Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
harač
Posts: 5274
Joined: 13/02/2006 13:30

#51 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by harač »

Diwan wrote:zatim u sljedećem ajetu govori:

7. On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni. Oni čija su srca pokvarena – željni smutnje i svog tumačenja – slijede one što su manje jasni. A tumačenje njihovo zna samo Allah. Oni koji su dobro u nauku upućeni govore: “Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!” – A samo razumom obdareni shvaćaju.
sjajna stvar što si se sjetio ovog ajeta.

imaš li tumačenja oko toga: 1) koja je svrha ovih manje-jasnih-ajeta, čije tumačenje zna samo bog, te koji se ne trebaju slijediti (ali se u njih treba vjerovati? - leap of faith, u samoj vjeri?); drugim riječima, zašto bi bog u objavi čovječanstvu uopće stavljao ajete za koje unaprijed zna da su ovakve prirode? i 2) kako se određuje koji je ajet manje jasan?
User avatar
vodoprovodčik
Posts: 595
Joined: 05/02/2012 22:42

#52 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by vodoprovodčik »

harač wrote:
Diwan wrote:zatim u sljedećem ajetu govori:

7. On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni. Oni čija su srca pokvarena – željni smutnje i svog tumačenja – slijede one što su manje jasni. A tumačenje njihovo zna samo Allah. Oni koji su dobro u nauku upućeni govore: “Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!” – A samo razumom obdareni shvaćaju.
sjajna stvar što si se sjetio ovog ajeta.

imaš li tumačenja oko toga: 1) koja je svrha ovih manje-jasnih-ajeta, čije tumačenje zna samo bog, te koji se ne trebaju slijediti (ali se u njih treba vjerovati? - leap of faith, u samoj vjeri?); drugim riječima, zašto bi bog u objavi čovječanstvu uopće stavljao ajete za koje unaprijed zna da su ovakve prirode? i 2) kako se određuje koji je ajet manje jasan?
Svrha im je da se pojavi Adnan Oktar :D
Moglo bi se iz tog ajeta izdvojiti još paradoksa. Ako je to knjiga koja je data svakom čovjeku, da li pojedinac koji tumači te nejasne ajete subjektivno griješi ako interpretacija nije u skladu sa uleminom? Ako su potrebni tumači Kur'ana, šta je sa onom da između čovjeka i boga nema posrednika?
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#53 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by arzuhal »

harač wrote:
Diwan wrote:zatim u sljedećem ajetu govori:

7. On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni. Oni čija su srca pokvarena – željni smutnje i svog tumačenja – slijede one što su manje jasni. A tumačenje njihovo zna samo Allah. Oni koji su dobro u nauku upućeni govore: “Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!” – A samo razumom obdareni shvaćaju.
sjajna stvar što si se sjetio ovog ajeta.

imaš li tumačenja oko toga: 1) koja je svrha ovih manje-jasnih-ajeta, čije tumačenje zna samo bog, te koji se ne trebaju slijediti (ali se u njih treba vjerovati? - leap of faith, u samoj vjeri?); drugim riječima, zašto bi bog u objavi čovječanstvu uopće stavljao ajete za koje unaprijed zna da su ovakve prirode? i 2) kako se određuje koji je ajet manje jasan?
Naravno da postoje tumačenja i objašnjenja, sve više i više, kako se čovjek upućuje u to. Ono što ja znam u vezi sa ovim pitanjem je sljedeće...

Navodim dio ajeta u originalu:

وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ ۗ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا ۗ وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ

..a ovdje je gornji prevod tog dijela:

A tumačenje njihovo zna samo Allah. Oni koji su dobro u nauku upućeni govore: “Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!” – A samo razumom obdareni shvaćaju.

Označio sam crvenom bojom veznik ''we'' u arapskom koji u našem jezik znači ''i'' (ali ne samo to). U tom slučaju prevod bi bio ovakav (i to ne govorim po svojoj pameti):

A tumačenje njihovo zna samo Allah i oni koji su dobro upućeni u nauku, (koji) govore: ''Mi vjerujemo u njih...

