Islam - pitanja i odgovori

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
Towelie
Posts: 7487
Joined: 03/05/2013 19:29

#76 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by Towelie »

Inace, odnos slobodne volje i predodredjenja je van mogucnosti poimanja ljudskog razuma. Kao kad bi pokusavao svom psu da objasnis kako da instalira Windows 7.
User avatar
fatamorgana
Posts: 26875
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#77 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by fatamorgana »

Towelie wrote:Inace, odnos slobodne volje i predodredjenja je van mogucnosti poimanja ljudskog razuma. Kao kad bi pokusavao svom psu da objasnis kako da instalira Windows 7.
Ma naravno, i to po Ajnštajnovoj teoriji elektriciteta, :wink:
User avatar
AleksoMKD
Posts: 7550
Joined: 01/03/2012 15:03
Location: Tamo gdje vjecno sunce sja

#78 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by AleksoMKD »

Towelie wrote:Inace, odnos slobodne volje i predodredjenja je van mogucnosti poimanja ljudskog razuma. Kao kad bi pokusavao svom psu da objasnis kako da instalira Windows 7.
E to je to towelie sto meni ne da da vjerujem.

Uvjek neki autoritet (pop ili hodja) na kraju izvuce tog dzokera "ma ne moze ljudski um shvatiti" i kraj price, jer koji argument moze to pobiti?

Kad god je nesto nelogicno i nejasno izvadi se dzoker.

Kako to da savrseno, sveznajuce i svemoguce bice nemoze logicno objasniti svojim kreacijama sta je sta?
User avatar
Towelie
Posts: 7487
Joined: 03/05/2013 19:29

#79 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by Towelie »

AleksoMKD wrote:
Towelie wrote:Inace, odnos slobodne volje i predodredjenja je van mogucnosti poimanja ljudskog razuma. Kao kad bi pokusavao svom psu da objasnis kako da instalira Windows 7.
E to je to towelie sto meni ne da da vjerujem.

Uvjek neki autoritet (pop ili hodja) na kraju izvuce tog dzokera "ma ne moze ljudski um shvatiti" i kraj price, jer koji argument moze to pobiti?

Kad god je nesto nelogicno i nejasno izvadi se dzoker.

Kako to da savrseno, sveznajuce i svemoguce bice nemoze logicno objasniti svojim kreacijama sta je sta?
Nije bas tako. Ovo pitanje preodredjenost - slobodna volja je jedno od retkih koje se ticu gajba i na koja se mozda ne moze dobiti zadovoljavajuci odgovor. I to ne zato sto ga nema, vec ga covek sa svojom limitiranoscu razuma i cula ne moze razumeti sustinski. Vecina stvari u Islamu se moze sasvim razumeti, narocito one osnovne stvari koje se ticu verovanja.
mujke82
Posts: 233
Joined: 17/08/2013 12:57

#80 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by mujke82 »

AleksoMKD wrote:
Towelie wrote:Inace, odnos slobodne volje i predodredjenja je van mogucnosti poimanja ljudskog razuma. Kao kad bi pokusavao svom psu da objasnis kako da instalira Windows 7.
E to je to towelie sto meni ne da da vjerujem.

Uvjek neki autoritet (pop ili hodja) na kraju izvuce tog dzokera "ma ne moze ljudski um shvatiti" i kraj price, jer koji argument moze to pobiti?

Kad god je nesto nelogicno i nejasno izvadi se dzoker.

Kako to da savrseno, sveznajuce i svemoguce bice nemoze logicno objasniti svojim kreacijama sta je sta?

Halalai na javljanju
mozda ti ovo pomogne in sha Allah


Ljudska volja je povezana sa Allâhovom voljom
Autor: ´Âlim ´Abdul-Muhsin bin Hamad el-´Abbâd
Izvor: Katf-ul-Džanâ ed-Dânî; str. 22

Ehl-us-sunna su umjereni kada su u pitanju postupci robova. Oni su između džebrijja, koji poriču volju robova i koji kažu da su oni primorani na svoje postupke poput pera na vjetru, i Qaderijja koji smatraju da rob sam stvara svoja vlastita djela i poriču da je to Allâh dredio.
Ehl-us-sunneh vel-džemâ´ah potvrđuju volju i izbor robova s kojima oni zaslužuju nagradu. Oni međutim ne smatraju njihovu volju i izbor samostalnim. Njihova volja je povezana sa Allâhovom voljom. Allâh, ´azze ve džell, je rekao:
لِمَن شَاء مِنكُمْ أَن يَسْتَقِيمَ وَمَا تَشَاؤُونَ إِلَّا أَن يَشَاء اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ
”Onome od vas koji hoće da je na Pravome putu, a vi ne možete ništa htjeti ako to Allah, Gospodar svjetova, neće!” (1)
Allâh, subhâneh, je stvorio robove i njihova djela. Allâh, ´azze ve džell; je rekao:
وَاللَّهُ خَلَقَكُمْ وَمَا تَعْمَلُونَ
”Allâh je stvorio vas i ono što vi činite.” (2)


(1) 81:28-29
(2) 37:96


Mi potvrđujemo Qadr bez istraživanja o tome
Autor: Imâm Ebû Bekr el-Âdžurrî
Izvor: ash-Šerî´ah, str. 245-253

