KOGOD KADGOD wrote:Habib wrote:KOGOD KADGOD wrote:...
- sve grupe i sekte koje postoje u danasnjem muslimanskom svijetu su u okviru tradicionalizma zato se i kaze da su se podijelili samo radi raznih hadisa a ne radi Bozije Objave - osim onih koji su se oslobodili toga (tradicija - pogledaj ispravno znacenje) i ne slijede tradicije (u vjeri) osim Bozije "tradicije" i Njegove Objave a medju njima nema grupa i sekti (kao sto ih nije bilo ni u vrijeme Poslanika).
Dali je istina da medju ovom grupom koja se oslobodila slijedjenja tradicije nema raznih grupa, vec svi oni npr klanjaju namaz na potupno isti nacin (pocevsi od drzanja ruku na grudima ili pojasu pa nadalje)?
Iz toga onda pitanje - na osnovu cega su izabrali npr to jedinstveno drzanje ruku u namazu, na osnovu ajeta, ili neke tradicije (hadisa)?
Bas u tome i jeste stvar - kako god neko smatra da je ispravno staviti ruke i slicne "razlicitosti" - sve su prihvatljive i niko nikom ne namece svoj stav - jer ako je Bogu vaznija "khushu" (koncentracija) u namazu (vidi sura El-Ma'uun, pocinje sa "ere ejtelledzii"...) i detalji su u Quranu ("oni koji stoje i poklanjaju se i sedzdu [prostraciju] cine") a taj isti nacin molitve (tj. te tri pozicije i po tom redoslijedu) je nepromjenjen od doba Ibrahima ("a vasa je vjera vjera Ibrahimova").
Kada se svi slazemo u OSNOVNIM pozicijama (koje je Bog naveo) ili u vremenima namaza (takodje pomenuti u Qur'anu) - to da li neko spusti ruke kraj tijela, preklopi ih na prsima ili ispod stomaka ili na stomaku -
ne smije postati uzrok razdvajanja .
Vjernik STOJI mirno na namazu i uci ono sto nam je Bog objavio kao KLJUC (el-fatiha , fath=kljuc, otvaranje) pa se POKLONI i slavi Boga (kako je On naveo "slava Bogu Gospodaru Mocnom" (subhane rabbijel azim) i POROSTRACUJU cini i slavi Boga kako nam je dao rijeci (subhane rabbijel e'ala) - a u svakoj religiji, od budista do muslimana prostracijom se smatra spustanje cela na zemlju, pred (za vjernike u Njega - Bogom i nicem/nikom drugim) a za odilopoklonike kome se vec "klanjaju" - i sta se moze "prigovoriti" onom koji obavlja ono sto je Bog odredio i kada je odredio?
(za one sto se bune da ne dajem brojeve ajeta: - da cesce proucavate Qur'an (i prevod i aoriginal), ne bi vam zvucalo nepoznato)
Znaci nije MORANJE da se klanja na potpuno isti nacin i nema drugog osnova koji je "jedinstven" osim Objave koja je poslata Muhammedu (i to je bila SVRHA njegovog poslanstva) a to ne moze postati uzrok grupacija i podjele. Tako je i sa ostalim ibadetom (bogosluzenjem).
Primjer: ako ti stanes u namazu kraj nekoga, on nece (ako je ispravan vjernik koji se pridrzava Bozije Objave) obracati paznju na to kako ti stojis jer bi to pokvarilo njegov khushu (koncentraciju) ili kako se poklonis i sedzdu ucinis (kakav god da je razlog zasto bas tako radis da li sto si procitao hadis li sto ti je tako najlakse da se skoncenrtises).
Ili, ako si ti obukao neko odijelo kakvo god - niko nece obracati paznju na to i da li si se obrijao ili nisi (opet, kakav god da je tvoj razlog) - jer bi time odmah prekrsili Bozije pravilo o "ogovaranju" drugih (a sto je nazalost tako "normalno" a sto je Bog poistovjetio sa "jedenjem tijelesnih ostataka svojeg mrtvog brata", ...(fuj...).
Koliko se ljudi pridrzava ovog detalja (sto je bas detaljno obrazlozenje za koje nam nije potrebno nikakvo dodatno)?
Zar ne bi bilo lijepo biti medju bracom i sestrama po vjeri i znati da te niko ne "promjerava" trazeci ti "mahanu" (kako je to bio slucaj sa vjernicima za Poslanikova zivota)?
