Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
chuchumbamayumbe wrote:Moje pitanje se odnosi na slijedece:
Da li su ulja koja mi kupujemo ulja namjenjena iskljucivo za dizele, ili za benzince, ili se mogu koristiti za oba motora.
Recimo, Mobil1 5-30, Castrol 5-50, sintetika, moze li u u dizela i u benzinca?!
Na pakovanju ne pise nista specificno osim da je Mobil1 "certified for gasoline engines" - sto opet ne znaci da ne moze i u dizela?!
najjednostavnije i naispravnije je pročitaš u servisnoj knjizi koje ulje ide u tvoje auto,vw ima neke oznake 505/01 ,nešto u tom fazonu i nađeš ulje na kojem ima ta oznaka.ostalo je pametovanje
Ne radi se samo o mom automobilu. Ja nemam servisnu knjigu, kod mene je Honda Civic, 1990. I kada sam gledao u njenom uputstvu, za nju preporucuju 10w-20 ulje ili sta ti ga ja znam vec koje, uglavnom neko koje danas haman i da ne postoji. A ja cisto sumnjam da zimi Castrol Sintetika 5w50 moze da nesto naskodi mom motoru. Ili ljeti isto tako 20w-40, ili 10w50. Zbog toga pitam, nevezano za ove fabricke preporuke.
ne znam ti ni ja nešto puno oko toga,ali od jednog dobrog majstora sam čuo recimo da ful sintetička ulja nisu dobra za starije motore zbog toga što u sebi imaju nekakve dodatke koji starijim motorima škode,a pravljeni su za nove aluminijske motore.
po mom jako skromnom znanju tebi bi bilo najbolje sipati mineralno ili polusintetičko ulje.
nije baš da možes sipati šta hoćeš u neke motore,recimo u vw pumpa dizna motor ako ne naspeš tačno ono ulje po specifikaciji,cijelo vrijeme će ti goriti lampica i upozoravati te na servis.
pitaj u hondinom servisu u hrvatskoj ili negdje šta bi ti oni preporučili.
shell 5w30,i mjenjas ga svakoh 30000 km ili svake dvije godine.S uljem naravno mjenjas i filter.Ulje je skuplje ali si zato dvije godine miran il 30000 km zavisi koliko vozis.
Preporuka volkswagena u Holandiji gdje ja odrzavam auto.
tekstualno sve lijepo objasnjeno i vizualno na tablici podrucja radnih temperatura takodjer glede druge brojke nakon crtice -30, 40, 50 ili 60 broj oznacava podrucje radnih temperatura sto moze utjecati na efekte u motoru motorna ulja s vrlo visokim vrijednostima 5W-50 ili 10W-60 podesna su samo za kratke intervale zamjene ulja od nekoliko tisuca km jer se viskozitet smanjuje gubitkom smicne cvrstoce ulja sto je ovaj broj veci ulje motora ima veci viskozitet pri visokim temperaturama
Ulje se može promijeniti u svakom servisu, daš im ulje, filter i 5 KM i promijene ti. Zavisi gdje si, Šandor, Strojorad, to je što se tiče Grbavice. Ma svaki majstor će ti to uradit i košta petaka...
Total ulje, ne znam, nisam čuo neke kritike, a i ne koristi ga raja nešto previše ovdje, ako ga tankaju kod nas, odmah je sumnjivo...
Za Civic, 10W-40 ili 15W-40, kod mene je Japanac iz '97., i ne smijem sipat "rijeđe" od 10W.
Kad smo već kod "originala", ja sam u punjenje Castrol Magnatec 15W-40 dosuo isto ulje, ali 10W-40, jer mi je zahvalilo a imao sam još litar od predzadnje izmjene, jedno od Šandora, drugo sa Selex pumpe, i zapijenilo je... Castrol moš mislit
hvala za lokacije. sandor i strojorad su mi blizu.
pise u mom auto manualu da se preporucuje 5w 30. nisam to ulje nigdje vidio. ima li ga gdje i koliko je para? ja sam zadnjih par puta koristio 5w 40. jeli to u redu? mogu li sletiti i na 10w 40 jer mi je jeftinije a i dalje je sinteticko?