181 – Ibrâhîm el-Kurašî je rekao:
“Sjedio sam sa Ibn ´Umerom kad je bio upitan o Qadru. On reče: ‘Pojava koju vam Allâh (´azze ve džell) nije pokazao. Zato nemojte istraživati od Allâha (´azze ve džell) ono što vam odbija dati.””
182 – Vehb bin Munebbih je rekao:
“Našao sam u Tevratu: “Ja sam Allâh, nema istinskog boga osim Mene. Ja sam Stvoritelj stvorenja. Ja sam stvorio dobro i zlo.””
183 – Jûsuf bin Sehl el-Vâsitî je rekao:
“Bio sam na hodočašću i čuo čovjeka da kaže: “Odazivam se Tvom pozivu. Odazivam se Tvom pozivu. Zlo se Tebi ne pripisuje.” Kad sam stigao u Mekku, sreo sam Sufjâna i rekao mu ono što sam čuo. Jedino što je on dodao bilo je:
قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ مِن شَرِّ مَا خَلَقَ
“Reci: ‘Utječem se Gospodaru svitanja, od zla onoga što On stvara.” (1)
184 – Muhammed bin ´Ubejd el-Mekkî prenosi da se reklo u prisustvu Ibn ´Abbâsa:
“Jedan čovjek koji poriče Qadr je došao među nas.” Ibn Abbâs reče – a tada je već bio slijep -: “Odvedite me do njega.” Oni rekoše: “Šta ćeš uraditi s njim?” On reče: “Ako ga uhvatim, slomit ću mu nos. Ako se domognem njegovog vrata, udavit ću ga. Kunem se Njime u Čijoj je Ruci moja duša! Njihovo zlo mišljenje neće prestati dok jednom ne kažu da Allâh ne određiva dobro na isti način kao što govore da Allâh ne određiva zlo.””
185 – Ovo je metodika učenjaka; vjerovanje da je Allâh (´azze ve džell) odredio dobro, kao i zlo. On zavodi onoga koga On hoće a upućuje koga On hoće:
لَا يُسْأَلُ عَمَّا يَفْعَلُ وَهُمْ يُسْأَلُونَ
“On neće biti pitan za ono što radi, a oni će biti pitani.” (2)
186 – ´Umer bin Muhammed el-´Umerî je rekao:
“Jedan čovjek je došao Sâlimu bin ´Abdillâh i rekao: “Jedan čovjek je počinio blud.” Tada Sâlim reče: “Neka zamoli Allâha za oprost i neka mu se pokaje.” Čovjek reče: “Da li je to Allâh odredio?” On reče: “Da.” Zatim uze pijesak s poda, baci čovjeku u lice i reče: “Idi!””
187 – Mehûl je rekao:
“Teško tebi Gejlân! Umrijet ćeš kao iskušan!”
188 – Ako jedna osoba upita o vođi Qaderijja , njemu će biti rečeno: “Allâh (´azze ve džell) je uzdigao muslimane iznad njihove metodike. Vođa ove prljave metodike je Ma´bad el-Džuhanî u Basri. Njega su odbacili sljedbenici i nasljednici. Prije toga bio je jedan kršćanin iračanin koji je postao musliman da bi kasnije opet postao kršćanin. El-Evzâ´î (rahimehullâh) je rekao da je Ma´bad uzmao znanje od njega. Zatim je Gejlân uzimao od Ma´bada.
Već smo spomenuli podvige Gejlâna i to kako je Allâh (´azze ve džell) ubrzao njegovo poniženje u ovom životu. Također smo spomenuli ´Amr bin ´Ubejda i to kako su ga učenjaci osudili i proglasili ga nevjernikom. Ovo je njihov prljavi i grozni vođa.
189 – Ibn ´Avn je rekao:
“Prvi koji je porekao Qadr u Basri bili su Ma´bad el-Džuhanî i Ebû Jûnus el-Esvâr.”
190 – Držite se svog znanja – da se Allâh smiluje i nama i vama – da jedan Qaderî ne govori: “Allâhu, podari mi uspjeh, Allâhu zaštiti me.” On smatra da sva volja pripada njemu. On je poslušan ukoliko on želi biti poslušan i neposlušan je ukoliko želi biti neposlušan. Klonite se njihovog mišljenja kako ne bi stavili vaše vjerovanje na iskušenje.
191 – Mu´âz bin Mu´âz je rekao:
“Ja i ´Umer bin el-Hajsam er-Rukâšî smo klanjali iza Rabî´ bin Berraha. ´Umer bin el-Hajsam mi je ispričao da je poslije toga još jednom klanjao iza njega. On je rekao: “Zatim sam sjeo da se molim. Tada je er-Rabî´ rekao: “Zar si ti od onih koji se mole: “Allâhu zaštiti me.”?” Mu´âz je rekao: “Ponovio sam tu molitvu nakon 20 godina.”
192 – Er-Rabî´ bin Berrah je bio Qaderî.
193 – Ahmed bin Ebîl-Havârî je rekao:
“Rekao sam Ebû Sulejmânu ed-Dârânîu: “Onaj ko želi da postigne ugled, neka postupa skrušeno.” On reče: “Teško tebi! Šta je skrušenost? Skrušenost je da ne budeš oduševljen svojim djelima. Koja razumna osoba biva oduševljena svojim djelima? Djela su Allâhovi darovi, zato se treba zahvaliti Allâhu i biti skrušen. Samo jedan Qaderî biva oduševljen svojim djelima, jer on smatra da je on taj koji ih čini. Kako neko može biti oduševljen s njima kad smatra da je neko drugi taj koji je čovjeka podstakao da ih uradi?”
194 – Reći će se jednom Qaderiji:
“Ti si neko s kime se šejtan izigrava. Ti koji poričeš da je Allâh stvorio zlo! Zar šejtan nije izvor svakom zlu? Zar Allâh nije stvorio šejtane i poslao ih onome kome On želi da zaluta? Koji je tvoj dokaz, o ti, Kaderî? Ti koji si lišen svakog uspjeha! Zar Allâh (´azze ve džell) ne kaže:
وَمَن يَعْشُ عَن ذِكْرِ الرَّحْمَنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ
“Onome ko bude slijep pred Opomenom Svemilosnog, Mi ćemo šejtana natovariti, pa će mu on nerazdvojni drug postati.” (3)
أَلَمْ تَرَ أَنَّا أَرْسَلْنَا الشَّيَاطِينَ عَلَى الْكَافِرِينَ تَؤُزُّهُمْ أَزًّا
Zar ne vidiš da Mi šejtane na nevjernike šaljemo da ih što više na zlo navraćaju? (4)


(1) 113:1-2
(2) 21:23
(3) 43:36
(4) 19:83
mujke82
Posts: 233
Joined: 17/08/2013 12:57

#81 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by mujke82 »

Niko ne može pobjeći od Allâhovog određenja
Autor: Imâm Ibn Kudâma el-Makdisî
Izvor: “Lum´at-ul-I tiqâd”

