ZOBS

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
metronom
Posts: 539
Joined: 13/06/2010 11:20

#101 Re: ZOBS

Post by metronom »

holowey wrote:
metronom wrote:
holowey wrote: znaci ti si taj koji mi se lijepi na auto? :D

majstore, ako pri brzini od 50km/h ostavljas samo 4m razmaka izmedju tvog i auta ispred tebe, zapitaj se koliko sigurno vozis...
Jah, ko neka brzina... Pri toj brzini, pred samo preticanje, je taj razmak sasvim solidan, osim ako nisi jedan od onih nesigurnih pocetnika koji se prestrojavaju u traku za preticanje po 100 metara prije samog preticanja... Takvima stvarno treba po kilometar za preticanje.
s tom logikom svaki dan bar pet udesa u gradu :-) haj' pls najavi kuda vozis da izbjegavam te rute :thumbup:

majstore, bosna nije ravnicarska zemlja, dionice sa 100m i vise isprekidane maltene mozes na prste prebrojati, vecinom su kod nas brdske ceste sa 30-50-80m isprekidane i tu trebas nabrati najmanje 80km/h da bezbjedno preteknes nekoga ko vozi 50km/h...

majstore, predlozio bih ti da odes do njemacke, svicarske, austrije, svedske, i posjetis skole sigurne voznje, da im pokazes kako se vozi da ljudi bezze ne gube vrijeme :wink:
Smijesan si. Hajd malo gledaj kad vozis kroz grad 50 na sat koliki razmak ljudi drze izmedju vozila... Cak ni kad ne preticu, ta udaljenost od 4 metra je sasvim normalna. Pretjerujes samo tako. Pravis od te brzine od 50 na sat neku reli voznju, a s tom brzinom ni u 4-tu nisi ubacio... Nigdje veze. Da sam rekao 4 m udaljenosti kad vozis 120 na sat pa hajd, al na 50... od toga famu moze praviti samo neko ko je totalni pocetnik.
User avatar
holowey
Posts: 8440
Joined: 10/11/2008 10:53
Location: Дишем ти за вратом...

#102 Re: ZOBS

Post by holowey »

metronom wrote:
holowey wrote:
metronom wrote: Jah, ko neka brzina... Pri toj brzini, pred samo preticanje, je taj razmak sasvim solidan, osim ako nisi jedan od onih nesigurnih pocetnika koji se prestrojavaju u traku za preticanje po 100 metara prije samog preticanja... Takvima stvarno treba po kilometar za preticanje.
s tom logikom svaki dan bar pet udesa u gradu :-) haj' pls najavi kuda vozis da izbjegavam te rute :thumbup:

majstore, bosna nije ravnicarska zemlja, dionice sa 100m i vise isprekidane maltene mozes na prste prebrojati, vecinom su kod nas brdske ceste sa 30-50-80m isprekidane i tu trebas nabrati najmanje 80km/h da bezbjedno preteknes nekoga ko vozi 50km/h...

majstore, predlozio bih ti da odes do njemacke, svicarske, austrije, svedske, i posjetis skole sigurne voznje, da im pokazes kako se vozi da ljudi bezze ne gube vrijeme :wink:
Smijesan si. Hajd malo gledaj kad vozis kroz grad 50 na sat koliki razmak ljudi drze izmedju vozila... Cak ni kad ne preticu, ta udaljenost od 4 metra je sasvim normalna. Pretjerujes samo tako. Pravis od te brzine od 50 na sat neku reli voznju, a s tom brzinom ni u 4-tu nisi ubacio... Nigdje veze. Da sam rekao 4 m udaljenosti kad vozis 120 na sat pa hajd, al na 50... od toga famu moze praviti samo neko ko je totalni pocetnik.
4m je po tebi dovoljno razmaka za valjanu reakciju? znaci ostavljas manje razmaka od duzine jednog hatchbacka? svaka ti cast! da ponovim
haj' pls najavi kuda vozis da izbjegavam te rute
metronom
Posts: 539
Joined: 13/06/2010 11:20

#103 Re: ZOBS

Post by metronom »

4 metra je na 50 na sat sasvim dovoljan razmak. To ti cak i u slucaju da vozilo ispred tebe zakoci do daske, daje vremena negdje oko sekunde da i ti pritisnes kocnicu i zaustavis se prije sudara. U realnom svijetu, na otvorenom putu, kad hoces da preteknes vozilo ispred tebe, kolika je sansa da ce taj ispred tebe da pritisne kocnicu do daske? Znaci realno je da pri tim brzinama u datom okolnostima imas daleko vise vremena da reagujes i izbjegnes sudar. Bez uvrede, ali smanji malo dozivljaj. 50 km/h je smijesna brzina, ne pravi od ljudi koji voze tom brzinom sumahere. Pogledaj malo oko sebe u gradu vozila (ako si vozac uopste) pa vidi koliki razmak ljudi drze pri toj brzini...
User avatar
holowey
Posts: 8440
Joined: 10/11/2008 10:53
Location: Дишем ти за вратом...

