Razlog protu uvodjenja vjeronauka u skolu nam ne treba biti cinjenica sto smo mi vjernici ili nevjernici, nego njegova opsta svrsishodnost. Ja cu svoje dijete dati na vjeronauk, ali ne u skoli.taxi_driver wrote:ja ne znam svrhu vjeronauke u skolama?ili je to inat na doba socijalizma i marksizma u skolama.a opet marksizam se ucio tek od srednje skole.a ovi bi vjeru i u obdaniste.
ja sam za da se vjera izbaci iz skole.imaju dzamije i crkve i nek tamo ako zele upraznjavaju i uce o vjeri.moji rodjaci su i u najgore vrijeme komunizma svake nedelje isli u crkvu na vjeronauk i nisam primjetio da im nesto fali i da se zale da su manje naucili.
ko zeli da mu djete vise zna o vjeri nek uzme djete za ruku i nek ih vodi u dzamiju ili crkvu.pustite skole na miru. ja licno svoje djete ne bih dao na vjeronauk.
VJERONAUK U ŠKOLAMA I VRTIĆIMA-sloboda odlučivanja u odgoju
Moderator: Bloo
- buba
- Posts: 551
- Joined: 31/01/2005 15:32
#51
-
- Posts: 2727
- Joined: 12/03/2007 00:39
#52
Meni je "Marksizam i socijalističko samoupravljanje" jednom sedmično bio predčas - u prvoj smjeni. Profesorica je, naravno, vazda zapisivala odsutne, a izbora nije bilo - mora se, obavezni predmet. Ne moram ni reći sa kolikom 'radošću' sam pohađao te časove gdje sam učio o npr. besklasnom društvu i sličnim neostvarivim snovima. Najgore od svega je što ni taj predmet nije nudio sve odgovore, a marksizam bi trebao davati odgovore na sva pitanja, otprilike kao i vjera.
Radio sam u školi. Ima ponekad drugih, praktičnih, problema za neke učenike i profesore u organizaciji same nastave (npr. odlazak na džumu, post za vrijeme Ramazana, putovanje kući prije Božića i kraja polugodišta za strane učenike kada bi gubili i po 10-15 nastavnih dana itd.).
Treba nam svima malo više fleksibilnosti.
Radio sam u školi. Ima ponekad drugih, praktičnih, problema za neke učenike i profesore u organizaciji same nastave (npr. odlazak na džumu, post za vrijeme Ramazana, putovanje kući prije Božića i kraja polugodišta za strane učenike kada bi gubili i po 10-15 nastavnih dana itd.).
Treba nam svima malo više fleksibilnosti.
- taxi_driver
- Posts: 3118
- Joined: 26/09/2005 08:23
- Location: taxi stand
#53
buba wrote:Razlog protu uvodjenja vjeronauka u skolu nam ne treba biti cinjenica sto smo mi vjernici ili nevjernici, nego njegova opsta svrsishodnost. Ja cu svoje dijete dati na vjeronauk, ali ne u skoli.taxi_driver wrote:ja ne znam svrhu vjeronauke u skolama?ili je to inat na doba socijalizma i marksizma u skolama.a opet marksizam se ucio tek od srednje skole.a ovi bi vjeru i u obdaniste.
ja sam za da se vjera izbaci iz skole.imaju dzamije i crkve i nek tamo ako zele upraznjavaju i uce o vjeri.moji rodjaci su i u najgore vrijeme komunizma svake nedelje isli u crkvu na vjeronauk i nisam primjetio da im nesto fali i da se zale da su manje naucili.
ko zeli da mu djete vise zna o vjeri nek uzme djete za ruku i nek ih vodi u dzamiju ili crkvu.pustite skole na miru. ja licno svoje djete ne bih dao na vjeronauk.
hajde reci mi jednu?eto ja nikad nisam isao na vjeronauk,par puta sam u crkvu usao,i ne vidim da mi ista fali.a u ratu sam vidio da su oni koji su plazali po crkvama najvise zlocine radili.sad da li je do njih ili do crkve ja ne bih u to ulazio.ali cinjenice su cinjenice.
- dr.gog
- Posts: 4945
- Joined: 09/09/2007 12:52
- Location: S@nitet-X
- Grijem se na: briketi kanabisa
- Horoskop: Vodolija
#54 Re: VJERONAUK U ŠKOLAMA I VRTIĆIMA-sloboda odlučivanja u odg
[/quote]Kako bi ste pomirili dva neotuđiva prava--na vjeronauk djece čiji roditelji prakticiraju vjeru ,te pravo na neutralnost i odgoj bez vjeronauke djece roditelja koji su ateističke orijentacije---unutar obrazovno-odgojnih institucija?
I na kraju,možda i najkontroverznija pitanja koja uzrokuju polemike:
Gdje se vjeronauk,kao edukativni školski predmet, kosi sa slobodom odlučivanja u vjeri?
Koliko su djeca danas slobodna u razvijanju vlastite ličnosti i koliko su podložna dogmatskim krutim odvajanjima koja su na djelu, u brojnim školama u Federaciji i Republici Srpskoj?
Šta činite kao roditelji i kako odgajate svoju djecu u izgradnji pozitivnih stavova naspram drugih ljudi,i u pitanju vjere i u pitanju međuljudskih odnosa?
Posebno bih zamolio sve one koji raspolažu sa konkretnim podacima i primjerima da ih slobodno i bez ustručavanja iznesu na ovoj ili vlastitoj temi.
