Page 168 of 212

#4176 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 17/02/2022 07:16
by The BEN10
Konačno!!!

https://www.klix.ba/biznis/privreda/brz ... /220216084
Brzu cestu Lašva - Nević Polje gradit će firma Hering, posao od 75 miliona KM


Autoceste Federacije BiH izabrale su najpovoljnijeg ponuđača za izgradnju dijela brze ceste Lašva – Nević Polje i to za LOT 5 – petlja Vitez izlaz iz poslovne zone – petlja Nević Polje.

Image

Izabrana je firma Hering iz Širokog Brijega, koja će izvesti radove vrijedne 74,9 miliona KM.

Ugovor za izvođenje radova uključuje izvođenje radova na izgradnji dijela brze ceste između petlje Vitez – izlaz iz poslovne zone i petlje Nević Polje, piše ekapija.com.

#4177 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 07/05/2022 10:48
by So What!
Voloder: Za tunel Hranjen treba još 200 miliona KM!
Image

Vlada i “Autoceste FBiH” ne odustaju od projekta izgradnje tunela Hranjen, koji je u bh. javnosti izazvao različite komentare nakon informacije da je za iskop nešto više od dva kilometra potrošeno oko 70 miliona KM planiranih za probijanje kompletnog tunela, ukupne dužine 5,5 kilometara.

Potpisali aneks

Do problema je, kažu u “Autocestama FBiH”, došlo zbog razlike između predviđenih i stvarnih geoloških uvjeta terena, pa je to dovelo i do razlike između ugovorene i realizirane dužine iskopa i izrade primarne podgrade, piše Avaz.

Prema riječima direktora Elmedina Volodera, u proteklom periodu izvođač radova je sanirao dio propusta, pa je situacija po pitanju kvaliteta izvedenih radova znatno bolja.

– U februaru ove godine “Autoceste FBiH” su potpisale aneks ugovora s izvođačem s ciljem dovršetka radova na do sada iskopanom dijelu tunela i bez dodatnih finansijskih sredstava. Novi rok za otklanjanje nedostataka je 30. juni – kaže Voloder za “Avaz”.

Dodaje da izgradnja tunela Hranjen, kao najvažnijeg objekta na strateškom pravcu Sarajevo – Goražde, mora biti završena.

Nove cijene

Vlada FBiH je u budžetu za ovu godinu osigurala 35 miliona KM za nastavak radova, što bi moglo biti dovoljno za izgradnju kilometra tunela.

– Za taj dio sredstava “Autoceste FBiH” su pripremile projektnu dokumentaciju za raspisivanje novog tendera, koji bi trebao biti objavljen u narednih desetak dana. Procijenjena vrijednost radova na završetku tunela sada premašuje iznos od 200 miliona KM, posebno nakon što su cijene materijala značajno porasle, a i dalje rastu od izbijanja krize u Ukrajini. Za nedostajuća sredstva “Autoceste FBiH” pripremaju neophodnu dokumentaciju za kreditno zaduženje kako bi se projekt mogao u potpunosti završiti – ističe Voloder.

Novi rokovi

Voloder podsjeća da su sredstva koja su bila osigurana u prvoj fazi trebala biti dovoljna samo za iskop tunela i izradu primarne podgrade, a za ostale radove nikada i nisu bila na raspolaganju.
Biznis Info

#4178 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 07/05/2022 17:46
by escobar__
Ma koliko god da treba samo krhaj, domaća pamet at its finest! 😉

#4179 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 08/05/2022 00:16
by drug_profi
Ako za jednu cijev Hranjena treba jos 200 miliona, znaci ukupno oko 280 miliona, onda za dvije cijevi Prenja treba milijarda, a ne 400 miliona.
A mozda je za Prenj stvarno potrebno 400 miliona, sto bi znacilo da je na Hranjenu 50% para pojela maca.