Zato cu ja, npr., odgovoriti tebi i reci sta mislim a ne tamo preko PM ogovarati da si 'vaki i 'naki s nekim trecim. Ako te zelim bolje bolje shvatiti, a neko drugi je procitao vise tvojih postova, mogu upitati kako neko vidi tvoj stav opsirnije gledano, da bih mogla da budem "fer" i pokusam te shvatiti na nacin na koji ti to ocekujes. Ali da o tebi "tracam" ili da se s nekim "udruzim" protiv nekog tvog stava i slicno - pa Bog sve vidi i sve zna, i On je dovoljan Svjedok.
Ako se ne grupisemo i ne razdvajamo oko najvaznijih vjerskih obreda - kako bi se onda mogli grupisati oko toga ko sta oblaci, koliko daleko treba putnik da ode da bi se smatrao "putnikom", u koju "klasu" spada neki grijeh (sta je grijeh Bog je jasno rekao, a ljudi imaju dovoljno shvatanja sociologije i psihologije da dodju do zakljucaka sta je negativno a sta pozitivno za pojedinca kao i za zajednicu), i da li nosi bradu (molim te fino, i to je klasifikovano kao "grijeh" tj. brijanje - "mekruh", Boze sacuvaj), i slicno?
Nema se sta podjeljivati kada svako ima pravo da se nosi kako mu odgovara (dokle god je, kako Bog kaze u Objavi "a najbolja odjeca je taqwa (bogobojaznost), ili "neka vjernice produze svoju odjecu i zagrnu prsa svoja") - sta je tu nejasno? Kada smo medju ljudima da ne nosimo kratku odjecu i da ne otkrivamo, toliko moderni, tzv. "dekolte".
A kakve boje, kojeg kroja (svako vrijeme ima svoje oblacenje, narocito sa izumom novih materijala, u vrucim krajevima oba spola pokrivaju glave da bi se zastitili od sunca i ocuvali kozu od stetnih zraka) - ako Bog to nije detaljisao znaci da ne trebamo ni mi, - kako god hoce da li suknju ili pantalone ili haljinu - ako nije kratka (a kratko je isto relativan pojam u skladu sa vremenom) sta se imamo dijeliti na "one koje nose do listova" i"one oje nose do clanaka"?
Ako je osoba prijazna, postena, korisna po zajednicu, ne ogovara druge itd. - to je cini "dobrim drustvom" ili obratno.
Da "odijelo cini covjeka" je stara izreka, kojom se misli da ako se siromah ili neko inace "opustena" ponasanja, obuce u elegantno odijelo - izgleda kao bogatas ili "gospodin" - sto ce mu dati da potsvjesno i pocne da se ponasa kao "gospodin".
Zato mnogi daju veliku vaznost "islamskom" (citaj "arapsko" tradicionalno odijelo - koje oni ne nose izvan Arabije samo sto to malo ko primjeti) oblacenju jer se onda osjeca "muslimanskije" pa se pocne i ponasati u skladu sa tim.
Ko ima principe i iskrenost, kada zeli da poboljsa svoje ponasanje ili svoju bogobojaznost - njemu nije potrebno da ga drugi prvo neophodno "vide" kao takvog da bi postao takav - on se pozabavi unutarnjim "ciscenjem" i
ihsanom (osjecajem da nas Bog vidi iako mi Njega ne vidimo fizickim ocima).
Kako se moze "razdijeliti" na grupe koje "ovako" ili "onako" klanjaju kada je prihvatljiv svaki nacin koji se drzi OSNOVA Bogom-objavljenih, jer ako On nije specificno rekao da se "mora" stati sa nogama rasirenim ili skupljenim - ko smo mi da namecemo to, makar se pozivali na bilo koji autoritet pored Bozijeg?
Ne moze doci do RAZDORA i PODJELE kada se drzimo Bozije Objave a ne smatramo "ispravnim" ili "neispravnim" kako neko sjedi (da li se naslonio kad jede ili ne, da li sjedi na stolici ili na podu ili ako god mu odgovara), da li jede rukom sa tri prsta ili priborom za jelo, i mali milion sitnica koje
zaista cine razdor medju vjernicima - ako te pojedinacne izbore ne smatramo "vjerskim razlikama".
Makar samo POMISLILI da je onaj neko "u krivu" sto tako sjedi / jede / hoda - vec se u srcu stvorio osjecaj odbojnosti - a to je pocetak odvajanja / razdvajanja.
Narocito je problem kada se ne radi o tako sitnim stvarima, nego o krupnim, kao sto je kamenovanje ljudi koje nije Bog odredio (ni za sta). O ljudskom zivotu se radi i ako Bog nije odredio takvu kaznu ko moze biti veci autoritet od Njega?
