Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Moderators: anex, _BataZiv_0809
- olensoner
- Posts: 1151
- Joined: 24/01/2008 19:34
#76 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Ja koristim ovo:
Do sad nisam imao nikakvih problema
Do sad nisam imao nikakvih problema
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#77 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Radi se o vanjskim temperaturama... Uzmi knjižicu svog auta i sve će ti biti jasno.respo wrote:malo si se ado zeznuo sto se tice ovih temperatura 40 oko 40°, 50 oko 50°itd
reci mi onda kako izdrzi ulje kad se motor zagrije a tu je sigurno temperatura veca od ovih 40 ili recimo 30?
p.s. to su oznake za viskoznost na 100° a ne koliko koju temperaturu moze dostici
Respo i Chumba... zakomplikovali ste sve s ovim tekstovima. Chumba.. ja iz ovog ništa ne skontah, samo komplikacije.
Onako je kako sam ja napisao, znači:
15W-40 u zadovoljava zahtjeve "protočnosti" pri opsegu vanjskih temperatura od -15 do +40, +/- nekoliko stepeni, 10W-30 od -20 do +30, itd.
Svaka knjižica auto ima tu tabelu viskoznosti, moja je u autu, ali ovdje imam od svog prvog auta, Ford Escort '85., doduše kod njega ne piše u uputstvu za rukovanje nego u servisnoj knjižici, ima grafik i isto je ovako kako ja pričam.
Probaću skenirat.
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
- chuchumbamayumbe
- Posts: 11046
- Joined: 20/10/2006 22:02
#79 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Cekaj malo...ado-šampion wrote:Radi se o vanjskim temperaturama... Uzmi knjižicu svog auta i sve će ti biti jasno.respo wrote:malo si se ado zeznuo sto se tice ovih temperatura 40 oko 40°, 50 oko 50°itd
reci mi onda kako izdrzi ulje kad se motor zagrije a tu je sigurno temperatura veca od ovih 40 ili recimo 30?
p.s. to su oznake za viskoznost na 100° a ne koliko koju temperaturu moze dostici
Respo i Chumba... zakomplikovali ste sve s ovim tekstovima. Chumba.. ja iz ovog ništa ne skontah, samo komplikacije.
Onako je kako sam ja napisao, znači:
15W-40 u zadovoljava zahtjeve "protočnosti" pri opsegu vanjskih temperatura od -15 do +40, +/- nekoliko stepeni, 10W-30 od -20 do +30, itd.
Svaka knjižica auto ima tu tabelu viskoznosti, moja je u autu, ali ovdje imam od svog prvog auta, Ford Escort '85., doduše kod njega ne piše u uputstvu za rukovanje nego u servisnoj knjižici, ima grafik i isto je ovako kako ja pričam.
Probaću skenirat.
Ako proizvodjac preporucuje ulje gradacije, recimo, 0-w30, sta ce se desiti ako ja sipam 15w40?!
A temperatura najnormalnija, recimo 18c.
Mnogi noviji automobili traze nulu ili 5 (0w30, 0w40, 5w30, 5w40 - koliko sam ja upratio), sta ce se desiti ako u taj isti motor naspem 15w30 ili 15w40, pri najnormalnijoj vanjskoj temperaturi?!
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#80 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Puno toga!chuchumbamayumbe wrote:Cekaj malo...ado-šampion wrote:Radi se o vanjskim temperaturama... Uzmi knjižicu svog auta i sve će ti biti jasno.respo wrote:malo si se ado zeznuo sto se tice ovih temperatura 40 oko 40°, 50 oko 50°itd
reci mi onda kako izdrzi ulje kad se motor zagrije a tu je sigurno temperatura veca od ovih 40 ili recimo 30?
p.s. to su oznake za viskoznost na 100° a ne koliko koju temperaturu moze dostici
Respo i Chumba... zakomplikovali ste sve s ovim tekstovima. Chumba.. ja iz ovog ništa ne skontah, samo komplikacije.
Onako je kako sam ja napisao, znači:
15W-40 u zadovoljava zahtjeve "protočnosti" pri opsegu vanjskih temperatura od -15 do +40, +/- nekoliko stepeni, 10W-30 od -20 do +30, itd.