S poštovanjem,dr.Gog.
hvala na iznesenim zanimljivim stavovima.Ako možete i živaca imate ,možete li dati odgovore na boldirano...ne bi bilo loše..
- dr.gog
- Posts: 4945
- Joined: 09/09/2007 12:52
- Location: S@nitet-X
- Grijem se na: briketi kanabisa
- Horoskop: Vodolija
#55
black wrote:od daj'nice
pitanje vjerske naobrazbe u drzavnim skolama i vrticima je pitanje
koje se svodi na jedno jedino pitanje -- da li je BiH zapravo
sekularno uredjena drzava? odgovor je -- iako zvanicno jeste (koliko
ja znam), ona to u praksi svakako nije. drugo pitanje je -- kakav
odnos i stav mi imamo prema toj cinjenici?
.
toliko
Pozdrav daj"nici ....dajinca je sažela pitanje teme da bolje nije mogla.
Pozdrav i tebi i njoj(fakat i njoj )..a odgovore očekujemo.
gog.
-
- Posts: 664
- Joined: 21/01/2007 17:14
- Location: where beautiful one day is, perfect the next.
#56
ne vidjeh da se netko osvrnuo na ovaj post, stoga zelim samo reci da se slazem s gorenapisanim i drago mi je vidjeti da jos uvijek ima mladih kojima mozak nije ispran. nazalost, izgleda da se upravo ide za tim, jer se zeli djeci u glavu utuviti nesto sto ce ih pratiti cijeli zivot i mozda ce im uzeti decenije da postanu svoju ljudi i zene koji razmisljaju SVOJOM glavom. ja vjerujem u Boga (drugi bi rekli religiozan sam) ali se protivim uvodjenju vjeronauka u djecijim vrticima, a sve nakon toga (osnovna i srednja) trebalo bi biti prema izboru ucenika i/ili roditelja...djeca u vrticima niti znaju (smiju) reci ne, niti imaju mogucnost izbora.callmethebreeeze wrote:pokusacu biti kratak
ja sam u svedskoj srednjoj i osnovoj imao predmet "poznavanje religija" i mislim da je tako nesto idealno za zemlju poput bosne. zanci da sva djeca, u citavoj bosni, uce po istom udzbeniku. (znam da je ovo utopija, ali boze moj, vrijedi sanjati) jer nama je potrebno znanje o onom drugom, plus sto ne skodi ako se nauce nesto o religijama kojih ne nema u bosni, a nije zgoreg ni uciti o ateistima i njihovom vidjenju svijeta.
posto u bosni ne fali bomogolja svi koje zele da se djeca uce klanjati, ili na neki drugi nacin bogu moliti mogu ih slati u dzamije, crkve i tako dalje.
- Lincoln-Burrows
- Posts: 7537
- Joined: 22/01/2008 18:17
#58
ne vidim gdje se vjeronauk kao vanredan predmet kosi sa
slobodom odlučivanja o vjeri.
koliko mi je poznato predavači vjeronauka u školama čak
i ne moraju biti crkvene osobe.
a oni koji ne žele sticati vjersko znanje slobodni su to ne pohađati.
na koji način djeci (općenito svoj djeci) predočiti što je
ispravno u životu?
koji je to temeljni nauk koji je sastavio neki čovjek o ispravnosti življenja?
slobodom odlučivanja o vjeri.
koliko mi je poznato predavači vjeronauka u školama čak
i ne moraju biti crkvene osobe.
a oni koji ne žele sticati vjersko znanje slobodni su to ne pohađati.
na koji način djeci (općenito svoj djeci) predočiti što je
ispravno u životu?
koji je to temeljni nauk koji je sastavio neki čovjek o ispravnosti življenja?
-
- Posts: 414
- Joined: 29/07/2007 15:24
#59
mrki62 wrote:Svaka država ima svoj sjever i jugKlodovik wrote:
Pa, eto onda uzmi Italiju i postavi ta dva pitanja:
1. Je li u Italiji vjera jaka?
2. Je li Italija siromašna država?
U Italiji nije vjera jaka - pogledaj koliko je vjerskih objekata i bit će ti sve jasno.
Mislim da samo polovina BiH ima više vjerskih objekata od čitave Italije
Inače Italija nije toliko jaka koliko neki misle - pogledajte Siciliju i sve će vam biti jasno.
Sta je sa SAD? tamo preko 88% stanovnika smatra sebe krscanima,a 66% ide redovno ili veoma cesto u crkvu
a prema "analizama" najpobozniji krscani Evrope su u Poljskoj i Italiji
- Lincoln-Burrows
- Posts: 7537
- Joined: 22/01/2008 18:17
#60
prije par mjeseci u anketi koju je objavila Slobodna Dalmacijavenera888 wrote: a prema "analizama" najpobozniji krscani Evrope su u Poljskoj i Italiji
koliko ja sam čitao najpobožniji narod Europe t.j. onaj koji
u najvećem postotku pristupa vjerskim obredima su Poljaci a nakon
njih Hrvati i to više u BiH nego Hrvatskoj, pa slijede Ciprani
a Talijani su mnogo niže na ljestvici
-
- Posts: 2798
- Joined: 03/07/2002 00:00
#61
Svidjalo se to meni ili ne moje dijete koje treba poci u obdaniste, slavit ce Svetog Nikolu i pripremat ce se za Bozic.Znaci o cemu pricamo?
