Zahvaljujući prijeratnom političkom rukovodstvu i njihovoj odluci o gradnji luke Ploče, koju je nova BiH vlast prosto predala lokalnoj i vlasti Hrvatske, i sada plaća skupe cijene terminala u prometu roba. Znači - ne zahvaljujući Mittalu, nego zbog prometa roba preko luke Ploče.
Željeznice - all about
Moderator: anex
-
- Posts: 5916
- Joined: 09/06/2010 22:51
#776 Re: Željeznice - all about
- jednonogi_Jack
- Posts: 2716
- Joined: 14/12/2005 21:21
#777 Re: Željeznice - all about
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#778 Re: Željeznice - all about
Ima na Skyscrapercity, korisnik koji redovno slika vozove i salje, sta sve ide preko Zvornika iz BiH za Srbiju, ima tu kiselina, koksa, uglja, svasta nesto i sam sam bio iznenadjen, koliko je ustvari prometan taj dio od Zvornika do Tuzle.
-
- Posts: 3504
- Joined: 26/11/2007 15:35
- Location: TUZLA
#779 Re: Željeznice - all about
Sta bi od ove Vares - Banovici? I kada se planira elektrifikacija pruga u TK, ne ovaj po zeljeznicama vec neki realni rok? 50 godina ili?
Usput, stranica Zeljeznice FBiH je odlicna i sve pohvale na tome.
Ovo bi bilo odlicno rjesenje za Tuzlansku regiju
- DrugaGimnazija
- Posts: 1016
- Joined: 13/10/2006 17:30
#780 Re: Željeznice - all about
2020-2021: Sarajevo ima 6 dnevnih polazaka (izvor: https://www.zfbh.ba/novi-red-voznje-zfb ... 20-godine/)Forumerrer wrote: ↑18/01/2021 22:10 Moze li mi neko objasniti sta radi 3500 hiljade zaposlenih u ZFBIH (ako je istina da ih je zaista toliko)?
Koliko imaju aktivnih linija uopce?
Za usporedbu, 2016-2017 Sarajevo je imalo 11 dnevnih polazaka, a 1989-1990 je imalo 28.
Za jos malo usporedbe, Doboj je 2008-2009 imao 27 polazaka, a sada ima samo 8.
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#781 Re: Željeznice - all about
Hvala za statistiku, ali istini za volju, ove dvije godine su statisticki outlieri.DrugaGimnazija wrote: ↑21/01/2021 18:542020-2021: Sarajevo ima 6 dnevnih polazaka (izvor: https://www.zfbh.ba/novi-red-voznje-zfb ... 20-godine/)Forumerrer wrote: ↑18/01/2021 22:10 Moze li mi neko objasniti sta radi 3500 hiljade zaposlenih u ZFBIH (ako je istina da ih je zaista toliko)?
Koliko imaju aktivnih linija uopce?
Za usporedbu, 2016-2017 Sarajevo je imalo 11 dnevnih polazaka, a 1989-1990 je imalo 28.
Za jos malo usporedbe, Doboj je 2008-2009 imao 27 polazaka, a sada ima samo 8.
Nedavno kada sam putovao za Maglaj, voz je bio gotovo prazan, iako je nov i cist, na vrijeme je krenuo i na vrijeme je stigao, a karta nije bila skupa.
- mk ultra
- Posts: 19517
- Joined: 31/12/2012 14:05
- Location: Bošnjačka verzija države
- Grijem se na: Ugalj
- Vozim: Bahato
- Horoskop: Maćak
#782 Re: Željeznice - all about
njima je teretni prevoz glavni
mada ovaj privatni prevoz moraju više aktivirati, promovirati, akcije fazoni...
mada ovaj privatni prevoz moraju više aktivirati, promovirati, akcije fazoni...
- Mate_Miso_Kovac
- Posts: 1474
- Joined: 09/09/2019 10:05
#783 Re: Željeznice - all about
Velika je grehota sto zeljeznice nisu vise iskoristene. Isao na morje (dočapljine jel) prije par godina talgom. Nema ljepseg i ugodnijeg nacina putovanja.
