Page 23 of 142

#551 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 15/05/2021 21:08
by Edin H.
skafiskafsnjak wrote: 05/03/2021 11:29 Majku im, sto Minken - Rajvosa ne vracaju :D
Puna podrška bojkotu letova preko Frankfurta :izet:

#552 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 15/05/2021 22:08
by drndalo
Tesla Edison wrote: 15/05/2021 21:04 B747 ponovno na SJJ :bih: :bih: :bih:
Ma jok lazu te, ne moze 747 ni bilo koji drugi sirokotrupac sletjeti na SJJ... Kako neki analiticari rekose ranije...

Image

#553 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 15/05/2021 23:02
by Koshpa
Image
747-400

Image

787-900

#554 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 15/05/2021 23:05
by Nanox7
Koshpa wrote: 15/05/2021 23:02 Image
747-400

Image

787-900
Maloprije sletio jos jedan avion Boeing 777 iz Zagreba.

#555 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 16/05/2021 01:40
by Koshpa
Image

#556 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 16/05/2021 15:48
by drndalo
Rotacija OS BiH u Afganistanu?

#557 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 16/05/2021 15:53
by tramvajtrojka
drndalo wrote: 16/05/2021 15:48 Rotacija OS BiH u Afganistanu?
us army za vjezbu u tuzli i manjaci

#558 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 16/05/2021 15:58
by Bobi
Edin H. wrote: 15/05/2021 21:08
skafiskafsnjak wrote: 05/03/2021 11:29 Majku im, sto Minken - Rajvosa ne vracaju :D
Puna podrška bojkotu letova preko Frankfurta :izet:
Ma treba dovuci Ryanair, eno u Zagrebu nisu ni krenuli pomutnju napravili :mrgreen: . Da je pameti da mngmnt SJJ sklopi kakav ugovor, ako su mogli Francuzi koji drze pod koncesijom aerodrom u ZG mogu i ovi naši.

#559 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 16/05/2021 16:02
by drndalo
tramvajtrojka wrote: 16/05/2021 15:53
drndalo wrote: 16/05/2021 15:48 Rotacija OS BiH u Afganistanu?
us army za vjezbu u tuzli i manjaci
Pitam za B777, isti je juce bio u ZAG, obicno nasu rotaciju kupe sa HRV...

#560 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 16/05/2021 16:04
by drndalo
Bobi wrote: 16/05/2021 15:58
Edin H. wrote: 15/05/2021 21:08
skafiskafsnjak wrote: 05/03/2021 11:29 Majku im, sto Minken - Rajvosa ne vracaju :D
Puna podrška bojkotu letova preko Frankfurta :izet:
Ma treba dovuci Ryanair, eno u Zagrebu nisu ni krenuli pomutnju napravili :mrgreen: . Da je pameti da mngmnt SJJ sklopi kakav ugovor, ako su mogli Francuzi koji drze pod koncesijom aerodrom u ZG mogu i ovi naši.
Bio je nedavno oglas SJJ za svaku kompaniju koja napravi bazu/nove linije u SJJ popust na aerodromske troskove... Wizz se prijavio, Ryan nije...

#561 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 16/05/2021 16:10
by Bobi
Ma dobri su i oni, godinama se zanemaruje potreba dijaspore da brzo dodje i ode iz BiH :mrgreen: .

#562 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 16/05/2021 17:06
by drndalo
Jos duze se zanemaruje pravo domacih na putovanja negdje...

#563 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 16/05/2021 17:27
by Bobi
Da, neko od ovih 9000 radnika Binga, oni imaju neodoljivu zelju za putovanjem avionom :D. Da nema dijaspore sve bi linije crkle. Radi par procenata dobrostojecih otvarat avionske linije nema racunice ni za jednu kompaniju.

#564 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 16/05/2021 17:54
by drndalo
A prije korone nekoliko desetaka hiljada nasih turista-radnika do 3 mjeseca po Njemackoj...?

