#19826 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Posted: 24/11/2020 19:47
Sve spremno za otvaranje najfuserenije dionice, cijelih 11 kilometara, pa to je idiotski i da se hvale s tim
Idiotski je dizati pompu, kao i otvarati prijevremeno, no najvećio dio dionice je sasvim pristojno urađen.
Deset (10) kilometara je u pitanju, ne vjerujte naslovima.the_stick wrote: ↑24/11/2020 20:03 Ono sto mene zanima je da li se stvarno otvara 11 km? Otvaraju se tri dionice ukupne duzine 11,8 km. Medjutim, ako se ne varam petlja je negdje na sredini 3. dionice koja je duga 3,9 km, sto po meni implicira novih cca 10 km. Nije da je neka velika razlika je li 10 ili 11, ali zar nas bas moraju za svaki km levatiti?
@Alfons Kauders kad politika odlučuje nema pameti ni za lijeka. Totalno apsurdni potezSo What! wrote: ↑24/11/2020 16:18Nisi profulao, kritična tačka u Klopčama, gdje se u posljednjim trenucima odlučilo za cut-and-cover tunel je sada najnezavršenija dionica.Alfons Kauders wrote: ↑24/11/2020 14:41
Ok, laik sam, ali nekako mi se čini da s desne strane fali zaštitna ograda. Neko može izgubiti kontrolu i umjesto da opali u ogradu otići u suhozid pa se kvalitetno prevrnuti? Ok možda ima neki razlog zašto tu ne treba ograda. Rado bih ga čuo, ako postoji.
Šta je ovo koji k?! Otkud toliko odstupanja između ovih blokova, pa čak i na vrhu gdje je beton, a vidi se udubljenje? I šta im ovaj lim tu radi? Visokoreflektivna površina na zidu? Zašto? Da sunce popodne zaslijepi vozače? Ili da ih jebe po noći?
Ukupno, centralna dionica, najduža i najkritičnija Klopče - Donja Gračanica koju gradi Euro-Asfalt i Strabag, a nadzire Divel d.o.o. i M / S The Associated Engineering Partnership trenutno djeluje najnedovršenija.
Po mom mišljenju, nikakva hića ih nije tjerala da ovo otvaraju sutra. Mogli su recimo za Novu godinu, simboličan je datum i više vremena da se napravi kvalitetniji posao.
Vožnja kao vožnja ovom dionicom izgleda veoma lijepo, kao i svaki novi kilometar na ovoj autocesti.
Ohrabrajuće je što su aktivirana skoro sva gradilišta do Žepča, osim onog kod Nemile, koji je opet i najmanje zahtijevan, pa će se uklopiti sa ostalima, i ako se krene do kraja sljedeće godine.
Ne znam zašto pjenite kada ima još 24 sata do otvaranja a otala je samo posljednje čišćenje kozmetike koje dvij smjene mogu bez problema završiti za 10 sati.gold'n'brown wrote: ↑24/11/2020 14:26Uzas, bas nedovrseno. Ne znam gdje su poletili, kao da su izbori.Alfons Kauders wrote: ↑24/11/2020 14:07Otvara ko fol, ali sudeći po ovom videu, bolje je da se ne otvori. Bruka u najavi. Obratiti pažnju od 1:00 do 2:30. Majko moja mila, stid me u njihovo ime.
Koliko tu fuseva ima koje neces imati priliku da vidis vozeci 120 na sat, al ono kao sto je uobicajeno kod nas "jebaji ga" samo da se zavrsi do roka.Alfons Kauders wrote: ↑24/11/2020 14:41
Šta je ovo koji k?! Otkud toliko odstupanja između ovih blokova, pa čak i na vrhu gdje je beton, a vidi se udubljenje? I šta im ovaj lim tu radi? Visokoreflektivna površina na zidu? Zašto? Da sunce popodne zaslijepi vozače? Ili da ih jebe po noći?
BiH sutra dobija 11 novih kilometara autoceste, pogledajte kako izgledaju dionice – Bosna i Hercegovina sutra će, na Dan državnosti, dobiti 11 novih kilometara autoceste. Javno preduzeće Autoceste FBiH za sutra je najavilo otvaranje izgrađene autoceste na Zeničkoj obilaznici.
