Željeznice - all about

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#176 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Sezonska linija Sarajevo - Čapljina nastavlja sa radom i nakon 30. septembra
Poštovani putnici !

Još jednu lijepu vijest imamo podijeliti s vama :)

Iako je bilo najavljeno da sezonski brzi vozovi 1723/1722 Sarajevo-Čapljina-Sarajevo saobraćaju do 30. septembra ove godine, oni će zbog velikog interesovanja putnika nastaviti da voze i poslije tog datuma.

Voz 1723 i dalje će polaziti iz Sarajeva za Čapljinu u 07:01h, dok će voz 1722, umjesto u 19:25h, OD 1. OKTOBRA iz Čapljine polaziti u 16:26h, iz Mostara u 16:55h, a dolazak u Sarajevo će biti u 18:55h !

Osim navedenih izmjena redovni vozovi na ovoj relaciji ostaju u istom terminu: iz Čapljine u 05:52h i iz Sarajeva u 16:26h.

Pozivamo građane da putuju Talgo vozovima Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine, da putuju udobnije, sigurnije i jeftinije!

Više informacija na info službi 033/655-330, a uskoro i na www.zfbh.ba.

Putnicima i voznom osoblju želimo sretan put i ugodnu vožnju!

Image
ŽFBiH
User avatar
orinoco
Posts: 1687
Joined: 14/01/2017 17:46

#177 Re: Željeznice - all about

Post by orinoco »

So What! wrote:Sezonska linija Sarajevo - Čapljina nastavlja sa radom i nakon 30. septembra
Poštovani putnici !

Još jednu lijepu vijest imamo podijeliti s vama :)

Voz 1723 i dalje će polaziti iz Sarajeva za Čapljinu u 07:01h, dok će voz 1722, umjesto u 19:25h, OD 1. OKTOBRA iz Čapljine polaziti u 16:26h, iz Mostara u 16:55h, a dolazak u Sarajevo će biti u 18:55h !

Pozivamo građane da putuju Talgo vozovima Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine, da putuju udobnije, sigurnije i jeftinije!]

Voz 1722, po rasporedu treba da dolazi u Sarajevo u 22.01 svaki dan, u vrijeme kad je na prugama južno od Sarajeva jedini voz, redovno kasni po pola sata, nekad i više.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24882
Joined: 08/09/2005 20:08

#178 Re: Željeznice - all about

Post by Haris.ba »

Postoje interesi koji zagovaraju tu prugu preko Vareša. Radi se između ostalih i o nekim "bivšim" političarima koji to rade iz ličnih interesa.
Samo što niko neće da kaže ima li smisla boriti se sa 500 metara nadmorske visine između Vareša i Banovića. A mi zaobilazimo Jablanicu autoputem da bi uštedjeli lovu.

Ali, veće su šanse da se iskoristi trasa za autocestu preko Žepča. Plus što je jednostavniji teren (iako i on nije lagan), plus što se iskorištava postojeća pruga do Žepča (Zavidovića). Plus što je na toj trasi Zenica.

Ali, ponavljam. Sve su ovo snovi. Kada donesu odluku da se nafta uvozi prugom - onda ću vjerovati da se nešta dešava. Dotada - doživljaj će biti da riješe pružne prelaze između Sarajeva i Zenice koji su kriminalni.

I jedna zanimljivost. Postojala je uskotračna pruga Zavidovići - Olovo - Han Pijesak. I ona je prolazila relativno blizu i Varešu i Banovićima sa jedne strane. I nikome nije palo na pamet da to spaja.

http://vremeplov.ba/?p=10362
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#179 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Operativna dobit Željeznica FBiH veća od tri miliona KM
Image

Operativna dobit prije izdataka za kamate, porez na dobit i amortizaciju (EBITDA) JP Željeznice Federacije BiH za period I-VI 2017. godine iznosi 3.155.460,00 KM i veća je za 953.184,00 KM u odnosu na isti period 2016. godine.

