Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
To ti ili ovaj neki predavac hocete reci da Allah DZ.S i njegov poslanik Muhamed A.S. navode ili pozivaju na mrznju i netrpeljivost?
Haram je to brate muslimane!!!
To ti ili ovaj neki predavac hocete reci da Allah DZ.S i njegov poslanik Muhamed A.S. navode ili pozivaju na mrznju i netrpeljivost?
Haram je to brate muslimane!!!
Upravo bas suprotno od tvog razumijevanja poruke Sure El-Fatihe (mrznju i netrpeljivost=Pravi put):6. UPUTI NAS NA PRAVI PUT;7. NA PUT ONIH KOJIM SI BLAGODATI PODARIO, A NE NA PUT ONIH NA KOJE SE SRDŽBA IZLILA I KOJI SU ZALUTALI
(PUT VJERNIKA predstavlja spoznaju istine i djelovanje u skladu s tom spoznajom. Budući da su židovi izgubili praksu, na njih se odnosi srdžba, a na kršćane zabluda, zato što onaj koji ima znanje, a ne postupa po njemu, zaslužuje srdžbu. Onaj ko nema znanje luta u zabludi. Stoga, kršćani, kada nešto žele učiniti, nisu u stanju naći Pravi put pošto nemaju odgovarajući pristup koji osigurava put do istine, pa lutaju. I jedni i drugi zbog toga zaslužuju srdžbu, iako se ona posebno odnosi na židove, u skladu sa riječima Allaha Uzvišenog: ”…onaj koga Allah prokune i na koga se rasrdi” Maide 60.
A na kršćane zabluda u skladu sa riječima Allaha Uzvišenog: “Oni koji su još ranije zalutali, što su mnoge u zabludu doveli, te i sami sa Pravog puta skrenuli.” Maide77.
Hammad ibn Seleme prenosi od Adijja ibn Hatima da je rekao: ”Pitao sam Allahovog Poslanika sallAllahu ‘alejhi we sellem u vezi s riječima Uzvišenog: ’na koje se srdžba izlila’, pa je rekao: “židovi”, te ‘i koji su zalutali’, i uz to dodao: ”Kršćani! Oni su zalutali.“
Ovako prenosi Sufjan ibn Ujejne sa svojim lancem prenosilaca od Adijja ibn Hatima, a u predanju Ibn Merdevejha od Ebu Zerra radijAllahu anhu se navodi: “Pitao sam Allahova Poslanika u vezi s riječima: ‘na koje se srdžba izlila’, pa je rekao ‘židovi’, a ja dodao: ‘niti onih koji su zalutali’, pa je rekao: ‘To su kršćani!'”)Tefsir Ibn Kesir
Prenosi Ebu Seid El-Hudri, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Slijedićete narode prije vas, pedalj po pedalj, aršin po aršin, pa čak i da uđu u gušterovu jazbinu vi biste ih u tome slijedili.“ Rekosmo: „Allahov Poslaniče, Kršćane i Židove?“ Reče: „Koga drugog, ako ne njih?“ (Buhari i Muslim)
Kako ti vjeruješ u Boga a nikad Ga nisi vidio.
Ako je Allah svima odredio sudbinu, onda je meni suđeno da ne vjerujem u Njega.
I kako to da će šejtan goriti u paklu, kad je on sam stvoren od vatre, kako tvrdite.
A ovaj upitani uzme ciglu, onu punu 25x12x6 cm, zvekne ovog u glavu i kaže eto ti odgovora.
Kakvih bolan odgovora, što me hlupi ni kriva ni dužna, znaš kolko me boli.
Ne znam kako ću znat, ti kažeš da te boli. Eh pa ja ne vjerujem u tvoju bol, jer je ne vidim.
A pošto je nama svima sudbina već određena, meni je bilo suđeno da te spucam.
