Page 1 of 660

#1 Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 09:28
by deda_jr
Znam da postoje dvije teme Izgradnja saobraćajnica u KS i Gras all about gdje se mogu pročitati vijesti vezane za rekonstrukciju pruge, ali volio bih da imamo jedno mjesto gdje možemo pronaći sve informacije. Pa evo otvorio bih temu... Ukoliko moderacija smatra da je pored dvije postojeće nepotrebno, brišemo..

#2 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 09:32
by Truba
Rekonstrukcija tramvajske pruge podijeljena je u 6 faza:

1 faza: Ilidža-Nedžarići 90 dana
2 faza: Nedžarići-Remiza 280 dana
3 faza: Remiza-Čengić Vila
4 faza: Čengić Vila-Marijin Dvor
5 faza: Marijin Dvor- Željeznička stanica
6 faza: okretaljka Skenderija

Otvorenje nove pruge 2023 Juli, a dolazak novih tramvaja 3 kvartal 2023

mada je meni ovo nejasno... je li gotova prva etapa za 90 dana
ili će se paralelno raditi prva i druga etapa i trajat će 240 dana ukupno
nema logike prva etapa bez druge ništa ne znači što je gotova

#3 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 09:35
by Tesla Edison
Black swan wrote: 15/09/2021 09:32 Rekonstrukcija tramvajske pruge podijeljena je u 6 faza:

1 faza: Ilidža-Nedžarići 90 dana
2 faza: Nedžarići-Remiza 280 dana
3 faza: Remiza-Čengić Vila
4 faza: Čengić Vila-Marijin Dvor
5 faza: Marijin Dvor- Željeznička stanica
6 faza: okretaljka Skenderija

Otvorenje nove pruge 2023 Juli, a dolazak novih tramvaja 3 kvartal 2023

mada je meni ovo nejasno... je li gotova prva etapa za 90 dana
ili će se paralelno raditi prva i druga etapa i trajat će 240 dana ukupno
nema logike prva etapa bez druge ništa ne znači što je gotova
Helikopterom prebace 4 tramvaja na završenu prugu i nek idu naprijed nazad :D

#4 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 09:38
by Truba
ja se sjećam 1995. išli su u rikverc
dobro je to vrijeme bilo
:D

#5 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 09:39
by lajkujMe
Nesto mi je puno ta 2 faza traje,
Realno nije puno duza od Ilidza Nedzarici.
Ali bas dugo ce da traje 2 godine skoro
Ali nije da se zalim ovo je kapitalni projekat i mora se sprovesti


Zna li iko kakonce izgledati finalni izgleda pruge?
Sta ce biti tu?
Sljunak? Trava? Beton?

#6 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 09:41
by dulekrele
Tesla Edison wrote: 15/09/2021 09:35
Black swan wrote: 15/09/2021 09:32 Rekonstrukcija tramvajske pruge podijeljena je u 6 faza:

1 faza: Ilidža-Nedžarići 90 dana
2 faza: Nedžarići-Remiza 280 dana
3 faza: Remiza-Čengić Vila
4 faza: Čengić Vila-Marijin Dvor
5 faza: Marijin Dvor- Željeznička stanica
6 faza: okretaljka Skenderija

Otvorenje nove pruge 2023 Juli, a dolazak novih tramvaja 3 kvartal 2023

mada je meni ovo nejasno... je li gotova prva etapa za 90 dana
ili će se paralelno raditi prva i druga etapa i trajat će 240 dana ukupno
nema logike prva etapa bez druge ništa ne znači što je gotova
Helikopterom prebace 4 tramvaja na završenu prugu i nek idu naprijed nazad :D
Ne da Baja helikopter :D

#7 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 10:08
by Tesla Edison
lajkujMe wrote: 15/09/2021 09:39 Nesto mi je puno ta 2 faza traje,
Realno nije puno duza od Ilidza Nedzarici.
Ali bas dugo ce da traje 2 godine skoro
Ali nije da se zalim ovo je kapitalni projekat i mora se sprovesti


Zna li iko kakonce izgledati finalni izgleda pruge?
Sta ce biti tu?
Sljunak? Trava? Beton?
Beton pa trava. Ali će se uraditi nivelacija betona, tako da se može skinuti sloj trave i asfaltirati kako bi se mogla osposobiti rotirajuća traka u budućnosti.