#565 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 17/05/2021 09:58
by Bullet Tooth Tony
Eurowingsov Keln - Sarajevo je non stop bio pun ... putovao sam i izvan sezone i u sezoni ... uvijek ili full pun ili par mjesta slobodno

naravno prije korone

#566 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 12/08/2021 17:56
by Mujkic
Spoiler
Show
DODAJU I JOŠ JEDAN AVION
Wizz Air od decembra uvodi sedam novih linija sa sarajevskog aerodroma


Pojačavaju frekvenciju letova i na postojećim linija
Najbrže rastuća aviokompanija Wizz Air, kako kažu za sebe, najavila je dodavanje drugog aviona u svoju bazu u Sarajevu te je najavila sedam novih linija.


Novi Airbus A320 će se u decembru ove godine pridružiti floti, što će omogućiti početak letenja na sedam novih ruta iz Sarajeva prema njemačkim gradovima Frankfurtu, Kelnu i Hamburgu, italijanskoj Veneciji, Biliundu u Danskoj, Malmeu u Švedskoj i Oslu u Norveškoj.

Iz ove kompanije najavili su i pojačanje frekvencije postojećih letova prema Kopenhagenu, Dortmundu, Gothenburgu Landvetteru, te Štokholmu Skavsta i Memmingenu/Munich West. Nove karte, kažu, mogu se rezervisati na njihovoj stranici ili putem aplikacije, i to po cijenama od 19,99 eura/38,99 KM.

Nove linije iz Sarajeva
Nove linije iz Sarajeva
"Oduševljeni smo što možemo najaviti ekspanziju svoje lokalne mreže dodajući još jednu letjelicu svojoj sarajevskoj bazi. Današnje vijesti pokazatelj su naše posvećenosti Bosni i Hercegovini i snazi Wizz Airovog poslovnog modela, dok u ovo izazovno vrijeme za industriju nastavljamo smanjivati svoj utjecaj na okoliš. Održavajući najviše standarde zdravstvenih protokola i uvodeći sedam novih veoma povoljnih linija te povećavajući učestalost letova ka Kopenhagenu, Dortmundu, Goethenburgu Landvetteru, Štokholmu Skavsti i Memmingenu/Munich West, uvjereni smo da će Wizz Air putovanja učiniti pristupačnim za sve više putnika iz Sarajeva. Naša posada s nestrpljenjem očekuje da poželi dobrodošlicu putnicima u našim mladim i zelenim Airbus letjelicama", kazao je Robert Carey, predsjednik WizzAir Group.

Podsjetimo da je Wizz Air iz BiH počeo letjeti u maju 2013. godine i do sada je prevezao 1,5 miliona putnika. U bazi u Sarajevu, kako su najavili, do zime će imati flotu od dva moderna, najsavremenija mlada aviona, što pokazuje njihovu posvećenost BiH. Novi kapacitet osigurat će više od 334.000 sjedišta godišnje i dodatno doprinijeti lokalnom tržištu i stvaranju više od 30 direktnih novih radnih mjesta u Wizz Airu. Zajedno sa sedam novih usluga, Wizz Air sada iz Sarajeva nudi 18 linija za 10 zemalja.

"Sretni smo što danas svjedočimo odluci naših partnera, aviokompanije Wizz Air za širenje mreže svojih destinacija, kao i pozicioniranju i drugog aviona u okviru baze na našem aerodromu. To je dovoljan dokaz zainteresovanosti putnika, ali i potrebe da Bosnu i Hercegovinu što bolje povežemo sa svijetom", poručio je izvršni direktor Međunarodnog aerodroma Sarajevo Elvedin Begić.



Klix.ba

#567 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 02/09/2021 09:48
by So What!
Na aerodromu Sarajevo će biti ugrađen novi sistem za rukovanje prtljagom
Image

Na Međunarodnom aerodromu Sarajevo će biti ugrađen novi sistem za rukovanje prtljagom vrijedan više od 10 miliona KM. Isporuku će raditi mostarska firma "DEMA & S", a odgovornost za proizvode na navedenom sistemu osiguravat će Dunav osiguranje.