Jedna od Allâhovih (te´âlâ) Osobina jeste i to da On radi šta želi. Ništa se ne dogodi bez Njegove Volje i ništa ne mimoilazi Njegovu Volju. Ne postoji ništa u svemiru što izlazi iz Njegove predodredbe niti išta biva bez Njegovog pravila. Nikom nema bjega od predodređenog Qadra niti se može prekoračiti ono što je zapisano na Sačuvanoj Ploči. Sve što stvorenje radi dešava se s Njegovom Voljom. Da ih je On sačuvao, oni se ne bi Njemu suprostavljali, i da je On htio da Mu budu poslušni, bili bi Mu poslušni.
On je stvorio stvorenja i njihova djela i On je odredio njihovu opskrbu i dužinu života. On iz Svoje Milosti upućuje na pravi put koga On hoće i iz Svoje Mudrosti zavodi onoga koga On hoće. Allâh (te´âlâ) je rekao:
لَا يُسْأَلُ عَمَّا يَفْعَلُ وَهُمْ يُسْأَلُونَ
“On neće biti pitan za ono što radi, a oni će biti pitani.” (1)
إِنَّا كُلَّ شَيْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ
“Mi doista sve s određenjem stvaramo.” (2)
وَخَلَقَ كُلَّ شَيْءٍ فَقَدَّرَهُ تَقْدِيرًا
“…i Koji je sve stvorio i kako treba uredio.” (3)
مَا أَصَابَ مِن مُّصِيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي أَنفُسِكُمْ إِلَّا فِي كِتَابٍ مِّن قَبْلِ أَن نَّبْرَأَهَا إِنَّ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرٌ
“Nema nevolje koja zadesi Zemlju i vas, a koja nije, prije nego što je damo, zapisana u Knjizi – to je Allâhu, uistinu, lahko.” (4)
فَمَن يُرِدِ اللّهُ أَن يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلإِسْلاَمِ وَمَن يُرِدْ أَن يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقًا حَرَجًا
Onome koga Allâh želi uputiti – On srce njegovo prema islamu raspoloži, a onome koga želi u zabludu skrenuti – On srce njegovo stegne i umornim učini.” (5)
Ibn ´Umer je prenio da je Džibrîl (´alejhi-selâm) pitao Vjerovjesnika (sallâ Allâhu ´alejhi ve sellem):
“Šta je Îmân?” Zatim je on odgovorio: “Da vjeruješ u Allâha, Njegove meleke, Njegove Knjige, Njegove Poslanike, Sudnji Dan i u Određenje, dobro i zlo u njemu.” Tada je Džibrîl rekao: “Rekao si istinu.” (6)
Prenosi ga Muslim.
Vjerovjesnik (sallâ Allâhu ´alejhi ve sellem) je rekao:
“Vjerujem u Određenje, dobro i zlo u njemu, slast i gorčinu u njemu.” (7)
Jedna od molitvi Vjerovjesnika (sallâ Allâhu ´alejhi ve sellem) je ona koju je podučio el-Hasana bin ´Alî da uči na Vitru:
“Zaštiti me od zla kojeg si odredio.” (8)
Mi ne koristimo Allâhovu Odredbu i Propis kao argument i ispriku za napuštanje Njegovih naredbi i izbjegavanje Njegovih zabrana. Već smo zaduženi da vjerujemo i da znamo da je Allâh Taj Koji ima argument protiv nas tako što je objavljivao knjige i slao poslanike. Allâh (te´âlâ) kaže:
رُّسُلاً مُّبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ لِئَلاَّ يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَكَانَ اللّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا
“Poslali smo poslanike koji su radosne vijesti i opomene donosili, da ljudi poslije poslanika ne bi nikakvog opravdanja pred Allâhom imali. A Allâh je Silan i Mudar.” (9)
Mi znamo da sve što je Allâh (subhâne) naredio i zabranio moguće izvršiti i izbjeći. Isto tako znamo da On nikoga ne tjera na grijeh niti na napuštanje bilo kakve vrste poslušnosti. Allâh (te´âlâ) je rekao:
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا
“Allah ni jednu osobu ne opterećuje preko mogućnosti njene.” (10)
الْيَوْمَ تُجْزَى كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ لَا ظُلْمَ الْيَوْمَ إِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ
“Svaki će čovjek toga Dana prema zasluzi kažnjen ili nagrađen biti; toga Dana neće biti nepravde! Allah će, zaista, brzo obračunati.” (11)
Dakle, On je ukazao da i djelo i raspodjela pripadaju robu; on biva nagrađen za svoja dobra djela nagradom a za svoja loša djela kaznom – a ovo se dešava sa Njegovom Odredbom i Propisom.
___________________________________________________________________________________________

(1) 21:3

(2) 54:49
(3) 25:2

(4) 57:22

(5) 6:125

(6) El-Buhârî (50) i (4777) Muslim (8)

(7) El-Hâkim i ”Ma´rifah ´Ulûm-il-Hadîs” (31) i (32). Slab lanac prenosioca. U lancu se nalazi Jezîd er-Rukâshî a on je slab, što se navodi u ”at-Taqrîb” (7683). Imâm en-Nesâ’î (rahimehullâh) je o njemu rekao : ”Napušten.”, a Imâm Ahmed (rahimehullâh) je rekao: ”Prenosi hadîse koji se suprostavljaju jedni drugima.”, što se navodi u ”al-Mîzân” (4/418).

(8) Ahmed (1723), Ebû Dâvûd (1425) och (1426), at-Tirmizî (464), an-Nasâ’î (3/248) i Ibn Mâdžah (1178). Šejh Ahmed Šâkir (rahimahullâh) ga je proglasio autentičnim u svom kommentaru na ”Sunan an-Nasâ’î”.

(9) 4:165

(10) 2:286

(11) 40:17
User avatar
AleksoMKD
Posts: 7550
Joined: 01/03/2012 15:03
Location: Tamo gdje vjecno sunce sja

#82 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by AleksoMKD »

Towelie wrote: Nije bas tako. Ovo pitanje preodredjenost - slobodna volja je jedno od retkih koje se ticu gajba i na koja se mozda ne moze dobiti zadovoljavajuci odgovor. I to ne zato sto ga nema, vec ga covek sa svojom limitiranoscu razuma i cula ne moze razumeti sustinski. Vecina stvari u Islamu se moze sasvim razumeti, narocito one osnovne stvari koje se ticu verovanja.
Postojanje omnipotentnog boga iskljucuje slobodu izbora.

Ne vidim kako je logicki moguce.
Zato mogu samo zakljuciti da boga/bogova nema. Jedini zadovoljavajuci a logicki odgovor.
User avatar
Towelie
Posts: 7487
Joined: 03/05/2013 19:29

#83 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by Towelie »

AleksoMKD wrote:
Towelie wrote: Nije bas tako. Ovo pitanje preodredjenost - slobodna volja je jedno od retkih koje se ticu gajba i na koja se mozda ne moze dobiti zadovoljavajuci odgovor. I to ne zato sto ga nema, vec ga covek sa svojom limitiranoscu razuma i cula ne moze razumeti sustinski. Vecina stvari u Islamu se moze sasvim razumeti, narocito one osnovne stvari koje se ticu verovanja.
Postojanje omnipotentnog boga iskljucuje slobodu izbora.

Ne vidim kako je logicki moguce.
Zato mogu samo zakljuciti da boga/bogova nema. Jedini zadovoljavajuci a logicki odgovor.
Ne mozes da znas da iskljucuje slobodu izbora jer je taj odnos van domasaja razuma. Nije nekad ni formalna logika garancija istinitosti neke tvrdnje. Nikako nije logicno da elektron moze biti na vise mesta odjednom, pa opet jeste. Moze nasa logika biti falicna ponekad, iako joj slepo verujemo.
User avatar
AleksoMKD
Posts: 7550
Joined: 01/03/2012 15:03
Location: Tamo gdje vjecno sunce sja

#84 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by AleksoMKD »

mujke82 wrote: ”Onome od vas koji hoće da je na Pravome putu, a vi ne možete ništa htjeti ako to Allah, Gospodar svjetova, neće!” (1)

”Allâh je stvorio vas i ono što vi činite.”


