#5151 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About
Posted: 01/05/2024 23:44
Athlon64 wrote: ↑01/05/2024 23:18melac wrote: ↑01/05/2024 23:042. Povecaju se nameti na diesel, a smanje se ulaganja u nova naftna polja. Bez obzira na prelazak na EV jos uvijek hemijska i farmacuutska industrija ce trositi neke od proizvoda iz ugljikovodika.Athlon64 wrote: ↑01/05/2024 22:39
1. nadamo se
2. kako će se povećati cijena dizela ako padne potražnja za dizelom?
3. na kojoj to punionici na autoputu u EU ima KW za 0,15€ da odmah kupim EV? (BIH nećemo uzimati u obzir jer u BiH i nema tih brzih punjača)
4. zaboravio si troškove zamjene baterije, ubaci to u održavanje, te cijenu prilikom preprodaje auta, koliko gubiš godišnje na EV, a koliko na dizelu?
3. Na kucnoj varijanti - nisam ni spominjao javne punionice, vec jedan primjer opisao ili barem sve sto ja znam da voze EV imaju kucni punjac ili u firmi pune po nabavnoj.
4. Napisao sam koliko se gubi, odnosna naveo to kao rezidualna vrijednost nakon 3 godine, jos uvijek u korist EV. Pa moze biti i zamjena motora kod diesela biti. Mislim zivotni vijek baterija je danas 20 godina ili vise, neces je mijenjati svako 5 godina ili kako si ti to zamislio?Pa koja im je logika da pumpaju naftu i cijena ode u minus ako nema potrosnje? To je za ocekivati, da ce se nametnuti negdje pare za odrzavanje puteva. Postajala je ideja da se nametne porez na auto kao takav za odrzavanje puteva, kao fixan trosak a ne volatilan kroz gorivo, a pogotovo kroz struju koja je jos volatilnija od nafte.Athlon64 wrote: ↑01/05/2024 23:18 2. dakle opet država mora intervenisati![]()
Naftna polja se neće smanjiti sigurno osim u slučaju drastičnog pada cijene nafte, pa eto da smanje proizvodnju da održe cijenu nafte višom, tako da to okači mačku o rep. A prije ili kasnije će se uvesti i nameti na struju, jer država neće imati od čega da održava puteve - vidi pod Norveška
Ja ti govorim da je moguce imati punionice na parkingu, ili u garazi gdje su stambene zgrade a da nije javna punionica vec privatna sa znatno nizom cijenom. Ali to je vec infrastruktura u koju se treba uloziti, nema je sada, barem ne u vecini drzava.Athlon64 wrote: ↑01/05/2024 23:18 3. ja pričam o javnim punjačima, za kućne nemaju svi luksuz jer ne žive svi u kućama, cijena od 0,15€ mi se čini čak i za BiH u budućnosti preniskom svakako, a na javnim punionicama cijena ide 0,70€ i onda to izađe 2x skuplje od dizela, a ako misliš koristiti auto za bilo šta više od prostog commutinga, morat ćeš tamo svraćati.
Pa najveci broj kilometara se odradi gradske voznje i medjugradske, ovo commuting sto ti navodis. Tako da tih dnevno 100 km je neki standard za 95% ljudi u 95% slucajeva ono par puta godisnje kada idu na dalje relacije ce sigurno koristiti punionice javne.
Pa eto zivotni vijek je 20 godina a kod novih i preko toga. Nakon 20 godina baterija padne na 70%.
Pa dobro, vijesti nisu meritum nicega danas, pogotovo ne na portalim gdje je click-bail sustina svega. Sve statistiku sad ukazuju da promjena baterija nije tako ucestala. Slicno je sa zapaljenjem EV, na kraju se ispostavilo da na milijardu predjenih km EV se par stotina puta rijedje zapale u odnosu na SUS vozila cak i kad su u statistiku ubace vozila iste starosti, ali vijesti su kreirale stav da se svaki drugi zapalio.