Za predane Allahu dž.š.

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#2176 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by korektno »

Nisu neki, ummet je složan na vjerodostojnosti Buharijine i Muslimove, a pogotovo Buharijine zbirke hadisa.
Ne bih da se upuštam oko nedefinisanog i od nevjernika i šiija, obožavaoca grobova, isforsirsnog termina "vehabija", mislim da je prevelik to zalogaj za tebe, ipak osnovne termine, postulate akidetsku/uvjerenja Ehli Sunneta ne možeš pohvatati.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7777
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#2177 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by Idemedosumom »

Tako je, šiije nisu dio ummeta, oni su ćafiri prokleti, kako vehabije popularno kažu, "gori od židova."

Iako pojedine predaje iz navedenih zbirki hadisa idu upravu na ruku šiijama i njihovom vjerovanju, vjerovatno se radi o pogrešnom tumačenju spornih hadisa. Treba pitati prave, očišćene učenjake, to su oni koji su priznati od strane vehabija :)

Ako vehabije iz Saudije to ne smatraju isforsiranim terminom, ne znam zašto se ljudi s našeg područja toliko bune :?
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#2178 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by korektno »

"Vehabija, vehabije , vehabije, davije, davije, vehabije."
Brate, imaš problem.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7777
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#2179 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by Idemedosumom »

To ti je jedan od jačih argumenata danas. :kiss:

Nego šta reče za Ibn Hadžera, rahimehullah, pošto se ne slaže s Ibn Tejmijjom po pitanju mnogo čega, da li je valjan učenjak? Ili je valjan samo kada su u pitanju evlije i znanje?
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#2180 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by korektno »

Upozoravanje na izraze koji se ne smiju koristiti kada je riječ o Allahu

Veličanje Allaha je jedna od najveličanstvenijih metoda i ciljeva Tevhida (vjerovanje u Allahovu jednoću; tj, da je Allah jedini Gospodar svega, da ima Najljepša imena i svojstva i da samo njemu pripada pravo na obožavanje). Zbog toga se moramo kloniti nekih izraza koje nije dozvoljeno reći kada je riječ o Allahu s ciljem veličanja Njega.

Šejh Salih el-Fevzan, Allah ga sačuvao, kaže: “Allah je veličanstven, obaveza je veličati Ga, ali postoje izrazi koje nije dozvoljeno koristiti kada je riječ o Njemu i to iz poštovanja prema Njemu, a već su prenesene zabrane o njima.


Od tih riječi je da se kaže: “Neka je selam na Allaha”. Selam je dova koja se upućuje za muslimana, tražeći spas njemu od zala, i to se traži od Allaha a ne Njemu. Njemu se dove upućuju a ne dovi se za Njega, zbog toga što je Allah neovisan, Njemu pripada ono što je na nebesima i Zemlji, On je čist od svakog nedostatka ili greške, On daje i daruje, On je Selam i od Njega je selam.

U Sahihu od Ibn Mesuda, radijAllahu anhu, se prenosi da je rekao: “Kada bismo bili u namazu sa Poslanikom, sallAllahu alejhi we sellem, govorili bismo: ‘Neka je selam na Allaha od Njegovih robova. Neka je selam na tog i tog’. Pa je Vjerovjesnik rekao: ‘Nemojte govoriti: Neka je selam na Allaha, jer On, Allah, je Selam.” Tj. Allah je čist od svakog nedostatka.

Od riječi koje se ne koriste kada se govori o Allahu su: ‘Allahu, oprosti mi ako hoćeš,’ zato što potreba koja se traži od Allaha ne vezuje se za Njegovo htijenje, nego se traži odlučno.

U Sahihu od Ebu Hurejre, radijAllahu anhu, se prenosi da je Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem, rekao: “Neka niko od vas ne kaže: ‘Allahu, oprosti mi ako hoćeš. Allahu, smiluj mi se ako hoćeš.’ Neka traži odlučno u svojoj dovi jer Allaha niko ne može prisiliti.” U Muslimovoj verziji stoji: “Neka svoju želju uveliča, jer nema nista što je Allahu veliko i teško da dadne.”

Zabrana zaklinjanja na Allaha da Allah neće nešto učiniti
Od riječi koje nije dozvoljeno koristiti jeste zaklinjanje Allahom ako je u smislu ignorisanja da Allah neće učiniti neki hajr.

Od Džunduba b. Abdillaha, radijAllahu anhu, se prenosi da je rekao: Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem, kaže: “Neki čovjek je rekao: Allaha mi, Allah neće oprostiti tom i tom, pa je Allah rekao: ‘Ko je taj pa se zaklinje na Mene da Ja neću oprostiti tom i tom. Ja sam mu već oprostio, a tvoja djela Sam poništio.” Bilježi ga Muslim.

Riječ ‘te'elli’ dolazi u arapskom od ‘el elijje’ a predstavlja zakletvu. Kada kaže: Koje taj… ukazuje na pitanje sa negacijom.

Ovaj čovjek se loše ponio prema Allahu i već donio sud o Njemu, tvrdeći da Allah neće oprostiti ovom griješniku. Kao da on određuje šta će Allah uraditi. To je zbog njegovog neznanja o samom rububijetu i zbog njegove obmanjenosti sobom i svojim znanjem, što je htio pokazati. Ali je kažnjen suprotno njegovoj namjeri, tako što je onom griješniku radi njega bilo oprošteno, a njegova djela su bila poništena radi ove loše riječi koju je izgovorio, iako je bio pobožnjak. Pa je Ebu Hurejre rekao: “lzgovorio je riječ koja je uništila njegov dunjaluk i Ahiret.”

Obaveza proučavanja akide i poznavanja onoga što je čini ispravnom i onoga što je kvari
Na osnovu onoga što je prethodilo, obaveza je čuvati se od riječi i termina koji ukazuju na loš odnos prema Allahu, dželle šanuhu, zato što ovo kvari akidu i umanjuje tewhid. Tako da se neće reći: ‘Neka je selam na Allaha’, zato što je On Selam, i zato što je upućivanje selama nekome dova za spas njemu. Allah se doziva u dovama a ne dovi se za Njega. Nije dozvoljeno reći: ‘Allahu, smiluj mi se i oprosti mi ako hoćeš,’ i slično tome. Nego se u svakoj dovi mora obraćati sa čvrstim ubjeđenjem bez spominjanja Allahove volje, zato što Allah čini ono što hoće, Njega niko ne može prisiliti.

Također, nije dozvoljeno zaklinjati se da Allah neće oprostiti nekoj osobi ili da joj se neće smilovati, zbog toga što je to spriječavanje Allahove milosti i loše mišljenje o Allahu, isto kao što nije dozvoljeno reći: ‘Šta hoće Allah i taj i taj’. Nego se kaže: ‘Šta hoće Allah, pa taj i taj’. Zbog toga što veznik ‘i’ ukazuje na zajedništvo i ortaštvo, a niko se neće udružiti niti poistovijetiti sa Allahom u bilo čemu. Dok je čestica ‘pa’ pokazatelj redoslijeda i slijeđenja. Dakle, volja stvorenja slijedi Allahovu volju, i ona se događa nakon nje a nije saučesnik sa Allahovom voljom.