Tačnije, njena vrijednost iznosi 10.120.000 KM bez PDV-a.Nabavka se vršila putem otvorenog postupka.

Na Aerodromu trenutno postoji sistem za rukovanje prtljagom u odlasku (BHS) koji je u funkciji. BHS je modificiran/proširen u 2017. od strane firme LogTech, Češka. Cilj nove nabavke je rekonfiguracija postojećeg CI (check-in) otoka s 14 šaltera i transportera za prijavu i instalacija novog CI otoka s 12 CI-ova (šaltera i transportera) za prijavu na takav način da se na kraju dobiju dva CI otoka, oba s rasporedom CI šaltera i CI transportera u obliku: CI šalter - CI transporter - CI transporter - CI šalter.

Kada je riječ o nabavci novog sistema isti mora biti usklađen sa evropskim standardima koji su usklađeni sa evropskim tehničkim odobrenjima, zajedničkim tehničkim specifikacijama, međunarodnim standardima i ostalim referentnim tehničkim sistemima uspostavljenim evropskom standardizacijom institucije, ili, ako oni ne postoje, bh. standardi, bh. tehnička odobrenja ili bh. specifikacije koje se odnose na projektiranje, proračun i izvođenje radova, kao i upotrebu proizvoda i funkcionalne i/ili zahtjeve kupca koji se odnose na implementaciju navedeni u tehničkoj specifikaciji.

Prema tenderskoj dokumemtaciji Linija A imat će 14 pozicija za prijavu (check inovi) i nove pozicije za prijavu na takav način da se na kraju dobije CI linija A uz raspored šaltera CI i vaga CI u obliku: CI šalter - CI vaga - CI vaga – CI.

Izvođač će ponovo koristiti sve postojeće CI-ove (CI šalteri i CI transporteri (transporter za vaganje + transporter za otpremu)). Sve izmjene ako je potrebno radi poravnanja prema novom rasporedu izvršit će dobavljač BHS. Linija A će imati sabirnu traku. Linija B imat će 12 pozicija za prijavu (check inovi).

Izvođač će ponovo koristiti sve postojeće pozicije prijave (CI šalteri i CI transporteri (dio za vaganje i dio za otpremanje)). I linija B će imati sabirnu traku.

Obaveza dobavljača je da isporuči i ugradi 13 komada novih šaltera za prijavu (12 + 1), prenosi Akta.

IT profesionalnu odgovornost za proizvode na navedenim sistemima za rukovanje prtljagom osiguravaće renomirano društvo Dunav osiguranje, kompanija koja iza sebe ima iskustvo i tradiciju dugu 150 godina. Informaciju o zaključenom poslu je za naš portal potvrdio i Kemal Hurem, direktor Dunav osiguranja.
Klix

#568 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 30/09/2021 10:26
by So What!
Izgradnja nove zgrade terminala Aerodroma Sarajevo trebala bi biti gotova do kraja godine
Image
Nova zgrada prostire se na četiri etaže

Izgradnja nove zgrade terminala Aerodroma Sarajevo napreduje, a očekuje se da će izgradnja biti završena do kraja godine, nakon čega će se morati isprobati operativna spremnost objekta.

Nova zgrada prostire se na četiri etaže i 10.000 kvadratnih metara. Sadržavat će dvanaest prijavnih stolova, pet kapija i jedan zračni most.

On će biti povezan s postojećim terminalom kako bi formirao jedinstvenu funkcionalnu jedinicu s kapacitetom za prijevoz dva miliona putnika godišnje, piše Ex-Yu Aviation.

Image

Aerodrom je također potpisao ugovor za novi sistem rukovanja prtljagom (BHS). U narednim godinama aerodrom planira proširenje platforme, remont piste i izmještanje postojećih skladišta nafte.
Klix

#569 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 30/09/2021 11:39
by foxlife
koliko je duga pista u sarajevu
negdje sam procitao oko 2500m
jel moguce to produziti i je li moguce dodati jos jednu?
koliko je realno da se to prosiri da imamo maksimalan broj putnika

#570 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 30/09/2021 11:41
by drndalo
2600m duzine.

