Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
dresdener78
Posts: 912
Joined: 04/08/2011 09:23
Location: CZ/D/BiH

#76 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by dresdener78 »

udrch wrote:bio je neki lik iz HDZ-a na ovim opštinskim izborima za općinu mislim Novo Sarajevo..
glup do bola, ali po meni je imao jednu pametnu..
on je pričao o tome kako će željezničku stanicu izmjestiti u Rajlovac, jer nakon gradnje Sarajevske zaobilaznice, nema smisla da vozovi ulaze skroz u grad..
po meni ovo ima smisla, izmještanjem stanice otvorio bi se prostor da gradnja gradskog autoputa dođe do tog dijela, dalje vjerovatno nikad neće otići..
gradnjom gradskog autoputa nakon završetak obilaznice, ovaj grad bi prodisao..
osim toga, meni je nekako glupo da voz ulazi u grad da uzme putnike i onda se vraća..sve to traje bar pola sata..
Kolega, sarajevska željeznička pruga koja završava slijepim kolosijekom je ustvari dio nikad nedovršenog projekta - planiralo se da će pruga nastavljati iza Bosnalijeka tunelom ispod Kobilje glave i dalje oko Vogošće da se opet priključi postojećem kolosijeku kod Semizovca dakle da bude željeznička pruga prolazna. Današnje stanje da voz ide sporije nego čovjek na biciklu je prouzrokovano katastrofalnim stanjem željeznice. Inaće nebi trebalo trajati više od 5 minuta da voz stiže od Rajlovca do glavne željezničke stanice. Širom Evrope imate desetine slučajeva takozvanih "slijepih" glavnih željezničkih stanica - u Beču do sada skoro sve, u Budimpešti isto, London isto, itd. I tamo idu vozovi naprijed i pa opet rikverc. Samo da nije brzina smanjena na 20-30 km za sat. Izvinite ali likvidacija željeznice u Sarajevu je strašna i kapitalna greška i totalno pogrešna ideja. Već se približava vrijeme kada će željeznica opet imati svoj značaj, samo još da bh. foteljaši nisu ništa čuli za to. Kod svih autoputa i obilaznica postoji jedan problem: Ukoliko ne regulišete broj automobila, ne stvarate solidan javni prijevoz kao alternativu, onda jednog dana automobili začepe i ove sve lijepe nove autoputeve i opet će postojati samo jedna beskrajna gužva. Stotinama primjeraka provjereno na zapadu. U Engleskoj sebi čupaju kosu sa glave jer nemilosrdan automobilizam je doveo do ozbiljnih problema i oni su ranije ogroman broj željeznica ukinuli kao "zastarjele, nemoderne, beznačajne, prljave". Sada tamo grade uz užasne troškove nove željezničke linije jer više ne mogu graditi još više autoputa. Oni su izgrađeni svugdje i ipak stalno blokirani ogromnim brojem vozila. Historija se stalno ponavlja... Poenta je u tome da na kraju su troškovi održavanja svih onih po svakoj cijeni izgrađenih autoputeva, mostova, obilaznica, bezbroja kvadratnih kilometara asfalta itd. astronomski i nikakav budžet više ne može da ih finansira. To je jednostavno posljedica megalomanije. Ali to se tiče i javnog prijevoza da budem kritičan prema "svome". U nekim gradovima su u sedamdesetim izgradili metro jer je bila u pitanju prestiž. Metro je bilo modna stvar i foteljaši su vjerovali da bez metro-a gube njihovi gradovi bilo koji znak civilizacije za budućnost. Danas očajno traže pare jer toj infrastrukturi treba pod hitno remont nakon 30-40 godina i para nema... morali su imati metro tamo gdje bi bio dovoljan tramvaj i šta sada...
udrch
Posts: 8472
Joined: 14/10/2008 10:08

#77 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by udrch »

mi u svemu moramo izmisliti neku teoriju zavjere..
ja nisam za ideju da Sarajevo ostane bez željeznice, već da se za željezničku stanicu nađe bolje rješenje..
ovo što Sarajevo trenutno ima je produžena tramvajska pruga do Visokog..
ja sam prenio Rajlovac kao jedno od rješenja, ali ne mora da bude, može se napraviti u Briješću u blizini glavne gradske petlje u skorije vrijeme..imaju pametniji ljudi i mogu to smisliti..