Operativni prihod kompanije za ovaj izvještajni period iznosi 50.293.964,00 KM dok su operativni rashodi 47.138.504,00 KM.

Ukupan prihod za period I-VI 2017. godine iznosi 52.454.505,00 KM i veći je za 403.613,00 KM u odnosu na prvih šest mjeseci 2016. godine. Ukupni rashodi iznose 65.406.140,00 KM i manji su 135.941,00 KM u odnosu na isti period prošle godine dok je gubitak manji za 539.554,00 KM u odnosu na prvih šest mjeseci 2016. godine i iznosi 12.951.635,00 KM.

Troškovi amortazicije su porasli i iznose 17.050.859,00 KM, u istom periodu prošle godine iznoslili su 14.614.704,00 KM.

"Smanjenje operativnih troškova bio je odlučujući faktor za povećanje operativne dobiti kompanije. Za ovaj izvještajni period, troškovi su smanjeni za 1.724.184,00 KM. Najveći udio u smanjenju troškova bilo je dalje smanjenje broja zaposlenih, tj. 32 uposlenika manje u prvih šest mjeseci 2017. godine. U posljednje dvije i po godine broj zaposlenih smanjen je za 348, dok je istovremeno u istom periodu povećan obim poslova u prevozu tereta, što ukazuje na povećanje produktivnosti rada", izjavio jeEnis Džafić, generalni direktor ŽFBiH.

Dodao je da prema odredbama Zakona o privrednim društvima kao i drugim zakonskim aktima, JP Željeznice FBiH o rezultatima poslovanja izvještavaju sve nadležne institucije uključujući i FIA-u (Federalna informatička agencija).

"Dakle, nismo dužni po zakonu izvještavati Berzu, jer ŽFBiH nisu dioničarsko društvo", navodi Džafić i dodaje:

"Očekujemo dalje povećanje prihoda po osnovu transporta tereta. Željeznice FBiH su generator ekonomskog razvoja BiH, te garant bržeg i kvalitetnijeg razvoja saobraćajnog sistema. Naredni period iskoristit ćemo za izgradnju nove, snažne kompanije, a naši dosadašnji rezulati i ciljevi to i potvrđuju. Posebno je važno istaći da smo prvi put od završetka rata smanjili svoj dug za cca 4 miliona KM prema javnim fondovima. Dakle, više ne povećavamo obaveze. U prvih šest mjeseci ove godine, osim redovnih, izmirujemo i retroaktivne obaveze prema javnim fondovima koje su nastale u ranijim godinama", naglašava Džafić.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#180 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Željeznice FBiH: Talgo garniturom za godinu dana prevezeno 100.000 putnika
Image

Prije tačno godinu dana, 26.9.2016. godine, Željeznice FBiH su uvele u saobraćaj prvu Talgo garnituru savremenog BH voza na relaciji Sarajevo-Doboj-Sarajevo. Od tada do danas broj putnika raste iz dana u dan.

Otvaranjem linja prema jugu 8.6.2017. godine, Željeznice FBiH su BH vozom ponovo povezale Sarajevo i Čapljinu, a 15. 6. na ovoj relaciji uveden je sezonski brzi BH Voz sa ugovorenim autobuskim vezama prema Neumu i Makarskoj. Također, ponovo je uspostavljena linija Sarajevo-Banja Luka, 1.8. i Tuzla je prvi put povezana željezničkim saobraćajem sa ova dva grada.

Uvođenjem u saobraćaj ovih visokokvalitetnih savremenih vozova, putnički saobraćaj Željeznica FBiH doživio je pravu ekspanziju. Putnici su prepoznali kvalitet, povoljne cijene, vrhunsku udobnost i ljubaznost osoblja Željeznica FBiH.

"Prvi pokazatelj da su Željeznice FBiH napravile pravi potez uvođenjem ovih vozova u saobraćaj bio je kad su 1.7.2017. godine, zbog izuzetno velikog broja zainteresiranih putnika i rasprodanih karata, morale uvesti duplu garnituru BH voza" prema jugu. Povodom održavanja Svjetskog prvenstva u skokovima koje se 16.9.2017. godine održavalo u Mostaru, Željeznice FBiH su pored redovne linije u saobraćaj uvele još tri posebne kompozicije BH voza jer se tog dana za Mostar tražila karta više", saopćeno je iz Željeznica FBiH.

