Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50452
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#1051 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by Bloo »

skupljac_zeljeza wrote: 03/12/2023 11:13 Nedovršen put kao što već napisah da je to poređenje "na nižem nivou" i na tom nivou zaglavljen u circulus vitiosusu. Ono što Viktor Frankl kaže nedostatak hrabrosti da se zakorači u maglu nepoznatog nego se od nekoga čeka da mu donese Boga u epruveti i onda bi to bio dokaz. A ne može ni to tako jednostavno kako kaže Werner Heisenberg:" Prvi gutljaj iz čaše zvane prirodna nauka napravi te ateistom, ali na dnu čaše čekaće te Bog."
Možda. :D

U skladu sa njegovim radom (Heisenbergovim). :D
User avatar
skupljac_zeljeza
Posts: 5623
Joined: 12/10/2014 01:12

#1052 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by skupljac_zeljeza »

Umanjuje li to istinost ove misli u bilo čemu, a ne samo u teologiji i filozofiji? ;-) A na forumu se ne može dobiti ni prvi gutljaj kojeg žedni traže. :mrgreen:
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50452
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#1053 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by Bloo »

skupljac_zeljeza wrote: 03/12/2023 11:19 Umanjuje li to istinost ove misli u bilo čemu, a ne samo u teologiji i filozofiji? ;-) A na forumu se ne može dobiti ni prvi gutljaj kojeg žedni traže. :mrgreen:
Istinitost misli?
Kako misliš dokazati istinitost njegove misli?

Ako ja izjavim da će te na kraju čaše čekati XY, zašto je to moje manje istinito od njegovog? Jer njegova misao pogoduje tvojoj agendi?

Apsolutno smiješno je diskutovati u okviru nauka versus religija/vjera, kada se to dvoje može pomiriti u određenim situacijama. Nekom naučniku koji je religiozan su prirodne pojave i otkrića poticaj (ne bih rekla dokaz) za još dublju vjeru, nekome nisu ali to ne uzima kao dokaz o nepostojanju Boga.
To je već više puta prežvakano sa našim dragim Smrčkom. Jedino kada se nauka može poristiti za pobijanje određenih religijskih tvrdnji i postojanju Boga (za koje lično smatram da su sramota da se uopšte koriste) je kada neko poput Smrčka koristi prirodne pojave kao dokaz postojanja Boga i onda mu se ta, obično jednostavna prirodna pojava, objasni. Ta pojava može biti njemu dokaz o čudotvornosti, ali nekima nije jer postoji objašnjenje zašto i kako. Ovo je slučaj kada ne treba koristiti prirodne pojave da bi se dokazalo postojanje božanstva.
Ako nauka još uvijek NEMA odgovora za određenu prirodnu pojavu (pogledaš razvoj našij otkrića), ne znači da ga neće imati. Ali to ne znači da je božanstvo zbog toga istinitije niti da će biti manje istinito kada se prirodna pojava objasni.
Tvoje božanstvo zahtijeva od tebe samo vjeru u tvom ličnom svijetu. Ne traži od tebe da izvitoperiš njegov nauk na način na koji je Smrčak to radio.

A što se tiče opisa dženneta, moglo je onda i malo manje metaforično i preneseno uzevši u obzir da nisu svi ljudi razvijene mašte niti intelektualnih sposobnosti.
Ali i Džizuz je volio alegorije, pa valjda da se ne odskače od stila.
Moglo je božanstvo i biti direktnije i manje uvijeno, pa ne biste trebali tumače.

Ali, opis dženneta se može posmatrati i kroz druge prizme (kao što u knjiženosti neko djelo možeš čitati na više načina) - prizma androcentričnog, koja je u suštini normalna za abrahamske religije.
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50452
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#1054 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by Bloo »

Marković: Vera i osećajnost

3. decembra 2023.
Tomislav Marković

Lutao bogotražitelj duhovnim stazama i bogazama, iskao je po svetlim i tamnim mestima dalekog unutarja, zavlačio se po budžacima i jazbinama, kopao po sebi i knjigama, pitao je u Banatu, tražio u internatu, išao do Srema, al’ rekli su mu – nema. Naposletku nekim čudom ipak pronađe Boga i najzad sve dobije preko potrebni smisao, svemir više nije hladan i ravnodušan kao nekad, već je postao dom, a duhovna praznina je ispunjena do vrha.

“Kada ste ateista, ili tačnije agnostik, bolje vidite ko vjeruje a ko ne veruje u Boga. Ja cenim, duboko poštujem kad vidim da neko veruje. Ponekad i zavidim”, govorio je Bogdan Bogdanović u jednom intervjuu pre tri desetleća.

Kako i da ne zavidi? Vera je redak dar, nema mnogo ljudi koji su u stanju da kažu “osana”, njima je život ispunjen smislom, nadom i ljubavlju, obasjala ih je božanska svetlost pa žive u radosti, spokojno gledajući na svetsku vrevu. Pronašao čovek duhovni mir, sigurnost, uzdanje, potvrdu stvari nevidljivih, blago njemu. Tako je bar u teoriji.

Promaja u tvrđavi vere

U praksi, stvari stoje malo drugačije. Bilo bi logično pomisliti da čovek koji prebiva u tvrđavi religije, čovek koji se opasao opasačem istine, navukao na sebe oklop pravednosti, obuo obuću mira, ispred sebe isturio štit vere i stavio na glavu kacigu spasenja – neće obraćati pažnju na ovozemaljske ujdurme, sitnice i beznačajnosti. A i zašto bi? Vernik plovi lađom spasenja u sigurnu luku, uzdajući se u tvorca vaseljene i život večni u rajskom naselju.

Ni smrti se više ne boji, jer je čvrsto uveren u vaskrsenje mrtvih, dostizanje nirvane ili večno blaženstvo u dženetu. Njemu su sve naše svakodnevne brige smešne, a međusobice besmislene, on na sve te tričarije gleda sub specie aeternitatis, iz perspektive večnosti. Zar bi takvog čoveka nešto bedno, ništavno, posve ovozemaljsko moglo uzdrmati?

