GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
-
- Posts: 1485
- Joined: 16/06/2008 17:07
#1 GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Korisnik sam gradskog prijevoza u Sarajevu. Odmah da kažem da stanje gradskog prijevoza nije nikada u historiji bilo lošoje nego što je to trenutno. Može se slobodno reći da se Javno preduzeće GRAS raspada, usluge su sve nekvalitetnije, a broj autobusa u odnosu na prije godinu dana je smanjen za više od 50%. Ako neko treba ići od Doma Armije do Koševskog brda, treba mu više vremena nego od Sarajeva do Zanice. Svjedoci smo da više ne važe redovi vožnje, da se nezna po kojem redu vožnje vozi i to autobusa što vozi. Minibuski saobraćaj je u totalnom kolapsu. Svakodnevno je zastoj tramvajskog saobraćaja zbog kvarova. Da više ne nabrajam.
Meni je ovdje zanimljivo slijedeće:
- Vlada Kantona Sarajevo ne poduzima baš ništa da se sprijeći totalni kolaps u gradu. Ministar saobraćaja mirno spava i drži se predizbornih obećanja "država za čovjeka". kada je Ministar bio u neki evropski grad, jeli vidio kako je gradski saobraćaj organiziran.
- Više mi je za čuđenje da je narod oguglao pa mu više ništa ne smeta, gazi ga, ponižavaj ga, muzi ga, ono isto "tegli i trpi i u jarmu skapaj".
Zar smo zaslužili kao građani da nas ovako primitivci tlače i ponižavaju?
Šta je rješenje??????????????????????????????????
Meni je ovdje zanimljivo slijedeće:
- Vlada Kantona Sarajevo ne poduzima baš ništa da se sprijeći totalni kolaps u gradu. Ministar saobraćaja mirno spava i drži se predizbornih obećanja "država za čovjeka". kada je Ministar bio u neki evropski grad, jeli vidio kako je gradski saobraćaj organiziran.
- Više mi je za čuđenje da je narod oguglao pa mu više ništa ne smeta, gazi ga, ponižavaj ga, muzi ga, ono isto "tegli i trpi i u jarmu skapaj".
Zar smo zaslužili kao građani da nas ovako primitivci tlače i ponižavaju?
Šta je rješenje??????????????????????????????????
-
- Posts: 4686
- Joined: 20/01/2003 00:00
#2 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
konkurencija
-
- Posts: 1485
- Joined: 16/06/2008 17:07
#3 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
I ja mislim da je to jedino rješenje, ali se ne dozvoljava konkurencija, štite se babini sinovi.r_faruk wrote:konkurencija
- GandalfSivi
- Posts: 18335
- Joined: 09/09/2006 00:38
- Contact:
#4 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Ukinuti GRAS, otvoriti konkurs za novog gradskog prevoznika (ovaj put privatnog), prodati mu prugu zajedno sa tranvajima, a autobuske linije otvoriti svima, pa vidjeti kako to funkcionise sa konkurencijom...
- KatarinaKosaca
- Posts: 20066
- Joined: 30/08/2008 17:28
- Location: Izmedju kurvinih sinova i pokvarenih kurvinih sinova
#5 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Postoje neke linije koje nisu komercijalne, ali se moraju održavati radi stanovništva koje tamo živi. To je i svrha javnih preduzeća ili ustanova da obavljaju neku uslugu koja nije profitabilna, ali je korisna za opće dobro. Koliko sam jednom slušala nekoga iz Kantona, teško je uvesti konkurenciju za profitabilne linije, a ne i za ostale (koje nemaju toliko broj putnika). A, navodno, opet kako su objasnili, privatne kompanije nisu zainteresirane za cijeli paket. Tako, prije nego što se kaže samo i jednostavno konkurencija, sve ove aspekte uzeti u obzir.homar wrote:I ja mislim da je to jedino rješenje, ali se ne dozvoljava konkurencija, štite se babini sinovi.r_faruk wrote:konkurencija
- fidoremilienko
- Posts: 9568
- Joined: 17/08/2010 10:34
- Location: You are here!
#6 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Privatizacija DA. Ali samo vozni park i uprava. Infrastruktura se NE SMIJE NIKAKO privatizovati, jer ako to ode u privatluk onda smo ga popusili! Mislim, svakako smo ga popusili, ali eto...
