permant neces moci ubaciti u sistem preko postojece pumpe (koju koristis za cirkulaciju tople vode). moras imati posebnu pumpu koja ce moci nabiti pritisak dovoljan za sistem (obicno to nije vise od 2 bara). zato vodu mozes dodavati sa cesme (jer je pritisak veci od onog u sistemu). takodjer bi bilo dobro da provjeris koliko ti permanta treba, jer kod iole vecih sistema taj iznos zna biti uptan sto se tice isplativosti. najlakse ti je provjeriti isticanjem vode iz sistema u bure, te mjerenjem istog. (opaska: pitanje je i isplativosti sipanja permanta u sistem, jer ako vec grijes vodu u sistemu, cemu bojazan da ce isti zalediti? ovo obicno bude opravdano samo grijanjem jedne etaze dok se neka druga ne grije, a cak i tada je upitno iz razloga koje mogu navesti da ne sirim pricu bespotrebno.)
sto se tice pritiska vode u hladnom sistemu onda varira od visine na koju treba da izbacujes toplu vodu i pumpe koju koristis spram te visine (veci pritisak ce olaksati rad pumpe, dok ce prenizak u odnosu na visinu izbacivanja rezultirati izgaranjem pumpe). generalno je za kucne sisteme pritisak od 1-1,5 bar (pri temperaturi od 21C) optimalan za rad sistema. u zavisnosti da li ti je kotlovnica ukopana (podrum), ili na nekoj visini (izdignuto prizemlje), pumpe koju koristis i najvaznije - visine na koju toplu vodu treba izgurati - te vrijednosti mogu da variraju).
Vlastito centralno grijanje-pritisak
-
- Posts: 7
- Joined: 02/12/2013 11:29
#77 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
Sve je uradjeno onim cijevima ispod poda, alpex ili kako se vec zovu. Provjerio sam bakrene cijevi iza peci, spojeve na razvodniku... Na 2 radijatora na po jednom spoju sam uocio malo vlage, stavio sam posudu i vidim da imaju 3-4 kapi, sto znaci da to moze biti razlog pada pritiska u sistemu kad se ohladi. Prvom prilikom cu zamjeniti spojnice, a dotad cu dodavat malkice vode prije lozenja. Hvala, puno si mi pomogao, bar sam miran i znam da nije neki ozbiljniji problem.belfy wrote:prvo obidji i provjeri sve ventile razvoda. provjeri da li ima imalo vlage na njima ili ispod njih. zatim sve to isto provjeri na spojevima cijevi (spojevi na razvodu i na radijatorima). najbolje je da provjeris to u pocetku rada pumpe, jer kada kotao zagrije vodu ona dosta brzo isparava, pa je teze uociti curenje u nekim slucajevima. jedino sto u pocetku mozes biti 100% siguran je da negdje imas curenje. kod mog jedinog zabiljezenog takvog slucaja na licnom primjeru imao sam curenje na ventilu koji je bio jako blizu poda, a sve sto bi iscurilo je vrlo brzo isparavalo, pa mi je trebalo nekoliko dana da otkrijem sta je u pitanju. u mom slucaju to je bio vrh ventila kroz koji je voda probila i to se ocitovalo samo kao kapanje, ali posto mi sistem nije veliki, gubitak pritiska se vidio na svakom hladjenju kotla. moj kotao ima i ljetni rezim rada, pa sam mogao pustiti da radi na dosta nizoj temperaturi da bih lakse uocio curenje. sretno sa otkrivanjem i otklanjanjem problema.
Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk
-
- Posts: 10307
- Joined: 15/01/2006 18:35
#78 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
Imam centrometalovu pec ali zbog nedostatka dovoljnog prostora za ugalj i drva ,od iduce zime planiram da prijedjem na pelet pec...
Da li neko zna prednosti i mane tog sisitema grijanja?
Jer nevjerujem majstorima puno.....mene kosta ugalj i drva za jednu zimu oko 1700KM...
Da li neko zna prednosti i mane tog sisitema grijanja?
Jer nevjerujem majstorima puno.....mene kosta ugalj i drva za jednu zimu oko 1700KM...
-
- Posts: 7
- Joined: 02/12/2013 11:29
#79 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
Kolega s posla ima tu pec na pelet, kupuje oko 7t peleta za zimu, mada trosi oko 6t. Kaze da grije 300kvadrata i da je prezadovoljan...zavrzlama wrote:Imam centrometalovu pec ali zbog nedostatka dovoljnog prostora za ugalj i drva ,od iduce zime planiram da prijedjem na pelet pec...
