#26 Re: Šah kao školski predmet
Posted: 27/03/2012 15:43
A oni u Armeniji onda nemaju vodu pa ce ih sah izvuci iz krize.
ja skoro procitah da je po islamu zabranje igrati shahellec wrote:http://www.sarajevo-x.com/magazin/zanim ... /120326022
Evo čitam vijest, pa mi se ideja o šahu kao (obaveznom) školskom predmetu čini fantastičnom, kao što je to slučaj u Armeniji.
Vaše mišljenje?
Ma zabranjene su mnoge stvari npr. muzika (muzičko), šta tek reći za biologiju (TE) itd., pa opet sva djeca pohađaju te predmete.plain vanilla wrote:ja skoro procitah da je po islamu zabranje igrati shahellec wrote:http://www.sarajevo-x.com/magazin/zanim ... /120326022
Evo čitam vijest, pa mi se ideja o šahu kao (obaveznom) školskom predmetu čini fantastičnom, kao što je to slučaj u Armeniji.
Vaše mišljenje?
To su pisale "ublehe" koje ni jednu oblast (islam, šah) ne poznaju koliko treba!plain vanilla wrote:
ja skoro procitah da je po islamu zabranje igrati shah
Nije. Nije zabranjeno ni igrati onako, niti se profesionalno baviti šahom pa ići na takmičenja, dobijati novce sa pobjedama, itsl. Ovo ne pričam iz svoje glave. Jedino na što se upozorava (kao i na sve drugo, uostalom), da šah ne bude prepreka/smetnja izvršavanju vjerom propisanih obaveza, recimo namaza. Banalno: da čovjek, zaigran, ne propusti namaz.plain vanilla wrote:ja skoro procitah da je po islamu zabranje igrati shahellec wrote:http://www.sarajevo-x.com/magazin/zanim ... /120326022
Evo čitam vijest, pa mi se ideja o šahu kao (obaveznom) školskom predmetu čini fantastičnom, kao što je to slučaj u Armeniji.
Vaše mišljenje?
Ne, nije, kao što rekoh. I za muziku ima različitih stavova i zbog različith razloga. Islam inače podupire izučavanje i onog što nije islam, da bi se to upoznalo, razumjelo. Islam jedino zabranjuje druženje i gubljenje vremena sa ljudima koji islam nimalo ne cijene i samo ga za sprdnju uzimaju.ellec wrote: Ma zabranjene su mnoge stvari npr. muzika (muzičko), šta tek reći za biologiju (TE) itd., pa opet sva djeca pohađaju te predmete.
Ima ljudi koji to smatraju zabranjenim (prema hadisu), pa bi zbog toga došlo do problema.arzuhal wrote: Ne, nije, kao što rekoh. I za muziku ima različitih stavova i zbog različith razloga. Islam inače podupire izučavanje i onog što nije islam, da bi se to upoznalo, razumjelo. Islam jedino zabranjuje druženje i gubljenje vremena sa ljudima koji islam nimalo ne cijene i samo ga za sprdnju uzimaju.
debela gresk u pristupu problematici ... s djecom treba raditi na razvoju od prve godine... naravno sa nekim elementarnim lekcijama... oblici, boje, tonovi islicno... korz igru naravno ... pa onda lagano usloznjavati lekcije ... ali zadrzati se na bazicnim i jednistavnim stvarima ... mozak do 5-6 godine stvara sinapse ... i knasnije one koje se koriste opstaju a one koje ne - odumiru , da vecsa 6-7 godina sinapse pocinju da odumiru u mozgu ...belfy wrote:ne podrzavam, iako mi je sah jako drag. ako bi sve sto nam se svidja naguravali u skole onda bi trebalo djecu po napunjenih 5 godina trebali ostaviti u skole i doci po njih po zavrsetku skolovanja. niko od nas ovdje nije imao sah u skoli, pa nas je dosta koji ga igramo i volimo. u neko doba bi se tako dodavalo modelarstvo, pa radioamaterstvo i tako redom dok se djeci ne popuni cijelo vrijeme mimo spavanja i to u skolskim okvirima. postoje sekcije tamo gdje ima dovoljno zainteresovanih, a gdje ih nema djeca ce igrati po klubovima, mahali ili u kuci - svojoj ili kod prijatelja, a u danasnje vrijeme i na internetu.
treba djeci ostaviti dovoljno prostora i da se sama razvijaju, a ne sve trpati u obaveze i skolu. time se stvara samo veca averzija, a nikako popularizacija.
