Idealno kocenje

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
AdnanSA
Posts: 1404
Joined: 31/01/2007 20:45
Location: City

#76 Re: Idealno kocenje

Post by AdnanSA »

Motorom se koči kada usporavaš. To vrlo često radim kada sam u blizini semafora ili kada se spuštam niz Romaniju pa kombinujem istovremeno i kočenje motorom i kočnicama.
Kada treba maximalna snaga kočenja sa neke veće brzine onda jako opalim po kočnici i stisnem kvačilo da mi se motor ne ugasi. Ne vjerujem nešto da prilikom jakog kočenja ako motor ostane u brzini on pomaže kočnicama u usporavanju.
User avatar
Dr. Oetker
Posts: 139
Joined: 14/02/2011 19:23

#77 Re: Idealno kocenje

Post by Dr. Oetker »

I ljudi moji davno sam još prije par dana napisao da se ne koči ručnom. To je bilo pitanje, a svea ostala diskusija je bila da se neki forumašu pohvale kako znaju da vopze i znaju fiziki. Nismo ni pisali o aquaplaningu ali eto neko je nametnuo i tu temu (Drvosjeća iz Dejčića valjda). I vi koji tvrdite da je bolje izbacit iz brzine kad je klizavo i kad naletite na vodu, uradite onaj test. Fino na velikom poligonu kad je mokro i kad je snijeg i led zaletite se 60 km/h, pa naglo smotajte. Probajte to uraditi u brzini i u leru. Probajteto uraditi u III,IV i V brzini pa javite kako vam se čini i kada vam je auto upravljiviji. :-)
User avatar
Dr. Oetker
Posts: 139
Joined: 14/02/2011 19:23

#78 Re: Idealno kocenje

Post by Dr. Oetker »

AdnanSA wrote:Motorom se koči kada usporavaš. To vrlo često radim kada sam u blizini semafora ili kada se spuštam niz Romaniju pa kombinujem istovremeno i kočenje motorom i kočnicama.
Kada treba maximalna snaga kočenja sa neke veće brzine onda jako opalim po kočnici i stisnem kvačilo da mi se motor ne ugasi. Ne vjerujem nešto da prilikom jakog kočenja ako motor ostane u brzini on pomaže kočnicama u usporavanju.
:-)
AdnanSA
Posts: 1404
Joined: 31/01/2007 20:45
Location: City

#79 Re: Idealno kocenje

Post by AdnanSA »

Oetkere šta ti misliš koje je auto upravljivije sa prednjom ili zadnjom vučom?
User avatar
Dr. Oetker
Posts: 139
Joined: 14/02/2011 19:23

#80 Re: Idealno kocenje

Post by Dr. Oetker »

NediM17 wrote:
Pozdrav fizicarima-amaterima!

P.S. Auuuuuuuuuuuuuuu pa tek sad vidjeh da si ti instruktor covjece, ja mislio ti kandidat za polaganje vozackog, tesko tvojim kandidatima, nego pravac AMC, vrijedilo bi toj tvojoj autoskoli da te posalje da se ne mnoze takvi strucnjaci na cesti.
Gdje si ti učio fiziku boga ti... Strašno je šta se može pročitati. Ne uvjeravaj nas da je to ispravno kad u svakom časopisu i priručniku možeš pročitati da se auto nikada, ama baš nikada u vožnji ne izbacuje iz brzine... Svaki polupismni novinarčić koji piše o autima to zna, a ti nas uvjeravaš da nije tako...
User avatar
Dr. Oetker
Posts: 139
Joined: 14/02/2011 19:23

#81 Re: Idealno kocenje

Post by Dr. Oetker »