Da li neko zna prednosti i mane tog sisitema grijanja?
Jer nevjerujem majstorima puno.....mene kosta ugalj i drva za jednu zimu oko 1700KM...
Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk
- Filter
- Posts: 8051
- Joined: 31/12/2010 11:42
- Location: cirkus
#80 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
imas par tema o peletu... evo ti jednazavrzlama wrote:Imam centrometalovu pec ali zbog nedostatka dovoljnog prostora za ugalj i drva ,od iduce zime planiram da prijedjem na pelet pec...
Da li neko zna prednosti i mane tog sisitema grijanja?
Jer nevjerujem majstorima puno.....mene kosta ugalj i drva za jednu zimu oko 1700KM...
http://www.klix.ba/forum/kvalitet-i-cij ... .html-f=38
al ni pelet nije male kubikaze treba ti pofina garaza da to sve smjestis
- Russki
- Posts: 19647
- Joined: 28/05/2012 15:38
- Location: Mentmore Towers
#81 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
ma ja ovako nesto, ako imas nekih problema, isprazni sistem, napuni ga ponovo i pritisak nek ti bude izmedju jedan i 2, znaci negdje jedan i polmk ultra wrote:hladan sistem negdje oko 1.3-1.5
kad se ugrije to se treba popeti na 1.7
prije expanzione imas ventil koji ispusta vodu pri pritisku 2.2 ili 2.5 nisam sad siguran ... znaci, ostavi da se ohladi, i ispusti malo vode nek spadne pritisak na 1.5, cak i to je gornja granica
ne treba puno ispustiti da spadne pritisak
-
- Posts: 7699
- Joined: 06/08/2007 09:00
#82 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
sve prednosti su na strani peleta osim jedne - cijena. ako ugalj i drva placas toliko za sezonu na pelet ces trositi 2-3 puta vise. sto se tice prostora tu neces nesto posebno ustediti ako pelet nabavljas odjednom za cijelu sezonu. zauzet ce ti priblizno isto prostora, mozda nesto manje ako ga naslazes puno u visinu, ali to nije prakticno...zavrzlama wrote:Imam centrometalovu pec ali zbog nedostatka dovoljnog prostora za ugalj i drva ,od iduce zime planiram da prijedjem na pelet pec...
Da li neko zna prednosti i mane tog sisitema grijanja?
Jer nevjerujem majstorima puno.....mene kosta ugalj i drva za jednu zimu oko 1700KM...
- Danguba
- Posts: 12106
- Joined: 01/12/2003 00:00
- Location: Tu negdje
#83 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
pelet je zakon
-
- Posts: 4147
- Joined: 28/04/2011 13:27
#84 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
Permant sam mislio ubaciti u sistem samo zbog jednog razloga, a to su minusi u toku zime do kojih moze doci. Posto se radi o vikendici, prije 2-3 godine su bili oni veliki minusi( do - 25) i sreca moja da nije pukao nijedan radijator, dok je recimo kod dosta ljudi doslo do pucanja.belfy wrote:permant neces moci ubaciti u sistem preko postojece pumpe (koju koristis za cirkulaciju tople vode). moras imati posebnu pumpu koja ce moci nabiti pritisak dovoljan za sistem (obicno to nije vise od 2 bara). zato vodu mozes dodavati sa cesme (jer je pritisak veci od onog u sistemu). takodjer bi bilo dobro da provjeris koliko ti permanta treba, jer kod iole vecih sistema taj iznos zna biti uptan sto se tice isplativosti. najlakse ti je provjeriti isticanjem vode iz sistema u bure, te mjerenjem istog. (opaska: pitanje je i isplativosti sipanja permanta u sistem, jer ako vec grijes vodu u sistemu, cemu bojazan da ce isti zalediti? ovo obicno bude opravdano samo grijanjem jedne etaze dok se neka druga ne grije, a cak i tada je upitno iz razloga koje mogu navesti da ne sirim pricu bespotrebno.)
sto se tice pritiska vode u hladnom sistemu onda varira od visine na koju treba da izbacujes toplu vodu i pumpe koju koristis spram te visine (veci pritisak ce olaksati rad pumpe, dok ce prenizak u odnosu na visinu izbacivanja rezultirati izgaranjem pumpe). generalno je za kucne sisteme pritisak od 1-1,5 bar (pri temperaturi od 21C) optimalan za rad sistema. u zavisnosti da li ti je kotlovnica ukopana (podrum), ili na nekoj visini (izdignuto prizemlje), pumpe koju koristis i najvaznije - visine na koju toplu vodu treba izgurati - te vrijednosti mogu da variraju).