#4180 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 08/05/2022 06:52
by neki
drug_profi wrote: 08/05/2022 00:16 Ako za jednu cijev Hranjena treba jos 200 miliona, znaci ukupno oko 280 miliona, onda za dvije cijevi Prenja treba milijarda, a ne 400 miliona.
A mozda je za Prenj stvarno potrebno 400 miliona, sto bi znacilo da je na Hranjenu 50% para pojela maca.
Porediš kruške i jabuke...

#4181 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 08/05/2022 08:31
by jasib
neki wrote: 08/05/2022 06:52
drug_profi wrote: 08/05/2022 00:16 Ako za jednu cijev Hranjena treba jos 200 miliona, znaci ukupno oko 280 miliona, onda za dvije cijevi Prenja treba milijarda, a ne 400 miliona.
A mozda je za Prenj stvarno potrebno 400 miliona, sto bi znacilo da je na Hranjenu 50% para pojela maca.
Porediš kruške i jabuke...
U čemu je razlika?

#4182 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 08/05/2022 08:34
by neki
jasib wrote: 08/05/2022 08:31
neki wrote: 08/05/2022 06:52

Porediš kruške i jabuke...
U čemu je razlika?
U geološkom sastavu tla kroz koje tuneli prolaze.. Ogromna razlika

#4183 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 08/05/2022 08:34
by jasib
Bi li bila isplativa cestovna veza između Viteza i Zenice tunelom ispod Vjetrenice?

Možda ne cijelom dužinom, nego kombinacijom, pa i novom cestom, samo da se spoji Lašvansko područje sa zeničkim autoputem.

#4184 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 08/05/2022 08:35
by jasib
neki wrote: 08/05/2022 08:34
jasib wrote: 08/05/2022 08:31

U čemu je razlika?
U geološkom sastavu tla kroz koje tuneli prolaze.. Ogromna razlika
Je li ispitan sastav tla prenjske dionice autoputa?

#4185 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 08/05/2022 11:23
by spree
jasib wrote: 08/05/2022 08:34 Bi li bila isplativa cestovna veza između Viteza i Zenice tunelom ispod Vjetrenice?

Možda ne cijelom dužinom, nego kombinacijom, pa i novom cestom, samo da se spoji Lašvansko područje sa zeničkim autoputem.
Koliko ja znam ova buduća cesta vodi blizu autoputa, tako da je taj tunel apsolutno nepotreban. Svakako je nepotreban. Neznatna bi usteda bila za užasno skup tunel.

#4186 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 08/05/2022 11:26
by drug_profi
Pa Prenj sigurno nema povoljniju strukturu.
A procjena ozbiljnih ljudi je 400 miliona.
Ovdje Fadil i EA rade i procjene i radove...

#4187 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 08/05/2022 12:25
by tec
neki wrote: 08/05/2022 08:34
jasib wrote: 08/05/2022 08:31

U čemu je razlika?
U geološkom sastavu tla kroz koje tuneli prolaze.. Ogromna razlika
Pored toga.

Jedna je 280 miliona maraka (za glavni tunel i servisni tunel) a drugi €400 miliona za jednu cijev, ali po ugovoru ce morati i drugu cijev znaci cijena će biti viša. U prvoj fazi ce se raditi kao u Hrvatskoj za Sveti Rok i Mala Kapela iskopati obadvije cijevi ali završiti samo jedna dok druga sluzi za servis i sigurnost.

#4188 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 08/05/2022 12:34
by So What!
Pomalo bih se složio sa svima, Hranjen prolazi krod vodeno brdo, dok Prenj bi trebao da prođe kroz tvrđu i stabilniju stijenu.

Ipak niko pojma nema šta je unutra, a tehnološki mislim da ne postoji iko na svijetu ko predvidjeti šta se nalazi unutar planine Prenj.

Sa sve većim poskupljenima, inflacijom i još tim dodatnim problemom i ja tvrdim da nema šanse da tunel Prenj može ići za 400 miliona.

