RAzlog otvaranja ove teme je trenutna situacija kojoj trenutno ne znam ishod ali bih na vrijeme zelio da budem obavijesten.
Kupio sam proizovod kod trgovca, a inace za taj proivod postoji garancija kod uvoznika ali taj prodavac mi je rekao da oni ne pisu garanciju ali ako se sta desi da ce to rijesiti.Ali nikada do sada niko nije imao problema sa tim proizvodom
Nakon 24h, utvrdio sam da proizvod koji sam kupio nije ispravan, da ima skrivene nedostatke i o tome usmeno(putem tel obavijestio trgovca koji je mi je prodao proizvod(inace je samo uposlenk u tom preduzecu a ja sam proizvod kupio kao fizicko lice).
Uposlenik me obavijestio da je prenio svom sefu i da ponovo zovem(to trebam danas popodne da uradim) pa ce vidjeti sta ce se riejsiti.
Malo sam citao zakon o zastiti potrosaca i nasao sam se u clan. tog zakona 18,19,20 i eventualno 21, pa me zanima koliko je to kod nas provodljivo u praksi?
Evo o cemu goore ti clanovi:
KAko da postupim ako mi negativno odgovore?Član 18.
(1) U slučaju nedostatka na proizvodu, trgovac je, na zahtjev i po izboru potrošača, dužan:
a) zamijeniti proizvod s nedostatkom drugim istovjetnim novim ispravnim proizvodom; ili
b) vratiti plaćeni iznos i nadoknaditi stvarne razumne troškove vraćanja proizvoda s nedostatkom; ili
c) ukloniti nedostatak na proizvodu o svom trošku.
(2) Ako je nedostatak vidljiv, potrošač treba zahtjev iz stava (1) ovog člana dostaviti trgovcu u pisanoj formi u roku od osam dana od dana preuzimanja proizvoda.
(3) Ako potrošač naknadno otkrije skriveni nedostatak na proizvodu, zahtjev treba u pisanoj formi podnijeti u roku od dva mjeseca od dana kada je skriveni nedostatak otkriven, a najkasnije u roku od dvije godine od dana preuzimanja proizvoda. Ovaj rok ne odnosi se na proizvode s garancijom (garantnim listom).
(4) Ako potrošač nakon mjesec dana otkrije skriveni nedostatak na proizvodu, osim vraćenog plaćenog iznosa iz stava (1) tačka b) ovog člana, potrošaču pripadaju i kamate po stopama poslovne banke trgovca za oročene štedne uloge na tri mjeseca, od dana kupovine do dana isplate.
Član 19.
(1) Ako je usluga obavljena nepravilno ili djelimično, trgovac je, na zahtjev i po izboru potrošača, dužan:
a) uslugu ponovo obaviti, odnosno dovršiti; ili
b) umanjiti ugovorenu cijenu usluge zbog slabijeg kvaliteta.
(2) Ako je nedostatak vidljiv, potrošač treba zahtjev iz stava (1) u pisanoj formi dostaviti trgovcu u roku od osam dana od dana obavljene usluge.
(3) Ako potrošač naknadno otkrije skriveni nedostatak na obavljenoj usluzi, zahtjev treba u pisanoj formi podnijeti u roku od dva mjeseca od dana kada je skriveni nedostatak otkriven, a najkasnije u roku od dvije godine od dana obavljene usluge. Ovaj rok ne odnosi se na usluge za koje je obavezan garantni list.
(4) Ako potrošač nakon mjesec dana otkrije skriveni nedostatak na obavljenoj usluzi, osim vraćenog plaćenog iznosa iz stava (1) tačka b) ovog člana, potrošaču pripadaju i kamate po stopi poslovne banke trgovca za oročene štedne uloge na tri mjeseca, od dana izvršene usluge do dana isplate.
Član 20.
(1) Ako u slučajevima iz čl. 18. i 19. ovog Zakona trgovac ne osporava nedostatak, dužan je bez odgađanja zadovoljiti zahtjev potrošača.
(2) Ako trgovac osporava nedostatak, dužan je potrošaču odgovoriti u pisanoj formi u roku od osam dana od prijema zahtjeva.
(3) Ako trgovac osporava nedostatak, a potrošač ne odustaje od svog zahtjeva, stručno mišljenje o opravdanosti zahtjeva daje ovlašteni sudski vještak ili nadležni institut u Bosni i Hercegovini.
(4) Ako se vještačenjem dokaže nedostatak na proizvodu ili usluzi, troškove vještačenja namiruje trgovac.
Član 21.
(1) Ako se proizvod koji je potrošač dao trgovcu ili ovlaštenom servisu na popravak, održavanje ili doradu, izgubi ili uništi, trgovac je dužan potrošaču po njegovom izboru:
a) u roku od osam dana od dana podnošenja zahtjeva potrošača isporučiti novi proizvod s istim svojstvima i za istu namjenu; ili
b) bez odgađanja namiriti počinjenu štetu u visini maloprodajne cijene novog proizvoda.
(2) Ako trgovac ili ovlašteni servis ošteti ili pokvari proizvod koji je primio na popravak, održavanje ili doradu, dužan je o vlastitom trošku popraviti oštećenje, odnosno ukloniti kvar u roku od tri dana, ako se na taj način ne smanjuje vrijednost i upotrebljivost proizvoda. Ako to nije moguće, potrošaču pripada pravo iz stava (1) ovog člana.
Da naglasim rijec je o tehnickom proizvodu koji je placen 460KM.