#104 Re: ZOBS

Post by holowey »

metronom wrote:4 metra je na 50 na sat sasvim dovoljan razmak. To ti cak i u slucaju da vozilo ispred tebe zakoci do daske, daje vremena negdje oko sekunde da i ti pritisnes kocnicu i zaustavis se prije sudara. U realnom svijetu, na otvorenom putu, kad hoces da preteknes vozilo ispred tebe, kolika je sansa da ce taj ispred tebe da pritisne kocnicu do daske? Znaci realno je da pri tim brzinama u datom okolnostima imas daleko vise vremena da reagujes i izbjegnes sudar. Bez uvrede, ali smanji malo dozivljaj. 50 km/h je smijesna brzina, ne pravi od ljudi koji voze tom brzinom sumahere. Pogledaj malo oko sebe u gradu vozila (ako si vozac uopste) pa vidi koliki razmak ljudi drze pri toj brzini...
zato i kazem malo malo udes, kucnuli se otpozada... i onda je uvijek kriv onaj ispred sto je zakocio...standardno...

evo ti raje, i ovaj sa seatom je bio ubijedjen da mu je 4m dovoljan razmak... http://www.sarajevo-x.com/bih/crnahroni ... /100901008
metronom
Posts: 539
Joined: 13/06/2010 11:20

#105 Re: ZOBS

Post by metronom »

holowey wrote:
metronom wrote:4 metra je na 50 na sat sasvim dovoljan razmak. To ti cak i u slucaju da vozilo ispred tebe zakoci do daske, daje vremena negdje oko sekunde da i ti pritisnes kocnicu i zaustavis se prije sudara. U realnom svijetu, na otvorenom putu, kad hoces da preteknes vozilo ispred tebe, kolika je sansa da ce taj ispred tebe da pritisne kocnicu do daske? Znaci realno je da pri tim brzinama u datom okolnostima imas daleko vise vremena da reagujes i izbjegnes sudar. Bez uvrede, ali smanji malo dozivljaj. 50 km/h je smijesna brzina, ne pravi od ljudi koji voze tom brzinom sumahere. Pogledaj malo oko sebe u gradu vozila (ako si vozac uopste) pa vidi koliki razmak ljudi drze pri toj brzini...
zato i kazem malo malo udes, kucnuli se otpozada... i onda je uvijek kriv onaj ispred sto je zakocio...standardno...

evo ti raje, i ovaj sa seatom je bio ubijedjen da mu je 4m dovoljan razmak... http://www.sarajevo-x.com/bih/crnahroni ... /100901008
Smijesan si. Ovi su se frontalno sudarili, nigdje veze sa gore opisanom situacijom i brzinama... Kao sto rekoh, okreni se malo kad ides gradom pa vidi koliki je razmak izmedju vozila koja voze po ogranicenju 50 km/h... Iznenadices se.
User avatar
holowey
Posts: 8440
Joined: 10/11/2008 10:53
Location: Дишем ти за вратом...

#106 Re: ZOBS

Post by holowey »

metronom wrote:
holowey wrote:
metronom wrote:4 metra je na 50 na sat sasvim dovoljan razmak. To ti cak i u slucaju da vozilo ispred tebe zakoci do daske, daje vremena negdje oko sekunde da i ti pritisnes kocnicu i zaustavis se prije sudara. U realnom svijetu, na otvorenom putu, kad hoces da preteknes vozilo ispred tebe, kolika je sansa da ce taj ispred tebe da pritisne kocnicu do daske? Znaci realno je da pri tim brzinama u datom okolnostima imas daleko vise vremena da reagujes i izbjegnes sudar. Bez uvrede, ali smanji malo dozivljaj. 50 km/h je smijesna brzina, ne pravi od ljudi koji voze tom brzinom sumahere. Pogledaj malo oko sebe u gradu vozila (ako si vozac uopste) pa vidi koliki razmak ljudi drze pri toj brzini...
zato i kazem malo malo udes, kucnuli se otpozada... i onda je uvijek kriv onaj ispred sto je zakocio...standardno...

evo ti raje, i ovaj sa seatom je bio ubijedjen da mu je 4m dovoljan razmak... http://www.sarajevo-x.com/bih/crnahroni ... /100901008
Smijesan si. Ovi su se frontalno sudarili, nigdje veze sa gore opisanom situacijom i brzinama... Kao sto rekoh, okreni se malo kad ides gradom pa vidi koliki je razmak izmedju vozila koja voze po ogranicenju 50 km/h... Iznenadices se.
pls izvini, nisam bas najbolje gledao u sliku, raja ti je u crnoj oktaviji :wink:
User avatar
Dozer
Posts: 28404
Joined: 19/09/2008 10:14
Location: Zemlja maloumne ENV matrice...