Sve ovo potvrđuje obavezu muslimana za proučavanje akide, kao i poznavanje onoga što je čini ispravnom i onoga što je kvari. Tako da bude na jasnom stanovištu i kako ne bi zapao u zabranjeno a da ne primjeti.

Da Allah podari svima uspjeha do korisnog znanja i dobrih djela.

Iz knjige: “Vjerovanja imama tewhida”
Autor: Ebu Jusuf Midhat b. Hasan Alu-Ferradž
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#2181 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by korektno »

Šejhul-islam ibn Tejmije rhm, je rekao:
"Kazna zabrane gledanja u Allahovo lice je najveća kazna, dok je slast gledanja u Allahovo lice najveća slast."

Medžmu'ul-fetava (1/27)
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7777
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#2182 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by Idemedosumom »

Imam antropomorfista je također ustvrdio da Allah dž.š. gore na nebu sjedi na Aršu, i da Muhamed s.a.v.a. sjedi zajedno s Njim.

U pitanju je isto djelo, Majm al-Fatawa
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#2183 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by korektno »

Idemedosumom wrote:Imam antropomorfista je također ustvrdio da Allah dž.š. gore na nebu sjedi na Aršu, i da Muhamed s.a.v.a. sjedi zajedno s Njim.

U pitanju je isto djelo, Majm al-Fatawa
Imaš li dokaz ili si i to čuo od "evlija kojima je dato znanje".
A Uzvišeni Allah je svakako svojim Bićem iznad sedam nebesa, iznad Arša, kako nas je i obavijestio u Kur'anu.
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#2184 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by korektno »

Ne psujte vrijeme!

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je zabranio da se psuje vrijeme i rekao:
فإن الله هو الدهر

"Allah je uistinu vrijeme."

U drugom se hadisu kaže:

"Uzvišeni Allah je rekao:

يؤذيني ابن آدم يسب الدهر ، وأنا الدهر بيدي الأمر ، أقلب الليل والنهار

"Čovjek me uznemirava sa psovanjem vremena, jer Ja sam vrijeme. U Mojim rukama su stvari. Ja mijenjam noć i dan.'"
Buhari (13/389), Muslim (2246), Ebu Davud (5274) i Ahmed (2/238,272)

U trećem se hadisu kaže:

لا يقل أحدكم يا خيبة الدهر

"Neka niko od vas ne govori: 'Loša li vremena.'"

Buhari (10/465, 466), Muslim (2246), Muvetta (2/984), i Ahmed (2/259,272,275, 318)

U toj zabrani kriju se tri velike opasnosti. Prva opasnost jeste što se psuje ono što ne zaslužuje to, jer vrijeme je jedno od Allahovih potčinjenih stvorenja, koje se pokorava Njegovim zakonima i koje mu je ponizno. Prema tome, onoga ko psuje vrijeme preče je prezirati i psovati.

Druga opasnost jeste ta što ta psovka u sebi sadržava širk, jer onaj ko psuje vrijeme on ga psuje zbog toga što misli da mu ono donosi štetu i korist. Pored toga, psovač je u isto vrijeme i nasilnik, jer čini štetu onome ko je ne zaslužuje, dao je nečemu nešto što ga ne zaslužuje, uzdigao je nešto što to ne zaslužuje, zabranio je nekomu ko ne zaslužuje da mu se to zabrani. Vrijeme je kod onih koji ga psuju najveći nasilnik. Psovačka obilježja tih nasilnika izdajnika veoma su mnogobrojna. Tako su mnoge neznalice izričiti u njegovu proklinjanju i ponižavanju.

Treća opasnost psovanja vremena jeste ta što se ta njihova psovka odnosi na Onog koji je stvorio vremenske prilike, jer da u tome istina slijedi njihove strasti, nestalo bi nebesa i Zemlje. Pa npr. ako vrijeme bude u skladu s njihovim strastima i željama, onda ga hvale i uzdižu. Međutim, treba znati da je Gospodar vremena taj koji daje i zabranjuje, koji diže i spušta, ponizuje i uzvisuje. U svemu tome, vrijeme nema nikakvog utjecaja. Prema tome, njihovo psovanje vremena jeste ustvari psovanje Uzvišenog Allaha, dželle šanuhu., i zbog toga psovanje vremena uznemiruje Uzvišenog Allaha.

Bilježi se od Ebu Hurejre da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Uzvišeni Allah je rekao: 'Uznemiruje me čovjek sa psovanjem vremena, jer Ja sam vrijeme.'" Znači, psovanje vremena oscilira između dvije mogućnosti, a jedna od njih mora se odnositi na onog ko ga psuje. Prva je da onaj ko psuje vrijeme ustvari psuje Allaha, a druga je da on s tom psovkom čini širk, jer ako je uvjeren da vrijeme zajedno s Allahom ima utjecaja na život, onda je ustvari mušrik (politeista), a ako je uvjeren da samo Allah daje vrijeme, pa i pored toga psuje onoga ko je dao vrijeme, onda je on ustvari opsovao Allaha.


Sve što se traži od Allaha, sabrano je u Njegovim riječima: "I ne postoji ništa čije riznice Mi ne posjedujemo..." a sve što se čini radi Njega, spomenuto je u Njegovim riječima: "I, doista, kod Gospodara je tvoga skončanje" (el-munteha).

Preuzeto iz djela (زاد المعاد - ابن قيم الجوزية ) - Zadu-l-me’ad – Ibn Kajjim el-Dževzijje
User avatar
ultrasarajevo87
Posts: 200
Joined: 01/05/2016 21:10

#2185 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by ultrasarajevo87 »

Mir neka je s Vama.

Imam jedno pitanje, pa ako neko može odgovoriti.

Da li će Kršćani / Židovi moći ući u Džennet? Hvala.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7777
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#2186 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by Idemedosumom »

Ve alejkumu selam.

Ja mislim da hoće, čak i ateisti.

I ostali će ti samo moći mišljenje ponuditi. Allah najbolje zna.
User avatar
ultrasarajevo87
Posts: 200
Joined: 01/05/2016 21:10

#2187 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by ultrasarajevo87 »

Idemedosumom wrote:Ve alejkumu selam.

Ja mislim da hoće, čak i ateisti.

I ostali će ti samo moći mišljenje ponuditi. Allah najbolje zna.
Čekaj, koliko ja znam kad preselimo na budući svijet bićemo upitani ko nam je Bog, a mi ćemo reći Allah.

Šta ako Kršćanin kaže Isus, ili ako Ateista kaze "Ne'am pojma". Po kojoj logici će i on moći okusiti čari Dženneta?