Što se tiče drugog pitanja, to ne znam (osim ajeta-početaka nekih sura: Elif Lam Mim, idr.).
User avatar
fidoremilienko
Posts: 9568
Joined: 17/08/2010 10:34
Location: You are here!

#54 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by fidoremilienko »

pratim
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#55 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by arzuhal »

vodoprovodčik wrote: Moglo bi se iz tog ajeta izdvojiti još paradoksa. Ako je to knjiga koja je data svakom čovjeku, da li pojedinac koji tumači te nejasne ajete subjektivno griješi ako interpretacija nije u skladu sa uleminom? Ako su potrebni tumači Kur'ana, šta je sa onom da između čovjeka i boga nema posrednika?
Znaš li koliko je primjera pojedinaca koji su naučili samo jednu kraću suru (suru Ihlas ili suru Šerh) ili naučili islamske šarte i rekli da im je to dovoljno, pa im Poslanik, alejhi-salatu we selam, potvrdio džennet, ukoliko to budu slijedili?

Jel znaš da se u suri El-A'raf spominje primjer čovjeka koji je poput psa: dahće isplaženog jezika...? Taj čovjek se zvao Bel'am ibn Baura, bio savremenik Musa, alejhi-selama, i bio je upoznat, božanskim nadahnućem, sa ogromnim vjerskim znanjem kao malo ko, pa se opet uzoholio i propao. Pisano je o tome...

Za vjerski život bilo kojeg vjernika nije nužno da poznaje tefsir sure El-Kehf ili nešto slično. Ne mora biti upoznat sa svim vjerskim znanjem, sa svim odredbama šerijata, sa svim fetvama, sa svim tumačenjima...Vrlo malo, a iskreno proživljeno, sasvim je dostatno...Puno je znanja koje odvraća čovjeka od Boga, a kod Njega su najbolji oni koji su Ga najviše svjesni, tako On veli. A ja sam upoznao toliko nena i deda koji vrlo malo znaju o islamu spram nekih drugih (čak i mnogi ateisti/agnostici na ovom forumu su više pročitali o islamu nego oni), ali ono što znaju čuvaju kao kap vode i temeljito to provode, svjesniji Allaha od mnogih i mnogo učenijih od sebe.
User avatar
ellec
Posts: 378
Joined: 05/09/2011 01:33
Location: WWW.RAJVOSA-X.COM
Contact:

#56 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by ellec »

harač wrote:
Diwan wrote:zatim u sljedećem ajetu govori:

7. On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni. Oni čija su srca pokvarena – željni smutnje i svog tumačenja – slijede one što su manje jasni. A tumačenje njihovo zna samo Allah. Oni koji su dobro u nauku upućeni govore: “Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!” – A samo razumom obdareni shvaćaju.
sjajna stvar što si se sjetio ovog ajeta.

imaš li tumačenja oko toga: 1) koja je svrha ovih manje-jasnih-ajeta, čije tumačenje zna samo bog, te koji se ne trebaju slijediti (ali se u njih treba vjerovati? - leap of faith, u samoj vjeri?); drugim riječima, zašto bi bog u objavi čovječanstvu uopće stavljao ajete za koje unaprijed zna da su ovakve prirode? i 2) kako se određuje koji je ajet manje jasan?
Boldirano - To je taktika kojom se kuran zeli zastiti od mnogih nelogicnosti, gresaka te tvrdnji za koje nema dokaza. Pa za takve tvrdnje u kuranu kazu da su manje jasni i oni koji ih isticu (istrazuju, ukazuju na to) su "željni smutnje i svog tumačenja, Oni čija su srca pokvarena", te onu famoznu da samo allah zna njihovo znacenje. Ali sigurno najparodicniji dio je o nauci i kako u tom ajetu se govori o "vjeri" kao pravom pristupu prema tim "manje jasnim" ajetima - " Oni koji su dobro u nauku upućeni govore: “Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!” " te kako samo oni naucnici koji vjeruju u te ajete, a ne istrazuju ih su razumom obdareni. Eto kako se vjera mjesa u nauku i nalaze kakav se pristup treba koristiti, pa imamo kvazi-naucnike tipa Yahya, Petrovic... Paradoks da veci ne moze bit.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#57 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by arzuhal »

