Zagađenost zraka u gradovima BiH | Aktuelno stanje i rješenja

Rasprave na razne teme... Ako ne znate gdje poslati poruku, pošaljite je ovdje.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16757
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

#51 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Drvosjeca iz Dejcica »

ilkbahar wrote:
Better Man wrote:Sve se ovo može regulisati u roku od 24 sata kad bi se htjelo. Prvo poslati na ulice sve policajce da zaustave svako vozilo i provjee ispravnost istog. Za svako vozilo za koje se utvrdi da je neispravno pitati vlasnika koja kuća mu je radila tehnički i onda prvo isključiti vozilo iz saobraćaja i drugo otići u tu kuću i trajno je zapečatiti, oduzeti dozvolu za rad i oderati visoku kaznu. Kad bi se ovo uradilo 70% vozila bi se trajno isključilo iz saobraćaja. Dalje tu je provjera svih stambenih objekata i u kojem god se ustanovi da loži ono što ne bi smio, napisati što veću kaznu i oduzeti otpad koji loži.
Nije do automobila, i prije smo imali automobile ali dok plin nije poskupio nismo imali ovaj proble. Uzrok - posljedica!

Druga stvar, niko nema pravo premetati po stambenim objektima tek tako!
Ne, griješiš, ima i do auta sigurno 40%. Što npr. ja za novije auto plaćam 50-100KM više nekakvog poreza a motor je EURO5? Što ne bi recimo moj komšo na Golf2 iz 84' plaćao makar 10KM više od mene taj isti porez?
User avatar
ilkbahar
Posts: 1108
Joined: 19/01/2014 21:36

#52 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by ilkbahar »

Drvosjeca iz Dejcica wrote:
ilkbahar wrote:
Better Man wrote:Sve se ovo može regulisati u roku od 24 sata kad bi se htjelo. Prvo poslati na ulice sve policajce da zaustave svako vozilo i provjee ispravnost istog. Za svako vozilo za koje se utvrdi da je neispravno pitati vlasnika koja kuća mu je radila tehnički i onda prvo isključiti vozilo iz saobraćaja i drugo otići u tu kuću i trajno je zapečatiti, oduzeti dozvolu za rad i oderati visoku kaznu. Kad bi se ovo uradilo 70% vozila bi se trajno isključilo iz saobraćaja. Dalje tu je provjera svih stambenih objekata i u kojem god se ustanovi da loži ono što ne bi smio, napisati što veću kaznu i oduzeti otpad koji loži.
Nije do automobila, i prije smo imali automobile ali dok plin nije poskupio nismo imali ovaj proble. Uzrok - posljedica!

Druga stvar, niko nema pravo premetati po stambenim objektima tek tako!
Ne, griješiš, ima i do auta sigurno 40%. Što npr. ja za novije auto plaćam 50-100KM više nekakvog poreza a motor je EURO5? Što ne bi recimo moj komšo na Golf2 iz 84' plaćao makar 10KM više od mene taj isti porez?
zato jer da komso ima para vozio bi euro 5 ;)
User avatar
Better Man
Posts: 16819
Joined: 01/10/2006 20:10

#53 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Better Man »

Drvosjeca iz Dejcica wrote:
Better Man wrote:Sve se ovo može regulisati u roku od 24 sata kad bi se htjelo. Prvo poslati na ulice sve policajce da zaustave svako vozilo i provjee ispravnost istog. Za svako vozilo za koje se utvrdi da je neispravno pitati vlasnika koja kuća mu je radila tehnički i onda prvo isključiti vozilo iz saobraćaja i drugo otići u tu kuću i trajno je zapečatiti, oduzeti dozvolu za rad i oderati visoku kaznu. Kad bi se ovo uradilo 70% vozila bi se trajno isključilo iz saobraćaja. Dalje tu je provjera svih stambenih objekata i u kojem god se ustanovi da loži ono što ne bi smio, napisati što veću kaznu i oduzeti otpad koji loži.
To može samo u filmovima, barem kod nas. Prvo kada bi krenuli zatvarati te tehničke preglede koji lažiraju izvještaje čitava vladajuća halka bi se digla na noge jer su ti tehnički pregledi dio njihovog tala. :oops: Jedino šta bi moglo udariti na sirotinju i krenuti u kontrolu loženja, mislim da bi to možda, ali samo možda moglo funkcionisati. Sa druge strane da se krene u te kontrole ti ljudima moraš po svim zakonima dati laternativu da ako već ne smiju da koriste ugalj ili drva da se onda griju na jeftiniu struju ili plin što opet dovodi do vladajuće halke i talova koji ne dozvoljavaju takve stvari u ovoj državi. Kako god jebeno.
Hajde što koriste ugalj, ali šta ćemo s onima koji lože gume? E takve treba strogo sankcionirati. Glede uglja tu treba odrediti određene standarde kvalitete i zabraniti određene vrste uglja koji ne ispunjavaju te stadarde.
User avatar
cyprus
Posts: 39284
Joined: 21/03/2007 22:00
Location: Σαράγεβο / Saraybosna