Svaka knjižica auto ima tu tabelu viskoznosti, moja je u autu, ali ovdje imam od svog prvog auta, Ford Escort '85., doduše kod njega ne piše u uputstvu za rukovanje nego u servisnoj knjižici, ima grafik i isto je ovako kako ja pričam.
Probaću skenirat.
Ako proizvodjac preporucuje ulje gradacije, recimo, 0-w30, sta ce se desiti ako ja sipam 15w40?!
A temperatura najnormalnija, recimo 18c.
Mnogi noviji automobili traze nulu ili 5 (0w30, 0w40, 5w30, 5w40 - koliko sam ja upratio), sta ce se desiti ako u taj isti motor naspem 15w30 ili 15w40, pri najnormalnijoj vanjskoj temperaturi?!
API klasifikacije, npr. SL, Sm ili CF skoro vise ni ne vaze. Svaki proizvodjac ima svoje norme npr. VW 505.01 (PD motori), BMW-LL01, Mercedes MB 229.51.
Problem je sto American Petroleum Institute ne moze vise pratiti razvoj novih motora na nacin kao prije. Svaki proizvodjac ima svoje zahtjeve.
npr. Na mom passatu ide ulje VW norme VW 502.00. To moze biti 5W40, 0W30, 5W30, ali ne nize od 5W i mora biti sinteticko.
15W40 nisu sinteticka, i tu nastaje problem. Mineralna ulja nemaju molekularnu strukturu kao sinteticka. Kod velikih naprezanja molekularne veze mogu da puknu, i tu nastaju ostecenja motora, posebno bregastih vratila.
- chuchumbamayumbe
- Posts: 11046
- Joined: 20/10/2006 22:02
#81 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
naveo si da moze i 0w30?!
Pretpostavimo da naspes 10w40, sintetika?
Sta ce se desiti?!
A sta se moze desiti ako naspes 5w50, sintetika?!
Jer se ovo toliko zakomlikovalo...
Pretpostavimo da naspes 10w40, sintetika?
Sta ce se desiti?!
A sta se moze desiti ako naspes 5w50, sintetika?!
Jer se ovo toliko zakomlikovalo...
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#82 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Vidi, ti ne pratiš po gradaciji, nego po normama tvog proizvođača! Proizvođač može preporučiti gradaciju, ali sve dok ulje 15W-40, iz tvog primjera, zadovoljava norme koje propisuje proizvođač automobila, ništa se neće desiti ako sipaš to ulje umjesto 0W-30.chuchumbamayumbe wrote: Cekaj malo...
Ako proizvodjac preporucuje ulje gradacije, recimo, 0-w30, sta ce se desiti ako ja sipam 15w40?!
A temperatura najnormalnija, recimo 18c.
Mnogi noviji automobili traze nulu ili 5 (0w30, 0w40, 5w30, 5w40 - koliko sam ja upratio), sta ce se desiti ako u taj isti motor naspem 15w30 ili 15w40, pri najnormalnijoj vanjskoj temperaturi?!
Kako jeff reče, zbog norme koje VW propisuje za njegov Passat, VW 502.00, on ne može sipati ulje niže od 5W (10W, 15W, itd) jer nema ulja ispod od 5W koje ispunjava VW 502.00 specifikaciju.
Što se tiče normi, nemaju svi proizvođači svoje norme. U tom slučaju, oni se baziraju na API normama (američke) ili ACEA normama (evropske). Konkretno, tvoja Honda nema vlastitu specifikaciju, ako se ne varam, tako da se oni baziraju uglavnom na API normama.
Što se tiče API normi, API norma se sastoji iz dva slova, odnosno jedno slovo za oznaku motora (S- benzin ili C - dizel) i drugo za normu. Drugo slovo, sve što više ide po abecedi, ulje je kvalitetnije. Tako n pr. ako tvoja Honda traži API SG, ti možeš sipat i SG i SH i SJ i SL, ali ne možeš SF. Treutna API specifikacija je SL/CF, tako da za tvoju Hondu, koje god današnje ulje čiji je proizvođač iz normalne zemlje uzmeš, ispunjavaće API normu, koja je kod tebe SF ili SG. Za auto starija od 2000., po tome nema bojazni.
