Zagađenost zraka u gradovima BiH | Aktuelno stanje i rješenja

Rasprave na razne teme... Ako ne znate gdje poslati poruku, pošaljite je ovdje.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
karanana
Posts: 47251
Joined: 26/02/2004 00:00

#101 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by karanana »

zasto je otoka uvijek najgora?
jel jednostavno zato sto je tu mjerna prikolica a recimo na stupu je nema?
probook
Posts: 4591
Joined: 13/10/2013 22:38

#102 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by probook »

A u Mostaru danima ovako

Image
preludezalude
Posts: 5624
Joined: 07/03/2012 00:09

#103 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by preludezalude »

Drvosjeca iz Dejcica wrote:
Par-nepar je također restrikcija na osnovu brojeva tako da se ne slažem da je nezakonito ograničiti kretanje vozila i ispod neke norme. Kolega je ranije postao i zakon koji to dozvoljava, evo još jednom.


Dakle vandredne mjere traže vandredne okolnosti, tako je svugdje u svijetu. Normu zagađenja u saobraćajnu ne određuje tehnički pregled već proizvođač vozila. Recimo kupiš novo vozilo i u saobraćajnu se upisuju podaci o zagađenu od proizvođača ne od lokalnog tehničkog pregleda, tako je koliko znam svugdje u svijetu. Skidanje katalizatora je drugi par cipela i to treba sankcionisati recimo priliom tehničkog koji moraš obaviti. Tenički ustanovi da nemaš katalizator a u dokumentaciji tog modela stoji da ima onda lijepo ide prijava automatski policiji. Tako to treba regulisati i to nije problem onih koji se drže zakona, kontaš?

Ugradnja plina kod nas je isto nakaradna kao i sve drugo. Ako si već ugradio plin onda treba imati neki certifikat koji će biti upisan u saobraćajnu sa novom normom. Ali ni to nije tako jednostavno jer znamo da neko i pored plina može voziti i na benzin tako da je diskutailno koliko stvarno zagađuju takva vozila. Na kraju šta da radimo sa električnim vozilima koji de fakto imaju emisiju izduvnih gasova 0? Takva vozila polako postaju stvarnost i kod nas.
Pricas mnogo a kazes nista. Par-nepar je naravno restrikcija ali bez segregacije jer se ne moze ustanoviti ko zagadjuje a ko ne samo po onome sta pise u saobracajnoj. U saobracajnoj pise koju normu zadovoljava vozilo koje je fabrika proizvela, a ne norma koju vozilo trenutno zadovoljava. Posto prilikom registracije i tehnickog pregleda ne postoje norme izduvnih gasova koje kazu koje vozilo ne zadovoljava tehnicku ispravnost, automatski ne moras odrzavati vozilo da zadovoljava normu koja pise u saobracajnoj i sva su vozila tehnicki ispravna. Dolazi se do zakljucka da je golem broj vozila na cesti koji zagadjuju prekomjerno. Kod nasih tehnickih pregleda jos uvijek ta norma, eko norme, norme zagadjenja, izduvni gasovi itd... ne igraju nikakvu ulogu. Ako je tehnicki pregled rekao da je vozilo tehnicki ispravno onda je ispravno. Nitko naknadno ne moze reci da neko vozilo vise zagadjuje od nekog drugog. Sto se tice plina, opet pricas napamet i nisi uopste upoznat. Plin moze ugraditi svaki majstor ali vozilo se nece moci registrovati ako plinsku instalaciju nije ugradio ovlasteni servis i ako nema svu dokumentaciju. Naravno mora biti i atestirana plinska instalacija. Tek nakon toga vozilo moze proci tehnicki pregled, biti registrovano i upisan plin u saobracajnu. Vidis da nisi uopste upoznat. Mlatis praznu slamu sa svojim autom euro 5 norme i kako vise platis porez. A moje vozilo koje je euro 2 sa ugradjenim plinom sigurno zagadjuje manje od tvog auta. A to da ce neko voziti na benzin a ima plin... stvarno si smijesan sa ovom izjavom.
Ali eto... svako ima svoje misljenje. A moje misljenje je da je ova odluka protuzakonita, krsi ljudska prava, pravo na slobodno kretanje i zadire tj oduzima steceno pravo.
mg
Posts: 976
Joined: 22/07/2004 19:28

#104 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by mg »

Sinoc i juros otoka i ilidza opet skoro 200.