Jao, ellec... :roll:
User avatar
ellec
Posts: 378
Joined: 05/09/2011 01:33
Location: WWW.RAJVOSA-X.COM
Contact:

#58 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by ellec »

arzuhal wrote:Jao, ellec... :roll:
"Jao" je dobro obrazlozenje. :thumbup:
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#59 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by arzuhal »

ellec wrote:
arzuhal wrote:Jao, ellec... :roll:
"Jao" je dobro obrazlozenje. :thumbup:
Pa jest...Vidi nešto...Riječ 'ilm koja se nalazi u ovom ajetu znači znanje, tako i nauku, u najširem smislu te riječi. To znanje se odnosi na vjersko znanje, znanje o vjeri.
Ti tu riječ, tako kako ju je preveo rahmetli Korkut (nauka), razumijevaš kroz pojam današnje, savremene, egzaktne znanosti određene matematskim idealom novog vijeka sa njenim induktivno-deduktivno-analitičkim metodama i metodologijom, habla-dabla...i onda redaš par nepovezanih premisa i izvlačiš čudne zaključke, mnijući da se tu radio tome o čemu ti misliš i kako misliš, pa završavaš sa Harunom Jahjom, itsl.

Nema to veze bolan sa tim :)
User avatar
harač
Posts: 5274
Joined: 13/02/2006 13:30

#60 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by harač »

arzuhal wrote:
harač wrote:
Diwan wrote:zatim u sljedećem ajetu govori:

7. On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni. Oni čija su srca pokvarena – željni smutnje i svog tumačenja – slijede one što su manje jasni. A tumačenje njihovo zna samo Allah. Oni koji su dobro u nauku upućeni govore: “Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!” – A samo razumom obdareni shvaćaju.
sjajna stvar što si se sjetio ovog ajeta.

imaš li tumačenja oko toga: 1) koja je svrha ovih manje-jasnih-ajeta, čije tumačenje zna samo bog, te koji se ne trebaju slijediti (ali se u njih treba vjerovati? - leap of faith, u samoj vjeri?); drugim riječima, zašto bi bog u objavi čovječanstvu uopće stavljao ajete za koje unaprijed zna da su ovakve prirode? i 2) kako se određuje koji je ajet manje jasan?
Naravno da postoje tumačenja i objašnjenja, sve više i više, kako se čovjek upućuje u to. Ono što ja znam u vezi sa ovim pitanjem je sljedeće...

Navodim dio ajeta u originalu:

وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ ۗ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا ۗ وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ

..a ovdje je gornji prevod tog dijela:

A tumačenje njihovo zna samo Allah. Oni koji su dobro u nauku upućeni govore: “Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!” – A samo razumom obdareni shvaćaju.

Označio sam crvenom bojom veznik ''we'' u arapskom koji u našem jezik znači ''i'' (ali ne samo to). U tom slučaju prevod bi bio ovakav (i to ne govorim po svojoj pameti):

A tumačenje njihovo zna samo Allah i oni koji su dobro upućeni u nauku, (koji) govore: ''Mi vjerujemo u njih...

Što se tiče drugog pitanja, to ne znam (osim ajeta-početaka nekih sura: Elif Lam Mim, idr.).
zanimljivo tumačenje, sa nimalo trivijalnim posljedicama. ipak, čini mi se strukturalno neodrživim jer "znanje" i "vjerovanje" impliciraju različite epistemološke standarde, što bi moglo ajet voditi u kontradiktornost.