AdnanSA wrote:Oetkere šta ti misliš koje je auto upravljivije sa prednjom ili zadnjom vučom?
Pa na klizavom je bolja prednja vuča jer nećeš dobit efekat klatna. Prokližu ti zadnji točkovi, prednji još drže podlogu i auto ti u krivini bježi repom. Za početnnike je to vrlo, vrlo zajebano. Kod prednje vuče nemaš taj efekat. Vrhunski rally vozači su ranije vozili i zadnji pogon, još prije 4x4. i oni su znali da zanesu auto sa zadnjim pogonom. Ali to je na zatvorenoj ceti. U saobračaju da to uradiš sa zadnjim pogonom, ako se i izvučeš, preći češ na lijevu stranu kolovoza, popriječit ćeš se i onaj u susret što ti ide te pokupi sa strane. Da ne pričamo o tome kako su auti najranjiviji u udarima sa strane i da se tada često gine... Kod prednje vuče te neće zanijeti, sa smanjenjem gasa imaš bolju trakciju pa se može lakše smotati i izbjeći pravocrtno kretanje. Za to je za neiskusne prednji pogon zakon, neće te iznenaditi kao zadnji na klizavom...
AdnanSA
Posts: 1404
Joined: 31/01/2007 20:45
Location: City

#82 Re: Idealno kocenje

Post by AdnanSA »

Nisi ti dobro shvatio moje pitanje. Mislim da će malo bolje poznavaoci shvatiti.
User avatar
Dr. Oetker
Posts: 139
Joined: 14/02/2011 19:23

#83 Re: Idealno kocenje

Post by Dr. Oetker »

AdnanSA wrote:Nisi ti dobro shvatio moje pitanje. Mislim da će malo bolje poznavaoci shvatiti.
Dobro uzmi onda 4x4 auto pa ekperimentiši. I ako i probaš vidjet ćeš da je auto još bolji u krivinama. Vrlo je neutralan, ali zato kad prokliže i to, na većim brzinama, neće te ništa spasiti. Prešao si sve fizičke granice prijanjanja i auto je tad skroz nepredvidiv i teško je ostat na cesti... 8-)
User avatar
Travnički Noćni Šetač
Posts: 3925
Joined: 13/01/2006 20:48
Location: Travnik
Contact:

#84 Re: Idealno kocenje

Post by Travnički Noćni Šetač »

Svašta pročitah...
Ukratko:
-ABS uvijek ima kraći zaustavni put...
-Nikad u vožnji ne izbacuj iz brzine jer momentalno izbacivaš vozilo iz ravnoteže...(kako bi inače to izveo sa automatikom)...
-Kočenje ručnom kočnicom jedan od najopasnijih postupaka za volanom...(zanošenje zadnjeg kraja vjerovatnoća 100 % , pri većim brzinama prevrtanje sasvim moguće)...
-Kod aquaplaninga dovoljno je lagano popustiti pedalu gasa... kvačilo po mogućnosti ne diraj a kočnicu nikako...
-Naglo kočenje zahtijeva pritisak na kvačilo i kočnicu istovremeno radi očuvanja rada motora...

Ne postoji takva stvar kao idealno kočenje... Suviše je faktora u igri ( stanje podloge, stanje gume, brzina kretanja vozila, položaj vozila na cesti, niveleta puta , i mnogo toga još) tako da se svako kočenje razlikuje... ABS definitivno u svakoj prilici pomaže... Ali naravno da ne radi na malim brzinama jer ABS reaguje kada treba doći do blokiranja točkova a na malim brzinama se to ne dešava...

Sa srećom svima u vožnji... Ako niste sigurni u nešto izađite na širi parking prostor i probajte...
AdnanSA
Posts: 1404
Joined: 31/01/2007 20:45
Location: City

#85 Re: Idealno kocenje

Post by AdnanSA »

Zapamti da su auta sa zadnjom vučom uvijek upravljivija nego ona sa prednjom vučom . Ona nemaju efekat da se obrtni momenata prenosi na prednje točkove. Ko je vozio jače turbo motore sa samo prednjim pogonom zna o čemu pričam.
U nižim brzinama hoće volan da čupa iz ruku.
User avatar
Travnički Noćni Šetač
Posts: 3925
Joined: 13/01/2006 20:48
Location: Travnik
Contact:

#86 Re: Idealno kocenje

Post by Travnički Noćni Šetač »