Image

Željeznice FBiH planiraju povezati Sarajevo sa Bihaćem. U tom cilju već su poduzete određene aktivnosti, vezane prije svega za elektrifikaciju jednog dijela "Unske pruge" nakon čega će se steći uslovi da se Sarajevo i Bihać povežu BH vozom. To bi značilo ispunjenje jednog od strateških ciljeva ŽFBiH – da željezničkim putničkim saobraćajem uvežemo sve veće bh. gradove.

"U proteklih godinu dana, Željeznice FBiH su redovnim i posebnim BH vozovima prevezle oko 100.000 putnika što predstavlja povećanje od 32 posto, a za duplo smo povećali prihod od naplate karata u putničkom saobraćaju. Korisnicima naših usluga zahvaljujemo na povjerenju i uložit ćemo maksimalne napore da kvalitet naših usluga podignemo na još veći nivo, a sve u skladu sa njihovim zahtjevima i potrebama. U cilju što efikasnijeg poslovanja, ŽFBiH će vrlo skoro uvesti prodaju karata putem interneta što će bitno smanjiti gužve na šalterima i omogućiti kvalitetniju uslugu. Pozivamo sve zainteresovane organizacije, kompanije, škole, kulturne i sportske ustanove i druge institucije da koriste naše usluge, zato što Željeznice FBiH raspolažu najsavremenijim putničkim kapacitetima i imaju mogućnost da sve putnike prevezu na željenu destinaciju u BiH po evropskim standardima", zaključeno je iz Željeznica FBiH.
Klix
User avatar
Edin H.
Posts: 47031
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#181 Re: Željeznice - all about

Post by Edin H. »

User avatar
orinoco
Posts: 1687
Joined: 14/01/2017 17:46

#182 Re: Željeznice - all about

Post by orinoco »

orinoco wrote:
So What! wrote:Sezonska linija Sarajevo - Čapljina nastavlja sa radom i nakon 30. septembra
Poštovani putnici !

Još jednu lijepu vijest imamo podijeliti s vama :)

Voz 1723 i dalje će polaziti iz Sarajeva za Čapljinu u 07:01h, dok će voz 1722, umjesto u 19:25h, OD 1. OKTOBRA iz Čapljine polaziti u 16:26h, iz Mostara u 16:55h, a dolazak u Sarajevo će biti u 18:55h !

Pozivamo građane da putuju Talgo vozovima Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine, da putuju udobnije, sigurnije i jeftinije!]

Voz 1722, po rasporedu treba da dolazi u Sarajevo u 22.01 svaki dan, u vrijeme kad je na prugama južno od Sarajeva jedini voz, redovno kasni po pola sata, nekad i više.
U Talgo vozu više ne vrijede rezervacije sjedišta niti njihove numaracije :(
User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#183 Re: Željeznice - all about

Post by shake69 »

Je li istina da Zeljeznice i pored uvodjenja Talgo vozova opet biljeze minuse u putnickom saobracaju? Kako, ako su stalno bile guzve ljetos na svim linijama!
kakaljin
Posts: 11653
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#184 Re: Željeznice - all about

Post by kakaljin »

shake69 wrote:Je li istina da Zeljeznice i pored uvodjenja Talgo vozova opet biljeze minuse u putnickom saobracaju? Kako, ako su stalno bile guzve ljetos na svim linijama!
Sve svjetske zeljeznice sa putnickim saobracajem rade u minusu, ali ostale drzave imaju subvencije od drzave, i poslovanje u plusu izvlace transport roba koje voze zeljeznice u svijetu, da i kod nas se sve prevozi zeljznicom kao kod ostalih drzava i nase zeljeznice bi mogle pozitivnije poslovati nego sada.
User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#185 Re: Željeznice - all about