Ovih sam dana mogla upisati dijete u obdaniste u kojem eto nema lista za cekanje ( sto je u Holandiji strasan problem) ali je problem sto je obdaniste organizavno po pedagoskom planu Rudolfa Stajnera.
E sad, radije cu poslati dijete u obdaniste u kojem ce ona imati vjeronauk, nebitno apsolutno koji, nego poslati dijete u obdaniste pod imenom nekoga koga smatram rasistom.A to Rudolf za moj pojam jeste.Iako vecina roditelja koji svoju djecu salju u jedno takvo obdaniste, ne razmisljaju o istome.
Ovih sam dana mogla upisati dijete u obdaniste u kojem eto nema lista za cekanje ( sto je u Holandiji strasan problem) ali je problem sto je obdaniste organizavno po pedagoskom planu Rudolfa Stajnera.
E sad, radije cu poslati dijete u obdaniste u kojem ce ona imati vjeronauk, nebitno apsolutno koji, nego poslati dijete u obdaniste pod imenom nekoga koga smatram rasistom.A to Rudolf za moj pojam jeste.Iako vecina roditelja koji svoju djecu salju u jedno takvo obdaniste, ne razmisljaju o istome.
-
- Posts: 8025
- Joined: 31/10/2004 16:03
- Location: negdje
#62
to je totempora wrote:Svidjalo se to meni ili ne moje dijete koje treba poci u obdaniste, slavit ce Svetog Nikolu i pripremat ce se za Bozic.Znaci o cemu pricamo?
Ovih sam dana mogla upisati dijete u obdaniste u kojem eto nema lista za cekanje ( sto je u Holandiji strasan problem) ali je problem sto je obdaniste organizavno po pedagoskom planu Rudolfa Stajnera.
E sad, radije cu poslati dijete u obdaniste u kojem ce ona imati vjeronauk, nebitno apsolutno koji, nego poslati dijete u obdaniste pod imenom nekoga koga smatram rasistom.A to Rudolf za moj pojam jeste.Iako vecina roditelja koji svoju djecu salju u jedno takvo obdaniste, ne razmisljaju o istome.
- mrki62
- Posts: 492
- Joined: 23/12/2006 21:44
- Location: sLOVEnija
#63
Kakvim kršćanima ?venera888 wrote:mrki62 wrote:Svaka država ima svoj sjever i jugKlodovik wrote:
Pa, eto onda uzmi Italiju i postavi ta dva pitanja:
1. Je li u Italiji vjera jaka?
2. Je li Italija siromašna država?
U Italiji nije vjera jaka - pogledaj koliko je vjerskih objekata i bit će ti sve jasno.
Mislim da samo polovina BiH ima više vjerskih objekata od čitave Italije
Inače Italija nije toliko jaka koliko neki misle - pogledajte Siciliju i sve će vam biti jasno.
Sta je sa SAD? tamo preko 88% stanovnika smatra sebe krscanima,a 66% ide redovno ili veoma cesto u crkvu
a prema "analizama" najpobozniji krscani Evrope su u Poljskoj i Italiji
Jedini predsjednik SAD koji je bio katolik je Kenedi a svi ostali su protestanti.
E sad to tvoje 88 % kršćanima, to objesi mačku o rep, jer jedno je izjasniti se na nekakvim anketama ili popisu stanovništva a drugo je uistinu biti vjernik.
A to 66 % da ide u crkvu ccccccccc , pa jel znaš ti računati ?
Koliko je npr. u New Yorku stanovništva i koliko je 66 % stanovništva od 88 % cjelokupnog , koliko ih može stati u jednu crkvu i koliko crkava onda treba taj grad imati ,...................... ha ?
- taxi_driver
- Posts: 3118
- Joined: 26/09/2005 08:23
- Location: taxi stand
#64
pa onda treba otvoreno reci,ili ce te uciti vjeronauk vjere koja u vecini ili se selite.a ne sve nesto multi kulti a ovamo drugo rade.mamica papucarka wrote:to je totempora wrote:Svidjalo se to meni ili ne moje dijete koje treba poci u obdaniste, slavit ce Svetog Nikolu i pripremat ce se za Bozic.Znaci o cemu pricamo?
Ovih sam dana mogla upisati dijete u obdaniste u kojem eto nema lista za cekanje ( sto je u Holandiji strasan problem) ali je problem sto je obdaniste organizavno po pedagoskom planu Rudolfa Stajnera.
E sad, radije cu poslati dijete u obdaniste u kojem ce ona imati vjeronauk, nebitno apsolutno koji, nego poslati dijete u obdaniste pod imenom nekoga koga smatram rasistom.A to Rudolf za moj pojam jeste.Iako vecina roditelja koji svoju djecu salju u jedno takvo obdaniste, ne razmisljaju o istome.
i da holandija je krscanska zemlja i to su drzavni praznici.ebi ga ne mogu i pare i jare.
-
- Posts: 2727
- Joined: 12/03/2007 00:39
#65
Pa, daj definiraj kriterije po kojima određuješ jaku/slabu vjeru i jaku/slabu državu.mrki62 wrote:Kakvim kršćanima ?venera888 wrote:mrki62 wrote: Svaka država ima svoj sjever i jug
U Italiji nije vjera jaka - pogledaj koliko je vjerskih objekata i bit će ti sve jasno.
Mislim da samo polovina BiH ima više vjerskih objekata od čitave Italije
Inače Italija nije toliko jaka koliko neki misle - pogledajte Siciliju i sve će vam biti jasno.