Nikolko...

#571 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 30/09/2021 11:43
by foxlife
znaci bez novog ovo je otprilike maksimum trenutni sa ovim novim terminalom

#572 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 30/09/2021 11:46
by drndalo
Otkud ti ta ideja? Stari terminal je bez problema mogao gurati duplo, dakle 2 miliona godisnje, a uz bolju organizaciju jos sigurno i dodatnih 500.000...

Postoje aerodromi u svijetu koji s 1 pistom guraju > 9 mil. putnika godisnje.

#573 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 30/09/2021 11:54
by BiBi911
foxlife wrote: 30/09/2021 11:39 koliko je duga pista u sarajevu
negdje sam procitao oko 2500m
jel moguce to produziti i je li moguce dodati jos jednu?
koliko je realno da se to prosiri da imamo maksimalan broj putnika
Jos jednu pistu,,, sto ce ti to. Kada ni ova jedna nije na 17% iskoristenosti.



Za drugu pistu ti je potrebno min 70% iskoristenosti svaki dan ali


Da svake 2 minute slijece/polijece A320 u toku sata ces imati koliko aviona na zemlji?
Gdje da smjestis taj broj aviona?
Koliki toranj ti treba za to?
Koliko putnika ce proci ako je prosjek A320 180 putnika?
Kako da lezihljebarosi/carinici to sve obrade?
Koliko tereta treba da se obradi na taj broj putnika(prosjek po avionu je 2t tereta) ?
Gdje su ti pristuprne ceste,parking, pruge, busevi za taj broj putnika?
Koliko goriva treba za taj broj aviona ?
Jel u Bosni imas toliko ljudi koji zele putovat Havionom?
Jel moze SJJ bit HUB?
Jel geografski polozaj dozvoljava toliko prometa ili par oblaka mogu da zaustave promet?
Ko ti kontrolise nebo?


I ti bi drugu pistu a ova jedva radi ,10tak polupraznih aviona sleti .

Taj aerodorm treba izmjestit u visoko, kakanj bar 30km od grada. Pa napravit aerodrom kako treba ne nesto sto je nastalo poslije ww1 u sred stambenog okruga.
Ali to trazi ulaganja koja muslimani,katolici, pravislavci nece moci ukrasti. mnogo manjih aerodroma radi 10x efikasnije ali na Tom aerodormu ne rade MKP I nema lopovluka. Hebenu traku za kofere popravljaju 6mj. Farbanje linija na parkingu su naplatili 18.000KM, poslali su na skolovanje 30ljudi vratili se gluplji no sto su otisli. Jebeni rvati moraju da internist svakodnevno da se Havioni ne bi sudarili na nebu jer MKP boli k za to njegov ugovor je za stalno.

Al dobro sace izbori valja MKP opet na vlasy jer MKP ne zna drugacije no ukras jer MKP je pakas

#574 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 30/09/2021 12:49
by Vitezanin
foxlife wrote: 30/09/2021 11:39 koliko je duga pista u sarajevu
negdje sam procitao oko 2500m
jel moguce to produziti i je li moguce dodati jos jednu?
koliko je realno da se to prosiri da imamo maksimalan broj putnika
Oko 2.600 m što je dovoljno za većinu komercijalnih aviona.

Pistu je moguće produžiti, ali u smjeru Lukavice. Vodili su se neki razgovori na temu proširenja kapaciteta aerodroma i tu će biti nužni dogovori s rubnim lokalnim zajednicama. https://katera.news/lat/bozovic-razgova ... a-sarajevo

A produženje piste, pitanje je je li to uopće potrebno. U smjeru Ilidže je prekompleksno zbog urbaniziranosti područja.

