Zakon o zastiti potrosaca - online shopping u BiH? Dostavljeno losiji laptop nego sto je naruceno i placeno.

Pravna pitanja, dileme, problemi... Razmijenite svoja iskustva.

Moderator: _BataZiv_0809

Post Reply
Sarajevo1970
Posts: 779
Joined: 31/12/2007 23:08
Location: 薩拉熱窩,波斯尼亞

#1 Zakon o zastiti potrosaca - online shopping u BiH? Dostavljeno losiji laptop nego sto je naruceno i placeno.

Post by Sarajevo1970 »

Samo na kratko situacija.. Narucen laptop (Lenovo Thinkpad T420S sa HD+ ekranom) kod jedne radnje iz Zenice (online, webshop) kao poklon nekome u Sarajevu.

Nadjem ja u taj webshop laptop koji mi se svidja i pitam (putem live chat-a) da li je na stanju i da li je rezolicija ekrana stvarno HD+ (1600x900).
Osoba na live-chat-u potvrdi da je na stanju a da je ta rezolucija ekrana. Odlucim se za taj T420S model zato sto je tanji i laksi od standardnog, ima USB 3.0 portove i naravno sto je 1600x900 ekran puno bolji i lakse za gledati nego standardnog i slabijeg T420 1366*768 ekrana.



Naruceno i placeno je ovo:
Lenovo Thinkpad T420S sa i5 2520M procesor, 4GB RAM, 120GB SSD i 14" HD+ ekran sa 1600x900 rezolucijom.
Image
Image
Dodatno je placeno za isporuku u roku 24 sati.

Posle 2 dana ja ih kontaktiram da pitam sto momak jos nije primio laptop i oni mi kaze da njima pare jos nisu legle na racunu. (wtf?)
Objasnim ja da sam platio kreditnom karticom cijeli sumu novca i da cak ima i dokaz (email) da su primljene pare od MultiPay firme
a i da su oni mi poslali 2 emaila, jedna je bila potrvrda narudzbe i druga da je placeno. Ipak oni nebi poslali laptop dok njima ne legnu
pare na racunu sto (po njihovom) moze trajati i po sedmicu dana. Ja se malo ljutnem i objasnim da je naruceno i placeno, a da meni ne
zanima kad ce oni dobiti pare na racunu od multipay (ide preko njih) + da je extra placeno za dostavu u roku 24 sati sto je vec davno proslo.
Jos dodatno taj momak prekosutra mora na put i zbog toga je narucen laptop. Hajd', ipak su na kraju obecali poslati Thinkpad T420S sutradan.
Eh super.

2 dana posle, dostavljen Thinkpad T420S kod momka, on potpisao za paket i primio 2 sata prije polaska na putovanje.
Kad je otvorio u paketu nije Thinkpad T420S sa 1600x900 HD+ ekranom nego obicni Thinkpad T420 sa losijem 1366x768 ekranom.
Image

Pffff.. ja kontaktiram prodavnicu, kad one se kao cude da se to desilo i kazu mi da nazovem njihov servis i da ce oni to rijesiti.
nazovem ja servis, kad mi kaze momak da Thinkpad T420S sa 1600x900 HD+ ekranom vec mjesecima nemaju na stanju.
WTF, ja opet kontaktiram prodavnicu da pitam kako su mogli provjeriti i meni reci da imaju taj Thinkpad T420S sa HD+
ekranom na stanju kad ih vec mjesecima nemaju? Pocinje meni taj iz prodavnice malo pametovati i kaze da razlika medju
1366x768 i 1600x900 rezolucije nije primjetljiva ljudskim okom i da je inace Thinkpad T420 puno bolja/brza nego Thinkpad T420S..

Objasnim mu ja da to:
1. Nije istina jer se naravno primjeti bolja rezolucija a da su ostale specifikacije 100% identicne pa nemoze biti da je jedna puno brza od druge.
2. Nema veze sa nicim nikako i da jeste tolika razlika u brzinu jer sam narucio i platio da se dostavi Thinkpad T420S a ne Thinkpad T420. Tacka.

Kazu oni posle toga ja jedino mogu sada cekati dok oni ne dobiju neki Thinkpad T420S sa 1600x900 HD+ ekranom a do tada da moze
momak upotrebiti taj Thinkpad T420 sto su mu oni greskom poslali. Cim oni dobiju Thinkpad T420S sa 1600x900 HD+ ekranom ce doci
do zamjene laptopa i to je to. (sve ovo imam u sacuvanog chat log-a + su jos jednom potrvrdili to preko email-a)

Covjek bi rekao da je sasvim ok. Fair solucija. A i ja sam inace za to da prodavacu uvijek treba dati sansu (cak i drive sanse) da popravi svoju gresku. JBG svi smo mi ljudi i nije niko bez greske. Sve ja to razumijem.