“Onome ko bude slijep pred Opomenom Svemilosnog, Mi ćemo šejtana natovariti, pa će mu on nerazdvojni drug postati.”
Zar ne vidiš da Mi šejtane na nevjernike šaljemo da ih što više na zlo navraćaju?
mujke82 wrote: [b]Onome koga Allâh želi uputiti – On srce njegovo prema islamu raspoloži, a onome koga želi u zabludu skrenuti – On srce njegovo stegne i umornim učini.” [/b]
Malo sam skratio da ne bude predug post, ali gdje je moja slobodna volja kada je vec bog odredio sta i kako cu ja uraditi?

Oprosti ako nisam najbolje shvatio ovo sto si postirao ali boldirane recenice su vise nego jasne i svaka prica o slobodi volje tu zavrsava.

Ako nisam najbolje shvatio tekstove molim te pojasni mi, jer ovako ja kontam da me je bog napravio da budem ateista i da cu zbog toga goreti, a nemam sanse da budem vjernik jer je on tako odlucio.
User avatar
AleksoMKD
Posts: 7550
Joined: 01/03/2012 15:03
Location: Tamo gdje vjecno sunce sja

#85 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by AleksoMKD »

Towelie wrote: Ne mozes da znas da iskljucuje slobodu izbora jer je taj odnos van domasaja razuma. Nije nekad ni formalna logika garancija istinitosti neke tvrdnje. Nikako nije logicno da elektron moze biti na vise mesta odjednom, pa opet jeste. Moze nasa logika biti falicna ponekad, iako joj slepo verujemo.
Razumem sta zelis reci, ali mislim da je to (van domasaja razuma) ipak samo dzoker izmisljen od svestenicke kaste otprilike minut-dva posle prvog ozbiljnijeg pitanja koje je shaman u pecini primio od svoga saplemenika posle povratka iz lova na mamute.
User avatar
Towelie
Posts: 7487
Joined: 03/05/2013 19:29

#86 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by Towelie »

Ja se ne bih slozio, ali postujem i tudje misljenje. :)
User avatar
fatamorgana
Posts: 26875
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#87 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by fatamorgana »

mujke82 wrote:
"Zar ne vidiš da Mi šejtane na nevjernike šaljemo da ih što više na zlo navraćaju?"


Pa kud baš na forum? :wink:
User avatar
Voddaa
Posts: 16
Joined: 21/02/2014 17:48

#88 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by Voddaa »

Pitanje slobodne volje i predodredjenja spada u ona pitanja koja su dugo i mnogo polemisa. Ja imam svoje misljenje, koje je meni logicno i prirodno.

Kada govorimo o Bogu, govorimo o Savrsenom bicu, Stvoritelju. Vrijeme kao pojam je jedna od koordinata nase stvarnosti. Druge koordinate su koordinate prostora. Vrijeme je u nasoj percepciji linearno i vrijeme uvijek “prolazi” (nema povratka u proslost, bar jos ne znamo kako ☺). To je priroda kauzalnosti. Posljedica ide poslije uzroka.

Pitanje “gdje se nalazi Bog?” je slicno pitanje kao i pitanje predodredjena i slobodne volje. Bog kao Stvoritelj svega, pa i vremena, nije ogranicen vremenom. Iako po meni pitanje gdje se nalazi Bog nema smisla, mozda najblize odgovoru bi bilo da se nalazi svuda. Isto tako i za pitanje vremena. Bog ‘zivi’ (se nalazi) kako u sadanjosti, tako i proslosti i buducnosti. A tako i izvan ova tri pojma. Buducnost, koja je za nas buducnost, nije ogranicenje za Boga.

U Kur’anu se na mnogo mjesta za dogadjaje Sudnjeg Dana koristi proslo vrijeme. Recimo u suri Vjernici 112 prevod :“A koliko ste godina na Zemlji proveli? - upitaće On”, nije precizan jer se koristi glagol u proslosti. Preciznije bi bilo “upitao je On.” Za nas je Sudnji Dan u buducnosti, ali to ne mora biti za Boga.

Bog zna buducnost jer ‘zivi’ u buducnosti jednako kako ‘zivi’ i u sadasnjosti. Ako sam ja jucer isao u kino, to je iz percepcije ‘mene danas’ predodredjeno (jer ne mogu mjenjati proslost), ali to nije sprjecilo ‘mene jucer’ da idem ili ne idem u kino.

Ovo je naravno moje misljenje i moje shvatanje pojma slobodne volje/predodrednja. Svakako da jedino Bog najpreciznije zna. ☺
mujke82
Posts: 233
Joined: 17/08/2013 12:57

#89 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by mujke82 »

Voddaa wrote:Pitanje slobodne volje i predodredjenja spada u ona pitanja koja su dugo i mnogo polemisa. Ja imam svoje misljenje, koje je meni logicno i prirodno.

Kada govorimo o Bogu, govorimo o Savrsenom bicu, Stvoritelju. Vrijeme kao pojam je jedna od koordinata nase stvarnosti. Druge koordinate su koordinate prostora. Vrijeme je u nasoj percepciji linearno i vrijeme uvijek “prolazi” (nema povratka u proslost, bar jos ne znamo kako ☺). To je priroda kauzalnosti. Posljedica ide poslije uzroka.

Pitanje “gdje se nalazi Bog?” je slicno pitanje kao i pitanje predodredjena i slobodne volje. Bog kao Stvoritelj svega, pa i vremena, nije ogranicen vremenom. Iako po meni pitanje gdje se nalazi Bog nema smisla, mozda najblize odgovoru bi bilo da se nalazi svuda. Isto tako i za pitanje vremena. Bog ‘zivi’ (se nalazi) kako u sadanjosti, tako i proslosti i buducnosti. A tako i izvan ova tri pojma. Buducnost, koja je za nas buducnost, nije ogranicenje za Boga.

U Kur’anu se na mnogo mjesta za dogadjaje Sudnjeg Dana koristi proslo vrijeme. Recimo u suri Vjernici 112 prevod :“A koliko ste godina na Zemlji proveli? - upitaće On”, nije precizan jer se koristi glagol u proslosti. Preciznije bi bilo “upitao je On.” Za nas je Sudnji Dan u buducnosti, ali to ne mora biti za Boga.

Bog zna buducnost jer ‘zivi’ u buducnosti jednako kako ‘zivi’ i u sadasnjosti. Ako sam ja jucer isao u kino, to je iz percepcije ‘mene danas’ predodredjeno (jer ne mogu mjenjati proslost), ali to nije sprjecilo ‘mene jucer’ da idem ili ne idem u kino.