Ili odsijecanje ruke (kada On kaze "posijecite",
ovo smo vec objasnili - isti termin se koristi kod kradje kao i kod price o Jusufu i zenama koje su "posjekle" ruke svoje kada su ga vidjele), ima drugih primjera - ali da ne bude da "razvlacim"...
Ovo su velike stvari i veliki zulum (nasilje) koje Bog nije niti naredio niti odobrio (u kontekstu u kojem se to cini tj. kao dio "vjerskog zakona - serijata" i "vjerskih pravila i prava tj. fiqh-a"
Bilo kako da ruke stavi, (sto bi sad neko ubacio "da stavi ruke na straznjicu?")-
naravno da vjernik nece da se "glupira" i da stoji na nepristojan nacin, zna se kako se stoji pred autoritetom - SKRUSENO i mirno (cak i dijete instinktivno tako stane kada mu se roditelj obraca ili neko stariji), vjernik se Bogu obraca i sa Njim "kontaktira" (sto je pravo znacenje "salaat"= "kontakt molitva") i treba ga se pustiti na miru i pozabaviti se sa svojim "razgovorom" i "kontaktom".
Kada smo na namazu - mi se Bogu obracamo, a kada citamo / proucavamo Boziju Objavu - On se nama obraca...
vjera i pokorenje Bogu je jednostavna u fizickom smislu samo je pojedinacni odnos izmedju vjernika i Gospodara kompleksan i taj odnos samo Bog poznaje u potpunom smislu i zato je vjernik "smiren" tj. "zadovoljan" svojim Gospodarem, jer je svjestan da Njemu ne mora nista "objasnjavati" niti Mu moze ikakve "izgovore" davati (ne moze se Bogu lagati, cak se i sebi moze lagati - ali Njemu
ne) kao sto to moze ljudima (a ne mora)...
Kao sto rekoh, ova tema hadisa je pomenuta, otvorena, donekle argumentirana - i
dalje je na svakome osobno da li zeli da sazna sta je ono sto Bog od nas ocekuje i sto On smatra vaznim, ili ne zeli da to sazna jer mu je dovoljno to sto mu je receno, sta Bog smatra vaznim, od strane drugih.
Ako neko zaista zeli da shvati sustinu jedinstvenosti svih vjernika - ima DOVA (trazenje od Boga) kao prvi korak tj. da molimo i trazimo ono sto je najbolje, da molimo za el-furqaan (sposobnost razlucivanja istine od neistine), ima informacija na raspolaganju, pa svojim putem pronadje ono sto zeli da shvati.
Boziji Mir, Milost i Blagoslov svima.
Dakle, sve ono sto si ucio da je "farz" tj. obavezno je zasnovano a ajetima Qur'ana.
Farz je
ABDEST (WUDU)
O you who believe, in preparation for the Contact Prayer, you shall
(1) wash your faces,
(2) wash your arms to the elbows,
(3) wipe your heads with wet hands, and
(4) wash your feet to the ankles. [
Quran 5:6]
Nijjet. na bilo kom jeziku
Svi ISTO na originalnom jeziku Objave
klanjamo. Dove (molitve) se mogu na bilo kom jeziku)
"Oni koji stoje" nam je objasnjeno
Tekbir (a Bog nam je dao rijeci)"Bog je Najveci" (Allahu ekber)
"Kljuc" i "otvaranje" (Fatiha- "fatah= otvoriti, "mftah"=otkljucati,)) nam je data.
"koji se poklanjaju" (ruku) i Bog nam je dao rijeci za one "koji Boga slave" rijeci "slava Bogu Gospodaru Velikom" (subhane rabbijel azim)
i "koji prostraciju vrse" (sedzdu) i Boga slave "Gosodara Uzvisenog" (subhane rabbijel 'ala)
Od Ibrahima do Muhammeda (Bog ih blagoslovio i sve Poslanike) je
salaat (iz korijena "silah"="kontakt" molitva) ostala ista - zato se u prijethodnim Kitabima (knjigama) tj. Objavama, takodje pominje onako kako je odredjeno Ibrahimu pa nadalje. Kako god se oslanjamo na predaje iz doba prijasnjih Poslanika, tako se mozemo osloniti i na predaje od vremena Muhammeda, iako se vec prije znalo kako se klanja. Arapi su i prije Muhammeda (Bog ga blagoslovio i sve Poslanike) klanjali tri puta dnevno, po tradiciji ostaloj od kako je Ibrahim izgradio Ka'bu, s tim sto se nisu klanjali SAMO Bogu, to je vec navedeno ranije, a sto je u Qur'anu ispravljeno na pet.