Kažeš, kako će šejtan gorit u džehenemskoj vatri, a on sam od vatre. Allah Uzvišeni je čovjeka stvorio od zemlje, a i ova cigla je od zemlje, pa vjerujem da ti nije naškodila.
”Teško nama!” – govorit će -”kakva je ovo Knjiga, ni mali ni veliki grijeh nije propustila, sve je nabrojala.”
(El-Kehf, 49.);
”I nijedan list ne opadne, a da On za njega ne zna; i nema zrna u tminama Zemlje niti ičeg svježeg niti ičeg suhog, ničeg što nije u jasnoj Knjizi.”
(El-En'am, 59.)
“Nema nevolje koja zadesi Zemlju i vas, a koja nije, prije nego što je damo, zapisana u Knjizi, – to je Allahu, uistinu, lahko – da ne biste tugovali za onim što vam je promaklo, a i da se ne biste previše radovali onome što vam On dadne. Allah ne voli nikakve razmetljivce, hvalisavce.” (El-Hadid, 22-23)
Vjerovanje koje je ispravno po pitanju sudbine jeste da je kader apsolutna istina u koju se mora vjerovati, a to je da je Allah odredio sudbinu dobra i zla i da se sve odvija po Njegovoj volji. Ko ovo ne vjeruje i negira, taj je postao nevjernik u ono s čime je poslat i s čime je došao Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem.
Međutim, iako je Allah odredio čovjeku dobro i zlo, nije mu naredio da zlo čini, jer Allah s time nije zadovoljan. Stoga, niko ne može kazati:" Ja radim ovo zlo, jer mi je Allah to odredio." Ovo se neće prihvatiti kao opravdanje na Sudnjem danu. I Iblis će tada povikati:" Gospodaru, Ti si mi odredio, pa sam u zabludu pao..." Uistinu, čovjek ne zna šta mu je Allah odredio, pa da se time pravda. Niko se nije popeo u nebeske sfere, našao tamo Levhul-mahfuz (Kknjigu sudbine), pronašao svoje ime i pogledao šta mu je određeno. Ne, nije niko niti će ikada.
Isto tako, iako je određenje sudbine tajna koju poznaje samo Allah, te apsolutna odredba pripada samo Njemu, čovjeku je, ipak, data slobodna volja da sam odluči hoće li poći putem dobra ili putem zla. Dat mu je i zdrav razum kao pomagač, te je poslat Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, da pokaže šta je dobro, a šta je zlo. Kur an je sa nama i među nama, Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem ga je živio i pokazao da to nije Knjiga za meleke niti vanzemaljce, nego za ljude, tako da će svako onaj ko pođe putem Upute biti nagrađen i na ovome svijetu i na ahitretu, nakon smrti.
Isto tako, onaj ko umjesto Kur ana prihvati pornografiju, umjesto ezana poziv u diskoteku ili kafanu, umjesto namaza blud ili alkohol, ko se odazove šejtanu, a ne Allahu, biće shodno tome i sankcionisan, a mnogo šta Allah i prašta i sakrije.
Allah je znao kakvi smo, kako ćemo postupati i shodno tome odredio nam put i sudbinu kojom idemo. To je poput učitelja koji dobro poznaje djecu kojoj predaje, tako da i pred sami ispit može kazati-ovo dijete će dobiti peticu, a ovo dvojku. To je zato što učitelj dobro poznaje tu djecu. Stoga, oni kojima je određeno da budu stanovnici Dženneta i čine djela njegovih stanovnika, a oni kojima je određeno da budu stanovnici Džehennema i čine djela njegovih stanovnika, ali Allah nikome ne čini nepravdu i do svakog čovjeka će doći poziv da krene Pravim putem i izbori i zasluži mjesto u Džennetu. Zato, čovjek ne treba pitati-ŠTA MI JE ODREĐENO, nego-KAKO DA DOĐEM DO DŽENNETA.
Na tom putu, Uzvišeni Allah će ga sigurno pomoći, ako ovaj otvori svoje srce prema Allahu.