Ovo je naravno moje misljenje i moje shvatanje pojma slobodne volje/predodrednja. Svakako da jedino Bog najpreciznije zna. ☺


Halali ako si musliman to je sramota da ne znas gdje je Allah subhane wa ta`alla


Allâh je Bog iznad nebesa
Autor: Imâm Ibn Kudâme el-Makdisî
Izvor: Lum´at-ul-I´tiqâd

Imâm Ibn Kudâme el-Makdisî (rahimehullâh) je dao nekoliko dokaza da je Stvoritelj stvorenja, Allâh (tebâreke we te´âlâ), iznad nebesa i ostalih stvorenja.
Od tih (dokaza) su Njegove (te´âlâ) Riječi:
الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى
”Svemilosni, nad Aršom se uzvisio.” [1]
Isto tako On (te´âlâ) je rekao:
أَأَمِنتُم مَّن فِي السَّمَاء أَن يَخْسِفَ بِكُمُ الأَرْضَ فَإِذَا هِيَ تَمُورُ
”Jeste li sigurni da vas Onaj Koji je na nebesima neće u zemlju utjerati, kad se ona počne iznenada tresti?” [2]
Vjerovjesnik (sallallâhu ´alejhi ve sellem) je rekao:
”Naš Gospodar je Allâh koji je iznad nebesa, slavljeno neka je Ime Tvoje.” [3]
On (sallallâhu ´alejhi ve sellem) je rekao sluškinji:
”Gdje je Allâh” Ona je odgovorila: ”Iznad neba.” Zatim je on rekao: ”Oslobodite je, jer je ona zaista vjernica.” [4]
Vjerovjesnik (sallallâhu ´alejhi ve sellem) je rekao Husejnu [5]:
”Koliko bogova obožavaš?” On je odgovorio: ”Sedam, šest na zemlji i jednog iznad neba.” Zatim je Vjerovjesnik rekao: ”Kome se obraćaš u nadi i strahu?” Husejn je rekao: ”Onome Koji je na nebu.” Onda je Vjerovjesnik rekao: ”Napusti onih šest i umjesto toga obožavaj Onoga Koji je iznad neba, pa ću te podučiti dvjema molitvama.” On je tada postao musliman a Vjerovjesnik (sallallâhu ´alejhi ve sellem) ga je podučio da kaže:
”Allâhu, uputi me ka ispravnoj uputi i sačuvaj me od zla moje duše.” [6]
Također prenosi se u prijašnjim listovima, da jedna od obilježja Vjerovjesnika (sallallâhu ´alejhi ve sellem) i njegovih sljedbenika je to da padaju licem na tlo i da tvrde da je njihov Bog iznad neba. Ebû Dâvûd prenosi u svom ”Sunenu” da je Vjerovjesnik (sallallâhu ´alejhi ve sellem) rekao:
”Zaista je razdaljina između neba i drugog neba tolika i tolika…” i prenio je objavu do riječi: ”Iznad toga je Prijestolje a Allâh (subhânehu) je iznad njega.”[7]
Selef (rahimehumullâh) su bili složni oko ovoga i slično po pitanju prenošenja i prihvatanja. Nisu se dali u to da to odbijaju, pogrešno tumače, zamišljaju ili porede. Imâm Mâlik bin Enes (rahimehullâh) je bio upitan:
”Ebû ´Abdillâh, ”Milostivi se uzdigao [8] iznad Prijestolja.” Kako se On uzdigao?” On je onda odgovorio:
”Uzdignuće (el-Istiwâ) je poznato, a kakvoća nepoznata. Vjerovati u to je obaveza a pitati o tome je novotarija.”
Zatim je naređeno da se taj čovjek odvede. [9]“


[1] 20:5
[2] 67:16
[3] Ebû Dâvûd (3892), En-Nesâ’î (1037), El-Hâkim (1/344) i (4/218)
[4] Muslim (538). Prenosi Mâlik bin Enes, Muslim i drugi Imâmi
[5] Husejn bin ´Imrân
[6] Et-Tirmizî (3479), Ahmed (4/444), El-Buhârî u ”Et-Târîh el-Kebîr” (2/1/1) i dr.
[7] Ebû Dâvûd (4723), Et-Tirmizî (3320), Ibn Mâdže (193), Ahmed (1/206), Ed-Dârimî (1/90-91), Ibn Huzejme u ”Kitâb-ut-Tevhîd” (68) i dr.
[8] Šejh ´Abdur-Rahmân bin Nâsir es-Sa´dî (rahimehullâh) je rekao o ”uzdignuću, uzvišenju” (istewâ):
”Istiwâ ima tri različita značenja u Kur’ânu. Nekad je oslobođeno od prepozicija i tada znači ”potpunost” i ”savršenost”, koje se nalazi u Njegovim Riječima o Mûsau:
وَلَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَاسْتَوَى آتَيْنَاهُ حُكْمًا وَعِلْمًا وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ
“I kad se on opasa snagom i stasa, dadosmo mu mudrost i znanje; tako Mi nagrađujemo one koji dobra djela čine.” (28:14)
Isto tako to znači ”uzdići se” i ”popeti se” i to je kada ”´alâ” (iznad, na, povrh) stoji ispred riječi, kao na primjer Njegova izjava:
الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى
”Svemilosni, nad Aršom se uzvisio.” (20:5)
Isto može značiti ”okrenuti se prema, usmjeriti”, koje ima značenje kada ”ilâ” (do) stoji ispred riječi, koje se nalazi u ovom ajetu:
هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُم مَّا فِي الأَرْضِ جَمِيعاً ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
“On je za vas sve na Zemlji stvorio, zatim se prema nebu usmjerio i kao sedam nebesa ga uredio; On svaku stvar zna!”
[9] El-Bejhekî i ”Kitâb-ul-Esmâ’ wes-Sifât” (867) i (868), Ed-Dârimî u ”Er-Redd ´alâ el-Džehmijjah” (104), El-Lâlikâ’î (664) i dr.
User avatar
Voddaa
Posts: 16
Joined: 21/02/2014 17:48

#90 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by Voddaa »

Hvala ti Mujke.

Vecinu predanja sam znao, ponesto i nisam. Da te Bog nagradi.:)

Ipak mislim da se radi o drugacijem tumacenju. 'na nebu', 'na Arsu' i sl. je od onoga sto mi ne znamo. Tumacenje da to znaci gore, iznad atmosfere po meni nije precizno. Bar ono kako ljudi to shvataju u obicajenom govoru.

Sura Kaf, 16-ti ajet "Mi stvaramo čovjeka i znamo šta mu sve duša njegova haje, jer Mi smo njemu bliži od vratne žile kucavice. "

Bog nije ogranicen vremenom, prostorom, lokacijom. Zato pitanje 'gdje je Bog?" nema smisla. Kako da odgovorimo na ovo pitanje kad je Bog postojao prije prostora.
mujke82
Posts: 233
Joined: 17/08/2013 12:57

#91 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by mujke82 »

Voddaa wrote:Hvala ti Mujke.