Sto se tice pumpe, ne znam koja je(znam samo da ima i termoblok od 15kW). Nalazi se u prizemlji u podrumu gdje je i pec i izbacuje toplu vodu jos dva sprata iznad. Znam samo da sam primjetio ljetos (ako se dobro sjecam) da je kazaljka na ugasenoj pumpi bila ispod 1 bara(ne znam tacno koliko), pa sam mislio malo dopuniti sistem makar vodom.
Ne znam sad da li manjak pritiska u sistemu moze prouzrokovati i vecu potrosnju drva, a sve u vezi dostizanja odredjene temperatura u sistemu?
- Danguba
- Posts: 12106
- Joined: 01/12/2003 00:00
- Location: Tu negdje
#85 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
motorola01 wrote: Permant sam mislio ubaciti u sistem samo zbog jednog razloga, a to su minusi u toku zime do kojih moze doci. Posto se radi o vikendici, prije 2-3 godine su bili oni veliki minusi( do - 25) i sreca moja da nije pukao nijedan radijator, dok je recimo kod dosta ljudi doslo do pucanja.
Sto se tice pumpe, ne znam koja je(znam samo da ima i termoblok od 15kW). Nalazi se u prizemlji u podrumu gdje je i pec i izbacuje toplu vodu jos dva sprata iznad. Znam samo da sam primjetio ljetos (ako se dobro sjecam) da je kazaljka na ugasenoj pumpi bila ispod 1 bara(ne znam tacno koliko), pa sam mislio malo dopuniti sistem makar vodom.
Ne znam sad da li manjak pritiska u sistemu moze prouzrokovati i vecu potrosnju drva, a sve u vezi dostizanja odredjene temperatura u sistemu?
Sta ces ugrijati ako nema vode ili permanta u sistemu?
Ako nema tekucine nema ni postojanog pritiska, nema cirkulacije...dzaba lozis.
Mozes se jedino ugrijati kod kotla.
-
- Posts: 4147
- Joined: 28/04/2011 13:27
#86 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
Znaci valja punit sistem, samo se postavlja pitanje kako? Ne sjecam se gdje su spojili slauf sa pumpom. Valja mi dobro pregledati pumpu i otvore na njoj
- Filter
- Posts: 8051
- Joined: 31/12/2010 11:42
- Location: cirkus
#87 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
negdje ti je ostavljena pipa za praznjenje sistema. po pravilu to je najniza tacka sistema, negdje oko kotla.motorola01 wrote: Znaci valja punit sistem, samo se postavlja pitanje kako? Ne sjecam se gdje su spojili slauf sa pumpom. Valja mi dobro pregledati pumpu i otvore na njoj
- Russki
- Posts: 19647
- Joined: 28/05/2012 15:38
- Location: Mentmore Towers
#88 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
da, da, negdje je oko kotla, ubaci slauf i ispumpaj sistem, kad sve zavrsis i provjeris pocni upumpavat i usput pogledaj radijatore, ispusti svu vodu i zrak (ako je ista ostalo) i onda zavrsi lagano s tim, pazi da ti je pritisak izmedju 1 i 2, 1,5 je najbolje, 3 je neka maksimala ja mislim, sve iznad je problemcina
sretno ti bilo
sretno ti bilo
-
- Posts: 7699
- Joined: 06/08/2007 09:00
#89 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
ako imas tolike padove temperature mozda ti se vise isplati prazniti kotao i puniti prije samog koristenja, nego koristiti permant. za sisteme grijanja permant nije jeftin, dok se zbog nize tacke kljucanja i isparavanja zna desiti pucanje (eksplozija) cijevi ili kotla, mada bi sigurnosni ventil trebao odratiti tu svoju ulogu (ali koliko ljudi cesto provjeravaju ispravnost istog? - ja u ovih 5 godina rada kucnog kotla samo jednom). takodjer moras imati posebnu opremu za dopunjavanje istog (koja doduse nije toliko skupa). moram priznati da nemam licnih iskustva sa permantom u kotlovskim sistemima, ali ovo je prvo sto mi pada na pamet, posto se u permant obicno dodaju aditivi na bazi alkohola ili acetona. da napunis ili ispraznis sistem ne treba ti ni 5 minuta. jedini problem koji vidim u takvim sistemima je brze korodiranje toplovodnih cijevi usljed prisutstva zraka. no