Sarajevu ne treba još jedna pista niti će ikada trebati: postojeću pistu treba srediti i taj zadatak je dodijeljen jednoj talijanskoj firmi na tenderu.
Daleko veći aerodromi s 5-6 puta više putnika imaju jednu pistu (Beograd, Sofija,...).

https://www.exyuaviation.com/2019/09/sa ... unway.html

Postejeći terminal na aerodromu već neko vrijeme funkcionira s maksimalnim kapacitetom: 900.000 je kapacitet postojećeg terminala. 2019. godine (prije korone) aerodrom je imao 1.140.000 putnika.

Novi terminal se pravi za kapacitet 2.000.000 putnika godišnje što je realno i više nego ostvarivo u narednim godinama.

#575 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Posted: 30/09/2021 13:13
by drndalo
BiBi911 wrote: 30/09/2021 11:54
foxlife wrote: 30/09/2021 11:39 koliko je duga pista u sarajevu
negdje sam procitao oko 2500m
jel moguce to produziti i je li moguce dodati jos jednu?
koliko je realno da se to prosiri da imamo maksimalan broj putnika
Jos jednu pistu,,, sto ce ti to. Kada ni ova jedna nije na 17% iskoristenosti.



Za drugu pistu ti je potrebno min 70% iskoristenosti svaki dan ali


Da svake 2 minute slijece/polijece A320 u toku sata ces imati koliko aviona na zemlji?
Gdje da smjestis taj broj aviona?
Koliki toranj ti treba za to?
Koliko putnika ce proci ako je prosjek A320 180 putnika?
Kako da lezihljebarosi/carinici to sve obrade?
Koliko tereta treba da se obradi na taj broj putnika(prosjek po avionu je 2t tereta) ?
Gdje su ti pristuprne ceste,parking, pruge, busevi za taj broj putnika?
Koliko goriva treba za taj broj aviona ?
Jel u Bosni imas toliko ljudi koji zele putovat Havionom?
Jel moze SJJ bit HUB?
Jel geografski polozaj dozvoljava toliko prometa ili par oblaka mogu da zaustave promet?
Ko ti kontrolise nebo?


I ti bi drugu pistu a ova jedva radi ,10tak polupraznih aviona sleti .

Taj aerodorm treba izmjestit u visoko, kakanj bar 30km od grada. Pa napravit aerodrom kako treba ne nesto sto je nastalo poslije ww1 u sred stambenog okruga.
Ali to trazi ulaganja koja muslimani,katolici, pravislavci nece moci ukrasti. mnogo manjih aerodroma radi 10x efikasnije ali na Tom aerodormu ne rade MKP I nema lopovluka. Hebenu traku za kofere popravljaju 6mj. Farbanje linija na parkingu su naplatili 18.000KM, poslali su na skolovanje 30ljudi vratili se gluplji no sto su otisli. Jebeni rvati moraju da internist svakodnevno da se Havioni ne bi sudarili na nebu jer MKP boli k za to njegov ugovor je za stalno.

Al dobro sace izbori valja MKP opet na vlasy jer MKP ne zna drugacije no ukras jer MKP je pakas
De ba dosta vise te price o izmjestanju aerodroma igdje, niti ce toga biti, niti bi mi to znali, cak i kada bi se nasle pare i smisao za tako nesto... Posebna je prica o magli u SA, a koje kao nema u VI/KNJ, jer oni nisu u dolini Bosne... Takodjer, oni nemaju brda okolo nego sve ravnica, itd...

To nam je sto nam je. I da smo pametni, ko sto nismo potencirali bi blizinu aerodroma gradu kao prednost za putnike...

Produzenje piste u Lukavicu je mozda moguce 200-tinjak metara, ali od toga nema nista, jer nije pista samo duzina, pista je i prilazna/odlazna ravan. Avion mora biti sposoban preletiti sve prepreke na tom putu, sa otkazom motora, kao i Mojmilo nakon toga... I to je npr. osnovni razlog sadasnje nemogucnosti dobijanja vise ILS kategorije za SJJ. Kako navigacija ide sve vise u GPS smjeru, to je buducnost kada ce avioni moci imati vise kategorije za slijetanje i bez ILS-a kao sistema.