Ljudi, generalno ste preoptereceni tim izborom ulja, jebem ga kao da svaki od vas vozi nabrijani sportski auto i to konstantno u crvenom podrucju obrtaja itd... ne znam, stvarno?!
karanana wrote:hvala za lokacije. sandor i strojorad su mi blizu.
pise u mom auto manualu da se preporucuje 5w 30. nisam to ulje nigdje vidio. ima li ga gdje i koliko je para? ja sam zadnjih par puta koristio 5w 40. jeli to u redu? mogu li sletiti i na 10w 40 jer mi je jeftinije a i dalje je sinteticko?
Nisam čitao sve komentare,bilo mi mrsko.To što si ti koristio 5 W 40 umjesto 5 W 30 nema veze.Uglavnom da pojednostavimo.Sintetička i polusintetička ulja nisu dobra za motore koji su u lošijem stanju,koji su više prešli i za motore starijih generacija.Zašto? Pa jednostavno zato što su rjeđa i zna se desiti kada počnete koristiti sintetička ulja da motor ''probali'' na raznim dihtunzima.''Rjeđe ulje lakše nađe puta da iscuri'' ako se može tako laički reći...
Dalje...Neko napravi pravu famu oko izbora ulja,gdje,šta i kako,i misli da ako je nasuo u svoje vozilo ''sintetičko ulje'' da je to ulje i najbolje za njegovo vozilo,što uopšte i ne mora biti tačno.Pri izboru ulja gledaju se mnogi faktori tj. oznake koje je proizvođač naveo na etiketi odnosno deklaraciji proizvoda.
Glavnu karakteristiku motornih ulja čini viskozno-temperaturna ovisnost i to pri zimskim,odnosno hladnijim uvjetima prilikom pokretanja motora, pa sve do najviših temperatura ulja pri ljetnim temperaturama. Zato i postoji SAE međunarodni standard.
Motorno ulje je prema SAE standardu dijeli se na 6 šest zimskih klasa viskoznosti (0W, 5W, 10W, 15W, 20W i 25W), te pet ljetnih klasa viskoznosti (20, 30, 40, 50 i 60).
Kratko i jasno ''običnim riječnikom' kazano:prva oznaka ulja kada je manja npr. ulje 5 W 30 je bolje za koristiti u hladnijim uslovima od npr 10 W 40,15 W 40 itd...dok je ulje druge veće oznake npr.10 W 50 bolje koristiti ljeti od npr. ulja 5 W 30...
Preliminarni odabir motornog ulja ovisno o potrebnoj viskoznosti može se odrediti za veliku većinu vozila.
U slučaju kada motor ima do cca. 25% radinih sati u odnosu na projektni vijek trajanja motora,(govorimo o novom motoru ) potrebno je upotrijebiti multigradno ulje SAE 5W-40 ili SAE 10W-40.
Kada motor posjeduje cca 25% - 75% radnih sati u odnosu na projektirani vijek trajanja motora, govorimo o srednje iskorištenom motoru, te je preporučljivo upotrijebiti SAE 10W-40 ili SAE 15W-40 u ljetnim uvjetima, te SAE 5W-40 ili SAE 10W-40 zimi, odnosno gradaciju viskoznosti SAE 5W-40 kroz cijelu godinu.
U slučaju starog motora, dakle više od cca 75% radnih sati u odnosu na projektirani vijek trajanja motora, preporučljivo je koristiti ulje viskoziteta SAE 15W-40 ili SAE 20W-40 u ljetnim uvjetima, te SAE 5W-40 ili SAE 10W-40 pri zimskim uvjetima, odnosno SAE 5W-40 tokom cijele godine.
Zatim u novije vrijeme pošto tehnika dosta napreduje,imamo motore novije generacije tipa common rail,pumpa-dizna itd,pri čemu su razvijene posebne vrste ulja,koje proizvođač vozila preporučuje da se koriste u njihovim vozilima.
Neke stvari mozete procitati i na stranici www.motornaulja.ba i nadam se da će vam mnogo toga postati jasnije...
hvala. veoma interesantne i korisne informacije. vjerovatno pise i na ovoj datoj stranici, ali evo prije nego pogledam sajt, i da ovdje upitam: kad kupujem ulje, koji datum proizvodnje je prihvatljiv? cesto na kanisterima pise samo datum proizvodnje, ne pise kada ulju istice rok trajanja. koliko unazad je datum proizvodnje ok? ne znam ima li i ovo veze od viskoznosti ulja, ali ako ima, evo recimo da upitam vijek trajanja 5w 40 i 10w 40 ulja u kanisterima na policama prodavnica.