zavisi koje su cijevi u pitanju i koliko ce im to smanjiti zivotni vijek. ako su bakarne ili aluminijske problema nece biti, dok ako su celicne onda bi vec nakon 10-ak godina trebalo provjeriti stanje istih, a nerijetko neke i mijenjati.motorola01 wrote:Permant sam mislio ubaciti u sistem samo zbog jednog razloga, a to su minusi u toku zime do kojih moze doci. Posto se radi o vikendici, prije 2-3 godine su bili oni veliki minusi( do - 25) i sreca moja da nije pukao nijedan radijator, dok je recimo kod dosta ljudi doslo do pucanja.belfy wrote:permant neces moci ubaciti u sistem preko postojece pumpe (koju koristis za cirkulaciju tople vode). moras imati posebnu pumpu koja ce moci nabiti pritisak dovoljan za sistem (obicno to nije vise od 2 bara). zato vodu mozes dodavati sa cesme (jer je pritisak veci od onog u sistemu). takodjer bi bilo dobro da provjeris koliko ti permanta treba, jer kod iole vecih sistema taj iznos zna biti uptan sto se tice isplativosti. najlakse ti je provjeriti isticanjem vode iz sistema u bure, te mjerenjem istog. (opaska: pitanje je i isplativosti sipanja permanta u sistem, jer ako vec grijes vodu u sistemu, cemu bojazan da ce isti zalediti? ovo obicno bude opravdano samo grijanjem jedne etaze dok se neka druga ne grije, a cak i tada je upitno iz razloga koje mogu navesti da ne sirim pricu bespotrebno.)
sto se tice pritiska vode u hladnom sistemu onda varira od visine na koju treba da izbacujes toplu vodu i pumpe koju koristis spram te visine (veci pritisak ce olaksati rad pumpe, dok ce prenizak u odnosu na visinu izbacivanja rezultirati izgaranjem pumpe). generalno je za kucne sisteme pritisak od 1-1,5 bar (pri temperaturi od 21C) optimalan za rad sistema. u zavisnosti da li ti je kotlovnica ukopana (podrum), ili na nekoj visini (izdignuto prizemlje), pumpe koju koristis i najvaznije - visine na koju toplu vodu treba izgurati - te vrijednosti mogu da variraju).
Sto se tice pumpe, ne znam koja je(znam samo da ima i termoblok od 15kW). Nalazi se u prizemlji u podrumu gdje je i pec i izbacuje toplu vodu jos dva sprata iznad. Znam samo da sam primjetio ljetos (ako se dobro sjecam) da je kazaljka na ugasenoj pumpi bila ispod 1 bara(ne znam tacno koliko), pa sam mislio malo dopuniti sistem makar vodom.
Ne znam sad da li manjak pritiska u sistemu moze prouzrokovati i vecu potrosnju drva, a sve u vezi dostizanja odredjene temperatura u sistemu?
obzirom da pumpa treba da izbacuje dva sprata u vis (dakle nekih 6-8 metara) dovoljan ti je pritisak od 0,8 bara pri hladnom sistemu (pa cak i na ugrijanom na 40C) i to ce zadovoljiti svaki kotao. cisto osiguranja radi (da ne bi imao hladne dzepove u radijatorima postavljenim vise - obicno kupatilskim) mozes drzati 1 bar. sto nizi pritisak ce biti bolji za brze grijanje vode, kao i odrzavanje temperture sistema. visi pritisak zahtijeva vecu temperaturu kotla i manje iskoristenje toplote u sistemu (razlike nisu drasticne, ali tokom 4-6 mjeseci se naberu). dakle, sto se tice tvog sistema, preporuceni pritisak hladnog sistema bi bio 0,8 - 1 bar, iako ja licno bih radije isao na 1,2 bara jer se potrosnja paleta promijeni za svega 3-5%. ako je vikendica u pitanju i ne boravi se dugo onda tu razliku neces ni osjetiti, a neces se morati brinuti imas li hladne dzepove i provjeravati radijatore. eto, nadam se da sam pomogao.
obicno se ventil za punjenje/praznjenje nalazi sa zadnje (rijetko sa bocne) strane kotla pri samom dnu kotla.motorola01 wrote: Znaci valja punit sistem, samo se postavlja pitanje kako? Ne sjecam se gdje su spojili slauf sa pumpom. Valja mi dobro pregledati pumpu i otvore na njoj
- kloniran
- Posts: 12188
- Joined: 06/09/2013 18:57
- Location: Ispod palme na obali mora.