Lose je stanje opet.
User avatar
dječak sa šibicama
Posts: 40793
Joined: 29/06/2011 23:39

#105 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by dječak sa šibicama »

Za sve je kriv Dodik.

(ovi cekaju da narod pocne umirati, onda ce kao nesto uraditi, izdati saopcenje recimo)
User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16757
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

#106 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Drvosjeca iz Dejcica »

preludezalude wrote: Pricas mnogo a kazes nista. Par-nepar je naravno restrikcija ali bez segregacije jer se ne moze ustanoviti ko zagadjuje a ko ne samo po onome sta pise u saobracajnoj. U saobracajnoj pise koju normu zadovoljava vozilo koje je fabrika proizvela, a ne norma koju vozilo trenutno zadovoljava. Posto prilikom registracije i tehnickog pregleda ne postoje norme izduvnih gasova koje kazu koje vozilo ne zadovoljava tehnicku ispravnost, automatski ne moras odrzavati vozilo da zadovoljava normu koja pise u saobracajnoj i sva su vozila tehnicki ispravna. Dolazi se do zakljucka da je golem broj vozila na cesti koji zagadjuju prekomjerno. Kod nasih tehnickih pregleda jos uvijek ta norma, eko norme, norme zagadjenja, izduvni gasovi itd... ne igraju nikakvu ulogu. Ako je tehnicki pregled rekao da je vozilo tehnicki ispravno onda je ispravno. Nitko naknadno ne moze reci da neko vozilo vise zagadjuje od nekog drugog. Sto se tice plina, opet pricas napamet i nisi uopste upoznat. Plin moze ugraditi svaki majstor ali vozilo se nece moci registrovati ako plinsku instalaciju nije ugradio ovlasteni servis i ako nema svu dokumentaciju. Naravno mora biti i atestirana plinska instalacija. Tek nakon toga vozilo moze proci tehnicki pregled, biti registrovano i upisan plin u saobracajnu. Vidis da nisi uopste upoznat. Mlatis praznu slamu sa svojim autom euro 5 norme i kako vise platis porez. A moje vozilo koje je euro 2 sa ugradjenim plinom sigurno zagadjuje manje od tvog auta. A to da ce neko voziti na benzin a ima plin... stvarno si smijesan sa ovom izjavom.
Ali eto... svako ima svoje misljenje. A moje misljenje je da je ova odluka protuzakonita, krsi ljudska prava, pravo na slobodno kretanje i zadire tj oduzima steceno pravo.
Ne bih ja da pišem kilometarske komentare kao ti i da idemo dalje u off ali samo par stvari da dodam... Relevantno je ono šta piše u saobraćanoj a ne ono šta ti ili neko drugi misli, tako je u svakoj zemlji. Drugi par cipela je što naši tehnički pregledi ne kontrolišu taj dio pa ako ti odstupa od te norme onda lijepo moraš u servis da se otkloni kvar ili smetnja. Tako je na zapadu. Ostatak tvog zapomaganja i kukanja oko normi je samo mlačenje prazne slame. Ti si izgleda jedan od onih što bi da vozi 3000 kubika ali da troši k'o Golf D2 iza 1980. godine, po mogućnosti da na redovan servis ide svake prestupne godine i da vozi na gumama starim 10 godina sa "dobrom šarom". Takvi su mi najdraži, viđam ih po cesti, često sa stane sa podignutom haubom i izlizanim gumama kažu "niskoprofilnim" gumama. :roll: Čovjek ti je lijepo postavio član zakona koji dopušta u određenim situacijama vandrednih okolnosti restrikciju kretanja određenih kategorija i normi vozila a ti i dalje guslaš po svom. Nastavi samo ali nisu ti krivi ljudi koji voze Euro5. Tu svoju frustraciju i ljutnju moraš usmjeriti u drugom smijeru. Živio.
mg
Posts: 976
Joined: 22/07/2004 19:28

#107 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by mg »

Sve dok ljudi misle da iz kokuzluka mogu izvlacit neka prava, nista se popraviti nece.