hm, prije bih rekao da je ovo tvoje debela greska u pristupu temi. ovdje se rapsravlja o sahu u skoli, jel tako, a ne o generalnom pristupu razvoja djeteta. i da, gledao sam i ja onih par videa koji govore o razvoju mozga i njegovih kapaciteta i mogucnosti, ali jos uvijek ne vidim kakve to ima veze sa ovom temom.atko wrote:debela gresk u pristupu problematici ... s djecom treba raditi na razvoju od prve godine... naravno sa nekim elementarnim lekcijama... oblici, boje, tonovi islicno... korz igru naravno ... pa onda lagano usloznjavati lekcije ... ali zadrzati se na bazicnim i jednistavnim stvarima ... mozak do 5-6 godine stvara sinapse ... i knasnije one koje se koriste opstaju a one koje ne - odumiru , da vecsa 6-7 godina sinapse pocinju da odumiru u mozgu ...belfy wrote:ne podrzavam, iako mi je sah jako drag. ako bi sve sto nam se svidja naguravali u skole onda bi trebalo djecu po napunjenih 5 godina trebali ostaviti u skole i doci po njih po zavrsetku skolovanja. niko od nas ovdje nije imao sah u skoli, pa nas je dosta koji ga igramo i volimo. u neko doba bi se tako dodavalo modelarstvo, pa radioamaterstvo i tako redom dok se djeci ne popuni cijelo vrijeme mimo spavanja i to u skolskim okvirima. postoje sekcije tamo gdje ima dovoljno zainteresovanih, a gdje ih nema djeca ce igrati po klubovima, mahali ili u kuci - svojoj ili kod prijatelja, a u danasnje vrijeme i na internetu.
treba djeci ostaviti dovoljno prostora i da se sama razvijaju, a ne sve trpati u obaveze i skolu. time se stvara samo veca averzija, a nikako popularizacija.
npr ... cimpanze u prve dvije godine nauce kako da razbijau i jedu orahe ... ako se desi par godina kad orasi ne rode ... te generacije kasnije sa 4-5 godina to ne mogu da nauce ...
Naravno to je samo jedna segment ... ali vazan segmnet u razvoju djeteta ... djete treba da ima i slobodu i da samo istrazuje, zakljucuje i razvija se ... o tome ima ona odlicna prezentacija od onog doktora iz srbije ... nek je neko zakaci kome je pri ruci da ne kopam sad
ti izgleda nisi uopste shvatio poentu mog posta. lijepo rekoh da nema smisla ubacivati u skole ono sto nam se svidja, jer bi tako mogli poceti ubacivati i razne druge stvari. ako kada vec pominjes ovo da ne bi bio obavezan, pa po cemu se onda u tom slucaju on razlikuje od skolske sekcije? takodjer, to sto je sah zanimljiviji od fizike ili istorije ne znaci da bi trebao biti skolski predmet.ellec wrote:Besmisleno je šah poredit sa modelarstvom, radioamaterstvom, kao i sa pokerom (ako nije poređenje iz šale). Rekoh da šah ne bi predstavljao problem i obavezu djeci jer bi se zainteresovali, zanimljivog je kraktera više nego neki standardni predmeti, zato bi više bio kao odmor/igra kroz mozganje.
convict wrote:Već vidim kako bi to izgledalo - prve godine bi učili o istoriji šaha i biografije šahista, druge godine teorije otvaranja, treće godine središnji dio partije - napadačke i odbrambene taktike, četvrta godina u prvom polugodištu završnice, a u drugom bi nastavnik donio svoj šah od kuće da vide djeca kako se to stvarno igra.
cyprus wrote:Jes, tako su Armenci riješili pitanje Nagorno Karabaha topom na H8
Ko bi rekao da ću se ovoliko ismijati na ovoj temi...arzuhal wrote:Tavla nacije znaju da ne treba probleme nikako ni rješavat, sami se riješe nekako
Ne shvataš ti uopšte prednosti, historiju, kulturu, kompleksnost šaha u odnosu na ostale igre, plus što je zanimljiviji od mnogih predmeta, ali i ujedno težak tako da posjeduje sve elemente da se uvede kao predmet. Tvoja tvrdnja o "ubacivanju svega što nam se sviđa" nema smisla što se šaha tiče jer evo Armenci uvedoše kao predmet, dok širom svijeta postoje sekcije u školi za razliku od drugih igara i stvari koji nisu toliko zastupljeni u školama kao što je šah. Razlika između sekcije i predmeta je taj što kao sekcija ne bi imalo tolikog efekta kao predmet, u prethodnim postovima nabrojaše koji efekti.belfy wrote:ti izgleda nisi uopste shvatio poentu mog posta. lijepo rekoh da nema smisla ubacivati u skole ono sto nam se svidja, jer bi tako mogli poceti ubacivati i razne druge stvari. ako kada vec pominjes ovo da ne bi bio obavezan, pa po cemu se onda u tom slucaju on razlikuje od skolske sekcije? takodjer, to sto je sah zanimljiviji od fizike ili istorije ne znaci da bi trebao biti skolski predmet.ellec wrote:Besmisleno je šah poredit sa modelarstvom, radioamaterstvom, kao i sa pokerom (ako nije poređenje iz šale). Rekoh da šah ne bi predstavljao problem i obavezu djeci jer bi se zainteresovali, zanimljivog je kraktera više nego neki standardni predmeti, zato bi više bio kao odmor/igra kroz mozganje.