#54 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by cyprus »

Živim za dan kad će se bar parcijalno ukinuti ili reducirati automobilski saobraćaj u gradu... Naravno da ga neću dočekat, prije ćemo se svi pogušiti nego odustati od ideje da se do prodavnice ide autom, ali eto - nada...
Last edited by cyprus on 17/12/2015 20:31, edited 1 time in total.
User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16757
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

#55 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Drvosjeca iz Dejcica »

ilkbahar wrote:
zato jer da komso ima para vozio bi euro 5 ;)
OK, ali ako komšo nema para zašto mora voziti išta ako već NEMA para? Opet ako već ima da vozi, ili nema toliko para da vozi Euro5, siguran sam da ima i tih 10-20KM da plati više poreza od mene jer zagađuje više. Kontaš, naglasak je na više? :wink:
User avatar
House
Posts: 46870
Joined: 17/03/2010 15:36

#56 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by House »

nema padavina

jedva čekam da rokne snijeg :D
User avatar
Better Man
Posts: 16819
Joined: 01/10/2006 20:10

#57 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Better Man »

ilkbahar wrote:
Drvosjeca iz Dejcica wrote:
Ne, griješiš, ima i do auta sigurno 40%. Što npr. ja za novije auto plaćam 50-100KM više nekakvog poreza a motor je EURO5? Što ne bi recimo moj komšo na Golf2 iz 84' plaćao makar 10KM više od mene taj isti porez?
zato jer da komso ima para vozio bi euro 5 ;)
Pa ako nemaš para da voziš ispravan automobil, onda ne treba da voziš automobil. Ima javni prevoz, taxi, biciklo i taban fijaker.
User avatar
klavirdžija
Posts: 2159
Joined: 24/02/2013 10:38

#58 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by klavirdžija »

ilkbahar wrote:
klavirdžija wrote:
ilkbahar wrote:Problem smoga je nastao onog momenta kada je plin enormno postupio. Do prije dvije tri godine nismo imali ni približno ovoliko smoga, znalo se potrefin dan dva al ovo je katastrofa!! Država bi trebala subevncionirati potrošnju gasa, plaćati dio računa gradjanima, ako ništa, bar onima lošeg imovinsko stanja, penzionerima i sl. Al jok, oni objavljuju brojeve telefona da prijavimo ako neko loži smeće i gume, mamu li im, pa dze cu na komsiju?!?!?!?!
Ma ja, jer komšija ima neupitno pravo trovati sve oko sebe, to je normala.
Komsija ima pravo ne umrijeti od zime na minusu !
Imaju li djeca i hronični bolesnici pravo ne umrijeti od loženja takvih, da bi im obično ostala koja marka za kladionice?

Da se ne lažemo, za jako mali broj ljudi je šta lože pitanje života i smrti, previše gledaš indijske i turske sapunice.
preludezalude
Posts: 5737
Joined: 07/03/2012 00:09

#59 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by preludezalude »

Potpuno je protuzakonita odluka da se zabrani kretanje vozila koja ne zadovoljavaju euro 3 normu. Kako ce policajac znati koju normu zadovoljava auto? Jel time sto nekom pise euro 4 znaci da to vozilo stvarno ne zagadjuje? Samo je tehnicki pregled taj koji moze reci koje vozilo koliko zagadjuje. Sve je u redu kad se auto registruje, sve se lijepo naplati i onda neki kvazi strucnjak donese odluku da vozilo ne smije da se krece. Ne treba se obazirati na ovu odluku jer je potpuno protuzakonita i svaki advokat ce je oboriti na sudu. Ako je vozilo registrovano, onda se i moze kretati cestom bez naknadnih restrikcija. Ako je prilikom registracije vozilo zadovoljilo zakone ove drzave, ne moze se naknadno donijeti neka uredba i da se primjenjuje retroaktivno. Puno pametnije bi bilo da uvedu sistem par-nepar.
User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16757
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