što se tiče gradskog autoputa, on nije nešto što bi doprinijelo da grad bude zagađeniji, već naprotiv, da gužve budu manje i da se lakše iz dijelova grada od Marin dvora prema Stupu izlazi iz istog..
a pomenuo sam ga na ovaj način, jer prema mojoj procjeni to bi bio zahvat koji bi ovaj kanton sebi mogao priuštiti i u ovoj krizi..skoro sam bio iznad groblja Obad na onom brdu, a bio sam i negdje iznad Briješća, iza petrolove pumpe gore na brdu..
trasa autoputa je skoro slobodna do Otoke, bez većih objekata, prolaz čist skoro ko suza, vjerujem da nema ništa privatno..a onda na Otoci zgrada, mislim za šehidske porodice i invalide..od Otoke pa dalje jedino je moguće trasom pruge, drugo rješenje ne vidim..doduše ja sam potpuno nerelevantan, ali govorim šta sam vidio..priče o velikim tunelima mislim da nisu realne..
zgradu željezničke preurediti u Upravnu zgradu ŽFBiH, a dio objekta koji sad koriste prodati državi, uz uslov da njima bude dodijeljena, jer koliko znam tu je spor između njih i države..

po meni, u uslovima kakvi jesu, sa zakonima kakvi jesu, ovaj scenario je najrealniji za rješenje problema na vrijeme..inače čim ova recesija prođe i krene opet neki napredak, opet će se drastično povećati broj vozila i imaćemo totalni haos..željeznice su skupa igračka, u našim uslovima nemoguće ih je izvesti na zelenu granu..
ove transvezale i longtitudinale sa našim zakonima i sudovima koji ništa ne rješavaju neće rješiti imovinske odnose do 2050. godine..
User avatar
mayab
Posts: 27197
Joined: 06/03/2008 13:00
Location: SARAJEVO

#78 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by mayab »

"Prisiljen" sam se svaki dan voziti tom cestom-juznom longitudinalom- i mogu reci da je njena gradnja zaista neophodna i to sto prije, jer je trenutno situacija takva da su glavni problemi koji uzrokuju velike guzve i slabu protocnost tom trasom: nepostojanje posebnih traka za skretanje ulijevo, pa samim tim promet zastaje dok neko ne izvrsi skretanje ulijevo, dalje potpuno nesinkronizirani semafori na toj trasi, problematicna raskrsnica kod pekare AS, pa onda specijalisti iz Grasa koji voze po dvije trole odmah jednu iza druge, i dok je jedna u stajalistu, druga stoji na cesti i nista se ne krece iza nje.O kolovozu koji vise lici na oranicu ne bih trosio rijeci
User avatar
P308
Posts: 5084
Joined: 21/09/2012 23:15

#79 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by P308 »

Da bar rekonstrukciju asfalta urade u grbavickoj i zagrebackoj - pa ne moraju ovo ni praviti (salim se, moraju :D). Nema gore ceste u Sarajevu.
User avatar
Qler
Posts: 23608
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

#80 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Qler »

P308 wrote:Da bar rekonstrukciju asfalta urade u grbavickoj i zagrebackoj - pa ne moraju ovo ni praviti (salim se, moraju :D). Nema gore ceste u Sarajevu.
Nije ni Džemala Bijedića ništa bolja, vjeruj mi.
udrch
Posts: 8472
Joined: 14/10/2008 10:08

#81 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by udrch »

Qler wrote:
P308 wrote:Da bar rekonstrukciju asfalta urade u grbavickoj i zagrebackoj - pa ne moraju ovo ni praviti (salim se, moraju :D). Nema gore ceste u Sarajevu.
Nije ni Džemala Bijedića ništa bolja, vjeruj mi.
sutra kad bi ja i ti izveli bager i kopali preko ove ceste, Bog me ubio ako bi nas iko išta pitao..u njoj je dozvoljeno svakome da ju prekopa kad hoće..
User avatar
Qler
Posts: 23608
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

#82 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Qler »

Vala i meni se cini da je bas tako.
User avatar
lonely_wolf
Posts: 2611
Joined: 16/03/2011 19:12
Location: daleko u blizini svega
Contact:

#83 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by lonely_wolf »

I transferzala Kranjčevićeva-Bare
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Ovo je projekat iz 2003 god. i nisam bas siguran da nije doslo do izmjena, ali ako i jeste više su kozmetičke prirode i mislim da je trasa ostala 95% ovakva, jer su na osnovu ove trase rješavani imovinsko-pravni odnosi.
Bijela linija- gabariti saobračajnice
Plava linija- buduća brza cesta
Crvena linija- tamvajska pruga
User avatar
bach
Posts: 3478
Joined: 05/11/2005 11:52

#84 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by bach »

