#23076 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Posted: 02/09/2021 10:39
Indikator
Most Svilaj, kojim će se povezati autocesta na Korivoru Vc s bosanskohercegovačke i hrvatske strane rijeke Save, bit će otvoren u septembru.
Ovo je najavio Dragan Čović prilikom službene posjete Općini Odžak i susreta s općinskom načelnicom Nadom Ćulap.
Gradnja mosta Svilaj započela je u augustu 2016. godine, a prvobitni rok o dvije godine nije ispoštovan, da bi i više najava o njegovom završetku ostalo neispunjenim.
Tek je početkom jula 2020. godine završena gradnja mosta, a nešto ranije, krajem marta iste godine, potpisan je ugovor o izgradnji novog graničnog prelaza Svilaj između Uprave za indirektno oporezivanje BiH i konzorcija NISKOGRADNJA d.o.o. Laktaši, ALFA TERM d.o.o. Mostar i TEHTON d.o.o. Banja Luka.
Ovaj granični prelaz je bitan kako bi međudržavni most između BiH i Republike Hrvatske bio pušten u saobraćaj. Završetak radova na graničnom prelazu važan je i zbog autoceste na Koridoru Vc, na dionici Svilaj – Odžak, koja je završena krajem 2017. godine, ali bez međudržavnog mosta i prelaza ne može biti puštena u saobraćaj.
Iz UIOBiH u maju 2020. godine obavijestili su javnost da su osigurani uvjeti za “nesmetan početak radova na izgradnji graničnog prelaza Svilaj”, a kao rok za završetak radova navodio se period od 300 kalendarskih dana.
No, taj rok je probijen, a kao razlog naveden je poremećaj na tržištu čelika, čeličnih konstrukcija i panela, a sve zbog pandemije uzrokovane virusom Covid-19.
Most Svijal ima dužinu od 660 metara, a ukupna širina mosta iznosi 29 m. Za svaki smjer predviđene su po tri vozne trake širine 3,50 m, bez zaustavne trake sa zaštitnim prometnim pojasevima od 0,5 m sa obje strane, te betonska monolitna pješačka staza širine 0,75 metara.
Granični prijelaz Svilaj je planiran na površini od 103.000 metara kvadratnih sa posebno odvojenim putničkim od teretnog saobraćaja, a imaće četiri trake na ulazu u BiH i tri trake na izlazu iz BiH.
Hajde molim te se vrati na temu o Iron Maidenu.nineinchnails wrote: ↑03/09/2021 14:24 Tek kad se sagradi i pusti u promet ovih 50km što je u izgradnji, tada ćemo imati završeno 50% autoputa, za 25 godina.
170km autoputa za 25 godina! Hej!
Koja sramota. 680 metara godišnje.
Sada shvatam naše ljude po inostranstvu zašto se stide da kažu odakle su.
I mene je.
nineinchnails wrote: ↑03/09/2021 14:24 Tek kad se sagradi i pusti u promet ovih 50km što je u izgradnji, tada ćemo imati završeno 50% autoputa, za 25 godina.
170km autoputa za 25 godina! Hej!
Koja sramota. 680 metara godišnje.
Sada shvatam naše ljude po inostranstvu zašto se stide da kažu odakle su.
I mene je.
Ide ti na Brčko jer je premijer već pokupovao zemlju.So What! wrote: ↑02/09/2021 11:05 Crtamo rutu autoputa Sarajevo - Beograd, a ne znamo nikakve uslove finansiranja
KlixSpoilerShow
Projekat izgradnje autoputa Sarajevo - Beograd slavodobitno je najavljen prije tri godine. Ideja se javila kroz tursko posredovanje poboljšanju saradnje i odnosa BiH i Srbije. Međutim, do danas je cijeli projekat još uvijek na početku, izuzev nekoliko biletaralnih sporazuma koji još čekaju ratifikaciju.