AdnanSA wrote:Zapamti da su auta sa zadnjom vučom uvijek upravljivija nego ona sa prednjom vučom . Ona nemaju efekat da se obrtni momenata prenosi na prednje točkove. Ko je vozio jače turbo motore sa samo prednjim pogonom zna o čemu pričam.
U nižim brzinama hoće volan da čupa iz ruku.
Zavisi kako je podešeno vozilo... Vozim Ford Focus tdci 85 KW(115 KS) sa pogonom naprijed.... maksimalni obrtni moment od 38o Nm već na 1900 obrtaja u minuti... Sasvim dovoljna snaga da bi trebao "čupati" volan iz ruku u nižim brzinama ali to ne radi jer vješanje naprijed u kombinaciji sa servom kompenzira taj efekat.... na starijim vozilima to o čemu pričaš je moguće... ali upravljivost vozila, naročito u krivinama je uvijek na prednjem pogonu...
User avatar
Dr. Oetker
Posts: 139
Joined: 14/02/2011 19:23

#87 Re: Idealno kocenje

Post by Dr. Oetker »

AdnanSA wrote:Zapamti da su auta sa zadnjom vučom uvijek upravljivija nego ona sa prednjom vučom . Ona nemaju efekat da se obrtni momenata prenosi na prednje točkove. Ko je vozio jače turbo motore sa samo prednjim pogonom zna o čemu pričam.
U nižim brzinama hoće volan da čupa iz ruku.
As ti gospe šta sve neću pročitat... :-) Pa zadnji pogon prenosi okretni momenat na zadnje točkove, kako će na prednje, bog s tobom dijete. :-) I još nešto, kad ti na klizavom auto čupa volan smanjuješ gas ... Boga ti nemoj više pametovat i bedastoče pisat... :-)
Last edited by Dr. Oetker on 23/02/2011 10:03, edited 1 time in total.
User avatar
Dr. Oetker
Posts: 139
Joined: 14/02/2011 19:23

#88 Re: Idealno kocenje

Post by Dr. Oetker »

Travnički Noćni Šetač wrote:Svašta pročitah...
Ukratko:
-ABS uvijek ima kraći zaustavni put...
-Nikad u vožnji ne izbacuj iz brzine jer momentalno izbacivaš vozilo iz ravnoteže...(kako bi inače to izveo sa automatikom)...
-Kočenje ručnom kočnicom jedan od najopasnijih postupaka za volanom...(zanošenje zadnjeg kraja vjerovatnoća 100 % , pri većim brzinama prevrtanje sasvim moguće)...
-Kod aquaplaninga dovoljno je lagano popustiti pedalu gasa... kvačilo po mogućnosti ne diraj a kočnicu nikako...
-Naglo kočenje zahtijeva pritisak na kvačilo i kočnicu istovremeno radi očuvanja rada motora...

Ne postoji takva stvar kao idealno kočenje... Suviše je faktora u igri ( stanje podloge, stanje gume, brzina kretanja vozila, položaj vozila na cesti, niveleta puta , i mnogo toga još) tako da se svako kočenje razlikuje... ABS definitivno u svakoj prilici pomaže... Ali naravno da ne radi na malim brzinama jer ABS reaguje kada treba doći do blokiranja točkova a na malim brzinama se to ne dešava...

Sa srećom svima u vožnji... Ako niste sigurni u nešto izađite na širi parking prostor i probajte...
Tako brate nek' si im rek'o... :thumbup:
Last edited by Dr. Oetker on 23/02/2011 10:07, edited 1 time in total.
User avatar
Dr. Oetker
Posts: 139
Joined: 14/02/2011 19:23

#89 Re: Idealno kocenje

Post by Dr. Oetker »

Travnički Noćni Šetač wrote:
AdnanSA wrote:Zapamti da su auta sa zadnjom vučom uvijek upravljivija nego ona sa prednjom vučom . Ona nemaju efekat da se obrtni momenata prenosi na prednje točkove. Ko je vozio jače turbo motore sa samo prednjim pogonom zna o čemu pričam.
U nižim brzinama hoće volan da čupa iz ruku.
Zavisi kako je podešeno vozilo... Vozim Ford Focus tdci 85 KW(115 KS) sa pogonom naprijed.... maksimalni obrtni moment od 38o Nm već na 1900 obrtaja u minuti... Sasvim dovoljna snaga da bi trebao "čupati" volan iz ruku u nižim brzinama ali to ne radi jer vješanje naprijed u kombinaciji sa servom kompenzira taj efekat.... na starijim vozilima to o čemu pričaš je moguće... ali upravljivost vozila, naročito u krivinama je uvijek na prednjem pogonu...
Konačno neko sa smislenim tekstom uz mene i Daxona... :thumbup:
Last edited by Dr. Oetker on 23/02/2011 10:05, edited 1 time in total.
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#90 Re: Idealno kocenje