Nek naprave u tim podzemnim tunelima za pjesake neke radnje ili nesto slicno, i nece biti sacekusa :D
Građane pljačkaju noževima, otimju im torbe i nakit u pola bijela dana u Ferhadiji...Napadaju ih u tramvajima, u trolejbusima, na stanicama, na Vilsonovom, u Velikom parke...Zar mislite da to neće raditi i u nekom prolazu :-) :-) u ispod kružnog toka u Hrasnom?
Naslovnica
Posts: 27934
Joined: 20/03/2013 15:38

#85 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Naslovnica »

Treba graditi kružne tokove (kod pekare As, na raskrsnici kod "Viza za budućnost"), treba prokrkati tramvajsku prema Hrasnici, trolu prema Vogošći... Ova gradnja kompletne saobraćajnice i rušenje zgrada može sačekati, prvo kružni tok.
I što više semafora sa stalnim zelenim svjetlom ako se skreće desno.
Mnogo je bespotrebnih crvenih za skretanje udesno, to bi mnogo pomoglo rasterećenju.
ins
Posts: 2711
Joined: 12/05/2005 10:50

#86 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by ins »

@lonely-wolf :thumbup:

Ima vise tema, pa evo ovako komentarisem

I tranferzala:

Kao sto je lonely-wolf postavio, imovinsko-pravni odnosi tamo zapravo uopste nisu krupan problem, jer je trasa te I transferzale poznata vec 60 godina, i cista je. Problem je sto Kanton Sarajevo nema cak ni taj minimum para za igradnju novih cesta, pa nije u stanju izgraditi vrlo bitnu cestu gdje neije potrebno puno para.
Po meni, vec sama izgradnja I transferzale od US Ambasade do El Tarik pume u formatu 2+2 bi jako puno unaprijedila stvar!

Mreza longitudinala i transferzala:

To je sasvim dobar plan, star 50-60 godina, koji kada bi se realizovao u cjelosti, bio bi savrsenstvo. Problem je u nasem djelomicnom rjesavanju situacija, tipa Stupska polupetlja, kao da se jos prije 30-40 godina nije mogla izgraditi kao puna petlja, ili podvoznjak Buca potok u formatu 1+1, kao da se prije 40 godina nije mogao uraditi kao 2+2 :roll:

Od cijele mreze jedino je sporan Gradski autoput, jer mislim da on tesko moze naci svoje opravdanje. Jedini njegov potencijal je u tunelu Vijecnica - Ciglane, koji bi se mogao napraviti kao jedna cijev, za normalnu kolicinu para.

Juzna longitudinala:

Besmisleno je uopste dovoditi u pitanje opravdanost ove longitudinale, pogotovo kada ona sada postoji u formatima 2+2, 2+1, 1+1... Nju treba sto prije dovesti na 2+2 cijelom duzinom, panek' kosta koliko kosta

Ono sto meni nije jasno je odbijanje KS i njegove svemirske Direkcije za ceste da malim zahvatima ucini ogromne promjene u odvijanju saobracaja:

1. Izgradnja 0 transferzale! Most Vrbanja je 2+2, raskrsnica Marijin dvor je 2+3, a izmedju je 200 metara ceste 1+1, zbog kojeg dolazi do kolapsa na Marijin dvoru, Vilsonovom i Zagrebackoj ulici. Neobjasnjivo stanje :-) :-) :-)
2. Reprogramiranje semafora, u smislu da su intervali duzi. Dakle ako je sada crveno vs zeleno npr 60 sekundi:30 sekundi da postane 120 sek:60 sek, jer je bitno da kada se kolona pokrene da sto vise auta prodje kroz interval. A kod nas zeleno svjetlo traje 15 sekundi i prodje ukupno 3 ili 4 auta :-)
3. Zabranje lijevog skretanja na pojedinim raskrnicama, gdje nema uslova za to (prije svega iskljucne trake). Dakle, nema lijevo i zdravo, gotova prica: kod pekare AS iz pravca Dobrinje u Azize Sacirbegovic, iz pravca Pofalica prema Bascarsiji (neka se ide do I transferzale pa kod Tehnicke skole lijevo prema gradu), itd, itd...
User avatar
Comrad
Posts: 4326
Joined: 17/04/2007 12:40
Location: C:\Program files

#87 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Comrad »

Samo nam javite kad završite put,
da mi mozemo onda svoj posao raditi.