Dakle, pruge, stajalista autobuska i slicno, ostaje drzavi u vlasnistvu, a prevoznici privatnici neka se takmice!
Dakle, pruge, stajalista autobuska i slicno, ostaje drzavi u vlasnistvu, a prevoznici privatnici neka se takmice!
- fidoremilienko
- Posts: 9568
- Joined: 17/08/2010 10:34
- Location: You are here!
#7 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Eto te "neprofitabilne" linije neka ostanu u vlasnistvu drzave. Neka drzava subvencionira, ima nacina samo ako se hoce!KatarinaKosaca wrote:Postoje neke linije koje nisu komercijalne, ali se moraju održavati radi stanovništva koje tamo živi. To je i svrha javnih preduzeća ili ustanova da obavljaju neku uslugu koja nije profitabilna, ali je korisna za opće dobro. Koliko sam jednom slušala nekoga iz Kantona, teško je uvesti konkurenciju za profitabilne linije, a ne i za ostale (koje nemaju toliko broj putnika). A, navodno, opet kako su objasnili, privatne kompanije nisu zainteresirane za cijeli paket. Tako, prije nego što se kaže samo i jednostavno konkurencija, sve ove aspekte uzeti u obzir.homar wrote:I ja mislim da je to jedino rješenje, ali se ne dozvoljava konkurencija, štite se babini sinovi.r_faruk wrote:konkurencija
- žulijan asanž
- Posts: 1907
- Joined: 02/09/2011 15:23
- Location: šveCki akciJoni
#8 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
ja bi' rek'o da si i ti iz GRAS-a, samo kriješhomar wrote:Korisnik sam gradskog prijevoza u Sarajevu. Odmah da kažem da stanje gradskog prijevoza nije nikada u historiji bilo lošoje nego što je to trenutno. Može se slobodno reći da se Javno preduzeće GRAS raspada, usluge su sve nekvalitetnije, a broj autobusa u odnosu na prije godinu dana je smanjen za više od 50%. Ako neko treba ići od Doma Armije do Koševskog brda, treba mu više vremena nego od Sarajeva do Zanice. Svjedoci smo da više ne važe redovi vožnje, da se nezna po kojem redu vožnje vozi i to autobusa što vozi. Minibuski saobraćaj je u totalnom kolapsu. Svakodnevno je zastoj tramvajskog saobraćaja zbog kvarova. Da više ne nabrajam.
Meni je ovdje zanimljivo slijedeće:
- Vlada Kantona Sarajevo ne poduzima baš ništa da se sprijeći totalni kolaps u gradu. Ministar saobraćaja mirno spava i drži se predizbornih obećanja "država za čovjeka". kada je Ministar bio u neki evropski grad, jeli vidio kako je gradski saobraćaj organiziran.
- Više mi je za čuđenje da je narod oguglao pa mu više ništa ne smeta, gazi ga, ponižavaj ga, muzi ga, ono isto "tegli i trpi i u jarmu skapaj".
Zar smo zaslužili kao građani da nas ovako primitivci tlače i ponižavaju?
Šta je rješenje??????????????????????????????????
-
- Posts: 16743
- Joined: 12/01/2008 12:06
#9 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
pa koliko to ima neprofitabilnih linija? jedini problem je menadzment i visak radnika, te nedostatak muda bilo koje vlade da nogira 1000 leziljebova koliko ih je realno u grasu, sve ostalo je palamudjenje...
- KatarinaKosaca
- Posts: 20066
- Joined: 30/08/2008 17:28
- Location: Izmedju kurvinih sinova i pokvarenih kurvinih sinova
#10 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Ne znam. Prenijela sam što je jednom na Tv rekao netko iz Kantona. Linije koje voze u prigradska naselja sa malim brojem stanovnika, ali moraju imati prijevoz. Učinilo mi se smisleno sa stanovišta javnog prijevoza.The 51st State wrote:pa koliko to ima neprofitabilnih linija? jedini problem je menadzment i visak radnika, te nedostatak muda bilo koje vlade da nogira 1000 leziljebova koliko ih je realno u grasu, sve ostalo je palamudjenje...