- geralt
- Posts: 5197
- Joined: 14/09/2017 12:45
#784 Re: Željeznice - all about
Talgo voz je ubjedljivo najjeftiniji (bar za 1 osobu) i najprijatniji nacin putovanja, a po brzini ne zaostaje puno za putnickim automobilom koji putuje magistralom. Neko iznad napisa "sta ce nam pruga Vares-Banovici". Istom logikom mozemo pitati i sta ce nam autoput. Uz elektrificiranu prugu i talgo voz, to bi bila odlicna veza Tuzle i Sarajeva, a Vares i Banovici vise ne bi bili "slijepa crijeva".
-
- Posts: 5366
- Joined: 24/08/2018 23:15
- Location: Travnik
#785 Re: Željeznice - all about
ma gledaj ovaj hajmo reci koncar je fantazija ali brate on izmedju zenice i sarajeva putuje vise od 80 minuta.
nema tu hajra dok ne dobijemo ozbiljnu rekonstrukciju pruge i svega ostalog od pruznog prelaza itd.
da je voz unutar 60 min bez kasnjenja itd svaki dan bi bio krcat
narod autoputem stigne za 35-40 minuta..
-
- Posts: 1849
- Joined: 08/02/2019 09:04
#786 Re: Željeznice - all about
Ne treba poredit Končar sa privatnim automobilima nego sa autobusom. Končar koji ide u 07:18h iz Zenice je u Sarajevu u 8:50. Autobus koji ide iz Zenice u Sarajevu kreće u 7:30h, a u Sarajevu je u 8:45. Razlika od nekih 15 minuta.
Ali vozna karta u jednom pravcu je 8.40, a autobuska 14 maraka. O udobnosti da ne pričamo.
Nažalost termini su grozni. Končar se vraća u 16:30 i to je to, autobus imamo svakih sat vremena.
Da ima barem 5 linija dnevno voz bi brzo zasjenio Centru ali za to su potrebne subvencije od Vlade FBiH koje Željeznica nikad neće dobiti.
I u tom grmu leži zec, nekome više odgovara da ŽFBH propada i okreće se prijevozu robe i tereta i zapostavlja putnički prijevoz nauštrb privatnika koji se bogate.
Ali vozna karta u jednom pravcu je 8.40, a autobuska 14 maraka. O udobnosti da ne pričamo.
Nažalost termini su grozni. Končar se vraća u 16:30 i to je to, autobus imamo svakih sat vremena.
Da ima barem 5 linija dnevno voz bi brzo zasjenio Centru ali za to su potrebne subvencije od Vlade FBiH koje Željeznica nikad neće dobiti.
I u tom grmu leži zec, nekome više odgovara da ŽFBH propada i okreće se prijevozu robe i tereta i zapostavlja putnički prijevoz nauštrb privatnika koji se bogate.
- drndalo
- Posts: 22820
- Joined: 26/06/2006 16:34
- Location: Sarajevo
#787 Re: Željeznice - all about
Ah cuj, svuda u svijetu voz/vlak pri prolasku preko pruznog prelaza u nivou (samo) upali brisace i pusti sirenu... Ko ne poslusa zvuk jaceg, rade mu policijski uvidjaj i posljednji pozdrav... Samo kod nas voz koji je taman ubrzao od Kasarne Rajlovac, stane kod nove Carinarnice, koliko ima tu, 300 m? Da ne bi koga odvalio... I tako xx puta do Zenice...Nivelacija wrote: ↑22/01/2021 12:51ma gledaj ovaj hajmo reci koncar je fantazija ali brate on izmedju zenice i sarajeva putuje vise od 80 minuta.
nema tu hajra dok ne dobijemo ozbiljnu rekonstrukciju pruge i svega ostalog od pruznog prelaza itd.
da je voz unutar 60 min bez kasnjenja itd svaki dan bi bio krcat
narod autoputem stigne za 35-40 minuta..