Razumijem donekle za Kršćane, okej, oni vjeruju u Boga i nije današnji Kršćanin ništa kriv što su njegovi preci izmijenili Objavu, ali za Ateiste ne znam.

Zamolio bih i ostale da se uključe u raspravu. Hvala.
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#2188 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by korektno »

ultrasarajevo87 wrote:Mir neka je s Vama.

Imam jedno pitanje, pa ako neko može odgovoriti.

Da li će Kršćani / Židovi moći ući u Džennet? Hvala.
Ve Alejkumu Selam!

Od karekteristika savremenog doba je veliki nedostatak ispravnog šerijatskog znanja, raširenost džehla i slijeđenje strasti. Pa tako susrećemo muslimane koji se raspravljaju oko temeljnih stvari vjere, negiraju opštepoznate akidetske osnove, suprotstavljaju se koncezusu učenjaka i onome našto jasno i nedvosmisleno ukazuju tekstovi Kur'ana i vjerodostojnog sunneta.

Od toga je i negiranje da su židovi i kršćani kjafiri (nevjernici), te nazivanje istih samo imenom "Ehlu kitabije" (sljedbenici knjige), tvrdeći da je nesmatranje Sljedbenika knjige kjafirima od tolerancije i pravednosti islama. Ima i onih koji smatraju da je to vid bogobojaznosti, jer "niko nema pravo da druge ljude izvodi iz vjere i proglašava nevjernicima".

Još je čudnije da ovakva uvjerenja možemo čuti i od onih koji sebe ubrajaju u ulemu i učene. A čudnije i od ovoga je da se nesmatranje židova i kršćana nevjernicima pravda time što oni vjeruju u Boga, vjerovjesnike i Sudnji dan. Inna lillahi ve inna ilejhi radži'un.

Kufr (nevjerstvo) židova i kršćana


Da su Ehlu kitabije (sljedbenici knjige – Židovi i kršćani) kjafiri (nevjernici) je opštepoznata akidetska (vjerska) činjenica na koju ukazuju Kur'an, sunnet i idžma' učenjaka.

Detaljnije pojašnjenje:

Prvo: Svim ljudima i džinima je stroga obaveza da vjeruju u poslanstvo Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, kao i da slijede šerijat sa kojim je došao. Nakon njegovog poslanstva, sallallahu alejhi ve sellem, nikome od ljudi i džina neće biti primljena bilo koja druga vjera mimo islama, niti će biti spašen na ahiretu.


Do koga god dođe poziv (dava) islama sa kojim je došao Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, pa ne prihvati islam i ne slijedi Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, on je kjafir koji će vječno boraviti u džehennemskoj vatri.

Oko ovog akidetskog osnova nema razilaženja među učenjacima ovog Ummeta.

Dokaz za navedeno su riječi Uzvišenog: „A onaj koji želi neku drugu vjeru osim islama, neće mu biti primljena, i on će na onome svijetu nastradati“. (Ali Imran, 85.)

Kaže mufessir el-Alusi (Ruhul-me'ani 3/347): „Uzvišeni je pojasnio da onaj ko traži nakon poslanstva Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, neki drugi šerijat- to mu neće biti primljeno“.

Takođe, dokaz su i riječi Uzvišenog: „Allahu je prava vjera jedino – islam.“ (Ali Imran, 19.)

Kaže Ibn Kesir (jedan od najjačih tumača Kurana, skoro da nema džamije u Bosni, a da ne posjeduje bar nekoliko primjeraka ovog vrijednog tefsira) (Tefsir Ibn Kesir 1/531): „Njegove riječi 'Allahu je prava vjera jedino – islam' su obavijest od Uzvišenog Allaha da ni od koga neće primiti vjeru osim islama, a ona je slijeđenje poslanika sa onim sa čime ih je Allah poslao u svakom vremenu, sve dok nije završeno slanje poslanika sa Muhammedom, sallallahu alejhi ve sellem, koji je zatvorio sve puteve prema Allahu osim da se ide preko njega. Pa ko sretne Allaha nakon poslanstva Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, sa nekom drugom vjerom mimo Muhammedovog šerijata, to mu neće biti primljeno, kao što kaže Uzvišeni: „A onaj koji želi neku drugu vjeru osim islama, neće mu biti primljena, i on će na onome svijetu nastradati“. (Ali Imran, 85.) A u ovom ajetu 'Allahu je prava vjera jedino – islam' obavještava nas da je kod Njega jedina vjera koja će biti primljena islam“.

Bilježi Muslim u svom Sahihu od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Tako mi Onoga u čijoj je ruci Muhammedova duša, neće niko iz ovog ummeta (tj. svih ljudi na Zemlji) čuti za mene, bio židov ili kršćanin, a zatim umre i ne povjeruje u ono sa čime sam poslan, a da neće biti stanovnik Vatre“.

Kaže Nevevi: „U hadisu je dokaz da su sa poslanstvom našeg Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, derogirane sve druge vjere. A njegove riječi „neće niko iz ovog ummeta čuti za mene“, to jest: od onih koji su živi u mom vremenu i poslije mene do Sudnjeg dana, svima njima je vadžib da mu budu pokorni. A spomenuo je židove i kršćane skrećući pažnju na one mimo njih, jer židovi i kršćani imaju knjigu, pa ako se ovaj propis odnosi na njih, a dobili su nebesku objavu, onda je preče da se isti propis odnosi na one mimo njih“.

Od Džabira, radijallahu anhu, se prenosi da je Omer ibn el-Hattab, radijallahu anhu, našao knjigu od Ehlu kitabija (u rivajetu: primjerak Tevrata), pročitao ju je Vjerovjesniku, sallallahi alejhi ve sellem, pa se on naljutio. Onda je rekao: „... Tako mi Onog u čijoj je ruci moja duša, da je Musa, alejhisselam, živ ne bi imao izbora osim da me slijedi“. Bilježi ga Ahmed, Ibn Kesir ga ocjenjuje vjerodostojnim, a Ibn Hadžer i Albani dobrim.

Hadis ukazuje na to da niko ko doživi vjerovjesništvo Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, nema izbora osim da povjeruje u njega i slijedi šerijat sa kojim je došao, pa makar bio vjerovjesnik ili poslanik od Allaha. Takođe, hadis ukazuje da je islam derogirao sve šerijate prije njega.

Isa', alejhisselam, kada bude spušten pred Sudnji dan, on će vladati i suditi po Kur'anu i sunnetu Allahovog Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, kao što je potvrđeno u vjerodostojnim hadisima.

Kaže Ibn Hazm u „Meratibul-idžma“ (str.267): „Idžma' (konsenzus) učenjaka je na tome da je Muhammed ibn Abdullah el-Kureši el-Hašimi, koji je poslan u Mekki, a učinio hidžru u Medinu, Allahov poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, svim džinima i ljudima do Sudnjeg dana. Da nema vjere priznate kod Allaha na Zemlji osim vjere islama, da je vjera islam derogirala sve vjere prije nje i da nju neće derogirati nijedna druga vjera. Da onaj do koga dođe vjera islam, pa je ne prihvati, on je kjafir koji će vječno u Vatri boraviti“.