#107 Re: ZOBS

Post by Dozer »

Da se i ja prikopcam :)
zato i kazem malo malo udes, kucnuli se otpozada... i onda je uvijek kriv onaj ispred sto je zakocio...standardno...
Onaj ispred NIKAD nije kriv (osim u jednom slucaju). Kriv je UVIJEK onaj iza zato sto nije drzao bezbjedno rastojanje.
Onaj ispred moze biti kriv jedino u slucaju ako je brzinu svog vozila naglo umanjio bez razloga, tj. necega ispred njega sto ga je natjeralo da se naglo zaustavi. Pri tome, u to "nesto ispred njega/nje" ne spada zenska/frajer koja mu/joj je mahnula jer ju/ga je prepoznao/la, a on/a s obje noge skocio/la na kocnicu i pri tome se potpomogao/la i rucnom, kako bi stao/la i mahnuo/la i on/a njoj/njemu :-) A ovoga na nasim cestama ne manjka :roll:

4m razmaka na 50km/h...hmmm...realno, ovo je dovoljno, ali ipak jos uvijek potencijalno nedovoljno bezbjedno. Moj nacin voznje podrazumijeva i manje od 4m na otvorenoj cesti i u slucaju da se spremam za preticanje, cak i pri 120km/h, i svjestan sam da je ovo rizicno. Ali, na nasim cestama je rijetko moguce imati veci razmak upravo radi male duzine mjesta za preticanje.
U svakom slucaju, u svojih preko 600.000 predjenih km nisam imao ekscensnih situacija radi ovoga :).
User avatar
vozač
Posts: 1731
Joined: 19/02/2010 11:46

#108 Re: ZOBS

Post by vozač »

Dozer wrote:Da se i ja prikopcam :)
zato i kazem malo malo udes, kucnuli se otpozada... i onda je uvijek kriv onaj ispred sto je zakocio...standardno...
Onaj ispred NIKAD nije kriv (osim u jednom slucaju). Kriv je UVIJEK onaj iza zato sto nije drzao bezbjedno rastojanje.
Onaj ispred moze biti kriv jedino u slucaju ako je brzinu svog vozila naglo umanjio bez razloga, tj. necega ispred njega sto ga je natjeralo da se naglo zaustavi. Pri tome, u to "nesto ispred njega/nje" ne spada zenska/frajer koja mu/joj je mahnula jer ju/ga je prepoznao/la, a on/a s obje noge skocio/la na kocnicu i pri tome se potpomogao/la i rucnom, kako bi stao/la i mahnuo/la i on/a njoj/njemu :-) A ovoga na nasim cestama ne manjka :roll:

4m razmaka na 50km/h...hmmm...realno, ovo je dovoljno, ali ipak jos uvijek potencijalno nedovoljno bezbjedno. Moj nacin voznje podrazumijeva i manje od 4m na otvorenoj cesti i u slucaju da se spremam za preticanje, cak i pri 120km/h, i svjestan sam da je ovo rizicno. Ali, na nasim cestama je rijetko moguce imati veci razmak upravo radi male duzine mjesta za preticanje.
U svakom slucaju, u svojih preko 600.000 predjenih km nisam imao ekscensnih situacija radi ovoga :).
4m... možda je dovoljno, ali samo ako ne misliš ni na šta drugo osim na to kako će ovaj ispred tebe naglo zakočiti, pa i tada je upitno da li ćeš reagovati na vrijeme
ako ideš brzinom od 50 na sat, prelaziš u minuti 833 metra , znači u sekundi skoro 14 metara, kako misliš odreagovati kad si ti bukvalno iste sekunde tamo gdje je onaj ispred tebe bio prije kočenja, ne znam

dodamo li još da većina nas dok vozi kroz grad priča sa saputnicima, opominje djecu, igra se sa CD-om, prelistava radio stanice, tipka po klimi, otvara i zatvara prozor, zagleda se ako kakav komad, muški ili ženski prođe ulicom, poneko i priča na mobitel ... dalje da i ne nabrajamo, realno je očekivati da će se 99,99 % vozača koji idu 4 metra iza prethodnika zalijepiti u njega u slučaju naglog kočenja, a skontaće da je zakočio tek kad ga bubnu

to što se u gradu uglavnom vozi na manje više sličnoj udaljenosti je nešto sasvim drugo, ne potkrepljuje teoriju da se nećeš zabiti u onog ispred sebe
User avatar
holowey
Posts: 8440
Joined: 10/11/2008 10:53
Location: Дишем ти за вратом...