Kako je API norma, kako jeff reče, danas uglavnom prevaziđena, a motori bivaju sve efikasniji - što zahtjeva bolje podmazivanje - sve više proizvođača automobila ima vlastite norme.
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#83 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Jest se zakomplikovalo!chuchumbamayumbe wrote:naveo si da moze i 0w30?!
Pretpostavimo da naspes 10w40, sintetika?
Sta ce se desiti?!
A sta se moze desiti ako naspes 5w50, sintetika?!
Jer se ovo toliko zakomlikovalo...
Lakoteciva ulja kao sto su 0W30, 0W40 ili 5W30 ili 5W40 imaju daleko bolje mogucnosti ciscenja motora od naslaga, posebno naslaga na PVC ventilu i filteru.
Do 2001, konkretno na Passatu 1.8T (uzimam to auto s tim motorom kao primjer jer je vrlo dobar slucaj) mogla su se koristiti ulja 10W40 i sl.
Medjutim, puno je bilo prituzbi na naslage uljnih masnoca, koje su nekada znale uzrokovati i totalnu havariju motora, prenstveno turbine a nekada i komplet motora.
VW je onda izbacio VW502.00 koja podrazumjeva potpuno sinteticka ulja 5W40, a kasnije su proizvodjaci ulja ispunili tu normu i sa uljima 0W40, 5W30, 0W30. Obicno ulja 5W30 i 0W30 ispunjavaju i normu VW 503.01, i kod entuzijasta su daleko cijenjenija nego ona samo sto ispunjavaju normu VW502.00. ali ne lezi vraze, da bi u tom motoru koristio VW 503.01 ulje mora ispunjavati uporedo i VW 502.00
Takodje, taj motor je dozivio promjenu velicine uljnog filtera u hodu, tj. u toku proizvodnje i eksploatacije. Tako sada na taj motor ide fitler skoro duplo veci nego na normalnim benzinskim motorima.
To samo govori o znacaju promjene filtera tokom svake izmjene ulja, a i kako su postale male tolerancije unutar motora kada je u pitanju ulje.
Konkretno kod VW-a su sve te norme dovele do strasne konfuzije, pa je VW izbacio nedavno norme 504.00 za sve benzince koji se trenutno proizvode i koji su se proizvodili i dolaze u gradaciji 5W30 (ipak teza nego amricka gradacija jer se pokazalo na UOA testiranju da Castrol s tom normom ima gradaciju 5W37), te nornu 507.00 koja se koristi za diesel motore i nadmasuje sve prijasnje diesel norme.
To se uvelo da bi se konfuzija smanjila kada su u pitanju norme.
Koliko je to konfuzno najbolje ti je da odes na OMV pumpu. Pogledaj ulja u prodaji i vidjet ces da svaka boca ima neku specificnu oznaku za nekog proizvodjaca. Ali prvak u konfuziji je definitivno VW!
Odnedavno i Modricaina Optima ima ulje koje ispunjava VW 504.00 i 507.00 i na spisku je odobrenih ulja kod VW-a (nije ubleha).
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#84 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Ispravka: Vec 4-5 godina klasifikacija je SM!!!ado-šampion wrote:Vidi, ti ne pratiš po gradaciji, nego po normama tvog proizvođača! Proizvođač može preporučiti gradaciju, ali sve dok ulje 15W-40, iz tvog primjera, zadovoljava norme koje propisuje proizvođač automobila, ništa se neće desiti ako sipaš to ulje umjesto 0W-30.chuchumbamayumbe wrote: Cekaj malo...
Ako proizvodjac preporucuje ulje gradacije, recimo, 0-w30, sta ce se desiti ako ja sipam 15w40?!
A temperatura najnormalnija, recimo 18c.
Mnogi noviji automobili traze nulu ili 5 (0w30, 0w40, 5w30, 5w40 - koliko sam ja upratio), sta ce se desiti ako u taj isti motor naspem 15w30 ili 15w40, pri najnormalnijoj vanjskoj temperaturi?!