Sta je sa SAD? tamo preko 88% stanovnika smatra sebe krscanima,a 66% ide redovno ili veoma cesto u crkvu
a prema "analizama" najpobozniji krscani Evrope su u Poljskoj i Italiji
Jedini predsjednik SAD koji je bio katolik je Kenedi a svi ostali su protestanti.
E sad to tvoje 88 % kršćanima, to objesi mačku o rep, jer jedno je izjasniti se na nekakvim anketama ili popisu stanovništva a drugo je uistinu biti vjernik.
A to 66 % da ide u crkvu ccccccccc , pa jel znaš ti računati ?
Koliko je npr. u New Yorku stanovništva i koliko je 66 % stanovništva od 88 % cjelokupnog , koliko ih može stati u jednu crkvu i koliko crkava onda treba taj grad imati ,...................... ha ?
Ti prvo kažeš da vrijedi analogija "jaka vjera - slaba država" (i obratno, naravno), a onda da u Italiji nije jaka vjera, niti je Italija jaka koliko neki misle.
- Bea_Trix
- Posts: 2954
- Joined: 28/04/2007 17:37
- Location: 'Mount Everest: forbidding, aloof, terrifying. The mountain with the biggest tits in the world.'
#66
Prvo sto se trebamo zapitati, jeste STA nasa djeca u skoli uce na casovima vjeronauke. Raspravljati o necemu a ne baratati takvim podacima je u najmanju ruku neozbiljno. Mozemo raspredati o mnogo stvari u principu, imati razlicito shvatanje skole kao drzavne institucije s jedne strane i vjerskih institucija sa druge, kao i licnog izbora pojedinca.
Moje iskustvo i razgovori sa djecicom koja idu na vjeronauku, kao i sa roditeljima djece koja ne idu, nisu nimalo ohrabrujuca. Dakle, ne raspravljajte o zraku, molim vas, i o nekim vasim izolovanim uvjerenjima koja sa tim sta se desava u skolama svaki dan nemaju bas nikakve veze. Za pocetak.
Ovo su kratki odlomci preuzeti iz Dana, moguce da ih je neko vec postavljao na forum, a mozda i nije:
Moje iskustvo i razgovori sa djecicom koja idu na vjeronauku, kao i sa roditeljima djece koja ne idu, nisu nimalo ohrabrujuca. Dakle, ne raspravljajte o zraku, molim vas, i o nekim vasim izolovanim uvjerenjima koja sa tim sta se desava u skolama svaki dan nemaju bas nikakve veze. Za pocetak.
Ovo su kratki odlomci preuzeti iz Dana, moguce da ih je neko vec postavljao na forum, a mozda i nije:
Dani, Broj 546 - 30.11.2007.Vjeronauka
Žena kao kućni ljubimac
Negativan stav prema ateistima:
Ateizam znači bezboštvo, dakle odgajanje bez Boga. Tvrde da je to izraz napretka. Iz iskustva najnovijih događanja znamo da se bez Boga i protiv Boga ne odgaja plemenite ljude, a vrlo često se odgaja takve koji su stvorili Ošiviecim. / S Kristom u život, vjeronaučni udžbenik za 8. razred osnovne škole (Skupina autora, Kršćanska sadašnjost, Zagreb-Sarajevo, 2005).
Romantičarski prikazi vlastite religije i stereotipno prikazivanje drugih religija ili grupa ljudi:
Zato su muslimani poznati kao blag narod, koji prašta i koji svoju ljutnju brzo savlada. (...) Navika uvezena sa bezbožničkog Zapada je da ljudi žive u istoj zgradi, a ne poznaju se. Rezultat takvog ponašanja je depresija, najrasprostranjenija bolest na Zapadu. / Vjeronauka za 6. razred osnovne škole (M. Čatović, El Kalem, Sarajevo, 2003).
Isticanje napadanja vlastite vjere, najčešće u okviru odnosa između velikih religija:
... život hrišćanske Crkve se pretvorio u tešku dramu u kojoj je čitavim potocima tekla hrišćanska krv. Ali, iz zemlje okvašene krvlju hrišćanskih mučenika, brzo je rasla hrišćanska Crkva i pobjedonosna išla svome slavlju. / Pravoslavna vjeronauka za 6. razred osnovne škole (N. Mojsilović, Katihetski odbor, Banja Luka, 2005).
Seks kao grijeh:
Šesta zapovijed upozorava od zloporaba spolnosti i od grijeha protiv spolne čistoće. Spolnost se zloupotrebljava svojevoljnim požudnim mislima, željama, riječima i djelima u odnosu prema sebi ili drugome. Svaka neuredna želja za spolnim užitkom općenito se naziva bludnost, osobito ako se traži radi samoga sebe, te se u njoj isključuje ljubav i rađanje. Najčešći su grijesi bludnosti: blud, masturbacija, pornografija, prostitucija, homoseksualnost, pedofilija i silovanje. / Zajedno u ljubavi, vjeronaučni udžbenik za 7. razred osnovne škole (Skupina autora, Kršćanska sadašnjost, Zagreb-Sarajevo, 2004).