Kao npr. "Ja nemam para za plin, pa cu lozit stare cipele, moram se grijat"

Ili ova polemika oko zabrane kretanja odredjenih vozila!

Da ima drzave, uvela bi se kontrola cumura koji se lozi, inspekcija kotlovnica i rigorozni vanredni tehnicki pregledi.

To sto neko nema posla, zivota i para i probleme rjesava tako da lozi stare cipele, vozi oldtimer na loz ulje i tako zagadjuje do te mjere da postaje javni zdravstveni rizik, nije problem sviju nas!

Svi su prigrlili ovu mizeriju od zivota, al ne pomjeraju guzu da nesto promjene.
preludezalude
Posts: 5624
Joined: 07/03/2012 00:09

#108 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by preludezalude »

Drvosjeca iz Dejcica wrote:
preludezalude wrote: Pricas mnogo a kazes nista. Par-nepar je naravno restrikcija ali bez segregacije jer se ne moze ustanoviti ko zagadjuje a ko ne samo po onome sta pise u saobracajnoj. U saobracajnoj pise koju normu zadovoljava vozilo koje je fabrika proizvela, a ne norma koju vozilo trenutno zadovoljava. Posto prilikom registracije i tehnickog pregleda ne postoje norme izduvnih gasova koje kazu koje vozilo ne zadovoljava tehnicku ispravnost, automatski ne moras odrzavati vozilo da zadovoljava normu koja pise u saobracajnoj i sva su vozila tehnicki ispravna. Dolazi se do zakljucka da je golem broj vozila na cesti koji zagadjuju prekomjerno. Kod nasih tehnickih pregleda jos uvijek ta norma, eko norme, norme zagadjenja, izduvni gasovi itd... ne igraju nikakvu ulogu. Ako je tehnicki pregled rekao da je vozilo tehnicki ispravno onda je ispravno. Nitko naknadno ne moze reci da neko vozilo vise zagadjuje od nekog drugog. Sto se tice plina, opet pricas napamet i nisi uopste upoznat. Plin moze ugraditi svaki majstor ali vozilo se nece moci registrovati ako plinsku instalaciju nije ugradio ovlasteni servis i ako nema svu dokumentaciju. Naravno mora biti i atestirana plinska instalacija. Tek nakon toga vozilo moze proci tehnicki pregled, biti registrovano i upisan plin u saobracajnu. Vidis da nisi uopste upoznat. Mlatis praznu slamu sa svojim autom euro 5 norme i kako vise platis porez. A moje vozilo koje je euro 2 sa ugradjenim plinom sigurno zagadjuje manje od tvog auta. A to da ce neko voziti na benzin a ima plin... stvarno si smijesan sa ovom izjavom.
Ali eto... svako ima svoje misljenje. A moje misljenje je da je ova odluka protuzakonita, krsi ljudska prava, pravo na slobodno kretanje i zadire tj oduzima steceno pravo.
Ne bih ja da pišem kilometarske komentare kao ti i da idemo dalje u off ali samo par stvari da dodam... Relevantno je ono šta piše u saobraćanoj a ne ono šta ti ili neko drugi misli, tako je u svakoj zemlji. Drugi par cipela je što naši tehnički pregledi ne kontrolišu taj dio pa ako ti odstupa od te norme onda lijepo moraš u servis da se otkloni kvar ili smetnja. Tako je na zapadu. Ostatak tvog zapomaganja i kukanja oko normi je samo mlačenje prazne slame. Ti si izgleda jedan od onih što bi da vozi 3000 kubika ali da troši k'o Golf D2 iza 1980. godine, po mogućnosti da na redovan servis ide svake prestupne godine i da vozi na gumama starim 10 godina sa "dobrom šarom". Takvi su mi najdraži, viđam ih po cesti, često sa stane sa podignutom haubom i izlizanim gumama kažu "niskoprofilnim" gumama. :roll: Čovjek ti je lijepo postavio član zakona koji dopušta u određenim situacijama vandrednih okolnosti restrikciju kretanja određenih kategorija i normi vozila a ti i dalje guslaš po svom. Nastavi samo ali nisu ti krivi ljudi koji voze Euro5. Tu svoju frustraciju i ljutnju moraš usmjeriti u drugom smijeru. Živio.
Moram i ja tebi odgovoriti na par tvojih komentara iz ovoga posta. Prvo, malo si pogrijesio, nije 3000 kubika nego 5000 kubika i trosi kao tvoj autic mozda i manje. Da li te mozda ovo boli? Drugo, kao sto kazes saobracajna je relevantna. Da, slazem se potpuno. Saobracajna kaze da je auto tehnicki ispravno i da se moze voziti godinu dana. Sva restrikcija je oduzimanje stecenog prava. Ako neznas sta je to, a ti lijepo kod advokata se raspitaj. A to sta ti vidjas po cesti je diskutabilno. Da li vidjas gomilu VW vozila kojima u saobracajnoj pise euro 5 a dokazano je i VW je priznao da su lazni podaci i da ta vozila ne zadovoljavaju cak ni euro 3.
Zivio i ti meni.
preludezalude
Posts: 5624
Joined: 07/03/2012 00:09