Kako jeff reče, zbog norme koje VW propisuje za njegov Passat, VW 502.00, on ne može sipati ulje niže od 5W (10W, 15W, itd) jer nema ulja ispod od 5W koje ispunjava VW 502.00 specifikaciju.
Što se tiče normi, nemaju svi proizvođači svoje norme. U tom slučaju, oni se baziraju na API normama (američke) ili ACEA normama (evropske). Konkretno, tvoja Honda nema vlastitu specifikaciju, ako se ne varam, tako da se oni baziraju uglavnom na API normama.
Što se tiče API normi, API norma se sastoji iz dva slova, odnosno jedno slovo za oznaku motora (S- benzin ili C - dizel) i drugo za normu. Drugo slovo, sve što više ide po abecedi, ulje je kvalitetnije. Tako n pr. ako tvoja Honda traži API SG, ti možeš sipat i SG i SH i SJ i SL, ali ne možeš SF. Treutna API specifikacija je SL/CF, tako da za tvoju Hondu, koje god današnje ulje čiji je proizvođač iz normalne zemlje uzmeš, ispunjavaće API normu, koja je kod tebe SF ili SG. Za auto starija od 2000., po tome nema bojazni.
Kako je API norma, kako jeff reče, danas uglavnom prevaziđena, a motori bivaju sve efikasniji - što zahtjeva bolje podmazivanje - sve više proizvođača automobila ima vlastite norme.
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#85 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Dakle, da sumiram, da bude jasnije.
Kad se uzima ulje, gleda se, po redu:
1. norma proizvođača automobila za taj motor (n pr. VW 502.00);
2. API norma; ako je API SG, SG i sve veće od SG ( SH, SJ, SL) ispunjava, manje od SG (SF) ne ispunjava.
3. Gradacija, koja se gleda po regionu u kojem se živi, naravno ne može se uzeti ulje u gradaciji u kojoj to ulje ne ispunjava specifikacije iznad, s tim da se ne smije uzeti gradacija NIŽA od najniže koja piše u tabeli u knjižici; n pr. na gornjoj slici, najniža je 5W i u to auto ne smije 0W.
4. Sintetičko ili mineralno. Potpuno sintetička ulja su 5W i 0W, rijetko 10W. 15W nema ni jedno sintetičko. Isto tako ispod 10W (5W...) nema mineralnih ulja. Sintetička ulja su poželjna za opterećenije motore, n pr. moderni turbo-dizelaši, automobili s turbinom uopšte...
Kad se uzima ulje, gleda se, po redu:
1. norma proizvođača automobila za taj motor (n pr. VW 502.00);
2. API norma; ako je API SG, SG i sve veće od SG ( SH, SJ, SL) ispunjava, manje od SG (SF) ne ispunjava.
3. Gradacija, koja se gleda po regionu u kojem se živi, naravno ne može se uzeti ulje u gradaciji u kojoj to ulje ne ispunjava specifikacije iznad, s tim da se ne smije uzeti gradacija NIŽA od najniže koja piše u tabeli u knjižici; n pr. na gornjoj slici, najniža je 5W i u to auto ne smije 0W.
4. Sintetičko ili mineralno. Potpuno sintetička ulja su 5W i 0W, rijetko 10W. 15W nema ni jedno sintetičko. Isto tako ispod 10W (5W...) nema mineralnih ulja. Sintetička ulja su poželjna za opterećenije motore, n pr. moderni turbo-dizelaši, automobili s turbinom uopšte...
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#86 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
To je u evropi, jer generalno evropski motori traze kvalitetnije ulje.ado-šampion wrote:Dakle, da sumiram, da bude jasnije.
Kad se uzima ulje, gleda se, po redu:
1. norma proizvođača automobila za taj motor (n pr. VW 502.00);
2. API norma; ako je API SG, SG i sve veće od SG ( SH, SJ, SL) ispunjava, manje od SG (SF) ne ispunjava.
3. Gradacija, koja se gleda po regionu u kojem se živi, naravno ne može se uzeti ulje u gradaciji u kojoj to ulje ne ispunjava specifikacije iznad, s tim da se ne smije uzeti gradacija NIŽA od najniže koja piše u tabeli u knjižici; n pr. na gornjoj slici, najniža je 5W i u to auto ne smije 0W.