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#788 Re: Željeznice - all about
Voz je beton, samo kada bi se uskladio, kao sto ti kazes, da terminima pravi iole konkurenciju autobusima.Sydnor wrote: ↑22/01/2021 13:17 Ne treba poredit Končar sa privatnim automobilima nego sa autobusom. Končar koji ide u 07:18h iz Zenice je u Sarajevu u 8:50. Autobus koji ide iz Zenice u Sarajevu kreće u 7:30h, a u Sarajevu je u 8:45. Razlika od nekih 15 minuta.
Ali vozna karta u jednom pravcu je 8.40, a autobuska 14 maraka. O udobnosti da ne pričamo.
Nažalost termini su grozni. Končar se vraća u 16:30 i to je to, autobus imamo svakih sat vremena.
Da ima barem 5 linija dnevno voz bi brzo zasjenio Centru ali za to su potrebne subvencije od Vlade FBiH koje Željeznica nikad neće dobiti.
I u tom grmu leži zec, nekome više odgovara da ŽFBH propada i okreće se prijevozu robe i tereta i zapostavlja putnički prijevoz nauštrb privatnika koji se bogate.
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#789 Re: Željeznice - all about
Ako bude kakvog hajra od ovoga, mozda bi mogli ocekivati, tu dugo ocekivanu vezu.geralt wrote: ↑22/01/2021 10:52 Talgo voz je ubjedljivo najjeftiniji (bar za 1 osobu) i najprijatniji nacin putovanja, a po brzini ne zaostaje puno za putnickim automobilom koji putuje magistralom. Neko iznad napisa "sta ce nam pruga Vares-Banovici". Istom logikom mozemo pitati i sta ce nam autoput. Uz elektrificiranu prugu i talgo voz, to bi bila odlicna veza Tuzle i Sarajeva, a Vares i Banovici vise ne bi bili "slijepa crijeva".
Eastern Mining dobio dozvolu za eksploataciju ruda u Varešu - Najavljeno ulaganje od 180 mil USD
eKapija
Rudna bogatstva u Varešu eksploatisaće kompanija Eastern Mining, a za to će plaćati koncesiju. Predstavnici ove kompanije uvjeravaju da je riječ o projektu značajnom za cijelu Bosnu i Hercegovinu. Najavljena je investicija od 180 mil USD.
Spomenuta kompanija će eksploatisati mineralne sirovine - olovo, cink i barit, a tim povodom javnosti su se obratili njeni predstavnici. Njima je u srijedu, 27. januara, ministar energetike, rudarstva i industrije Federacije Bosne i Hercegovine Nermin Džindić uručio rješenje tj. dozvolu za eksploataciju.
Generalni direktor Eastern Mininga Paul Cronin je izjavio da je ovo, kako je rekao, izuzetno važna prekretnica.
- U posljednje tri godine uradili smo detaljne planove za istraživanje, iskopavanje i zaštitu okoliša. Napravili smo program za samu proizvodnju. Nije to sjajno samo za lokalnu zajednicu, već za cijelu Bosnu i Hercegovinu - dodao je.
Izvršni direktor Eastern Mininga u Bosni i Hercegovini Adnan Teletović smatra da je ovo jedan od najznačajnijih projekata kojim se ulaže u budućnost cijele Bosne i Hercegovine.
Tvrdi da je riječ o kompaniji s velikim iskustvom i da je opšteprihvaćeni princip da privatne kompanije vrše eksploatacije i za to plaćaju koncensione naknade. Ocijenio je da su to svjetski standardi i najavio da će radna mjesta biti, kako je izjavio, lokalna.
- Istraživanja su pokazala da je ovo jedno vrlo kvalitetno rudno tijelo. Zato očekujemo povrat novca - potcrtao je.
Istakao je da je riječ o kompaniji koja je izlistana na berzi u Londonu i Australiji. Kako je rečeno, Eastern Mining je već uložio 20 mil USD, a cilj im je investicija od 180 mil USD. Sarađuju i s lokalnim kompanijama.
- escobar__
- Posts: 8880
- Joined: 07/06/2010 22:48
- Location: 🇪🇺
#791 Re: Željeznice - all about
Bangladeš
Žao mi životinja s kakvom stokom dijele zrak i životni prostor.