Pa ipak, tvrđava vere nije tako dobro fortifikovana kako se čini, duva neka promaja, pobrojani rekviziti iz zaštitarskog depoa nisu od velike pomoći. Prečesto se ispostavlja da su vernici osetljive duše, nežan i fragilan svet čija prefinjena verska osećanja može da povredi i najmanji dašak vetra. Puna je planeta vernika koji se žale na povređena osećanja, a ni mi ne oskudevamo u toj jeftinoj robi.

Zabrana i cenzura
U novembru je trebalo da se održi koncert poljskog heavy metal benda Batushka u Beogradu. Međutim, monah Arsenije Jovanović, iguman manastira Ribnica, nadigao je dreku kako dotični bend izlaže ruglu pravoslavnu ikonografiju i odežde, da je njihov nastup hula i blasfemija, te da „grupa na sceni vrši svojevrsno skrnavljenje svetinja“.

Arseniju se pridružilo udruženje „Pravoslavna kultura“, oni su pozvali patrijarha Porfirija da spreči održavanje događaja kojim se „vređa javni moral, kultura, vera i tradicija našeg naroda“, a organizatoru su zapretili i tužbom. Arsenije kaže da je za predstojeći jeretički događaj saznao od jednog vernika iz Austrije kojem su, prirodno, osećanja bila unapred povređena, pa je na kraju pozvao vernike na “miran protest”. Znajući da takvi “mirni protesti” ozlojeđenih pravoslavaca čija su verska osećanja povređena mogu da se završe kobno po targetirane muzičare i ostatak ekipe, organizator je otkazao koncert, jer ne može da garantuje bezbednost ni bendu ni publici.

Rusko Ministarstvo pravosuđa zatražilo je 17. novembra od Vrhovnog suda da proglasi “međunarodni LGBT društveni pokret” ekstremističkom organizacijom. Vrhovni sud ne bude lenj, pa već 30. novembra, nakon saslušanja iza zatvorenih vrata, usvoji zahtev Ministarstva, proglasi LGBT pokret ekstremističkim i zabrani njegove aktivnosti u Rusiji zbog “podsticanje društvene i verske nesloge”. Nije lepo što homoseksualci svojim postojanjem vređaju verska osećanja pobožnog naroda svih konfesija u slobodarskoj Rusiji, zato ih treba zabraniti i staviti van zakona.

Jeretičke knjige ne čitati
Prošle godine je Hadi Matar pokušao da ubije Salmana Ruždija, izbo ga je nožem temeljno: četiri uboda u stomak, tri u vrat i po jedan ubod u desno oko, grudi i butinu. Pisac je preživeo, proveo je šest meseci u bolnici i oslepeo na jedno oko. Mataru su takođe bila povređena verska osećanja, iako je pročitao samo dve stranice romana “Satanski stihovi”, ali nije morao dalje ni da čita, ima čovek poverenja u ajatolaha Homeinija koji je još pre 34 godine objavio smrnu kaznu Ruždiju i pozvao na njegovo ubistvo. Zbog romana. Knjige. Teksta.

„Ne sviđa mi se taj čovek. Mislim da nije baš dobra osoba. Baš mi se ne dopada. On je neko ko je napao islam, napao je islamska verovanja, sistem vrednosti”, objasnio je Matar i dodao kako poštuje ajatolaha i misli da je on sjajna osoba. Iranski mediji su opširno komentarisali napad, nazivajući ga „božanskom odmazdom”, a državna televizija objektivno je izvestila o događaju adekvatnim komentarom: „Satani je iskopano oko”.

Nije samo original povredio nežne verničke duše, podjednak bol su im naneli i prevodi romana, pa su zato ubili japanskog prevodioca, izboli italijanskog prevodioca, pucali na norveškog izdavača i podmetnuli požar u hotelu turskog prevodioca u kojem je nastradalo 37 osoba, a prevodilac se nekim čudom izvukao. Opasne su knjige, pogotovo književni tekstovi, naročito za religiozne ljude, ne treba to čitati, samo se čovek iznervira, zabole ga osećanja u dubini duše, pa mu odmah dođe da nekog prikolje.

Zato pravoslavci lepo imaju zapovest koju sam prvi put pročitao još kao dete u crkvenom kalendaru: Jeretičke knjige ne čitati. Ni svetovne. Ni romane, ni pesme, ni pripovetke, ni drame, ni eseje, ni filozofiju, ni psihologiju, ništa verniku ne treba od te svetske i belosvetske zaludice. Samo dušekorisne knjige i duhovnu literaturu valja bistriti, zarad spasenja, a i to pod strogom kontrolom duhovnika, sveštenika, đakona i crkvenjaka.

Od tužbe do pokolja
Eh, kad bi samo pisana reč vređala krhka vernička srca i nanosila im rane u predelu duše, svet je prepun opasnosti, iskušenja, oštrih ivica, nazubljenih sečiva i potencijalnih neprijatelja, pa se paranoja nameće kao jedini normalan i realističan pogled na svet i okolinu. Na božjeg čoveka sa svih strana vrebaju pretnje i ugroze. Tako je bend Pussy Riot 2012. godine u Hramu Hrista Spasitelja u Moskvi otpevao pesmu-molitvu “Bogorodice djevo, oteraj Putina”, što je povredilo verska osećanja ruskog patrijarha, Vladimira Putina i Dmitrija Medvedeva. Zato su uhapšene tri članice ovog benda – Nadežda Tolokonjikova, Marija Aljohina i Ekaterina Samucevič – i osuđene na po dve godine zatvora. Kaznu su izdržale u kažnjeničkoj koloniji, praktično u radnom logoru i jedva ostale žive.