Isto tako sam vjerovao da ni Hranjen ne može za 80 miliona, koliko je dobio inicijalno.

Evo tek sad je Voloder priznao da za ovih 35 miliona koje su dobili mogu iskopati oko kilometar, pa tako na do sada iskopana dva kilometra, imaćemo tri kilometra, dok Vlada FBiH u međuvremenu ne skonta kako će pronaći novac da probije preostala 2,5 kilometra.

Najskuplja varijanta bi bila ovo sada napustiti, jer je 100 miliona KM, federalnih poreskih obaveznika položeno u ovo.

#4189 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 08/05/2022 13:47
by neki
drug_profi wrote: 08/05/2022 11:26 Pa Prenj sigurno nema povoljniju strukturu.
A procjena ozbiljnih ljudi je 400 miliona.
Ovdje Fadil i EA rade i procjene i radove...
Šta to gore može biti u Prenju od pješčane mase na kojoj su zapeli u Hranjenu??

#4190 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 08/05/2022 14:56
by drug_profi
Ljudi kroz pjesak pitche kosposlom, ali ne ide ista metoda.
I to nije nikakav izgovor. Kud su posli bez studije? Pa fulili su cijenu za 200 miliona!!!
Ili 250%!!!

#4191 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 09/05/2022 11:18
by tec
drug_profi wrote: 08/05/2022 14:56 Ljudi kroz pjesak pitche kosposlom, ali ne ide ista metoda.
Sve se može evo jedan primjer nestabilnog terena Port Miami Tunnel dug 1300m koštao laganu milijardu $. Naravno kad se ide u projekat bez analize terena onda to ispadne kao plačka.
drug_profi wrote: 08/05/2022 14:56I to nije nikakav izgovor. Kud su posli bez studije? Pa fulili su cijenu za 200 miliona!!!
Ili 250%!!!
Iz političkog natjecanja, hdz je izvršio monopol projekata preko ceste fbih tako je sda odlučio da izmisli kako brže spojiti bez pitanja struke.

#4192 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 09/05/2022 13:33
by neki
drug_profi wrote: 08/05/2022 14:56 Ljudi kroz pjesak pitche kosposlom, ali ne ide ista metoda.
I to nije nikakav izgovor. Kud su posli bez studije? Pa fulili su cijenu za 200 miliona!!!
Ili 250%!!!
pitche naravno..i pri tom troše 5x više sredstava nego kroz kamen..

#4193 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 09/05/2022 13:39
by drug_profi
neki wrote: 09/05/2022 13:33
drug_profi wrote: 08/05/2022 14:56 Ljudi kroz pjesak pitche kosposlom, ali ne ide ista metoda.
I to nije nikakav izgovor. Kud su posli bez studije? Pa fulili su cijenu za 200 miliona!!!
Ili 250%!!!
pitche naravno..i pri tom troše 5x više sredstava nego kroz kamen..
Skuplje jeste, nije sporno, slažem se.
I onda opet pitam zašto se pošlo u avanturu bez geoloških ispitivanja?
Jer bi se za 280 miliona možda moglo naći i drugo rješenje.
Ili su možda i znali, ali je to prilika da se zagrabi. Jer kako će ti neko osporiti onda dodatne troškove kad si već ušao 30%. Možeš lupiti koliko ti treba.
Ista stvar je i Prenj. Ozbiljni ljudi su dali procjenu troškova na osnovu neozbiljne geološke studije.
A šta će tamo sve da se desi, koliko ponora, jezera, podzemnih rijeka, pećina i odrona...u 10500 metara x 2?