U potpisu radnici:
- Toplana
- Sarajevo Gasa
- Elektroprivrede
- BH Telecoma
- Vodovoda
- Telemacha
- HS kablovska

Hvala.
User avatar
akcid
Posts: 1901
Joined: 09/04/2013 13:49
Location: Sarajevo

#88 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by akcid »

lonely_wolf wrote:Ovo je projekat iz 2003 god. i nisam bas siguran da nije doslo do izmjena, ali ako i jeste više su kozmetičke prirode i mislim da je trasa ostala 95% ovakva, jer su na osnovu ove trase rješavani imovinsko-pravni odnosi...
Danas je tunel "Ciglane" jedina najkraća veza pješačkog stanovništva Ciglana, Višnjika, Koševa itd. sa željezničkom stanicom, autobusnom, i dalje... Izgradnjom brze ceste i izgradnjom 1. transverzale, ova komunikacija će biti onemogućena, odnosno - stanovništvo sjevero-istočno od brda Ciglane moraće obilaziti kompletno brdo Gorica da bi pješke stigli do autobusne stanice ili Kampusa, itd.

Da li je planirano rješenje pješačkog saobraćaja na ovoj lokaciji?
User avatar
dječak sa šibicama
Posts: 40844
Joined: 29/06/2011 23:39

#89 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by dječak sa šibicama »

Kako rijesena imovinsko pravna pitanja, a 1 transferzala, kako sam i rekao, ide direkt tamo gdje je danas 5 stambenih grada kod Bosnalijeka, sa desetinama stanova.

Ja znam da se i prije rata spominjala ta tema, bar su o tome pricali ljudi koji zive u tim zgradama, ali nikada nista od toga. Do dana danasnjeg.
User avatar
P308
Posts: 5084
Joined: 21/09/2012 23:15

#90 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by P308 »

bach wrote:
Nek naprave u tim podzemnim tunelima za pjesake neke radnje ili nesto slicno, i nece biti sacekusa :D
Građane pljačkaju noževima, otimju im torbe i nakit u pola bijela dana u Ferhadiji...Napadaju ih u tramvajima, u trolejbusima, na stanicama, na Vilsonovom, u Velikom parke...Zar mislite da to neće raditi i u nekom prolazu :-) :-) u ispod kružnog toka u Hrasnom?
Da, mislim :oops:
User avatar
bach
Posts: 3478
Joined: 05/11/2005 11:52

#91 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by bach »

akcid wrote:
lonely_wolf wrote:Ovo je projekat iz 2003 god. i nisam bas siguran da nije doslo do izmjena, ali ako i jeste više su kozmetičke prirode i mislim da je trasa ostala 95% ovakva, jer su na osnovu ove trase rješavani imovinsko-pravni odnosi...
Danas je tunel "Ciglane" jedina najkraća veza pješačkog stanovništva Ciglana, Višnjika, Koševa itd. sa željezničkom stanicom, autobusnom, i dalje... Izgradnjom brze ceste i izgradnjom 1. transverzale, ova komunikacija će biti onemogućena, odnosno - stanovništvo sjevero-istočno od brda Ciglane moraće obilaziti kompletno brdo Gorica da bi pješke stigli do autobusne stanice ili Kampusa, itd.

Da li je planirano rješenje pješačkog saobraćaja na ovoj lokaciji?
Ako se sjećaš nekada je kroz tunel na Ciglanama prolazio trolejbus koji se okretao kod željezničke stanice. Danas nije to slučaj, a nije sigurno da će u skorije vrijeme to biti slučaj. Ne zato jer to tehnički nije mogućue ( ako je bilo moguće 1984 - ona može i danas) ali stvar je da nema volje, posebno onih koji su u ovom gradu na vlasti već 22 godine ( sa kraćim time-outima vladavine crvenih).

Ista ta ekipa je još u ratu predlagala da se nakon rata trolejbuski saobraćaj u Sarajevu potpuno ukine. Kako rat na ovim prostorima nije bio samo rat, nego još mnogo toga mutnog, imam pravo da milima da ona agresorska navodeća avio - bomba koja je demolirala trolejbuski ** No links ** pred kraj rata nije baš slučajno ispaljena.

Najveći neprijatelj trolejbuskog saobraćaja u ovom gradu, zove se Ibrahim Kerla, dugogodišnji uticajni zaposlenik Centrotransa, dugogodišnji vijćnik u OV Vogošća i jedan od najmoćnijih ljudi u ES DE A, tako moćan da je znao postrojiti cijeli vladu Denisa Zvizdića u vrstu kao prvačiće ( prvi drugi prvi drugi) i predočiti im želju vlastitih želja i želja svojih rođaka, prijatelja i poslovnih partnera.

Nekada jesenas, u nekoj predizbornoj kampanji na režimskoj TV Vogošća čovjek je objasnio da je trorolejbus za Vogošću potpuno nepotrebna i zastarjela stvar, da su trolejbisi spori i da prave gužve na cesti... mAutobisi su, prema gospodinu Kerli, brži i efikasniji.

Naravno, još ako su CTS - ovi autobusi. Kerle Ibrahima i njegom partijskih drugova poput Kifle Konakovića.