#109 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by preludezalude »

mg wrote:Sve dok ljudi misle da iz kokuzluka mogu izvlacit neka prava, nista se popraviti nece.

Kao npr. "Ja nemam para za plin, pa cu lozit stare cipele, moram se grijat"

Ili ova polemika oko zabrane kretanja odredjenih vozila!

Da ima drzave, uvela bi se kontrola cumura koji se lozi, inspekcija kotlovnica i rigorozni vanredni tehnicki pregledi.

To sto neko nema posla, zivota i para i probleme rjesava tako da lozi stare cipele, vozi oldtimer na loz ulje i tako zagadjuje do te mjere da postaje javni zdravstveni rizik, nije problem sviju nas!

Svi su prigrlili ovu mizeriju od zivota, al ne pomjeraju guzu da nesto promjene.
Potpuno si u pravu. Ovo sto oni sad pokusavaju uciniti nije rjesenje problema. Oni rjesavaju od repa a ne od glave. Pokusavaju rijesiti posljedicu a ne uzrok.
User avatar
tututuuuu
Posts: 2600
Joined: 28/08/2015 22:58

#110 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by tututuuuu »

Ja sinoc otvorio da "izracim" od cigara, tu gresku vise necu napraviti.
Tarzo
Posts: 307
Joined: 09/08/2015 18:22

#111 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Tarzo »

Koliko vidim, veći dio rasprave vodi se oko Euro standarda automobila.
Neću reći da automobili ne utiču na zagađenje, ali mislim da je to nekoh 30% maksimalno od ukupnog zagađenja.

Mislim da je ključni problem zagađenja što je u zadnjih 5-6 godina 80-90% kuća odustalo od grijanja na plin i sada
koriste ugalj kao energent.
Dovoljno je ući u bilo koje naselje na rubnim područjima grada, gdje su uglavnom kuće, pa će se osjetiti onaj teški
smrad koji je produkt sagorijevanja jako nekvalitetnog uglja.
U cijelim ulicama mogu se na prste nabrojati domaćinstva koja još uvijek koriste plin kao energent.

Rješenja poput restrikicija upotrebe auomobila sa ovom ili onom Euro normom su kratkoročna i neće bitno riješiti problem.
Potpuno rješenje je grijanje iz termoelektrane Kakanj - http://forum.klix.ba/toplovod-te-kakanj ... 34472.html -, ali to je u ovakvoj državi i sa ovakvom vlašću vjerovatno u domenu naučne fantastike.
User avatar
tututuuuu
Posts: 2600
Joined: 28/08/2015 22:58

#112 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by tututuuuu »

Ma ja zivim u centru iz dimnjaka izlazi taj nepodnosljivi smrad. I to su dimnjaci napravljeni 4 metra od mog prozora. Pa zracim ovisno kako vjetar puse, kad okrene brzo zatvaraj prozore. :D

Ljudi loze sve i svasta danas. Kriva je naravno vlast koja nista ne radi osim sto ceka iducu placu.
User avatar
bach
Posts: 3478
Joined: 05/11/2005 11:52

#113 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by bach »

Tarzo wrote:Koliko vidim, veći dio rasprave vodi se oko Euro standarda automobila.
Neću reći da automobili ne utiču na zagađenje, ali mislim da je to nekoh 30% maksimalno od ukupnog zagađenja.