#60 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Drvosjeca iz Dejcica »

preludezalude wrote:Potpuno je protuzakonita odluka da se zabrani kretanje vozila koja ne zadovoljavaju euro 3 normu. Kako ce policajac znati koju normu zadovoljava auto? Jel time sto nekom pise euro 4 znaci da to vozilo stvarno ne zagadjuje? Samo je tehnicki pregled taj koji moze reci koje vozilo koliko zagadjuje. Sve je u redu kad se auto registruje, sve se lijepo naplati i onda neki kvazi strucnjak donese odluku da vozilo ne smije da se krece. Ne treba se obazirati na ovu odluku jer je potpuno protuzakonita i svaki advokat ce je oboriti na sudu. Ako je vozilo registrovano, onda se i moze kretati cestom bez naknadnih restrikcija. Ako je prilikom registracije vozilo zadovoljilo zakone ove drzave, ne moze se naknadno donijeti neka uredba i da se primjenjuje retroaktivno. Puno pametnije bi bilo da uvedu sistem par-nepar.
Pa i par-nepar je restrikcija. U Parizu je nedavno prije mjesec dana bila uvedena restrikcija par-nepar. Država može da hoće i da je ima u dovoljnoj mjeri zabraniti u zimskim mjesecima kretanje vozila koji su ispod recimo EURO 3 ili EURO 4 standarda upravo zbog razloga zagađenja tj. više sile. Kada je u pitanju viša sila onda i se i neki standardi i norme spuštaju.
User avatar
klavirdžija
Posts: 2159
Joined: 24/02/2013 10:38

#61 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by klavirdžija »

Dodatne restrikcije su sasvim zakonite, samo nepismeni foliranti i sebični licemjeri (ne laje pas zbog sela, nego zbog sebe) mogu tvrditi drugačije.

Interesantno je da se za kladionice vazda ima, ali čim se treba pokazati neka odgovornost i prema sebi i prema ostalima, odmah sadaka kuknjava. Fuj!
User avatar
tututuuuu
Posts: 2600
Joined: 28/08/2015 22:58

#62 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by tututuuuu »

muminovic wrote:Ne znam dal ko prati cifre, ali trenutna zagadjenost u Sarajevu je veca nego neki dan u PEKINGU.

Cim je u Pekingu index presao 300 odmah su proglasili alarmantno stanje i sve je prestalo sa radom u Sarajevu 350.

U Pekingu zagađenje zraka opasno po zdravlje
1 decembar 2015 Izmijenjeno 18:11 CET
Prvi put u gotovo dvije godine, u Pekingu je oglašen narandžasti alarm kvalitete zraka.

Stanovnicima glavnog grada Kine, Pekinga, rečeno je da ostanu u svojim kućama. Prvi put u gotovo dvije godine, oglašen je narandžasti alarm kvalitete zraka. Gori od toga je samo crveni, javlja Adrian Brown, novinar Al Jazeere.

Dok u Parizu raspravljaju o spašavanju planete, u Pekingu pokušavaju disati. Smog je toliko gust da ne samo da se vidi, već se može i okusiti.

Vlasti ove uvjete zovu „nezgodnima", građani pak „suludo lošima". Situacija je ovakva od subote. Ipak, neki se ne obaziru na ovu otrovnu opasnost.

"Zagađenje je toliko da nema velike razlike nosite li masku ili ne. Koliko vam maska uopće može pomoći?", upitala je jedna stanovnica Pekinga.

Njena sugrađanka je dodala: "Ne možete nositi masku stalno, čak i kad ste u zatvorenom, smog može ući. Nemoguće je nositi je 24 sata dnevno."

Škole bez djece

Škole su otvorene, ali mnogi roditelji ne šalju djecu na nastavu.

"Danas škola radi, ali moj sin se ne osjeća dobro, boli ga grlo. Zagađenje je toliko veliko posljednjih dana, da ne želim da mu se stanje pogorša ako izađe", kazala je Liu Ping, majka djeteta.

Čak ni kod kuće nije potpuno siguran. Crvena lampica na pročistaču zraka pokazuje visok nivo zagađenja u sobi.

Napolju se vidi podsjetnik na to zašto njeno dijete ne može van: elektrana na ugljen koja omogućava grijanje cijeloj toj četvrti.

Pogoršanje kvaliteta zraka donijelo je procvat razvoja aplikacija koje mjere zagađenje. Često nude i crnohumorne savjete.

U jednom dijelu Pekinga, državna stanica za mjerenje zabilježila je u ponedjeljak navečer nivo zagađenja gotovo deset puta veći od onog koji se smatra štetnim, pogotovo za ljude narušenog zdravlja, astmatičare i djecu.