-
- Posts: 16743
- Joined: 12/01/2008 12:06
#11 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
meni je to nebulozno, kad god bacim pogled u bus, tramvaj ili trolu, cak i kombi za sirokacu , uvijek puni, ubjedjen sam da domacinsko ponasanje koje bi donilo profit moze jos troduplo tih "nerentabilnih" linija gurati, po meni je to samo jedan u nizu izgovora, prvenstveno bande iz grasa. sve je to prizivanje kise u sumadiji, pravi problem je vec odavno indentifikovan. davno sam cito da se za saraf prodavo grasu za 10 km (orjentaciono govorim), a na trzistu se isti mogo nabaviti po troduplo manjoj cijeni, naravno da tad nijedna linija nije profitabilna.KatarinaKosaca wrote:Ne znam. Prenijela sam što je jednom na Tv rekao netko iz Kantona. Linije koje voze u prigradska naselja sa malim brojem stanovnika, ali moraju imati prijevoz. Učinilo mi se smisleno sa stanovišta javnog prijevoza.The 51st State wrote:pa koliko to ima neprofitabilnih linija? jedini problem je menadzment i visak radnika, te nedostatak muda bilo koje vlade da nogira 1000 leziljebova koliko ih je realno u grasu, sve ostalo je palamudjenje...
ako ima ko pametan u kantonu neka poslusa moj prijedlog, neka se zaduze sa nekim velikim kreditom, prodaju zemljiste grasa, presele kompletan gras u rajlovac, sa tim resetovanjem vjerujem da ne bi ova tema vise postojala.
Last edited by The 51st State on 06/09/2011 19:19, edited 1 time in total.
- mrtva kokoš
- Posts: 12219
- Joined: 13/01/2009 19:46
- Location: komuna
#12 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
a koliko samo tih sarafa sami radnici iznesu
sto grasovci ne iznesu spisak tih neprofitabilnih linija, jos jedna njihova ubleha...
sto grasovci ne iznesu spisak tih neprofitabilnih linija, jos jedna njihova ubleha...
Last edited by mrtva kokoš on 06/09/2011 19:19, edited 1 time in total.
- KatarinaKosaca
- Posts: 20066
- Joined: 30/08/2008 17:28
- Location: Izmedju kurvinih sinova i pokvarenih kurvinih sinova
#13 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Stvarno nemam namjeru niti sa tobom polemizirati u zaštiti Grasa, niti biti njihov odvjetnik. Netko iz Kantona jednom o tome govorio. I nije Širokača kraj svijeta niti kraj Sarajeva.The 51st State wrote:meni je to nebulozno, kad god bacim pogled u bus, tramvaj ili trolu, cak i kombi za sirokacu , uvijek puni, ubjedjen sam da domacinsko ponasanje koje bi donilo profit moze jos troduplo tih "nerentabilnih" linija gurati, po meni je to samo jedan u nizu izgovora, prvenstveno bande iz grasa. sve je to prizivanje kise u sumadiji, pravi problem je vec odavno indentifikovan. davno sam cito da se za saraf prodavo grasu za 10 km (orjentaciono govorim), a na trzistu se isti mogo nabaviti po troduplo manjoj cijeni, naravno da tad nijedna linija nije profitabilna.
-
- Posts: 16743
- Joined: 12/01/2008 12:06
#14 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
metal detektor ni par hiljada..., kad se budu ponasali ko kompanija, tad ni tih dubioza nece biti.Splinter wrote:a koliko samo tih sarafa sami radnici iznesu
-
- Posts: 16743
- Joined: 12/01/2008 12:06
#15 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
nije mi ni bila namjera, forum, opusteno...KatarinaKosaca wrote:Stvarno nemam namjeru niti sa tobom polemizirati u zaštiti Grasa, niti biti njihov odvjetnik. Netko iz Kantona jednom o tome govorio. I nije Širokača kraj svijeta niti kraj Sarajeva.The 51st State wrote:meni je to nebulozno, kad god bacim pogled u bus, tramvaj ili trolu, cak i kombi za sirokacu , uvijek puni, ubjedjen sam da domacinsko ponasanje koje bi donilo profit moze jos troduplo tih "nerentabilnih" linija gurati, po meni je to samo jedan u nizu izgovora, prvenstveno bande iz grasa. sve je to prizivanje kise u sumadiji, pravi problem je vec odavno indentifikovan. davno sam cito da se za saraf prodavo grasu za 10 km (orjentaciono govorim), a na trzistu se isti mogo nabaviti po troduplo manjoj cijeni, naravno da tad nijedna linija nije profitabilna.