Ovo je jedan od najzahtjevnijih poduhvata na Koridoru Vc, prije svega zbog konfiguracije terena, velikog broja mostova, vijadukta i tunela, ali i poteškoća koje su se javile prilikom gradnje kao što su klizišta i podzemne vode.
Riječ je o dionicama Drivuša – Klopče, Klopče – Donja Gračanica i dijela Donja Gračanica (Zenica sjever) – Tunel Zenica na kojima je izgrađeno sedam vijadukta, četiri tunela, jedan most, petlja s naplatnim mjestom i vanjska saobraćajnica od naplatnog mjesta do priključka na magistralnu cestu M-17.
Ekipa Faktora posjetila je danas južnu sekciju dionice Donja Gračanica (Zenica sjever) – Tunel Zenica, koju gradi turska kompanija Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. Na gradilištu smo zatekli stotine radnika kako užurbano rade sa željom da sve bude spremno za sutra.
Na ovom dijelu Zeničke zaobilaznice, ukupne dužine 2,04 kilometra, u rekordnom vremenu izgrađen je tunel Hum od 428 metara, zatim vijadukt Donja Gračanica 393 metra, te pristupna saobraćajnica dužine 800 metara s naplatim mjestom i kružnim tokom.
Uporedo s južnom sekcijom, nastavljaju se radovi na izgradnji sjeverne sekcije, a prema najavama izvođača radova i ona će biti završena do marta naredne godine. Ugovor za izgradnju dionice Donja Gračanica (Zenica sjever) – Tunel Zenica, u dužini od četiri kilometra, potpisan je 8. novembra 2018. godine.
Ukupna investicijska vrijednost radova na Zeničkoj obilaznici je iznosila 225 miliona eura, a sredstva su osigurana putem međunarodnih financijskih institucija (KFAED, EBRD, OPEC) kao i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Iz JP Autoceste ističu da radovi nisu prekidani ni za vrijeme pandemije koronavirusa.
“Ono što je zajedničko za sve poddionice koje su u sastavu Zeničke obilaznice su brojni problemi i izazovi koji su u najvećoj mjeri uzrokovani izuzetno lošom geološko-morfološkom konfiguracijom i zahtjevan teren sa visokom složenosti poslova koji je iziskivao gradnju velikog broj objekata na autocesti. Na poddionicama je izgrađeno 13 objekata, što znači da se 48% novootvorene dionice nalazi pod objektima”, navode iz ovog preduzeća.
Izvođač radova je Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. (Turska). Nadzor vrši konzorcij Technital S.p.A. (Italija) i TZI Inženjering d.o.o. (BiH).
Dionica Donja Gračanica – tunel Zenica nastavlja se na dionicu Klopče – Donja Gračanica. Izgradnja ove dionice se radi prema ugovoru “design and build” (projektuj i izgradi – žuti FIDIC). Osim otvorenog dijela trase tu su i objekti: vijadukt Donja Gračanica, dužine cca 400 m, tunel Hum dužine cca 400 m, dva kraća vijadukta na području naselja Hece i tunel Vraca dužine cca 300 m. U sklopu ove dionice je i petlja Zenica sjever sa naplatnim mjestom, kao i saobraćajnice tzv. „sjevernog spoja“ koje trebaju da povežu autocestu Koridora Vc sa gradom Zenica i magistralnom cestom M-17.
Radove izvodi konzorcij Euro-asfalt i Strabag AG. Nadzor nad izvođenjem radova vrši JV Egis International & Ipsa Institut d.o.o.
Na dionici Klopče – Donja Gračanica je smješteno nekoliko značajnih objekata: na prvom dijelu trase se nalaze dva vijadukta (Klopče, Klopačke Stijene) i jedan tunel (vještački tunel Klopče), dok je za drugu polovinu karakteristično da otvorene trase praktično i nema već je komponovana naizmjenično od ukupno tri vijadukta (Babina Rijeka, Pehare i Ričice) i dva brdska tunela (Ričice i Pečuj). U sklopu projekta je i cesta na desnoj obali rijeke Bosne sa kružnom raskrsnicom, spoj na M-17, most Drivuša i trasa na lijevoj obali rijeke Bosne sa kružnom raskrsnicom, spoj na R-445.
Izvođač radova na poddionici Drivuša – Klopče je Hering d.d. Široki Brijeg. Nadzor nad izvođenjem radova vrši konzorcij Divel d.o.o. Sarajevo i M/S The Associated Engineering Patrnership.