#90 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
Nije preporucljivo koristiti obični auto permant za sisteme grijanja, posebno u sistemima gdje se grije i voda, jer je otrovan. Koristi se smjesa na bazi propilen glikola, i u tim slucajevima ekspanziona posuda koja se trenutno nalazi u sistemu vjerovatno neće biti dovoljna, jer sam proracun ekspanzione posude za sistem da vodom i sistem sa smjesom vode i glikola "permanta" nije isti.belfy wrote:ako imas tolike padove temperature mozda ti se vise isplati prazniti kotao i puniti prije samog koristenja, nego koristiti permant. za sisteme grijanja permant nije jeftin, dok se zbog nize tacke kljucanja i isparavanja zna desiti pucanje (eksplozija) cijevi ili kotla, mada bi sigurnosni ventil trebao odratiti tu svoju ulogu (ali koliko ljudi cesto provjeravaju ispravnost istog? - ja u ovih 5 godina rada kucnog kotla samo jednom). takodjer moras imati posebnu opremu za dopunjavanje istog (koja doduse nije toliko skupa). moram priznati da nemam licnih iskustva sa permantom u kotlovskim sistemima, ali ovo je prvo sto mi pada na pamet, posto se u permant obicno dodaju aditivi na bazi alkohola ili acetona. da napunis ili ispraznis sistem ne treba ti ni 5 minuta. jedini problem koji vidim u takvim sistemima je brze korodiranje toplovodnih cijevi usljed prisutstva zraka. no zavisi koje su cijevi u pitanju i koliko ce im to smanjiti zivotni vijek. ako su bakarne ili aluminijske problema nece biti, dok ako su celicne onda bi vec nakon 10-ak godina trebalo provjeriti stanje istih, a nerijetko neke i mijenjati.motorola01 wrote:Permant sam mislio ubaciti u sistem samo zbog jednog razloga, a to su minusi u toku zime do kojih moze doci. Posto se radi o vikendici, prije 2-3 godine su bili oni veliki minusi( do - 25) i sreca moja da nije pukao nijedan radijator, dok je recimo kod dosta ljudi doslo do pucanja.belfy wrote:permant neces moci ubaciti u sistem preko postojece pumpe (koju koristis za cirkulaciju tople vode). moras imati posebnu pumpu koja ce moci nabiti pritisak dovoljan za sistem (obicno to nije vise od 2 bara). zato vodu mozes dodavati sa cesme (jer je pritisak veci od onog u sistemu). takodjer bi bilo dobro da provjeris koliko ti permanta treba, jer kod iole vecih sistema taj iznos zna biti uptan sto se tice isplativosti. najlakse ti je provjeriti isticanjem vode iz sistema u bure, te mjerenjem istog. (opaska: pitanje je i isplativosti sipanja permanta u sistem, jer ako vec grijes vodu u sistemu, cemu bojazan da ce isti zalediti? ovo obicno bude opravdano samo grijanjem jedne etaze dok se neka druga ne grije, a cak i tada je upitno iz razloga koje mogu navesti da ne sirim pricu bespotrebno.)
sto se tice pritiska vode u hladnom sistemu onda varira od visine na koju treba da izbacujes toplu vodu i pumpe koju koristis spram te visine (veci pritisak ce olaksati rad pumpe, dok ce prenizak u odnosu na visinu izbacivanja rezultirati izgaranjem pumpe). generalno je za kucne sisteme pritisak od 1-1,5 bar (pri temperaturi od 21C) optimalan za rad sistema. u zavisnosti da li ti je kotlovnica ukopana (podrum), ili na nekoj visini (izdignuto prizemlje), pumpe koju koristis i najvaznije - visine na koju toplu vodu treba izgurati - te vrijednosti mogu da variraju).
Sto se tice pumpe, ne znam koja je(znam samo da ima i termoblok od 15kW). Nalazi se u prizemlji u podrumu gdje je i pec i izbacuje toplu vodu jos dva sprata iznad. Znam samo da sam primjetio ljetos (ako se dobro sjecam) da je kazaljka na ugasenoj pumpi bila ispod 1 bara(ne znam tacno koliko), pa sam mislio malo dopuniti sistem makar vodom.