Drugo: Ehlu kitabije (sljedbenici knjige) su učinile kufr (nevjerstvo) prije poslanstva Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, zbog skretanja sa puta vjere vjerovjesnika, iskrivljavanja nebeskih objava i slijeđenjem strasti ljudi. Zatim se njihov kufr (nevjerstvo) nakon poslanstva Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, može svesti u dvije glavne stvari:

Prvo – jer su izmijenili vjeru svojih vjerovjesnika, iskrivili njihove svete knjige i uveli u nju pagansku mnogobožačku akidu tvrdeći da je to vjera od Allaha.

Drugo – nisu povjerovali u vjerovjesnika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, nego su ga proglasili lažljivcem, kao i neke vjerovjesnike prije njega.

Znači, niti su ostali na vjeri vjerovjesnika koji su im slati niti su povjerovali u vjerovjesništvo Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, o čijem dolasku su bili obaviješteni u svojim svetim knjigama. Pa je tako njihov kufr (nevjerstvo) postao jasan sa svih strana.

Kaže šejhul-islam Ibn Tejmije (El-Džebabu es-sahihu 1/109): Vjera kršćana je batil (ništavna), to je novotarska vjera. Uveli su novotarije poslije Ise, alejhisselam, i time izmijenili vjeru Isa'a, alejhisselam. Pa su otišli u dalalet svi koji su odstupili od šerijata Isa'a, alejhisselam, prihvatajući novu izmišljenu novotarsku vjeru. Zatim, nakon što je Allah poslao Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, nisu povjerovali u njega, pa se tako njihov kufr i dalalet zasniva na ove dvije stvari: izmjena vjere prvog poslanika (Isa'a, alejhisselam) i smatranje lažnim drugog poslanika. Kao što se kufr židova sastoji u izmjeni propisa Tevrata prije poslanstva Isa'a, alejhisselam, a zatim smatranje lažnim poslanstvo Isa'a, alejhisselam“.

Treće – Njihovo nazivanje Ehlu kitabijama (sljedbenicima knjige) ne negira činjenicu da su kjafiri, odnosno to nije u koliziji sa time da su oni na kufru, širku i dalaletu. Tim nazivom je njima data prednost nad drugim mnogobošcima kjafirima u nekim propisima, poput dozvole ženjenja muslimanu sa kitabijkom i jedenja mesa Ehlu kitabija.

Njihovo nazivanje Ehlu kitabijama, tu prednost nad drugim kjafirima su dobili jer oni vjeruju u svoje knjige u kojima ima nešto istine iako su iskrivljene i promijenjene. Oni su time bliži muslimanima od drugih. A ovo govori o pravednom ophođenju islama prema njima.

Na njihov kufr i širk ukazuju mnogi kur'anski ajeti:

„O sljedbenici Knjige, zašto u Allahove dokaze ne vjerujete, a da su istina, dobro znate? O sljedbenici Knjige, zašto istinu neistinom zamračujete i svjesno istinu krijete?“ (Ali Imran, 70.-71.)

„Reci: "O sljedbenici Knjige, zašto u Allahove dokaze ne vjerujete kada je Allah svjedok svega što radite?" Reci: "O sljedbenici Knjige, zašto onoga koji vjeruje od Allahove vjere odvraćate, nastojeći da je krivom prikažete, a znate da je istina?“ (Ali Imran, 98.-99.)

„Nisu se nevjernici od sljedbenika Knjige i mnogobožaca odvojili, sve dok im nije došao dokaz jasni“ (El-Bejjine, 1.)

I mnogi drugi ajeti koji jasno ukazuju da ih Uzvišeni Allah naziva kjafirima.


Četvrto – Ehlu kitabije u suštini nisu vjernici u Allaha i oni Njega ne znaju istinskom spoznajom. Ono na čemu su oni od ništavnih uvjerenja o svom božanstvu izvodi ih iz kruga vjernika kao i ostale mnogobošce kjafire.

Dokaz tome su riječi Uzvišenog: „Borite se protiv onih kojima je data Knjiga, a koji ne vjeruju ni u Allaha ni u onaj svijet, ne smatraju zabranjenim ono što Allah i Njegov Poslanik zabranjuju i ne ispovijedaju istinsku vjeru – sve dok ne daju glavarinu poslušno i smjerno.“ (Et-Tevba, 29)

U ovom ajetu Uzvišeni Allah kaže da oni ne vjeruju niti u Allaha niti onaj svijet i da ne ispovijedaju istinsku vjeru. Pa ima li boljeg opisa njihovog kufra?


Takođe, u hadisu mutefekun alejhi (bilježe i Buharija i Muslim) od Ibn Abbasa, radijallahu anhuma, je došlo da kada je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, poslao Mu'az ibn Džebela, radijallahu anhu, u Jemen, rekao mu je: „Doći ćeš ljudima koji su Ehlu kitabije, pa kada im dođeš, pozovi ih da posvjedoče da nema drugog boga osim Allaha i da je Muhammed Njegov Poslanik, pa ako ti se pokore u tome ...“. A u drugom rivajetu: „Ti ćeš doći narodu Ehlu kitabija, neka bude prvo u šta ćeš ih pozivati da samo Allahu ispoljavaju ibadet. Pa kada spoznaju Allaha, onda ih obavijesti da im je propisao pet namaza u svakom danu i noći ...“.

Kaže Kadi 'Ijad (Šerhu Sahihi Muslim, 1/90): „Ovo ukazuje da oni ne znaju Uzvišenog Allaha ...“.


Peto – Ehlu kitabije nisu muvehhudi (monoteisti), odnosno nisu na tevhidu, nego su uronuli u širk u raznim oblicima.

Na to ukazuju mnogi ajeti:

„Oni, pored Allaha, bogovima smatraju svećenike svoje i monahe svoje i Mesiha, sina Merjemina, a naređeno im je da se samo jednom Bogu klanjaju – nema boga osim Njega“. (Et.-Tevba, 31.)

„Nevjernici su oni koji govore: "Bog je – Mesih, sin Merjemin!" (El-Maide, 17.)

„Nevjernici su oni koji govore: "Allah je jedan od trojice!" A samo je jedan Bog!“ (El-Maide, 73.)


Šesto– Ehlu kitabije vrijeđaju Allaha, pripisuju mu dijete, razne mahane i nedostatke, a sve to je najveći i najogavniji vid kufra.

Dokaz za to su riječi Uzvišenog:

„Jevreji govore: "Allahova ruka je stisnuta!" Stisnute bile ruke njihove i prokleti bili zbog toga što govore! Ne, obje ruke Njegove su otvorene, On udjeljuje koliko hoće!“ (El-Maide, 64.)