Trasa poddionice Drivuša – Klopče, na početku se nadovezuje na dionicu Drivuša – Bilješevo u zoni petlje Drivuša. Najzahtjevnije građevine na toj dionici su bile most Drivuša dužine 650 m i vijadukt Perin Han dužine 400 m. Trasa autoceste poddionice nakon odvajanja rampe nastavlja prema mostu Drivuša, koji premošćuje rijeku Bosnu.Tokom izgradnje na poddionici Drivuša – Klopče izvršeno je izmještanje regionalnog gasovoda Sarajevo – Zenica u dužini od 2,5 kilometara metodom topli priključak.
U skladu sa sporazumoma JP Autoceste FBiH i grada Zenice privode se kraju i radovi na sanaciji lokalnih prometnica koje su korištene tijekom građenja Zeničke obilaznice. Izgradnjom lokalne ceste u dužini od četiri kilometra i mosta preko rijeke Bosne bit će ostvarena veza grada Zenice s magistralnom cestom M17 i izlazak na autoput.
Osim puštanja u promet Zeničke obilaznice, u ovoj se regiji trenutno provode i aktivnosti na izgradnji poddionica Vranduk – Ponirak i Ponirak – Vraca, a prošli tjedan u sjedištu JP Autoceste FBiH u Mostaru potpisan je i Ugovor za izgradnju dionice Popikuše – Nemila, čime se aktivna gradilišta pomiču dalje, prema sjeveru Bosne i Hercegovine.
Dionica Donja Gračanica – tunel Zenica nastavlja se na dionicu Klopče – Donja Gračanica. Izgradnja ove dionice se radi prema ugovoru “design and build” (projektuj i izgradi – žuti FIDIC). Osim otvorenog dijela trase tu su i objekti: vijadukt Donja Gračanica, dužine cca 400 m, tunel Hum dužine cca 400 m, dva kraća vijadukta na području naselja Hece i tunel Vraca dužine cca 300 m. U sklopu ove dionice je i petlja Zenica sjever sa naplatnim mjestom, kao i saobraćajnice tzv. „sjevernog spoja“ koje trebaju da povežu autocestu Koridora Vc sa gradom Zenica i magistralnom cestom M-17.
da stvarno čuj bijednih, teren za radnika kao kamenolomu na Braču. da se ubiješ od rada i da polomiš i mašine i ljude. koji je ovdje rad uložen , ihihi.Nivelacija wrote: ↑24/11/2020 21:41
Nije to bijednih 11 km, znam da je apatija u BH drustvu zbog stanja opcenito ali necemo pretjerivati.
Ni ja ne razumijem to insistiranje da se otvori na praznik. Hajde, većinom je kozmetika i neke stvari će srediti u narednim sedmicama, ali opet bezveze... Zašto ganjaju datume i godišnjice - nije ovo Sjeverna Koreja pa da se mora otvoriti na rođendan Kim Il Sunga. Mogli su komotno reći da radi korone sve kasni mjesec dana i ćao. Eno i Kinezi kasne na Pelješkom mostu, a i na elektrani u Tuzli. Viša sila. Naravno da bi ih opet prozivali i za kašnjenje, ali ovako će hiljade ljudi već sutra proći tuda i gledati fušeraj što je još gore za njihov imidž od par sedmica kašnjenja.So What! wrote: ↑24/11/2020 16:18
Nisi profulao, kritična tačka u Klopčama, gdje se u posljednjim trenucima odlučilo za cut-and-cover tunel je sada najnezavršenija dionica.
Ukupno, centralna dionica, najduža i najkritičnija Klopče - Donja Gračanica koju gradi Euro-Asfalt i Strabag, a nadzire Divel d.o.o. i M / S The Associated Engineering Partnership trenutno djeluje najnedovršenija.
Po mom mišljenju, nikakva hića ih nije tjerala da ovo otvaraju sutra. Mogli su recimo za Novu godinu, simboličan je datum i više vremena da se napravi kvalitetniji posao.
Vožnja kao vožnja ovom dionicom izgleda veoma lijepo, kao i svaki novi kilometar na ovoj autocesti.
Ohrabrajuće je što su aktivirana skoro sva gradilišta do Žepča, osim onog kod Nemile, koji je opet i najmanje zahtijevan, pa će se uklopiti sa ostalima, i ako se krene do kraja sljedeće godine.