Vecinu predanja sam znao, ponesto i nisam. Da te Bog nagradi.:)

Ipak mislim da se radi o drugacijem tumacenju. Ono sto za nas znaci 'na nebu', 'na Arsu' i sl. je od onoga sto mi ne znamo. Tumacenje da to znaci gore, iznad armosfere, iznad po meni nije precizno. Bar ono kako ljudi to shvataju u obicajenom govoru.

Sura Kaf, 16-ti ajet "Mi stvaramo čovjeka i znamo šta mu sve duša njegova haje, jer Mi smo njemu bliži od vratne žile kucavice. "

Bog nije ogranicen vremenom, prostorom, lokacijom. Zato pitanje 'gdje je Bog?" nema smisla. Kako da odgovorimo na ovo pitanje kad je Bog postojao prije prostora.

Allâh je iznad nebesa a ne svugdje
Autor: Imâm Ebû Bakr el-Âdžurrî
Izvor: ash-Sharî´ah, sid. 295-303
Dâr al-Kitâb al-´Arabî


230 – Ebû Hurejre (radijallâhu ´anh) je ispričao da je Poslanik (sallâ Allâhu ´alejhi ve sellem) rekao:
“Nakon što je Allâh (´azze ve džell) predodredio stvorenje, On je zapisao u jednu Knjigu koja je s Njim iznad Prijestolja: “Moja milost je prevladala moju srdžbu.”” [1]
231 – Ibn ´Abbâs (radijallâhu ´anhumâ) je rekao:
“Allâh se uzvisio iznad Svog Prijestolja prije nego što je išta stvorio. Prvo što je stvorio bilo je pero/olovka. On joj je naredio da piše sve što će se desiti do Sudnjeg Dana.”
Sve ove predaje ukazuju da je Allâh iznad Svog Prijestolja iznad Svojih nebesa. Njegovo znanje obuhvata sve. On čuje i On vidi. On zna i obavješten je.
233 – Dokaz Hulûlijja s kojima oni zavode neznalice, uzimaju Allâhove riječi:
هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
“On je Prvi i Posljedni; On je Vidljivi i Skriveni, i On zna sve.” [2]
Učenjaci su objasnili ovaj ajet na slijedeći način:
Prvi je Onaj koji je prije svakog života i svake smrti.
Posljedni je Onaj koji je nakon svakog stvorenja.
Vidljivi je Onaj koji je iznad svega, tj. iznad nebesa.
Skriveni je Onaj koji zna sve što je pod zemljama.
Ono što dokazuje ovo, je završetak ovoga ajeta:
“I On zna sve.” [3]
Jedan drugi dokaz s kojim zavode ljude koji nemaju puno znanja, su Allâhove Riječi:
وَهُوَ اللّهُ فِي السَّمَاوَاتِ وَفِي الأَرْضِ
“On je Allâh u nebesima i na zemlji.” [4]
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاء إِلَهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَهٌ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ
“On je taj koji je Bog u nebesima i Bog na zemlji i On je Apsolutno Mudri, Sveznajući.” [5]
Ljudi koji upotrebljavaju ove ajete kao dokaz, žele samo da šire haos.
Allâh (´azze ve džell) je rekao:
فَأَمَّا الَّذِينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاء الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاء تَأْوِيلِهِ
“Oni u čijim je srcima zastrana slijede nejasne ajete u težnji za smutnjom i svojim tumačenjem.” [6]
Učenjaci su razjasnili ajet: “On je Allâh u nebesima i na zemlji; On dobro poznaje ono što krijete i ono što javno pokazujete i On zna šta zaslužujete” na slijedeći način:
“Allâh (´azze ve džell) je iznad Svog Prijestolja i Njegovo znanje obuhvata sva stvorenja. On zna ono što krijete i ono što javno pokazujete.”
Njegove (´azze ve džell) riječi:
“On je Bog u nebesima i Bog na zemlji” znače da je On Bog onima koji su u nebesima i onima koji su na/u zemlji. On je, znači, Allâh koji biva obožavan u nebesima i Allâh koji biva obožavan na zemlji. Na ovaj način su učenjaci objasnili ovaj ajet.
235 – Katâde je o ajetu “On je Bog u nebesima i Bog na zemlji” rekao:
“On je Bog koji se obožava u nebesima i na zemlji.”
236 – To što sam spomenuo i objasnio je radost za sljedbenike Istine. To sam uradio jer se plašim da sljedbenici neistine ubace svoje laži u njihova srca. Ti ljudi teže muzici i pjesmi koje se pjevaju od mladih dječaka. Uživaju gledanjem u njih. Međutim, ne godi im slušanje starijih ljudi. Oni plešu i sviraju instrumente (za puhanje). Plešu uz šejtanovu flautu. Šejtan se izigrava s njima kako bi se suprostavili Istini. Oni ne rade po Knjizi, Sunnetu, praksi sljedbenika (radijallâhu ´anhum), njihovim nasljednicima niti Imamima. Oni posjeduju sramote koje su sramne za spomenuti. Oni nazivaju to vjerom koju slijede. Molimo Allâha za zaštitu od ovog odvratnog stanja i molimo Ga da nas uputi ka ispravnom.
237 – Jezîd bin Hârûn je rekao o Džehmijjama:
“Kunem se Allâhom da su oni otpadnici. Neka je Allâhovo prokletstvo na njih.”


[1] Buhârî (3194), Muslim (2751), Ahmed (2/466) i dr.
[2] 57:3
[3] 57:3
[4] 6:3
[5] 43:84
[6] 3:7


Prvi čovjek u Islâmu koji je rekao da Allâh nije iznad neba
Autor: Šejh-ul-Islâm Ahmed ibn Tejmijja
Izvor: El-Fetwâ el-Hamawiyyah el-Kubrâ, str. 24-26


