Svugdje u svijetu postoje katolicke, protestanske itd. kao i gradjanske skole, pa izvoli upisi dijete gdje ti je volja!!!!
Samo vjernik se postaje kao prvo kucnim odgojem!!!!
Dakle roditelji prvo sebe obratite na pravi put pa onda ucite djecu!!!!
VJERONAUKA U SARAJEVSKIM GIMNAZIJAMA?!
Moderator: Bloo
-
- Posts: 35
- Joined: 13/02/2006 12:36
#27
100% se slazem !!Svugdje u svijetu postoje katolicke, protestanske itd. kao i gradjanske skole, pa izvoli upisi dijete gdje ti je volja!!!!
Samo vjernik se postaje kao prvo kucnim odgojem!!!!
Dakle roditelji prvo sebe obratite na pravi put pa onda ucite djecu!!!!
-
- Posts: 2076
- Joined: 02/09/2004 13:33
- Location: Hrasno Hill :)
#29
Psovati ili ne psovati pitanje je sad
Srijeda, 24 Maj 2006
U posljednje vrijeme u našem javnom diskursu bilo je dosta polemičkog govora o filmu, zapravo o tretiranju nekih aktuelnih tema u nekim od filmova novog, ako se tako može nazvati, bosanskohercegovačkog filmskog talasa, koji je, kao što je poznato, jedini koliko-toliko zatalasao postagresijski prostor onoga što se naziva kulturom, te doživio nesumnjivi uspjeh ne samo u našim, domaćim, relacijama već i na evropskom i svjetskom planu. U posljednje vrijeme u našem javnom diskursu bilo je dosta polemičkog govora o filmu, zapravo o tretiranju nekih aktuelnih tema u nekim od filmova novog, ako se tako može nazvati, bosanskohercegovačkog filmskog talasa, koji je, kao što je poznato, jedini koliko-toliko zatalasao postagresijski prostor onoga što se naziva kulturom, te doživio nesumnjivi uspjeh ne samo u našim, domaćim, relacijama već i na evropskom i svjetskom planu.
Te polemike, odnosno kritički diskursi svoje polazište uzimali su, ponajprije, sa aspekta nacionalnog pa i vjerskog tretmana nekih filmskih junaka, sa primjedbom da se Bošnjak ili musliman, u nekim od tih filmova tretira u izrazito negativnom kontekstu – od lopova, kriminalca, političkog manipulanta, saradnika sa četnicima i kurvara, kao što je to, recimo, u filmu „Gori vatra“ Pjera Žalice, do homoseksualca, kao što je to u filmu „Go west“ Ahmeda Imamovića. Uzimajući filmskog junaka i njegovo nacionalno ili vjersko porijeklo ne kao pojedinačnu ljudsku sudbinu, već kao METAFORU koja prvenstveno obuhvata kompletan vjerski ili etnički kod, ovi kritičari su takve filmske tretmane proglašavali svjesnim napadom na Bošnjake, iskrivljivanjem povijesne istine ili nastojanjem da se razori bošnjačko duhovno biće, nazivajući to produženjem agresije drugim, ovaj put „filmskim“ sredstvima. Čak su i nagrade koje su ti filmovi dobijali na priznatim međunarodnim festivalima okvalificirane kao „stimulacija“ tim „razaračima“ nacionalnog jedinstva ili određenih nacionalnih i duhovnih vrijednosti.
Pa iako bi se, uz sve druge uvjetovanosti, donekle mogla i razumjeti ovakva „emocio-nacionalna“ osjetljivost nakon Srebrenice i svih drugih bošnjačkih stratišta, te masovnih grobnica kojima smo svakodnevni svjedoci, držim da isključivo nacionalna (ili vjerska) polazišta u razmatranju jednog zaokruženog umjetničkog djela nikako ne mogu biti relevantni kriteriji njegove vrijednosti, niti se pojedinačne sudbine filmskih junaka, ma kakva imena nosili, mogu i trebaju aplicirati na čitav jedan narod ili vjersku skupinu. Jer, nema tog naroda ili te vjerske skupine u čijim redovima nema onih koji remete „nacionalnu idilu“, onih koji su samo formalno njegovi pripadnici, ili onih koji su i bez vjere i bez nacije kad se radi o vlastitim interesima i koji bi, što se kaže, i babu prodali samo da ostvare svoje egoističke naume. (Naravno, sasvim drugačiji odnos bi se trebao imati prema dokumentarnom filmu ili filmu čije su osnovne prerogative da da neku zaokruženu sliku o jednom narodu, njegovoj povijesti, vjeri ili sl.)
Naravno, namjera ovog uvodnika nije da se uključuje u takve vrste polemika, već da ukaže na jedan drugi problem, a koji sa ovim već rečenim ima izravne ili neizravne veze i doticaje ili relacije. Na taj problem nam je ukazala grupa roditelja, koja se obratila našoj redakciji s molbom da se na njega ne samo ukaže već i da se o njemu debatira na adekvatan način.