"Kina je najveći svjetski emiter stakleničkih plinova. Ali vlasti predviđaju da će emisije svoj vrhunac doživjeti do 2030. godine. To znači da bi ovakvih ili možda još gorih dana moglo biti još", javlja Brown.
A gdje je Peking i broj stanovnika a gdje je Sarajevo. Jos samo kad krene prica "ma sta ce to iz Kine sve zagadjeno ne brinu oni o okolisu" itd. :D

Kad su meni na temi ovdje govorili kako ljudi imaju pravo da se griju na sta hoce i voze sta hoce. :roll:

Ja inace pusim u stanu al vise ni sam ne znam koliko se isplati luftati, odnosno koliko je pametno. :D
Innovation
Posts: 4229
Joined: 23/03/2011 11:58

#63 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Innovation »

muminovic wrote:Ne znam dal ko prati cifre, ali trenutna zagadjenost u Sarajevu je veca nego neki dan u PEKINGU.
http://www.air-monitoring.ba/
User avatar
House
Posts: 46870
Joined: 17/03/2010 15:36

#64 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by House »

Innovation wrote:
muminovic wrote:Ne znam dal ko prati cifre, ali trenutna zagadjenost u Sarajevu je veca nego neki dan u PEKINGU.
http://www.air-monitoring.ba/

strašno jbt :roll:
User avatar
tututuuuu
Posts: 2600
Joined: 28/08/2015 22:58

#65 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by tututuuuu »

Drvosjeca iz Dejcica wrote:
neki wrote:malo je licemjerno prozivati vlast kad sami sebe trujemo, a i tu vlast, na kraju krajeva, smo sami izabrali..
Kriva je i vlast isto kao i obični narod. Evo znam par ljudi iz mog okruženja koji su prešli na drva i ugalj. Jebiga ne možeš kriviti ljude ako nemaju para, a nemaju, da plate skup plin ili ned'o Bog da razmišljaju o toplinskim pumpama i sličnoj egzotici za grijanje. Vlast je kriva jer ne subvencioniše recimo ugradnju modernih sistema grijanja kod individualnih korisnika. Krivi su jer u zimskom periodu ne rade ništa da recimo trofazna struja koja bi služila za grijanje stambenih objekata u kojima se živi bude recimo jeftinija 30-40% kako bi se smanjilo zagađenje. Ne rade ništa da bi se npr. izgradili skladišni kapaciteti za plin barem za dva mjeseca kada je najveća zima. Ne rade ništa da se smanji ovisnost o ruskom gasu. Zemni gas do duše najmanje zagađuje ali zbog visoke cijene mnogi prelaze na alternativne sisteme grijanja. Zašto ja koji vozim auto iz 2011. godine moram platiti 50 ako ne i 100KM više od recimo vozila koje je starije 7 i više godina iako moje vozilo ima EURO5 motor i katalizator te time zagađuje vrlo malo u poređenju sa vozilima starim 7 i više godina. Zar ne bi trebalo biti obratno da oni koji zagađuju više plate barem malo više pa da dio tog novca usmjere u neke ekološke projekte....itd. Ali kome pričati? Kada ukažeš na neke stvari svi te gledaju kao vanzemaljca, misle vidi ove dilajle. Zato opušteno, uklopi se u sistem i ništa ne diraj. :oops:
Ajd, nek si i ti jednom nesto smisleno napisao. :D

Uz to, da GRAS qurcu valja drasticno bi se smanjila upotreba automobila a grad bi profitirao. Al sta ovdje ocekivati.
mg
Posts: 976
Joined: 22/07/2004 19:28

#66 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by mg »

Kupovanje socijalnog mira, kroz dopuštanje svega što je za to potrebno nas je dovelo ovdje.

Sumporni ugalj se godinama već prodaje, iako je prije rata bio strogo zabranjen.

50% oldtimera na cestama, i javnom saobraćaju.

itd.

Drago mi je, došli ste u zemlju trećeg svijeta, u kojoj stanovnici misle da su Europa.
User avatar
jao_situacije
Posts: 17951
Joined: 29/03/2014 19:20

#67 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by jao_situacije »