4. Sintetičko ili mineralno. Potpuno sintetička ulja su 5W i 0W, rijetko 10W. 15W nema ni jedno sintetičko. Isto tako ispod 10W (5W...) nema mineralnih ulja. Sintetička ulja su poželjna za opterećenije motore, n pr. moderni turbo-dizelaši, automobili s turbinom uopšte...
U SAD su to zakomplikovali totalno, tako da imas mineralnih ulja 5W30, polusintetickih i sintetickih. Gradacija ne zavisi od nacina na koje se ulje dobiva. npr. i sinteticka ulja su razlicita, zavisno iz koje grupe baznih ulja su dobivena!
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#87 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Ma znam, nego govorim kakva je situacija sa sintetičkim i mineralnim uljima po gradacijama u Evropi.jefferson wrote:
To je u evropi, jer generalno evropski motori traze kvalitetnije ulje.
U SAD su to zakomplikovali totalno, tako da imas mineralnih ulja 5W30, polusintetickih i sintetickih. Gradacija ne zavisi od nacina na koje se ulje dobiva. npr. i sinteticka ulja su razlicita, zavisno iz koje grupe baznih ulja su dobivena!
Kad smo se već dotakli Optime, možeš li mi reći iz koje godine datiraju te dvije norme koje Optima ispunjava? Ne vidim na njihovoj stranici ni jedno ulje koje ispunjava te dvije norme... Imaju ulja koja su approved za VW 503.00, 506.00, 505.01, 500.00,502.00, 505.00, 503.01, kao i za neke norme MB, Opela i BMWa... Čudo.
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#88 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Bas sam neku noc gledao ulja na njihovoj web stranici, i bas tog nema. Vjerovatno jos nisu radili update, sto je nama svakako svojstveno.ado-šampion wrote:Ma znam, nego govorim kakva je situacija sa sintetičkim i mineralnim uljima po gradacijama u Evropi.jefferson wrote:
To je u evropi, jer generalno evropski motori traze kvalitetnije ulje.
U SAD su to zakomplikovali totalno, tako da imas mineralnih ulja 5W30, polusintetickih i sintetickih. Gradacija ne zavisi od nacina na koje se ulje dobiva. npr. i sinteticka ulja su razlicita, zavisno iz koje grupe baznih ulja su dobivena!
Kad smo se već dotakli Optime, možeš li mi reći iz koje godine datiraju te dvije norme koje Optima ispunjava? Ne vidim na njihovoj stranici ni jedno ulje koje ispunjava te dvije norme... Imaju ulja koja su approved za VW 503.00, 506.00, 505.01, 500.00,502.00, 505.00, 503.01, kao i za neke norme MB, Opela i BMWa... Čudo.
Medjutim ima ga medju vijestima: http://www.modricaoil.com/eng/?page=5&kat=1&vijest=47
- respo
- Posts: 12675
- Joined: 15/08/2009 05:26
- Location: ->oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ<-
#89 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
ado vidis li sam na ovoj slici kako jeado-šampion wrote:Evo:
5W-30 ide od minus ispod 30 do 0 sljedeca je 10W-30 od -20 ide i jedino tu ide do tacno 30 ostalo nikakve veze sa tim broj u oznaci=temperatura ni priblizno
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#90 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
To je vjerovatno greška ta prva oznaka. Ajde da vidim objasni mi ovu sliku kako nema veze ni približno. Kad je na svakoj oznaci tačno onako kako sam ja rekao. Pa jbt život, postavim sliku i treba još i da perfektno jasnu sliku objašnjavam.respo wrote:ado-šampion wrote: ado vidis li sam na ovoj slici kako je
5W-30 ide od minus ispod 30 do 0 sljedeca je 10W-30 od -20 ide i jedino tu ide do tacno 30 ostalo nikakve veze sa tim broj u oznaci=temperatura ni priblizno
- respo
- Posts: 12675
- Joined: 15/08/2009 05:26
- Location: ->oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ<-
#91 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
a greske su i druga treca 4-ta i ostale oznake?
