#4101 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Posted: 09/12/2021 23:35
Isti pravac se otvara za projekt JP Ceste FBiH u budućnosti. TK nema neki ozbiljniji novac da investira u ovo.
Isti pravac se otvara za projekt JP Ceste FBiH u budućnosti. TK nema neki ozbiljniji novac da investira u ovo.
Meni je čak i žao što je dio ove ceste prešao u nadležnost Federacije. Vjeruj da cesta od Živinica do aerodroma izgleda bolje (i bolje je održavana) od magistralnog pravca koji je u nadležnosti Cesta i kojeg "održavaju" oni grobari iz HIH doo Živinice.
Kantonalna direkcija regionalnih cesta, kako joj i samo ime kaže, zadužena je za regionalne ceste u Tuzlanskom kantonu, a njeni zaposlenici kontinuirano rade na poboljšanju putne infrastrukture iz svoje nadležnosti.
Klix
Pod regionalnim cestama je 318 kilometara površine Tuzlanskog kantona
Kantonalna direkcija regionalnih cesta, kako joj i samo ime kaže, zadužena je za regionalne ceste u Tuzlanskom kantonu, a njeni zaposlenici kontinuirano rade na poboljšanju putne infrastrukture iz svoje nadležnosti.
Direktor ove ustanove Zijad Omerčić u razgovoru za Klix.ba kaže da je trenutno na većini dionica potrebno izvršiti sveobuhvatnu rekonstrukciju, dok određeni broj njih zahtjeva sanaciju. Međutim, iako je novac za nekoliko projekata osiguran, oni ne mogu biti u potpunosti realizirani zbog problema imovinsko-pravnih odnosa.
"Imovinsko-pravni odnosi predstavljaju najveći problem u radu direkcije, gdje određene fizičke osobe nisu zadovoljne ponuđenim nadoknadama, koje ne procjenjuje direkcija, već ovlašteni sudski vještak. Sistem je takav da, ukoliko nisu zadovoljni naknadama, pokreće se sudski postupak, ali svi znamo koliko je taj sistem brz, odnosno spor", kaže Omrčić.
Izgradnja treće trake na čekanju
Projekti koji su vezani za nekoliko regionalnih cesta trenutno su na čekanju. Novac je osiguran, ali oni ne mogu biti okončani, upravo zbog imovinsko-pravnih odnosa. Prema riječima našeg sagovornika, na regionalnoj cesti Živinice – Međaš, trenutno ne mogu izgraditi treću traku, gdje pored imovinsko-pravnih problema, imaju i uzurpaciju onoga što je u vlasništvu direkcije.
"Problem smo imali i kod rekonstrukcije regionalne ceste Svatovac – Živinice – Bašigovci – Lukavica - Zelenika, gdje smo prije nekoliko dana uspjeli riješiti imovinske odnose te je upućen zahtjev Gradskoj upravi Živinica za odobrenje za građenje. Početkom iduće građevinske sezone očekujemo radove na ovom projektu koji je veoma važan jer je riječ o makadamskom dijelu regionalne ceste", ističe Omerčić.
Zijad Omerčić
Uz imovinsko-pravne odnose, Direkciji regionalnih cesta TK problem pravi i sporost administracije na lokalnom nivou.
"Mi imamo primjer da nam jedna lokalna zajednica od februara ove godine nije odgovorila na zahtjev za izdavanje urbanističke dozvole, bez obzira na brojne urgencije. Također, odobrenja za građenje pojedinih lokalnih zajednica čekamo tri ili četiri mjeseca", problem je na koji ukazuje Omerčić.
A kada se povežu imovinsko-pravni odnosi i sporost lokalne administracije, direkciji nastaje problem na milionskom projektu, poput onog na regionalnoj cesti Tuzla – Dubrave, koji još uvijek nije priveden kraju, iako je novac osiguran za završetak svih radova.
Okončali 18 projekata obnove cesta
Od početka ove godine do danas direkcija je okončala 18 projekata rekonstrukcije, rehabilitacije i sanacije regionalnih cesta. Od značajnijih za stanovništvo Tuzlanskog kantona ističe se rekonstrukcija dijelova ceste Priboj – Teočak, Gračanica – Bukva – Doborovci – Srnice, Srebrenik – Orahovica i Previle – Humci – Jasenica te kružna raskrsnica na cesti Ribnica – Banovići.
"Kada je riječ o planovima za iduću godinu, osim ranije navedena dva projekta koja zbog problema prenosimo u 2022. bitno je istaknuti i rehabilitaciju regionalne ceste Kalesija - Sapna, zatim nastavak rekonstrukcije ceste Priboj – Teočak te početak rekonstrukcije ceste Gračanica – Bukva – Doborovci – Srnice i to od Doborovaca prema Srnicama", otkrio nam je Omerčić.