Činjenica je, naime, da se pogled na svijet ili kultura viđenja počinje formirati od malih nogu, mada neki pedagozi tvrde da je to i mnogo ranije – još dok je dijete u majčinom stomaku. Podrazumijevajući, dakle, neprikosnovenu ulogu porodice i sredine u koju dijete stupa po rođenju, škola kao vaspitno-obrazovna ustanova se nadaje kao jedan od najvažnijih činilaca u njegovom daljem formiranju kao ličnosti koja će prvo razumijevati a zatim i izgrađivati svijet u kojem živi i djeluje. Pa, naravno, i gledati filmove (televiziju, pozorište, druge srodne medije), odnosno učestvovati u njihovoj realizaciji, izgrađujući svoju opću i ukupnu društvenu kulturu i umjetnički senzibilitet.
U Čitanki za 8. razred osnovne škole, čiji su autori Muhidin Džanko i Željko Ivanković a recenzenti Nihad Agić, Emina Ajanović i Dijana Hadžizukić, koju je odobrio Federalni ministar obrazovanja i nauke (Emir Turkušić) svojim rješenjem br. 05-38-2975/04-04 0d 12. 7. 2004. godine, u poglavlju o medijskoj kulturi, nalazi se i kraći fragment flmskog scenarija filma „Sjećaš li se Doli Bell“, koji potpisuju Abdulah Sidran i Emir Kusturica. U tom izboru priređivača Čitanke, koji treba osnovnoškolcima da pokaže šta je scenarij i koje su njegove osnovne karakteristike“, nalazi se i rečenica u kojoj Kerim, jedan od likova u tome filmu, svome bratu Dini zbog toga što puši cigarete, uz brojne udarce, ni više ni manje nego (o)psuje Boga : „ Nećeš pušit, bogo te... sa zemljom ću te sastavit...“ kaže ovaj lik u dotičnom flmu. Pa da je ta psovka barem označena tačkicama (kao što smo mi uradili) ni po jada. Ali, jok, treba sve izvorno da se navede, jer nema pravog „umjetničkog“ efekta dok se to ne izlaje punim ustima!
I šta sada biva : djeca sa svojim nastavnikom treba da razrađuju ovu materiju i, naravno, da (pro)čitaju ono što je napisano, tj. da bukvalno (i oni) opsuju Boga! Osim toga, njima se, na kraju ovog poglavlja, preporučuje da u videoteci pronađu ovaj film, zajedno sa filmom „Kuduz“, režisera Ademira Kenovića i pogledaju ih u cijelosti. A kao što je poznato, i ovaj film, koji govori o sudbini odbjeglog zatvorenika i ubice, je pun psovki, kurvaluka, fizičkog i psihičkog maltretiranja i scena koje mogu imati izrazito negativne utiske na mladu i nenaviknutu psihu ovih školskih poletaraca.
Neko će možda reći : šta sve naša djeca gledaju na televiziji, ovo je – mila majka!
Da. Ima sve gore od gorega. No gledanje televizije je sasvim druga stvar (to je slobodan izbor, odnosno dozvola roditelja ili staratelja, onoga ko to gleda) od školskog gradiva! U školi se to MORA gledati, odnosno čitati, odnosno naučiti! Od nekoliko stotina stranica scenarija, naši priređivači su, za osnovnoškolce, izabrali baš onu stranicu u kojoj se psuje Bog. A Boga psuje mladić sa muslimanskim imenom. Priređivači izabrali, recenzenti odobrili (a da li su pročitali – to je drugo pitanje), ministar obrazovanja i nauke donio rješenje.
Rješenje o psovanju Boga za učenike osmog razreda osnovne škole!
I to u čitanki koja je oduvijek najdraži udžbenik kod svih učenika.
A u toj školi, pored ostalih predmeta, postoji i predmet koji se zove vjeronauka. I na kojoj se uči, kako je, neuzubillah, psovanje Boga smrtni grijeh, postupak kojim se izlazi iz vjere.
I sad hamletovska dilema za učenike osnovne škole : čitati ili ne čitati, psovati ili ne psovati, pitanje je sad?
Da se ovo, kojim slučajem, dogodilo u komunističkom sistemu (a nije se moglo dogoditi, komunisti, iako ateisti, nisu bili budale da na takav način, preko škola, manifestiraju svoj ateizam) bio bi to svojevrstan skandal i ideološka intencija. Ovako – to su uradili NAŠI kulturnjaci (kako da ih nazovemo), oni koje smo mi izabrali i još im za to debelo platili – to su vidjeli i protiv toga se pobunili jadni roditelji i – izio vuk magarca!
A ko je magarac – prosudite sami!