#109 Re: ZOBS

Post by holowey »

bmw skola sigurne voznje preporucuje minimalno odstojanje u voznji brzina/4 a sigurno odstojanje brzina/3, ali sta oni znaju :-)
metronom
Posts: 539
Joined: 13/06/2010 11:20

#110 Re: ZOBS

Post by metronom »

vozač wrote:
Dozer wrote:Da se i ja prikopcam :)
zato i kazem malo malo udes, kucnuli se otpozada... i onda je uvijek kriv onaj ispred sto je zakocio...standardno...
Onaj ispred NIKAD nije kriv (osim u jednom slucaju). Kriv je UVIJEK onaj iza zato sto nije drzao bezbjedno rastojanje.
Onaj ispred moze biti kriv jedino u slucaju ako je brzinu svog vozila naglo umanjio bez razloga, tj. necega ispred njega sto ga je natjeralo da se naglo zaustavi. Pri tome, u to "nesto ispred njega/nje" ne spada zenska/frajer koja mu/joj je mahnula jer ju/ga je prepoznao/la, a on/a s obje noge skocio/la na kocnicu i pri tome se potpomogao/la i rucnom, kako bi stao/la i mahnuo/la i on/a njoj/njemu :-) A ovoga na nasim cestama ne manjka :roll:

4m razmaka na 50km/h...hmmm...realno, ovo je dovoljno, ali ipak jos uvijek potencijalno nedovoljno bezbjedno. Moj nacin voznje podrazumijeva i manje od 4m na otvorenoj cesti i u slucaju da se spremam za preticanje, cak i pri 120km/h, i svjestan sam da je ovo rizicno. Ali, na nasim cestama je rijetko moguce imati veci razmak upravo radi male duzine mjesta za preticanje.
U svakom slucaju, u svojih preko 600.000 predjenih km nisam imao ekscensnih situacija radi ovoga :).
4m... možda je dovoljno, ali samo ako ne misliš ni na šta drugo osim na to kako će ovaj ispred tebe naglo zakočiti, pa i tada je upitno da li ćeš reagovati na vrijeme
ako ideš brzinom od 50 na sat, prelaziš u minuti 833 metra , znači u sekundi skoro 14 metara, kako misliš odreagovati kad si ti bukvalno iste sekunde tamo gdje je onaj ispred tebe bio prije kočenja, ne znam

dodamo li još da većina nas dok vozi kroz grad priča sa saputnicima, opominje djecu, igra se sa CD-om, prelistava radio stanice, tipka po klimi, otvara i zatvara prozor, zagleda se ako kakav komad, muški ili ženski prođe ulicom, poneko i priča na mobitel ... dalje da i ne nabrajamo, realno je očekivati da će se 99,99 % vozača koji idu 4 metra iza prethodnika zalijepiti u njega u slučaju naglog kočenja, a skontaće da je zakočio tek kad ga bubnu

to što se u gradu uglavnom vozi na manje više sličnoj udaljenosti je nešto sasvim drugo, ne potkrepljuje teoriju da se nećeš zabiti u onog ispred sebe
Skacete sa teme na temu. Ja sam 4 metra spomenuo kada sam govorio o preticanju pri brzini od 50 na sat. Tako da ta prica o pricanju na mobitel, zagledanju zenskih, igranju sa cd-om i sl. nema uopste veze sa mojim primjerom.

A u svakom slucaju 4 metra je pri brzini od 50 km/h, sasvim dovoljno da uz uvjet da ste skoncentrisani na voznju, da se izbjegne sudar, pa cak i da vozac ispred vas zakoci do daske.

Onaj ko nije skoncentrisan na voznju u svakom slucaju ne treba ni voziti tako blizu vozilu ispred sebe. Ali to nije bila tema uopste.
User avatar
vozač
Posts: 1731
Joined: 19/02/2010 11:46

#111 Re: ZOBS

Post by vozač »

evo ga još jedan, matere mi
pa bolan ne bio, šta ako ja imam auto koje će u sekundi odreagovati i stati, a neko je iza mene npr. u autu ćelavih guma ili loših kočnica ili bez abs-a ili ...

ja bih razumio da kažeš kako svjesno rizikuješ, to uostalom svi radimo kod preticanja, ali da kažeš kako je 4 m sigurna udaljenost :-) :-) :-)

jbt, ponekad pomislim da jedan te isti lik piše sve ove nebuloze oko auta i ponašanja na cesti, jednostavno ne mogu vjerovati da ima toliko ljudi na cesti sa limitiranim mogućnostima za razmišljanje, ovo da malo upakujem, da ne kažu kako nekog vrijeđam

od danas, definitivno, osim što zahvalim bogu svako jutro što sam ustao živ i zdrav, zahvaliću mu i poslije svakog izlaska iz automobila
metronom
Posts: 539
Joined: 13/06/2010 11:20

#112 Re: ZOBS

Post by metronom »

vozač wrote:evo ga još jedan, matere mi
pa bolan ne bio, šta ako ja imam auto koje će u sekundi odreagovati i stati, a neko je iza mene npr. u autu ćelavih guma ili loših kočnica ili bez abs-a ili ...

ja bih razumio da kažeš kako svjesno rizikuješ, to uostalom svi radimo kod preticanja, ali da kažeš kako je 4 m sigurna udaljenost :-) :-) :-)

jbt, ponekad pomislim da jedan te isti lik piše sve ove nebuloze oko auta i ponašanja na cesti, jednostavno ne mogu vjerovati da ima toliko ljudi na cesti sa limitiranim mogućnostima za razmišljanje, ovo da malo upakujem, da ne kažu kako nekog vrijeđam

od danas, definitivno, osim što zahvalim bogu svako jutro što sam ustao živ i zdrav, zahvaliću mu i poslije svakog izlaska iz automobila
Da se ne ponavljam, procitaj jos jednom.
Skacete sa teme na temu. Ja sam 4 metra spomenuo kada sam govorio o preticanju pri brzini od 50 na sat. Tako da ta prica o pricanju na mobitel, zagledanju zenskih, igranju sa cd-om i sl. nema uopste veze sa mojim primjerom.