Kijam (stajanje)
ruku (poklon)
2 x sedzda (prostracija)
= 1 reka'ah, kod nas "rekat"(iako je to mnozina) tj. jedan "ciklus" ili "jedinica"
Zna se sta je farz (obavezno) zato sto je Bog toliko odredio
2
4
4
3
4
i vremena u danu su nam objasnjena, ajeti navedeni.
Zavrasavamo selamom (mir s vama) koji je uvijek bio "pozdrav" vjernika i svih Poslanika, a Bog nas je i o andjelima (melekima) koji su uz nas obavijestio.
(1) The Dawn Prayer is mentioned by name in
24:58. Before sunrise. FEDZR
(2) The Noon Prayer is specified in
17:78. When the sun declines. ZUHR
(3) The Afternoon Prayer is in
2:238. Midway between noon & sunset. 'ASR
(4) The Sunset Prayer is mentioned in
11:114. Immediately after sunset. MAGHRIB
(5) The Night Prayer is in
11:114, and is mentioned by name in
24:58. 'ISHA
Bog je nama i onima prije nas, dao ovaj broj namaza i rekata da bismo imali RAVNOTEZU izmedju duhovnog i svakodnevnog zivota. Vise nego to remeti ravnotezu kao i ne klanjanje sto remeti ravnotezu dana i zivota.
Koliko ljudi "zbrza" namaze i obavezne i dodate kao "sunnet" da bi stigli na posao itd.
bolje je lijepo i sa koncentracijom klanjati koliko je Bog odredio nego zbrzati sve bez duhovne koristi...
Bog nam je vjeru ucinio lahkom, i hvala Mu. A sto je LJUDI otezavaju, komplikuju , i od nje druge odbijaju, On time nije zadovoljan.
Salat Is Not Just A Prayer
The Salat can best be described as the contact prayer (the root word sila means to make contact). Strictly speaking, it is not the same concept of prayer that people in the West understand when they say, Oh, we pray to God all the time, usually upon learning that Muslims pray five times a day. This is supplication, the act of asking God for whatever needs one has at the moment. Indeed, people who believe in the Creator, including Muslims, do this all the time. But Salat is a daily ritual of making regular contact with God, facing a certain direction, using an ancient formula which begins with washing to purify oneself, and includes the specific acts of bowing, kneeling and prostration to symbolize total submission to Him.
Biblical Perspective: Washing
Both the Old and the New Testaments mention many specific aspects of the contact prayer. For example, the act of washing to purify oneself before facing God in prayer is mentioned in Exodus 30:17-21, 40:30-32, Psalm 26:6 and James 4:8, among others. (Moses, Aaron and his sons) washed their hands and feet whenever they entered the Tent of Meeting or approaching the altar, as the Lord commanded Moses... (Exodus 40:32)
The New Testament mentions Jesus' symbolic washing of his disciples' feet, whereupon Peter objected and said he wanted Jesus to wash `not just his feet, but his hands and his head as well.' Jesus answered that a person who has had a bath needs only to wash his feet; his whole body is clean (John 13:9-10), which brings to mind the Quranic rule on washing. Baptism with water, another practice in Christianity (see for example 1 Peter 3:21) may have something in common with this ancient Jewish practice. The practice of wiping the hands and face with water as one enters a Catholic church today is also worth mentioning.
Posture Of Humility In Prayers
References to kneeling and prostration to express one's humbleness before the Almighty abound in the Bible, practiced by such notables as Abraham, Moses and Aaron, Joshua, Elijah, Solomon and Jesus (Genesis 17:3, Numbers 20:6, Joshua 5:14, 1 Kings 18:42, 1 Kings 8:54, Matthew 26:36-39, Acts 20:30).
Moses and Aaron fell facedown at the Tent of Meeting... (Numbers 20:6)
(The people) fell prostrate and cried, The Lord, He is God! The Lord, He is God! ....Elijah bent down to the ground and put his face between his knees... (1 Kings 18:39,42)
(Jesus) fell with his face to the ground and prayed, My Father, ...(Matthew 26:39)
Prostration in prayer is still practiced by some members of the Russian Orthodox Church, and some Catholics still maintain kneeling in prayer. In contrast, Baptists and other Christian denominations have abandoned kneeling, and the Jewish liturgy has eliminated it altogether. The only exception perhaps is the Samaritan Jew, whose prayer is similar to the Muslim's Salat, but for the language.