#4194 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 09/05/2022 14:16
by neki
drug_profi wrote: 09/05/2022 13:39
neki wrote: 09/05/2022 13:33

pitche naravno..i pri tom troše 5x više sredstava nego kroz kamen..
Skuplje jeste, nije sporno, slažem se.
I onda opet pitam zašto se pošlo u avanturu bez geoloških ispitivanja?
Jer bi se za 280 miliona možda moglo naći i drugo rješenje.
Ili su možda i znali, ali je to prilika da se zagrabi. Jer kako će ti neko osporiti onda dodatne troškove kad si već ušao 30%. Možeš lupiti koliko ti treba.
Ista stvar je i Prenj. Ozbiljni ljudi su dali procjenu troškova na osnovu neozbiljne geološke studije.
A šta će tamo sve da se desi, koliko ponora, jezera, podzemnih rijeka, pećina i odrona...u 10500 metara x 2?
iste stvari se i ja pitam kao i ti...ali nisam se toga ni doticao, samo sam prokomentarisao tvoje poređenje cijene Hranjena i Prenja da je poređenje neuporedivih stvari.
Dva totalno geološki različita terena, a u kamenu je u svakom slučaju lakše probijati tunel nego u zemlji..

#4195 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 09/05/2022 14:33
by Haris.ba
So What! wrote: 08/05/2022 12:34 Pomalo bih se složio sa svima, Hranjen prolazi krod vodeno brdo, dok Prenj bi trebao da prođe kroz tvrđu i stabilniju stijenu.

Ipak niko pojma nema šta je unutra, a tehnološki mislim da ne postoji iko na svijetu ko predvidjeti šta se nalazi unutar planine Prenj.

Postoje ljudi koji to znaju na nacin koji je na svjetskom nivou. Stvar je sto se takvi ljudi ne smiju angazovati jer nema "trte mrte".

#4196 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 09/05/2022 14:48
by drug_profi
neki wrote: 09/05/2022 14:16
drug_profi wrote: 09/05/2022 13:39

Skuplje jeste, nije sporno, slažem se.
I onda opet pitam zašto se pošlo u avanturu bez geoloških ispitivanja?
Jer bi se za 280 miliona možda moglo naći i drugo rješenje.
Ili su možda i znali, ali je to prilika da se zagrabi. Jer kako će ti neko osporiti onda dodatne troškove kad si već ušao 30%. Možeš lupiti koliko ti treba.
Ista stvar je i Prenj. Ozbiljni ljudi su dali procjenu troškova na osnovu neozbiljne geološke studije.
A šta će tamo sve da se desi, koliko ponora, jezera, podzemnih rijeka, pećina i odrona...u 10500 metara x 2?
iste stvari se i ja pitam kao i ti...ali nisam se toga ni doticao, samo sam prokomentarisao tvoje poređenje cijene Hranjena i Prenja da je poređenje neuporedivih stvari.
Dva totalno geološki različita terena, a u kamenu je u svakom slučaju lakše probijati tunel nego u zemlji..
Nije neuporedivo. Ne govorim iskljucivo o stijeni. I jedno i drugo se ide napamet. Ovo ce ispast minimum 280 miliona, a Prenj mozda ispadne milijardu na kraju. Odluceno je da se ide sa gigantskim tunelom radi skracenja i ustede, a moze lako ispast skuplje i teze za izvest. Kao i Hranjen, mozda se za 250 miliona moglo nekud drugo proci pa se ustediti.

#4197 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 17/05/2022 22:43
by JohnnyS

#4198 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 18/05/2022 09:49
by Dr Arsla
JohnnyS wrote: 17/05/2022 22:43 https://bljesak.info/gospodarstvo/ulaga ... ara/382938

Koji jebeni retardirani idioti.
Tačno, možda i najgora firma u FBIH. Da su svjesno tražili ovolike kretene i nesposobnjakoviće, teško bi ih našli

#4199 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 18/05/2022 12:02
by The BEN10
JohnnyS wrote: 17/05/2022 22:43 https://bljesak.info/gospodarstvo/ulaga ... ara/382938

Koji jebeni retardirani idioti.
Jao, nevjerovatno, u jeku sezone. :roll: :-)

#4200 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Posted: 18/05/2022 12:28
by Haris.ba
Gdje je tacno ovaj spoj?