Mislim da je ključni problem zagađenja što je u zadnjih 5-6 godina 80-90% kuća odustalo od grijanja na plin i sada
koriste ugalj kao energent.
Dovoljno je ući u bilo koje naselje na rubnim područjima grada, gdje su uglavnom kuće, pa će se osjetiti onaj teški
smrad koji je produkt sagorijevanja jako nekvalitetnog uglja.
U cijelim ulicama mogu se na prste nabrojati domaćinstva koja još uvijek koriste plin kao energent.

Rješenja poput restrikicija upotrebe auomobila sa ovom ili onom Euro normom su kratkoročna i neće bitno riješiti problem.
Potpuno rješenje je grijanje iz termoelektrane Kakanj - http://forum.klix.ba/toplovod-te-kakanj ... 34472.html -, ali to je u ovakvoj državi i sa ovakvom vlašću vjerovatno u domenu naučne fantastike.
Kuća do moje, jedan od direktora jedne banke, jednom se ppohvalio da ima 3.5 milje platu. Supriga mu doktorica, imaju i stan koji izdaju. Odustao od plina i grije se na ugalj. Kuća sa druga strane, gazda, tri neke firme ima, tri auta, kuću na moru...Taj loži sve što može da gori...Plastiku, gume, stare monitore, cipele...

A para imaju...
Tarzo
Posts: 307
Joined: 09/08/2015 18:22

#114 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Tarzo »

Drugi veliki problem jesu automobili, ali ne samo zbog Euro normi već zbog povećanog broja istih u saobraćaju.

Umjesto da se u godinama nakon rata "prepisivalo" nešto korisno od dobro riješenih EU gradova, ovdje se sistematski uništavao GRAS, pa isti koriste ljudi koji baš moraju.
Daleko isplativije i manje stresno bi bilo na posao ići gradskim prevozom, ali je jasno zbog čega ljudi ako imaju mogućnost isti izbjegavaju.

Treba samo pogledati kolone u periodu od 07-09 i tamo negdje 15-18 sati. U svakom drugom, ako ne i dva od tri automobila vozi se samo po jedna osoba.

Za eventualni oporavak GRAS-a, i što je još gore za promjenu svijesti stanovnika glavnog grada bojim se da će trebati decenije.
mg
Posts: 976
Joined: 22/07/2004 19:28

#115 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by mg »

Polutant Vrijedn. Jed.mj.
NO 68.0 ug/m3
NO2 125.1 ug/m3
NOx 193.1 ug/m3
PM10 256.0 ug/m3
SO2 108.8 ug/m3

Trenutno Otoka. Jutros bilo 200!

http://www.klix.ba/vijesti/svijet/kina- ... /151219053

Evo ponovno na 300 pm10 cestica vanredno stanje.

Kod nas je vikend, juce su mudro ukinuli epizode pripravnosti i sad su po odlucujucim sijelima do ponedeljka. Jer svakako premijer je kupio fax sporta, nije neko ko je u zivotu osim poltronstva imao neke reztultate.
mg
Posts: 976
Joined: 22/07/2004 19:28

#116 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by mg »

Ako se malo zabavite sa podacima sa www.air-monitoring.ba vidjet cete da recimo otoka ima od 1 decembra prosjek od najmanje 150 pm 10 cestica, sto je 8 puta vise od dozvoljenog!!

Niko se nije oglasio, iako se glavni grad gusi u otrovu!