[kasno vidim prethodni post, ali ne vjerujem da mijenja zaključak]

[gledajući 5-6 prijevoda na eng., svi su sa veznikom "i"; za razliku od Korkuta, Mlive, Dretara (hr) i Ljubibratića (sr)]
Last edited by harač on 29/02/2012 21:57, edited 3 times in total.
User avatar
vodoprovodčik
Posts: 595
Joined: 05/02/2012 22:42

#61 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by vodoprovodčik »

arzuhal wrote:
vodoprovodčik wrote: Moglo bi se iz tog ajeta izdvojiti još paradoksa. Ako je to knjiga koja je data svakom čovjeku, da li pojedinac koji tumači te nejasne ajete subjektivno griješi ako interpretacija nije u skladu sa uleminom? Ako su potrebni tumači Kur'ana, šta je sa onom da između čovjeka i boga nema posrednika?
Znaš li koliko je primjera pojedinaca koji su naučili samo jednu kraću suru (suru Ihlas ili suru Šerh) ili naučili islamske šarte i rekli da im je to dovoljno, pa im Poslanik, alejhi-salatu we selam, potvrdio džennet, ukoliko to budu slijedili?

Jel znaš da se u suri El-A'raf spominje primjer čovjeka koji je poput psa: dahće isplaženog jezika...? Taj čovjek se zvao Bel'am ibn Baura, bio savremenik Musa, alejhi-selama, i bio je upoznat, božanskim nadahnućem, sa ogromnim vjerskim znanjem kao malo ko, pa se opet uzoholio i propao. Pisano je o tome...

Za vjerski život bilo kojeg vjernika nije nužno da poznaje tefsir sure El-Kehf ili nešto slično. Ne mora biti upoznat sa svim vjerskim znanjem, sa svim odredbama šerijata, sa svim fetvama, sa svim tumačenjima...Vrlo malo, a iskreno proživljeno, sasvim je dostatno...Puno je znanja koje odvraća čovjeka od Boga, a kod Njega su najbolji oni koji su Ga najviše svjesni, tako On veli. A ja sam upoznao toliko nena i deda koji vrlo malo znaju o islamu spram nekih drugih (čak i mnogi ateisti/agnostici na ovom forumu su više pročitali o islamu nego oni), ali ono što znaju čuvaju kao kap vode i temeljito to provode, svjesniji Allaha od mnogih i mnogo učenijih od sebe.
Jel' se ti trudiš da ne odgovoriš na moje pitanje?
User avatar
ellec
Posts: 378
Joined: 05/09/2011 01:33
Location: WWW.RAJVOSA-X.COM
Contact:

#62 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by ellec »

arzuhal wrote:
ellec wrote:
arzuhal wrote:Jao, ellec... :roll:
"Jao" je dobro obrazlozenje. :thumbup:
Pa jest...Vidi nešto...Riječ 'ilm koja se nalazi u ovom ajetu znači znanje, tako i nauku, u najširem smislu te riječi. To znanje se odnosi na vjersko znanje, znanje o vjeri.
Ti tu riječ, tako kako ju je preveo rahmetli Korkut (nauka), razumijevaš kroz pojam današnje, savremene, egzaktne znanosti određene matematskim idealom novog vijeka sa njenim induktivno-deduktivno-analitičkim metodama i metodologijom, habla-dabla...i onda redaš par nepovezanih premisa i izvlačiš čudne zaključke, mnijući da se tu radio tome o čemu ti misliš i kako misliš, pa završavaš sa Harunom Jahjom, itsl.

Nema to veze bolan sa tim :)
Naravno da ima veze, nego je problem sto se sve mora crtati.

Gdje si vidio da sam napisao ili mislio na "modernu" nauku? Nauka je postojala i prije nastanka moderne, nego je i to nebitno jer nauka cak i nije bila potrebna da se dodje zakljucka o nelogicnostima i greskama. Dokaz je i postojanje ovakvog ajeta u tom vremenu u cilju zastite vjerkog znanja.

Spominje se "Oni čija su srca pokvarena – željni smutnje i svog tumačenja – slijede one što su manje jasni". pa onda "A samo razumom obdareni shvaćaju."