Bilo je takvih slučajeva na hiljade širom sveta i mile nam domovine, nema prostora da se nabroje čak ni oni najzapažljiviji. Stepen povređenih osećanja varira od prilike do prilike, kao i žestina reakcije vernika, verske zajednice, društva i države. Ponekad uvređeni vernici samo podnesu tužbu i na tome se sve završi, kao što su to učinili funkcioneri Dveri, njih su iznervirali učesnici Parade ponosa koji su defilovali “vređajući verska osećanja pravoslavnih hrišćana”. Ponekad drznik završi na sudu, poput Zorana Petakova koji je nazvao četvoricu srpskih vladika “jahačima apokalipse”, pa im je tako povredio emocije.

Ponekad povređena verska osećanja dovedu do pokolja, kao u slučaju redakcije satiričnog lista “Šarli Ebdo”. Ponekad se sve okonča znatno bezazlenije, kao kad je nekadašnji direktor Kulturnog centra Novog Sada cenzurisao izložbu i uklonio umetnički rad Danijele Tasić zato što “vređa verska osećanja građana“. Ponekad umetnici i kustosi završe na sudu, kao u Rusiji kad je sud u Moskvi osudio umetnike Andreja Jerofejeva i Jurija Samodurova da plate kaznu od 9.000 evra, jer su organizovali izložbu na kojoj je Isus Hrist na jednoj slici prikazan s glavom Mikija Mausa, a na drugoj je umesto glave imao orden Lenjina. Isus se na to nije žalio, ima on smisla za humor, ali ovi njegovi samozvani predstavnici na zemlji odmah su udarili po bližnjem svom.

Katil-plačko
Bez obzira na ishod pojedinih slučajeva, matrica je uvek ista. Vernici su vazda nešto duboko iznenađeni, uvređeni i povređeni jer njihove svetinje drugi ljudi vide na malo drugačiji način. Raspravljalo se mnogo na te teme, o slobodi govora i umetničkog izražavanja, o granicama slobode i sličnim temama, sve je to mahom besmisleno. Suština je u tome da vernici za sebe traže povlašćen status i posebna prava, zahtevaju da svi drugi ljudi – vernici drugih religija, ateisti, agnostici i hiljade raznih varijacija na versko-neverničke teme – misle kao oni. Nešto su proglasili za tabu, pa bi taj tabu da nametnu svima ostalima.

Kad shvate da su drugi ljudi ravnodušni prema njihovim svetinjama ili da su im one komične, blesave, nelogične, neistinite ili kakve god – iz mesta zakukaju kako ih to vređa. I odmah potežu tužbu, zabranu, nož, kalašnjikov, cenzuru, nasilne demonstracije, motku, palicu, metalnu šipku, u zavisnosti od ličnih preferencija. Kad bi se svi drugi građani tako ponašali, svet bi se brzo pretvorio u sveopštu klanicu gde bi svi živeli u stanju permanentnog rata, dok se ne bismo međusobno istrebili. Imaju i drugi svoje vrednosti i verovanja, pa ne prave lomaču za svakog ko se s njima ne slaže.

Nema tu nikakve tajne, misterije, zagonetke, sve je jednostavno. Pobesneli vernici koji ne mogu da podnesu malo humora na sopstveni račun ili na račun svojih uverenja – nisu nikakvi vernici, već nasilnici, mrzitelji slobode i totalitarci. Ima na engleskom lep izraz, crybully, teško ga je prevesti, cmizdravac-siledžija, kukumavka-nasilnik, katil-plačko.

Prvo kukumavči kako su mu povređena najdublja verska osećanja, a onda poteže kamu. Prvo sebe proglasi žrtvom, a onda krene u opravdanu osvetu. Isti model su onomad primenili i srpski nacionalisti: prvo su na sva zvona udarili kako su žrtve, kako ih drugi iskorišćavaju, kako su ugroženi, kako su ih vazda ubijali, a onda su krenuli u klanje, razaranje, etnička čišćenja i genocid. Žrtva je nevina, nije odgovorna ni za šta, pa zato ima pravo da kolje – tako glasi uvrnuta logika resantimanskog nacionalizma.

Strah od slobode

U međuvremenu je katil-plačizam zahvatio i mnoge druge kategorije društva, silni se ljudi na svetu osećaju uvređeno, povređeno, potlačeno i opljačkano, temeljno neguju svoju ogorčenost i ozlojeđenost na dežurne krivce i čekaju povoljan čas da pređu u osvetnički napad. Moda uvređenosti i žrtvinga se proširila kao epidemija, pa takozvani vernici dođu nešto kao avangarda, vesnici novog doba.

Zanimljiva su ta osećanja koja se tako lako nađu uvređena i povređena, kako verska tako i laička. Čim planu u nečijem srcu, negde u blizini se spontano zapali lomača na kojoj treba spaliti sve što vređa baršunastu pravedničku dušu. Šta sve spada u nežna osećanja sklona ranjavanju vidi se iz reakcija ogorčenih i ozlojeđenih: osvetnički bes, naduvena pravednička sujeta, mržnja prema bližnjima, težnja ka posedovanju apsolutne vlasti nad ljudima, žudnja za zastrašivanjem, želja da se nanese zlo neistomišljenicima, agresija, žudnja za ubistvom, neizmerna zloba i ubilačka gordost. I beskrajna strava od ljudske slobode, od onoga što nas čini ljudima.
https://nomad.ba/markovic-vera-i-osecajnost
Lapo-lapo
Posts: 27
Joined: 30/04/2020 21:12

#1055 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by Lapo-lapo »

Vjeruju zato što se davljenik za slamku hvata, a mnogo je neplivaca u ovim brzim vodama.
Postoji i više vrsta vjernika. Jedan manji postotak istinskih vjernika, veći postotak nepismenih i glupavih, vjerski pomodarci i ekstremisti, koji se ,,vade,, na vjeru.
User avatar
skupljac_zeljeza
Posts: 5623
Joined: 12/10/2014 01:12

#1056 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by skupljac_zeljeza »

Bloo wrote: 03/12/2023 11:29
Istinitost misli?
Kako misliš dokazati istinitost njegove misli?
Zato što a posteriori znam da površnost ili nesložene informacije ne mogu biti znanje. Dawkins je najbolji dokaz za to. Nisam nikada bio marksista iako sam položio marksizam i u srednjoj i na fakultetu :mrgreen: , ali i Marks ima dobre kao u tezama o Fojerbahu s akcentom na 11. ili ona kako društveno biće određuje svijest čovjeka. Da ne ulazim u ekonomska pitanja. Ko to neselektivno kopira sve od jednog čovjeka u svom životu ili mora li?
John Cleese
Posts: 37325
Joined: 25/05/2010 18:30

#1057 Zašto ljudi vjeruju u koješta u XXI stoljeću?