Još jedan podsjetnik na taj famozni autoput naglašen je prilikom nedavne posjete turskog predsjednika Recepa Tayyipa Erdogana našoj zemlji. Rute su se odavno počele crtati, a upravo je to bio glavni spor u BiH. Jedni su preferirali rutu od Doboja preko Tuzle, zatim Bijeljine i Rače do Kuzmina u Srbiji. Tu rutu podržavaju i vlasti RS-a.
S druge strane plasirana je ideja o gradnji rute preko istočne Bosne, odnosno od Sarajeva prema Višegradu i Sandžaku u Srbiji. To se opravdavalo potrebom bolje povezanosti tog kraja za BiH. Ipak, kao problem naglašavana je činjenica isplativosti te rute. U svakom slučaju Srbija ima mnogo manje posla s obzirom na dužinu već izgrađenog autoputa u svojoj zemlji.
Također, u Srbiji su procedure za kreditiranje dosta jednostavnije. Već je izvjesno da će dionice autoputa graditi turska firma Tasyapi, što je i uslov sa Turske strane.
Ipak, javnost u BiH do sada još ništa ne zna kada je u pitanju finansijski aspekt projekta. Osim sporadičnih najava da će Turska graditi autoput detalji finansiranja nisu poznati.
Ko je tačno investitor, da li je to država Turska, turske banke ili fondovi? Koliki je finansijski okvir podrške projektu? Koji je način finansiranja, kredit, grant, kredit + grant, koliki je grace period i slično. Ništa od toga još nije poznato.
Također nije poznato ni koliko je predstudija ili studija urađeno i d ali su uopšte urađene za spomenutu trasu autoputa.
Član Predsjedništva BiH Šefik Džaferović nakon susreta s Erdoganom u petak je izjavio da je siguran da će Turska BiH ponuditi najbolje uvjete.
"Ostalo je da parlament Turske ratificira taj sporazum i da se počne graditi autoput. Ja sam za to da se počne graditi na više mjesta i kad je u pitanju i sjeverna i južna konekcija", kazao je te poručio: "Nisam u dilemi da će Turska Bosni i Hercegovini ponuditi uvjete koji su vrlo primamljivi".
S druge strane Milorad Dodik je nakon sastanka komentirao ovaj projekat kazavši da još nema konkretnih podataka, naglašavajući da ekonomija BiH ne može izdržati velike terete, aludirajući na uslove.
"Ono što bi mogli da prihvatimo jeste da to bude donacija i vjerovatno će jedan dio i biti donacija ili će biti urađeno kroz neki oblik kompenzacije, ali većina toga će biti kredit", naveo je Dodik.
On ističe da BiH to može izdržati samo ako je na 30 godina, grace period 10 godina, a kamata nije veća od jedan posto i ako je cijena izgradnja prosječna cijeni izgradnje kilometra autoputa u regionu", kazao je Dodik.
U svakom slučaju javnost vrlo malo zna konkretnih finansijskih detalja, a svaki kredit će vraćati građani. Kako sada stvaro stoje ovaj projekat uspješno plovi ka slijedećoj godini kada će se vrlo izvjesno aktivnije zakotrljati priča i obećanja o izgradnji autoputa.
Mislim da je ovo iz neke starije dokumentacije.Dzontra_Volta wrote: ↑05/09/2021 22:58 Prema Prostornom planu za koridor Vc planirana su sljedeća odmorišta:
1. PUO Vrbovački Lipik, između stacionaža 8km i 9km,
2. PUO Tugovo (Usora), između stacionaža 25km i 26km,
3. PUO Strupinska, između stacionaža 38km i 39km,
4. PUO Babina rijeka (Crkvice), između stacionaža 81km i
82km,
5. PUO Čekrčići, između stacionaža 122km i 123km,
6. PUO Lepenica, između stacionaža 158km i 159km,
7. PUO Raštelica (Ivan Sedlo), na lijevoj strani između
stacionaža 168km i 169km, a na desnoj strani između stacionaža
170km i 171km,
8. PUO Polje Bijela, između stacionaža 193km i 194km,
9. PUO Gladno Polje, između stacionaža 210km i 211km,
10. PUO Buna, između stacionaža 248km i 249km,
11. PUO Neretva, između stacionaža 253km i 254km,
12. PUO Kravice, između stacionaža 273km i 274km.
Ovaj Babina rijeka se izmješta negdje u Poprikuše, na samoj izlaznoj petlji.