Za sve ove projekte osigurana su finansijska sredstva, a njih će morat potvrditi Vlada Tuzlanskog kantona, koja je ranije direkciju zadužila za implementaciju odluke o sanaciji i rehabilitaciji lokalnih cesta.
"Vlada TK za to je izdvojila dva miliona i 100 hiljada konvertibilnih maraka. Direkcija je raspisala javni poziv koji je zatvoren prije nekoliko dana, a sanacija i rehabilitacija lokalnih cesta za nas predstavlja značajnije poslove u idućoj godini", zaključio je Omerčić.
Dobra cestovna infrastruktura preduslov je za razvoj privrede, a iz Direkcije regionalnih cesta TK naveli su da im je cilj sanirati postojeće te izgraditi nove ceste, u skladu s kriterijima i međunarodnim standardima. Koliko će u tome uspjeti svakako će zavisiti i od brzine rješavanja potencijalnih problema koji bi se mogli završiti u pravosudnim institucijama, konkretnije sudovima i lokalnim administracijama.
Akta
Radovi na velikom infrastrukturnom projektu koji Mostar čeka već godinama odvijaju se prema planu, a uskoro bi se trebalo pristupiti radovima probijanja tunela dugog 1760 metara iznad ovog grada, piše Večernji list BiH.
Rasterećenje Mostara
Riječ je o radovima na južnoj obilaznici Mostara, gdje se privode kraju radovi na izgradnji vijadukta "Marijanovićeva Draga" te se priprema natječaj za treću dionicu ove prometnice koja će prometno rasteretiti gradsko središte, a putnicima olakšati prolazak ovim dijelom Hercegovine te u konačnici Mostar povezati s Dalmacijom jer će se naslanjati na brzu cestu Mostar sjever – Široki Brijeg – granica s Hrvatskom.
Kada je riječ o samom vijaduktu koji će po svom završetku predstavljati uistinu impresivan prizor, jer će se nadvijati iznad Rodoča te prostirati između dvaju brda, stupovi su gotovi te se krenulo s postavljanjem rasponske konstrukcije. Riječ je o radovima na drugoj dionici projekta mostarske južne obilaznice koja uključuje izgradnju prometnice na potezu od kružnog toka Varda prema ulazu u tunel Novi dužine 1760 metara, uključujući vijadukt "Marijanovića Draga" koji je dug 200 metara, a visina stupova iznosi čak trideset metara.
Vijadukt se sastoji od dva upornjaka U1 i U2 i stupova S1 visine 31,5 metara i S2 visine 30,5 metara. Spojni segment rasponske konstrukcije dužine 4 metra povezuje segmente vijadukta koji se izvode tehnologijom slobodne konzolne gradnje, pojasnili su nedavno izvođači radova. Inače, ovaj strateški projekt izgradnje južne obilaznice obuhvaća dionicu trase Međine - Miljkovići (rotor Varda) - Rodoč - veza na M-17, ukupne dužine 14.100 metara, a u prvoj fazi radova završen je potez trase od rotora Međine do rotora Varda dužine 6700 metara koji je još prije dvije i pol godine stavljen u funkciju. Druga dionica se nastavlja od rotora Varda do tunela Novi.
Gotova do kraja 2023.
Radovi na drugom dijelu trase se izvode u vrlo otežanim okolnostima jer je teren od vijadukta do ulaza u tunel Novi dužine 460 metara izuzetno zahtjevan. Riječ je strmom i nepristupačnom terenu, ispod kojeg se nalaze stambeni objekti, zbog čega izvođači radova rade s velikim oprezom. Radove na ovoj dionici južne obilaznice Mostara izvodi JV Hering d. d. Široki Brijeg i KTM-Brina d. o. o Posušje, a nadzor nad istim provodi IGH d. o. o. Mostar. Predviđeni rok završetka radova na LOT-u 1 je sredina srpnja 2022. godine. Za treću dionicu tunela Novi dužine 996 metara radovi bi trebali krenuti po završetku natječajne procedure. Obilaznica podrazumijeva gradnju ukupno dvaju tunela, triju podvožnjaka te jednog mosta, a njezinim završetkom premješta se magistralna cesta M6.1 (Široki Brijeg - Mostar), a samim tim i tranzitni promet iz užega gradskog područja.
Trenutačno se sav promet iz zapadne Hercegovine prema M-17 odvija kroz uže gradsko središte ulicama koje nisu uvjetne za preuzimanje tranzitnoga prometa. Kako su nedavno naveli iz Federalnog ministarstva prometa i veza, završetak radova na izgradnji južne obilaznice se očekuje do kraja 2023., kada bi i autocesta iz smjera juga, odnosno od Bijače, trebala stići do petlje Mostar jug.
Biznis Info
Do potpunog završetka ceste Stolac – Neum preostalo je još manje od 11 kilometara koji se posljednjih mjeseci grade punom parom na dionici Hutovo – Cerovica – Stolovi.