Jasno je da se zeli reci da su oni koji su takve ajete smatrali nelogicnim i pogresnim "pokvareni, željni smutnje i svog tumačenja" te nemaju razuma, pa se zato takvi ajeti obiljezavaju kao "manje jasni" te samo oni koji su "razumom obdareni i allah" ih shvacaju. Naravno, nije tu nikakav razum u pitanju nego oni koji ne protivrjece bozjoj rijeci cak i u slucaju da nelogicnosti ili greski ajeta, oni koji su "razumom obdareni" ce tumaciti "manje jasne" ajete u korist vjere odnosno "znanja o vjeri, vjerskom znanju".

Spomenuo sam Yahyu (i Petrovica) jer oni upravo koriste tu metodu "tumacenja" vjerskih znanja u korist vjerskih tvrdnji, dok ostale tvrdnje koje protivrjece vjerskim smatraju "necijim sopstvenim, smutnjom".
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#63 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by arzuhal »

vodoprovodčik wrote:
vodoprovodčik wrote: Ako je to knjiga koja je data svakom čovjeku, da li pojedinac koji tumači te nejasne ajete subjektivno griješi ako interpretacija nije u skladu sa uleminom?
Jel' se ti trudiš da ne odgovoriš na moje pitanje?
Tvoje pitanje je nejasno. Imaš li primjer za svoje pitanje?
User avatar
vodoprovodčik
Posts: 595
Joined: 05/02/2012 22:42

#64 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by vodoprovodčik »

arzuhal wrote:
vodoprovodčik wrote:
vodoprovodčik wrote: Ako je to knjiga koja je data svakom čovjeku, da li pojedinac koji tumači te nejasne ajete subjektivno griješi ako interpretacija nije u skladu sa uleminom?
Jel' se ti trudiš da ne odgovoriš na moje pitanje?
Tvoje pitanje je nejasno. Imaš li primjer za svoje pitanje?
Prvo mi pada na um ovaj ajet koji sam naveo na prethodnoj stranici: I obilaziće oko njih mladići njihovi, kao da su oni biser skriveni. Ovo što ću sad navesti je samo primjer, ništa ne zaključujem, samo propitujem. Zamislimo muškarca, iskrenog vjernika koji ima sklonosti prema istom spolu, ali tu sklonost potiskuje jer mu religija brani takav oblik orijentacije. On je, recimo, oženjen čovjek koji sve radi u skladu sa svojom religijom, ali nikako ne može da se odupre željama koje dolaze od njegovog seksualnog nagona. Uzme on čitati Kur'an i pročita ovaj ajjet, i dođe do zaključka da su ti zgodni mladići nagrada za odricanje na ovom svijetu. On svim silama sebe uvjerava da je tako. Naravno, ovakvo njegovo tumačenje alimi bi proglasiti greškom. Ako je njegovo tumačenje pogrešno, zašto bi onda muškarce u džennetu služili lijepi ( kao da su biser skriveni) mladići?
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#65 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by arzuhal »

vodoprovodčik wrote: Prvo mi pada na um ovaj ajet koji sam naveo na prethodnoj stranici: I obilaziće oko njih mladići njihovi, kao da su oni biser skriveni. Ovo što ću sad navesti je samo primjer, ništa ne zaključujem, samo propitujem. Zamislimo muškarca, iskrenog vjernika koji ima sklonosti prema istom spolu, ali tu sklonost potiskuje jer mu religija brani takav oblik orijentacije. On je, recimo, oženjen čovjek koji sve radi u skladu sa svojom religijom, ali nikako ne može da se odupre željama koje dolaze od njegovog seksualnog nagona. Uzme on čitati Kur'an i pročita ovaj ajjet, i dođe do zaključka da su ti zgodni mladići nagrada za odricanje na ovom svijetu. Naravno, ovakvo njegovo tumačenje alimi bi proglasiti greškom. Zašto bi muškarce u džennetu služili lijepi ( kao da su biser skriveni) mladići?
Ok, zanimljivo razmišljanje.

