željeznice - all about

Post by Haris.ba »

Pisao sam o ovoj trasi, pa se neću ponavljati.

Samo ću dodati da Kinezi imaju naredbu da hodaju po svijetu i prodaju svoje znanje i tehnologiju. Tj. nude kredite za infrastrukturne projekte na kojima onda oni uvale svoju radnu snagu, tehnologiju i proizvode.

Već je legendarno šta sa željeznicama rade po Africi i prave trase koje "zapadnjaci" nisu htjeli dotaći.

Ova priča me podsjetila na priču o povezivanju prugom Kenije i Egipta. Ono strateški je prevažno. Ali, kada se uđe u suštinu trase, mali milion problema.

Helem, Kinezima ne treba ova trasa kao priča da im treba Luka Ploče za njihovu robu. Oni Imaju Pireus. I da ulete u Luku Ploče, išli bi na iskorištavanje pruge kroz Hrvatsku. Ono što bi prošlo kroz BiH već može da prođe postojećom prugom.

Što se mene tiče, treba otvoreno kazati, ova trasa ima smisla samo u geostrateškim ramišljanjima spajanja Zenice i Tuzle teritorijom FBiH. Ima ekonomskih razloga, opravdanosti možda ne.

Ono što me buni, jeste što se izbjegava priča o konekciji preko Zavidovića na Banoviće. NIšta taj teren nije teži od onoga od Vareša. Čak mislim da je i lakši i logičniji.
Last edited by Haris.ba on 19/12/2017 09:03, edited 1 time in total.
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#239 Re: Željeznice - all about

Post by 155_mm »

ma "mirzete" bolan nisi u toku jadan ne bio. zeljeznicka pruga na teritoriji BD je u 100% vlasnistvu distrikta i sporazumno je data na upravljanje, koristenje i odrzavanje zeljeznicama veceg entiteta. a ti se i dalje igraj bojicama.

kako stvari stoje u buducnosti ce tuzla biti glavni zeljeznicki cvor u drzavi a ovi u doboju mogu nastaviti piti pivu sa preCednikom.

a o trenutnim "tehnickim" razlozima mjenjanja lokomotiva i posada u doboju ne bih trosio rijeci.
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#240 Re: Željeznice - all about

Post by 155_mm »

harise a kojom to prugom se trenutno preko HR moze doci do ploca?
User avatar
Haris.ba
Posts: 24884
Joined: 08/09/2005 20:08

#241 Re: Željeznice - all about

Post by Haris.ba »

155_mm wrote:harise a kojom to prugom se trenutno preko HR moze doci do ploca?
Imaš opciju Tibeta između Vareša i Banovića, a imaš opciju muže i EU novaca za povezivanje Ploča sa Splitom.

Da nije Pelješki most postao tolika politička priča - pruga od Splita bi se kopala umjesto njega.
User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#242 Re: Željeznice - all about

Post by shake69 »

Haris.ba wrote:Pisao sam o ovoj trasi, pa se neću ponavljati.

Samo ću dodati da Kinezi imaju naredbu da hodaju po svijetu i prodaju svoje znanje i tehnologiju. Tj. nude kredite za infrastrukturne projekte na kojima onda oni uvale svoju radnu snagu, tehnologiju i proizvode.

Već je legendarno šta sa željeznicama rade po Africi i prave trase koje "zapadnjaci" nisu htjeli dotaći.

Ova priča me podsjetila na priču o povezivanju prugom Kenije i Egipta. Ono strateški je prevažno. Ali, kada se uđe u suštinu trase, mali milion problema.

Helem, Kinezima ne treba ova trasa kao priča da im treba Luka Ploče za njihovu robu. Oni Imaju Pireus. I da ulete u Luku Ploče, išli bi na iskorištavanje pruge kroz Hrvatsku. Ono što bi prošlo kroz BiH već može da prođe postojećom prugom.

Što se mene tiče, treba otvoreno kazati, ova trasa ima smisla samo u geostrateškim ramišljanjima spajanja Zenice i Tuzle teritorijom FBiH. Ima ekonomskih razloga, opravdanosti možda ne.

Ono što me buni, jeste što se izbjegava priča o konekciji preko Zavidovića na Banoviće. NIšta taj teren nije teži od onoga od Vareša. Čak mislim da je i lakši i logičniji.
Ako smo vec u prilici da se nesto tako krupno investira u zeljeznice, onda je ovo garant posljednja prilika da se Vares, ''taj grad za nigdje i jedan od rijetkih cestovnih, zeljeznickih i svakih drugih slijepih ulica i kolosijeka u BiH - napokon otvori prema drugim gradovima ka sjeveru. Zato podrzavam ovu ideju i nadam se dolasku Kineza da malo prodise i taj kraj.
I jos nesto: kako nesto moze imati ''ekonomske razloge a opravdanosti ne''? :? To mi dodje kao ''contradictio in adjecto''!
User avatar
Haris.ba
Posts: 24884
Joined: 08/09/2005 20:08