„Allah je čuo riječi onih koji su rekli: "Allah je siromašan, a mi smo bogati!" (Ali Imran, 181.)

Jevreji govore: "Uzejr je – Allahov sin", a kršćani kažu: "Mesih je – Allahov sin." (Et-Tevba, 30.)

„Oni govore: "Allah je sebi uzeo dijete!"(Junus, 68.)

„Oni govore: "Milostivi je uzeo dijete!" Vi, doista, nešto odvratno govorite! Gotovo da se nebesa raspadnu, a Zemlja provali i planine zdrobe što Milostivom pripisuju dijete. Nezamislivo je da Milostivi ima dijete.“
(Merjem, 88.-92.)


Sedmo – Idžma' (konsenzus) učenjaka je na tome da onaj ko sumnja u kufr (nevjerstvo) židova i kršćana ili smatra da je njihova vjera ispravna ili smatra da oni imaju izbora da ne slijede Muhammeda, sallallahu alejhive sellem, je kjafir velikim kufrom koji izvodi iz vjere islama.

Učenjak Kadi 'Ijad u knjizi „Eš-Šifa'“ (2/280) je spomenuo mišljenje El-Džahiza (književnika) i Sumame koji tvrde da Allah neće imati dokaza (na Sudnjem danu) protiv običnih masa, žena, zaglupljenih ljudi, od onih koji slijede židove i kršćane, jer oni nemaju mogućnost da dokazima dođu do istine (tj. da će oni biti spašeni na ahiretu). A zatim je rekao: „Onaj ko ovo, sve što je rečeno, kaže on je kjafir po idžma'u učenjaka. Idžma' učenjaka je na tome da je kjafir onaj ko ne smatra kjafirima nekoga od kršćana i židova i bilo koga ko se raziđe sa vjerom muslimana, ili zastane u smatranju njih kjafirima ili ima sumnju u njihov kufr. Kaže Kadi Ebu Bekr (malikijski učenjak Ibn el-Arebi): "Jer šerijatski tekstovi i idžma' su složni na kufru ko u tome zastane (neće da ih smatra kjafirima, jer mu nije jasno), on time utjerava u laž šerijatske tekstove ili sumnja u njih, a utjerivanje u laž ili sumnjanje u njih ne dolazi osim od kjafira“.

Zatim dodaje na drugom mjestu „Eš-Šifa'“ (2/286): „Zbog toga mi (muslimani) smatramo kjafirom svakog onoga ko ne smatra kjafirima sve vjere mimo islama ili ko zastane u tom ili ima sumnju ili smatra da je njihov akidetski pravac ispravan. Čak i ako nakon toga ispolji islam, njegovu akidu i smatra pogrešnom svaku akidu mimo islama, on je kjafir sa onim što je ispoljio suprotno tome“.

Kaže hanbelijski učenjak El-Hidžavi (Keššaful-kinna'a, 6/170): „Ko ne smatra kjafirima sve vjere mimo islama poput kršćana ili ima sumnju u njihov kufr ili njihovu vjeru smatra ispravnom, on je kjafir“.

Kaže savremeni saudijski šejh Abdullah Ebabetin (El-Intisaru lihizbil-muvehhidin, str. 43): „Idžma' učenjaka je na tome da je kjafir onaj ko ne smatra židove i kršćane kjafirima ili sumnja u njihov kufr. Na ovome je idžma' učenjaka islama od početka islama do danas oslanjajući se na tekstove Objave“.

Upitana je Stalna komisija za fetve u Saudiji (Fetava el-ledžneti ed-daime, 2/18) o propisu onoga ko ne smatra kjafirima židove i kršćane i kaže za njih samo da su Ehlu kitabije. Pa je odgovorila sljedeće: „Ko to kaže on je kjafir, jer time utjerava u laž Kur'an i Sunnet koji jasno kažu da su oni kjafiri“. Zatim su naveli ajete koji ukazuju na kufr Ehlu kitabija. Komisija je bila u sastavu: predsjednika: Abdulaziza bin Baza, zamjenika: (egipatskog učenjaka) Abdurrezzaka 'Afifija i člana: Abdullaha ibn Gudejana.

Kaže savremeni saudijski šejh Abdulaziz er-Radžihi (Šerhu Nevakidil-islam, preuzeto sa snimka predavanja): „Ko ne tekfiri kjafira on je kjafir poput njega. Ko ne tekfiri (ne smatra nevjernikom) židove, medžusije, pagane, munafike, komuniste, on je kjafir. Takođe, ko sumnja u njihov kufr, pa kaže: ja ne znam, židovi bi mogli biti na istini ili da kaže: čovjek može biti vjernik po vjeri židova ili kršćana ili muslimana, jer sve su to nebeske vjere, kao što neki ljudi pozivaju u zbližavanje među nebeskim vjerama, onaj ko ima ovakvo ubjeđenje on je kjafir. On mora biti ubjeđen da su židovi kjafiri, takođe pagani, medžusije i sve vrste kjafira, ...“.

Kaže šejh Bin Baz (Fetava Nurun aled-derb: http://www.binbaz.org.sa/mat/18159): „Židovi i kršćani su kjafiri po tekstu Kur'ana i Sunneta. Vadžib je svakom punoljetnom muslimanu da ima ubjeđenje da su oni kjafiri i da su na dalaletu. Onaj ko ih ne smatra kjafirima ili ko sumnja u njihov kufr on je poput njih, jer on time utjerava u laž Allaha i Njegovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem“.

Kaže šejh Ibn 'Usejmin (Es-Sahvetu el-islamijje, 196): „Ko negira kufr židova i kršćana, koji nisu povjerovali u Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, nego ga proglasili lažljivcem, on utjerava u laž Allaha, a utjeravanje u laž Allaha je kufr. Ko sumnja u njihov kufr, nema sumnje da je kjafir“.

Kaže Bekr Ebu Zejd (Mu'adžemu el-menahi el-lafzijje, str. 92): „Vadžib je svakom muslimanu da bude ubijeđen u kufr svakog onoga ko nije primio islam od židova, kršćana i drugih, da ih naziva kjafirima (nevjernicima), da smatra da su od stanovnika Vatre. ... Ko ne tekfiri (ne smatra nevjernikom) židove i kršćane on je kjafir, shodno šerijatskom pravilu: ko ne tekfiri kjafira on je kjafir“.


Prema tome, židovi i kršćani su kjafiri mušrici, oni „ne vjeruju ni u Allaha ni u onaj svijet, ne smatraju zabranjenim ono što Allah i Njegov Poslanik zabranjuju i ne ispovijedaju istinsku vjeru“ (Et-Tevbe. 29), njima nema spasa osim sa vjerovanjem u poslanstvo Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, niti će im biti išta primljeno osim sa prihvatanjem islama. Onaj ko sumnja u njihov kufr ili smatra ispravnom njihovu vjeru ili kaže da oni imaju izbora u neslijeđenju Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, on time čini djelo kufra sa kojim izlazi iz islama osim ako ima neko prihvatljivo šerijatsko opravdanje da se na njega ne spusti pojedinačni propis tekfira, poput džehla i slično.