U kompaniji „Ceste Federacije BiH“ vjeruju da će radovi na ovoj dionici biti završeni onako kako je to predviđeno ugovorom i da će, zapravo, cesta u cijeloj svojoj dužini od 36 kilometara do početka sljedeće turističke sezone biti stavljena u funkciju.
– Zaista vjerujemo u to, jer za sada duž cijele trase na toj posljednjoj dionici nema naznaka da bi moglo biti kašnjenja. Eventualno, kašnjenja može biti na priključnoj cesti od Hutova, gdje se radi rekonstrukcija stare ceste. No, glavni pravac prema Neumu, kako stvari stoje, bit će izgrađen u predviđenom roku – kazao je za „Avaz“ Ljubo Pravdić, direktor JP „Ceste FBiH“.
Potvrdio nam je da su uveliko otpočele aktivnosti na izgradnji obilaznice kod Stoca. Podsjetimo, rješenje za obilaznicu je podržala i Svjetska banka, koja je to uvrstila i odobrila u okviru cijelog projekta izgradnje ceste Stolac – Neum.
S obzirom na to da je Općina Stolac to rješenje trebala uvrstiti u svoj prostorni plan, tek nedavno je, nakon dobivanja urbanističke saglasnosti, otpočeo proces eksproprijacije.
– Taj dio ide nešto sporije, ali u dogovoru s nadležnim službama Općine Stolac, obilaznicu ćemo raditi u fazama i tako ishodovati i građevinske dozvole. Sada je u fokusu dio na kojem će se graditi mostić preko Bregave i vjerujem da ćemo prve radove na izgradnji tog objekta imati najkasnije u februaru – rekao nam je Pravdić.
Povezati državu
Stolačka obilaznica je duga svega 1,3 kilometra i rok za izvođenje radova po okončanju imovinskopravnih odnosa je 10 mjeseci.
Zapravo, kako nam je to i Pravdić rekao, obilaznica će biti gotova do novembra 2022. godine, do završetka efektivnosti kredita namijenjenog za cestu koja će, napokon, povezati naš jedini grad na moru s ostatkom BiH.
Za cjelokupan projekt izgradnje ceste Stolac – Neum bit će utrošeno 88 miliona KM.
Sredstva za izgradnju ove ceste dio su programa izgradnje i modernizacije magistralnih cesta u FBiH u vrijednosti od 173 miliona KM.
Riječ je o kreditnim sredstvima Svjetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoju (EBRD) i Evropske investicijske banke (EIB).
Klix
Trasa zaobilaznice na putu Tuzla - Sarajevo
Magistralni put Tuzla – Sarajevo u lošem je stanju, a u cilju osiguranja boljih uslova putovanja i prijevoza robe, planirana je izgradnja nove dionice Šićki Brod – Đurđevik. Za to je osigurano 20 miliona KM, a prema najavi, radovi počinju u 2022. godini.
Vlada Federacije BiH usvojila je informacija Federalnog ministarstva prometa i komunikacija u vezi s uplatom sredstava dobiti BH Telecoma u iznosu od 20 miliona KM, na poseban račun za upravljanje razvojnim sredstvima za implementaciju sredstava namijenjenih za finansiranje kapitalnih infrastrukturnih projekata u okviru Jedinstvenog računa Trezora, za realizaciju projekta izgradnja poddionice Šićki Brod - Đurdevik na trasi ceste Tuzla - Sarajevo.
U informaciji Ministarstva navedeno je da je utvrđena lista prioritetnih projekata koji se finansiraju iz budžeta FBiH za 2021.godinu kroz program "Kapitalni transferi javnim preduzećima - transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta".
"U sklopu ovog programa odobren je projekt izgradnja poddionice Šićki Brod - Đurdevik na trasi ceste Tuzla - Sarajevo, čiji implementator je JP Ceste Federacije BiH. Riječ je o projektu kojim se planira izgradnja potpuno nove cestovne dionice na pravcu Tuzla-Sarajevo (u prvoj fazi radi se o obilaznici grada Živinice)", naveli su iz Vlade Federacije BiH.
Postojeća magistralna cesta Tuzla- Sarajevo je izložena ogromnom prometnom opterećenju uslijed prijevoza putnika i roba te svojim trenutnim tehničkim elementima ne pruža uslove za kvalitetan i efikasan promet vozila.
"Poseban problem je pitanje sigurnosti sudionika u saobraćaju na ovom pravcu jer zbog velikog broja vozila i značajne naseljenosti često dolazi do zastoja u prometu i saobraćajnih nezgoda sa stradalim osobama i materijalnom štetom", piše u informaciji resornog ministarstva.