- karanana
- Posts: 47309
- Joined: 26/02/2004 00:00
#92 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
vidim da puno znate ali ste previse tehnicki sve ovo zapetljali.
sad vidim da postoje i te neke norme 502.00 i tako to.
da upitam jos jedno-dva laicka ali konkretna pitanja:
gdje mogu vidjeti koji su normativi prihvaceni od toyote i gdje na kanisteru ulja mogu vidjeti da to specificno ulje zaista ispunjava taj normativ od toyote?
moze li se i kada prebaciti sa 5w 40 na 10w 40?
neko je gore dao primjere koja viskoznost ide u zavisnosti od predjenih kilometara motora. jeli to neko generalno pravilo, kako auto i motor stara da se viskoznost moze povecati?
sad vidim da postoje i te neke norme 502.00 i tako to.
da upitam jos jedno-dva laicka ali konkretna pitanja:
gdje mogu vidjeti koji su normativi prihvaceni od toyote i gdje na kanisteru ulja mogu vidjeti da to specificno ulje zaista ispunjava taj normativ od toyote?
moze li se i kada prebaciti sa 5w 40 na 10w 40?
neko je gore dao primjere koja viskoznost ide u zavisnosti od predjenih kilometara motora. jeli to neko generalno pravilo, kako auto i motor stara da se viskoznost moze povecati?
- corolla02
- Posts: 10396
- Joined: 18/02/2009 22:12
- Location: Light travels faster than sound; that is why some people appear bright, until you hear them speak!
- Horoskop: Gemini
#93 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
drug, zivot je mnogo jednostavniji nego sto to izgleda na ovdje forumu. Vec je receno, slijedis svoju knjigu ili svoj cep sa motora i sta ti pise tamo onda to sipaj, recimo 5W-30. Vecina auta ne treba sinteticko ulje, kako nije turbo ili supercharged, ali ako hoces da ga imas iako ti knjiga kaze ne, mozes ga opet koristiti sve dok je gradijent OK.karanana wrote:vidim da puno znate ali ste previse tehnicki sve ovo zapetljali.
sad vidim da postoje i te neke norme 502.00 i tako to.
da upitam jos jedno-dva laicka ali konkretna pitanja:
gdje mogu vidjeti koji su normativi prihvaceni od toyote i gdje na kanisteru ulja mogu vidjeti da to specificno ulje zaista ispunjava taj normativ od toyote?
moze li se i kada prebaciti sa 5w 40 na 10w 40?
neko je gore dao primjere koja viskoznost ide u zavisnosti od predjenih kilometara motora. jeli to neko generalno pravilo, kako auto i motor stara da se viskoznost moze povecati?
kad kupujes ulje na flasici od pozadi postiji niz vozila koje odobravaju upotrebu ulja, ako pise Toyota ili bilo koji drugo ime i gradijent ti se slaze, onda ga mozes koristiti.
Nekad, nakon dosta predjenih milja recimo 120,000 km dobro dodje do upotrebe ulja sa visim vinskozitetom jer dodje do zamora materijala i veceg zazora na djelovima motora tj. motor se dijelom ishabao pa je dobro koristiti malo gusce ulje kao sa 5W da koristis 10W. Ovo nije obavezno ali mnogi sa vecim iskustvom oko auta ce ti ovo savjetovati.
i ono sto je najvaznije, gledaj da imas redovnu promjenu ulja tog i tog gradijenta pa bilo ono Castrol ili neko trece, to nije bitno.
-
- Posts: 47
- Joined: 10/01/2004 00:00
#94 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
A jel` iko od vas ikad probao Olma motorna ulja(slovenačka) i kakve su reakcije?
Vidio sam na Hifa benzinskoj pumpi. Bas su povoljna.
Vidio sam na Hifa benzinskoj pumpi. Bas su povoljna.