Post by shake69 »

kakaljin wrote:
shake69 wrote:Je li istina da Zeljeznice i pored uvodjenja Talgo vozova opet biljeze minuse u putnickom saobracaju? Kako, ako su stalno bile guzve ljetos na svim linijama!
Sve svjetske zeljeznice sa putnickim saobracajem rade u minusu, ali ostale drzave imaju subvencije od drzave, i poslovanje u plusu izvlace transport roba koje voze zeljeznice u svijetu, da i kod nas se sve prevozi zeljznicom kao kod ostalih drzava i nase zeljeznice bi mogle pozitivnije poslovati nego sada.
Ma znam ja to, ali nas je promet mali pa su i izdaci manji a ono sto je bilo, bar u ljetnom periodu je bilo jako dobro popunjeno.
User avatar
Jimmy McNulty
Čiča Gliša
Posts: 6520
Joined: 11/04/2012 11:32

#186 Re: Željeznice - all about

Post by Jimmy McNulty »

shake69 wrote: Ma znam ja to, ali nas je promet mali pa su i izdaci manji a ono sto je bilo, bar u ljetnom periodu je bilo jako dobro popunjeno.
Da je svaka linija svaki dan ispunjena do posljednjeg mjesta opet si u minusu na putničkom saobraćaju.
neki
Posts: 6701
Joined: 17/02/2005 07:57

#187 Re: Željeznice - all about

Post by neki »

shake69 wrote:
kakaljin wrote:
shake69 wrote:Je li istina da Zeljeznice i pored uvodjenja Talgo vozova opet biljeze minuse u putnickom saobracaju? Kako, ako su stalno bile guzve ljetos na svim linijama!
Sve svjetske zeljeznice sa putnickim saobracajem rade u minusu, ali ostale drzave imaju subvencije od drzave, i poslovanje u plusu izvlace transport roba koje voze zeljeznice u svijetu, da i kod nas se sve prevozi zeljznicom kao kod ostalih drzava i nase zeljeznice bi mogle pozitivnije poslovati nego sada.
Ma znam ja to, ali nas je promet mali pa su i izdaci manji a ono sto je bilo, bar u ljetnom periodu je bilo jako dobro popunjeno.
To sto je promet mali samo povećava gubitke...tih devet talgo garnitura je koštalo oko 60 miliona a iskorištenost im je ove godine bila jadna a prethodnih 7 nikakva, stajale su na depou...
probook
Posts: 4594
Joined: 13/10/2013 22:38

#188 Re: Željeznice - all about

Post by probook »

Da je ova jadna drzava uvezana brzim vozovima kao na zapadu, 'ebo me caca ako bih igdje isao sa autom :mrgreen:
User avatar
drndalo
Posts: 22824
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#189 Re: Željeznice - all about

Post by drndalo »

orinoco wrote:

U Talgo vozu više ne vrijede rezervacije sjedišta niti njihove numaracije :(
Otkud to? Neki dan su moji putovali bilo sve kao i prije.
User avatar
orinoco
Posts: 1687
Joined: 14/01/2017 17:46

#190 Re: Željeznice - all about

Post by orinoco »

drndalo wrote:
orinoco wrote:

U Talgo vozu više ne vrijede rezervacije sjedišta niti njihove numaracije :(
Otkud to? Neki dan su moji putovali bilo sve kao i prije.
Ja sinoć do Mostara
User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#191 Re: Željeznice - all about

Post by shake69 »

Jimmy McNulty wrote:
shake69 wrote: Ma znam ja to, ali nas je promet mali pa su i izdaci manji a ono sto je bilo, bar u ljetnom periodu je bilo jako dobro popunjeno.
Da je svaka linija svaki dan ispunjena do posljednjeg mjesta opet si u minusu na putničkom saobraćaju.
Ne znam odakle ovdje teza jos par likova koji tvrde da nema zeljeznice u svijetu gdje putnicki saobracaj ne biljezi gubitke!? :?
Samo sam malo guglao za neke vece evropske zeljeznicke korporacije koje govore o porastu prihoda i dobrog poslovanja u putnickom saobracaju posljednjih godina, ali ne, na klix forumu kazu da to ne mERe tako! :-?
User avatar
ExNihilo
Posts: 17073
Joined: 23/01/2008 07:05
Location: In the sheltering shade of the forest