Građani Hrasnog se često pitaju zbog čega su između ulica Azize Šaćirbegović i Džamijek postavljene trolejbuske žice koje ne vode nikuda. Pred rat je postojao plan da se trojebusom spije Hrasno i Željeznička stanica, preko Dolac Malte i kroz Paromlinsku.

U ono "zalozno poslijetno doba Sarajeva ,

http://www.klix.ba/forum/sarajevo-iz-go ... 09621.html

do godine 2002. kada su zeleni skakavci ponovo došli na vlast razmišljalo se malo drugačije. Tako se govorili o planovima da trolejbusi voze za Koševsko, Breku, Podhrastove...

Današnje vlasti u Sarajevu imaju drugačije planove, ali im ne treba zamjeriti jer se ljudi obraćaju svojim glasačima, onim koji su ih doveli na vlast. Za Kiflu, Bubicu, Kemala Ademovića i Ibrahima Kerlu nisu glasali stanovnici Breke, Koševskog, Ciglana, Višnjika... Za njih su glasali stanovnici Kobilje Glave, Ahatovića, Zabrđa, Nedžarića, Osjeka i sličnih mjesta gdje je glavno obećanje pred svake izbore da će DOBITI ASFALT pred svaku kuću. Kod njihovih glasača asfalt pred kućom i GOLF su stvar prestiža. Kome još treba trolejbus.
User avatar
akcid
Posts: 1901
Joined: 09/04/2013 13:49
Location: Sarajevo

#92 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by akcid »

bach wrote:Ako se sjećaš nekada je kroz tunel na Ciglanama prolazio trolejbus koji se okretao kod željezničke stanice. Danas nije to slučaj, a nije sigurno da će u skorije vrijeme to biti slučaj. Ne zato jer to tehnički nije mogućue ( ako je bilo moguće 1984 - ona može i danas) ali stvar je da nema volje, posebno onih koji su u ovom gradu na vlasti već 22 godine ( sa kraćim time-outima vladavine crvenih).

Ista ta ekipa je još u ratu predlagala da se nakon rata trolejbuski saobraćaj u Sarajevu potpuno ukine. Najveći neprijatelj trolejbuskog saobraćaja u ovom gradu, zove se Ibrahim Kerla, dugogodišnji uticajni zaposlenik Centrotransa, dugogodišnji vijćnik u OV Vogošća i jedan od najmoćnijih ljudi u SDA, Nekada jesenas, u nekoj predizbornoj kampanji na režimskoj TV Vogošća čovjek je objasnio da je trorolejbus za Vogošću potpuno nepotrebna i zastarjela stvar, da su trolejbisi spori i da prave gužve na cesti... mAutobisi su, prema gospodinu Kerli, brži i efikasniji.

Naravno, još ako su CTS - ovi autobusi. Kerle Ibrahima i njegom partijskih drugova poput Kifle Konakovića.
Da, tačno je da građani Višnjika, Bjelava, Breke, Podhrastova nemaju direknu liniju javnog prevoza sa zapadnim dijelom grada, i mnogi upravo iz razloga što za odlazak na posao i povratak, moraju koristiti dvije ili tri vrste prevoza, koriste svoje automobile, čime se stvara dodatna i nepotrebna gužva na cestama.

Kolega @dresdner je na drugoj temi već nekoliko puta pisao da sa razvojem javnog gradskog saobraćaja prestaje potreba za planiranjem i gradnjom ovakve mreže cestovnih saobraćajnica. Čak 10-tak transverzala je planirano za gradnju krov ovo malo sarajevsko područje :? :shock: i to sve ceste koje omogućavaju velike brzine automobila, a smještene u najurbanijim dijelovima grada, u najfrekventnijim pješačkim zonama.

Ako je neko planirao niz transverzala prije rata, ne znači i da ih je ispravno planirao, ne znači da su ti projekti sveto slovo. Današnja vlas morala je preispitati prijeratne planove, procijeniti društvenu dobit i gubitak njihovom gradnjom, pretpostaviti njihovu stvarnu potrebu ukoliko bi se razvijao javni saobraćaj, naročito saobraćaj trolejbusima gdje je god to moguće, i saobraćaj tramvajima, i to u što širem gradskom i čak prigradskom području.