Ne znam sad da li manjak pritiska u sistemu moze prouzrokovati i vecu potrosnju drva, a sve u vezi dostizanja odredjene temperatura u sistemu?
obzirom da pumpa treba da izbacuje dva sprata u vis (dakle nekih 6-8 metara) dovoljan ti je pritisak od 0,8 bara pri hladnom sistemu (pa cak i na ugrijanom na 40C) i to ce zadovoljiti svaki kotao. cisto osiguranja radi (da ne bi imao hladne dzepove u radijatorima postavljenim vise - obicno kupatilskim) mozes drzati 1 bar. sto nizi pritisak ce biti bolji za brze grijanje vode, kao i odrzavanje temperture sistema. visi pritisak zahtijeva vecu temperaturu kotla i manje iskoristenje toplote u sistemu (razlike nisu drasticne, ali tokom 4-6 mjeseci se naberu). dakle, sto se tice tvog sistema, preporuceni pritisak hladnog sistema bi bio 0,8 - 1 bar, iako ja licno bih radije isao na 1,2 bara jer se potrosnja paleta promijeni za svega 3-5%. ako je vikendica u pitanju i ne boravi se dugo onda tu razliku neces ni osjetiti, a neces se morati brinuti imas li hladne dzepove i provjeravati radijatore. eto, nadam se da sam pomogao.
obicno se ventil za punjenje/praznjenje nalazi sa zadnje (rijetko sa bocne) strane kotla pri samom dnu kotla.motorola01 wrote: Znaci valja punit sistem, samo se postavlja pitanje kako? Ne sjecam se gdje su spojili slauf sa pumpom. Valja mi dobro pregledati pumpu i otvore na njoj
Litar propilen glikola košta 10 KM i za temperature od -21 °C koristi se smjesa sa 40% glikola, a za temperature do -48°C smjesa od 60% glikola. Temperatura vrelišta je za 40% 142°C, a za 60% 147°C.
Ima ga kupiti u vokelu, LUK-u i slicnim specijalizovanim prodavnicama.
Pozz.
-
- Posts: 7699
- Joined: 06/08/2007 09:00
#91 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
zahvaljujem na odgovoru, jer saznah nesto novo (i jako korisno). jedino sto je ovo saznanje negativnije po motorolu jer je taj permant jos skuplji. hvala jos jednom (u moje ime) @kloniran.
-
- Posts: 4147
- Joined: 28/04/2011 13:27
#92 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
Da i ja zahvalim svima na odgovorima i objasnjenjima
@belfy, obradovao si me sa ovom informacijom koja kaze da mi je dovoljno i ovo pritiska sto imam ispod jednog bara, mada sam shvatio da ne bi bilo lose imati od 1,3-1,5 bara (kad je hladna voda u sistemu, odnosno kad ne radi pumpa).
Vidjecu kad odem na vikendicu ( a to je tek za novu godinu) koji je trenutno pritisak u sistemu i molim Boga da je 0,7-0,8 pa da ne moram nista raditi jer stvarno veze nemam, a i malo me je @russki trznuo sa onim "sretno ti bilo" .
Sto se tice permanta, samo me jos ovo zanima, da li on moze uticati na bojler jer se i on zagrijava putem centralnog grijanja? Mislim da ne moze, ali ipak je bolje da pitam.
I jos nesto u vezi ubacivanja permanta posto kazete da ne moze ici ovaj za auta. Koliko bi to onda trebalo litara tog "specijalnog" i kako mu se krece cijena? Ja sam mislio da ce mi mozda trebati 100-150KM da to sve obavim. Cijevi su bakarne i pumpa baca jos dva sprata iznad. U sistemu ima 8 radijatora, sto velikih sto malih.
edit: evo sad sam procitao ovo u vezi cijene i stetnosti permanta, tako da cu dobro razmisliti u vezi ubacivanja permanta u sistem.
@belfy, obradovao si me sa ovom informacijom koja kaze da mi je dovoljno i ovo pritiska sto imam ispod jednog bara, mada sam shvatio da ne bi bilo lose imati od 1,3-1,5 bara (kad je hladna voda u sistemu, odnosno kad ne radi pumpa).
Vidjecu kad odem na vikendicu ( a to je tek za novu godinu) koji je trenutno pritisak u sistemu i molim Boga da je 0,7-0,8 pa da ne moram nista raditi jer stvarno veze nemam, a i malo me je @russki trznuo sa onim "sretno ti bilo" .
Sto se tice permanta, samo me jos ovo zanima, da li on moze uticati na bojler jer se i on zagrijava putem centralnog grijanja? Mislim da ne moze, ali ipak je bolje da pitam.