Stoga, kada kritikujemo odnosno raspravljamo o nekim današnjim filmskim ostvarenjima, ne treba nikako zaboraviti kako nam se formiraju naša djeca, koje obrazovanje, vaspitanje ili kulturu dobivaju u našim školama. I gdje su pedagoški zavodi, gdje su inspektori, gdje su sve one silne instance i komisije koje su upregnute u takozvani obrazovni proces?
http://www.preporod.com/joomla/index.ph ... 0&Itemid=5
Srijeda, 24 Maj 2006
U posljednje vrijeme u našem javnom diskursu bilo je dosta polemičkog govora o filmu, zapravo o tretiranju nekih aktuelnih tema u nekim od filmova novog, ako se tako može nazvati, bosanskohercegovačkog filmskog talasa, koji je, kao što je poznato, jedini koliko-toliko zatalasao postagresijski prostor onoga što se naziva kulturom, te doživio nesumnjivi uspjeh ne samo u našim, domaćim, relacijama već i na evropskom i svjetskom planu. U posljednje vrijeme u našem javnom diskursu bilo je dosta polemičkog govora o filmu, zapravo o tretiranju nekih aktuelnih tema u nekim od filmova novog, ako se tako može nazvati, bosanskohercegovačkog filmskog talasa, koji je, kao što je poznato, jedini koliko-toliko zatalasao postagresijski prostor onoga što se naziva kulturom, te doživio nesumnjivi uspjeh ne samo u našim, domaćim, relacijama već i na evropskom i svjetskom planu.
Te polemike, odnosno kritički diskursi svoje polazište uzimali su, ponajprije, sa aspekta nacionalnog pa i vjerskog tretmana nekih filmskih junaka, sa primjedbom da se Bošnjak ili musliman, u nekim od tih filmova tretira u izrazito negativnom kontekstu – od lopova, kriminalca, političkog manipulanta, saradnika sa četnicima i kurvara, kao što je to, recimo, u filmu „Gori vatra“ Pjera Žalice, do homoseksualca, kao što je to u filmu „Go west“ Ahmeda Imamovića. Uzimajući filmskog junaka i njegovo nacionalno ili vjersko porijeklo ne kao pojedinačnu ljudsku sudbinu, već kao METAFORU koja prvenstveno obuhvata kompletan vjerski ili etnički kod, ovi kritičari su takve filmske tretmane proglašavali svjesnim napadom na Bošnjake, iskrivljivanjem povijesne istine ili nastojanjem da se razori bošnjačko duhovno biće, nazivajući to produženjem agresije drugim, ovaj put „filmskim“ sredstvima. Čak su i nagrade koje su ti filmovi dobijali na priznatim međunarodnim festivalima okvalificirane kao „stimulacija“ tim „razaračima“ nacionalnog jedinstva ili određenih nacionalnih i duhovnih vrijednosti.
Pa iako bi se, uz sve druge uvjetovanosti, donekle mogla i razumjeti ovakva „emocio-nacionalna“ osjetljivost nakon Srebrenice i svih drugih bošnjačkih stratišta, te masovnih grobnica kojima smo svakodnevni svjedoci, držim da isključivo nacionalna (ili vjerska) polazišta u razmatranju jednog zaokruženog umjetničkog djela nikako ne mogu biti relevantni kriteriji njegove vrijednosti, niti se pojedinačne sudbine filmskih junaka, ma kakva imena nosili, mogu i trebaju aplicirati na čitav jedan narod ili vjersku skupinu. Jer, nema tog naroda ili te vjerske skupine u čijim redovima nema onih koji remete „nacionalnu idilu“, onih koji su samo formalno njegovi pripadnici, ili onih koji su i bez vjere i bez nacije kad se radi o vlastitim interesima i koji bi, što se kaže, i babu prodali samo da ostvare svoje egoističke naume. (Naravno, sasvim drugačiji odnos bi se trebao imati prema dokumentarnom filmu ili filmu čije su osnovne prerogative da da neku zaokruženu sliku o jednom narodu, njegovoj povijesti, vjeri ili sl.)
Naravno, namjera ovog uvodnika nije da se uključuje u takve vrste polemika, već da ukaže na jedan drugi problem, a koji sa ovim već rečenim ima izravne ili neizravne veze i doticaje ili relacije. Na taj problem nam je ukazala grupa roditelja, koja se obratila našoj redakciji s molbom da se na njega ne samo ukaže već i da se o njemu debatira na adekvatan način.
Činjenica je, naime, da se pogled na svijet ili kultura viđenja počinje formirati od malih nogu, mada neki pedagozi tvrde da je to i mnogo ranije – još dok je dijete u majčinom stomaku. Podrazumijevajući, dakle, neprikosnovenu ulogu porodice i sredine u koju dijete stupa po rođenju, škola kao vaspitno-obrazovna ustanova se nadaje kao jedan od najvažnijih činilaca u njegovom daljem formiranju kao ličnosti koja će prvo razumijevati a zatim i izgrađivati svijet u kojem živi i djeluje. Pa, naravno, i gledati filmove (televiziju, pozorište, druge srodne medije), odnosno učestvovati u njihovoj realizaciji, izgrađujući svoju opću i ukupnu društvenu kulturu i umjetnički senzibilitet.
