#251 Re: Udes
Posted: 24/02/2024 11:36
vidi se da su blatobrani nabijeni na vrata, tu se mora lakirati skoro cijelo auto ( do zadnjih vrata) da bude kako treba.
Vec su objasnili da je to ekonomska totalka koja se proglasi kada je cijena popravke veca od kataloske vrijednosti vozila, nacin da se osiguranje zastiti i isplati manji iznos.
Vidi moze se to sve popraviti, te krakove bi bilo najbolje ispraviti koliko moze, odsjeci i zamijeniti drugima.
Vidi moze se to sve popraviti, te krakove bi bilo najbolje ispraviti koliko moze, odsjeci i zamijeniti drugima.
Mislim da se nismo baš razumjeli kada je u pitanju novonabavna vrijednost vozila, odnosno novonabavna kataloška vrijednost. Kao što sam rekao kao osnovica za kasko se (uglavnom) uzima novonabavna vrijednost vozila. Ukoliko je vozilo kupljeno novo uzima se cijena sa fakture (ukoliko je postojao neki popust u dogovoru sa osiguranjem se može uzeti cijena bez popusta kako bi se dobila realnija novonabavna vrijednost vozila ako je to ono što želimo ali onda je i premija veća). Ukoliko se zaključuje kasko za vozilo koje je npr. kupljeno polovno staro 5 godina, normalno da nemaš dokaz o cijeni tog vozila kad je bilo novo, onda u osiguranju iz kataloga novonabavnih vriejdnosti vozila uzmu prodajnu cijenu takvog vozila kada je bilo novo. Kod nas taj katalog je najčešće EIB Internationale koji izlazi godišnje i u kojem su navedene novonabavne cijene vozila po modelima godištima i karakreristikama. Kod nas ne postoji katalog cijena polovnih vozila već se ta vrijednost dobije metodologijom i to je onaj dio koji je problematičan i o kom smo raspravljali.Ateista wrote: ↑24/02/2024 10:53Hvala na odgovoru. Dakle za sve se uzima kataloska vrijednost vozila, tako da ako vozilo nije novo, svako ko uzina kasko bi trebao kad ga vec placa dogovoriti vecu vrijednost od kataloske, iz razloga sto ako dodje do totalke ili kradje, sa isplatom kataloske vrijednosti moze samo da se slika jer nista ni priblizno vrijednosti vozila kojeg vise nema nece moci kupiti. To vidimo na primjeru forumasa koji je otvorio temu, a isto bi mu bilo i da ima kasko i da mu ukradu auto.oXavier wrote: ↑24/02/2024 00:09Kod ugovoranja kasko osiguranja se uzima novonabavna vrijednost vozila kao osnovica, kada je u pitanju novo vozilo cijena sa fakture, a za starija vozila novonabavna vriijednost vozila iz kataloga, tj. vrijednost novog vozila takvih karakteristika se pronađe u katalogu. Upravo ta vrijednost je osnova za računanje premije osiguranja pa je kasko skuplje za skuplja vozila i sl., a ta novonabavna vrijednost se koristi kao osnovica pri računanju trenutne vrijednosti vozila, odnosno na tu vrijednost se primjenjuje amortizacija i ostali faktori, kada je u pitanju npr,. krađa ili totalna šteta. O tome je govorio forumaš xoklix kada je pisao da mu je novonabavna vrijednost po katalogu 64k, a trenutna vrijednost oko 30k.
U dogovoru sa osiguranjem moguće je donekle povećati tu novonabavnu vrijednost ako vozilo ima neki bolji paket opreme, dodatnu opremu ili bolje felge i slično, ali to opet mora biti u nekim realnim okvirima, i ne mogu se uzimati cifre baš proizvoljno. Naravno da u praksi ponekda bude svega, ali to rade agenti uglavnom koji ne poznaju materiju i idu samo da prodaju policu ida bude što jeftinija, a često nastane problem kod isplate štete.
Nije u pitanju nikakva zaštita, to je tako u cijelom svijetu, nego čista ekonomska računica. Niko neće platiti popravku nečega 30.000, ako to isto na tržištu vrijedi 28.000 (sad lupam cifre da ne ode rasprava u krivom smjeru). Samo što se npr. u Njemačkoj zbog njihovih procedura i načina obračuna, realnije se odredi trenutna vriejdnost vozila, kao i tržišna vrijednost ostatka.