Post by John Cleese »

skupljac_zeljeza wrote: 03/12/2023 11:13 A ne može ni to tako jednostavno kako kaže Werner Heisenberg:" Prvi gutljaj iz čaše zvane prirodna nauka napravi te ateistom, ali na dnu čaše čekaće te Bog."
Bog? Moguce, ali ne i abrahamski bog :D
User avatar
dr_Evil
Posts: 12436
Joined: 01/07/2019 15:35
Location: Ispod Koscele

#1058 Re: Zašto ljudi vjeruju u koješta u XXI stoljeću?

Post by dr_Evil »

John Cleese wrote: 03/12/2023 13:09
skupljac_zeljeza wrote: 03/12/2023 11:13 A ne može ni to tako jednostavno kako kaže Werner Heisenberg:" Prvi gutljaj iz čaše zvane prirodna nauka napravi te ateistom, ali na dnu čaše čekaće te Bog."
Bog? Moguce, ali ne i abrahamski bog :D
U najbolju ruku neki vanzemaljac koji nas je genetski izmijenio, a nama se ucinio svemoguc zbog svoje tehnologije.

Ruku na srce i meni kao ateisti je privlacna misao o postojanju duse odvojene od fizickog tijela, te zivot duse poslije smrti. Lakse bi se koracalo da je to uzet zdravo za gotovo. Jednostavno prati set pravila i slijedi vjecna nagrada.

Zivis svoj zivot postujuci sebe i druge, moralno koliko god to situacija dozvoljava, a gledas oko sebe sve one koji rade suprotno i zive kao mali bogovi, bez kazne. Sto vise pobijes ljudi i pokrades novca to ti je lagodniji zivot.
User avatar
skupljac_zeljeza
Posts: 5623
Joined: 12/10/2014 01:12

#1059 Re: Zašto ljudi vjeruju u koješta u XXI stoljeću?

Post by skupljac_zeljeza »

John Cleese wrote: 03/12/2023 13:09
skupljac_zeljeza wrote: 03/12/2023 11:13 A ne može ni to tako jednostavno kako kaže Werner Heisenberg:" Prvi gutljaj iz čaše zvane prirodna nauka napravi te ateistom, ali na dnu čaše čekaće te Bog."
Bog? Moguce, ali ne i abrahamski bog :D
Ne ulazim ja u te raspre da li Bog jeste ili nije nego sam samo reagovao na prethodnoj stranici na ismijavanje metafora u objašnjavanju nepojavnog, a u konkretnom slučaju dženneta. Onda sam stavio link orijentaliste koji se ohrabrio prvi prevesti Mualake, ali je preveo i Kur'an na bosanski i valjda zna o čemu govori jer prevodeći je lutao od recimo 3.ajeta do 4007. ajeta dok nije došao do načina kako prevesti 2506. ajet i slažem se sa njegovim tumačenjem zato što nije dovoljno izvaditi nekoliko ajeta i hadisa i 'završiti sliku'. To me podsjeća na neke selefije koje se dohvate samo jednog hadisa i na osnovu njega donose fetve. Po meni bez svih ajeta i hadisa na tu temu nije moguće dati ispravno mišljenje. U tefsiru postoji metoda tumačenja ajeta Kur'anom i ko ne poznaje cijeli Kur'an ne može ga tumačiti jer tu ima mnogo ajeta sa povodom pa ne griješiš kada kažeš da se Bog u Kur'anu obraćao i ljudima onog vremena što ne znači da nije aktuelno i danas. Možda za one koji se zadovolje poređenjem "na nižem nivou". :mrgreen:
KraljicaIzJajca
Posts: 3999
Joined: 02/06/2021 10:04
Location: bosansko jajčno mesto

#1060 Re: Zašto ljudi vjeruju u stupidarije u XXI stoljeću?

Post by KraljicaIzJajca »

John Cleese wrote: 03/12/2023 07:50
skupljac_zeljeza wrote: 02/12/2023 16:21 Bio je u Sarajevu jedan poznati Šejh Numanagić kome su odlazili i jedne prilike insistirali da im da više Allahovih atributa pa bi pitali da li je ovako ili onako i na kraju im je rekao: "Kako god pomisliš o Allahu - nije tako!" Tako da se isto odnosi na sav nepojavni svijet pa bilo da je melek, šejtan, džehennem, džennet.... nije kako si ti zamislio ili bilo ko drugi iz ovog nama pojavnog svijeta. :mrgreen:
"Nije kako si ti zamislio ili bilo ko drugi iz ovog nama pojavnog svijeta..." :D

Ukljucujuci, jasno i sve "nadahnute" pripadnike skupa zvanog "bilo ko drugi iz ovog nama pojavnog svijeta" koji su se tom tematikom bavili u pisanoj ili usmenoj formi te svojim sakatim stilskim figurama ocito limitiranim oskudnim iskustvom kao izvoristem kojim ih je jedino i mogao obdariti zivot u tadasnjim (uglavnom azijskim) vukojebinama nadovezujuci se na skrabotine prethodnih skribomana i mitomana zasnovane na gotovo istovjetnom iskustvu kreirali opci antiklimaks od stiva uz povremene "uzlete" u iz vec pomenutih razloga sputanu i primitivnu fantastiku vjerojatno "potpomognutu" psihoaktivnim supstancama ili mozda i nelijecenim zdravstvenim izazovima, bez obzira koliko nenadahnutih i "nadahnutih" sljedbenika imali tada ili cak i mnogo, mnogo kasnije.