Ono gdje nam nije data slobodna volja jeste-gdje ćemo se roditi, ko će nam biti roditelji, kako ćemo izgledati, gdje ćemo umrijeti... ovdje čovjek nije slobodan, ali izabrati put kojim će ići, to je njegov izbor i za to će odgovarati, a Uzvišeni Allah zna šta će čovjek izabrati, jer ga dobro poznaje i shodno tome mu je put i odredio.
Na sudbinu se može " utjecati" dovom i sadakom. Naš narod kaže-SADAKA GA SPASILA, i ovo je istina. Isto tako dova ublažava posljedice kadera po pitanju nečega što čovjek ne voli da mu se desi, pa umjesto da slomije ruku, npr, sebebom dove samo se ogrebe..Prof.Sanin Musa
zulfikkar wrote: ↑17/02/2020 00:26
Isto tako, iako je određenje sudbine tajna koju poznaje samo Allah, te apsolutna odredba pripada samo Njemu, čovjeku je, ipak, data slobodna volja da sam odluči hoće li poći putem dobra ili putem zla.
zulfikkar wrote: ↑17/02/2020 00:26
Vjerovanje koje je ispravno po pitanju sudbine jeste da je kader apsolutna istina u koju se mora vjerovati, a to je da je Allah odredio sudbinu dobra i zla i da se sve odvija po Njegovoj volji.
zulfikkar wrote: ↑17/02/2020 00:26
Isto tako, iako je određenje sudbine tajna koju poznaje samo Allah, te apsolutna odredba pripada samo Njemu, čovjeku je, ipak, data slobodna volja da sam odluči hoće li poći putem dobra ili putem zla.
'Dua al-kerb' (dova u nevoljama i nedaći)
Zabilježio Buhari i Muslim od Ibn Abbasa, radijallahu anhuma, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, običavao da kaže, kada je osjećao tegobu:
ا إلَهَ إلاَّ اللَّهُ الْعَظـيمُ الْحَلِـيمْ، لا إلَهَ إلاَّ اللَّهُ رَبُّ العَـرْشِ العَظِيـمِ، لا إلَهَ إلاَّ اللَّهُ رَبُّ السَّمَـوّاتِ ورّبُّ الأَرْضِ ورَبُّ العَرْشِ الكَـريم "La ilahe illellahu-l-Azimu-l-Haleem, la ilahe illellah rabbu-l-Arši-l-azim, la ilahe ilellahu rabbu-s-semavati ve rabbu-l-erd ve rabbu-l-Arši-l-kerim (Nema boga osim Allaha, Velicanstvenog i Blagog; Nema boga osim Allaha, Gospodara Arša velicanstvenog; Nema boga osim Allaha, Gospodara nebesa i Gospodara zemlje i Gospodara Arša plemenitog)."
Da li želiš da budeš zaštićen svakodnevno, ti, tvoja djeca, žena i porodica, od nedaća i zla?
Nastoj da učiš ovu dovu, poduči svoju djecu i porodicu, jer je u njoj veliki hajr za tebe i za njih. Za ovu dovu Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je da se onome ko je prouči po tri puta, ujutro i navečer, neće dogoditi zlo i da će biti zaštićen od šejtanskog i džinskog utjecaja.
Prenosi se od hazreti Osmana ibn Affana, r.a., da je rekao: ”Čuo sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kada je rekao: ‘Ko kaže tri puta: Bismillahillezi la jedurru me'asmihi šej'un fil-erdi ve la fis-semai’ ve huves-semi'ul-‘alim – U ime Allaha sa čijim imenom ništa ne može naštetiti ni na Zemlji ni na nebu, On sve čuje i zna, neće ga pogoditi iznenadna nesreća dok ne svane, a ako to prouči ujutro, neće ga pogoditi iznenadna nesreća do smrknuća.”’ (Ebu Davud)