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#95 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Reci koje je auto pa cu ti dati odgovor!karanana wrote:vidim da puno znate ali ste previse tehnicki sve ovo zapetljali.
sad vidim da postoje i te neke norme 502.00 i tako to.
da upitam jos jedno-dva laicka ali konkretna pitanja:
gdje mogu vidjeti koji su normativi prihvaceni od toyote i gdje na kanisteru ulja mogu vidjeti da to specificno ulje zaista ispunjava taj normativ od toyote?
moze li se i kada prebaciti sa 5w 40 na 10w 40?
neko je gore dao primjere koja viskoznost ide u zavisnosti od predjenih kilometara motora. jeli to neko generalno pravilo, kako auto i motor stara da se viskoznost moze povecati?
Moze se prebaciti osim ako masina nije tehnoloski izuzetno komplikovana tipa: VW Pumpa Duse, BMW 3.0 Twin Turbo i sl.
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#96 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Najbolje je da koristis 10W40 polusinteticko ulje.bandit wrote:Moze li za Opel Vectru 1.7 TD - '96. godiste Optima Sint Turbo 15W-40 i(li) Valvoline Turbo 15W-50 ulje ...
Zbog toga sto ej kod nas uvijek pitanje sta dobijes u boci ja bi isao sa OMV 10W40 koje mozes kupiti na svakoj OMV pumpi. OMV sipaju i u VW servisima. Konkretno meni u auto Skodin servis ubacuje OMV 5W40 ljeti i 5W30 zimi.
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#97 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Toyota obicno ide po API specifikaciji, znaci SJ,Sl ili SM, ili kod diesela CG, CF, CF-4:karanana wrote:vidim da puno znate ali ste previse tehnicki sve ovo zapetljali.
sad vidim da postoje i te neke norme 502.00 i tako to.
da upitam jos jedno-dva laicka ali konkretna pitanja:
gdje mogu vidjeti koji su normativi prihvaceni od toyote i gdje na kanisteru ulja mogu vidjeti da to specificno ulje zaista ispunjava taj normativ od toyote?
moze li se i kada prebaciti sa 5w 40 na 10w 40?
neko je gore dao primjere koja viskoznost ide u zavisnosti od predjenih kilometara motora. jeli to neko generalno pravilo, kako auto i motor stara da se viskoznost moze povecati?
Oznake ces naci na pozadini:
-
- Posts: 14969
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
#98 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Jesam ja nekad prije 8-9god. Ako ces kupovati kupi polusinteticko 10W40, 15W40 OLMA ima izuzetno losu viskoznost zimi.Muderiz wrote:A jel` iko od vas ikad probao Olma motorna ulja(slovenačka) i kakve su reakcije?
Vidio sam na Hifa benzinskoj pumpi. Bas su povoljna.
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#99 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Kako bolan greške? Izvini na rječniku, al fakat me nerviraš. 10w-30 (-20 do +30), 10w-40 (-20 do +40+), 10w-50 (-20 do +40+ (+50)), 15w-40 (-15 do +40+), 20w-40 (-10 do +40+)... Šta je ovdje porešno u odnsou na ono što sam ja rekao i šta je pobogu toliko nejasno da se mora crtat?!respo wrote:a greske su i druga treca 4-ta i ostale oznake?
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#100 Re: Motorno ulje- kako izabrati - koju marku; vrstu
Ajde ti nama fino reci koje auto imaš (marka, model, motor, godište, kilometraža) pa da ti odgovorimo, ovako će se samo još više zakomplikovati...karanana wrote:vidim da puno znate ali ste previse tehnicki sve ovo zapetljali.
sad vidim da postoje i te neke norme 502.00 i tako to.
da upitam jos jedno-dva laicka ali konkretna pitanja:
gdje mogu vidjeti koji su normativi prihvaceni od toyote i gdje na kanisteru ulja mogu vidjeti da to specificno ulje zaista ispunjava taj normativ od toyote?
moze li se i kada prebaciti sa 5w 40 na 10w 40?
neko je gore dao primjere koja viskoznost ide u zavisnosti od predjenih kilometara motora. jeli to neko generalno pravilo, kako auto i motor stara da se viskoznost moze povecati?