Dalje se navodi da je izrada glavne projektne dokumentacije pred završetkom, kao i da nadležne službe grada Živinice ubrzano vrše poslove izvlaštenja nekretnina na prvoj dionici koja se odnosi na obilaznicu Živinica.
Također, Ceste Federacije BiH pokrenuli su tender i u toku je evaluacija ponuda za izbor najpovoljnijeg izvodača radova za Lot 2- izgradnja obilaznice Živinica u dužini okvirno pet kilometara. U toku 2022. godine očekuje se početak radova na izgradnji poddionice.
Ja vec zamisljam Arduanu Pribinju u Stolcu kako rukama mase ispred onog starog mosta na Bregavi, a iza nje kolona i kao otprilike zamisljam pricu koju ce vrtiti na tom prilogu.Q_Line wrote: ↑25/12/2021 09:32 Koji će to "show" da bude iduće ljeto kroz mjesto na Bregavi
Cesta do Neuma će biti izgrađena, “haos” kroz Stolac tek predstoji
Od tog haosa se moze malo i zivjeti. Neka malo i Stolac prodise od tranzita. Prelijep je to grad.Q_Line wrote: ↑25/12/2021 09:32 Koji će to "show" da bude iduće ljeto kroz mjesto na Bregavi
Cesta do Neuma će biti izgrađena, “haos” kroz Stolac tek predstoji
Nije do Stocana, Ceste FBiH su nadlezne za projekat, a ovaj puta su cak prepoznali vaznost na vrijeme, pa su otpoceli aktivnosti na izgradnji, ali nema Stolacke obilaznice po mom misljenju prije 2024. godine, jer ko sto gledam nesto ce se zakomplikovati.
Tamo pise da je predvidjeni rok za gradnju 1300 metara stolacke obilaznice 10 mjeseci, a ne 2 godine. E sada da li ce se taj rok ispostovati zavisi od ekspropijacije i izvodjaca radova. Kako god u najboljem slucaju ce se tek pocetkom 2023. godine provozati i ovim dijelom.studeni76 wrote: ↑26/12/2021 11:13 Pa nije da nije do stočana. Evo gore ti piše da se 2 godine cekalo da njihova administracija izda dozvole. Ako njima nije bilo bitno da to ubrzaju, nije vala ni meni. Ja cu istrpiti 2 prolaska godišnje pa ako treba vožnjom i u rikverc.
BTW sramotno I smiješno je da se 1300m ceste pravi 2 godine. Za to nema nikakvog opravdanja.
Al opet kažem, ako stocanima godi da to usporavaju onda super!
Ovo za 2 godine je bio više osvrt na opasku od SoWhat da ga nebi iznenadilo da se iskomplikuje do 2024. Al kod nas je sve moguće, samo sto ovdje nema opravdanja.mijonja wrote: ↑26/12/2021 16:25Tamo pise da je predvidjeni rok za gradnju 1300 metara stolacke obilaznice 10 mjeseci, a ne 2 godine. E sada da li ce se taj rok ispostovati zavisi od ekspropijacije i izvodjaca radova. Kako god u najboljem slucaju ce se tek pocetkom 2023. godine provozati i ovim dijelom.studeni76 wrote: ↑26/12/2021 11:13 Pa nije da nije do stočana. Evo gore ti piše da se 2 godine cekalo da njihova administracija izda dozvole. Ako njima nije bilo bitno da to ubrzaju, nije vala ni meni. Ja cu istrpiti 2 prolaska godišnje pa ako treba vožnjom i u rikverc.
BTW sramotno I smiješno je da se 1300m ceste pravi 2 godine. Za to nema nikakvog opravdanja.
Al opet kažem, ako stocanima godi da to usporavaju onda super!
Svaki kvadrat Stoca je neko arheološko nalazište i velika je mogućnost da tokom izvođenja radova pronađu nešto što bi alarmiralo komisiju za nacionalne spomenike i da zaustave radove.studeni76 wrote: ↑26/12/2021 22:37Ovo za 2 godine je bio više osvrt na opasku od SoWhat da ga nebi iznenadilo da se iskomplikuje do 2024. Al kod nas je sve moguće, samo sto ovdje nema opravdanja.mijonja wrote: ↑26/12/2021 16:25
Tamo pise da je predvidjeni rok za gradnju 1300 metara stolacke obilaznice 10 mjeseci, a ne 2 godine. E sada da li ce se taj rok ispostovati zavisi od ekspropijacije i izvodjaca radova. Kako god u najboljem slucaju ce se tek pocetkom 2023. godine provozati i ovim dijelom.
Sredinom 2022. godine se spominje u posljednjim člancima.Porodice Foht wrote: ↑27/12/2021 12:00 Odakle odjednom prica da je zavrsetak radova na cesti Stolac-Neum pocetak 2022 godine? Pa ne mogu zavrsiti onoliko posla za mjesec-dva?