I jos nesto u vezi ubacivanja permanta posto kazete da ne moze ici ovaj za auta. Koliko bi to onda trebalo litara tog "specijalnog" i kako mu se krece cijena? Ja sam mislio da ce mi mozda trebati 100-150KM da to sve obavim. Cijevi su bakarne i pumpa baca jos dva sprata iznad. U sistemu ima 8 radijatora, sto velikih sto malih.
edit: evo sad sam procitao ovo u vezi cijene i stetnosti permanta, tako da cu dobro razmisliti u vezi ubacivanja permanta u sistem.
- Magarece_godine
- Posts: 2564
- Joined: 07/05/2009 19:51
#93 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
Drugari majstori-forumaši jedno pitanje pošto su sve prilike da me majstor malo zeznuo ...
Već treću godinu koristim Centrometal CKP peć 30 KW ... svaki put, kada otvorim gornja vrata za loženje vraća mi dim u kotlovnicu i uvijek mirišem na suho meso
Eh, sada sam malo guglao i shvatio da ta peć u tom gornjem dijelu, gdje su gornja vrata ima zaklopku ili leptir
(http://www.centrometal.hr/wp-content/up ... 12-hr1.pdf na stranici 8 )
međutim u mojoj peći taj dio ne postoji. Sjetim se da je ostalo nekih "viška djelova" nakon instalacije i nađem tu zaklopku na tavanu... Sada pitam, da li sam na gubitku ili dobitku bez te zaklopke ? Po nekoj logici s njom dim se ne bi trebao vraćati u kotlovnicu ... Pa ako je neko pametan, upućen ili još bolje, ima iskustva, hvala na odgovoru
Već treću godinu koristim Centrometal CKP peć 30 KW ... svaki put, kada otvorim gornja vrata za loženje vraća mi dim u kotlovnicu i uvijek mirišem na suho meso
Eh, sada sam malo guglao i shvatio da ta peć u tom gornjem dijelu, gdje su gornja vrata ima zaklopku ili leptir
(http://www.centrometal.hr/wp-content/up ... 12-hr1.pdf na stranici 8 )
međutim u mojoj peći taj dio ne postoji. Sjetim se da je ostalo nekih "viška djelova" nakon instalacije i nađem tu zaklopku na tavanu... Sada pitam, da li sam na gubitku ili dobitku bez te zaklopke ? Po nekoj logici s njom dim se ne bi trebao vraćati u kotlovnicu ... Pa ako je neko pametan, upućen ili još bolje, ima iskustva, hvala na odgovoru
- mk ultra
- Posts: 19537
- Joined: 31/12/2012 14:05
- Location: Bošnjačka verzija države
- Grijem se na: Ugalj
- Vozim: Bahato
- Horoskop: Maćak
#94 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
nema veze sa dimom, ima sa zagrijavanjem vrata...
ako nije podignuta, vatra će direktno zagrijavati vrata, pa možeš imati i problema sa otvaranjem... zagriju se previse i teško se otvaraju
dim ako hoće da izlazi, izlazit će i sa i bez poklopca
ako nije podignuta, vatra će direktno zagrijavati vrata, pa možeš imati i problema sa otvaranjem... zagriju se previse i teško se otvaraju
dim ako hoće da izlazi, izlazit će i sa i bez poklopca
- Magarece_godine
- Posts: 2564
- Joined: 07/05/2009 19:51
#95 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
To je dakle ova gornja zaklopka. Umjesto u peći, našao sam je na tavanu
- niki1
- Posts: 18
- Joined: 04/08/2011 14:39
#96 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
Sto se tice grijanja na pelet to je odlicno prednost nemoras da mislis o lozenju da letas jeli se vatra ugasila ili nije da ustajes rano i da se mrznes dok se sistem ne zagrije ogromna kolicina ogreva ogromna kolicina odpada UH UH.zavrzlama wrote:Imam centrometalovu pec ali zbog nedostatka dovoljnog prostora za ugalj i drva ,od iduce zime planiram da prijedjem na pelet pec...
Da li neko zna prednosti i mane tog sisitema grijanja?
Jer nevjerujem majstorima puno.....mene kosta ugalj i drva za jednu zimu oko 1700KM...
Lagano smjestit pelit lagano u toku dana jednom otic do peci usut pelit i ocistit pec to traje odprilike 5 minuta i ponovo si slobodan do sutra.
Negativno pec je skupa koliko znam naj jeftinija je 3600 KM sad zavisi od proizvodaca i jacine peci (pogadate ova je naj jeftinija vjerovatno i naj losija i 20 kw) obicno vijek trajanja je kao i kod ovih dosadasnjih na drva i ugalj 10 -13 g.
tako da odmah treba planirati da za to vrijeme moras prikupit novac za novu pec i malo mi je elektronika sumljiva.