U Čitanki za 8. razred osnovne škole, čiji su autori Muhidin Džanko i Željko Ivanković a recenzenti Nihad Agić, Emina Ajanović i Dijana Hadžizukić, koju je odobrio Federalni ministar obrazovanja i nauke (Emir Turkušić) svojim rješenjem br. 05-38-2975/04-04 0d 12. 7. 2004. godine, u poglavlju o medijskoj kulturi, nalazi se i kraći fragment flmskog scenarija filma „Sjećaš li se Doli Bell“, koji potpisuju Abdulah Sidran i Emir Kusturica. U tom izboru priređivača Čitanke, koji treba osnovnoškolcima da pokaže šta je scenarij i koje su njegove osnovne karakteristike“, nalazi se i rečenica u kojoj Kerim, jedan od likova u tome filmu, svome bratu Dini zbog toga što puši cigarete, uz brojne udarce, ni više ni manje nego (o)psuje Boga : „ Nećeš pušit, bogo te... sa zemljom ću te sastavit...“ kaže ovaj lik u dotičnom flmu. Pa da je ta psovka barem označena tačkicama (kao što smo mi uradili) ni po jada. Ali, jok, treba sve izvorno da se navede, jer nema pravog „umjetničkog“ efekta dok se to ne izlaje punim ustima!
I šta sada biva : djeca sa svojim nastavnikom treba da razrađuju ovu materiju i, naravno, da (pro)čitaju ono što je napisano, tj. da bukvalno (i oni) opsuju Boga! Osim toga, njima se, na kraju ovog poglavlja, preporučuje da u videoteci pronađu ovaj film, zajedno sa filmom „Kuduz“, režisera Ademira Kenovića i pogledaju ih u cijelosti. A kao što je poznato, i ovaj film, koji govori o sudbini odbjeglog zatvorenika i ubice, je pun psovki, kurvaluka, fizičkog i psihičkog maltretiranja i scena koje mogu imati izrazito negativne utiske na mladu i nenaviknutu psihu ovih školskih poletaraca.
Neko će možda reći : šta sve naša djeca gledaju na televiziji, ovo je – mila majka!
Da. Ima sve gore od gorega. No gledanje televizije je sasvim druga stvar (to je slobodan izbor, odnosno dozvola roditelja ili staratelja, onoga ko to gleda) od školskog gradiva! U školi se to MORA gledati, odnosno čitati, odnosno naučiti! Od nekoliko stotina stranica scenarija, naši priređivači su, za osnovnoškolce, izabrali baš onu stranicu u kojoj se psuje Bog. A Boga psuje mladić sa muslimanskim imenom. Priređivači izabrali, recenzenti odobrili (a da li su pročitali – to je drugo pitanje), ministar obrazovanja i nauke donio rješenje.
Rješenje o psovanju Boga za učenike osmog razreda osnovne škole!
I to u čitanki koja je oduvijek najdraži udžbenik kod svih učenika.
A u toj školi, pored ostalih predmeta, postoji i predmet koji se zove vjeronauka. I na kojoj se uči, kako je, neuzubillah, psovanje Boga smrtni grijeh, postupak kojim se izlazi iz vjere.
I sad hamletovska dilema za učenike osnovne škole : čitati ili ne čitati, psovati ili ne psovati, pitanje je sad?
Da se ovo, kojim slučajem, dogodilo u komunističkom sistemu (a nije se moglo dogoditi, komunisti, iako ateisti, nisu bili budale da na takav način, preko škola, manifestiraju svoj ateizam) bio bi to svojevrstan skandal i ideološka intencija. Ovako – to su uradili NAŠI kulturnjaci (kako da ih nazovemo), oni koje smo mi izabrali i još im za to debelo platili – to su vidjeli i protiv toga se pobunili jadni roditelji i – izio vuk magarca!
A ko je magarac – prosudite sami!
Stoga, kada kritikujemo odnosno raspravljamo o nekim današnjim filmskim ostvarenjima, ne treba nikako zaboraviti kako nam se formiraju naša djeca, koje obrazovanje, vaspitanje ili kulturu dobivaju u našim školama. I gdje su pedagoški zavodi, gdje su inspektori, gdje su sve one silne instance i komisije koje su upregnute u takozvani obrazovni proces?
http://www.preporod.com/joomla/index.ph ... 0&Itemid=5
-
- Posts: 3201
- Joined: 02/07/2002 00:00
#30
jest ali se ovdje prica o nametu vjeronauke u gradjanskim skolama. ako ova ludost prodje treba izvrsiti kolektivni bojkot skolovanjaPrazina wrote:Svugdje u svijetu postoje katolicke, protestanske itd. kao i gradjanske skole, pa izvoli upisi dijete gdje ti je volja!!!!