#192 Re: Željeznice - all about

Post by ExNihilo »

Porast prihoda ne znači obavezno da je ostvarena dobit. Inače, istina je da putnički saobraćaj u većini slučajeva ostvaruje gubitke (širom svijeta), zbog čega je rijetko privatiziran, te da svrha istog gotovo nikada nije profit. Međutim, kao i u svemu drugom, ima nekoliko izuzetaka.
neki
Posts: 6701
Joined: 17/02/2005 07:57

#193 Re: Željeznice - all about

Post by neki »

shake69 wrote:
Jimmy McNulty wrote:
shake69 wrote: Ma znam ja to, ali nas je promet mali pa su i izdaci manji a ono sto je bilo, bar u ljetnom periodu je bilo jako dobro popunjeno.
Da je svaka linija svaki dan ispunjena do posljednjeg mjesta opet si u minusu na putničkom saobraćaju.
Ne znam odakle ovdje teza jos par likova koji tvrde da nema zeljeznice u svijetu gdje putnicki saobracaj ne biljezi gubitke!? :?
Samo sam malo guglao za neke vece evropske zeljeznicke korporacije koje govore o porastu prihoda i dobrog poslovanja u putnickom saobracaju posljednjih godina, ali ne, na klix forumu kazu da to ne mERe tako! :-?
Porast prihoda ne znaci da ostvaruju dobit...
Putnički saobracaj je svuda pod subvencijom države..i kad ga obavljaju privatne kompanije to rade na osnovu ugovora sa državom gdje država se obavezuje da pokriva gubitke ili da oslobađa operatera troškova održavanja infrastrukture..
lajkujMe
Posts: 12258
Joined: 06/04/2011 17:44
Location: Na svom mocnom racunaru

#194 Re: Željeznice - all about

Post by lajkujMe »

Pogledajte Ameriku, tamo putnicki saobracaj haman ne bitan. Ono sto ima su spori vozovi izmedju top destinacija koje su u privatnim rukama. Zasto? Drzava ne subvencionira zeljeznice.
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#195 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Putnički saobraćaj u željeznicama je kao i tramvaj, više služi funkcionalnosti, a manje zaradi.
User avatar
orinoco
Posts: 1687
Joined: 14/01/2017 17:46

#196 Re: Željeznice - all about

Post by orinoco »

So What! wrote:Putnički saobraćaj u željeznicama je kao i tramvaj, više služi funkcionalnosti, a manje zaradi.
Zna li neko, koji su i koliki troškovi i ukupna zarada jedne Talgo kompozicije u 100% popunjenom kapacitetu putnika prema aktuelnim cijenama prevoza, na releciji Sarajevo-Čapljina, i nazad?
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#197 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

U 2018. uspostavit će se željeznička linija Sarajevo - Bihać
Tema sastanka bila je pokretanje talgo vlaka koji bi povezao Sarajevo i Bihać. Iako je već bilo sličnih pokušaja na realizaciji ovog projekta, do danas se ništa konkretno nije uradilo.

Image

Premijer Unsko - sanske županije Husein Rošić sastao se tijekom četvrtka sastao sa generalnim direktorom Željeznica Federacije BiH Enisom Džafićem.

Tema sastanka bila je pokretanje talgo vlaka koji bi povezao Sarajevo i Bihać. Iako je već bilo sličnih pokušaja na realizaciji ovog projekta, do danas se ništa konkretno nije uradilo.

Prema svemu sudeći, ova priča bi naredne godine mogla imati i svoju realizaciju, odnosno u prvoj polovini 2018. godine vlak bi trebao krenuti na ovoj realciji. Povezanost između glavnog grada BiH i Bihaća, odnosno Krajine sa ostatkom zemlje je dugogodišnji problem kojeg se pokušava riješiti na svim razinama vlasti.