5W-30 ili 5W-40, svejedno je. Za starije motore bolje 10W-40. Rijetkost ulja nema veze s tim jel sintetičko il je mineralno, gradacija je bitna, al uglavnom sintetička ulja su "rjeđa" (5W i manje, rijetko koji proizvođač ima 10W potpuno sintetičko) pa raja to poistovjećuje.
Starost ulja nema veze, hermetički zatovreno ulje može i 10 godina.
I nešto o uljima generalno, vidim da neke buni:
15W-40
Ispred crte su "zimske"oznake, iza crte "ljetne". 15 označava do koje najniže temperature ulje zadržava svoja svojstva, tj. "protočnost", 15 je (ugrubo) do -15 stepeni, 10 je do -20, 5 do -25, itd. W označava winter tj. zima. Druga oznaka, 40 označava da ulje zadržava svoja svojstva do (ugrubo) +40 stepeni, 30 je do +30, 50 do +50, itd. Gradacije xxW-50 i xxW-60 su rijetke i takva ulja se obično koriste u sportskim automobilima, kod kojih postoji realna potreba za visokim obrtajima. Ulja sa oznakama 5W-xx i niže se zovu "lakotečiva" i ta ulja nisu preporučljiva za starije motore.
Što se tiče vrsta ulje po sastavu, postoje tri (poredana po skupoći, po rastućem redosljedu): mineralno, polu-sintetičko i sintetičko. Sva ulja neovisno o vrsti se sastoje od baznog ulja i aditiva. Kod mineralnog i baza i aditivi su mineralni, kod sintetičkog je obrnuto (i baza i aditivi sintetički) dok je polu-sintetičko ono s mineralnom bazom i sintetičkim aditivima. Treba napomenuti da je polu-sintetičko ulje po kvalitetu jako blizu mineralnom, ako ne i isto, a isto tako jako daleko od potpuno sintetičkog. Toliko...
Drug,
Gdje si ti ovo procitao/saznao?!
Da ti nisi nesto ovdje pobrkao, pogresno razumio?!?!
ado-šampion wrote:5W-30 ili 5W-40, svejedno je. Za starije motore bolje 10W-40. Rijetkost ulja nema veze s tim jel sintetičko il je mineralno, gradacija je bitna, al uglavnom sintetička ulja su "rjeđa" (5W i manje, rijetko koji proizvođač ima 10W potpuno sintetičko) pa raja to poistovjećuje.
Starost ulja nema veze, hermetički zatovreno ulje može i 10 godina.
I nešto o uljima generalno, vidim da neke buni:
15W-40
Ispred crte su "zimske"oznake, iza crte "ljetne". 15 označava do koje najniže temperature ulje zadržava svoja svojstva, tj. "protočnost", 15 je (ugrubo) do -15 stepeni, 10 je do -20, 5 do -25, itd. W označava winter tj. zima. Druga oznaka, 40 označava da ulje zadržava svoja svojstva do (ugrubo) +40 stepeni, 30 je do +30, 50 do +50, itd. Gradacije xxW-50 i xxW-60 su rijetke i takva ulja se obično koriste u sportskim automobilima, kod kojih postoji realna potreba za visokim obrtajima. Ulja sa oznakama 5W-xx i niže se zovu "lakotečiva" i ta ulja nisu preporučljiva za starije motore.
Što se tiče vrsta ulje po sastavu, postoje tri (poredana po skupoći, po rastućem redosljedu): mineralno, polu-sintetičko i sintetičko. Sva ulja neovisno o vrsti se sastoje od baznog ulja i aditiva. Kod mineralnog i baza i aditivi su mineralni, kod sintetičkog je obrnuto (i baza i aditivi sintetički) dok je polu-sintetičko ono s mineralnom bazom i sintetičkim aditivima. Treba napomenuti da je polu-sintetičko ulje po kvalitetu jako blizu mineralnom, ako ne i isto, a isto tako jako daleko od potpuno sintetičkog. Toliko...
chuchumbamayumbe wrote:Drug,
Gdje si ti ovo procitao/saznao?!
Da ti nisi nesto ovdje pobrkao, pogresno razumio?!?!
ado-šampion wrote:5W-30 ili 5W-40, svejedno je. Za starije motore bolje 10W-40. Rijetkost ulja nema veze s tim jel sintetičko il je mineralno, gradacija je bitna, al uglavnom sintetička ulja su "rjeđa" (5W i manje, rijetko koji proizvođač ima 10W potpuno sintetičko) pa raja to poistovjećuje.