17-ti ajet sure El-Wakiah:

služiće ih vječno mladi mladići, (ovo je Korkutov prevod)

Ne spominje se poredba sa skrivenim biserima, no ok. Wildanun muhalledun, vječno mladi mladići. Neka me neko od arabista ispravi: veled je dijete, evlad - djeca, potomstvo (mevlud - rođenje), pa se ovo wildanun muhalledun tumači kao djeca koja su preselila na ahiret prije svog punoljetstva (svejedno koliko su godina imali), a ostat će trajno mladi, na radost svojim roditeljima u Džennetu. Jedna od najvećih boli i iskušenja koje čovjek može iskusiti na ovom svijetu je smrt svog djeteta.
No, šta čovjek subjektivno može skontati o bilo kojem ajetu, to je široka priča...
User avatar
vodoprovodčik
Posts: 595
Joined: 05/02/2012 22:42

#66 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by vodoprovodčik »

Arzuhal, hvala na objašnjenju, iako ajjet tumačiš drugim ajjetom. U ovom što sam ja naveo ne spominju se nikakvi potomci. A zašto prevodioci ovog ajjet iz sure El-wakijah nigdje ne kažu da se radi o dječacima-potomcima. Pregledao sam i engleske prevode, toga nigdje nema :?

Evo još neki za razmišljanje:
Sura Al-Mu'minun 1-5:
Yusuf Ali: The believers must (eventually) win through,- (1) Those who humble themselves in their prayers; (2) Who avoid vain talk; (3) Who are active in deeds of charity; (4) Who abstain from sex, (5) Except with those joined to them in the marriage bond, or (the captives) whom their right hands possess,- for (in their case) they are free from blame,
Pickthall: Successful indeed are the believers (1) Who are humble in their prayers, (2) And who shun vain conversation, (3) And who are payers of the poor-due; (4) And who guard their modesty - (5) Save from their wives or the (slaves) that their right hands possess, for then they are not blameworthy,
Korkut: Ono što žele – vjernici će postići, (1) oni koji molitvu svoju ponizno obavljaju, (2) i koji ono što ih se ne tiče izbjegavaju, (3) i koji milostinju udjeljuju, (4) i koji stidna mjesta svoja čuvaju – (5) osim od žena svojih ili onih koje su u posjedu njihovu, oni, doista, prijekor ne zaslužuju
Mlivo: Doista, uspjet će vjernici, (1) Oni koji su u salatima svojim skrušeni, (2) I oni koji su od besmisla odvraćeni, (3) I oni koji su zekata davaoci; (4) I oni koji su furudža svojih čuvari, (5) Izuzev od žena svojih ili onog šta posjeduju desnice njihove - tad oni uistinu neće biti prekoreni.

Žene koje "posjeduju desnice njihove" označava 1) robinje 2) zarobljenice (ratni plijen) 3)oboje? Ako se odnosi na žene koje su zarobljene u ratu, da li ovo znači da muškarci mogu imati spolni odnos s njima (da ne upotrijebim onaj grubi glagol od kojeg svi zaziremo)?
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#67 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by arzuhal »

vodoprovodčik wrote:Arzuhal, hvala na objašnjenju, iako ajjet tumačiš drugim ajjetom. U ovom što sam ja naveo ne spominju se nikakvi potomci. A zašto prevodioci ovog ajjet iz sure El-wakijah nigdje ne kažu da se radi o dječacima-potomcima. Pregledao sam i engleske prevode, toga nigdje nema :?
Kako misliš drugim ajetom? Gdje se još spominju?
User avatar
vodoprovodčik
Posts: 595
Joined: 05/02/2012 22:42

#68 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by vodoprovodčik »

arzuhal wrote:
vodoprovodčik wrote:Arzuhal, hvala na objašnjenju, iako ajjet tumačiš drugim ajjetom. U ovom što sam ja naveo ne spominju se nikakvi potomci. A zašto prevodioci ovog ajjet iz sure El-wakijah nigdje ne kažu da se radi o dječacima-potomcima. Pregledao sam i engleske prevode, toga nigdje nema :?
Kako misliš drugim ajetom? Gdje se još spominju?
Pa onaj što sam ja naveo je 24 ajjet sure At-Tur, a ti si ga objasnio ajjetom sure el-wakijah, zato kažem drugim ajetom.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#69 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by arzuhal »