Prema rečenom na sastanku, slika bi se mogla značajno promijeniti kada je prometna povezanost u pitanju. Džafić je, na realizaciji ovog projekta, veći dio stvari usuglasio i dogovorio prije svega sa željeznicama RS, preostaju još samo detalji na elektrifikaciji pruge od Bosanskog Novog do Bihaća.

ŽFBiH će ovaj projekt uglavnom realizirati vlastitim sredstvima, podršku očekuju prije svega od lokalne zajednice, ali i vlade USŽ, na polju sigurnosti odnosno osiguravanje sredstava za sigurnije pružne prijelaze. Prvi talgo vlak na relaciji Sarajevo - Bihać trebao bi krenuti u prvoj polovini 2018. godine nakon što se završe radovi na elektrifikaciji i izgradnji perona Srbljani, Kozarac, Blatna.

Prvi radovi na tom dijelu bi trebali započeti već sredinom sljedećeg mjeseca, prenosi RTV USK.
Bljesak
User avatar
orinoco
Posts: 1687
Joined: 14/01/2017 17:46

#198 Re: Željeznice - all about

Post by orinoco »

Evo opet kasni, Talgo za Čapljinu već pola sata stoji kod Tarčina, navodno voz se pokvario :(
blablablabla1235
Posts: 52
Joined: 01/05/2012 22:54

#199 Re: Željeznice - all about

Post by blablablabla1235 »

kakaljin wrote:
shake69 wrote:Je li istina da Zeljeznice i pored uvodjenja Talgo vozova opet biljeze minuse u putnickom saobracaju? Kako, ako su stalno bile guzve ljetos na svim linijama!
Sve svjetske zeljeznice sa putnickim saobracajem rade u minusu, ali ostale drzave imaju subvencije od drzave, i poslovanje u plusu izvlace transport roba koje voze zeljeznice u svijetu, da i kod nas se sve prevozi zeljznicom kao kod ostalih drzava i nase zeljeznice bi mogle pozitivnije poslovati nego sada.
Nije istina. Npr. SBB je uvijek u pozitivi u putničkom prometu, sve japanske željezničke kompanije, kineske, ruske, štoviše putnički dio SNCF predvođen TGV divizijom zapravo pokriva gubitke teretnog prometa... Ni u Njemačkoj se uopće nije subvencionirao putnički promet, sve dok nisi uveli taktni vozni red prema i najmanjoj selendri, no to je opet pitanje društvenog dogovora. Ali i danas je DB Fernverkehr pozitivan, i primjerice zaradi 5-6 puta više po putniku od autobusne konkurencije na istoj relaciji.

Self loading freight je tradicionalno uvijek bio najisplativi, npr. prevesti 10 putnika na međugradskoj ruti je isplativije od prevlačenja vagona uglja na istoj distanci (omjer masa 1:50-60), čak i kad se ne računaju dodatni prihodi (što se potroši u vozu, na kolodvoru, ...). Samo da bi putnički promet bio profitabilan, mora imati neke prednosti prema ostaloj konkurenciji, brzinu, redovitost, učestalost, komfor... Očekivati to u državi gdje direktori samo gledaju kako "uzeti" svoj dio i dio za stranku, kako uhljebiti podobne po potrebi - koji opet gledaju kako da se i sami ogrebu, gdje se i kondukter za marku proda, ... :sad:
SSemir
Posts: 4580
Joined: 26/02/2009 08:42

#200 Re: Željeznice - all about

Post by SSemir »

Jimmy McNulty wrote:
shake69 wrote: Ma znam ja to, ali nas je promet mali pa su i izdaci manji a ono sto je bilo, bar u ljetnom periodu je bilo jako dobro popunjeno.
Da je svaka linija svaki dan ispunjena do posljednjeg mjesta opet si u minusu na putničkom saobraćaju.
Glupost
Post Reply