Žao mi životinja s kakvom stokom dijele zrak i životni prostor.
-
- Posts: 2796
- Joined: 20/05/2011 17:53
#792 Re: Željeznice - all about
Zeljeznice, kako u bih, tako I okruzenju, se moraju reorganizovati, I postati konkuretnije, jer sve vise posla im uzimaju kamioni, kako zbog cijene, tako I zbog fleksibilonisti, tako I zbog usluznosti
Iz iskustva znam jer je moja firma radila sa njima, ali ovi iz zfbh se ponasaju kao da im posao I ne treba, I u zadnjih par godina nekoliko znacajnih prevoza umjesto zfbh ide kamionima
Ps
Nista to naravno nije nelogicno jer su drzavna firma, I bez privatizacije nema napretka
A putnicki prevoz trebaju sto prije zaboraviti
Iz iskustva znam jer je moja firma radila sa njima, ali ovi iz zfbh se ponasaju kao da im posao I ne treba, I u zadnjih par godina nekoliko znacajnih prevoza umjesto zfbh ide kamionima
Ps
Nista to naravno nije nelogicno jer su drzavna firma, I bez privatizacije nema napretka
A putnicki prevoz trebaju sto prije zaboraviti
-
- Posts: 11647
- Joined: 14/03/2008 12:30
- Location: Sarajevo
- Contact:
#793 Re: Željeznice - all about
Kako mislis posao ne treba, koje kolicine su bile u pitanju za prevoz zeljeznicom.saimidin wrote: ↑25/04/2021 13:29 Zeljeznice, kako u bih, tako I okruzenju, se moraju reorganizovati, I postati konkuretnije, jer sve vise posla im uzimaju kamioni, kako zbog cijene, tako I zbog fleksibilonisti, tako I zbog usluznosti
Iz iskustva znam jer je moja firma radila sa njima, ali ovi iz zfbh se ponasaju kao da im posao I ne treba, I u zadnjih par godina nekoliko znacajnih prevoza umjesto zfbh ide kamionima
Ps
Nista to naravno nije nelogicno jer su drzavna firma, I bez privatizacije nema napretka
A putnicki prevoz trebaju sto prije zaboraviti
Zeljeznica zelji prevoziti ali kamionski lobi to blokira.
A putnicki prevoz treba malo bolje organizovati jer je to najbolji prevoz.
-
- Posts: 5916
- Joined: 09/06/2010 22:51
#794 Re: Željeznice - all about
Kako, čime, na koji način... Kako je moćan taj "kamionski lobi", kad u našoj državi imamo jednu prugu. Vjerovatno "kamionski lobi" ne dozvoljava gradnju željezničke infrastrukture i na taj način razvoj saobraćaja željeznicom. Pa nismo mi Engleska, da u svakom selu ima prugu, ili prethodna Kraljevina Jugoslavija, sa extra razvijenom mrežom pruga...
-
- Posts: 11647
- Joined: 14/03/2008 12:30
- Location: Sarajevo
- Contact:
#795 Re: Željeznice - all about
Hajde prvo malo razmisli prije nego nesto napises, pruga u ovom slucaju nema vezehigh_volume wrote: ↑25/04/2021 14:27Kako, čime, na koji način... Kako je moćan taj "kamionski lobi", kad u našoj državi imamo jednu prugu. Vjerovatno "kamionski lobi" ne dozvoljava gradnju željezničke infrastrukture i na taj način razvoj saobraćaja željeznicom. Pa nismo mi Engleska, da u svakom selu ima prugu, ili prethodna Kraljevina Jugoslavija, sa extra razvijenom mrežom pruga...