Ali vidi sad ovo..

Proslo vec 15 dana i od njih nit traga nit vijesti. Nema da me nazovu da su nasli Thinkpad T420S sa 1600x900 HD+ ekranom.
Pogledam ja u njihov webshop. Jos uvijek stoji Thinkpad T420S sa 1600x900 HD+ ekranom na prodaju i kao "dostupan".
Slucajno pogledam na OLX, kad tamo jucer postavljen oglas za Thinkpad T420S sa 1600x900 HD+ ekranom na prodaju.
I to jos bukvalno pise da je sa 1600x900 HD+ ekranom. Hajd dobro. Ja jutros opet njih kontaktiram, kad kaze da nemaju na stanju.

Kako to sad? Kad sam joj rekao da je jucer porstavljen oglas na OLX da Thinkpad T420S sa 1600x900 HD+ ekranom i da u
njihov webshop stoji da je na stanju, kaze mi ona da oni to uvijek tako napisu. Heh? Pa gospodjo draga, jeste li vi svesni da je to totalni
drugi model za drugimn ekranom? Kaze mi ona da je to sve isto i da sam dobio jaci laptop sa boljim ekranom nego taj Thinkpad T420S
sa 1600x900 HD+ ekranom koji sam narucio i platio. Ja gospodju zamolim da me nepravi glupim i da znam vrlo dobro da je veca rezolucija bolja
nego manja i da su ostale specifikacije laptopa 100% identicne, znaci da nije moguce da je jedan puno "jaci" od drugog (osim sto se tice ekrana).

Ona pogleda moju narudzbu i vidi da se treba zamljeniti taj nihov slabiji Thinkpad T420 za Thinkpad T420S sa boljim ekranom i
kaze mi da ce mi javiti kad budu dobili T420s od nabavnika (ili kako god se to zove). Po mom pitanje kad ce to biti je bio odgovor "kad bude".
Odgovor na moja pitanja "Pa kad mislite da ce biti to, mozda za jos 15 dana ili mozda za pola godine?" je bio isti; "kad bude"..

Eh, koja su sad moja zakonska prava kao potrosaca ovdje?
Koji je vremenski period sto moram dati prodavacu da nadje Thinkpad T420S sa 1600x900 HD+ ekranom i da li imam pravo na povrat pare inace?
hfaruk10
Posts: 45
Joined: 20/11/2015 15:08

#2 Re: Zakon o zastiti potrosaca - online shopping u BiH? Dostavljeno losiji laptop nego sto je naruceno i placeno.

Post by hfaruk10 »

Očigledno je da se radi o nedostatku na proizvodu. Taj nedostatak se ogleda u tome da je vama dostavljen proizvod koji ne zadovoljava u pogledu kvalitete i ostalih bitnih svojstava proizvoda.

Načelno u slučaju nedostatka kupac - fizičko lice ima pravo da od prodavca zahtjeva da:
a) zamijeni proizvod sa nedostatkom drugim identičnim novim ispravnim proizvodom;
b) vrati plaćeni iznos i nadoknadi stvarne razumne troškove povratka proizvoda sa nedostatkom;
c) ukloni nedostatak na proizvodu o svom trošku.

Savjetujem da uputite pismeni zahtjev u dvije kopije prodavcu. Zahtjevajte da vam u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača BiH zamijeni proizvod sa onim koji ste prvobitno tražili, ili zahtjevajte da vam izvrši povrat novca s tim da mu vratite proizvod.

Ukoliko bez odgode ne riješi vaš zahtjev, kontaktirajte sljedeće institucije:
http://moje-pravo.com/index.php/topic,2 ... tml#msg402

Imate i Zakon o obl. odnosima koji propisuje da nedostatak postoji:

1) ako stvar nema potrebna svojstva za njenu redovnu upotrebu ili za promet;
2) ako stvar nema potrebna svojstva za naročitu upotrebu za koju je kupac nabavlja, a
koja je bila poznata prodavcu, ili mu je morala biti poznata;
3) ako stvar nema svojstva i odlike koje su izričito ili prećutno ugovorene, odnosno
propisane;
4) kad je prodavac predao stvar koja nije saobrazna uzorku ili modelu, osim ako su
uzorak ili model pokazali samo radi obavještenja.