A u svakom slucaju 4 metra je pri brzini od 50 km/h, sasvim dovoljno da uz uvjet da ste skoncentrisani na voznju, da se izbjegne sudar, pa cak i da vozac ispred vas zakoci do daske.

Onaj ko nije skoncentrisan na voznju u svakom slucaju ne treba ni voziti tako blizu vozilu ispred sebe. Ali to nije bila tema uopste.
User avatar
kurty
Posts: 45061
Joined: 17/08/2008 23:29
Location: Made in Breza

#113 Re: ZOBS

Post by kurty »

Sliver wrote:
kurty wrote:
vnm wrote:meni rekose da mora imati reflektirajuci prsluk i lizalo.
ma dobro... te neke stvari...interesuje me sljedece...

neki dan, vozim ja normala, i patrola je pored puta, zaustavili su 3 auta...policajci su u prslucima, regularno... i kako prilazim, na dva metra ispred mene, policajac dize ruku, isto kao sto je je daizem kad pozdravljam nekog.. ja mu bibiknem, najnormalnije... auto nije moje, kontam, prepoznao on auto, pa mase, misli da je vlasnik... i prodjem ja, kad na retrovizoru, nesta on grana, pistaljkom nesta pisti... ja se vratim, on mi poce nesta mudrovati, kao da mi kaznu pise sto se nisam zaustavio, vako nako... drama ispade...

Znaci prsluk je imao, nije ima lizala, mislim nije ga u ruci imao, samo mi ruku digao, ali kao da me pozdravlja, ne kao da mi pokazuje da stanem...
pa policajac ima pravo da te zaustavi i bez lizala, tj signalizacijom rukama kako je zakonom predvidjeno. Npr. Image

http://www.autoskola-piljak.com/policajac.html

Hvala na slici... Znaci ovako...Policajci su bili na autobuskom stajalistu, zaustavili su dva auta bili... Policajac je bio kod auta ispred i i to jos bar metar desne... Meni nije bio okrenut kao na slici, nego sa strane... i ruku uopste nije ovako postavio, nego samo je digo u zrak, sa olovkom u ruci...
samo_ovaj_put
Posts: 1001
Joined: 16/10/2009 15:33

#114 Re: ZOBS

Post by samo_ovaj_put »

a sta bi bilo da mu recimo nisi stao,kao nisi vidio da ti mase?
User avatar
kurty
Posts: 45061
Joined: 17/08/2008 23:29
Location: Made in Breza

#115 Re: ZOBS

Post by kurty »

samo_ovaj_put wrote:a sta bi bilo da mu recimo nisi stao,kao nisi vidio da ti mase?
ne znam... ja sam se vratio i hajd opet nisam napravio toliki preksaj... mislim neki su radovi u blizini i nisam vozio vise od 40 sigurno... Plus, da kojim slucajem nisam pogledao u retrovizor, da su krenuli sa rotacijom prema meni, stigli bi me za 100-150metara...jer je odmah veca raskrsnica, gdje se ukljucuje na autoput
za_sada_bez_dobrog_nicka
Posts: 1138
Joined: 28/09/2007 23:31
Location: 塞拉耶佛, サラエボ, سراييفو

#116 Re: ZOBS

Post by za_sada_bez_dobrog_nicka »

50 km/h jeste ustvari 13.8 m/s i razmak od 4 metra bi bio apsolutno nedovoljan u da se zakoči u situaciji, naprimjer, kada bi vozilo ispred udarilo u kavu prepreku i ukopalo se u mjestu. Koliko mi je poznato, do sad najbrže izmjereno vrijeme reakcije je 0.24 sekunde a to je pri 50 km/s ekvivalent od cca 3 metra kretanja (prosjek je nažalost mnogo veći) i to samo za REAKCIJU. Druga je situacija kada je gradskoj vožnji rastojanje 4 metra ali vozač AKTIVNO sudjeluje, PREDVIĐA i prognozira potencijalne probleme, pa prema tome prilagođava brzinu, ili pak počinje kočiti i čak i prije vozila ispred. Ja, npr. pored gledanja vozila ispred gledam i štop svjetla vozila ispred ovog ispred. Problem su NENADANA kočenja, ničim izazvana, kada na sred dionice neko iz ko zna kakvog razloga zakoči iznenada. Tada su 4 metra apsolutno nedovoljna.
metronom
Posts: 539
Joined: 13/06/2010 11:20