-
- Posts: 2796
- Joined: 20/05/2011 17:53
#796 Re: Željeznice - all about
Ma nije mnogo 50-60 kt je vec prebaceno na kamione, ostaje jos toliko na zfbh, ali spori su I neljubazni, umisljeni da se drugi trebaju prilagodjavati njima, a ne oni kupcu, kasnjenja da ne spominjemkakaljin wrote: ↑25/04/2021 14:17Kako mislis posao ne treba, koje kolicine su bile u pitanju za prevoz zeljeznicom.saimidin wrote: ↑25/04/2021 13:29 Zeljeznice, kako u bih, tako I okruzenju, se moraju reorganizovati, I postati konkuretnije, jer sve vise posla im uzimaju kamioni, kako zbog cijene, tako I zbog fleksibilonisti, tako I zbog usluznosti
Iz iskustva znam jer je moja firma radila sa njima, ali ovi iz zfbh se ponasaju kao da im posao I ne treba, I u zadnjih par godina nekoliko znacajnih prevoza umjesto zfbh ide kamionima
Ps
Nista to naravno nije nelogicno jer su drzavna firma, I bez privatizacije nema napretka
A putnicki prevoz trebaju sto prije zaboraviti
Zeljeznica zelji prevoziti ali kamionski lobi to blokira.
A putnicki prevoz treba malo bolje organizovati jer je to najbolji prevoz.
Nema nikakvog kamionskog lobija, vec velika konkurencija I ponuda prevoznika sto spusta cijenu
Ok razumijem da zeljeznice imaju velike fiksne troskove, ali moraju naci nacin da rezu troskove, ali oni ne misle u tom pravcu uopste, jer imaju drzavnu sisu I lagano
Znam par ljudi koji tamo "rade", pa to je rasulo, imaju tv da gledaju serije, svaki dan se nesto rostilja pijucka, raspad zivi, a da ne govorimo o visim nivioma I tenderisanju, truhlo od vrha do dna, I hitno se mora reorganizovati/privatizovati I uvesti red
Putnicki mislim da je samo gubitak vremena I resursa, kojih nemaju, a da je ugodnije jeste, ali samo ako ti bas odgovara raspored gdje I kada ides
-
- Posts: 11647
- Joined: 14/03/2008 12:30
- Location: Sarajevo
- Contact:
#797 Re: Željeznice - all about
Jeli stvarno mislis da sa 50-60 kt pored korisnika koji prevoze po nekoliko stotina kt i gdje i da hoce zeljeznice da kupe jos vagona da mogu prevoziti, drzava kaze ne mozes kupiti ne dozvoljavamo ti da kupis jos transportnih vagona, a kamioni prevoze sto zeljeznice ne mogu jer im se ne dozvoljava da prevoze.saimidin wrote: ↑25/04/2021 14:37Ma nije mnogo 50-60 kt je vec prebaceno na kamione, ostaje jos toliko na zfbh, ali spori su I neljubazni, umisljeni da se drugi trebaju prilagodjavati njima, a ne oni kupcu, kasnjenja da ne spominjemkakaljin wrote: ↑25/04/2021 14:17Kako mislis posao ne treba, koje kolicine su bile u pitanju za prevoz zeljeznicom.saimidin wrote: ↑25/04/2021 13:29 Zeljeznice, kako u bih, tako I okruzenju, se moraju reorganizovati, I postati konkuretnije, jer sve vise posla im uzimaju kamioni, kako zbog cijene, tako I zbog fleksibilonisti, tako I zbog usluznosti
Iz iskustva znam jer je moja firma radila sa njima, ali ovi iz zfbh se ponasaju kao da im posao I ne treba, I u zadnjih par godina nekoliko znacajnih prevoza umjesto zfbh ide kamionima
Ps
Nista to naravno nije nelogicno jer su drzavna firma, I bez privatizacije nema napretka
A putnicki prevoz trebaju sto prije zaboraviti
Zeljeznica zelji prevoziti ali kamionski lobi to blokira.
A putnicki prevoz treba malo bolje organizovati jer je to najbolji prevoz.