Aferim Numanagiću, šejhu, kralju, nezire, bešire, pejgamberu :thumbup: :D
Dva vapnenačka monolita, protumačena kao žrtvenici, pronađena su u judovskom svetištu u Tel Aradu. Neidentificirani tamni materijal sačuvan na njihovim gornjim površinama poslan je na analizu organskih ostataka u dva nepovezana laboratorija koji su koristili slične utvrđene metode ekstrakcije. Na manjem oltaru otkriveni su ostaci kanabinoida kao što su Δ9-teterahidrokanabinol (THC), kanabidiol (CBD) i kanabinol (CBN), zajedno s nizom terpena i terpenoida, što sugerira da su na njemu spaljene cvasti kanabisa. Pronađeni su i organski ostaci koji se pripisuju životinjskom izmetu, što sugerira da je smola kanabisa pomiješana s izmetom kako bi se omogućilo blago zagrijavanje. Veći oltar sadržavao je skup indikativnih triterpena kao što su bosvelična kiselina i norursatrien, koji potječe iz tamjana. Dodatna prisutnost životinjske masti—u srodnim spojevima kao što su testosteron, androsten i kolesterol—sugerira da je smola pomiješana s njom kako bi se olakšalo isparavanje. Ovi dobro očuvani ostaci bacaju novo svjetlo na upotrebu aradskih žrtvenika iz 8. stoljeća i na darove tamjana u Judi tijekom željeznog doba.

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10. ... jCPS3wIF0o

Kanabis i tamjan

:mrgreen:
John Cleese
Posts: 37325
Joined: 25/05/2010 18:30

#1061 Re: Zašto ljudi vjeruju u koješta u XXI stoljeću?

Post by John Cleese »

skupljac_zeljeza wrote: 03/12/2023 14:35
John Cleese wrote: 03/12/2023 13:09
skupljac_zeljeza wrote: 03/12/2023 11:13 A ne može ni to tako jednostavno kako kaže Werner Heisenberg:" Prvi gutljaj iz čaše zvane prirodna nauka napravi te ateistom, ali na dnu čaše čekaće te Bog."
Bog? Moguce, ali ne i abrahamski bog :D
Ne ulazim ja u te raspre da li Bog jeste ili nije nego sam samo reagovao na prethodnoj stranici na ismijavanje metafora u objašnjavanju nepojavnog, a u konkretnom slučaju dženneta. Onda sam stavio link orijentaliste koji se ohrabrio prvi prevesti Mualake, ali je preveo i Kur'an na bosanski i valjda zna o čemu govori jer prevodeći je lutao od recimo 3.ajeta do 4007. ajeta dok nije došao do načina kako prevesti 2506. ajet i slažem se sa njegovim tumačenjem zato što nije dovoljno izvaditi nekoliko ajeta i hadisa i 'završiti sliku'. To me podsjeća na neke selefije koje se dohvate samo jednog hadisa i na osnovu njega donose fetve. Po meni bez svih ajeta i hadisa na tu temu nije moguće dati ispravno mišljenje. U tefsiru postoji metoda tumačenja ajeta Kur'anom i ko ne poznaje cijeli Kur'an ne može ga tumačiti jer tu ima mnogo ajeta sa povodom pa ne griješiš kada kažeš da se Bog u Kur'anu obraćao i ljudima onog vremena što ne znači da nije aktuelno i danas. Možda za one koji se zadovolje poređenjem "na nižem nivou". :mrgreen:
Pa to stivo i funkcionira "na nizem nivou", jer upravo to jeste bio nivo ciljne grupe zbog koje je prvobitno i kreirano :D

Vremenom su se valjda pojavili i zahtjevniji konzumenti kojima je bilo neprihvatljivo koliko da to... stivo nazovu pravim imenom i bave se necim pametnijim u zivotu, toliko i da ga naprosto prihvate takvo kakvo i jeste, pa su nasli krasan kompromis - da od tog... stiva naprave nauku :D

Dzaba - i sofisticirana stupidarija i dalje je samo stupidarija :cry: :D
John Cleese
Posts: 37325
Joined: 25/05/2010 18:30

#1062 Re: Zašto ljudi vjeruju u stupidarije u XXI stoljeću?

Post by John Cleese »

KraljicaIzJajca wrote: 03/12/2023 16:25
John Cleese wrote: 03/12/2023 07:50
skupljac_zeljeza wrote: 02/12/2023 16:21 Bio je u Sarajevu jedan poznati Šejh Numanagić kome su odlazili i jedne prilike insistirali da im da više Allahovih atributa pa bi pitali da li je ovako ili onako i na kraju im je rekao: "Kako god pomisliš o Allahu - nije tako!" Tako da se isto odnosi na sav nepojavni svijet pa bilo da je melek, šejtan, džehennem, džennet.... nije kako si ti zamislio ili bilo ko drugi iz ovog nama pojavnog svijeta. :mrgreen:
"Nije kako si ti zamislio ili bilo ko drugi iz ovog nama pojavnog svijeta..." :D

Ukljucujuci, jasno i sve "nadahnute" pripadnike skupa zvanog "bilo ko drugi iz ovog nama pojavnog svijeta" koji su se tom tematikom bavili u pisanoj ili usmenoj formi te svojim sakatim stilskim figurama ocito limitiranim oskudnim iskustvom kao izvoristem kojim ih je jedino i mogao obdariti zivot u tadasnjim (uglavnom azijskim) vukojebinama nadovezujuci se na skrabotine prethodnih skribomana i mitomana zasnovane na gotovo istovjetnom iskustvu kreirali opci antiklimaks od stiva uz povremene "uzlete" u iz vec pomenutih razloga sputanu i primitivnu fantastiku vjerojatno "potpomognutu" psihoaktivnim supstancama ili mozda i nelijecenim zdravstvenim izazovima, bez obzira koliko nenadahnutih i "nadahnutih" sljedbenika imali tada ili cak i mnogo, mnogo kasnije.