#117 Re: ZOBS

Post by metronom »

za_sada_bez_dobrog_nicka wrote:50 km/h jeste ustvari 13.8 m/s i razmak od 4 metra bi bio apsolutno nedovoljan u da se zakoči u situaciji, naprimjer, kada bi vozilo ispred udarilo u kavu prepreku i ukopalo se u mjestu. Koliko mi je poznato, do sad najbrže izmjereno vrijeme reakcije je 0.24 sekunde a to je pri 50 km/s ekvivalent od cca 3 metra kretanja (prosjek je nažalost mnogo veći) i to samo za REAKCIJU. Druga je situacija kada je gradskoj vožnji rastojanje 4 metra ali vozač AKTIVNO sudjeluje, PREDVIĐA i prognozira potencijalne probleme, pa prema tome prilagođava brzinu, ili pak počinje kočiti i čak i prije vozila ispred. Ja, npr. pored gledanja vozila ispred gledam i štop svjetla vozila ispred ovog ispred. Problem su NENADANA kočenja, ničim izazvana, kada na sred dionice neko iz ko zna kakvog razloga zakoči iznenada. Tada su 4 metra apsolutno nedovoljna.
Vidi, jedna je stvar kad neko ispred tebe zakoci, a sasvim druga kad on udari u betonski zid, a ti onda u njega. U tom slucaju naravno da nisu dovoljna 4 metra, ali o tome nije ni bilo rijeci. U tom slucaju ti uz nepaznju nije dovoljno vjerovatno ni 20 metara. Kad vozac ispred tebe koci, onda on ne staje momentalno nego mu se brzina smanjuje, sto ti pored razmaka od 4 metra daje jos malo vremena da reagujes, tj. pri brzini od 50 km/h je to dosta vise od 0,24 sekunde.

Posto je cijela prica o razmaku izmedju vozila bila o tome da se to radi pri preticanju, onda pretpostavke o nepaznji i slicno stvarno ne treba uvoditi u ovu pricu. Sasvim je druga tema nepaznja vozaca.
za_sada_bez_dobrog_nicka
Posts: 1138
Joined: 28/09/2007 23:31
Location: 塞拉耶佛, サラエボ, سراييفو

#118 Re: ZOBS

Post by za_sada_bez_dobrog_nicka »

Uz svu pažnju i uz sportske reflekse da se nekome na ilidžanskoj cesti gdje nema raskrsnica i semafora pri brzini od 50 km/h zalijepiš na 4 metra i da on iznenada neočekivano nagazi kočnicu nećeš stati na vrijeme. jer u vrijeme reakcije trebaš uračunati pored ovih extremno kratkih 0.24 sekunde i odziv svoga kočionog sistema a pazi, on već koči do daske.
Komocija kratkog rastojanja u gradskoj vožnji je samo zbog predikcije i od 10 naguženja koja se dogode 2-3 su zbog nepažnje, ostalo je loša procjena.
metronom
Posts: 539
Joined: 13/06/2010 11:20

#119 Re: ZOBS

Post by metronom »

za_sada_bez_dobrog_nicka wrote:Uz svu pažnju i uz sportske reflekse da se nekome na ilidžanskoj cesti gdje nema raskrsnica i semafora pri brzini od 50 km/h zalijepiš na 4 metra i da on iznenada neočekivano nagazi kočnicu nećeš stati na vrijeme. jer u vrijeme reakcije trebaš uračunati pored ovih extremno kratkih 0.24 sekunde i odziv svoga kočionog sistema a pazi, on već koči do daske.
Komocija kratkog rastojanja u gradskoj vožnji je samo zbog predikcije i od 10 naguženja koja se dogode 2-3 su zbog nepažnje, ostalo je loša procjena.
I opet cu ponoviti, govorio sam o razmaku prije samog preticanja, tj. da je dovoljno 4 m prije vozila ispred sebe da se prestrojite u traku za preticanje i 4 m da se nakon toga vratite u traku.

A 4 metra nije nikakvo lijepljenje. Lijepljenje na tim brzinama je 2 metra i manje. Vi svi govorite o hipotetickim situacijama kada niste skoncentrisani na voznju, kada vozilo ispred vas udari u fiksnu prepreku, kada zakoci do daske bez vidljivog razloga i sl. sto uopste nema veze s mojom pricom...
User avatar
vozač
Posts: 1731
Joined: 19/02/2010 11:46

#120 Re: ZOBS

Post by vozač »

metronom wrote:
za_sada_bez_dobrog_nicka wrote:Uz svu pažnju i uz sportske reflekse da se nekome na ilidžanskoj cesti gdje nema raskrsnica i semafora pri brzini od 50 km/h zalijepiš na 4 metra i da on iznenada neočekivano nagazi kočnicu nećeš stati na vrijeme. jer u vrijeme reakcije trebaš uračunati pored ovih extremno kratkih 0.24 sekunde i odziv svoga kočionog sistema a pazi, on već koči do daske.
Komocija kratkog rastojanja u gradskoj vožnji je samo zbog predikcije i od 10 naguženja koja se dogode 2-3 su zbog nepažnje, ostalo je loša procjena.
I opet cu ponoviti, govorio sam o razmaku prije samog preticanja, tj. da je dovoljno 4 m prije vozila ispred sebe da se prestrojite u traku za preticanje i 4 m da se nakon toga vratite u traku.