- Danguba
- Posts: 12106
- Joined: 01/12/2003 00:00
- Location: Tu negdje
#97 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
niki1 wrote:Sto se tice grijanja na pelet to je odlicno prednost nemoras da mislis o lozenju da letas jeli se vatra ugasila ili nije da ustajes rano i da se mrznes dok se sistem ne zagrije ogromna kolicina ogreva ogromna kolicina odpada UH UH.zavrzlama wrote:Imam centrometalovu pec ali zbog nedostatka dovoljnog prostora za ugalj i drva ,od iduce zime planiram da prijedjem na pelet pec...
Da li neko zna prednosti i mane tog sisitema grijanja?
Jer nevjerujem majstorima puno.....mene kosta ugalj i drva za jednu zimu oko 1700KM...
Lagano smjestit pelit lagano u toku dana jednom otic do peci usut pelit i ocistit pec to traje odprilike 5 minuta i ponovo si slobodan do sutra.
Negativno pec je skupa koliko znam naj jeftinija je 3600 KM sad zavisi od proizvodaca i jacine peci (pogadate ova je naj jeftinija vjerovatno i naj losija i 20 kw) obicno vijek trajanja je kao i kod ovih dosadasnjih na drva i ugalj 10 -13 g.
tako da odmah treba planirati da za to vrijeme moras prikupit novac za novu pec i malo mi je elektronika sumljiva.
ovih dana sam potrosio +-20 vreca po 15 kg i jednom ocistio. sav pepeo stao u usisivac.
da je moram milovati svaki dan nabio bi je nogom
-
- Posts: 7699
- Joined: 06/08/2007 09:00
#98 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
@Magarece_godine, gornja zaklopka sluzi za usmjeravanje vruceg zraka. meni su bili napravili isto sranje ko i tebi. tek sam pred kraj prve sezone primjetio da nesto fali. njena uloga je zatvaranje prolaza kod drugog nivoa da bi usmjeravala vruci zrak kao na slici. time postizes vece zagrijavanje, a samim tim i manju potrosnju peleta da bi postigao zeljenu temperaturu. bez nje vruci zrak dobrim dijelom ide odmah ispred donje zaklopke na slici i bacas vise toplotu u havu.
-
- Posts: 314
- Joined: 06/12/2013 20:35
#99 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
i sam pelet je skuplji. dakle, pored enormno visokh početnih ulaganja za kotao, elektroniku i sl. poslije plaćaš i skuplji energent. pelet jeste gospodski, ali plati pa se klati. ne znam koji su ugalj koristio i koliko si ga plaćao, ali ja sam za sebe računao da bi me pelet došao 40- 50% skuplje od uglja (trošim miljevinu, 130 sa .prevozom po toni). e sad, ako imaš para i 6-7 stoja godišnje ti ne znači puno, onda idi na pelet.niki1 wrote:Sto se tice grijanja na pelet to je odlicno prednost nemoras da mislis o lozenju da letas jeli se vatra ugasila ili nije da ustajes rano i da se mrznes dok se sistem ne zagrije ogromna kolicina ogreva ogromna kolicina odpada UH UH.zavrzlama wrote:Imam centrometalovu pec ali zbog nedostatka dovoljnog prostora za ugalj i drva ,od iduce zime planiram da prijedjem na pelet pec...
Da li neko zna prednosti i mane tog sisitema grijanja?
Jer nevjerujem majstorima puno.....mene kosta ugalj i drva za jednu zimu oko 1700KM...
Lagano smjestit pelit lagano u toku dana jednom otic do peci usut pelit i ocistit pec to traje odprilike 5 minuta i ponovo si slobodan do sutra.
Negativno pec je skupa koliko znam naj jeftinija je 3600 KM sad zavisi od proizvodaca i jacine peci (pogadate ova je naj jeftinija vjerovatno i naj losija i 20 kw) obicno vijek trajanja je kao i kod ovih dosadasnjih na drva i ugalj 10 -13 g.
tako da odmah treba planirati da za to vrijeme moras prikupit novac za novu pec i malo mi je elektronika sumljiva.
- niki1
- Posts: 18
- Joined: 04/08/2011 14:39
#100 Re: Vlastito centralno grijanje-pritisak
Pod ciscenje se podrazumijeva da svaki dan procistis kanale u kotlu i da svaki dan ispraznis pepelnicu gdje pelit gori da nebi doslo do zacepljenja propuha koji ustvari regulise gorenje peleta.