IV - POSEBNI IZVORI EMISIJA
član 16.
Kućni izvori emisije
Odredbe čl. od 7. do 15.ovog zakona se ne primjenjuju na emisije u zrak iz kučnih aktivnosti ili
kućnih izvora sagorjevanja čija je termalna snaga manja od 250 kW.
Gradske toplane se ne smatraju kućnim izvorima.
Oprema, uređaji i ostale mašine koje se koriste u domaćinstvima i koje predstavljaju izvore
emisija podliježu prethodnom odobravanju određenog tipa proizvoda.
Federalni ministar određuje detaljna pravila odobravanja tipa proizvoda, pravila o emisiji
zagađujućih materija, a posebno o spaljivanju biomasa manjeg obima.
član 17.
Odobrenje za goriva
U kućnim izvorima emisije se mogu koristiti samo goriva navedena u standardima utvrđenim od
strane Instituta za standarde, mjeriteljstvo i intelektualno vlasništvo Bosne i Hercegovine.
član 18.
Postrojenja sa sagorjevanjem i druga industrijska postrojenja
Pitanja koja se odnose na emisiju iz postrojenja sa sagorjevanjem sa nominalnom termalnom
snagom jednakom ili većom od 50 MW kao i iz postrojenja sa nominalnom termalnom snagom
manjom od 50 MW uređuju se provedbenim propisom koji proizilazi iz ovog zakona.
Nadležno ministarstvo organ može dozvoliti privremeno prekoračenje graničnih vrijednosti
emisija određenih za pogone sa sagorjevanjem koji koriste domaća čvrsta goriva.
Ovo prekoračenje ne može trajati duže od 6 mjeseci i ne može biti veće od dva puta u odnosu na
granične vrijednosti emisije.
Priovedbenim propisom,u skladu sa ovim zakonom, utvrdit će se granične vrijednosti emisija i
zahtjevi koji se tiču monitoringa zagađujućih materija za sljedeće industrijske sektore:
- Proizvodnja metala
a) Pogoni za pečenje metalne rude ili za sinterovanje
b) Pogoni za proizvodnju sirovog gvožđa ili čelika uključujući stalno livenje
- Proizvodnju cementnog klinkera u rotacionim pećima
- Proizvodnju celuloze iz drveta ili drugih vlaknastih materijala.
član 19.
Postrojenja za spaljivanje otpada
Uvjeti za rad postrojenja za spaljivanje otpada uredit će se provedbenim propisom u skladu sa
ovim zakonom.
član 20.
Motorna vozila
Emisija iz motornih vozila kao nestacionarnih tačkastih izvora zagađenja uređuje se posebnim
propisima kojim je uređena redovna godišnja inspekcija motornih vozila.
Nadležni organ ne može izvršiti registraciju vozila koja prekoračuju određene granične
vrijednosti emisija.
član 21.
Sadržaj sumpora u gorivu
Teška ulja kod kojih sadržaj sumpora prelazi 1,00 % mase ne mogu biti korištena kao goriva za
pogone sa sagorjevanjem od 01. januara 2010 godine.
Pogon sa sagorjevanjem koji koristi teška ulja kod kojih je sadržaj sumpora veći od vrijednosti
navedene u stavu 1. ovog člana mogu da rade samo pod uvjetima da im je izdata okolinska
dozvola u skladu sa članom 7. ovog zakona.
Dizel-goriva koja se koriste za motorna vozila i brodove ne mogu biti korištena kao goriva od:
- 1. januara 2010. ukoliko je sadržaj sumpora veći od 0,20% njihove mase,
- 1. januara 2015. ukoliko je sadržaj sumpora veći od 0,10 % njihove mase.
Ograničenja iz st. 1. do 3.ovog člana u određenim tečnim naftnim derivatima se ne primjenjuju
na:
- goriva namjenjena preradi prije finalnog sagorjevanja,
- goriva koja će biti prerađena u rafinerijskoj industriji.
Federalni ministar svojim propisom utvrđuje uvjete mjerenja i kontrole.
član 22.
Goriva za vozila
Goriva za motorna vozila moraju biti u skladu sa standardima kvaliteta koje je objavio Institut za
standarde, mjeriteljstvo i intelektualno vlasništvo Bosne i Hercegovine.
Od 1. januara 2010. neće se vršiti promet olovnog benzina.
član 23.
Skladištenje fosilnih goriva i benzina
Odredbe ovog zakona primjenjuju se na objekte, postrojenja, vozila i brodove koji se koriste za
skladištenje, utovar i prijevoz benzina od jednog skladišta do drugog ili od glavnog skladišta do
benzinske stanice.
Objekti, postrojenja, vozila i uređaji će biti projektirani i korišteni na način da:
- preostala isparenja ostaju u kontejneru nakon istakanja benzina
- prihvataju i zadržavaju povratna isparenja iz prostora za skladištenje na benzinskoj stanici ili
glavnom skladištu
- se isparenja zadržavaju u pokretnom kontejneru dok ne dođe do ponovnog punjenja u glavnom
skladištu.
lan 29.
Mjere koje se primjenjuju u područjima gdje su nivoi viši od graničnih vrijednosti
Kanton u roku od dvije godine donosi Kantonalni akcioni plan zaštite kvaliteta zraka u oblastima
u kojima su prekoračene granične vrijednosti kvaliteta zraka jedne ili više zagađujućih materija.
Ukoliko su prekoračene granične vrijednosti u dva ili više kantona, Federalno ministarstvo vrši
koordinaciju među kantonima.
Planovi iz stava 1. ovog člana, mogu predvidjeti mjere kontrole, obustavljanja aktivnosti,
uključujući motorni saobraćaj, ukoliko doprinose prekoračenju graničnih vrijednosti.
Kantoni mogu zabraniti korištenje određenih drumova za neke vrste vozila ukoliko se
zagađivanje zraka koje je prouzrokovano drumskim saobraćajem ne može riješiti na drugi način..