Žena kao inferiorno biće:
U prirodi žene je da želi da je muž štiti. Štititi ženu znači onemogućiti bilo kome da je vrijeđa, zatim oblačiti je, hraniti, obezbijediti joj lijepe uvjete za stanovanje. To, naravno, nije mala obaveza. Zato žena, pošteđena svega ovog, treba, kad muž dođe u kuću, da ga dočeka vedra lica. Nekad i žena nailazi na probleme rješavajući unutrašnje kućne poslove. O njima treba da govori tek kad muž bude spreman da je pažljivo sasluša i da joj pomogne. / Vjeronauka za 6. razred osnovne škole (M. Čatović, El Kalem, Sarajevo, 2003).
-
- Posts: 7343
- Joined: 22/04/2005 22:37
- Location: Svedska
#67
eh, ovi citati su me jos samo pojacali u uvjerenju da djeci treba omoguciti da uce istoriju religija, predmet gdje ce se svim religijima baviti iskljucivo iz naucne perspektive. tako ce djeca, bar je se nadati, biti postedjena poput gluposti iz ovih "udzbenika".Bea_Trix wrote:Prvo sto se trebamo zapitati, jeste STA nasa djeca u skoli uce na casovima vjeronauke. Raspravljati o necemu a ne baratati takvim podacima je u najmanju ruku neozbiljno. Mozemo raspredati o mnogo stvari u principu, imati razlicito shvatanje skole kao drzavne institucije s jedne strane i vjerskih institucija sa druge, kao i licnog izbora pojedinca.
Moje iskustvo i razgovori sa djecicom koja idu na vjeronauku, kao i sa roditeljima djece koja ne idu, nisu nimalo ohrabrujuca. Dakle, ne raspravljajte o zraku, molim vas, i o nekim vasim izolovanim uvjerenjima koja sa tim sta se desava u skolama svaki dan nemaju bas nikakve veze. Za pocetak.
Ovo su kratki odlomci preuzeti iz Dana, moguce da ih je neko vec postavljao na forum, a mozda i nije:
Dani, Broj 546 - 30.11.2007.Vjeronauka
Žena kao kućni ljubimac
Negativan stav prema ateistima:
Ateizam znači bezboštvo, dakle odgajanje bez Boga. Tvrde da je to izraz napretka. Iz iskustva najnovijih događanja znamo da se bez Boga i protiv Boga ne odgaja plemenite ljude, a vrlo često se odgaja takve koji su stvorili Ošiviecim. / S Kristom u život, vjeronaučni udžbenik za 8. razred osnovne škole (Skupina autora, Kršćanska sadašnjost, Zagreb-Sarajevo, 2005).
Romantičarski prikazi vlastite religije i stereotipno prikazivanje drugih religija ili grupa ljudi:
Zato su muslimani poznati kao blag narod, koji prašta i koji svoju ljutnju brzo savlada. (...) Navika uvezena sa bezbožničkog Zapada je da ljudi žive u istoj zgradi, a ne poznaju se. Rezultat takvog ponašanja je depresija, najrasprostranjenija bolest na Zapadu. / Vjeronauka za 6. razred osnovne škole (M. Čatović, El Kalem, Sarajevo, 2003).
Isticanje napadanja vlastite vjere, najčešće u okviru odnosa između velikih religija:
... život hrišćanske Crkve se pretvorio u tešku dramu u kojoj je čitavim potocima tekla hrišćanska krv. Ali, iz zemlje okvašene krvlju hrišćanskih mučenika, brzo je rasla hrišćanska Crkva i pobjedonosna išla svome slavlju. / Pravoslavna vjeronauka za 6. razred osnovne škole (N. Mojsilović, Katihetski odbor, Banja Luka, 2005).
Seks kao grijeh:
Šesta zapovijed upozorava od zloporaba spolnosti i od grijeha protiv spolne čistoće. Spolnost se zloupotrebljava svojevoljnim požudnim mislima, željama, riječima i djelima u odnosu prema sebi ili drugome. Svaka neuredna želja za spolnim užitkom općenito se naziva bludnost, osobito ako se traži radi samoga sebe, te se u njoj isključuje ljubav i rađanje. Najčešći su grijesi bludnosti: blud, masturbacija, pornografija, prostitucija, homoseksualnost, pedofilija i silovanje. / Zajedno u ljubavi, vjeronaučni udžbenik za 7. razred osnovne škole (Skupina autora, Kršćanska sadašnjost, Zagreb-Sarajevo, 2004).
Žena kao inferiorno biće:
U prirodi žene je da želi da je muž štiti. Štititi ženu znači onemogućiti bilo kome da je vrijeđa, zatim oblačiti je, hraniti, obezbijediti joj lijepe uvjete za stanovanje. To, naravno, nije mala obaveza. Zato žena, pošteđena svega ovog, treba, kad muž dođe u kuću, da ga dočeka vedra lica. Nekad i žena nailazi na probleme rješavajući unutrašnje kućne poslove. O njima treba da govori tek kad muž bude spreman da je pažljivo sasluša i da joj pomogne. / Vjeronauka za 6. razred osnovne škole (M. Čatović, El Kalem, Sarajevo, 2003).
- mrki62
- Posts: 492
- Joined: 23/12/2006 21:44
- Location: sLOVEnija
#68
Ljudi moji , vjernika u svijetu je 10 - 12% a sve ostalo su samo deklarirani na popisu a ne drže se vjere tj. ne prakticiraju vjeru.Klodovik wrote:
Pa, daj definiraj kriterije po kojima određuješ jaku/slabu vjeru i jaku/slabu državu.
Ti prvo kažeš da vrijedi analogija "jaka vjera - slaba država" (i obratno, naravno), a onda da u Italiji nije jaka vjera, niti je Italija jaka koliko neki misle.