Regular Prayer Time And The Qiblah
The concepts of regular daily prayer times and the direction (Qiblah) faced during prayer still exist in the Bible as well. Acts 10:2 mentions a God-fearing person by the name of Cornelius at the time of Jesus, who prays regularly. In Acts 10:30 he is described performing his usual afternoon prayer. The afternoon prayer, as well as the noon prayer, also are described elsewhere:
One day Peter and John (two of Jesus' apostles) were going up to the temple at the time of prayer at three in the afternoon (Acts 3:1).
About noon the following day as they are approaching the city, Peter went up on the roof to pray (Acts 10:9)
The Old Testament, which is derived from the Jewish Bible, also mentions several interesting facts about Salat. In his prayer of dedication of the Temple that he built for God in Jerusalem (see 1 Kings 8:22-53), Solomon stated several times that servants of God, the people of Israel and foreigners, pray toward the city He has chosen (i.e. Jerusalem) and the temple he has built there for God's Name; thus the concept of Qiblah.
In Daniel 6:10 we read about Daniel, one of the Jewish prophets during the time of exile in Babylon, who used to pray three times a day, facing the direction of Jerusalem. In so doing, he was following the examples of Solomon and his father David. The Psalms give a clear example of the three daily prayer times practiced by David:
Listen to my prayer, O God....... As for me, I call upon God, and the Lord saves me. Evening, morning and noon, I cry out in distress and He hears my voice... (Psalms 55:1,16-17)
The above list of Biblical verses is certainly not exhaustive, yet it is astonishingly clear that the act of Salat still exists both in the Jewish and the Christian scriptures. From this perspective, it is hard to imagine people from Judeo-Christian backgrounds who do not view the Muslim's practice of Salat as their own heritage that has been `lost' over time.
A final note on this subject: In her book Muhammad, A Biography of the Prophet, Harper, 1992, pp. 148 and 163, Armstrong mentioned - without quoting sources - that the
Arabs during the time of Muhammad also practiced three daily Salat prayers similar to the Jews, i.e. morning, noon and evening. In Quran 11:114, three Salat prayers are described at both ends of the day, and at night. However, the Quran also lists all five daily prayer times, from dawn, noon, afternoon, sunset/evening to the night, see 24:58, 17:78, 2:238.
In addition, the Friday congregational prayer is decreed in 62:9 in place of the Sabbath observance of the previous communities.
Ja nisam "obavezna" da nekome "opravdavam" misljenje za koje smatram da je ispravno i s kojim se slazem.
Ipak, jer shvatam da se svako, kao i ja, boji da ne ucini nesto sto nije ispravno, pokusam objasniti koliko mogu, da je najbolje SLOZITI SE oko onoga sto nam je od Boga objavljeno, a ako neko hoce vise - to je njegovo pravo dokle god ne namece drugima kao da je Bog to odredio.
Mogu i ja da kazem da "lazu" oni koji pripisuju kojestaPoslaniku a sto on nije radio ili drugima preporucivao, i da za to nemaju jasne dokaze - jer svi znamo da je toliko prica i pripovjedanja da se ne moze sa sigurnoscu odrediti koje su istinite a koje nisu. Ali ja nisam, hvala Bogu, od takvih kao oni koje druge nazivaju "lascima".
Ovo je stav sa kojim se slazem, koji je ujedinio ogroman broj vjernika svih sekti i mezheba, koji ne namecu nikome nesto sto nije sigurno a mogu da slijede sta misle da je za njih najbolje. To je dokaz da se mogu ujediniti, i takav ummet je najljepsi i najblizi ujedinjenoj zajednici kakva je bila iz pocetka.
Kome se ne svidja - ne ka prodje dalje.
Ne "nerviraju" se ovoliko kada im ateisti kazu da "lazu" i da "boga nema", da su "sami izmislili boga" i slicno - koliko se "nerviraju" da neko vjeruje u JEDAN ummet bez raspodjela i svadja oko gluposti. I sbe nazivaju "vjernicima"?
Sacuvaj nas Boze takvih "vjernika" i "pokorenika" koji se pokoravaju ljudima a ne Bogu...
Hvala Bogu, Gospodaru svih univerzuma (svjetova) sto nam je dao JASNU Objavu i dao izbor da je prihvatimo ili, kao neki cine - odbijaju. Svako je odgovoran za sebe i svoje rijeci i djela.