Po ZOO imate pravo da vam prodavac:
- da vam preda proizvod koji ste zahtjevali i koji odgovara vama
- da vam umanji cijenu i da zadržite taj laptop
- da raskinete ugovor i zatražite povrat novca.

Ispunili ste bitan uslov a to je da ste u roku od 8 dana od dana pregleda proizvoda (koji morate obaviti u razumno vrijeme - kada vam se proizvod dostavi ili od dana preuzimanja proizvoda) obavijestili prodavca o nedostatku.

Možete se pozvati ili na ZOO ili na ZOZP, koji god vam pruža više zaštite.
Last edited by hfaruk10 on 08/06/2019 08:47, edited 2 times in total.
User avatar
motachjointa
Posts: 843
Joined: 27/06/2007 00:49

#3 Re: Zakon o zastiti potrosaca - online shopping u BiH? Dostavljeno losiji laptop nego sto je naruceno i placeno.

Post by motachjointa »

Ako ti sta znaci mogu potvrditi da je sa tim šopom uvijek natezanje, ima na stanju, nema, objavljuju oglase za artikle koje nemaju... Ali opet ima i ona koliko para toliko i muzike, tako da :roll:
Sarajevo1970
Posts: 779
Joined: 31/12/2007 23:08
Location: 薩拉熱窩,波斯尼亞

#4 Re: Zakon o zastiti potrosaca - online shopping u BiH? Dostavljeno losiji laptop nego sto je naruceno i placeno.

Post by Sarajevo1970 »

hfaruk10 wrote: Ispunili ste bitan uslov a to je da ste u roku od 8 dana od dana pregleda proizvoda (koji morate obaviti u razumno vrijeme - kada vam se proizvod dostavi ili od dana preuzimanja proizvoda) obavijestili prodavca o nedostatku.

Možete se pozvati ili na ZOO ili na ZOZP, koji god vam pruža više zaštite.
Cim je kutija otvorena je vidio da to nije laptop koji je narucen a cim je upalio ga vidio je da je i ekran taj sa losijom rezolucijom.
Ja sam njima cak I nudio da se zamjeni za nekim jeftinijem modelu sa tim HD+ ekranom ako imaju na stanju ali nisu imali.
Bas ti hvala, tvoja informacija ce mi puno pomoci. :thumbup:

/edit
Evo sad sam ih opet kontaktirao preko chat-a (radi chatlogs) ali sam bio bolje pripremljen zbog tvog savjeta i informacije.
Izgleda da ce me "direktor" te firme kontaktirati iduci ponedeljak (10/06). Bas me zanima kakav prijdlog/soluciju ce imati..
Image
(yay capslock stress :lol: )

motachjointa wrote:Ako ti sta znaci mogu potvrditi da je sa tim šopom uvijek natezanje, ima na stanju, nema, objavljuju oglase za artikle koje nemaju... Ali opet ima i ona koliko para toliko i muzike, tako da :roll:
Eto vidis, nisam to znao. Inace uradim malo boli "research" kad kupujem online ali se malo zurilo pa nisam imao kad.
Sto se tice "koliko para toliko i muzike", to se slazem 100%. Ali nemoze biti tako da kupis i platis neki specifican model laptopa a prodavac
ti salje sta on zeli. Zamisli narucis kod dealera Golf GTD a oni ti isporucu Golf-a TDi kao "pa i ovo je golf dizel, neces primjetiti razliku' :roll:
Sarajevo1970
Posts: 779
Joined: 31/12/2007 23:08
Location: 薩拉熱窩,波斯尼亞

#5 Re: Zakon o zastiti potrosaca - online shopping u BiH? Dostavljeno losiji laptop nego sto je naruceno i placeno.

Post by Sarajevo1970 »

Update! :bih:

Naravno taj ponedeljak nisu nazvali, nit utorak. Nego sam ja njih kontaktirao u srijedu i objasnio koji ce biti koraci sledeci po zakonu kao
sto je hfaruk10 objasnio. Odjednom panika i obecanje da ce me sutra neko 100% sigurno nazvati. Reko hajd, pa da vidim i to. Kad sutradan
oko 9 ujutru stvarno zvoni telefon. Gospodja na telefonu iz firme ProComp. Fino se izvinila nekoliko puta i rekla da jos uvijek taj T420s sa
HD+ ekranom nemaju na stanju da mi posalju ali me pita bi li ja se ljutio ako mi posalju skuplji i bolji (brzi CPU) T430 sa HD+ ekranom?
Naravno bez ikakvog doplatka jer sam I dugo cekao a i da oni malo svoju gresku popravu. Naravno i troskovi brze poste njihove da se vrati
taj laptop sto su greskom poslali + novi meni. Reko nema problema i tako je i bilo. Sutradan dosao kurir po moj laptop i cim su oni sutradan
primili, meni su poslali taj skuplji/boli T430 koji sam danas primio. Moram reci da je stvarno kao nov, ima novu bateriju i 90w punjac umjesto standardni 65w. Garancija od 12 mjeseci vazi od danasnjeg dana.