Prvi čovjek u Islâmu s mišljenjem da Allâh (subhânehu wa te´âlâ) nije iznad Svog prijestolja na jedan stvaran način, se pamti da je to bio Dža´d ibn Dirhem. Od njega je uzeo to mišljenje Džehm bin Safwân i uslijed toga mišljenje Džehmijja se pripisuje njemu. Rečeno je da je Dža´d ibn Dirhem uzeo svoje mišljenje od Abân bin Sam´âna, koji je to uzeo od Tâlûta, sestrića Lubejda bin el-Esamma, a koji je to uzeo od židova Lubejda bin El-Esamma koji je bacio sihr na Poslanika (sallallâhu ´alejhi ve sellem).
Rečeno je da je Dža´d bio iz Hârâna, jedan grad koji je bio pun sabijaca [1] i filozofa. Za to vrijeme većina sabijaca su bili mnogobošci dok su njihovi učenjaci bili filozofi. Pored toga, ne znači da je svaki sabijac mnogobožac. Činjenica je da on može vjerovati u Allâha i Sudnji dan. On (te´âlâ) je rekao:
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَالَّذِينَ هَادُواْ وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ
“One koji su vjerovali, te one koji su bili židovi, kršćani i Sabejci, a koji su vjerovali u Allaha i drugi svijet i dobra djela činili – doista čeka nagrada od Gospodara njihova; za njih nema straha i oni neće tugovati.” [2]
نَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَالَّذِينَ هَادُواْ وَالصَّابِؤُونَ وَالنَّصَارَى مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وعَمِلَ صَالِحًا فَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ
“Oni koji su vjerovali, pa oni koji su bili jevreji, i sabijci, i kršćani – oni koji su u Allaha i u onaj svijet vjerovali i dobra djela činili – ničega se oni neće bojati i ni za čim oni neće tugovati.” [3]
Međutim, većina njih su bili nevjernici i mnogobošci na isti način kao što su mnogi židovi i kršćani promijenili i iskrivili vjeru i uslijed toga postali nevjernici i mnogobošci.
Metodika na kojoj se nalaze oni koji poriču osobine Gospodara (subhânehu), znači da On ne posjeduje nikakve osobine. Upravo ovim ljudima je Allâh poslao svog Poslanika Ibrâhîma (´alejhis-selâm). Znači, Dža´d je uzeo svoj akaid sabijaca i filozofa. Isto važi i za Ebû Nasra el-Fârâbîa. On se bio naselio u Hârânu i uzeo cijelu svoju filozofiju od sabiski filozofa.
Imâm Ahmed i drugi su spomenuli da je Džehm uradio istu stvar nakon što je debatirao sa Sumanijjama koji su ateistička sekta iz Indije. Ova sekta poriče sve osim onog što je materijalno.
Ovo je znači Džehmov lanac prenosliaca koji potječe od židova, sabijaca, mnogobožaca i zabludjelih filozofa. Oni su ili sabijci ili mnogobošci.




[1 ] Mudžâhid: “Sabijci su jedan narod između vatropoklonika, židova i kršćana. Oni nemaju religije.” Tefsîr el-Kur’ân el-´Azîm (1/140) od Imâma Ibn Kesîra)
[2] 2:62
[3] 5:69
User avatar
Towelie
Posts: 7487
Joined: 03/05/2013 19:29

#92 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by Towelie »

Razlikuj sveprisutnost Bozijeg znanja i mesto Bozijeg bica. To su dve razlicite stvari.
User avatar
Voddaa
Posts: 16
Joined: 21/02/2014 17:48

#93 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by Voddaa »

Mujke slazem se da odgovor 'svugdje' nije dobar. Tako sam rekao i u prvom postu.

Ali isto tako "nebo", "gore", "iznad" mi nije zadovoljavajuce tumacenje. Znam da se tako navodi u Kur'anu, ali ja ne mislim da se sve u Kur'anu moze bukvalno shvatiti. Mislim da Bozije bice ne moze biti odredjeno prepozicijom. Sta je nebo? Sta je gore?

Ipak ne bih vise o ovome diskutovao jer svakako ljudi malo/nista o ovome ne znaju. Ja sam vise govorio kako ja razumijem odnos slobodne volje i predodredjenja.
User avatar
fatamorgana
Posts: 26875
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#94 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by fatamorgana »

Voddaa wrote:
Bog nije ogranicen vremenom, prostorom, lokacijom. Zato pitanje 'gdje je Bog?" nema smisla. Kako da odgovorimo na ovo pitanje kad je Bog postojao prije prostora.
A jesmo li sigurni prije svega da uopšte postoji?
User avatar
Voddaa
Posts: 16
Joined: 21/02/2014 17:48

#95 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by Voddaa »

fatamorgana wrote:
Voddaa wrote:
Bog nije ogranicen vremenom, prostorom, lokacijom. Zato pitanje 'gdje je Bog?" nema smisla. Kako da odgovorimo na ovo pitanje kad je Bog postojao prije prostora.
A jesmo li sigurni prije svega da uopšte postoji?
Pa svakako da mnogi nisu. Neki sumnjaju, neki nisu sugurni, neki tvrde da ne postoji, neki su skepticni, neki vjeruju i neki su sigurni. A mnogi se i mjenjaju.

Svako zivi svoj zivot i ide svojim putem.
User avatar
fatamorgana
Posts: 26875
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#96 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by fatamorgana »

Voddaa wrote:
fatamorgana wrote:
Voddaa wrote:
Bog nije ogranicen vremenom, prostorom, lokacijom. Zato pitanje 'gdje je Bog?" nema smisla. Kako da odgovorimo na ovo pitanje kad je Bog postojao prije prostora.
A jesmo li sigurni prije svega da uopšte postoji?
Pa svakako da mnogi nisu. Neki sumnjaju, neki nisu sugurni, neki tvrde da ne postoji, neki su skepticni, neki vjeruju i neki su sigurni. A mnogi se i mjenjaju.

Svako zivi svoj zivot i ide svojim putem.
Slažem se, :)
sirotinja
Posts: 115
Joined: 16/02/2014 09:12

#97 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by sirotinja »

Voddaa wrote:Pitanje slobodne volje i predodredjenja spada u ona pitanja koja su dugo i mnogo polemisa. Ja imam svoje misljenje, koje je meni logicno i prirodno.

Kada govorimo o Bogu, govorimo o Savrsenom bicu, Stvoritelju. Vrijeme kao pojam je jedna od koordinata nase stvarnosti. Druge koordinate su koordinate prostora. Vrijeme je u nasoj percepciji linearno i vrijeme uvijek “prolazi” (nema povratka u proslost, bar jos ne znamo kako ☺). To je priroda kauzalnosti. Posljedica ide poslije uzroka.

Pitanje “gdje se nalazi Bog?” je slicno pitanje kao i pitanje predodredjena i slobodne volje. Bog kao Stvoritelj svega, pa i vremena, nije ogranicen vremenom. Iako po meni pitanje gdje se nalazi Bog nema smisla, mozda najblize odgovoru bi bilo da se nalazi svuda. Isto tako i za pitanje vremena. Bog ‘zivi’ (se nalazi) kako u sadanjosti, tako i proslosti i buducnosti. A tako i izvan ova tri pojma. Buducnost, koja je za nas buducnost, nije ogranicenje za Boga.

U Kur’anu se na mnogo mjesta za dogadjaje Sudnjeg Dana koristi proslo vrijeme. Recimo u suri Vjernici 112 prevod :“A koliko ste godina na Zemlji proveli? - upitaće On”, nije precizan jer se koristi glagol u proslosti. Preciznije bi bilo “upitao je On.” Za nas je Sudnji Dan u buducnosti, ali to ne mora biti za Boga.