-
- Posts: 214
- Joined: 11/12/2004 19:43
#31
Nisam pratio ostale komentare u temi, ali:
Vjeronauku ne bi trebali da predavaju hodze, popovi, itd... To je cista glupost i samo radi da djeca osjecaju da su razlicita, a svi dobro znamo cemu to vodi. Vjeronauku bi trebao da predaje neko ko ima opstenito znanje o svim vecim svjetskim religijama. Tu se ne bi trebale uciti dove i to, vec samo opstenito o religijama, njihove slicnosti a i razlike. Tako da djeca razumiju svoje ali i tudje obicaje. Ta vrsta vjeronauke treba da je obavezna.
Ovo sranje (kako je izgleda dole, ja sam van' pa nisam siguran) gdje hodza uci muslimansku djecu o Islamu, dove i sve te detalje je meni totalno bezveze. Radi toga se djeca salju u mejtef. To nije nikako za skolu! Isto vazi i za druge religije u BiH....
Valjda se slazete s ovim?
Vjeronauku ne bi trebali da predavaju hodze, popovi, itd... To je cista glupost i samo radi da djeca osjecaju da su razlicita, a svi dobro znamo cemu to vodi. Vjeronauku bi trebao da predaje neko ko ima opstenito znanje o svim vecim svjetskim religijama. Tu se ne bi trebale uciti dove i to, vec samo opstenito o religijama, njihove slicnosti a i razlike. Tako da djeca razumiju svoje ali i tudje obicaje. Ta vrsta vjeronauke treba da je obavezna.
Ovo sranje (kako je izgleda dole, ja sam van' pa nisam siguran) gdje hodza uci muslimansku djecu o Islamu, dove i sve te detalje je meni totalno bezveze. Radi toga se djeca salju u mejtef. To nije nikako za skolu! Isto vazi i za druge religije u BiH....
Valjda se slazete s ovim?
- morti
- Posts: 1594
- Joined: 23/03/2004 18:08
- Location: Republika Peyton
#32
Bakir poredio Sarajevo sa Teheranom...
Nekad nisam vidio tu "sličnost"...
Ne dajmo da je uočimo!
Neko reče gore da postoje medrese, mektebi, i ostale ustanove...pa ko voli nek izvoli!!!
Religiji nije mjesto u sekularnoj ustanovi kao što je škola!!!
MARŠ!!!
Nekad nisam vidio tu "sličnost"...
Ne dajmo da je uočimo!
Neko reče gore da postoje medrese, mektebi, i ostale ustanove...pa ko voli nek izvoli!!!
Religiji nije mjesto u sekularnoj ustanovi kao što je škola!!!
MARŠ!!!
-
- Posts: 7014
- Joined: 20/07/2004 08:59
#33
Da li je i ovo jedna od direktiva za zabranu Ede Majke na radiju?sahan wrote: Psovati ili ne psovati pitanje je sad
Srijeda, 24 Maj 2006
...
Stoga, kada kritikujemo odnosno raspravljamo o nekim današnjim filmskim ostvarenjima, ne treba nikako zaboraviti kako nam se formiraju naša djeca, koje obrazovanje, vaspitanje ili kulturu dobivaju u našim školama. I gdje su pedagoški zavodi, gdje su inspektori, gdje su sve one silne instance i komisije koje su upregnute u takozvani obrazovni proces?
http://www.preporod.com/joomla/index.ph ... 0&Itemid=5
-
- Posts: 17
- Joined: 06/11/2004 12:24
- Location: Amsterdam
#34
Vjeri mjesto nije u skoli . To je nesto sasvim licno i ne bi se s tim smjelo manipulisati. Svakako se vjera danas gura u sve: politiku, svakodnevni zivot, sport.... A sta je s nama ateistima? Sramota. Umjesto da idemo unaprijed, mi samo unazad. Kad je jos Ataturk u Turskoj razdvojio vjeru od drzave.....
Sram da bude IZ i Cerica!
Sram da bude IZ i Cerica!
-
- Posts: 7014
- Joined: 20/07/2004 08:59
#35
Moram ponoviti ...jacasa wrote:Vjeri mjesto nije u skoli . To je nesto sasvim licno i ne bi se s tim smjelo manipulisati. Svakako se vjera danas gura u sve: politiku, svakodnevni zivot, sport.... A sta je s nama ateistima? Sramota. Umjesto da idemo unaprijed, mi samo unazad. Kad je jos Ataturk u Turskoj razdvojio vjeru od drzave.....
Sram da bude IZ i Cerica!
Iz analize Ivana Lovrenovica u Feralu ...
Kome je stalo da na ovaj nacin kupi reisovu naklonost, tako dragocjenu za sljedece izbore.Za Sulejmana Tihića, koji je SDA za vrijeme Silajdžićeve političke apstinencije poveo putem umjerenjaštva i etničkoga otvaranja, Silajdžićeva agresivna nacional-patriotska demagogija možda će se pokazati kobnom. I za jednu i za drugu opciju bit će od ogromne važnosti komu će ljubav pokloniti reisu-l-ulema Cerić i Islamska zajednica, no to je računica o čijemu se ishodu još ne može ni nagađati.