Starost ulja nema veze, hermetički zatovreno ulje može i 10 godina.
I nešto o uljima generalno, vidim da neke buni:
15W-40
Ispred crte su "zimske"oznake, iza crte "ljetne". 15 označava do koje najniže temperature ulje zadržava svoja svojstva, tj. "protočnost", 15 je (ugrubo) do -15 stepeni, 10 je do -20, 5 do -25, itd. W označava winter tj. zima. Druga oznaka, 40 označava da ulje zadržava svoja svojstva do (ugrubo) +40 stepeni, 30 je do +30, 50 do +50, itd. Gradacije xxW-50 i xxW-60 su rijetke i takva ulja se obično koriste u sportskim automobilima, kod kojih postoji realna potreba za visokim obrtajima. Ulja sa oznakama 5W-xx i niže se zovu "lakotečiva" i ta ulja nisu preporučljiva za starije motore.
Što se tiče vrsta ulje po sastavu, postoje tri (poredana po skupoći, po rastućem redosljedu): mineralno, polu-sintetičko i sintetičko. Sva ulja neovisno o vrsti se sastoje od baznog ulja i aditiva. Kod mineralnog i baza i aditivi su mineralni, kod sintetičkog je obrnuto (i baza i aditivi sintetički) dok je polu-sintetičko ono s mineralnom bazom i sintetičkim aditivima. Treba napomenuti da je polu-sintetičko ulje po kvalitetu jako blizu mineralnom, ako ne i isto, a isto tako jako daleko od potpuno sintetičkog. Toliko...
The Society of Automotive Engineers (SAE) has established a numerical code system for grading motor oils according to their viscosity characteristics. SAE viscosity gradings include the following, from low to high viscosity: 0, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50 or 60. The numbers 0, 5, 10, 15 and 25 are suffixed with the letter W, designating their "winter" (not "weight") or cold-start viscosity, at lower temperature. The number 20 comes with or without a W, depending on whether it is being used to denote a cold or hot viscosity grade. The document SAE J300 defines the viscometrics related to these grades.
Kinematic viscosity is graded by measuring the time it takes for a standard amount of oil to flow through a standard orifice, at standard temperatures. The longer it takes, the higher the viscosity and thus higher SAE code.
Note that the SAE has a separate viscosity rating system for gear, axle, and manual transmission oils, SAE J306, which should not be confused with engine oil viscosity. The higher numbers of a gear oil (eg 75W-140) do not mean that it has higher viscosity than an engine oil
Single-grade
A single-grade engine oil, as defined by SAE J300, cannot use a polymeric Viscosity Index Improver (also referred to as Vicosity Modifier) additive. SAE J300 has established eleven viscosity grades, of which six are considered Winter-grades and given a W designation. The 11 viscosity grades are 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W, 20, 30, 40, 50, and 60. These numbers are often referred to as the 'weight' of a motor oil.
For single winter grade oils, the dynamic viscosity is measured at different cold temperatures, specified in J300 depending on the viscosity grade, in units of mPa·s or the equivalent older non-SI units, centipoise (abbreviated cP), using two different test methods. They are the Cold Cranking Simulator (ASTM D5293) and the Mini-Rotary Viscometer (ASTM D4684). Based on the coldest temperature the oil passes at, that oil is graded as SAE viscosity grade 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, or 25W. The lower the viscosity grade, the lower the temperature the oil can pass. For example, if an oil passes at the specifications for 10W and 5W, but fails for 0W, then that oil must be labeled as an SAE 5W. That oil cannot be labeled as either 0W or 10W.
For single non-winter grade oils, the kinematic viscosity is measured at a temperature of 100 °C (212 °F) in units of mm²/s or the equivalent older non-SI units, centistokes (abbreviated cSt). Based on the range of viscosity the oil falls in at that temperature, the oil is graded as SAE viscosity grade 20, 30, 40, 50, or 60. In addition, for SAE grades 20, 30, and 40, a minimum viscosity measured at 150 °C (302 °F) and at a high-shear rate is also required. The higher the viscosity, the higher the SAE viscosity grade is.
For some applications, such as when the temperature ranges in use are not very wide, single-grade motor oil is satisfactory; for example, lawn mower engines, industrial applications, and vintage or classic cars.