Šubhe (nejasnoće) oko kufra Ehlu kitabija




U nastavku slijede najbitnije šubhe (nejasnoće) sa kojima se pravda pogrešno poimanje ovog pitanja, te odgovor na njih.


Prva šubha: dokazivanje sa 62.ajetom iz sure El-Bekara da će židovi i kršćani biti spašeni na ahiretu.

Kaže Uzvišeni: „One koji su vjerovali, pa i one koji su bili jevreji, kršćani i sabejci – one koji su u Allaha i u onaj svijet vjerovali i dobra djela činili – doista čeka nagrada od Gospodara njihova; ničega se oni neće bojati i ni za čim neće tugovati!“ (El-Bekare, 62.)

Odgovor: ovaj ajet je govor o onima (prvo mišljenje) koji su umrli na ispravnoj, neiskrivljenoj vjeri svojih vjerovjesnika prije poslanstva Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Ili (drugo mišljenje) o onima koji su doživjeli poslanstvo Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, i povjerovali u njega. Oko ova dva tumačenja nema razilaženja.


Druga šubha: dokazivanje sa riječima Uzvišenog: „A otkud da oni traže od tebe da im sudiš kad imaju Tevrat, u kome su Allahovi propisi?“ (El-Maide, 43.) Kažu: ajet ukazuje na to da Allah nije zadužio židove da slijede Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, jer imaju Tevrat.

Odgovor: Kaže šejh mufessira Ibn Džeriri Taberi u tefsiru ovog ajeta (Džami'ul-bejan 4/587): „Kako da prihvatite, o židovi, presudu vjerovjesnika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, kad negirate njegovo poslanstvo i utjerujete ga u laž, jer vi ne primjenjujete moj propis za koji priznajete da vam je obaveza slijediti ga, koji vam je dostavio Musa, alejhisselam, od Allaha? Kaže: ako vi ostavljate moj propis sa kojim vam je došao Musa, alejhisselam, čije poslanstvo prihvatate, onda je preče da ne prihvatite moj propis o kojem vas obavještava Vjerovjesnik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, jer negirate njegovo poslanstvo“.

A kao odgovor je dovoljan nastavak istog ajeta: „Oni ni poslije presude tvoje ne bi bili zadovoljni jer nisu nikakvi vjernici“.

Treća šubha: dokazivanje sa ajetom: „Ti ćeš, sigurno, naći da su vjernicima najljući neprijatelji jevreji i mnogobošci; i svakako ćeš naći da su vjernicima najbliži prijatelji oni koji govore: "Mi smo kršćani"“ (El-Maide, 82.). Kažu: ako su kršćani najbliži prijatelji vjernicima muslimanima, to znači da ne mogu biti kjafiri koji neće biti spašeni na ahiretu.

Odgovor: Stati na ovom dijelu ajeta je kao stati kod riječi Uzvišenog: „Teško se klanjačima“ (El-Ma'un, 4.).

U nastavku ajeta sa kojim dokazuju Uzvišeni kaže: „Zato što među njima ima svećenika i monaha i što se oni ne ohole. Kada slušaju ono što se objavljuje Poslaniku, vidiš kako im liju suze iz očiju jer znaju da je to Istina, pa govore: "Gospodaru naš, mi vjerujemo, pa upiši i nas među one koji su posvjedočili“. (El-Maide, 82.-84.) Prema tome, ajet govori o kršćanima koji su povjerovali u Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, a ne o onima koji ustraju na svom kufru.

Četvrta šubha: onaj ko kaže da židovi nisu na Pravom putu, u tome je sličan kršćanima, a onaj ko kaže kršćani nisu na Pravom putu, sličan je židovima, a Allah je zanegirao postupak obje skupine. Misli se ovdje na riječi Uzvišenog: „Jevreji govore: "Kršćani nisu na Pravome putu!", a kršćani vele: "Jevreji nisu na Pravome putu!" – a oni čitaju Knjigu. Tako, slično kao oni, govore i oni koji ne znaju. Allah će im na Sudnjem danu presuditi o onome u čemu se oni ne slažu“. (El-Brekare, 113.)

Odgovor: Ajet kori obje skupine u spomenutom, iako obje nisu na Pravom putu. Jer Uzvišeni kaže u drugom ajetu: „Reci: "O sljedbenici Knjige, vi niste nikakve vjere ako se ne budete pridržavali Tevrata i Indžila, i onoga što vam objavljuje Gospodar vaš."“ (El-Maide, 68.). A da su se pridržavali povjerovali bi u Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, jer u drugom ajetu Uzvišeni kaže: „Onima koji će slijediti Poslanika, Vjerovjesnika, koji neće znati čitati ni pisati, kojeg oni kod sebe, u Tevratu i Indžilu, zapisana nalaze, koji će od njih tražiti da čine dobra djela, a od odvratnih odvraćati ih,...“ (El-E'araf, 157.).

Peta šubha: kako da smatramo kjafirima one koji samo poslanstvo Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, nisu prihvatili, a vjeruju u svoje vjerovjesnike.

Odgovor: Dovoljan je odgovor takvima u riječima Uzvišenog: „Oni koji u Allaha i poslanike Njegove ne vjeruju i žele da između Allaha i poslanika Njegovih u vjerovanju naprave razliku, i govore: "U neke vjerujemo, a u neke ne vjerujemo", i žele da između toga nekakav stav zauzmu – oni su zbilja pravi nevjernici; a Mi smo nevjernicima pripremili sramnu patnju“. (En-Nisa', 150.-151.) Znači, za one koji u jedne vjerovjesnike vjeruju, a u druge ne vjeruju Uzvišeni kaže da su zbilja pravi nevjernici.

========================================================================================

Što se tiče klanjanja za osobom koja smatra da su krišćani vjernici i da tri su vjere ispravne, namaz za takvom osobom nije dozvoljen, a ako se klanja batil je i treba ga ponoviti. Jer ko ima takvo uvjerenje on je kajfir, a namaz za kjafirom nije dozvoljen i ako se klanja batil je.
Konkretno za vašu situaciju, prvo tom mujezinu dostavite ovaj tekst (ili neki drugi sličan) o propisu onoga ko ne smatra židove i kršćane kajfirima. Zatim, ako nakon što pročita ne učini tevbu i dalje ustraje na svom uvjerenju, tražite da on više ne predvodi namaz, a ako bude predvodio nije vam dozvoljeno klanjati za njim. A ako klanjate nakon ovog saznanja namaz vam je batil. One namaze koje ste prije klanjali za tom osobom niste dužni naklanjati po ispravnom stavu učenjaka. A Allah zna najbolje.
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#2189 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by korektno »

Gore je postavljen tekst sa jasnim dokazima iz Časnog Kurana, govora našeg Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i citata kako prijašnjih, tako i savremenih učenjaka, a NIJE ZABILJEŽENO, da je iko ikada rekao drugačije, osim poneki savremeni "mučenjak", koji je islam studirao na nevjerničkim univerzitetima ili koji preko islama gradi političku ili drugu karijeru.