član 30.
Situacije izuzetnog zagađivanja (SMOG)
Kanton donosi Interventni plan kada postoji rizik prekoračenja praga upozorenja navodeći mjere
radi smanjenja rizika od prekoračenja i ograničenje trajanja takvih pojava.
Planovima se mogu predvidjeti mjere kontrole, obustava aktivnosti, uključujući motorni
saobraćaj, koje doprinose prekoračenju pragova upozorenja.
U slučaju da problem zagađenja zraka koje je prouzrokovano drumskim saobraćajem ne može biti
rješen na drugi način, kanton može zabraniti korištenje određenih drumova za određene vrste
vozila.
U slučaju da su pragovi uzbune utvrđeni u provedbenim propisima prekoračeni, kantoni
preduzimaju neophodne korake kako bi javnost bila obaviještena (npr. putem radija, televizije,
štampe ili na način uobičajen u datoj sredini).
preludezalude
Posts: 5737
Joined: 07/03/2012 00:09

#68 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by preludezalude »

Drvosjeca iz Dejcica wrote:
preludezalude wrote:Potpuno je protuzakonita odluka da se zabrani kretanje vozila koja ne zadovoljavaju euro 3 normu. Kako ce policajac znati koju normu zadovoljava auto? Jel time sto nekom pise euro 4 znaci da to vozilo stvarno ne zagadjuje? Samo je tehnicki pregled taj koji moze reci koje vozilo koliko zagadjuje. Sve je u redu kad se auto registruje, sve se lijepo naplati i onda neki kvazi strucnjak donese odluku da vozilo ne smije da se krece. Ne treba se obazirati na ovu odluku jer je potpuno protuzakonita i svaki advokat ce je oboriti na sudu. Ako je vozilo registrovano, onda se i moze kretati cestom bez naknadnih restrikcija. Ako je prilikom registracije vozilo zadovoljilo zakone ove drzave, ne moze se naknadno donijeti neka uredba i da se primjenjuje retroaktivno. Puno pametnije bi bilo da uvedu sistem par-nepar.
Pa i par-nepar je restrikcija. U Parizu je nedavno prije mjesec dana bila uvedena restrikcija par-nepar. Država može da hoće i da je ima u dovoljnoj mjeri zabraniti u zimskim mjesecima kretanje vozila koji su ispod recimo EURO 3 ili EURO 4 standarda upravo zbog razloga zagađenja tj. više sile. Kada je u pitanju viša sila onda i se i neki standardi i norme spuštaju.
Par-nepar je restrikcija za sve iz opstih potreba, bez ikakvih kriterija. Zabrana kakvu oni uvode je najobicnija segregacija tj restrikcija za samo odredjenu skupinu koja je odabrana sistemom koji iskljucuje drugu skupinu bez ikakvih testiranja i istrazivanja.
Ne moze drzava zabraniti kretanje vozila zbog euro norme ako su ta vozila potpuno legalno prosla tehnicki pregled i registrovana su. Ako se misli povremeno uvoditi ovakve restrikcije, onda trebaju jednostavno na tehnickom pregledu uvesti norme ispod kojih ne mozes registrovati vozilo. Tehnicki pregled je taj koji kaze da li vozilo zadovoljava ili ne. Sad ispade da ljeti zadovoljava a zimi ne zadovoljava. Vozilo moze biti tehnicki ispravno ili ne. Nema sredine. Kod nasih kvazi strucnjaka je uvijek sistem piskicu-kakicu.
User avatar
Nasa Stvar
Posts: 315
Joined: 16/07/2015 04:07
Location: Ilidza

#69 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Nasa Stvar »

http://www.vecernji.hr/svijet/pogledajt ... opi-499236
Jeste da je clanak star gotovo 3 godine,ali je ipak veoma zabrinjavajuci i ako je tacna ova mapa tad,cisto sumnjam da se to stanje sada promjenilo na bolje
User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16757
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

#70 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Drvosjeca iz Dejcica »