Današnji mladi inženjeri željni su dokazivanja, željni slave, i bez razmišljanja, često s umanjenom sposobnošću da procijene posledice, jednostavno forsiraju izgradnju cestovne komunikacije i tamo gdje ona zaista nije potrebna.
Građani Hrasnog se često pitaju zbog čega su između ulica Azize Šaćirbegović i Džamijske postavljene trolejbuske žice koje ne vode nikuda. Pred rat je postojao plan da se trojebusom spije Hrasno i Željeznička stanica, preko Dolac Malte i kroz Paromlinsku.
:thumbup:
Današnje vlasti u Sarajevu imaju drugačije planove, ali im ne treba zamjeriti jer se ljudi obraćaju svojim glasačima, onim koji su ih doveli na vlast. Za Kiflu, Bubicu, Kemala Ademovića i Ibrahima Kerlu nisu glasali stanovnici Breke, Koševskog, Ciglana, Višnjika... Za njih su glasali stanovnici Kobilje Glave, Ahatovića, Zabrđa, Nedžarića, Osjeka i sličnih mjesta gdje je glavno obećanje pred svake izbore da će DOBITI ASFALT pred svaku kuću. Kod njihovih glasača asfalt pred kućom i GOLF su stvar prestiža. Kome još treba trolejbus.
:thumbup: :thumbup:
User avatar
bach
Posts: 3478
Joined: 05/11/2005 11:52

#93 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by bach »

akcid wrote:


Da, tačno je da građani Višnjika, Bjelava, Breke, Podhrastova nemaju direknu liniju javnog prevoza sa zapadnim dijelom grada, i mnogi upravo iz razloga što za odlazak na posao i povratak, moraju koristiti dvije ili tri vrste prevoza, koriste svoje automobile, čime se stvara dodatna i nepotrebna gužva na cestama.

Kolega @dresdner je na drugoj temi već nekoliko puta pisao da sa razvojem javnog gradskog saobraćaja prestaje potreba za planiranjem i gradnjom ovakve mreže cestovnih saobraćajnica. Čak 10-tak transverzala je planirano za gradnju krov ovo malo sarajevsko područje :? :shock: i to sve ceste koje omogućavaju velike brzine automobila, a smještene u najurbanijim dijelovima grada, u najfrekventnijim pješačkim zonama.

Ako je neko planirao niz transverzala prije rata, ne znači i da ih je ispravno planirao, ne znači da su ti projekti sveto slovo. Današnja vlas morala je preispitati prijeratne planove, procijeniti društvenu dobit i gubitak njihovom gradnjom, pretpostaviti njihovu stvarnu potrebu ukoliko bi se razvijao javni saobraćaj, naročito saobraćaj trolejbusima gdje je god to moguće, i saobraćaj tramvajima, i to u što širem gradskom i čak prigradskom području.

Današnji mladi inženjeri željni su dokazivanja, željni slave, i bez razmišljanja, često s umanjenom sposobnošću da procijene posledice, jednostavno forsiraju izgradnju cestovne komunikacije i tamo gdje ona zaista nije potrebna.
Nešto razmišljam i brojim

Gradski autoput - 4 trake
Sjeverna longitudinala - 4 trake
Zmaja od Bosne - šest traka
Južna Logitudinala - 4 trake
Tranzit - dvije trake

--------------------------------

Pet glavnih saobraćajnica i 20 saobraćajnih traka u nekih dva kilometra vazdužne linije...

Da to nije malo previše za ovako mali grad?
User avatar
Hajvan
Posts: 9637
Joined: 25/10/2008 13:21
Location: SaraJovo

#94 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Hajvan »

da je ova drzava u sastavu neke susjedne "bolje organizirane" i "superiorne" države, a ne da vladaju ovi neandertalci i manje vrijedne spodobe od gore pobrojnaih- ovdje bi tekli med i mlijeko... :mrgreen:
StupskaBitanga
Posts: 14873
Joined: 20/12/2006 16:59

#95 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by StupskaBitanga »

obzirom da su nam na vlasti "eksperti" mislim da će i ekspertski riješiti sve probleme u Sarajevu i da ćemo svi živjeti u rahatluku, miru, ljubavi i da ćemo samo vikati akobogda šućur Allahu elhamdulilah
User avatar
Hajvan
Posts: 9637
Joined: 25/10/2008 13:21
Location: SaraJovo

#96 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Hajvan »

eis?
a zasto vi vikali to sto ste napisali?
ne kontam!
koji je to jezik?
što želite da kažete s tim?
StupskaBitanga
Posts: 14873
Joined: 20/12/2006 16:59

#97 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by StupskaBitanga »

odnosi se na mene ili?
User avatar
Maystor
Posts: 5598
Joined: 16/07/2007 22:59
Location: Unknown

#98 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Maystor »

bach wrote: Ako se sjećaš nekada je kroz tunel na Ciglanama prolazio trolejbus koji se okretao kod željezničke stanice. Danas nije to slučaj, a nije sigurno da će u skorije vrijeme to biti slučaj. Ne zato jer to tehnički nije mogućue ( ako je bilo moguće 1984 - ona može i danas) ali stvar je da nema volje, posebno onih koji su u ovom gradu na vlasti već 22 godine ( sa kraćim time-outima vladavine crvenih).