Ja bih tu stavio umjetnu travu. Lakše državanja, posebno kad papak autom uleti na prugu.

Ovako nekako je do sada izgledala:

Image

A ovako će izgledati:

Image
Image
Image
Image
Image

#8 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 10:08
by Tesla Edison
dulekrele wrote: 15/09/2021 09:41
Tesla Edison wrote: 15/09/2021 09:35

Helikopterom prebace 4 tramvaja na završenu prugu i nek idu naprijed nazad :D
Ne da Baja helikopter :D
E jebiga onda :D Nek busevima zamjene osovine i na prugu :D

#9 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 11:16
by Truba
kako trava može rasti ako ulje curi :D

#10 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 11:52
by druzeljubiva
nece biti trava nego tucanik
bice kao sto je ona S-krivina sto se radila prosle godine, onaj dio u zelenom pojasu

#11 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 13:04
by Koshpa
Da su pametni, da betoniraju taj dio gdje je trava i omoguce saobracaj za hitnu,policiju i vatrogasce u vrijeme najvece spice.

#12 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 13:17
by Truba
koliko sam vidio skoro su do kružnog došli sa skidanjem šina
očito rade na neku normu bez srkleta

#13 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 13:22
by mousstapha
Pratim :)

Jel ima negdje pregled koje su stanice planirane rekonstruisati?

#14 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 13:48
by Jimmy McNulty
Da se upišem na temu.

Inače sam pružni radnik tj radnik na održavanju kolosijeka pa mi je zanimljivo pratiti sve ovo. Par mojih kolega iz druge firme je trenutno na rekonstrukciji u Sarajevu.

#15 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 14:25
by teskeredzic_22
Koshpa wrote: 15/09/2021 13:04 Da su pametni, da betoniraju taj dio gdje je trava i omoguce saobracaj za hitnu,policiju i vatrogasce u vrijeme najvece spice.
Ma ja , kakva trava - samo vozila .
Poslije policije , hitne i vatrogasaca slijede džipovi , kabrioleti , lijeva ruka na prozoru , lagano ba....
Šta ima veze , svakako niko ne prolazi...

#16 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 14:52
by perfect_guy
lajkujMe wrote: 15/09/2021 09:39 Nesto mi je puno ta 2 faza traje,
Realno nije puno duza od Ilidza Nedzarici.
ne znam je li i okretaljka u sklopu ovoga, i da li možda to traži vremena

#17 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 14:53
by Truba
Ima nacrtano u nedzaricima pokusat cu uslikati

#18 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 14:59
by maxell_sarajevo
"Prva dionica, čija obnova počinje 26. augusta bit će Ilidža-Nedžarići, obzirom na činjenicu da se taj dio tramvajske pruge nalazi u najkritičnijem stanju. Devedeset dana nakon početka radova na ovoj dionici, radovi će početi i na dionici Nedžarići-Remiza. Obnova pruge, shodno ugovoru, na relaciji Ilidža-Remiza će biti završena za 240 dana.”

#19 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 15:00
by Tesla Edison
Jimmy McNulty wrote: 15/09/2021 13:48 Da se upišem na temu.

Inače sam pružni radnik tj radnik na održavanju kolosijeka pa mi je zanimljivo pratiti sve ovo. Par mojih kolega iz druge firme je trenutno na rekonstrukciji u Sarajevu.
E onda imam pitanje :D

Može li tramvaj ići željezničkom prugom kada su šine u pitanju? Nevezano za napon mreže, to je drugo.

Raspon je isti ali su skretnice drugačije za tramvaje u odnosu na željezničke. Konkretno me zanima, da li tramvaj, najobičniji češki, može preći preko željezničke skretnice bez iskakanja? :)

#20 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 15:33
by Jimmy McNulty
Tesla Edison wrote: 15/09/2021 15:00
Jimmy McNulty wrote: 15/09/2021 13:48 Da se upišem na temu.