Jezivo!
User avatar
tututuuuu
Posts: 2600
Joined: 28/08/2015 22:58

#117 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by tututuuuu »

Zato je rak pluca i i gornjeg respiratornog trakta u porastu svake godine, iako potrosnja cigareta opada.

http://www.vecernji.ba/od-raka-se-vise- ... ini-494656

Najvise raka u mjestima gdje je i zagadjenje najvece. Al nek ljudi slobodno loze sta hoce, to je njihovo pravo, to sto ce zbog tog neko dobiti rak jebat ga.
Last edited by tututuuuu on 19/12/2015 15:27, edited 1 time in total.
User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16757
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

#118 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Drvosjeca iz Dejcica »

preludezalude wrote: Moram i ja tebi odgovoriti na par tvojih komentara iz ovoga posta. Prvo, malo si pogrijesio, nije 3000 kubika nego 5000 kubika i trosi kao tvoj autic mozda i manje. Da li te mozda ovo boli? Drugo, kao sto kazes saobracajna je relevantna. Da, slazem se potpuno. Saobracajna kaze da je auto tehnicki ispravno i da se moze voziti godinu dana. Sva restrikcija je oduzimanje stecenog prava. Ako neznas sta je to, a ti lijepo kod advokata se raspitaj. A to sta ti vidjas po cesti je diskutabilno. Da li vidjas gomilu VW vozila kojima u saobracajnoj pise euro 5 a dokazano je i VW je priznao da su lazni podaci i da ta vozila ne zadovoljavaju cak ni euro 3.
Zivio i ti meni.
Na djetinjaste nebuloze ne želim odgovarati, samo jedna digresija kada se fataš prava. Šta je sa pravima građana da dišu vazduh zadovoljavujeće kvalitete, da štite svoje zdravlje i zdravje svoje porodice? Ne možemo mi (ti ili ja) biti malo ravnopravniji u odnosu na druge i to je greška koju imaš u razmišljanju. Kada je u pitanju javni interes onda se prava pojedinca mogu i smiju malo ili privremeno uskratiti, tako je u svakom sistemu i državi.
mg
Posts: 976
Joined: 22/07/2004 19:28

#119 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by mg »

@preludezalude,

Kakva stecena prava ti vuces iz saobracajne? :lol:

Nema tu stecenih prava, to je samo registracija, odnosno potvrda da ispunjavas uslove da ucestvujes u javnom sabracaju.

To pravo ti nadlezni organ moze suspendovati kad pozeli. Recimk slanjem na vanredni tehnicki, iskljucenjem iz saobracaja zbog neispravnosti.

Posebno ukoliko se zakljuci da je vozilo zdrastveni rizik.

Pored toga, ako te odrede kao zagadjivaca, jer ne ispunjavas odredjene eko norme, jasno je da je to valjan osnov za ogranicenje ucestvovanja u javnom saobracaju.
Posebno, ukoliko bi proglasili vanredno stanje, mogu ti i oduzet vozilo ukoliko ga koristis.

Ali ja mislim da je cumur i sve ostalo sto se lozi, puno veci problem.
Seawolf
Posts: 7715
Joined: 14/06/2012 22:59

#120 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Seawolf »

preludezalude wrote:...Saobracajna kaze da je auto tehnicki ispravno i da se moze voziti godinu dana. Sva restrikcija je oduzimanje stecenog prava. Ako neznas sta je to, a ti lijepo kod advokata se raspitaj...
Saobraćajna dozvola kaže da se vozilo može voziti sve vrijeme između dva produženja registracije i tehnička pregleda. Ali ne i da se može voziti svukuda.

Npr. postoje restrikcije ovoga tipa:

Image
User avatar
nasa
Posts: 8023
Joined: 25/08/2012 16:46

#121 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by nasa »

probook wrote:A u Mostaru danima ovako

Image
treba te banovat za ovo :D
Forsaken
Posts: 825
Joined: 11/02/2005 10:51

#122 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Forsaken »

Zna vlast tačno šta treba učiniti i kako al odoše onda glasovi. Jer ako počnu provoditi zakone, rizikuju gubitak socijalnog mira. Oni idu metodom da ništa ne rade i čekaju vjetar, bolje to nego ljudima zabranjivat da voze 30+ godina stara auta, da lože jeftin ćumur ili gume, i slično jer jebga, odoše glasovi na izborima brate a možda se poremeti i socijalni mir .... Elem, kao i sve, vlast se drži one stare: ne talasaj
User avatar
Better Man
Posts: 16772
Joined: 01/10/2006 20:10

