hrasno38 wrote: ↑08/04/2021 12:57
TESLA_EDISON wrote: ↑08/04/2021 12:39
Guadalajara wrote: ↑08/04/2021 11:16
Jurić je ba institucija! Gdje će njega pokušati ljagati i proturati nekakve klošarske priče. Ko god je ikakve veze imao sa ETFom zna o kakvom se prvo čovjeku radi i profesoru. Jedan od rijetkih koji svoj posao obavlja pošteno i profesionalno.
Botovi nisu dostojni da mu čiste cipele, a da ne spominjem šta drugo. Profesor Jurić je prije svega ČOVJEK! Malo je danas takvih. Često prolazim pored raznih fakulteta i gledam te "profesorske" i "akademske" face. To su sve snobovi kojima ego raste do nebesa. Ja ih zovem obični paraziti jer kakve god da titule imaju, kakvo god znanje da imaju, malo mi imamo koristi od toga. Jedini su im poslovi predavanja na fakutetima, a i tu izbace asistente ispred, njih ni na mapi. Nažalost, danas su mnogi upravo takvi.
Profesor Jurić je šusta suprotnost. Opet se vraćam na ono ČOVJEK. Čovjek je iz razloga što sa njim možeš opušteno razgovarati o svemu, što je uvijek otvoren za svako pitanje i savjet. Nažalost, to je na zapadu normalno, a kod nas je prava rijetkost.
Zato, Profesore, svaka čast, samo tako nastavite
To je ono o cemu sam ja pisao...niko ovdje ne umanjuje strucne kvalitete Velagica i kao profesor ne sumnjam da je on neko tko ti moze sasvim sigurno kvalitetno prenjeti znanje. Ali biti profesor i rukovoditi institucijom gdje vladas svim studentima i svim profesorima a kojih je minimalno 50% tvog ranga a sasvim sigurno neki i jaci i nemati ljudske kvalitete je totalni promasaj. Fatkic je izvrstan matematicar kao sto je bio nekada i Galic, Dinko je sasvim sigurno odlicna profesor bar sto se tice poznavanja materije, za Novicu Nosovica vazi isto ali nema onih ljudskih kvaliteta u njima jer ponekad covjek tacno stekne utisak da su klasicni mazohisti koji uzivaju da obaraju studente. Ja sam davno pisao da ni na jednom predmetu kvalitetnom profesoru nije nikakv problem da zavrne ispit da ga polozi maksimalno 5% studenata ali ako je to cilj onda ga jebi. Bilo je slucajeva gdje su studenti gubili upis u sljedecu godinu radi 0.5 poena na ispitu. To je klasicni mazohizam. Pisao sam ovddje ranije da Velagic nikada nije reagovao na neke zaista sramne rezultate koji su za zatvora ali od ove godine se neke stvari mijenjaju. Isto je bilo i sa Aksamovicem sve dok mu kcerka nije polozila kod Fatkica. I Juric i Selma su dvoje ljudi za koje nikada od nikoga nisam cuo ruznu rijec. Tu je reccimo i Mrdovic, Ribic....ima tu jos izuzetnih profesora i ljudi. Ali isto tako sasvim sigurno mogu da tvrdim da su to ljudi koji nikada sebi ne bi dozvolili da kazu "da su najbolji i najreferentniji na fakultetu" jer to je osobina papaka da sami sebe hvale. Pa studenti su pisali sirom interneta o Juricevim legendarnim predavanjima. Sto nisu pisali o Velagicevim?? Selmu znam jedno 35 godina i za nju mogu reci: red, rad i disciplina. Dakle tih dvoje ljudi sasvim sigurno su imali zelju da podignu odavno vec poljuljan rejting ETF-a ali su tim i udarili na narcisoidnost dekana i rat je bio neizbjezan.
Ovog dekana je postavila SDA i kako ga je ona postavila tako ga trojka moze nogirati a ima vise nacina za to. Ne postoje nedodirljivi ako neko zeli da radi svoj posao. Naravno ne treba svakako ignorisati ni cinjenicu da ima fus profesora koji za 3-4000 KM ne rade skoro pa nista a ponasaju se kao da su upravo kako u naslovu pise "bogovi". Kako god na ovom fakultetu ima puno posla i velik steta je sto ovo dvoje ljudi ne rade posao prodekana.
Pogodio si u "sridu". Zato ja kažem, obični paraziti. Može neki profesor biti i nobelovac, ali ako nije čovjek prije svega, (sad ću se malo neakademski izraziti), nabijem i njega i njegove titule zna se na šta.
U SAD-u, ako si profesor, mr. dr. itd, fino predaješ na fakultetu, nema asistenata da ih bacaš u vatru, a u BiH si fino kući, plata sigurna, boli te briga. Ne, nema toga. Fino si sa studentima svaki dan. Ako fakutet zahtjeva terensku nastavu, sa studentima si na terenu. Nema vrdanja.
Ako nisi sposoban kao predavač, ima institut pa tamo radi. Ima NASA, DARPA, vojska,... razvijaj državu, koristi to znanje koje si stekao. Zato je SAD toliko i superiornija od ostatka svijeta.
Kod nas profesorčići (ovako da ih nazovem) kad se domognu katedre, samo im fale toge, kao i zlatne kajle oko vrata i isti bi bili ko Lujevi u Francuskoj. Umišljeni snobovi koji misle da, ako su profesori da su oni svoj cilj ispunili i da im niko nema za pravo ništa prigovoriti jer, tobože, oni su se školovali i imaju znanje. Nek oni to svoje znanje, diplome, titule fino okače mačku o rep ako studenti, a i društvo općenito, nema nikakve koristi od toga. Šta ja imam od toga ako je neki profesor, primjer navodim, dobio nagradu, recimo, Al-Hvarizmi, a istoga niti sam imao priliku vidjeti, ići na konsultacije, pa ni u upoznati na kraju krajeva? Od njega jedino imam potpis u indexu, koje pokupi asistent ili asistentica, i vrati ih nakon što se dotični udostiji potpisati. U javnom životu ga, također nema nigdje. U naučnim institutima, u privredi, društvu, također ga nema. Jedino tu i tamo iskoči ako se treba uvaliti u neku "ekspertsku" vladu ili uhljebiti u politici. Tad se ne skida sa položaja.
Zato opet kažem neakademski, nabijem i njega i njegove nagrade i titule.
Zbog svega napisanog tvrdim, a i smatram da studenti trebaju da se izbore za svoja prava. Prije svega da se izmjeni Zakon o visokom obrazovanju. Ovog Frankenštajna od bosanske Bolonje odbaciti i vratiti se na stari sistem ili pak, napraviti sistem po evropskim ili američkim standardima. Ograničiti ovlasti profesorima, uvesti institut koji će vršiti kontrolu rada i ocjenjvanja profesora te po tome dodjeljivati licence ili ih oduzimati. Zakonom regulisati da profesor mora biti bar 80% akademske godine sa studentima, ukoliko je redovan profesor. Onih 20% otpada na opravdana odsustva na koja svi imamo pravo, nebitno u kojoj branši radimo. Izbiti, ako treba i Zakonom, stav u glavama profesora da su oni neka "uzvišena bića", vakcinisana od kritike i korekcije, imuna kako na samokorekcije, tako i na korekcije od strane studenata i društva u cjelini.
Ovo su po meni neki suštinski problemi u našem obrazovanju. Smatram da se to mora promijeniti još jučer, a ne danas ili sutra. Prioritet svih prioriteta, a poslije, polahko, u hodu rješavati i ostale stvari.
Toliko.