- KatarinaKosaca
- Posts: 20066
- Joined: 30/08/2008 17:28
- Location: Izmedju kurvinih sinova i pokvarenih kurvinih sinova
#16 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Odmah se zauzimaju pozicije pro i contra. O konkurenciji i tržištu mi ne moraš pričati, jer ne samo da mi je to profesija, nego sam tome i svakodnevno izložena. Ali, treba imati u vidu,da javna preduzeća i javne ustanove imaju za svrhu ne samo profitabilni dio djelatnosti, nego i onaj neprofitabilni ali koji služi građanima u neku svrhu.The 51st State wrote:nije mi ni bila namjera, forum, opusteno...
-
- Posts: 16743
- Joined: 12/01/2008 12:06
#17 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
poenta je da su oni i taj profitabilni dio poslovanja, doveli do neprofitabilnog, godinama kupovani socijalni mir, izbori, nepotizam i odsustvo interesa vlasnika tj. kantona je dovelo do toga da je tvoj stav utopijski kada je u pitanju gras i ostvarivanje njihove funkcije javnog preduzeca, dakle samo radikalne mjere mogu donijeti neki rezultat u buducnosti, a sve u smislu da se ta javna funkcija preduzeca konacno kako treba sprovodi.KatarinaKosaca wrote:Odmah se zauzimaju pozicije pro i contra. O konkurenciji i tržištu mi ne moraš pričati, jer ne samo da mi je to profesija, nego sam tome i svakodnevno izložena. Ali, treba imati u vidu,da javna preduzeća i javne ustanove imaju za svrhu ne samo profitabilni dio djelatnosti, nego i onaj neprofitabilni ali koji služi građanima u neku svrhu.The 51st State wrote:nije mi ni bila namjera, forum, opusteno...
- KatarinaKosaca
- Posts: 20066
- Joined: 30/08/2008 17:28
- Location: Izmedju kurvinih sinova i pokvarenih kurvinih sinova
#18 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Vidiš da odmah azuzimaš stav... Aha, evo je brani Gras . Taj profitabilni dio niti sam tretirala niti komentirala. Samo sam napisala da prije nego što se u tastaturu ubaci riječ konkurencija da se uzme u obzir i ovaj dio koji sam napisala.The 51st State wrote:poenta je da su oni i taj profitabilni dio poslovanja, doveli do neprofitabilnog, godinama kupovani socijalni mir, izbori, nepotizam i odsustvo interesa vlasnika tj. kantona je dovelo do toga da je tvoj stav utopijski kada je u pitanju gras i ostvarivanje njihove funkcije javnog preduzeca, dakle samo radikalne mjere mogu donijeti neki rezultat u buducnosti, a sve u smislu da se ta javna funkcija preduzeca konacno kako treba sprovodi.
- KatarinaKosaca
- Posts: 20066
- Joined: 30/08/2008 17:28
- Location: Izmedju kurvinih sinova i pokvarenih kurvinih sinova
#19 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Zavisi od vrste financiranja, dakle za javno preduzeće nisam sigurna. Javna ustanova, da, jer je ona sufinancirana iz proračuna na određenoj razini vlasti, javno preduzeće opet živi od svojih prihoda, a osnivač i vlasnik kapitala je neka općina, kanton, federacija, tako da nisam sigurna za ovo što pišeš.Raspored wrote:Zašto se nigdje na web-u ne može pronaći budžet GRAS-a? To je javno poduzeće i mi kao javnost imamo pravo tražiti takav podatak. Uvidom u taj budžet mogli bi otkriti istinske razloge lošeg poslovanja i predložiti nešto objektivno i korisno. Nervira me ta pojava sakrivanja javnih podataka. Budžet svake javne institucije ili poduzeća treba biti na njihovoj web stranici.
-
- Posts: 1485
- Joined: 16/06/2008 17:07
#20 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Nemoj me odavati izgubit ću fotelju.žulijan asanž wrote:ja bi' rek'o da si i ti iz GRAS-a, samo kriješhomar wrote:Korisnik sam gradskog prijevoza u Sarajevu. Odmah da kažem da stanje gradskog prijevoza nije nikada u historiji bilo lošoje nego što je to trenutno. Može se slobodno reći da se Javno preduzeće GRAS raspada, usluge su sve nekvalitetnije, a broj autobusa u odnosu na prije godinu dana je smanjen za više od 50%. Ako neko treba ići od Doma Armije do Koševskog brda, treba mu više vremena nego od Sarajeva do Zanice. Svjedoci smo da više ne važe redovi vožnje, da se nezna po kojem redu vožnje vozi i to autobusa što vozi. Minibuski saobraćaj je u totalnom kolapsu. Svakodnevno je zastoj tramvajskog saobraćaja zbog kvarova. Da više ne nabrajam.