A 4 metra nije nikakvo lijepljenje. Lijepljenje na tim brzinama je 2 metra i manje. Vi svi govorite o hipotetickim situacijama kada niste skoncentrisani na voznju, kada vozilo ispred vas udari u fiksnu prepreku, kada zakoci do daske bez vidljivog razloga i sl. sto uopste nema veze s mojom pricom...


da prokomentarišem tvoje "kada zakoci do daske bez vidljivog razloga" ... na otvorenoj cesti sam naglo zakočio bez da me je zanimalo ima li ko iza mene, (srećom nije bilo nikog) refleks, pojavilo mi se štene na sred puta i to bez namjere da pređe cestu u dogledno vrijeme, auto iza mene me je sustiglo i nastavio je svirati i pored moja sva 4 upaljena, vjerovatno je kao i ti mislio da nemam "vidljivog razloga da stanem",
da napomenem, isto bih uradio i da me je neko počeo preticati jer je moja radnja refleksna, reagujem spontano na prepreku na cesti bio to pas, kamen, drvo, čovjek itd., a tako vjerovatno reaguje i većina vozača, normalno sa izuzetkom ovih čije su mogućnosti nama običnim smrtnicima nedostižne :lol:


zato jarane, mojne na 4, puno je, idi na 3.90, al samo kad si "skoncentrisan"

a što se tiče hipoteza koje pominješ ... srećom svi uglavnom govorimo o "hipotetičkim situacijama", nadamo se da će tako i ostati, a tebi sve najbolje u životu, samo se drži dalje od mene
metronom
Posts: 539
Joined: 13/06/2010 11:20

#121 Re: ZOBS

Post by metronom »

vozač wrote:
metronom wrote:
za_sada_bez_dobrog_nicka wrote:Uz svu pažnju i uz sportske reflekse da se nekome na ilidžanskoj cesti gdje nema raskrsnica i semafora pri brzini od 50 km/h zalijepiš na 4 metra i da on iznenada neočekivano nagazi kočnicu nećeš stati na vrijeme. jer u vrijeme reakcije trebaš uračunati pored ovih extremno kratkih 0.24 sekunde i odziv svoga kočionog sistema a pazi, on već koči do daske.
Komocija kratkog rastojanja u gradskoj vožnji je samo zbog predikcije i od 10 naguženja koja se dogode 2-3 su zbog nepažnje, ostalo je loša procjena.
I opet cu ponoviti, govorio sam o razmaku prije samog preticanja, tj. da je dovoljno 4 m prije vozila ispred sebe da se prestrojite u traku za preticanje i 4 m da se nakon toga vratite u traku.

A 4 metra nije nikakvo lijepljenje. Lijepljenje na tim brzinama je 2 metra i manje. Vi svi govorite o hipotetickim situacijama kada niste skoncentrisani na voznju, kada vozilo ispred vas udari u fiksnu prepreku, kada zakoci do daske bez vidljivog razloga i sl. sto uopste nema veze s mojom pricom...


da prokomentarišem tvoje "kada zakoci do daske bez vidljivog razloga" ... na otvorenoj cesti sam naglo zakočio bez da me je zanimalo ima li ko iza mene, (srećom nije bilo nikog) refleks, pojavilo mi se štene na sred puta i to bez namjere da pređe cestu u dogledno vrijeme, auto iza mene me je sustiglo i nastavio je svirati i pored moja sva 4 upaljena, vjerovatno je kao i ti mislio da nemam "vidljivog razloga da stanem",
da napomenem, isto bih uradio i da me je neko počeo preticati jer je moja radnja refleksna, reagujem spontano na prepreku na cesti bio to pas, kamen, drvo, čovjek itd., a tako vjerovatno reaguje i većina vozača, normalno sa izuzetkom ovih čije su mogućnosti nama običnim smrtnicima nedostižne :lol:


zato jarane, mojne na 4, puno je, idi na 3.90, al samo kad si "skoncentrisan"

a što se tiče hipoteza koje pominješ ... srećom svi uglavnom govorimo o "hipotetičkim situacijama", nadamo se da će tako i ostati, a tebi sve najbolje u životu, samo se drži dalje od mene
Palis se bezveze. Upalio si sva 4 i time upozorio vozaca iza sebe na vanredne okolnosti na putu. Te tvoje spontane reakcije mogu biti opasne ne samo po one iza tebe nego i po vozila iz suprotnog smjera kao i za tebe licno. Sta da si zbog klizave ceste usljed naglog kocenja zavrsio u suprotnoj traci i uzrokovao sudar sa smrtnim posljedicama? Eto da i ja malo ubacim hipotetickih baljezgarija po uzoru na tebe.