Bog zna buducnost jer ‘zivi’ u buducnosti jednako kako ‘zivi’ i u sadasnjosti. Ako sam ja jucer isao u kino, to je iz percepcije ‘mene danas’ predodredjeno (jer ne mogu mjenjati proslost), ali to nije sprjecilo ‘mene jucer’ da idem ili ne idem u kino.

Ovo je naravno moje misljenje i moje shvatanje pojma slobodne volje/predodrednja. Svakako da jedino Bog najpreciznije zna. ☺
I pitanja poput, mozel bog stvorit drugog boga, ako je svemoguc mozel stvorit kamen koji nemoze da podigne itd....ukratko to sto si napisao bi se moglo ovako reci....bog je nesto sto je van ljudskog uma da shvati, on je stvorio stvaranje...nedokucivo za nas mozak...

Isto I sto ovaj mujke kaki I uzima kuran bukvalno na bog sjedi na tronu.....hehe...ja da sam u vjeri izabrao bi onu "allah exists without a place".

Sve u svemu, neslazem se da pitanje da je bog znao da cemo u pakao ali ipak nas stvorio je gajb. Tu treba bit vrlo jasan I logican odgvor. Hajd neki kazu nije odredio sami biramo al jeste znao I stvorio I dozvolio da odemo u vatru. E TO JE MOJA BARIKADA PREMA VJERI. Pa ima I ajet gdje ibliz kaze Alahu "zato sto si ODREDIO pa sam u zabludu pao"...

Towelie, to nije kao da psu objasnis da instalira windows nego to je kao da ti stvoris/napravis million djece znacuji sta ce oni raditi I da ces ih strpati u vatru. Ja mislim da ti to nebi. Znaci ili treba biti objasnjenje za to ili ce sve vise biti ovi sto su zavoljeli neke teorije...

Nemoj zaboravit da se za islam kaze da ima odgovor na sve (u vezi vjere) I hafiz Porca kaze islam nije vjera koja se prati naslijepo I hajd sto neznamo sta znaci alif lam mim ali brate neke stvari ne idu bez logike.
User avatar
nasa
Posts: 8023
Joined: 25/08/2012 16:46

#98 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by nasa »

Ako te stvarno interesuje to pitanje onda bez obzira sto ces na forumu procitati da je vrhunac islamskih odgovora Zakir Naik trazi dalje jer to nije istina....
Medjutim shvatanje ovog pitanje bar priblizno je nemoguce bez da najprije krenes od stave islama prema pitanju slobodne volje jer I tu ima razlicitih stavova koji se u danasnje vrijeme krecu od potpune slobodne volje do ogranicene sto je stav vecine, a kroz historiju I potpunog odsustva slobodne volje...
Zatim imas I intersantnih odgovora od strane filozofa koji su se bavili determinizmom I slobodnom voljom...

Uglavnom potrazi I rijesi sa sabom najprije stav prema slobodnoj volji te filozofske pojmove I stavove prema istoj, a onda ces naci I neke islamske odgovore ....pa sam ces najbolje znati da li ti je to prihvatljivo.
User avatar
Voddaa
Posts: 16
Joined: 21/02/2014 17:48

#99 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by Voddaa »

sirotinja,

Razumijem tvoje pitanje.

Pokusat cu opet objasniti ovo sto sam napisao, sto je opet moje razumjevanja pojma predodredjenosti.

Bog nije odredjen sa vremenom, vec smo mi odredjeni sa vremenom. Nasa percepcija vremena je da ne mozemo znati nesto sto je za 10 dana, prije nego sto prodje 10 dana.

Isto tako iz ove perspektive u ovom trenutku vremena postoji samo jedan ja. Svako od nas je odredjen sa pozicijom i vremenom. Pa ako hocu da tebe ‘odredim’ reci cu npr BBI Sarajevo, Subota 22 februar 2014. I znam da si ti odredjen sa ovim. Znam kad i gdje. Trazim te sa 4 koordinate (3 prostorne i 1 vremenskom). A recimo za 10 dana ces biti na sebilju i ja kazem Sebilj, 3 Mart 2014 godine. Oba seta koordinata ceme dovesti do tebe. Oba 'ti' su stvarna.

Sad zamisli Bog-a koji nije odredjen i ogranicen ovom 4-tom koordinatom i koji moze da ‘bira’, ‘vremensku tacku’ kako zeli. Ili koji je u svakoj vremenskoj tacki svakako.

U tom slucaju pojam proslosti, sadasnjosti i buducnosti gubi znacenje. Za Boga je nasa buducnost jednako “otvorena” kao i nasa sadasnjost. Za Boga znati sadasnjost, proslost i buducnost je ista stvar. Moje misljenje je da cemo nakon Sudnjeg Dana i mi prestati biti ograniceni sa vremenskom koordinatom – mozda vrijeme vise nece postojati. Pa zato je nas zivot na drugom svijetu vjecan.
mujke82
Posts: 233
Joined: 17/08/2013 12:57

#100 Re: Islam - pitanja i odgovori

Post by mujke82 »

Šta je el-Levh el-Mahfûz?
Autor: Imâm Ibn Kesîr ed-Dimaškî
Izvor: Tafsîr el-Kur’ân el-´Adhîm (4/640)

Allâh (tebârak ve te´âlâ) je rekao:
بَلْ هُوَ قُرْآنٌ مَّجِيدٌ فِي لَوْحٍ مَّحْفُوظٍ
”…a ovo je Kur’an veličanstveni, na ploči pomno čuvanoj.” (1)
Ibn Džerîr prenosi da je Enes bin Mâlik rekao:
”Sačuvana Ploča koju Allâh spominje u ”…a ovo je Kur’an veličanstveni, na ploči pomno čuvanoj” se nalazi u čelu (meleka) Isrâfîla.”
Ibn Ebî Hâtim prenosi da je ´Abdur-Rahmân bin Selmân rekao:
”Sačuvana Ploča je između očiju Isrâfîla i on nema nikakve dozvole da gleda u nju.”
El-Hasan el-Basrî je rekao:
”Ovo je slavni Kur’ân kod Allâha koji je u jednoj sačuvanoj Ploči. Sa nje se spušta ono što On hoće onome kome On hoće.”
El-Begavî prenosi da je Ibn ´Abbâs rekao:
”Na početku Ploče stoji: ”Nema istinskog boga osim Allâha jedinoga. Njegova vjera je Islâm i Muhammed je njegov rob i poslanik.””
On je također rekao:
”Ploča je od bijelih bisera i njezina visina je kao razdaljina između neba i zemlje i njezina širina je kao razdaljina između Istoka i Zapada. Njezina ivica je od bisera i rubina a listovi od crvenih rubina. Njezina olovka je od svjetla a njezin govor je povezan sa Prijestoljem.”
Mukâtil je rekao:
”Sačuvana Ploča se nalazi na desnoj strani Prijestolja.”


(1) 85:21-22
Post Reply