#123 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Better Man »

Treba sve neispravne automobile trajno isključiti iz saobraćaja i uvesti kao u svim metroploama svijeta plaćanje vožnje autom kroz centar grada.
preludezalude
Posts: 5624
Joined: 07/03/2012 00:09

#124 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by preludezalude »

mg wrote:@preludezalude,

Kakva stecena prava ti vuces iz saobracajne? :lol:

Nema tu stecenih prava, to je samo registracija, odnosno potvrda da ispunjavas uslove da ucestvujes u javnom sabracaju.

To pravo ti nadlezni organ moze suspendovati kad pozeli. Recimk slanjem na vanredni tehnicki, iskljucenjem iz saobracaja zbog neispravnosti.

Posebno ukoliko se zakljuci da je vozilo zdrastveni rizik.

Pored toga, ako te odrede kao zagadjivaca, jer ne ispunjavas odredjene eko norme, jasno je da je to valjan osnov za ogranicenje ucestvovanja u javnom saobracaju.
Posebno, ukoliko bi proglasili vanredno stanje, mogu ti i oduzet vozilo ukoliko ga koristis.

Ali ja mislim da je cumur i sve ostalo sto se lozi, puno veci problem.
Slazem se da su vozila najmanji problem sto uzrokuje zagadjenje.
Ali, sto kazes to je samo registracija....Naravno i to je steceno pravo da koristis vozilo godinu dana. Slazem se da nadlezni organ moze suspendovati to pravo slanjem na vanredni tehnicki. Jedino tako ga moze suspendovati tj ako ne zadovoljava tehnicki pregled. A posto na tehnickom pregledu euro norme ne igraju ulogu... vozilo ce zadovoljiti sto se toga tice. Ne moze drzava danas ti dati pravo a sutra ti ga oduzeti. A jos je znala naplatiti za to pravo da se koristi godinu dana. Hoce li taj sto je oduzeo to pravo vratiti novac koji je dat za to pravo? Vozilo nije zdravstveni rizik veci od TE Kakanj ili zeljezare Zenica ili... Njima je najlakse po narodu udariti i time pokusavaju ici linijom manjeg otpora. Ovo je takva nakaradna drzava da mogu raditi sta hoce i kako hoce. Zasto vec jednom ne uvedu eko norme prilikom tehnickog pregleda? Zasto vec jednom ne uvedu vece poreze za vozila koja vise zagadjuju? Zasto tehnicki pregledi ne rade rigoroznu kontrolu? Zasto se gradski oci ne potrude pa da mozda daju subvencije za one koji koriste ekoloski prihvatljivije grijanje? Treba rjesavati uzrok problema a ne posljedicu problema. Ne treba postavljati pitanje zasto je zrak zagadjen. Svi znamo odgovor na to. Treba postaviti pitanje zasto zagadjivaci zagadjuju. Odgovor je: Drzava mu je dopustila. Od vrha treba krenuti rjesavati probleme. Uvesti nove zakone, stroge norme, kontrole...za sve zagadjivace, naravno i za automobile.
preludezalude
Posts: 5624
Joined: 07/03/2012 00:09

#125 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by preludezalude »

Seawolf wrote:
preludezalude wrote:...Saobracajna kaze da je auto tehnicki ispravno i da se moze voziti godinu dana. Sva restrikcija je oduzimanje stecenog prava. Ako neznas sta je to, a ti lijepo kod advokata se raspitaj...
Saobraćajna dozvola kaže da se vozilo može voziti sve vrijeme između dva produženja registracije i tehnička pregleda. Ali ne i da se može voziti svukuda.

Npr. postoje restrikcije ovoga tipa:

Image
Naravno, i ovo je super rjesenje... ali u drzavi u kojoj postoje eko norme. U nasoj drzavi ne postoje eko norme. I kad jednog dana uvedu eko norme, trebalo bi zabraniti vozilima sa niskom eko normom voznju gradom.
Post Reply