Dakle, onaj ko smatra da je moguće da poneki kršćanin ili židov uđe u Džennet, nakon jasnih kuransko-hadiskih tekstova, takav je nevjernik u Allaha, makar klanjao, postio, davao zekat, išao svake godine na Hadždž, itd...

“Kada Allah i Poslanik Njegov nešto odrede, onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo po svom nahođenju postupiti. A ko Allaha i Njegova Poslanika ne posluša, taj je sigurno skrenuo s Pravoga puta.”
(Prijevod značenja El-Ahzāb, ajet 36.)
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#2190 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by korektno »

ultrasarajevo87 wrote:
Idemedosumom wrote:Ve alejkumu selam.

Ja mislim da hoće, čak i ateisti.

I ostali će ti samo moći mišljenje ponuditi. Allah najbolje zna.
Čekaj, koliko ja znam kad preselimo na budući svijet bićemo upitani ko nam je Bog, a mi ćemo reći Allah.

Šta ako Kršćanin kaže Isus, ili ako Ateista kaze "Ne'am pojma". Po kojoj logici će i on moći okusiti čari Dženneta?

Razumijem donekle za Kršćane, okej, oni vjeruju u Boga i nije današnji Kršćanin ništa kriv što su njegovi preci izmijenili Objavu, ali za Ateiste ne znam.

Zamolio bih i ostale da se uključe u raspravu. Hvala.
Da... tri kaburska pitanja "Ko ti je Gospodar, koja ti je vjera, ko je onaj čovjek koji vam je poslan"

Što se tiče kršćana i židova pročitaj gornji tekst o njihovom nevjerstvu, a što se tiče ateista, to je smiješno i komentarisati. Prema islamu to su ubjedljivo najgora bića koja hodaju po zemaljskoj kugli, iako su kafiri kršćani i židovi, kao i ateisti, islam je dozvolio da muslimani žene čedne kršćanke i židovke, dozvolio je da se jede meso njihovo, što važi eksplicitno samo za njih, onda npr. u Džihadu; kada muslimani osvajaju kršćanima i židovima se daju tri opcije (islam, porez, ili borba), dok za sve ostale nevjernike nema ove opcije džizje, tj. poreza, nego ili primanje islama ili borba.
Opet kažem, nećeš naći niti jednu osobu koja je namirisala šerijatsko znanje da smatra da će neko mimo muslimana ući u Džennet, a ovo što je @idemedosumom izjavio za ateiste (i ehlu kitabije), to je klasično nevjerstvo sa njegove strane, i obavezan je učiniti tevbu/pokajanje radi ovih krupnih riječi, jer kontrira Kur'anu, Sunnetu, koncezusu islamskih pravnika, a u konačnici i zdravom razumu.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7777
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#2191 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by Idemedosumom »

Allah uzvišeni kaže:

"I ne raspravljajte sa sljedbenicima Knjige osim s onim šta je najbolje, izuzev onih od njih koji čine zulm, i recite: "Vjerujemo u ono šta je objavljeno nama i šta je objavljeno vama; a Bog naš i Bog vaš je Jedini, i mi smo Njemu predani.""

"Uistinu! Oni koji vjeruju i koji su jevreji i kršćani i Sabijci - ko vjeruje u Allaha i Dan posljednji i čini dobro - pa imaće oni nagradu svoju kod Gospodara njihovog, i bez straha nad sobom će biti i neće oni žaliti."

"Ali, nisu svi oni isti. Ima ispravnih sljedbenika Knjige koji po svu noć Allahove ajete čitaju i mole se;
oni u Allaha i u onaj svijet vjeruju i traže da se čine dobra djela, a od nevaljalih odvraćaju i jedva čekaju da učine dobročinstvo; – oni su čestiti;"

"...onaj ko bude uradio koliko trun dobra – vidjeće ga, a onaj ko bude uradio koliko trun zla – vidjeće ga."

Iako Allah često kritikuje ehlul-kitabije, jasno je da među njima, pored zalima ima dobrih ljudi. Allah nije nepravedan, svako će za dobra djela biti nagrađen.

@korektno, čak i da je moje mišljenje neispravno, znaj da ćeš biti pitan zbog svog tekfira :wink:
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#2192 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by korektno »

To sto si postavio od ajeta je odgovoreno u tekstu, NITI JEDAN ucenjak nema takav stav, cak na sluzbenoj stranici IZ stoji jasan odgovor po ovom pitanju

Pitanje:

Selam!
Da li postoji mogućnost da današnji kršćani i židovi uđu u džennet?


Odgovor:

Esselamu alejkum!

Da postoji neki drugi put ili način spasa na Ahiretu mimo islama i puta kojim je išao Muhammed a.s. ne bi ni bilo potrebe za njegovim poslanstvom niti za objavom Kur'ana. U jednom hadisu se navodi: "Ko čuje za mene, a ne povjeruje u moje poslanstvo, ući će u vatru". Prema tome, mjimo islama nema spasa ni za koga na budućem svijetu.

http://www.islamskazajednica.ba/druge-r ... na-ahiretu


Tvoje izolirano misljenje je kufr/nevjerstvo, suprostavljas se mnogobrojnim ajetima i hadisima koji NEDVOSMISLENO govore da je samo Islam jedina priznata vjera kod Allaha i da Allah druge vjere nece primiti, savjetujem te da ne ustrajavas u svojoj ludosti jer to uvjerenje te vodi u vjecni Dzehennem.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7777
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#2193 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by Idemedosumom »

Ne valja ti što vršiš "cherry picking" kada citiraš određene ljude/grupe. Sada odjednom valja čak i stav naše IZ? Šta ćemo s Ajvatovicom? Jesu li ljudi u IZ novotari koji su u zabludi, ili su pak to ljudi čije mišljenje vrijedi?

Stav da će sve ehlul-kitabije goriti u Džehennemu bi podrazumijevalo da je Allah nepravedan, što je nemoguće.

Btw, jesu li sada gori ateisti ili ipak šiije? :D
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#2194 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by korektno »

Idemedosumom wrote:Ne valja ti što vršiš "cherry picking" kada citiraš određene ljude. Sada odjednom valja čak i stav naše IZ? Šta ćemo s Ajvatovicom? Jesu li ljudi u IZ novotari koji su u zabludi, ili su pak to ljudi čije mišljenje vrijedi?