Image

Ipak znaci da ako neka firma primjeti da neko zna zakon i da je taj voljan ih ako treba tuziti i zbog manji vrijednosti, da se odmah drugacije (profesionalnije) ponasaju. Jos jednom velika hvala gosp. hfaruk10, bez njegove pomoci mislim da se ovo nebi ovako dobro zavrsilo! :thumbup: :thumbup:
kuli1961
Posts: 2430
Joined: 06/08/2014 09:47
Location: Banja Luka

#6 Re: Zakon o zastiti potrosaca - online shopping u BiH? Dostavljeno losiji laptop nego sto je naruceno i placeno.

Post by kuli1961 »

Dobro je sto se zavrsilo na tvoje zadovoljstvo- bolji proizvod za nize novca. Naizgled, prodavac se na taj nacin iskupio. Medjutim, prateci tok dogadjaja i sadrzinu razgovora izmedju tebe i prodavca, ja tu vidim vrlo ozbiljan problem : oglasen je ODREDJENI PROIZVOD za ODREDJENU CIJENU, ti si ponudu prihvatio, narucio ga i platio, a dobio drugi proizvod, losijih karakteristika. Uslijedilo je uvjeravanje da se: "razlika ne primjeti, da su ostale komponente iste, da je isporuceni proizvod u nekim segmentima bolji.." itd itd.... sto nema veze s mozgom!
Ne govorimo o karakteristikama isporucenog proizvoda, vec o cinjenici da ti NIJE isporucen proizvod koji si narucio.
Kulminacija je bila-"isporucicemo ugovoreno i placeno KAD ga nabavimo, a BICE- KAD BUDE".
E to je sustina problema kod nekih nasih prodavaca. Bas ih zaboli ona stvar za kupca, ponasaju se kao da smo mi tu radi njih, a ne oni radi nas. Treba da smo presretni sto su uopste pristali da nam nesto prodaju i to ne ono naruceno???? WTF???
Sve mi to debelo smrdi na ono- APP. tj, Ako -Prodje- Prodje.
Koliko ljudi koji su se nasli u situaciji kao sto je tvoja, uopste zna kako da trazi pomoc za ovakvo desavanje? Vjerujem, zanemarljiv broj. Tuzno je sto je rjesavanje ovakve situacije spalo na to da se preko foruma trazi kvalitetan pravni savjet. Dok ne zazivi pravilo "15 days money back guarantee", ovakve situacije ce se svakodnevno desavati.
Prodavci moraju znati da kad na oglasniku daju ponudu za neki proizvod, kupac je prihvati, pa jos i plati cijenu, ugovor je zakljucen i mora se izvrsiti. Moguce su greske, nesporno, ali tada prodavac PRVI mora da kupcu ponudi neku od opcija koje je opisao hfaruk10, a ne da munta i valja kupcu....
Suprotan primjer- pred proslu zimu sam preko ekupi.ba narucio zimske gume, na chat- u mi je potvrdjen DOT iz 2018, gume stigle, nije taj DOT; gume nisam htio primiti- vratio ih, potom na chatu prigovorio, uslijedilo je trenutno izvinjenje, a sutradan su isporucili gume kako su ugovorene, te tokom dana me telefonom zvali da provjere da li je ok.
hfaruk10
Posts: 45
Joined: 20/11/2015 15:08

#7 Re: Zakon o zastiti potrosaca - online shopping u BiH? Dostavljeno losiji laptop nego sto je naruceno i placeno.

Post by hfaruk10 »

Sarajevo1970 wrote:Update! :bih:

Naravno taj ponedeljak nisu nazvali, nit utorak. Nego sam ja njih kontaktirao u srijedu i objasnio koji ce biti koraci sledeci po zakonu kao
sto je hfaruk10 objasnio. Odjednom panika i obecanje da ce me sutra neko 100% sigurno nazvati. Reko hajd, pa da vidim i to. Kad sutradan
oko 9 ujutru stvarno zvoni telefon. Gospodja na telefonu iz firme ProComp. Fino se izvinila nekoliko puta i rekla da jos uvijek taj T420s sa
HD+ ekranom nemaju na stanju da mi posalju ali me pita bi li ja se ljutio ako mi posalju skuplji i bolji (brzi CPU) T430 sa HD+ ekranom?
Naravno bez ikakvog doplatka jer sam I dugo cekao a i da oni malo svoju gresku popravu. Naravno i troskovi brze poste njihove da se vrati
taj laptop sto su greskom poslali + novi meni. Reko nema problema i tako je i bilo. Sutradan dosao kurir po moj laptop i cim su oni sutradan
primili, meni su poslali taj skuplji/boli T430 koji sam danas primio. Moram reci da je stvarno kao nov, ima novu bateriju i 90w punjac umjesto standardni 65w. Garancija od 12 mjeseci vazi od danasnjeg dana.