[edit] Multi-grade
The temperature range the oil is exposed to in most vehicles can be wide, ranging from cold temperatures in the winter before the vehicle is started up to hot operating temperatures when the vehicle is fully warmed up in hot summer weather. A specific oil will have high viscosity when cold and a lower viscosity at the engine's operating temperature. The difference in viscosities for most single-grade oil is too large between the extremes of temperature. To bring the difference in viscosities closer together, special polymer additives called viscosity index improvers, or VIIs are added to the oil. These additives are used to make the oil a multi-grade motor oil, however it is possible to have a multi-grade oil without the use of VIIs. The idea is to cause the multi-grade oil to have the viscosity of the base grade when cold and the viscosity of the second grade when hot. This enables one type of oil to be generally used all year. In fact, when multi-grades were initially developed, they were frequently described as all-season oil. The viscosity of a multi-grade oil still varies logarithmically with temperature, but the slope representing the change is lessened. This slope representing the change with temperature depends on the nature and amount of the additives to the base oil.
The SAE designation for multi-grade oils includes two viscosity grades; for example, 10W-30 designates a common multi-grade oil. The two numbers used are individually defined by SAE J300 for single-grade oils. Therefore, an oil labeled as 10W-30 must pass the SAE J300 viscosity grade requirement for both 10W and 30, and all limitations placed on the viscosity grades (for example, a 10W-30 oil must fail the J300 requirements at 5W). Also, if an oil does not contain any VIIs, and can pass as a multi-grade, that oil can be labeled with either of the two SAE viscosity grades. For example, a very simple multi-grade oil that can be easily made with modern baseoils without any VII is a 20W-20. This oil can be labeled as 20W-20, 20W, or 20. Note, if any VIIs are used however, then that oil cannot be labeled as a single grade.
The real-world ability of an oil to crank or pump when cold is potentially diminished soon after it is put into service. The motor oil grade and viscosity to be used in a given vehicle is specified by the manufacturer of the vehicle (although some modern European cars now have no viscosity requirement), but can vary from country to country when climatic or fuel efficiency constraints come into play.
respo wrote:malo si se ado zeznuo sto se tice ovih temperatura 40 oko 40°, 50 oko 50°itd
reci mi onda kako izdrzi ulje kad se motor zagrije a tu je sigurno temperatura veca od ovih 40 ili recimo 30?
p.s. to su oznake za viskoznost na 100° a ne koliko koju temperaturu moze dostici
Misli se na temperaturu okoline tj. kada vozilo nije upaljeno i treba da tek nastupi start motora...Kontaš sad?
Npr. na temperaturi od -20 neće se ponašati isto ulje 0 W 30 i 15 W 40...šta misliš koje će ulje da stvara veći otpor na radilici prilikom pokretanja vozila???
respo wrote:malo si se ado zeznuo sto se tice ovih temperatura 40 oko 40°, 50 oko 50°itd
reci mi onda kako izdrzi ulje kad se motor zagrije a tu je sigurno temperatura veca od ovih 40 ili recimo 30?
p.s. to su oznake za viskoznost na 100° a ne koliko koju temperaturu moze dostici
Misli se na temperaturu okoline tj. kada vozilo nije upaljeno i treba da tek nastupi start motora...Kontaš sad?
Npr. na temperaturi od -20 neće se ponašati isto ulje 0 W 30 i 15 W 40...šta misliš koje će ulje da stvara veći otpor na radilici prilikom pokretanja vozila???
kakve veze ima vanjska temperatura kad i na +10 i na +30 temperatura ulja u motoru dostigne preko 50 sigurno
respo wrote:malo si se ado zeznuo sto se tice ovih temperatura 40 oko 40°, 50 oko 50°itd
reci mi onda kako izdrzi ulje kad se motor zagrije a tu je sigurno temperatura veca od ovih 40 ili recimo 30?
p.s. to su oznake za viskoznost na 100° a ne koliko koju temperaturu moze dostici
Misli se na temperaturu okoline tj. kada vozilo nije upaljeno i treba da tek nastupi start motora...Kontaš sad?
Npr. na temperaturi od -20 neće se ponašati isto ulje 0 W 30 i 15 W 40...šta misliš koje će ulje da stvara veći otpor na radilici prilikom pokretanja vozila???
kakve veze ima vanjska temperatura kad i na +10 i na +30 temperatura ulja u motoru dostigne preko 50 sigurno