-Chesterfield- wrote: ↑26/09/2021 08:40
¤ jelena ¤ wrote: ↑25/09/2021 23:13
Želje roditelja kažu:
bosanski jezik i književnost ili
hrvatski jezik i književnost ili
srpski jezik i književnost.
Ustav isključivo te želje aminuje i tačka.
Sve ostalo nije u skladu sa ustavopravnim sistemom jezičke zajednice koju zovemo BiH, dakle, protivno Ustavu BiH,
svidjelo se to nama/nekima ili ne.
Ne zvuči loše da se predmet zove jezik i književnost.
A u svjedodžbe upisivati onaj jezik za koji se odluče djeca/roditelji.
Bitno je da se ukinu dvije škole pod jednim krovom i ovaj problem što u manjem entitetu ne žele da upišu bosanski nego bošnjački jezik.
To su samo igre riječi sa kojima niko ništa ne gubi, a svi su na dobitku.
Djeca su tokom cijelog osnovnog i srednjeg obratovanja (izuzev 4. godine srednje škole) maloljetna i o izboru maternjeg jezika i vjeronauke/vjeronauka odlučuju isključivo roditelji.
Nije to samo igra riječima, daleeeko od toga.
Kad je jezik u pitanju, to su tri jezičke norme i tri različita nastavna plana i programa u segmentu gramatike, istorije/historije/povijesti jezika i u oblasti književnosti, pogotovo....U ovom segmentu razlike su nepremostive i imamo toliko "neuralgičnih tačaka" jer maternji/materinski jezik, kao školski predmet, nije samo puko sredstvo komunikacije i skup nekakavih pravila, nego i "akumulator" kulturnog razvoja i naslijeđa naroda, govornika tog jezika, kroz vijekove.
To se stalno i uporno zanemaruje, a ta funkcija jezika nama u BiH stvara najviše problema jer imamo bogatu kulturu koju ne poznajemo dovoljno. Mi znamo da nam je kultura bogata i znamo se time pohvaliti pred drugima, ali mi našu kulturu ne znamo dovoljno da bismo mogli cijeniti dovoljno ni sebe kao pojedince u okviru kolektiva kojem pripadamo, niti možemo prepoznati i cijeniti dovoljno značaj svog kulturnog naslijeđa koji predstavlja nužni preduslov da bismo mogli cijeniti i poštovati druge.
Zato i jesmo lake mete i žrtve ideološko-političke manipulacije i demagogije zasnovane na tom ogromnom bogatstvu koje nam je svima dato da se u skladu s tim naslijeđem razvijamo i kao pojedinci i kao sociološke grupe sa svim svojim karakteristikama i specifičnostima.
Kad je riječ o vjeronauci/vjeronauku, mislim da to i ne treba objašnjavati....tri religije, tri knjige, tri različita tumačenja svijeta kroz prizmu jedne kompleksne, umne/duhovne djelatnost koja se uči od prve trijade osnovne škole pa sve do srednje....i u srednjoj.
To je nemoguće staviti pod istu kapu preko noći, a pritom poštovari elementarna ljudska prava u BiH - danas.
Zato opet kažem, daleeeko je to od puke igre riječima i ispunjavanja nekakve formalnosti u školskoj dokumentaciji.
Problem "dvije škole pod istim krovom" je jeziv jer su djeca, različite etničke pripadnosti fizički odvojena dvjema smjenama i ogradama u toku cijelog radnog dana. Ograda u školskom dvorištu može biti otklonjena, ali ostaje podijeljenost po smjenama na etničkoj osnovi i ostaje činjenica da djeca različite etničke pripadnosti ne sjede u istim učionicama za vrijeme tih nekoliko sati koliko im traje nastava. A i to je volja roditelja čim se ne bune.
I da se vratimo ovom liku iz naslova teme, a u kontekstu svega ovoga što sam napisala.....
tom čovjeku bi neuporedivo pametnije bilo da svoju turneju preusmjeri ka školskim objektima na teritoriji BiH. Da vidi malo kako, prije svega, izgledaju škole u kojima nam se obrazuju djeca - i to na teritoriji cijele BiH. Podjednako! Da vidi na šta liče ti objekti u nekim sredinama...i u kojem vijeku se stalo samo kad je izgled škole i organizacija nastave u pitanju....Ja mu garantujem da neće više imati vremena, do kraja mandata pa makar bio i doživotni, da putuje po bijelom svijetu bude li se samo tim problemom pozabavio u ovoj zemlji.