U ostalom, jos jednom, ova tvoja prica veze blage nema sa mojom. Ja sam govorio o preticanju kada se 2 vozila krecu brzinom od 50 km/h i ovo iza ubrza na 60 km/h da prestigne ono ispred sebe. A sad ti napravi neki svoj famozni scenarij kako ce mozda da udari meteorit ispred ovog prednjeg vozila i on ce naglo morati da zakoci dok ti cackas po radiju, kopas nos i gledas dobru zensku kraj puta... :roll:
User avatar
Ateista
Posts: 46594
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#122 Re: ZOBS

Post by Ateista »

metronom wrote:
Ateista wrote: ako neko vozi 50 treba ga znaci preticati sa 60, pa trebalo bi dva kilometra pravca da se prestigne tom brzinom. :lol:
Manje od 100 metara.
To sam ja mislio vise figurativno druze djemindjicu. :D :D

U pravu si, teoretski, u idealnim uslovima treba manje od 100 metara, ali treba misliti na iduce stvari:

-malo gdje imas 100 metara pravca
-i tamo gdje ima toliko pravca, rijetko se desava da na cijeloj duzini ne ide niko iz suprotnog smjera.
-ako je u pitanju magistralni put, moze neko ici 70 i treba ga preteci sa 80, to jos dodatno povecava potrebnu duzinu.
-Preticanje tom brzinom bi trajalo oko 5,2 sekunde, znas li koliko je to vremena koje treba provesti u suprotnoj traci? :-) Cak i da je taj pravac od 100m potpuno cist u trenutku kada se pocne preticanje, koje su sanse da ce tako i osttati naredne 5,2 sekunde? Sta ako neko u medjuvremenu naleti iz suprotnog smjera, to bi jednostavno predugo trajalo i bilo bi puno opasnije nego nagaziti 80-90 i preteci auto za par sekundi.
-Sta kada treba preteci sleper, treba puno vise prostora i u idealnim uslovima, a da ne pricam o svemu ovome gore sto sam naveo? :D

Poenta je da policija kaznjava prekoracenje brzine u slucajevima preticanja sto je besmisleno jer je puno sigurnije preticati vecim brzinama i obaviti to brzo i bezbolno, a ne preticati preko 5 sekundi sto je previse. :D
User avatar
kurty
Posts: 45061
Joined: 17/08/2008 23:29
Location: Made in Breza

#123 Re: ZOBS

Post by kurty »

hajmo cjepat atome
User avatar
Ateista
Posts: 46594
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#124 Re: ZOBS

Post by Ateista »

Vezano za odstojanje i mogucnost kocenja, primijetio sam da se cesto uzima argument "sta ako neko stane ispred tebe", da treba vremena dok se odreaguje i dok se zakoci i slicno, ali se zaboravlja na par stvari.

Da bi se neko auto koje ide isperd mene moglo ukopati u mjestu, postoje samo dvije teoretski moguce opcije:

-Da se taj auto zakuca u neki zid ili bilo koju drugu nepomicnu prepreku

-Da se zakuca u neki drugi auto ispred sebe koji je zakocio.


U obje varijante, i ako se nadje takva budala ispred mene, bilo da je u pitanju neka prepreka ili auto koji koci u koji se zakuca ovaj ispred mene, ja bih gledao dovoljno ispred sebe da na vrijeme vidim i tu prepreku i taj auto koji koci, tako da ne bih cekao da ovaj ispred mene zakuca u to vec bih prije toga poceo kociti i zaustavio auto na vrijeme.

Zbog toga, ta prica u ukopavanju na mjestu ne pije vode, pa cak i kad je u pitanju naglo kocenje, ono najcesce ima neki logican uzrok koji isto tako treba vidjeti na vrijeme a ne cekati da onaj ispred tebe pocne kociti, a cak i da pocne kociti onako bezveze, ko prati i ko je skoncentrisan, i ako su mu dobre kocnice, sigurno moze zakociti i ako drzi i nekih 4-5 metara a vozi 60, upravo zato sto i ovome ispred treba neko vrijeme dok zakoci.
User avatar
Dozer
Posts: 28404
Joined: 19/09/2008 10:14
Location: Zemlja maloumne ENV matrice...

#125 Re: ZOBS

Post by Dozer »

Zaboravljas da na nasim cestama ima "pro" sofercina koji svu svoju koncentraciju usmjere iskljucivo na vozilo ispred sebe, nerijetko prateci samo i jedino njegove zadnje pozicije ili stopke, pogotovo nocu :-) .

Za takve rijetko postoji bilo sta ispred vozila koje je ispred njih, a o retrovizorima, bokovima i sl., da i ne govorimo :mrgreen:
Ovakve vidjam na cesti svaki dan. A nije ih ni pretesko prepoznati...dovoljno je vidjeti samo kako sjede za volanom, i sve je jasno :). K'o da imaju metlu u ledjima, zakucani na volan toliko da je neshvatljivo kako uspiju motati rukama, savijenih koljena toliko da se uvijek divim kojom vratolomijom premjeste stopalo sa jedne na drugu papucicu jer obavezno koljenom udaraju u volan, fiksiranog pogleda na max. 6,3m ispred njihove haube i ne vide dalje od toga... :lol:
Post Reply