Nema nikakvog kamionskog lobija, vec velika konkurencija I ponuda prevoznika sto spusta cijenu
Ok razumijem da zeljeznice imaju velike fiksne troskove, ali moraju naci nacin da rezu troskove, ali oni ne misle u tom pravcu uopste, jer imaju drzavnu sisu I lagano
Znam par ljudi koji tamo "rade", pa to je rasulo, imaju tv da gledaju serije, svaki dan se nesto rostilja pijucka, raspad zivi, a da ne govorimo o visim nivioma I tenderisanju, truhlo od vrha do dna, I hitno se mora reorganizovati/privatizovati I uvesti red
Putnicki mislim da je samo gubitak vremena I resursa, kojih nemaju, a da je ugodnije jeste, ali samo ako ti bas odgovara raspored gdje I kada ides
Pa kamionski lobi je taj sto imas u ministartvima prometa ljude koji imaju firme sa kamionima i prevozom i ne dozvoljvaju zeljznicama da uzmu prevoze.
Par ljudi od skoro 3000 ljudi, mali ti je taj procenat, uvijek ima kukolja u zitu.
A putnicki prevoz svugdje u svijetu radi u minusu i izvlaci ga transport i subvencija drzave, da nema te subvecnije drzave cijene karte bi bile papreno skupe i nikome se nebi isplatilo voziti. Tako ti je za putniciki svugdjeu svijetu.
Za raspored se slazem da bi mogao jos bolji, ali ima tu jos drugih faktora.
- So What!
- Posts: 11159
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#798 Re: Željeznice - all about
Dok mi zapustamo zeljeznice, Srbija ih razvija i to na visokom nivou ...
Gradi se brza pruga između Beograda i Sjeverne Makedonije, EU daje čak 700 miliona eura
Gradi se brza pruga između Beograda i Sjeverne Makedonije, EU daje čak 700 miliona eura
Klix
Evropska unija je spremna pomoći izgradnju željezničke pruge između Beograda i Sjeverne Makedonije, objavila je Ursula von der Leyen, predsjednica Evropske komisije, nakon razgovora s Aleksandrom Vučićem, predsjednikom Srbije u Briselu.
"Razgovarali smo o borbi protiv pandemije, ekonomskom oporavku, pristupnom procesu gdje želimo vidjeti nastavak pozitivnih događanja u području vladavine prava te o dijalogu Beograda i Prištine, kao i o željezničkoj pruzi između Beograda i Sjeverne Makedonije, koju smo spremni podržati", navela je Ursula von der Leyen na Twitteru.
Aleksandar Vučić je izjavio da je s predstavnicima Evropske unije dogovoreno da će Srbija graditi brzu prugu od Beograda do Niša, ali i od Niša, Leskovca, Vranja do Tabanovca, do granice sa Sjevernom Makedonijom.
Vučić je, uoči razgovora s Ursulom von der Leyen, najavio mogućnost dogovora o jednom od najvećih infrastrukturnih projekata koji će, kako je rekao, potpuno promijeniti Srbiju.
"Dobili smo podršku da zajedno gradimo brzu prugu između Beograda i Niša, i od Niša do granice sa Sjevernom Makedonijom. Srbija će sada biti potpuno drugačija. Verujem da će to doista biti game changer", rekao je Vučić na konferenciji za novinare u Briselu, nakon razgovora s Josepom Borrellom, visokim predstavnikom unije za vanjske poslove i sigurnosnu politiku.
Prema Vučićevim riječima, Srbija će iz evropskih fondova dobiti 35 posto bespovratnih sredstava za izgradnju željezničke pruge do granice sa Sjevernom Makedonijom.
Predsjednik Srbije je novinarima nakon niza susreta s evropskim dužnosnicima rekao kako je dobio potvrdu da će Evropska unija u izgradnji te brze pruge učestvovati sa 700 miliona eura.
-
- Posts: 3504
- Joined: 26/11/2007 15:35
- Location: TUZLA
#799 Re: Željeznice - all about
Ne zapustano mi vec oni za koje glasamo dok oni sjede, mrste brcice u sekretaricama, firmama, novcu i moci.
A mi sjedimo i gledamo eh sto bi bilo kad bi bilo.
A mi sjedimo i gledamo eh sto bi bilo kad bi bilo.
-
- Posts: 1849
- Joined: 08/02/2019 09:04
#800 Re: Željeznice - all about
Koliko se ulaže u njih dobro ikako i postoje.