Aferim Numanagiću, šejhu, kralju, nezire, bešire, pejgamberu :thumbup: :D
Dva vapnenačka monolita, protumačena kao žrtvenici, pronađena su u judovskom svetištu u Tel Aradu. Neidentificirani tamni materijal sačuvan na njihovim gornjim površinama poslan je na analizu organskih ostataka u dva nepovezana laboratorija koji su koristili slične utvrđene metode ekstrakcije. Na manjem oltaru otkriveni su ostaci kanabinoida kao što su Δ9-teterahidrokanabinol (THC), kanabidiol (CBD) i kanabinol (CBN), zajedno s nizom terpena i terpenoida, što sugerira da su na njemu spaljene cvasti kanabisa. Pronađeni su i organski ostaci koji se pripisuju životinjskom izmetu, što sugerira da je smola kanabisa pomiješana s izmetom kako bi se omogućilo blago zagrijavanje. Veći oltar sadržavao je skup indikativnih triterpena kao što su bosvelična kiselina i norursatrien, koji potječe iz tamjana. Dodatna prisutnost životinjske masti—u srodnim spojevima kao što su testosteron, androsten i kolesterol—sugerira da je smola pomiješana s njom kako bi se olakšalo isparavanje. Ovi dobro očuvani ostaci bacaju novo svjetlo na upotrebu aradskih žrtvenika iz 8. stoljeća i na darove tamjana u Judi tijekom željeznog doba.

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10. ... jCPS3wIF0o

Kanabis i tamjan

:mrgreen:
Brate sestro, kako je njima bilo dobro... :D
KraljicaIzJajca
Posts: 3999
Joined: 02/06/2021 10:04
Location: bosansko jajčno mesto

#1063 Re: Zašto ljudi vjeruju u stupidarije u XXI stoljeću?

Post by KraljicaIzJajca »

John Cleese wrote: 03/12/2023 20:55
KraljicaIzJajca wrote: 03/12/2023 16:25
John Cleese wrote: 03/12/2023 07:50

"Nije kako si ti zamislio ili bilo ko drugi iz ovog nama pojavnog svijeta..." :D

Ukljucujuci, jasno i sve "nadahnute" pripadnike skupa zvanog "bilo ko drugi iz ovog nama pojavnog svijeta" koji su se tom tematikom bavili u pisanoj ili usmenoj formi te svojim sakatim stilskim figurama ocito limitiranim oskudnim iskustvom kao izvoristem kojim ih je jedino i mogao obdariti zivot u tadasnjim (uglavnom azijskim) vukojebinama nadovezujuci se na skrabotine prethodnih skribomana i mitomana zasnovane na gotovo istovjetnom iskustvu kreirali opci antiklimaks od stiva uz povremene "uzlete" u iz vec pomenutih razloga sputanu i primitivnu fantastiku vjerojatno "potpomognutu" psihoaktivnim supstancama ili mozda i nelijecenim zdravstvenim izazovima, bez obzira koliko nenadahnutih i "nadahnutih" sljedbenika imali tada ili cak i mnogo, mnogo kasnije.

Aferim Numanagiću, šejhu, kralju, nezire, bešire, pejgamberu :thumbup: :D
Dva vapnenačka monolita, protumačena kao žrtvenici, pronađena su u judovskom svetištu u Tel Aradu. Neidentificirani tamni materijal sačuvan na njihovim gornjim površinama poslan je na analizu organskih ostataka u dva nepovezana laboratorija koji su koristili slične utvrđene metode ekstrakcije. Na manjem oltaru otkriveni su ostaci kanabinoida kao što su Δ9-teterahidrokanabinol (THC), kanabidiol (CBD) i kanabinol (CBN), zajedno s nizom terpena i terpenoida, što sugerira da su na njemu spaljene cvasti kanabisa. Pronađeni su i organski ostaci koji se pripisuju životinjskom izmetu, što sugerira da je smola kanabisa pomiješana s izmetom kako bi se omogućilo blago zagrijavanje. Veći oltar sadržavao je skup indikativnih triterpena kao što su bosvelična kiselina i norursatrien, koji potječe iz tamjana. Dodatna prisutnost životinjske masti—u srodnim spojevima kao što su testosteron, androsten i kolesterol—sugerira da je smola pomiješana s njom kako bi se olakšalo isparavanje. Ovi dobro očuvani ostaci bacaju novo svjetlo na upotrebu aradskih žrtvenika iz 8. stoljeća i na darove tamjana u Judi tijekom željeznog doba.

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10. ... jCPS3wIF0o

Kanabis i tamjan

:mrgreen:
Brate sestro, kako je njima bilo dobro... :D
Nije ni Isusu sa njegovim sljedbenicima bilo loše :mrgreen:

Referring to the existence of cannabis in anointing oils used in ceremonies, he added: “Obviously the easy availability and long-established tradition of cannabis in early Judaism _ would inevitably have included it in the [Christian] mixtures.”

The anointing oil used by Jesus and his disciples contained an ingredient called kaneh-bosem which has since been identified as cannabis extract, according to an article by Chris Bennett in the drugs magazine, High Times, entitled Was Jesus a Stoner? The incense used by Jesus in ceremonies also contained a cannabis extract, suggests Mr Bennett, who quotes scholars to back his claims.

https://www.theguardian.com/world/2003/ ... e.religion
User avatar
skupljac_zeljeza
Posts: 5623
Joined: 12/10/2014 01:12

#1064 Re: Zašto ljudi vjeruju u koješta u XXI stoljeću?