Ista ta ekipa je još u ratu predlagala da se nakon rata trolejbuski saobraćaj u Sarajevu potpuno ukine. Kako rat na ovim prostorima nije bio samo rat, nego još mnogo toga mutnog, imam pravo da milima da ona agresorska navodeća avio - bomba koja je demolirala trolejbuski ** No links ** pred kraj rata nije baš slučajno ispaljena.

Najveći neprijatelj trolejbuskog saobraćaja u ovom gradu, zove se Ibrahim Kerla, dugogodišnji uticajni zaposlenik Centrotransa, dugogodišnji vijćnik u OV Vogošća i jedan od najmoćnijih ljudi u ES DE A, tako moćan da je znao postrojiti cijeli vladu Denisa Zvizdića u vrstu kao prvačiće ( prvi drugi prvi drugi) i predočiti im želju vlastitih želja i želja svojih rođaka, prijatelja i poslovnih partnera.

Nekada jesenas, u nekoj predizbornoj kampanji na režimskoj TV Vogošća čovjek je objasnio da je trorolejbus za Vogošću potpuno nepotrebna i zastarjela stvar, da su trolejbisi spori i da prave gužve na cesti... mAutobisi su, prema gospodinu Kerli, brži i efikasniji.

Naravno, još ako su CTS - ovi autobusi. Kerle Ibrahima i njegom partijskih drugova poput Kifle Konakovića.

Građani Hrasnog se često pitaju zbog čega su između ulica Azize Šaćirbegović i Džamijek postavljene trolejbuske žice koje ne vode nikuda. Pred rat je postojao plan da se trojebusom spije Hrasno i Željeznička stanica, preko Dolac Malte i kroz Paromlinsku.

U ono "zalozno poslijetno doba Sarajeva ,

http://www.klix.ba/forum/sarajevo-iz-go ... 09621.html

do godine 2002. kada su zeleni skakavci ponovo došli na vlast razmišljalo se malo drugačije. Tako se govorili o planovima da trolejbusi voze za Koševsko, Breku, Podhrastove...

Današnje vlasti u Sarajevu imaju drugačije planove, ali im ne treba zamjeriti jer se ljudi obraćaju svojim glasačima, onim koji su ih doveli na vlast. Za Kiflu, Bubicu, Kemala Ademovića i Ibrahima Kerlu nisu glasali stanovnici Breke, Koševskog, Ciglana, Višnjika... Za njih su glasali stanovnici Kobilje Glave, Ahatovića, Zabrđa, Nedžarića, Osjeka i sličnih mjesta gdje je glavno obećanje pred svake izbore da će DOBITI ASFALT pred svaku kuću. Kod njihovih glasača asfalt pred kućom i GOLF su stvar prestiža. Kome još treba trolejbus.
Organski ne podnosim SDA, ali Ibrahim Kerla nije ni izbliza tako moćna figura. Čak su se i pripadnici SDA šprdali njegovom "doškolavanju" na ekonomskom fakultetu u Sarajevu, a u ključnim strukturama stranke Kerla je poodavno nepoželjan.
No nije to razlog što ti odgovaram na offtopic post. Glumiš advokata građana Grbavice i pri tome lažeš da im ne treba longitudinala i da nisu glasali kako su glasali. SDA je na posljednjim izborima ubjedljivije pobijedila na Grbavici nego u nekim selima u kojima nema ni metra asfalta. Da te podsjeim,
http://izbori.ba/Rezultati/RezultatiPot ... 9A008.html
Na Grbavici postoji 21 biračko mjesto, a Nedžad Koldžo je pobijedio na svim tim mjestima. Takođe je činjenica da oko 60% građana Grbavice nije izašlo na izbore. Dakle, građani Grbavice su
1. prepustili da neka sela imaju veći značaj u izbornom procesu jer je tamo izlaznost na izbore skoro duplo veća,
2. izabrali SDA kao političku opciju koja će ih voditi.
Dragi bach, lijepo je vrijeme ovih dana. Ti ne bi trebao liječiti frustraciju na ovakav način, ima mnogo boljih.
User avatar
akcid
Posts: 1901
Joined: 09/04/2013 13:49
Location: Sarajevo

#99 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by akcid »