#243 Re: Željeznice - all about

Post by Haris.ba »

Ekonomski razlozi - smanjenje kilometraže i manji troškovi
Ekonomska opravdanost - trošak na smanjenje kilometraže je veći od troška veće kilometraže

Ja lično imam interesa da Vareš prodiše. Ali, to nije ovaj projekat. Već projekat moderne ceste Kakanj - Vareš - Olovo.
mirzasut
Posts: 115
Joined: 19/10/2017 13:23

#244 Re: Željeznice - all about

Post by mirzasut »

155_mm wrote:ma "mirzete" bolan nisi u toku jadan ne bio. zeljeznicka pruga na teritoriji BD je u 100% vlasnistvu distrikta i sporazumno je data na upravljanje, koristenje i odrzavanje zeljeznicama veceg entiteta. a ti se i dalje igraj bojicama.

kako stvari stoje u buducnosti ce tuzla biti glavni zeljeznicki cvor u drzavi a ovi u doboju mogu nastaviti piti pivu sa preCednikom.

a o trenutnim "tehnickim" razlozima mjenjanja lokomotiva i posada u doboju ne bih trosio rijeci.
Ja radim na željeznici na tuzlanskom području i savršeno znam situaciju!
Željeznica u Brčkom, tih 8 + 3 km je u vlasništvu, upravljanju ŽRS-a, sa osobljem koji naređenja i plate dobijaju iz ŽRS Doboj. O čitavoj organizaciji saobraćaja odlučuju prema trenutnim naređenjima dispečera iz ŽRS Doboj. BD nema naredbodavnu moć prema ovom dijelu ŽRS, kao ni na nekih 20 km pruge kojom upravlja ŽFBH na teritoriji BD.
Da ne bude zabune, volio bih da se izgradi pruga za Vareš, isto tako i mnogi drugi željeznički pravci... priča radi priče, promocije stranke, namještanje projektnih poslova "sve po zakonu"... bljak
155_mm
Posts: 12057
Joined: 25/03/2011 17:44

#245 Re: Željeznice - all about

Post by 155_mm »

ma " mirzete" ne brini, nema zabune, sve je jasno.
User avatar
jao_situacije
Posts: 17948
Joined: 29/03/2014 19:20

#246 Re: Željeznice - all about

Post by jao_situacije »

ovo su neki talovi
čim sam ja prije pola godine vidio brankovića odmah mi je bilo sumnjivo
neki
Posts: 6701
Joined: 17/02/2005 07:57

#247 Re: Željeznice - all about

Post by neki »

So What! wrote:Intenzivni pregovori s kineskim divom o projektu koji će Tuzlu približiti Sarajevu
Vlada Federacije vodi intenzivne pregovore s potencijalnim investitorima o projektu izgradnje željezničke pruge Vareš – Banovići, rekao je federalni premijer Fadil Novalić.
Konkretno, pregovara se s jednom velikom domaćom kompanijom i potencijalnim investitorima iz Kine, rekao je Novalić na poslovnom forumu Privredne komore FBiH koji je održan prije nekoliko dana, navodi se na internet stranici Komore, piše BiznisInfo.

Image

Izgradnjom ove pruge skratila bi se trasa Luka Ploče – Luka Brčko, odnosno Sarajevo – Tuzla, za minimalno 130 kilometara.

Iako Novalić nije spominjao imena kompanija, očito se radi o CRRC grupaciji iz Kine koja je ranije iskazala spremnost za gradnju ove pruge i čiji su predstavnici već bili u posjeti Banovićima i Varešu, o čemu je BiznisInfo ranije pisao.

Riječ je o jednoj od najvećih kineskih kompanija koja ima više od 180.000 zaposlenih širom svijeta, i vodeći su svjetski dobavljač željezničko transportne opreme i izgradnje tehnološki najsavremenijih brzih vozova i željeznica na svijetu.

Njihov partner u ovom projektu je domaća ASA Prevent grupacija.
Biznis Info
Inicijativa je smiješna i neozbiljna..
Slovenci planiraju potrošiti milijardu eura za 28km novog kolosijeka na pruzi divača-koper a naši bi da cca 40 km pruge na daleko gorem terenu izgrade za 150 miliona...ahaa :-)
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#248 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Ideja iza ovog projekta je logična jer imamo prugu do Banovića i prugu do Vareša, dakle neiskorišten resurs.

Bivša država nam i nije u amanet ostavila neku značajniju cestovnu infrastrukturu, ali kada je željeznička infrastruktura u pitanju tu im nema ravnih.

Recimo, kada sam posjetio Luku Šamac, malu riječnu luku na Savi, vidio sam da postoji krak koji vodi posebno do lučkog terminala, u Vogošći, UNIS i Pretis su imali svoj krak, u Sarajevu je Klas ima svoj krak i mnogi drugi veći pogoni, a zaista zvuči nevjerovatno koliko malo koristimo ono što imamo.