Post by johntra »

Travnički Noćni Šetač wrote:
AdnanSA wrote:Zapamti da su auta sa zadnjom vučom uvijek upravljivija nego ona sa prednjom vučom . Ona nemaju efekat da se obrtni momenata prenosi na prednje točkove. Ko je vozio jače turbo motore sa samo prednjim pogonom zna o čemu pričam.
U nižim brzinama hoće volan da čupa iz ruku.
Zavisi kako je podešeno vozilo... Vozim Ford Focus tdci 85 KW(115 KS) sa pogonom naprijed.... maksimalni obrtni moment od 38o Nm već na 1900 obrtaja u minuti... Sasvim dovoljna snaga da bi trebao "čupati" volan iz ruku u nižim brzinama ali to ne radi jer vješanje naprijed u kombinaciji sa servom kompenzira taj efekat.... na starijim vozilima to o čemu pričaš je moguće... ali upravljivost vozila, naročito u krivinama je uvijek na prednjem pogonu...
Kakvih 380 Nm u 1,6 Tdci ili 1,8? :D
Pa nije šestak... :D
Masivni obrtni moment će se uvijek osjetiti na vozilima sa prednjom vučom, bilo da se radi o novim ili starim autima...
User avatar
Dr. Oetker
Posts: 139
Joined: 14/02/2011 19:23

#91 Re: Idealno kocenje

Post by Dr. Oetker »

johntra wrote:
Travnički Noćni Šetač wrote:
AdnanSA wrote:Zapamti da su auta sa zadnjom vučom uvijek upravljivija nego ona sa prednjom vučom . Ona nemaju efekat da se obrtni momenata prenosi na prednje točkove. Ko je vozio jače turbo motore sa samo prednjim pogonom zna o čemu pričam.
U nižim brzinama hoće volan da čupa iz ruku.
Zavisi kako je podešeno vozilo... Vozim Ford Focus tdci 85 KW(115 KS) sa pogonom naprijed.... maksimalni obrtni moment od 38o Nm već na 1900 obrtaja u minuti... Sasvim dovoljna snaga da bi trebao "čupati" volan iz ruku u nižim brzinama ali to ne radi jer vješanje naprijed u kombinaciji sa servom kompenzira taj efekat.... na starijim vozilima to o čemu pričaš je moguće... ali upravljivost vozila, naročito u krivinama je uvijek na prednjem pogonu...
Kakvih 380 Nm u 1,6 Tdci? :D
Pa nije šestak... :D
Masivni obrtni moment će se uvijek osjetiti na vozilima sa prednjom vučom, bilo da se radi o novim ili starim autima...
Ne zakuhaji, sad ćemo otić na šestake motore. Nemoj molim te... :thumbup:
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#92 Re: Idealno kocenje

Post by johntra »

Ne zakuhavam, taj motor ima 280 Nm obrtnog momenta, što je naravno, opet jako...
User avatar
Travnički Noćni Šetač
Posts: 3925
Joined: 13/01/2006 20:48
Location: Travnik
Contact:

#93 Re: Idealno kocenje

Post by Travnički Noćni Šetač »

johntra wrote:Ne zakuhavam, taj motor ima 280 Nm obrtnog momenta, što je naravno, opet jako...
Nije 1.6 nego 1.8 tdci ali u pravu si 280 nm na 1900 obrtaja ... dok 1.6. benzin ima 155 nm na 4150 obrtaja ( ford motor 1.6 ti - vct)
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#94 Re: Idealno kocenje

Post by johntra »

Ma ispravio sam se, 1,6 Tdci ima najviše 110 KS...
NediM17
Posts: 21699
Joined: 05/11/2009 11:49

#95 Re: Idealno kocenje

Post by NediM17 »