Iz koje je stranke Ministar obrazovanja u Kantonu Sarajevo?
-
- Posts: 28084
- Joined: 20/08/2004 15:21
- Location: Bolje biti frustrirani mjesanac nego cistokrvni idiot.
#36
evo sad sam provjerila...x202 wrote:Vjeronauk nek se uvodi po zelji djaka ili roditelja...a kultura religije obavezno! A zasto? Pa zato sto bi na prste mogli nabrojati kolik ljudi ustinu poznaje razlike i slicnosti medju religijama. Zato i imamo ovoliko predrasuda o onom drugacijem od nas, a sve hocemo da smo multikulturan i multietnicki grad. Ako jesmo, moramo to dokazati uceci o drugim narodima i religijama. Bez obzira, vjerujes li u nesto ili ne. Bar postuj i ne govori o necemu sto ne poznajes, a da prethodno nisi o tome citao ili istrazivao. Jeli tako ili nije?
postoji predmet KULTURA RELIGIJA gdje se izucavaju SVE vece i manje religije svijeta...
mislim da je to sasvim dovoljno za skolu kao avspitno-obrazovnu ustanovu...
a neko vec rece sve jednom recenicom TO SE NOSI IZ KUCE!!!
- vatrogasac
- Posts: 10044
- Joined: 24/04/2006 21:33
#37
....i ja se malo informisah...ne znam čemu ovakva reakcija.....u tuzlanskom kantonu postoji već Vjeronauka kao izborno obavezan predmet u srednjim školama i to godinama, ali samo u prvoj godini jedan čas sedmično, a kao alternativa za one koji nisu muslimani, što uključuje i ateiste postoji predmet Historija religija.... teme koje se obrađuju nisu mektebske......'njegovanje duhovnog života', 'etika islama', 'koncepcija života', 'položaj žene u islamu'.....itd. .....mislim da bi prvenstveno o tome trebalo dati da odlučuje vijeće učenika i roditelja.....to što Bakir voli da izkarikira je drugo....čuj, Marko Marković će odgovarati Vjeronauku pred Bakirom Bakirovićem.....
-
- Posts: 35
- Joined: 13/02/2006 12:36
#38 vjera u skolama
bez obzira je ovo mozda vec i off-topic, jer se pretvorilo u opcu raspravu o vjeronauku u skolama, moram nastaviti.
Zanima me jedna stvar, sto gore neko rece "vjera je stvar osjecaja"- i apsolutno se slazem s tim. Ko je to relevantan osim Boga da to ocijeni ? Bula ? Hodza? Kako oni mogu znati do kojeg ja stupnja vjerujem, i da li je tako nesto uopce podlozno mjerenju ( ocjenom pogotovu). Kao drugo, ako se vec ne mjeri tj ocjenjuje "kolicina" vjere prema Bogu u necijem srcu , sta se onda ocjenjuje ? Da nije ko bolje uci neku dovu, pa onako hajmo svi ko papagaji nauciti kako se to radi !
A ono psovanje-nepsovanje, moral.....Ma daj molim te ! Samo pogledaj kolicinu prononsiranih kriminalaca - pljackasa, siledzija i ko zna sta u ovoj drzavi koji su isli na Hadz i ko biva oni vjernici.
Opet ponavljam - OVO SE NOSI IZ KUCE i nije mjesto vjeri u skoli !!!!!
Zanima me jedna stvar, sto gore neko rece "vjera je stvar osjecaja"- i apsolutno se slazem s tim. Ko je to relevantan osim Boga da to ocijeni ? Bula ? Hodza? Kako oni mogu znati do kojeg ja stupnja vjerujem, i da li je tako nesto uopce podlozno mjerenju ( ocjenom pogotovu). Kao drugo, ako se vec ne mjeri tj ocjenjuje "kolicina" vjere prema Bogu u necijem srcu , sta se onda ocjenjuje ? Da nije ko bolje uci neku dovu, pa onako hajmo svi ko papagaji nauciti kako se to radi !
A ono psovanje-nepsovanje, moral.....Ma daj molim te ! Samo pogledaj kolicinu prononsiranih kriminalaca - pljackasa, siledzija i ko zna sta u ovoj drzavi koji su isli na Hadz i ko biva oni vjernici.
Opet ponavljam - OVO SE NOSI IZ KUCE i nije mjesto vjeri u skoli !!!!!
-
- Posts: 8428
- Joined: 16/08/2005 14:02
- Location: Sarajevo
- Contact:
#39
Izborno obavezan predmet u smislu da NE MORA ga niko pohadjati, a ako vec izabere da ga pohadja onda je obavezan da ga pohadja redovno.vatrogasac wrote:u tuzlanskom kantonu postoji već Vjeronauka kao izborno obavezan predmet u srednjim školama i to godinama, ali samo u prvoj godini jedan čas sedmično, a kao alternativa za one koji nisu muslimani, što uključuje i ateiste postoji predmet Historija religija....
