A to bi sve trebalo izgledati ovako nekako...Južna longitudinala u Sarajevu planirana je na dužini od 3,8 kilometara, a počinje od Mosta Suade i Olge na Vrbanji, vodi preko Hrasnog i Aneksa do zgrade Suda Bosne i Hercegovine.
Radovi na prvoj dionici južne longitudinale (saobraćajnice), od Mosta Suade i Olge do ulice Derviša Numića, odnosno do skretanja za Vraca mogli bi početi za tridesetak dana.
"Kanton prvo mora potpisati ugovor sa Federacijom, nakon čega slijedi ugovor s Europskom bankom za obnovu i razvoj i izvođačem radova HP Investingom iz Mostara. To sve bi trebalo biti gotovo za dvije do tri sedmice", rekao je Jusuf Bubica, ministar saobraćaja u Vladi Kantona Sarajevo za Radiosarajevo.ba.
On je dodao da će se nakon tog administrativnog dijela moći krenuti u realizaciju projekta i da ne bi trebalo doći do potpune obustave saobraćaja na toj dionici.
"Trudili bismo se da tokom radova ne zatvaramo kompletnu južnu longitudinalu, sve do onog trenutka kada budemo primorani u potpunosti zatvoriti cestu. Tada ćemo saobraćaj preusmjeravati na alternativne pravce", rekao je Bubica za naš portal.
Izmještanje vodovodne i kanalizacione mreže
Ovo je za naš portal potvrdila i Alma Zilić stručna suradnica u Direkciji za puteve Kantona Sarajevo.
"Procedura je takva da izvođač radova, nakon što potpiše ugovor, mora Ministarstvu saobraćaja dostaviti elaborat saobraćaja, nakon čega će se precizno znati izmjene režima saobraćaja", rekla je za Radiosarajevo.ba Alma Zilić, stručna suradnica u Direkciji za puteve Kantona Sarajevo.
Ona je naglasila da se radovi neće odnositi samo na proširenje ceste.
"Radit će se i na izmještanju vodovodne i kanalizacione mreže", rekla nam je Zilić i dodala da će najvjerovatnije doći i do obustave trolejbuskog saobraćaja, s obzirom na to da će se morati uklanjati i stubovi koji drže trolejbuske žice.
NIje sporno to što se u jednom gradu prave nove saobraćajnice, nego ko ih pravi, kuda ih pravi, čijim parama ih pravi i zašto ih pravi...
Ko pravi Južnu Longitudinalu?
Ekipa Iz Min. saobraćaja ( Jusuf Bubica trenutno ima ulogu glasnogovornika) već godinama nije u stanju napraviti niti najobičnije stajalište za javni saobraćaj. Jedan od takvih primjera je i tramvajsko stajalište u Kasindolskoa. Stajalište napravljeno, tramvaji pored njega prolaze i prolaze.
Godinama u Sarajevu nije napravljeno niti jedno parking mjesto. Podzemne garažu su za Bubicinu ekipu naučna fantastika.
O tome da nisu u stanju iscrtati horizontalu signaliziciju ili se rukovode "gdje god nađeš zgodno mjesto , tu znak posadi). ne treba trošiti riječi.
O Slučaju GRAS sve znamo.
Kuda ide južna longitudinala?
Po starom dobrom običaju, ona počinje nigdje i završava takođe nigdje. Samo dragi Bog zna zbog čega su arhitekti ovog cirkusa odlučili da se Južna Longitudinala prekida u Švrakinom? Šta onda kada iz ove supersonične saobraćajnice se morate prestrojiti u staro dobru cesticu u ulicu Safeta Hadžića?
Ima jedan vic koji kaže: kako Crnogorci prave autoput? Naprave kilometara autoputa i stave tablu na kojoj piše " I tako dalje". Tako će i kod Suda BiH stajati tabla " Južna longitudinala itd, itd" . To što bi Lužna logitudinala zapravo trebala prolaziti i kroz Nedžariće i Kasindolsku, gurnut će se pod tepih.
Actung! Achtung!
Građenje južne longitudinale traži rušenje "nekih" objekata. To nisu kiosci, to su cijele zgrade u Zagrebačkoj i Grbavičkoj. Kuda sa tim ljudima? Dati im stanove u Otesu i Rosuljama u Vogošći? Teško. Ja već vidim proteste nekadašnjih stanara Grbavice sa transparentima "Dajte nam šta ste obećali, dajte nam naše stanove". Budući premijer KS Elvedin Dino Konaković će novinarima reći on razumije građane, ali da on nema ništa s tim i da njegova vlada nije za to nadležna. Budući Ministar saobraćaja Sead Nives Zeljković će reći da u budžetu njegovog ministarstva nema novca predviđenog za stanove, te da bi njihov problem trebala riješiti uprava za stambene poslove, čiji direktor, Jusuf Bubica neće biti dostupan za medije.
Odakle ti lova frajeru?
Na mnogim mjestima u gradu, trotoara više nema. Fizičkih ih više nema. Ostale su samo rupetine. Recimo na Skenderiji. Za to ruglo nema para.
Sjetit ću s izjave samira Silajdžića Taje, na pitanje režimske novinarke na TVSA, o tome šta planira do kraja svog mandata ministra stambenih poslova:
"Ako ja sve sada završim, šta će onda raditi moj nasljednik", reako je Tajo i postao premijer ...
Inače na ovoj očajnoj video - simulaciji, treba obratiti pažnju na trenutak na 1.38. Zgrada ( a la Parkuša ) na spajanju Zvorničke, Grbavičke i H. Čemerlića. Saobraćaj će prolaziti manje od pola metra od ćoška zgrade. Nestat će parkinzi i drvoredi u Zagrebačkoj, a teški dani nastaju za stanovnike Zvorničke. Između njihovih zgrada u Južne longitudinale, neće niti ni centimetra nekog zelenog pojasa. Samo ispušni plonovi i buka, po principu: 24 / 7 / 30 / 365.
Zašto se pravi JL?
Neko je pametan rekao: Koliko god novih cesta u nekog gradu pravili, nikad se nećte riješti gužvi, a automobila će biti sve više.
Da li je izgradnja "Deniz Zvizdić saobraćajnice" u ulici Put života riješila problem saobraćajnih gužvi? Nije. I dalje vam ponekad treba sat i po od Merkatora do rasksnice sa Kranjčevićevom. A tu tek krljanac počinje.
Umjesto da ovako u ovakvom gradu poboljšaju javni prijevoz ( sadašnji GRAS pošalješ u stečaj a na sudu registruješ novu firmu i nju ložiš para stotina miliončića ) Bubica i društvo rade jedan promašen projekat po principu "Take the money and run"
Uglavnom još jedano nezaboravno ljeto puno gužvi, gužvi, gužvi. Gospodine ministre, ne postoji u ovom gradu nešto što se zove "alternativni pravac".
Posebno me zanima šta stanovnici Grbavice ( oni koji će ostati bez stanova, parkinga, igrališta i drvoreda) o ovome?
LP
Bach