preludezalude wrote:
Drvosjeca iz Dejcica wrote:
preludezalude wrote:Potpuno je protuzakonita odluka da se zabrani kretanje vozila koja ne zadovoljavaju euro 3 normu. Kako ce policajac znati koju normu zadovoljava auto? Jel time sto nekom pise euro 4 znaci da to vozilo stvarno ne zagadjuje? Samo je tehnicki pregled taj koji moze reci koje vozilo koliko zagadjuje. Sve je u redu kad se auto registruje, sve se lijepo naplati i onda neki kvazi strucnjak donese odluku da vozilo ne smije da se krece. Ne treba se obazirati na ovu odluku jer je potpuno protuzakonita i svaki advokat ce je oboriti na sudu. Ako je vozilo registrovano, onda se i moze kretati cestom bez naknadnih restrikcija. Ako je prilikom registracije vozilo zadovoljilo zakone ove drzave, ne moze se naknadno donijeti neka uredba i da se primjenjuje retroaktivno. Puno pametnije bi bilo da uvedu sistem par-nepar.
Pa i par-nepar je restrikcija. U Parizu je nedavno prije mjesec dana bila uvedena restrikcija par-nepar. Država može da hoće i da je ima u dovoljnoj mjeri zabraniti u zimskim mjesecima kretanje vozila koji su ispod recimo EURO 3 ili EURO 4 standarda upravo zbog razloga zagađenja tj. više sile. Kada je u pitanju viša sila onda i se i neki standardi i norme spuštaju.
Par-nepar je restrikcija za sve iz opstih potreba, bez ikakvih kriterija. Zabrana kakvu oni uvode je najobicnija segregacija tj restrikcija za samo odredjenu skupinu koja je odabrana sistemom koji iskljucuje drugu skupinu bez ikakvih testiranja i istrazivanja.
Ne moze drzava zabraniti kretanje vozila zbog euro norme ako su ta vozila potpuno legalno prosla tehnicki pregled i registrovana su. Ako se misli povremeno uvoditi ovakve restrikcije, onda trebaju jednostavno na tehnickom pregledu uvesti norme ispod kojih ne mozes registrovati vozilo. Tehnicki pregled je taj koji kaze da li vozilo zadovoljava ili ne. Sad ispade da ljeti zadovoljava a zimi ne zadovoljava. Vozilo moze biti tehnicki ispravno ili ne. Nema sredine. Kod nasih kvazi strucnjaka je uvijek sistem piskicu-kakicu.
Pa i zabrana vožnje u određenim mjesecima je iz opštih potreba a ne iz hira. Dakle ukaže se opšta potreba i za opšte dobro da vozila recimo ispod Euro4 norme enormno doprinose zagađenju te time nastaje potreba opšteg dobra. Onda kada je zagađenje ispod određene mjere ta potreba prestaje i mogu voziti slobodno. Druga opcija je da nabave vozila Euro 4 i više.
User avatar
jao_situacije
Posts: 17951
Joined: 29/03/2014 19:20

#71 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by jao_situacije »

preludezalude wrote:
Drvosjeca iz Dejcica wrote:
preludezalude wrote:Potpuno je protuzakonita odluka da se zabrani kretanje vozila koja ne zadovoljavaju euro 3 normu. Kako ce policajac znati koju normu zadovoljava auto? Jel time sto nekom pise euro 4 znaci da to vozilo stvarno ne zagadjuje? Samo je tehnicki pregled taj koji moze reci koje vozilo koliko zagadjuje. Sve je u redu kad se auto registruje, sve se lijepo naplati i onda neki kvazi strucnjak donese odluku da vozilo ne smije da se krece. Ne treba se obazirati na ovu odluku jer je potpuno protuzakonita i svaki advokat ce je oboriti na sudu. Ako je vozilo registrovano, onda se i moze kretati cestom bez naknadnih restrikcija. Ako je prilikom registracije vozilo zadovoljilo zakone ove drzave, ne moze se naknadno donijeti neka uredba i da se primjenjuje retroaktivno. Puno pametnije bi bilo da uvedu sistem par-nepar.
Pa i par-nepar je restrikcija. U Parizu je nedavno prije mjesec dana bila uvedena restrikcija par-nepar. Država može da hoće i da je ima u dovoljnoj mjeri zabraniti u zimskim mjesecima kretanje vozila koji su ispod recimo EURO 3 ili EURO 4 standarda upravo zbog razloga zagađenja tj. više sile. Kada je u pitanju viša sila onda i se i neki standardi i norme spuštaju.
Par-nepar je restrikcija za sve iz opstih potreba, bez ikakvih kriterija. Zabrana kakvu oni uvode je najobicnija segregacija tj restrikcija za samo odredjenu skupinu koja je odabrana sistemom koji iskljucuje drugu skupinu bez ikakvih testiranja i istrazivanja.
Ne moze drzava zabraniti kretanje vozila zbog euro norme ako su ta vozila potpuno legalno prosla tehnicki pregled i registrovana su. Ako se misli povremeno uvoditi ovakve restrikcije, onda trebaju jednostavno na tehnickom pregledu uvesti norme ispod kojih ne mozes registrovati vozilo. Tehnicki pregled je taj koji kaze da li vozilo zadovoljava ili ne. Sad ispade da ljeti zadovoljava a zimi ne zadovoljava. Vozilo moze biti tehnicki ispravno ili ne. Nema sredine. Kod nasih kvazi strucnjaka je uvijek sistem piskicu-kakicu.
član 30.
Situacije izuzetnog zagađivanja (SMOG)
Kanton donosi Interventni plan kada postoji rizik prekoračenja praga upozorenja navodeći mjere
radi smanjenja rizika od prekoračenja i ograničenje trajanja takvih pojava.
Planovima se mogu predvidjeti mjere kontrole, obustava aktivnosti, uključujući motorni
saobraćaj, koje doprinose prekoračenju pragova upozorenja.
U slučaju da problem zagađenja zraka koje je prouzrokovano drumskim saobraćajem ne može biti
rješen na drugi način, kanton može zabraniti korištenje određenih drumova za određene vrste
vozila.
User avatar
insaneinthebrain
Posts: 20686
Joined: 12/08/2013 12:51