Post by skupljac_zeljeza »

John Cleese wrote: 03/12/2023 20:53

Pa to stivo i funkcionira "na nizem nivou", jer upravo to jeste bio nivo ciljne grupe zbog koje je prvobitno i kreirano :D
Pa sad. Recimo Goethe se ne bi složio sa ovim tvojim komentarom. Valjda što je bio sposoban čitati na 'višem nivou'.
Gete hvali stil “čudesnoga Kur’ana“ sljedećim riječima: “Stil Kur’ana je prema svom sadržaju i svrsi strog, velik, zastrašujući, mjestimice istinski uzvišen; i tako jedno za drugim, pa niko ne treba da se čudi ogromnoj djelotvornosti ove knjige. Eto, zbog čega je od strane istinskih štovatelja proglašena nestvorenom i vječnom, slično kao i sami Bog.“

https://preporod.info/bs/article/3869/k ... the-divanu
Hendrix
Posts: 4119
Joined: 27/02/2004 00:00

#1065 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by Hendrix »

Uvijek okolo kole nikad pravi odgovor. Niko da odgovori na seksualne konotacije i izrabljivanje zena kao seksualnih robova u vjecnom zivotu. Ono ignorisacemo to i praviti se da je to dio neke vece cjeline koju mi jos ne mozemo skontati?

Nisam ni ocekivao nista drugacije, dogma je ista...ako je nesto ispalo kako je napisano vidi kako bog sve zna, ako je pogresno ili totalno odvratno...ne kontate vi to, visa filozofija.

Da makar mogu ovaj sistem na poslu koristiti. Kako bi super bilo kad nesto zajebem da kazem shefu ili klijentu ma ne kontas ti to, jos nisi na tom nivou. :D
User avatar
skupljac_zeljeza
Posts: 5623
Joined: 12/10/2014 01:12

#1066 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by skupljac_zeljeza »

Da je Duraković shvatio da nije moglo drugačije osim metaforom potvrđuje ajet i hadis. Dati su brojni opisi dženneta bez pogovora, ali je rečeno i ovo pa ko skont'o, skont'o: ''Čuo sam da molite Allaha da vam podari Džennet, a znate li šta u njemu sve ima?'' Odgovorili su: ''Allah i Njegov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najbolje znaju!'' Zatim je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Allah je Svojim robovima pripremio u Džennetu ono što oko nije vidjelo, niti uho čulo, i ono što ljudski razum ne može ni zamisliti. Učite ako želite kur'anski ajet: ” I niko ne zna kakve ih, kao nagrada za ono što su činili, skrivene radosti čekaju .”(Es-Sedžda, 17.)

Sveštenik Predrag priča često o tim nivoima i unutar vjere i da su ljudi često ustrajni u onome što nije od vjere, ali vole zalijepiti uz vjeru i čak njega ubjeđivati 'šta se valja, a šta ne valja'. :mrgreen:

Hendrix
Posts: 4119
Joined: 27/02/2004 00:00

#1067 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by Hendrix »

skupljac_zeljeza wrote: 04/12/2023 01:21 Da je Duraković shvatio da nije moglo drugačije osim metaforom potvrđuje ajet i hadis. Dati su brojni opisi dženneta bez pogovora, ali je rečeno i ovo pa ko skont'o, skont'o: ''Čuo sam da molite Allaha da vam podari Džennet, a znate li šta u njemu sve ima?'' Odgovorili su: ''Allah i Njegov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najbolje znaju!'' Zatim je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Allah je Svojim robovima pripremio u Džennetu ono što oko nije vidjelo, niti uho čulo, i ono što ljudski razum ne može ni zamisliti. Učite ako želite kur'anski ajet: ” I niko ne zna kakve ih, kao nagrada za ono što su činili, skrivene radosti čekaju .”(Es-Sedžda, 17.)

Sveštenik Predrag priča često o tim nivoima i unutar vjere i da su ljudi često ustrajni u onome što nije od vjere, ali vole zalijepiti uz vjeru i čak njega ubjeđivati 'šta se valja, a šta ne valja'. :mrgreen:

Znaci one jadne talibane zavalise s pricama o desecima djevica koje ih cekaju kad se dignu u zrak?

Ovo tvoje objasnjenje je jos gore meni, ono nesta te ceka tako dobro ali nemas pojma kako dobro. Slicna prica kao djeci kad obecavas stvari. Oni perverznjaci su se makar potrudili da opisu konkretne nagrade koje oni prizeljkuju :)

Gospodarovi robovi ispadose dobro priglupi kada ih se mora srozavati na nivo djeteta i nuditi nekakve misteriozne nagrade.
KraljicaIzJajca
Posts: 3999
Joined: 02/06/2021 10:04
Location: bosansko jajčno mesto

#1068 Re: Zašto ljudi vjeruju u koješta u XXI stoljeću?

Post by KraljicaIzJajca »

skupljac_zeljeza wrote: 03/12/2023 22:53
John Cleese wrote: 03/12/2023 20:53

Pa to stivo i funkcionira "na nizem nivou", jer upravo to jeste bio nivo ciljne grupe zbog koje je prvobitno i kreirano :D
Pa sad. Recimo Goethe se ne bi složio sa ovim tvojim komentarom. Valjda što je bio sposoban čitati na 'višem nivou'.
Gete hvali stil “čudesnoga Kur’ana“ sljedećim riječima: “Stil Kur’ana je prema svom sadržaju i svrsi strog, velik, zastrašujući, mjestimice istinski uzvišen; i tako jedno za drugim, pa niko ne treba da se čudi ogromnoj djelotvornosti ove knjige. Eto, zbog čega je od strane istinskih štovatelja proglašena nestvorenom i vječnom, slično kao i sami Bog.“

https://preporod.info/bs/article/3869/k ... the-divanu
JC je pisao o muškoj ciljanoj grupi i erotskim obećanjima u dženetu.

Tvoje linkanje Goethea o njegovoj oduševljenosti pred-islamskom poezijom beduina, poetskim stilom pisanja Kurana i drugih peoetskih radova arapskih pjesnika, nije novitet, to je dio osnovnog znanja osobe. :)
broj dva
Posts: 4551
Joined: 15/07/2014 20:59
Location: Šeher Oslo

#1069 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by broj dva »

Hendrix wrote: 03/12/2023 23:53 Uvijek okolo kole nikad pravi odgovor. Niko da odgovori na seksualne konotacije i izrabljivanje zena kao seksualnih robova u vjecnom zivotu. Ono ignorisacemo to i praviti se da je to dio neke vece cjeline koju mi jos ne mozemo skontati?