Inače sam pružni radnik tj radnik na održavanju kolosijeka pa mi je zanimljivo pratiti sve ovo. Par mojih kolega iz druge firme je trenutno na rekonstrukciji u Sarajevu.
E onda imam pitanje :D

Može li tramvaj ići željezničkom prugom kada su šine u pitanju? Nevezano za napon mreže, to je drugo.

Raspon je isti ali su skretnice drugačije za tramvaje u odnosu na željezničke. Konkretno me zanima, da li tramvaj, najobičniji češki, može preći preko željezničke skretnice bez iskakanja? :)
Mogao bi ali samo pod uslovom da je širina kolosijeka ista. Na željezničkoj pruzi širina je 1435mm, a recimo na tramvajskoj u Zagrebu je 1000mm. Ne znam kolika je u Sarajevu.

Sad sam baš malo gledao slike i upoređivao tramvajsku prugu u Sarajevu sa ovom gdje ja radim na održavanju, siguran sam da bi mogao bez ikakvih problema proći. Mi imamo različitih mašina koje se kreću prugom, od dizel mašina, traktora, lokotraktora, drezina, bagera itd. Stvarno ne vidim razlog da i tramvaj ne proćeramo preko skretnice.

#21 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 15:36
by DonieBrasco
Sunce ti poljubim do 2023. nece zavrsiti a jos dopremiti nove tramvaje. :-)

#22 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 15:45
by Truba
maxell_sarajevo wrote: 15/09/2021 14:59 "Prva dionica, čija obnova počinje 26. augusta bit će Ilidža-Nedžarići, obzirom na činjenicu da se taj dio tramvajske pruge nalazi u najkritičnijem stanju. Devedeset dana nakon početka radova na ovoj dionici, radovi će početi i na dionici Nedžarići-Remiza. Obnova pruge, shodno ugovoru, na relaciji Ilidža-Remiza će biti završena za 240 dana.”
uh sad je jasnije

#23 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 15:49
by Tesla Edison
Jimmy McNulty wrote: 15/09/2021 15:33
Tesla Edison wrote: 15/09/2021 15:00

E onda imam pitanje :D

Može li tramvaj ići željezničkom prugom kada su šine u pitanju? Nevezano za napon mreže, to je drugo.

Raspon je isti ali su skretnice drugačije za tramvaje u odnosu na željezničke. Konkretno me zanima, da li tramvaj, najobičniji češki, može preći preko željezničke skretnice bez iskakanja? :)
Mogao bi ali samo pod uslovom da je širina kolosijeka ista. Na željezničkoj pruzi širina je 1435mm, a recimo na tramvajskoj u Zagrebu je 1000mm. Ne znam kolika je u Sarajevu.

Sad sam baš malo gledao slike i upoređivao tramvajsku prugu u Sarajevu sa ovom gdje ja radim na održavanju, siguran sam da bi mogao bez ikakvih problema proći. Mi imamo različitih mašina koje se kreću prugom, od dizel mašina, traktora, lokotraktora, drezina, bagera itd. Stvarno ne vidim razlog da i tramvaj ne proćeramo preko skretnice.
U Sarajevu je 1435mm :)

Razlog zbog kojeg pitam je ovaj:

Tramvajska skretnica 1435:

Image


Željeznička skretnica 1435:

Image

Poseban akcenat na ovaj dio:

Image

jer je kod tramvajske skretnice taj dio ovakav:

Image

:D :D :D

#24 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 15:53
by Jimmy McNulty
Mislim da može ali neću ništa sa sigurnošću tvrditi. :-D sve dok jezičak dobro priljubi šinu i dok je rastojanje 1435 ne bi trebalo bit problema. Doduše sad se vodim i onom, ako može voz po tramvajskoj može i obrnuto :) meščini da u Rijeci HŽ Cargo zna proćerat svoje mašine tramvajskom prugom.

#25 Re: Rekonstrukcija tramvajske pruge

Posted: 15/09/2021 17:39
by Hajvan
kad vec pominjete razne dimenzije kolosijeka, postoji i:

Bosnian-gauge railways

a zbog razlicitih napona u sistemima, nisam siguran da Tramvaji mogu po zeljeznickim kolosjecima...