vodoprovodčik wrote:
arzuhal wrote:
vodoprovodčik wrote:Arzuhal, hvala na objašnjenju, iako ajjet tumačiš drugim ajjetom. U ovom što sam ja naveo ne spominju se nikakvi potomci. A zašto prevodioci ovog ajjet iz sure El-wakijah nigdje ne kažu da se radi o dječacima-potomcima. Pregledao sam i engleske prevode, toga nigdje nema :?
Kako misliš drugim ajetom? Gdje se još spominju?
Pa onaj što sam ja naveo je 24 ajjet sure At-Tur, a ti si ga objasnio ajjetom sure el-wakijah, zato kažem drugim ajetom.
Ma ja ukucah u Korkutov prevod pa mi samo taj nađe pod ''mladići''. Idem da vidim taj.
User avatar
Diwan
Posts: 6546
Joined: 12/11/2005 00:59
Location: Transcendencija

#70 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Diwan »

arzuhal wrote:
vodoprovodčik wrote: Moglo bi se iz tog ajeta izdvojiti još paradoksa. Ako je to knjiga koja je data svakom čovjeku, da li pojedinac koji tumači te nejasne ajete subjektivno griješi ako interpretacija nije u skladu sa uleminom? Ako su potrebni tumači Kur'ana, šta je sa onom da između čovjeka i boga nema posrednika?
Znaš li koliko je primjera pojedinaca koji su naučili samo jednu kraću suru (suru Ihlas ili suru Šerh) ili naučili islamske šarte i rekli da im je to dovoljno, pa im Poslanik, alejhi-salatu we selam, potvrdio džennet, ukoliko to budu slijedili?

Jel znaš da se u suri El-A'raf spominje primjer čovjeka koji je poput psa: dahće isplaženog jezika...? Taj čovjek se zvao Bel'am ibn Baura, bio savremenik Musa, alejhi-selama, i bio je upoznat, božanskim nadahnućem, sa ogromnim vjerskim znanjem kao malo ko, pa se opet uzoholio i propao. Pisano je o tome...

Za vjerski život bilo kojeg vjernika nije nužno da poznaje tefsir sure El-Kehf ili nešto slično. Ne mora biti upoznat sa svim vjerskim znanjem, sa svim odredbama šerijata, sa svim fetvama, sa svim tumačenjima...Vrlo malo, a iskreno proživljeno, sasvim je dostatno...Puno je znanja koje odvraća čovjeka od Boga, a kod Njega su najbolji oni koji su Ga najviše svjesni, tako On veli. A ja sam upoznao toliko nena i deda koji vrlo malo znaju o islamu spram nekih drugih (čak i mnogi ateisti/agnostici na ovom forumu su više pročitali o islamu nego oni), ali ono što znaju čuvaju kao kap vode i temeljito to provode, svjesniji Allaha od mnogih i mnogo učenijih od sebe.
to za nene i djedove je istina, i mene takođe oni impresioniraju.

s druge strane imas likova, kojima ni svi dokazi svijeta ne pomazu, koji nose u sebi iblisovo sjeme i čiji su vojnici.

Upoznaju islam bolje nego mnoga ulema, sve u cilju rusenja i borbe protiv istine, i sijanja smutnje, fitne.
talić
Posts: 1559
Joined: 03/11/2010 17:52

#71 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by talić »

Diwan wrote:
arzuhal wrote:
vodoprovodčik wrote: Moglo bi se iz tog ajeta izdvojiti još paradoksa. Ako je to knjiga koja je data svakom čovjeku, da li pojedinac koji tumači te nejasne ajete subjektivno griješi ako interpretacija nije u skladu sa uleminom? Ako su potrebni tumači Kur'ana, šta je sa onom da između čovjeka i boga nema posrednika?
Znaš li koliko je primjera pojedinaca koji su naučili samo jednu kraću suru (suru Ihlas ili suru Šerh) ili naučili islamske šarte i rekli da im je to dovoljno, pa im Poslanik, alejhi-salatu we selam, potvrdio džennet, ukoliko to budu slijedili?