Jedno je sjetiti se vjere od blagdana do blagdana a drugo je biti istinski vjernik.
Italija je daleko od vjere - nije vjera samo objesiti lančić oko vrata sa isusom na lančiću.
Slaba vjera - jaka država ti je tipično u svim SKANDINAVSKIM državama a jaka vjera i slaba država su ti sve arapske / perzijske države.
Ja da mogu utjecati u vezi vjeronauke bi utjecao na način da bih zabranio upotrebu same riječi a kamo li da se omogući pranje mozga djeci u školama.
Prije svega treba djeci OMOGUĆITI prehranu u školama , da djeca imaju nahranjen mozak a ne učiti o vjerama - koje su i dovele do ovog zadnjeg rata .
E sad nekome treba vjera u školi i za to ogromno financija a zaboravimo na hranu , na kupnju računara u svim razredima a ako bi te pare umjesto vjeronauke okrenuli u smjer prehrane iliti računara ,........ bilo bi puno pametnije !
Neki se sakrivaju iza paravana vjere u smislu : vidila žaba da se konji potkivaju pa i ona digla nogu
-
- Posts: 575
- Joined: 25/09/2007 21:07
#69
callmethebreeeze wrote:pokusacu biti kratak
ja sam u svedskoj srednjoj i osnovoj imao predmet "poznavanje religija" i mislim da je tako nesto idealno za zemlju poput bosne. zanci da sva djeca, u citavoj bosni, uce po istom udzbeniku. (znam da je ovo utopija, ali boze moj, vrijedi sanjati) jer nama je potrebno znanje o onom drugom, plus sto ne skodi ako se nauce nesto o religijama kojih ne nema u bosni, a nije zgoreg ni uciti o ateistima i njihovom vidjenju svijeta.
posto u bosni ne fali bomogolja svi koje zele da se djeca uce klanjati, ili na neki drugi nacin bogu moliti mogu ih slati u dzamije, crkve i tako dalje.
Sto se tice vtica neka svaki roditelj odlucuje u ime svog djeteta, ali svakako vjeroanuka mora biti neobavezan kao sto je trenutno neobavezan i u osnovnoj i srednjoj skoli. Takodje u skolama u drzavnm (osnovnim i srednjim skolama) u FBiH postoji neobavezan predmet "vjeronauka " kao i "kultura religije" Moje dijete je islo na "kulturu religije" pa je nakon nekog vremena trazio da ide na "vjeronauku" pa mu je i to udovoljeno. Na satu postavlja pitanja i i slobodno iznosi svoje stavove, misljenje bez ikakvih problema od strane predavaca. A i dalje se normalno druzi i nema zbog toga problema ni on ni drugi, niti mi je ikad rekao da ima iko problema zbot toga. I da , taj sat je tako organizovan da druga djeca nisu po hodnicima ili dangube. Sve dok je stvar slobodnog izbora roditelja i djece - podrzavam.
- pike
- Posts: 921
- Joined: 02/12/2004 05:21
- Location: Canada
#70
Bliski Istok je primjer sta se desi kad je zivalj previse religijozan i kad religija glavnu rijec vodi u drustvu. Bas je super tamo zivjetiLincoln-Burrows wrote:ovo je kao neka poslovica, potkrijepi to nečimPakleni wrote:jaka vejra slaba drzava= crkva se mejsa u posao drzave...obratno jaka drzava slaba vjera= crkva s ene petlja u posao drzave....
- Bea_Trix
- Posts: 2954
- Joined: 28/04/2007 17:37
- Location: 'Mount Everest: forbidding, aloof, terrifying. The mountain with the biggest tits in the world.'
#71
dodju ljudi da raspravljaju o necem tako konkretnom i vaznom kao sto je ovo pitanje, a gadjaju se poslovicama kao u nekim srednjevjekovnim sudskim raspravama, gdje se po jacini rijeci odredjivalo hoce li neko gorjeti ili nece.
jos me veca tuga uhvati kad vidim da su im i stavovi na tom stupnju zrelosti, kao i kompletna vizija bosne, koja nekim cudom u ovoj raspravi postaje jednovjerska i jednonacionalna, ili u najmanju ruku poligon za odmjeravanje snaga pojedinih vjera - a ona koja prevagne, nekom ce nakaradnom logikom, zavladati drzavom.
na ovakvim temama nedostaje zdrav razum i vec se kajem sto je procitah, jer vise necu mocu da se suzdrzim.
jos me veca tuga uhvati kad vidim da su im i stavovi na tom stupnju zrelosti, kao i kompletna vizija bosne, koja nekim cudom u ovoj raspravi postaje jednovjerska i jednonacionalna, ili u najmanju ruku poligon za odmjeravanje snaga pojedinih vjera - a ona koja prevagne, nekom ce nakaradnom logikom, zavladati drzavom.
na ovakvim temama nedostaje zdrav razum i vec se kajem sto je procitah, jer vise necu mocu da se suzdrzim.