Nisam ni ocekivao nista drugacije, dogma je ista...ako je nesto ispalo kako je napisano vidi kako bog sve zna, ako je pogresno ili totalno odvratno...ne kontate vi to, visa filozofija.

Da makar mogu ovaj sistem na poslu koristiti. Kako bi super bilo kad nesto zajebem da kazem shefu ili klijentu ma ne kontas ti to, jos nisi na tom nivou. :D
Jarane raj je za tebe, ne za onih 70 djevica što ih bombaši samoubice taslače kao svoju pravednu nagradu. Nije raj za svakoga..
John Cleese
Posts: 37325
Joined: 25/05/2010 18:30

#1070 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by John Cleese »

skupljac_zeljeza wrote: 03/12/2023 22:53
John Cleese wrote: 03/12/2023 20:53 Pa to stivo i funkcionira "na nizem nivou", jer upravo to jeste bio nivo ciljne grupe zbog koje je prvobitno i kreirano :D
Pa sad. Recimo Goethe se ne bi složio sa ovim tvojim komentarom. Valjda što je bio sposoban čitati na 'višem nivou'.
Gete hvali stil “čudesnoga Kur’ana“ sljedećim riječima: “Stil Kur’ana je prema svom sadržaju i svrsi strog, velik, zastrašujući, mjestimice istinski uzvišen; i tako jedno za drugim, pa niko ne treba da se čudi ogromnoj djelotvornosti ove knjige. Eto, zbog čega je od strane istinskih štovatelja proglašena nestvorenom i vječnom, slično kao i sami Bog.“

https://preporod.info/bs/article/3869/k ... the-divanu
"Međutim, najradije bi autor sljedećih pjesama volio da bude shvaćen kao putnik koji zaslužuje pohvalu kad se sa naklonošću prilagođava stranoj zemlji, nastojeći ovladati njezinim jezikom, dijeliti vrijednosti, razumjeti prihvatanje običaja. (...) Time, međutim, sve što putnik donese, njegovim koji su nestrpljivi, preuzima ulogu trgovca, koji izlaže svoju robu na dopadljiv način i pokušava je na razne načine učiniti primamljivom; nadahnuti, opširni, pa i panegirični izrazi neće mu se uzeti za zlo."

Ma nema frke, Johane, navikli smo :D
User avatar
Ateista
Posts: 46594
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#1071 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by Ateista »

broj dva wrote: 04/12/2023 13:28
Hendrix wrote: 03/12/2023 23:53 Uvijek okolo kole nikad pravi odgovor. Niko da odgovori na seksualne konotacije i izrabljivanje zena kao seksualnih robova u vjecnom zivotu. Ono ignorisacemo to i praviti se da je to dio neke vece cjeline koju mi jos ne mozemo skontati?

Nisam ni ocekivao nista drugacije, dogma je ista...ako je nesto ispalo kako je napisano vidi kako bog sve zna, ako je pogresno ili totalno odvratno...ne kontate vi to, visa filozofija.

Da makar mogu ovaj sistem na poslu koristiti. Kako bi super bilo kad nesto zajebem da kazem shefu ili klijentu ma ne kontas ti to, jos nisi na tom nivou. :D
Jarane raj je za tebe, ne za onih 70 djevica što ih bombaši samoubice taslače kao svoju pravednu nagradu. Nije raj za svakoga..
:thumbup: :lol:
John Cleese
Posts: 37325
Joined: 25/05/2010 18:30

#1072 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by John Cleese »

Fakat ste cafiri - tacno mi je neprijatno citati sta pisete :| :D
User avatar
Ateista
Posts: 46594
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#1073 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by Ateista »

Ako se dobro sjecam bio je neki film, kad covjek ode u raj ali njegova zena je izvrsila samoubistvo i time ne zasluzi raj pa je tamo bez nje. Mislim da ga nisam gledao vec mi je neko prepricavao, nije ni bitno, ali zanimljivo razmisljanje oko toga sta je kome raj, pogotovo vezano za ove price oko djevica gdje se potpuno zanemaruje da su se neki ljudi voljeli na ovom svijetu a onda svako od njih tamo dobije savrsene partnere da ih seksualno zadovoljava, ili mozda samo muskarci... Kako god, sta je sa partnerima i sta ako jedno od njih ne zasluzi raj, kako ovoj drugoj to moze biti raj bez srodne duse? Tu mozemo dodati i djecu, roditelje, bracu i sestre, prijatelje, zavisno od toga ko ima koga vaznog u zivotu, i nekima raj ne moze biti bez ljudi koji su mu dragi a neko mozda ne zasluzi. Da li bi bog tad progledao kroz prste zbog tih osoba da njima omoguci da stvarno budu u raju sa onima koje vole ili bi ostao dosljedan i kaznjavao i njih?
Sta cemo onda sa homoseksualcima, evo i da su se suzdrzavali od istospolnih odnosa i zasluze raj, kad u njemu dobiju samo djevice koje im nisu zanimljive? :D
Puno pitanja bez odgovora, puno nelogicnosti i paradoksa u samoj teoriji o postojanju raja i neke apsolutne pravde.
John Cleese
Posts: 37325
Joined: 25/05/2010 18:30

#1074 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by John Cleese »

Ateista wrote: 04/12/2023 13:46 Ako se dobro sjecam bio je neki film, kad covjek ode u raj ali njegova zena je izvrsila samoubistvo i time ne zasluzi raj pa je tamo bez nje.
What Dreams May Come? :D
User avatar
MarlboroGold
Posts: 21582
Joined: 24/06/2013 17:14
Location: Chaos Sanctuary

#1075 Re: Zašto ljudi vjeruju u Boga u 21-om stoljeću?

Post by MarlboroGold »

Ne znam zašto pojedinci na silu pokušavaju nauku i religiju ugurati u isti ring.

Ne ide ljudine.
Post Reply