Meni je ovdje zanimljivo slijedeće:
- Vlada Kantona Sarajevo ne poduzima baš ništa da se sprijeći totalni kolaps u gradu. Ministar saobraćaja mirno spava i drži se predizbornih obećanja "država za čovjeka". kada je Ministar bio u neki evropski grad, jeli vidio kako je gradski saobraćaj organiziran.
- Više mi je za čuđenje da je narod oguglao pa mu više ništa ne smeta, gazi ga, ponižavaj ga, muzi ga, ono isto "tegli i trpi i u jarmu skapaj".
Zar smo zaslužili kao građani da nas ovako primitivci tlače i ponižavaju?
Šta je rješenje??????????????????????????????????
Znam šta znam, ovako sa Grasom neće ići. Višak radnika je oko 50%, broj vozila je smanjen za 50% a vozači tih vozila i dalje primaju platu, pa koja bi to firma izdržala. Problem gradskog prijevoza u Sarajevu nije ozbiljnije razmatran od Olimpijade 1984.g., od tada stvari su se promijenile. Nažalost naši stručnjaci, doktoriraju na poništivaču karata u tramvaju i to im je najveći domet. Ko se je dohvatio sveobuhvatne teme "Organizacija i realizacija saobraćaja u Sarajevu", meni nije poznato, a doktora saoraćajne struke "sve moj do moga".
-
- Posts: 11870
- Joined: 09/10/2008 12:06
#21 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
za početak konfiskovati kriminalomstečenu imovinu Bime i uplatiti Gras-u,otpustiti višak i dovesti pravi menađment,ma šta to značilo.
-
- Posts: 2076
- Joined: 02/09/2004 13:33
- Location: Hrasno Hill :)
#22 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Privatizacija GRASA i konkurencija.
- nosara
- Posts: 22695
- Joined: 30/03/2005 12:10
- Location: Socijalistička Federativna Republika Jugoslavija
#23 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Prodat za marku i uvest barem jos dva igraca u igru...
- poznanik
- Posts: 6749
- Joined: 12/05/2010 16:18
- Location: Novo Sarajevo
#24 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
GandalfSivi wrote:Ukinuti GRAS, otvoriti konkurs za novog gradskog prevoznika (ovaj put privatnog), prodati mu prugu zajedno sa tranvajima, a autobuske linije otvoriti svima, pa vidjeti kako to funkcionise sa konkurencijom...
Prugu ne treba prodati, treba prodati opremu (vozila), rezervne dijelove i građevinsku infrastrukturu, dislocirati garaže iz centra grada, i novom kupcu-ima, izdati kao koncesiju prava i obaveze da upravlja javnim gradskim saobraćajem, ali sve pod strogim uslovima i još strožijim nadzorom.
Ne mora postojati konkurencija, možda čak i ne treba dozvoliti konkurenciju u ovakvom sistemu javnog prevoza, dovoljno je samo propisati pravila i odgovorno provoditi nadzor. Ko jednom, dva puta bude drastično kažnjen, neće to sebi dozvoliti i treći put.
Istovremeno, treba uskladiti i urediti zakone koji čine osnov za rad novih firmi koje bi upravljale gradskim saobraćajem. Danas u Sarajevu ne postoji adekvatan zakonski osnov za rad GRAS-a.
-
- Posts: 2076
- Joined: 02/09/2004 13:33
- Location: Hrasno Hill :)
#25 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Monopol kako ga god ti zvao i pravdao nikad nikome nista dobro nije donio, nama korisnicima pogotovo. Konkurencija i to odmah!poznanik wrote:[
Ne mora postojati konkurencija, možda čak i ne treba dozvoliti konkurenciju u ovakvom sistemu javnog prevoza, dovoljno je samo propisati pravila i odgovorno provoditi nadzor. Ko jednom, dva puta bude drastično kažnjen, neće to sebi dozvoliti i treći put.