Image

Ipak znaci da ako neka firma primjeti da neko zna zakon i da je taj voljan ih ako treba tuziti i zbog manji vrijednosti, da se odmah drugacije (profesionalnije) ponasaju. Jos jednom velika hvala gosp. hfaruk10, bez njegove pomoci mislim da se ovo nebi ovako dobro zavrsilo! :thumbup: :thumbup:
Baš mi je drago što je završilo sve ok. Ja sam iskreno mislio da ćete morati poduzimati ozbiljne pravne radnje ali drago mi je što ste to na kraju riješili bez previše troškova.

Pozz
dorkcic
Posts: 753
Joined: 19/12/2008 20:26

#8 Re: Zakon o zastiti potrosaca - online shopping u BiH? Dostavljeno losiji laptop nego sto je naruceno i placeno.

Post by dorkcic »

kuli1961 wrote:Dobro je sto se zavrsilo na tvoje zadovoljstvo- bolji proizvod za nize novca. Naizgled, prodavac se na taj nacin iskupio. Medjutim, prateci tok dogadjaja i sadrzinu razgovora izmedju tebe i prodavca, ja tu vidim vrlo ozbiljan problem : oglasen je ODREDJENI PROIZVOD za ODREDJENU CIJENU, ti si ponudu prihvatio, narucio ga i platio, a dobio drugi proizvod, losijih karakteristika. Uslijedilo je uvjeravanje da se: "razlika ne primjeti, da su ostale komponente iste, da je isporuceni proizvod u nekim segmentima bolji.." itd itd.... sto nema veze s mozgom!
Ne govorimo o karakteristikama isporucenog proizvoda, vec o cinjenici da ti NIJE isporucen proizvod koji si narucio.
Kulminacija je bila-"isporucicemo ugovoreno i placeno KAD ga nabavimo, a BICE- KAD BUDE"
.
E to je sustina problema kod nekih nasih prodavaca. Bas ih zaboli ona stvar za kupca, ponasaju se kao da smo mi tu radi njih, a ne oni radi nas. Treba da smo presretni sto su uopste pristali da nam nesto prodaju i to ne ono naruceno???? WTF???
Sve mi to debelo smrdi na ono- APP. tj, Ako -Prodje- Prodje.
Koliko ljudi koji su se nasli u situaciji kao sto je tvoja, uopste zna kako da trazi pomoc za ovakvo desavanje? Vjerujem, zanemarljiv broj. Tuzno je sto je rjesavanje ovakve situacije spalo na to da se preko foruma trazi kvalitetan pravni savjet. Dok ne zazivi pravilo "15 days money back guarantee", ovakve situacije ce se svakodnevno desavati.
Prodavci moraju znati da kad na oglasniku daju ponudu za neki proizvod, kupac je prihvati, pa jos i plati cijenu, ugovor je zakljucen i mora se izvrsiti. Moguce su greske, nesporno, ali tada prodavac PRVI mora da kupcu ponudi neku od opcija koje je opisao hfaruk10, a ne da munta i valja kupcu....
Suprotan primjer- pred proslu zimu sam preko ekupi.ba narucio zimske gume, na chat- u mi je potvrdjen DOT iz 2018, gume stigle, nije taj DOT; gume nisam htio primiti- vratio ih, potom na chatu prigovorio, uslijedilo je trenutno izvinjenje, a sutradan su isporucili gume kako su ugovorene, te tokom dana me telefonom zvali da provjere da li je ok.
Ovako se i TechnoShop (Stanić-Trade) ponaša, ne do Bog da im platiš unaprijed za nešto preko online shopa, a oni to nemaju na stanju (iako na stranici piše da jeste na stanju), dva mjeseca ćeš se ganjati s njima samo da ti vrate pare. U mom slučaju nisu uopšte ništa ni poslali, već je bilo upravo ovo "kad bude, biće". Sa mnom i mojima su završili za sva vremena.
Post Reply