A zamisli dijete ateiste, koje kod kuce uce da je religija izmisljena kako bi se vladalo glupim narodnim masama (sto i jeste cinjenica ) kako mora odgovarati kako je covjek nastao od plastelina, kako je ono sto ga uce kod kuce u stvari laz i neistina itd?
Ko hoce odgajati dijete vjerski neka ga salje u vjerske ustanove, ne vidim uopste logiku da djeca u skoli uce o vjeri, a posebno smatram da su ateisti ti koje bi trebalo najmanje religijski edukovati jer ne vidim kakvu ulogu ima ateista u vjersko nacionalnim sukobima osim sto moze dobiti po p(iiiiiiiiiiiiiip)?
-
- Posts: 35
- Joined: 13/02/2006 12:36
#40 vjera u skoli
Eto vidis, ja sam ateista i ne ucim dijete da je vjera opijum za narod (to je jedna glupa floskula o ateistima - ateista = komunista) . Ja dijete ucim da ima ljudi koji vjeruju u Boga kao sto je to njegova nana i ljudi kao ja koji ne vjeruju, i da nije moj izbor bolji od izbora moje stare i obrnuto. Takodje ga ucim nesto drugo - da POSTUJE svaciji izbor, jer drugacije ne moze ocekivati da se postuje njegov. E tu je sada problem - gledaju ga ko krme u Teheranu zbog toga sto ne ide na vjeronauk. Zasto na tom vjeronauku ne uce djecu postovanju onog drugoga, razlicitoga ? A, sigurno i ako ih uce, nisu ih to naucili ! Barem veliki broj njih...
-
- Posts: 28084
- Joined: 20/08/2004 15:21
- Location: Bolje biti frustrirani mjesanac nego cistokrvni idiot.
#41
Obracanje Reisa Maturantima 8 MederesaReis wrote:Poštivanje drugih
- Želim i da budete dobri vjeroučitelji te da našu djecu oslobađate od kompleksa, da ih hrabrite i da im pomognete da postanu dobri ljudi i dobri građani. Učite djecu da vole islam, a da poštuju druge vjere. Tako su nas učili naši roditelji - naglasio je Cerić.
-
- Posts: 7014
- Joined: 20/07/2004 08:59
#43
To kaze reis ...
a ovako to izgleda u stvarnom zivotu ...http://www.avaz.ba/absolutenm/anmviewer ... z=7&isasp=
Sarajevo nije od jučer i niko nama ne može čitati lekciju o tome šta znače suživot i tolerancija. Sarajevo je to pokazalo u prošlosti, to zna činiti u sadašnjosti i tako će biti u budućnosti - naglasio je Cerić.
http://www.danas.org/article/2006/06/05 ... 3750a.html
Sve to govori da se ljudi jednostavno nisu vratili na posao, i kad ima prilika da se uposle, neće da ih prime. Spomenuću najnoviji slučaj, MUP Kantona Sarajevo, gdje je, od 37 primljenih novih radnika, 35 Bošnjaka.
-
- Posts: 81
- Joined: 01/08/2002 00:00
- Location: Chipuljichi
#44 Re: vjera u skolama
Najbolji odgorvor i obrazlozenje od kada citam i slusam ovakve i slicne stvari.be wrote:bez obzira je ovo mozda vec i off-topic, jer se pretvorilo u opcu raspravu o vjeronauku u skolama, moram nastaviti.
Zanima me jedna stvar, sto gore neko rece "vjera je stvar osjecaja"- i apsolutno se slazem s tim. Ko je to relevantan osim Boga da to ocijeni ? Bula ? Hodza? Kako oni mogu znati do kojeg ja stupnja vjerujem, i da li je tako nesto uopce podlozno mjerenju ( ocjenom pogotovu). Kao drugo, ako se vec ne mjeri tj ocjenjuje "kolicina" vjere prema Bogu u necijem srcu , sta se onda ocjenjuje ? Da nije ko bolje uci neku dovu, pa onako hajmo svi ko papagaji nauciti kako se to radi !
A ono psovanje-nepsovanje, moral.....Ma daj molim te ! Samo pogledaj kolicinu prononsiranih kriminalaca - pljackasa, siledzija i ko zna sta u ovoj drzavi koji su isli na Hadz i ko biva oni vjernici.
Opet ponavljam - OVO SE NOSI IZ KUCE i nije mjesto vjeri u skoli !!!!!
Svaka cast i pravo u "sridu"
-
- Posts: 28084
- Joined: 20/08/2004 15:21
- Location: Bolje biti frustrirani mjesanac nego cistokrvni idiot.
#45
be wrote:a koliko od toga se primjenjuje u praksi ?