Dr. Oetker wrote:Daj nedime bogati ne piši gluposti da je bolje izbacit iz brzine na klizavoj cesti. Nemaš ti km na točkovima čim tako nešto tvrdiš. Auto je upravljiviji kad je mjenjač u brzini. Bez obzira na kakv ti teren naletiš ako je klizavo( mokro lišće, led, mastan asfalt, puno vode, pa auto zapliva,...) znači da je trenje kolovoz -guma jako malo. Tada je bolje biti u brzini i auto je upravljivije. Postavljam ti pitanje. Znaš li na koliko se spusti vrijednost koeficijenta trenja kada naletziš ma mokro lišće, led, mastan asfalt i pri aquaplaningu? Kad to skontaš sve će ti se samop kazati. Ti ne znaš voziti i nemaš puno km za volanom. ;-)
Balavac nemas ti nikom pravo govoriti da govori gluposti, opet ti kazem ako ne vjerujes usparaj malo parica pa pravac AMC!!! 50-100.000 km godisnje x 25 godina, vozeci razne aute, pogone (4x4 terenska vozila, 4x4 limuzine sa preko 200ks, syncro, quattro, prednja vuca, zadnja vuca...)

@Travnički Noćni Šetač

Ovo za ABS nije istina. Ako vozis po ledenom kolovozu cak i samo 10km/h i naglo zakocis ABS ce se aktivirati cim senzori osjete da ce tockovi blokirati.
Last edited by NediM17 on 23/02/2011 19:15, edited 1 time in total.
User avatar
Dr. Oetker
Posts: 139
Joined: 14/02/2011 19:23

#96 Re: Idealno kocenje

Post by Dr. Oetker »

NediM17 wrote:
Dr. Oetker wrote:Daj nedime bogati ne piši gluposti da je bolje izbacit iz brzine na klizavoj cesti. Nemaš ti km na točkovima čim tako nešto tvrdiš. Auto je upravljiviji kad je mjenjač u brzini. Bez obzira na kakv ti teren naletiš ako je klizavo( mokro lišće, led, mastan asfalt, puno vode, pa auto zapliva,...) znači da je trenje kolovoz -guma jako malo. Tada je bolje biti u brzini i auto je upravljivije. Postavljam ti pitanje. Znaš li na koliko se spusti vrijednost koeficijenta trenja kada naletziš ma mokro lišće, led, mastan asfalt i pri aquaplaningu? Kad to skontaš sve će ti se samop kazati. Ti ne znaš voziti i nemaš puno km za volanom. ;-)
Balavac nemas ti nikom pravo govoriti da govori gluposti, opet ti kazem ako ne vjerujes usparaj malo parica pa pravac AMC!!! 50-100.000 km godisnje x 25 godina, vozeci razne aute, pogone (4x4 terenska vozila, 4x4 limuzine sa preko 200ks, syncro, quattro, prednja vuca, zadnja vuca...)

@Travnički Noćni Šetač

Ovo za ABS nije istina ako vozis po ledenom kolovozu 10km/h i naglo zakocis auto nece proklizati, niti ce tockovi blokirati, nego ce se ABS ukljuciti bez obzira na samo 10km/h!
Balavac ti babo može bit... Glupost je izbacivati iz brzine i misliti da ćeš biti stabliniji. Uzmi Matchbox dijete pa ga vozaj. Može i Majorete ili Norev. Scale1:23 ili 1:34... :lol:
User avatar
Dr. Oetker
Posts: 139
Joined: 14/02/2011 19:23

#97 Re: Idealno kocenje

Post by Dr. Oetker »

NediM17 wrote: Ovo za ABS nije istina ako vozis po ledenom kolovozu 10km/h i naglo zakocis auto nece proklizati, niti ce tockovi blokirati, nego ce se ABS ukljuciti bez obzira na samo 10km/h!
Zavisi koji je ABS, aktivni ili pasivni. Aktivni je u funkciji iznad 5km/h. Pasivni malo više. Nagradno pitanje: kako ih prepoznati kad ga malo bolje pogledaš? :D
User avatar
Travnički Noćni Šetač
Posts: 3925
Joined: 13/01/2006 20:48
Location: Travnik
Contact:

#98 Re: Idealno kocenje

Post by Travnički Noćni Šetač »

Nedime mislim da daješ lošu reklamu za školu sigurne vožnje... jedno je uplatiti školu a jedno je naučiti nešto... nije problem što imamo različita mišljenja. Problem je što će neko stvarno pokušati raditi te stvari na cesti pa imati belaj...
Uradi slijedeće pa nam javi svima:

Zakoči svojim vozilom na 80 km/h i izmjeri zaustavni put
Zatim izvadi osigurač od ABS-a pa ponovi isto...
Zatim izvađenog osigurača od ABS-a ponovi to isto uz istovremeno skretanje volanom kao da izbjegavaš prepreku...
Zatim izvađenog osigurača od ABS-a sa prepuhanim gumama za 0,2 bara i uz istovremeno skretanje ponovi to isto...
I to sve na suhoj najobičnijoj podlozi... i napiši rezultate...

ili

Vozi 60 km/h i izvrši oštro skretanje ulijevo na 90 stepeni
Pa ponovi to isto samo sa pritisnutim kvačilom...
Izmjeri radijus skretanja u oba slučaja...

Ima nas još sa školama vožnje...
User avatar
daxon
Posts: 1590
Joined: 13/12/2010 12:10

#100 Re: Idealno kocenje

Post by daxon »

NediM17 wrote:
daxon wrote:Vidi, ja i moje vozilo stojimo na rasplaganju, možemo izmjeriti zaustavni put na tvoj i na moj način, a možemo također simulirati situaciju u kojoj bi morali kočiti u krivini, pa da vidimo šta se dešava i kako se vozilo u kojoj situacij ponaša i šta je sigurnije.
Možemo provjeriti i kako određene sile poput centrifugalne u određenim situacijama djeluju na vozilo, kako se vozilo ponaša u određenim uslovima i sl.
Još jednom ponavljam kad pustiš gas točkovi ne savladavaju silu motora, već sila kočenja motora tj. otpor motora pomaže zaustavljanju točkova, dakle, ako voziš trećom 60 kmh i istovremeno stisneš kvačilo i pustiš gas, auto se bez usporavanja nastavlja kretati tom brzinom i same kočnice se bore sa masom i brzinom vozila, a u istom slučaju kad samo pustiš gas ne stiskajući kvačilo auto naglo usporava zbog sile otpora koju stvara motor koji je u cut off režimu jer ne prima više gorivo, teoretski je ugašen jer mu je potrošnja 0 i točkovi (inercija) okreću radilicu, a ne radilica (pogon motora) točkove, dakle, vozilo je već u fazi kočenja samim time što smo pustili gas, pritiskom na kočnicu dodatno pojačavamo kočenje, naravno naposlijetku ćemo pritisnuti i kvačilo ali ne istovremeno kad i kočnicu.
Ovo je posebno važno kod slučajeva kad smo u situaciji da moramo prikočiti u krivini tj. zavoju zbog veoma važne uloge diferencijala u stabilnosti i upravljivosti vozila
Cekaju te u AMC-u da im to demonstriras, bas im fali instruktora...

Je li tebi jasno da je tema i pitanje kako naglo zaustaviti vozilo? To o cemu ti pricas se zove usporavanje, a ne kocenje i garantujem da u zivotu nisi nikad naglo zakocio (sto je jako pohvalno, jer znaci da si vrlo pazljiv vozac i da si svjestan svojih limita). Sta mislis kako se testira zaustavni put vozila od 100km/h do 0, je li tako kako ti to radis ili naglim kocenjem?! Najbitnije i jeste u zivotu ne dovesti sebe u takvu situaciju da moras kociti na takav nacin, jer to kako ti zamisljas naglo kocenje bi te dovelo do 100%tnog udesa. Tako kako ti zamisljas mozes usporavati na 100m ispred semafora kada vidis da ce ti se upaliti crveno svjetlo. Jesi li to da mu je potrosnja 0 kada ne pritisces gas nizbrdo procitao na putnom kompjuteru, je li ti vjerujes da je to stvarno tako? Otkud onda izduvni gasovi iz auspuha kada ides nizbrdo bez gasa, sta to onda izgara u cilindrima ako nije gorivo? Da nije mozda hava? A to kocenje u krivini o kojem govoris pa to ne rade ni zadnji amateri, upravo sam ti u prethodnom postu objasnio kako se ispravlja eventualno iznosenje vozila prema vanjskoj ivici ceste, a ako ima i potrebe za naglim kocenjem (ne govorim o usporavanju) i zaustavljanjem u krivini iz bilo kog razloga i to se najbolje obavlja pritiskom na pedalu kvacila i kocnice zajedno. Nego ustedi malo para pa put pod noge do Zagreba, vrijedilo bi ti...