Inicijative elektrifikacije do Bihaća i spajanja Banovića i Vareša su odlične iako za današnje vrijeme skupe. Težište se jeste pomjerilo na cestovnu infrastrukturu u kojoj smo napravili neke pomake, u željezničkoj smo ostvarili tek neke manje, kao što je remont pruge Banja Luka - Bosanski Novi i Sarajevo - Bradina te uvođenje Talgo i Končar garnitura što je ipak opet išlo veoma sporo i komplikovano.

Federaciju BiH niko ne doživljava kao neku bitnu tvorevinu, ali u praksi je ona njenim stanovnicima iznimno važna. Svi noviji cestovni projekti uključuju planove da se FBiH poveže između upravo teritorijom koja je isključivo FBiH, a i ovaj željeznički pravac bi značio da Sarajevo ima željezničku poveznicu prugom koju u potpunosti kontoliše FBiH sve do granice sa Hrvatskom, od naše najvažnije riječne luke u Brčkom sve do naše najvažnije morske luke u Pločama.

Image
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#249 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Kako Svjetska banka vidi buduće poslovanje Željeznica RS?
Image

Vodeći ekonomista Svjetske banke Baher el Hifnavi ocijenio je da preduzeće Željeznice Republike Srpske ima odličan temelj za dalji razvoj, jer je intenzitet tereta prema broju tona-kilometra najviši na Balkanu i 80% prosjeka u EU.

Hifnavi je istakao da je visok intenzitet tereta odlična vijest, jer će Željeznice Republike Srpske biti u odličnoj poziciji.

- Imajte na umu da sada vaš teretni sektor subvencioniše putnički sektor. Troškovi Željeznica Republike Srpske iznose sad oko 5,5 centi po tona-kilometru, dok je u Hrvatskoj 3,5 centi po tona-kilometru. Zato u Željeznicama Republike Srpske treba da odvojite putnički od teretnog sektora i omogućite teretnom sektoru da se rastereti - rekao je Hifnavi za Nezavisne novine.

On je naveo da su potrebna određena poboljšanja kada je riječ o infrastrukturi, a posebno o vagonima i lokomotivama.

- Sa Vladom Republike Srpske gledamo kako reformisati Željeznice Republike Srpske. Fokusiramo se na tri segmenta, te se trudimo da ih finansijski rekonstruišemo, radimo i na radnoj produktivnosti koja je sada veoma niska u odnosu na EU prosjek - rekao je Hifnavi.

On je napomenuo da je treći segment možda i najizazovniji, a riječ je o korporativnom restrukturisanju.

- Moramo promijeniti mentalitet kako se odnosite prema Željeznicama. Nekada davno željeznice su služile za regionalni razvoj - povežete te i te gradove, a u željeznicama zaposlite one koji teško mogu naći drugi posao. U današnjoj realnosti to nažalost više nije moguće - pojasnio je Hifnavi.

Image

On je naveo da u Željeznicama Srpske 65% troškova otpada na radnu snagu, te ocijenio da je to previše.

- Kada dođete na oko 40%, možete reći da ste tu negdje na razumnom nivou. Ovdje želim pohvaliti Željeznice Srpske, koje su smanjile broj radnika sa 3.200 na sadašnjih oko 3.000, ali za vaš sistem razuman broj bi bio oko 2.000 i na tome radite - rekao je Hifnavi.

On je napomenuo da liberalizacija željeznica neće doći odmah, nego u fazama, a prva je otvaranje unutar zemlje, dok je druga regionalno otvaranje, pa tek onda otvaranje široj EU zajednici.

Kada je riječ o strukturi upravljanja sektorom željeznica, Hifnavi smatra da bi ona trebalo da bude takva da postoji formalni sporazum s ministarstvom transporta, koje u ime građana vodi brigu o transportnoj infrastrukturi i operacijama u kojem ministarstvo sklopi ugovor s upravom o poštovanju indikatora učinka i onda odstupe i ne miješaju se u operacije.

- Trenutni sistem im omogućava da se miješaju. Јako je važno ne samo ko je direktor i kakve su mu kvalifikacije, već kompletan upravni odbor. Ko su ti ljudi? Kakve su im reference? I koja je vizija za Željeznice - rekao je Hifnavi.

On je rekao i da u Željeznicama Srpske vidi veliki potencijal za nove poslove.

- Recimo, u većini zemalja se opasni materijali ne smiju prevoziti cestama. Ovdje mogu. Mislim da treba usvojiti zakon koji bi to pitanje regulisao. I samo tim potezom ćete povećati udio teretnog transporta željeznicom - rekao je Hifnavi.
eKapija
moke_017
Posts: 249
Joined: 03/11/2013 20:47

#250 Re: Željeznice - all about

Post by moke_017 »

.
Last edited by moke_017 on 30/05/2018 00:20, edited 1 time in total.
Post Reply