P.S. nemam vremena traziti izjave o krmetini u Sarajevu , a ne vidim ni potrebe, jer o tim se izjavama vec zna
pa ja samo copy paste iz daily blab...
Bog mi je svjedok da Reisa i 99% njegovih izjava ni uz sodu bikarbonu ne mogu svariti....
ali zelim reci da nije vala sve ni do njega...
sjecam se 1993.godina...uveli vjeronauku kao fakultativni...ja 2 srednje...zima...skola na nekom prioritetu pa imamo nesto malo jada grijanja...
i tako...2 nemuslimanke ostanu na vjeronauci...i ostanu zabezeknute....
lik koji je dosao drzati nastavu je drzao mahalsko politicki govor OSUSHI PA SJASHI (asusi akasi) terminologijom...i sam se sebi smije...a cijeli razred zblanuto gleda u njega...
drugi cas isto...s tim da ja sa 14.5 godina nisam znala sta znaci KLITON...
- vatrogasac
- Posts: 10044
- Joined: 24/04/2006 21:33
#46
...kada izabere jedan od ta dva postaje mu obavezan....na Religijskoj kulturi ne uči o stvaranju čovjeka nego dobija osnovne informacije o religijama....posebno o judaizmu, posebno o budizmu, posebno o islamu, razlikama između pravoslavlja i katoličanstva itd. ... što i nije loše za opštu kulturu...taj predmet predaju historičari ili sociolozi...._BosanaC wrote:
Izborno obavezan predmet u smislu da NE MORA ga niko pohadjati, a ako vec izabere da ga pohadja onda je obavezan da ga pohadja redovno.
A zamisli dijete ateiste, koje kod kuce uce da je religija izmisljena kako bi se vladalo glupim narodnim masama (sto i jeste cinjenica ) kako mora odgovarati kako je covjek nastao od plastelina, kako je ono sto ga uce kod kuce u stvari laz i neistina itd?
...jel ti to stvarno vjeruješ da vjernici vjeruju da je Bog uzeo komad gline i izvajao čovjeka.....da si išao na vjeronauku ili religijsku kulturu vjerovatno ne bi tako nešto ni u šali napisao.....elementi kao što su željezo, kalcij, magnezij, fosfor itd. postoje i u čovjeku i u zemlji......
-
- Posts: 470
- Joined: 27/05/2006 15:23
#47
mislim da je pozitivno uvodenje vjeronauke u srednje skole.......i treba biti obavezna , jer ako je jedna Sociologija obavezna zasto da ne bude i Vjeronauka.....cega se imate bojati , ako nevjerujete u Boga, strpite se na casu 45 minuta , NAUCITE nesto i to je to , ne volim ni ja Marksa ili Frojda pa sjedim 45 minuta , strpim se i naucim nesto....
svi ovi koji ne zele vjeronauku u skolama se boje da bi ustvari ta ista vjeronauka mogla ukazati ljudima o Bogu i onda ih preokrenuti i postaknuti na razmisljanje sto oni naravno nece....
moje misljenje....!
svi ovi koji ne zele vjeronauku u skolama se boje da bi ustvari ta ista vjeronauka mogla ukazati ljudima o Bogu i onda ih preokrenuti i postaknuti na razmisljanje sto oni naravno nece....
moje misljenje....!
- pirmin
- Posts: 11199
- Joined: 18/02/2006 23:50
- Location: Ciganluk
-
- Posts: 28084
- Joined: 20/08/2004 15:21
- Location: Bolje biti frustrirani mjesanac nego cistokrvni idiot.
#49
a svi oni koji su za vjeronauku samo zel pridobiti jos ljudi u svoj tabor...Beslija wrote:
svi ovi koji ne zele vjeronauku u skolama se boje da bi ustvari ta ista vjeronauka mogla ukazati ljudima o Bogu i onda ih preokrenuti i postaknuti na razmisljanje sto oni naravno nece....
moje misljenje....!
i tako se moze igrati stonog tenisa sa lopticom zvanom VJERONAUKA do prekosutra...
poenta je DA LI JE SKOLA MJESTO ZA VJERONAUKU? Ili se takve stvari nose od kuce..
-
- Posts: 7014
- Joined: 20/07/2004 08:59
#50
Koja vjeronauka?Beslija wrote:mislim da je pozitivno uvodenje vjeronauke u srednje skole.......i treba biti obavezna , jer ako je jedna Sociologija obavezna zasto da ne bude i Vjeronauka.....cega se imate bojati , ako nevjerujete u Boga, strpite se na casu 45 minuta , NAUCITE nesto i to je to , ne volim ni ja Marksa ili Frojda pa sjedim 45 minuta , strpim se i naucim nesto....
svi ovi koji ne zele vjeronauku u skolama se boje da bi ustvari ta ista vjeronauka mogla ukazati ljudima o Bogu i onda ih preokrenuti i postaknuti na razmisljanje sto oni naravno nece....
moje misljenje....!