Jel znaš da se u suri El-A'raf spominje primjer čovjeka koji je poput psa: dahće isplaženog jezika...? Taj čovjek se zvao Bel'am ibn Baura, bio savremenik Musa, alejhi-selama, i bio je upoznat, božanskim nadahnućem, sa ogromnim vjerskim znanjem kao malo ko, pa se opet uzoholio i propao. Pisano je o tome...

Za vjerski život bilo kojeg vjernika nije nužno da poznaje tefsir sure El-Kehf ili nešto slično. Ne mora biti upoznat sa svim vjerskim znanjem, sa svim odredbama šerijata, sa svim fetvama, sa svim tumačenjima...Vrlo malo, a iskreno proživljeno, sasvim je dostatno...Puno je znanja koje odvraća čovjeka od Boga, a kod Njega su najbolji oni koji su Ga najviše svjesni, tako On veli. A ja sam upoznao toliko nena i deda koji vrlo malo znaju o islamu spram nekih drugih (čak i mnogi ateisti/agnostici na ovom forumu su više pročitali o islamu nego oni), ali ono što znaju čuvaju kao kap vode i temeljito to provode, svjesniji Allaha od mnogih i mnogo učenijih od sebe.
to za nene i djedove je istina, i mene takođe oni impresioniraju.

s druge strane imas likova, kojima ni svi dokazi svijeta ne pomazu, koji nose u sebi iblisovo sjeme i čiji su vojnici.

Upoznaju islam bolje nego mnoga ulema, sve u cilju rusenja i borbe protiv istine, i sijanja smutnje, fitne.
koji su to svi dokazi svijeta ?
Sjedim prije nekoliko dana u WC-u i razgledam po keramičkim pločicama,španska keramika I klasa m2 50 KM (malo šale) i počinjem da nalazim likove. Jedan, dva, tri... nema ih ali ja ih vidim. E tako i ti tvoji dokazi.
User avatar
Diwan
Posts: 6546
Joined: 12/11/2005 00:59
Location: Transcendencija

#72 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Diwan »

čudi me da nisi vidio svoj lik ispod sebe ......
User avatar
harač
Posts: 5274
Joined: 13/02/2006 13:30

#73 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by harač »

:sax:
talić
Posts: 1559
Joined: 03/11/2010 17:52

#74 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by talić »

Diwan wrote:čudi me da nisi vidio svoj lik ispod sebe ......
tu ne zavirujem strah me šejtana :lol:
User avatar
ljubav_aha
Posts: 15082
Joined: 03/04/2008 19:25
Location: TURKISH COFFEEBATH

#75 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by ljubav_aha »

arzuhal wrote:
atko wrote:
I zasto ne uzeti odredjenu grupu ajeta u razmatranje kao smislenu sjelinu... nije to vadjenje iz konteksta ?!
Sasvim ispravno razmišljanje, atko. I NIN ima svoj način gledanja i njegov je ispravan. Recimo, ima ovaj noviji tefsir Amra Halida (koji, ruku na srce, niti je u rangu klasičnih tefsira, niti je Amr sam mufessir, ali djelo je, za širu upotrebu i upoznavanje sa Kur'anom, veoma zahvalno) koji upravo svaku suru posmatra kao cjelinu i nastoji da ukaže na neki lajtmotiv pojedinačne sure, na neki centralni ajet koji uvezuju cijelu suru, o čemu ona govori, itsl.

No to što ti kažeš je također jedan od načina: sabrati slične ajete. To se zove tematski tefsir i poznat je u kur'anskoj hermeneutici (pored ostalih oblika tefsira).

Recimo, uz ovaj ajet kojeg si ti boldirao, u istu (tematsku) grupu bi išao i ajet iz sure Ja-Sin: we kullun fi felekin jesbahun/I sve u svemiru plovi., kao i mnogi drugi...
tematski tesfir, hvala arzuHAL :-D

atko odlicno pitanje :thumbup:
Post Reply