#72 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by insaneinthebrain »

uvesti par nepar i zabraniti prodaju uglja, nema druge. ugushismo se :run:
mg
Posts: 976
Joined: 22/07/2004 19:28

#73 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by mg »

Lex specialis, derogat legi generali.

Mogu itekako mogu uvesti restrikcije, jer ono o čemu se priča je ispravnost u uobičajenim uslovima.

Pošto je stanje alarmantno, mogu se uvesti zabrane kretanja vozilima, i to nije nikakvo retroaktivno uvođenje, već privremena zabrana kretanja, koja je ustanovljena radi zaštite općeg dobra.
User avatar
muminovic
Posts: 3306
Joined: 17/08/2013 15:10

#74 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by muminovic »

Pazite JUTARNJEG sto nas ismijava:

SARAJEVO POPUT PEKINGA, GUŠI SE U SMOGU I PRAŠINI Proglasili opasnost za zdravlje, građanima savjetuju da manje puše!

Registrirana je koncentracija prašine veća od 300 mikrograma po prostornom metru, a prema standardima EU štetnom po zdravlje smatra se svaka koncentracija prašine veća od 25 mikrograma

SARAJEVO - Zagađenje zraka u Sarajevu dosegnulo je kritične razmjere pa su nadležne vlasti u četvrtak proglasile stanje uzbune savjetujući stanovnicima glavnog grada BiH da što manje borave na otvorenom, a da ukoliko to baš moraju pri izlasku "na zrak" koriste zaštitne maske.

Operativni stožer vlade Sarajevske županije koji nadzire stanje zagađenja zraka potvrdio je u popodnevnim satima kako je zabilježeno opasno povećanje koncentracije čestica prašine u zraku što predstavlja opasnost za ljudsko zdravlje.

Automatske postaje za nadzor kvalitete zraka, kako je navedeno u obavjesti upućenoj građanima, već u srijedu su registrirale koncentraciju prašine veću od 300 mikrograma po prostornom metru.

Prema standardima Europske unije štetnom po zdravlje smatra se svaka koncentracija prašine veća od 25 mikrograma.

Stoga je na snagu stupio drugi stupanj interventnih mjera odnosno mjera upozorenja. Naloženo je da sva postrojenja koja koriste kruta goriva i teška ulja za zagrijavanje smanje kapacitete rada odnosno zagrijavanje prostorija za tri stupnja a od policije je zatraženo da pojačaju kontrolu prometa te počnu iz njega isključivati sva vozila koja imaju motore ispod razine Euro III.

Također je naloženo poduzimanje mjera kojima bi se ubrzao protok vozila kroz grad.

"Apelira se na građane da svedu na minimum kretanje i zadržavanje na otvorenom u ovom razdoblju a naročito ugrožene kategorije poput trudnica, djece, starijih osoba te kronični bolesnici. Pri eventualnom boravku na otvorenom koristiti zaštitu u vidu zaštitnih maski", upute su iz vlade sarajevske županije.

Sarajlijama koji se već danima guše u smogu i magli iz vlade su također preporučili da manje puše te da probaju ne koristiti ugljen i drvo za zagrijavanje kuća i stanova.

Sarajevske kotlina već je duže od dva tjedna prekrivena maglom koja zbog dnevno-noćnih temperaturnih inverzija postaje sve gušća jer nema nikakve cirkulacije zraka.

Stručnjaci su ranije ocijenili kako je koncentracija štetnih materija u zraku prouzročena prije svega sve većom uporabom krutih goriva za zagrijavanje jer sve siromašnija kućanstva odustaju od zagrijavanja prirodnim plinom a dodatno zagađenje donosi na tisuće starih automobila koji prometuju Sarajevom.

Uz Sarajevo u magli i otrovnom zraku danima se već guše i Zenica i Tuzla no tamo je zagađenje prouzročeno industrijskom proizvodnjom željezare i termoelektrane.
Rizvan
Posts: 1284
Joined: 27/11/2013 09:25

#75 Re: Zagađenost zraka Sarajevo

Post by Rizvan »

Gdje nabaviti zaštitnu masku?

Koliko se kreću cijene?
Post Reply