Stav da će sve ehlul-kitabije goriti u Džehennemu bi podrazumijevalo da je Allah nepravedan, što je nemoguće.
Ne skreći sa teme. Koliko god da IslamskaZajednica ima stvari sa kojima se lično ne slažem, ovo je temeljna akidetska postavka i ona NIKADA ne smije biti dovedena u pitanje niti je ikada i bila.
Po tvojoj logici možda i znači da Allah nije pravedan (neka je Uzvišen od onoga što mu neznalice pripisuju), a naša, islamska logika je onako kako kaže Allah i Poslanik, i to je UVIJEK vrhunac pravde! a ne što je nevjerničkoj Evropi logično, pa da ajete tumačimo ONAKO KAKO IH NIKO NIKADA NIJE TUMAČIO.
Allah daje Uputu, na nama je da prenesemo.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7777
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#2195 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by Idemedosumom »

Takvim oholim nastupom nećeš nikada pridobiti nekoga da prihvati islam.

Ti prvi, sa svojom fanatičnom i isključivom prirodom, da si se rodio u kršćanskoj porodici, nikada ne bi otvoreno razmislio o islamu i konverziji. Štaviše, uvjeren sam da bi bio među prvima koji su uzvikivali "Deus vult!" Da ti se Allah smiluje.

De sada odgovori na pitanje, da li je IZ kao institucija ispravna, ili su oni ipak zalutali zbog zvaničnih stavova prema Ajvatovici? Pripadaš li ti IZ BiH?
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#2196 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by korektno »

Idemedosumom wrote:Takvim oholim nastupom nećeš nikada pridobiti nekoga da prihvati islam.

Ti prvi, sa svojom fanatičnom i isključivom prirodom, da si se rodio u kršćanskoj porodici, nikada ne bi otvoreno razmislio o islamu i konverziji. Štaviše, uvjeren sam da bi bio među prvima koji su uzvikivali "Deus vult!" Da ti se Allah smiluje.

De sada odgovori na pitanje, da li je IZ kao institucija ispravna, ili su oni ipak zalutali zbog zvaničnih stavova prema Ajvatovici? Pripadaš li ti IZ BiH?
Nije ovdje stvar prirode, nego odbrane islamske vjere i stava koji nikada nije bio doveden u pitanje dok se nisu pojavile ohole neznalice koje su umislile da je ummet bio 1500 godina u zabludi, pa se niko nije sjetio da kaže da će ipak neki kršćanin ući u Džennet.

Izvini, ali zaista mislim da je uzaludno raspravljati sa insanom koji negira ajete, hadise i koncenzus svih muslimana.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7777
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#2197 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by Idemedosumom »

Ja svoje stavove uvijek potkrijepim ajetima, samo što ti u svoje šejhovi vjeruješ kao da su bezgriješni, pa svaki njihov tefsir uzimaš kao činjenicu. A svi koji se ne slažu su kafiri, po tebi.

Ne zaboravi: "Onaj ko svom bratu (muslimanu) kaže: Kafire. Na jednog od njih dvojice će se primijeniti."

I de skupi hrabrosti pa odgovori na pitanje vezano za IZ.
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#2198 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by korektno »

Idemedosumom wrote:Ja svoje stavove uvijek potkrijepim ajetima, samo što ti u svoje šejhovi vjeruješ kao da su bezgriješni, pa svaki njihov tefsir uzimaš kao činjenicu. A svi koji se ne slažu su kafiri, po tebi.

Ne zaboravi: "Onaj ko svom bratu (muslimanu) kaže: Kafire. Na jednog od njih dvojice će se primijeniti."

I de skupi hrabrosti pa odgovori na pitanje vezano za IZ.
Nema te sekte koja svoje stavove ne potkrepljuje ajetima i hadisima, naravno naknadno ih tumačeći i izvrčući pravi smisao značenja.
Vrlo je vjerojatno da si ovdje samo ti kafir, jer svi ostali se slažu na tome da su kršćani i židovi nevjernici, tako da nije stvar u tome što si se razišao sa mnom ovdje na nekom forumu, nego u praksi sa milijardu i po muslimana, i svim onim milijardama od kako je poslan Muhammed, alejhi-selam.

Islamska zajednica ima svojih dobrih i loših stvari i strana, ali kažem ti, ti prvi ne poštuješ zvanični stav po ovom pitanju, ti si prvi koji ruši autoritet IZ.
Još jednom, nemam se šta raspravljati sa čovjekom koji tumači ajete po SVOM LIČNOM razumu, a odbacuje koncenzus svih muslimana, koji jasne i nedvosmislene ajete koji govore o nevjerstvu kršćana i židova izvrće, koji negira vjerodostojne hadise samo zato što njemu ne pašu, itd...

Ti si postavio svoje mišljenje iz svog razuma, ja sam postavio naučan tekst koji će potpisati IZ, svaki imam i svaki musliman, pa nek svako odabere šta mu paše, kako kaže Uzvišeni Allah "Skupina u Džennet, a skupina u Vatru" !!!
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7777
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#2199 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by Idemedosumom »

Ti ako misliš da sam ja jedini musliman na svijetu s ovakvim stavom, grdno se varaš.

Ti se uporno držiš logičke greške argumentum ad populum. To što si ti prihvatio stav većine, ne mora nužno značiti da je taj stav najispravniji.

Pogledaj samo u koliko navrata Kur'an govori negativno o većini.

Ja ne rušim autoritet IZ, ja i moja porodica smo članovi IZ. Kao i ti, ne slažem se s IZ po svim pitanjima, ali ih ne proglašavam kafirima, mušricima, murtedima, novotarima i sl. A ti uporno izbjegavaš dati direktan odgovor. Jesi li član IZ? Podržavaš li je, uopšteno gledano? Jesu li novotari zabludjeli?
User avatar
korektno
Posts: 243
Joined: 31/08/2018 20:48

#2200 Re: Za predane Allahu dž.š.

Post by korektno »

Ovdje nije stvar većine učenjaka, niti je ikada većina u šerijatu bila dokaz, ovdje je stvar KONCEZUSA SVIH ISLAMSKIH UČENJAKA!!!

To što imaš ti, i još vas par sa takvim nakaradnim stavovima, pa od toga je islam čist.

-Što se tiče IZ...
Kaže imam Malik, pokazivajući na kabur Poslanika, alejhi-selam: "Od svakog se uzima i odbacuje osim od stanovnika ovog kabura", pa to je pravilo i za IZ, tamo gdje im se fetva poklopi sa dokazom to se uzima, a tamo gdje hoće tradiciju da proguraju u šerijat to se odbacuje, ovo ti je odgovor ukratko i stvarno ne želim zalaziti dalje u raspravu sa tobom, jer ti je džaba 100 ajeta, 100 hadisa i 100 koncezusa ti i dalje lupaš po svom i ustrajan si u slijeđenju zablude.

Zamolio bih samo momka @ultrajvosa da se javi ako treba kakvo dodatno pojašnjenje u vezi sa pitanjem što je postavio.
Post Reply