- dr.gog
- Posts: 4945
- Joined: 09/09/2007 12:52
- Location: S@nitet-X
- Grijem se na: briketi kanabisa
- Horoskop: Vodolija
#72
Tačno LinkolnBarouze.Isto tako tačno je da dosta novoizgrađenih crkava zjapi prazno,kako u Hrvatskoj tako i u ,posebice,Njemačkoj.Lincoln-Burrows wrote:prije par mjeseci u anketi koju je objavila Slobodna Dalmacijavenera888 wrote: a prema "analizama" najpobozniji krscani Evrope su u Poljskoj i Italiji
koliko ja sam čitao najpobožniji narod Europe t.j. onaj koji
u najvećem postotku pristupa vjerskim obredima su Poljaci a nakon
njih Hrvati i to više u BiH nego Hrvatskoj, pa slijede Ciprani
a Talijani su mnogo niže na ljestvici
Broj župljana drastično odudara od broja onih koji prisustvuju bogoslužjima,a još drastičnije od onih koji se unutar zajednice bave karitativnim radom,kako u Katoličkoj tako i u protestantskim zajednicama.Još prije koju godinu,prijatelju,bijahu to čuvani interni podaci.No međutim,glede sve ove buke oko utjecaja vjerskih zajednica na zapadu,pa i u pogledu utjecaja na odgojno obrazovni sistem,mišljenja sam da je situacija maltene obrnuta.
Vjerujem da znaš u kakvim financijskim problemima plivaju crkve i šta je tomu uzrok,ali opet imamo paradokse da se gomila novaca usmjeri u gradnju novih hramova(koji su estetski gledano hipertrofirani),umjesto da se isti novac usmjeri na zdravstveno polje ili poticaj školstvu unutar zajednice barem.
Religioznost koju možete naći u kojekakvim statistikama(o Slobodnoj dalmaciji ne bih sada i o njihovim motivima pri raznim analizama) ,po meni,nije nikakav odraz zrelosti duhovnoga života jedne zajednice,pa niti katoličke o kojoj je riječ.
Kako se vjera pojedinca iskazuje kroz dobrobit zajednice,a što je teza sa kojom se ,nadam se ,slažeš....pa ne bi li pravi pokazatelj religioznosti trebao biti napredak tih zemalja i pad unutarnjih tenzija, bolje funkcioniranje svakodnevnih stvari.
Na koncu,mislim da je sama ta statistika u stvari pokazatelj sveprisutnog licemjerja i farizejstva.Da ne pilam sad o kriminalnim blasfemičnim kultovima(Cosa Nostra,N"Drangheta) u Italiji,desničarskim ispadima rukopoloženih duhovnika u Hrvatskoj(don Kustić i braća,hercegovačka marijanska shopping bratija u Međugorju) i zatucanim Poljskim ultrakonzervativcima koji su nedavno smlaćeni na izborima....dovoljno je prozujat Mozillom preko termina.
I sve ovo smeće se reflektira na polemike u našoj domovini, i ljudi s pravom negoduju ako im se natura obrazac stavljanja ulara dogme na vratove njihove djece.
Linkolne,ono što mene interesira,je kako napraviti ravnotežu između dva načina razmišljanja.Kako ,u interesu naše djece, oblikovati sadašnji sistem da nema svađe i ponižavanja?
Kako odgajati djete,recimo u vjeri,a da nema otklon prema onoj djeci koja nisu poučavana?
Vrijeme površnosti, omalovažavanja, odricanja od osnovnih postulata najosnovnijih Zapovjedi, je ono što pervertira i iskrivljuje predodžbu o vjeri--onakvoj kakvu je treba i mora držati svaki normalan čovjek.
strah me je da i moje dijete sutradan ne doživi šikaniranje,i borim se svim sredstvima protiv raznih jednoumlja,pisanjem,radom,imovinom...ali se ipak ponekad pitam hoću li uspjeti
- Bea_Trix
- Posts: 2954
- Joined: 28/04/2007 17:37
- Location: 'Mount Everest: forbidding, aloof, terrifying. The mountain with the biggest tits in the world.'
#74
zbirka nebuloza, samo takvih. apsolutno sam za uvodjenje Povijesti/Istorije religija, sa naucnoga aspekta, a ko zeli da se obrazuje sa religijskog aspekta, ima za to prigodne institucije.callmethebreeeze wrote:eh, ovi citati su me jos samo pojacali u uvjerenju da djeci treba omoguciti da uce istoriju religija, predmet gdje ce se svim religijima baviti iskljucivo iz naucne perspektive. tako ce djeca, bar je se nadati, biti postedjena poput gluposti iz ovih "udzbenika".Bea_Trix wrote:Prvo sto se trebamo zapitati, jeste STA nasa djeca u skoli uce na casovima vjeronauke. Raspravljati o necemu a ne baratati takvim podacima je u najmanju ruku neozbiljno. Mozemo raspredati o mnogo stvari u principu, imati razlicito shvatanje skole kao drzavne institucije s jedne strane i vjerskih institucija sa druge, kao i licnog izbora pojedinca.
Moje iskustvo i razgovori sa djecicom koja idu na vjeronauku, kao i sa roditeljima djece koja ne idu, nisu nimalo ohrabrujuca. Dakle, ne raspravljajte o zraku, molim vas, i o nekim vasim izolovanim uvjerenjima koja sa tim sta se desava u skolama svaki dan nemaju bas nikakve veze. Za pocetak.
Ovo su kratki odlomci preuzeti iz Dana, moguce da ih je neko vec postavljao na forum, a mozda i nije:
Dani, Broj 546 - 30.11.2007.Vjeronauka
Žena kao kućni ljubimac
Negativan stav prema ateistima:
Ateizam znači bezboštvo, dakle odgajanje bez Boga. Tvrde da je to izraz napretka. Iz iskustva najnovijih događanja znamo da se bez Boga i protiv Boga ne odgaja plemenite ljude, a vrlo često se odgaja takve koji su stvorili Ošiviecim. / S Kristom u život, vjeronaučni udžbenik za 8. razred osnovne škole (Skupina autora, Kršćanska sadašnjost, Zagreb-Sarajevo, 2005).