Pozdrav fizicarima-amaterima!

P.S. Auuuuuuuuuuuuuuu pa tek sad vidjeh da si ti instruktor covjece, ja mislio ti kandidat za polaganje vozackog, tesko tvojim kandidatima, nego pravac AMC, vrijedilo bi toj tvojoj autoskoli da te posalje da se ne mnoze takvi strucnjaci na cesti.
Kao prvo ne komuniciram na takav način, pa ti na tvoje pokušaje duhovitosti i sarkazma neću odgovarati.
Da bih ti objasnio kako to motor radi, a da ne troši gorivo ti bi morao znati šta je ECU i koja je njegova funkcija, morao bi znati što je tzv. cut off ventil i kako radi, pošto imaš internet i računar izvoli sam se informiši pa nam javi šta si saznao.
Ali ipak ja ću ti probati ukratko objasniti;
Kad pustiš gas, a vozilo je na većem broju obrtaja ECU to prepoznaje i stavlja vozilo u cut off režim rada, tada gorivo ne dolazi u cilindar i nema paljenja, samim time ni potrošnje, čim broj obrtaja dostigne broj obrtaja tzv. štangasa ili dodaš gas ECU isklučuje cut off i opet dolazi do paljenja.
Za vrijeme cut off režima rada nema expanzije u trećem taktu, ništa se ne dešava jer u cilindru nema goriva, dakle, ništa se ne dešava, a sve ipak radi kao da je motor upaljen, sve se i dalje vrti samo što to ne tjera gorivo već inercija, točkovi se vrte oni vrte poluosovinu, diferencijal, prijenos, bregastu osovinu ona tjera klipove gore dolje, a preko remena razvodnog sistema je obezbijeđeno da svi dijelovi tog sistema se vrte i rade poput v. pumpe, uljne pumpe, altenator i sve ostalo, i da tačno je tad na auspuh izlazi "hava"

Što se tiče ispravljanja vozila koje u krivini izlazi iz idealne putanje prema vanjskoj ivici kolovoza, u tom slučaju ako stisneš kvačilo tad si ti naslov za crnu hroniku, evo zašto, do zanošenja vozila u krivini dolazi najčešće zbog prevelike brzine tj. neusklađenosti stepena prenosa i brzine kretanja vozila, najčešća greška vozača je što pred krivinom uspore kočenjem ali ne prebace u manju brzinu, kad dođe do zanošenja jer nemaju pogonske sile u točkovima (obrtnog momenta) koja bi se suprotstavila centrifugalnoj sili koja ih izbacuje iz putanje, koče ili panično pritiskaju kvačilo, ali tad je obično kasno i samo pogoršaju, dobro istreniran i pripremljen vozač će prepoznati takvu situaciju i munjevito će prebaciti u nižu i izvući auto, nikad neće stisnuti kvačilo ili panično kočiti.
Najbolje riješenje da do toga rizika ne dođe je na prilasku krivini kratko usporiti, ali ne samo usporiti već prebacivanjem u manju brzinu podignuti broj obrtaja motora da bi u krivini imao na raspolaganju maximalni obrtni momenat kako bi mogao "iščupati" auto iz krivine i održati ga na idealnoj putanji, dakle samo gas tj. snaga motora vadi auto iz takve situacije, ovo je drugačija škola i tu se problematika i teme tretiraju na način kako se tretira u školama relly vožnje, a to je puno drugačije nego na kursevima u AMC-u.
Cijenim ja to što si ti tamo učio, ali to je škola gdje firme šalju curice iz komercijale da koji put naglo zakoče i prođu kroz lokvu vode iz straha da im ne lupaju aute, postoje mnogi drugi treninzi i pristupi vožnji, nisam bio u AMC, ali sam bio na par drugih sličnih radionica i poligona, bio sam i na raznim seminarima i treninzima, ali moje iskustvo od skoro 22 godine profesionalne vožnje, dakle, više od pola svog života živim od volana, a moj prvobitni interes odakle je sve počelo je bila sportska vožnja, tako da mi je to najveća škola.
Post Reply