Tako da nije baš tačno da od Rastelice do Bune neće biti odmorišta.
Imamo vrlo jednostavno rješenje, nemamo ni pola koridora Vc izgrađenog, tako da ne kuburimo sa odmaralištima, pored magistrala pumpi koliko hoćeš.drug_profi wrote: ↑06/09/2021 00:11 Po ovdje ce biti stvarno ozbiljan problem sa odmoristima.
Ne bih htio pomisliti da im smanjuju broj da bi koncesinarima na onimi zgrađenim povećali promet.
Ne bi oni nikad tako nešto uradili.
Kao što sam siguran da se ne zna ko će biti koncesionari do objave javnog poziva za ponude.
Nikad se nisu znale tuđe ponude. Sve je uvijek bilo transparentno.
Ovo je iz Prostornog plana koridora Vc na osnovu kojeg se izdaju urbanističke i građevinske dozvole. Ako nisu sad izgradili, ostavlja se mogućnost da se izgradi naknadno.So What! wrote: ↑05/09/2021 23:53Mislim da je ovo iz neke starije dokumentacije.Dzontra_Volta wrote: ↑05/09/2021 22:58 Prema Prostornom planu za koridor Vc planirana su sljedeća odmorišta:
1. PUO Vrbovački Lipik, između stacionaža 8km i 9km,
2. PUO Tugovo (Usora), između stacionaža 25km i 26km,
3. PUO Strupinska, između stacionaža 38km i 39km,
4. PUO Babina rijeka (Crkvice), između stacionaža 81km i
82km,
5. PUO Čekrčići, između stacionaža 122km i 123km,
6. PUO Lepenica, između stacionaža 158km i 159km,
7. PUO Raštelica (Ivan Sedlo), na lijevoj strani između
stacionaža 168km i 169km, a na desnoj strani između stacionaža
170km i 171km,
8. PUO Polje Bijela, između stacionaža 193km i 194km,
9. PUO Gladno Polje, između stacionaža 210km i 211km,
10. PUO Buna, između stacionaža 248km i 249km,
11. PUO Neretva, između stacionaža 253km i 254km,
12. PUO Kravice, između stacionaža 273km i 274km.
Ovaj Babina rijeka se izmješta negdje u Poprikuše, na samoj izlaznoj petlji.
Tako da nije baš tačno da od Rastelice do Bune neće biti odmorišta.
PUO Kravice, PUO Buna, PUO Lepenica, PUO Čekrčići, PUO Vrbovački Lipik su izgrađeni, dok je PUO Raštelica u izgradnji.
Na spisku nema PUO Kameni zamak, kao ni jednostrani PUO Nemila koji je predviđen dionicom Vranduk - Nemila.
Ovaj PUO Neretva između Bune i Kravica je eliminisan, a prema trenutno predočenim projektima Mostarske obilaznice, kao i dionice Mostar Jug Buna, ni tamo nema nikakvo odmaralište, tako da je upitno odmaralište Gladno Polje.
Na renderu koji prikazuje autoput od Konjica do tunela Prenj kroz polje Bijele, također nije prikazano nijedno predviđeno odmaralište, tako da ovaj PUO Polje Bijela je upitno u najmanju ruku, ali bi bilo logično.
PUO Strupinska je ovaj najavljeni PUO Galovac na dionici Ozimice - Crni Vrh, a PUO Tugovo je negdje najavljen kao Tugovo, a negdje kao Tugovići. Tugovići su mjesto kod Tešnja i prema nekim ranijim nacrtima koje sam vidio, tu je i predviđeno dvostrano odmaralište dok za Tugovo kod Usore nisam čuo, ali moguće je i tu nešto da su promjenili.
jednonogi_Jack wrote: ↑06/09/2021 08:33 Kako do sada vole završavati dionice koje se godinama ne mogu koristiti, mogli bi onda napraviti koje odmorište, pa onda nekad provući pored i autocestu.