Romantičarski prikazi vlastite religije i stereotipno prikazivanje drugih religija ili grupa ljudi:
Zato su muslimani poznati kao blag narod, koji prašta i koji svoju ljutnju brzo savlada. (...) Navika uvezena sa bezbožničkog Zapada je da ljudi žive u istoj zgradi, a ne poznaju se. Rezultat takvog ponašanja je depresija, najrasprostranjenija bolest na Zapadu. / Vjeronauka za 6. razred osnovne škole (M. Čatović, El Kalem, Sarajevo, 2003).
Isticanje napadanja vlastite vjere, najčešće u okviru odnosa između velikih religija:
... život hrišćanske Crkve se pretvorio u tešku dramu u kojoj je čitavim potocima tekla hrišćanska krv. Ali, iz zemlje okvašene krvlju hrišćanskih mučenika, brzo je rasla hrišćanska Crkva i pobjedonosna išla svome slavlju. / Pravoslavna vjeronauka za 6. razred osnovne škole (N. Mojsilović, Katihetski odbor, Banja Luka, 2005).
Seks kao grijeh:
Šesta zapovijed upozorava od zloporaba spolnosti i od grijeha protiv spolne čistoće. Spolnost se zloupotrebljava svojevoljnim požudnim mislima, željama, riječima i djelima u odnosu prema sebi ili drugome. Svaka neuredna želja za spolnim užitkom općenito se naziva bludnost, osobito ako se traži radi samoga sebe, te se u njoj isključuje ljubav i rađanje. Najčešći su grijesi bludnosti: blud, masturbacija, pornografija, prostitucija, homoseksualnost, pedofilija i silovanje. / Zajedno u ljubavi, vjeronaučni udžbenik za 7. razred osnovne škole (Skupina autora, Kršćanska sadašnjost, Zagreb-Sarajevo, 2004).
Žena kao inferiorno biće:
U prirodi žene je da želi da je muž štiti. Štititi ženu znači onemogućiti bilo kome da je vrijeđa, zatim oblačiti je, hraniti, obezbijediti joj lijepe uvjete za stanovanje. To, naravno, nije mala obaveza. Zato žena, pošteđena svega ovog, treba, kad muž dođe u kuću, da ga dočeka vedra lica. Nekad i žena nailazi na probleme rješavajući unutrašnje kućne poslove. O njima treba da govori tek kad muž bude spreman da je pažljivo sasluša i da joj pomogne. / Vjeronauka za 6. razred osnovne škole (M. Čatović, El Kalem, Sarajevo, 2003).
apsolutno ne vidim u cemu je problem, i jos samo kad bi mi to neko mogao objasniti, jer na ovoj temi se ne zna ni ko pije ni ko placa...
- dr.gog
- Posts: 4945
- Joined: 09/09/2007 12:52
- Location: S@nitet-X
- Grijem se na: briketi kanabisa
- Horoskop: Vodolija
#75
O Danima i njihovim liberalnim eskapadama( a volim ih od prvog broja) draga Bea-Trix,znaš da se ima štošta dodati.Bea_Trix wrote:Prvo sto se trebamo zapitati, jeste STA nasa djeca u skoli uce na casovima vjeronauke. Raspravljati o necemu a ne baratati takvim podacima je u najmanju ruku neozbiljno. Mozemo raspredati o mnogo stvari u principu, imati razlicito shvatanje skole kao drzavne institucije s jedne strane i vjerskih institucija sa druge, kao i licnog izbora pojedinca.
Moje iskustvo i razgovori sa djecicom koja idu na vjeronauku, kao i sa roditeljima djece koja ne idu, nisu nimalo ohrabrujuca. Dakle, ne raspravljajte o zraku, molim vas, i o nekim vasim izolovanim uvjerenjima koja sa tim sta se desava u skolama svaki dan nemaju bas nikakve veze.
No,neću sam sebi temu skretati.
Potpuno se slažem sa tvojim upozorenjem glede činjenica i podataka,kao što možeš pročitati u uvodnome postu posebno sam zamolio za podatke,a evo i tebe molim,jer znam da nemaš dlake na jeziku a ponajmanje da se bojiš .
Istina je da se djeci štošta provlači kroz glavu,ali nisam sklon generalizovati stvari ponajprije jer među vjeroučiteljima ima dobrih i zaista pristojnih ljudi otvorena duha i pozitivnih namjera.
O onima koji peru mozak i mješaju Svetu Knjigu sa Svetom Zemljom&krvlju&nacijom rekao sam dovoljno u prijašnjim postovima.
Ne smatram ih za dostojne da na njih trošim uljudne riječi,to je otpad visoke infektivnosti,fakat.
Na kraju,danas sam vodio nekoliko diskusija sa izvjesnim činovnicima od utjecaja,i velim ti da više držim do stavova većine razumnih forumaša x-coma (u koje ubrajam i tebe,pa čak i hardkor tnt-ovce ergota i danas) nego do stavova tih pokondirenih korumpiranih lezihljebovića.
Djeca su u pitanju, i svaki stav je dobrodošao,ako se šta ima reći smisleno.
Poštovanje,Dr.Gog.