Maystor wrote:
bach wrote:...Današnje vlasti u Sarajevu imaju drugačije planove, ali im ne treba zamjeriti jer se ljudi obraćaju svojim glasačima, onim koji su ih doveli na vlast. Za Kiflu, Bubicu, Kemala Ademovića i Ibrahima Kerlu nisu glasali stanovnici Breke, Koševskog, Ciglana, Višnjika... Za njih su glasali stanovnici Kobilje Glave, Ahatovića, Zabrđa, Nedžarića, Osjeka i sličnih mjesta gdje je glavno obećanje pred svake izbore da će DOBITI ASFALT pred svaku kuću. Kod njihovih glasača asfalt pred kućom i GOLF su stvar prestiža. Kome još treba trolejbus.
Organski ne podnosim SDA, ali Ibrahim Kerla nije ni izbliza tako moćna figura. Čak su se i pripadnici SDA šprdali njegovom "doškolavanju" na ekonomskom fakultetu u Sarajevu, a u ključnim strukturama stranke Kerla je poodavno nepoželjan.
No nije to razlog što ti odgovaram na offtopic post. Glumiš advokata građana Grbavice i pri tome lažeš da im ne treba longitudinala i da nisu glasali kako su glasali. SDA je na posljednjim izborima ubjedljivije pobijedila na Grbavici nego u nekim selima u kojima nema ni metra asfalta. Da te podsjeim,
http://izbori.ba/Rezultati/RezultatiPot ... 9A008.html
Na Grbavici postoji 21 biračko mjesto, a Nedžad Koldžo je pobijedio na svim tim mjestima. Takođe je činjenica da oko 60% građana Grbavice nije izašlo na izbore. Dakle, građani Grbavice su
1. prepustili da neka sela imaju veći značaj u izbornom procesu jer je tamo izlaznost na izbore skoro duplo veća,
2. izabrali SDA kao političku opciju koja će ih voditi.
Dragi bach, lijepo je vrijeme ovih dana. Ti ne bi trebao liječiti frustraciju na ovakav način, ima mnogo boljih.
Na Grbavici i u Sarajevu, javna je tajna da je najsnažniji zagovornik i čovjek s najuticajnijim lobiranjem za izgradnju ove monstruozne saobraćajnice - južne longitudinale, upravo načelnik Općine Novo Sarajevo - Nedžad Koldžo, jer je ekproprijacija i rušenje privremeno izgrađenih objekata raznih vulkanizera, autopraonica i restorana, jedini način da ih se riješi i da otvori pogled s prozora porodične kuće... Toliko o SDA, koje niko organski ne podnosi, a u SDA šta pomisle, to i ostvare, i to po pravilu na štetu građana i grada :(

Mislim da je južna longitudinala sasvim nepotreban projekat Sarajevu, nepotrebna saobraćajnica, bar od raskrsnice u Hrasnu, kod pekare, pa na istok. Ne uzrokuje zastoj u protoku saobraćaja m/v njihov povećan broj, već prekobrojnost semafora i njihova neusklađenost sa drugim semaforima. Međutim, i semafori nisu postavljeni napamet. Postojeća saobraćajnica presijeca izuzetno gusto naseljeno gradsko područje, ljudi moraju komunicirati u oba pravca, moraju prelaziti ulicu, i besmisleno je primoravati pješake da traže pješački prelaz na udaljenosti i po 100 m, koliko će morati nakon izgradnje ove longitudinale. Ili će je morati pretrčavati, a svi znamo opasnosti koje mogu prouzročiti nesmotrenost starijih ljudi ili djece, kojih je na ovom dijelu grada i previše.

I ne završava južna longitudinala na Vrbanja mostu, u narednoj fazi ona se pruža Skenderijom sve do Vijećnice, lijevom stranom Miljacke, a tamo je još naseljenije područje, uz potrebu rušenja mnogih objekata. Pitanje je trebamo li rušiti kuće i ruševine radi izgradnje nekakve južne zaobilaznice... Šta dobijamo, a šta gubimo?

Trebamo li kroz Hrasno i grbavicu ovu "brzu" saobraćajnicu, kojom bi bio zapriječen protok pješaka s njene jedne na drugu stranu, trebamo li njenom izgradnjom dovoditi u opasnost mnogobrojne pješake usljed brze i prebrze vožnje pomahnitalih vozača...da li ćemo ikako postići rasterećenje saobraćajne gužve na drugim gradskim ulicama koje se naslanjaju na ovu longitudinalu, da li je iko vršio mjerenje ili stručnu ekspertizu opravdanosti izgradnje ove longitudinale?

Najjednostavnije je sjesti za stol i povući dvije paralelne crvene linije. Treba ponekad prethodno i promisliti i procijeniti posljedice... Vješt i inteligentan inženjer može se dokazati i na drugim idejama i projektima :-)
User avatar
Qler
Posts: 23608
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

#100 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Qler »

Ukratko, trebamo.
Post Reply