Hvala na pojasnjenju, samo ako sam dobro shvatio, jeli moguce da se kod polovnog vozila uzima cijena nabavke novog vozila?oXavier wrote: ↑24/02/2024 15:16Mislim da se nismo baš razumjeli kada je u pitanju novonabavna vrijednost vozila, odnosno novonabavna kataloška vrijednost. Kao što sam rekao kao osnovica za kasko se (uglavnom) uzima novonabavna vrijednost vozila. Ukoliko je vozilo kupljeno novo uzima se cijena sa fakture (ukoliko je postojao neki popust u dogovoru sa osiguranjem se može uzeti cijena bez popusta kako bi se dobila realnija novonabavna vrijednost vozila ako je to ono što želimo ali onda je i premija veća). Ukoliko se zaključuje kasko za vozilo koje je npr. kupljeno polovno staro 5 godina, normalno da nemaš dokaz o cijeni tog vozila kad je bilo novo, onda u osiguranju iz kataloga novonabavnih vriejdnosti vozila uzmu prodajnu cijenu takvog vozila kada je bilo novo. Kod nas taj katalog je najčešće EIB Internationale koji izlazi godišnje i u kojem su navedene novonabavne cijene vozila po modelima godištima i karakreristikama. Kod nas ne postoji katalog cijena polovnih vozila već se ta vrijednost dobije metodologijom i to je onaj dio koji je problematičan i o kom smo raspravljali.Ateista wrote: ↑24/02/2024 10:53Hvala na odgovoru. Dakle za sve se uzima kataloska vrijednost vozila, tako da ako vozilo nije novo, svako ko uzina kasko bi trebao kad ga vec placa dogovoriti vecu vrijednost od kataloske, iz razloga sto ako dodje do totalke ili kradje, sa isplatom kataloske vrijednosti moze samo da se slika jer nista ni priblizno vrijednosti vozila kojeg vise nema nece moci kupiti. To vidimo na primjeru forumasa koji je otvorio temu, a isto bi mu bilo i da ima kasko i da mu ukradu auto.oXavier wrote: ↑24/02/2024 00:09
Kod ugovoranja kasko osiguranja se uzima novonabavna vrijednost vozila kao osnovica, kada je u pitanju novo vozilo cijena sa fakture, a za starija vozila novonabavna vriijednost vozila iz kataloga, tj. vrijednost novog vozila takvih karakteristika se pronađe u katalogu. Upravo ta vrijednost je osnova za računanje premije osiguranja pa je kasko skuplje za skuplja vozila i sl., a ta novonabavna vrijednost se koristi kao osnovica pri računanju trenutne vrijednosti vozila, odnosno na tu vrijednost se primjenjuje amortizacija i ostali faktori, kada je u pitanju npr,. krađa ili totalna šteta. O tome je govorio forumaš xoklix kada je pisao da mu je novonabavna vrijednost po katalogu 64k, a trenutna vrijednost oko 30k.
U dogovoru sa osiguranjem moguće je donekle povećati tu novonabavnu vrijednost ako vozilo ima neki bolji paket opreme, dodatnu opremu ili bolje felge i slično, ali to opet mora biti u nekim realnim okvirima, i ne mogu se uzimati cifre baš proizvoljno. Naravno da u praksi ponekda bude svega, ali to rade agenti uglavnom koji ne poznaju materiju i idu samo da prodaju policu ida bude što jeftinija, a često nastane problem kod isplate štete.
E sad dolazimo onoga što spominješ oko odabira vrijenosti vozila, a za šta sam ja napisao da se ne može baš proizvoljno uzeti, a vezano je za nešto što se u osiguranju zove nadosiguranje i podosiguranje. U kasko uslovima jednog osiguranja se navodiNpr. ti imaš vozilo sa najboljim paketom opreme, i agent osiguranja ti iz nekog razloga (manje cijene police, neznanja ili slično) za osnovicu uzme isto vozilo ali sa najslabijim paketom opreme, ti možeš tražiti da se ta osnovica poveća jer ta cijena ne predstavlja realnu novonabavnu cijenu tog vozila. Međutim, ako imaš vozilo sa najslabijim motorom i opremom, ne možeš tražiti da se navede cijena vozila sa najboljim motorom i najvećim paketom opreme da bi naplatio više novca, jer to predstavlja nadosiguranje. I ukoliko to i prođe kojim slučajem, ne pije vode pri obračunu štete.SpoilerShowZa utvrđivanje premije mjerodavna je nabavna cijena novog vozila u trenutku zaključenja ugovora o osiguranju, a za sljedeće periode osiguranja (godinu dana) nabavna cijena na dan izdavanja polise osiguranja, ako se drugačije ne ugovori. Ako nije ugovorena mjerodavna nabavna cijena novog vozila u trenutku zaključenja ugovora o osiguranju u polisu se obavezno unosi klauzula: “Osiguranik/ Ugovarač je upozoren na posljedice podosiguranja i nadosiguranja”.
SpoilerShownadosiguranje (engl. over-insurance, njem. Uberversicherung), 1. nastaje kad je suma ili svota osiguranja, tj. novčani iznos na koji je neki predmet osiguran, veća od strane vrijednosti osiguranog predmeta. ako je znatnija razlika između osigurane svote i osigurane vrijednosti, osiguravatelj ili osiguranik mogu predložiti smanjenje premije i osigurane svote. U slučaju nastanka štete osiguravatelj je u obavezi do visine ukupne štete, pod predpostavkom da ugovaratelj osigurnja nije imao zle namjere. Budući da je svrha osiguranja naknada stvarne štete osiguraniku, a ne neka špekulacija ili igra na sreću, nadosiguranje je u svim pravnim sustavima zabranjeno. Naši zakonski propisi o osiguranju prave razliku- kad je u slučaju nadosiguranja riječ o prevari, odnosno zloj namjeri, ili je do nadosiguranja došlo zbog greške u procjeni stvarne vrijednosti osiguranog predmeta. U slučaju prevare, odnosno zle namjere, ugovor o osiguranju je ništav, odnosno nema pravnu snagu, tekao takav ne obavezuje osiguravatelja na davanje bilo kakve naknade. Ako je pak riječ o grešci, važit će ugovor, odnosno utvrdit će se stvarna vrijednost osiguranog predmeta
Ukoliko se uzme manja cijena nego što je stvarna vriejdnost vozila, onda je u pitanju podosiguranje, i ono je u principu dozvoljeno ako su osiguranje i klijent saglasni ali se šteta obračunava srazmjerno.Podosiguranje se spominje u uslovima kasko osiguranja koje se može naći na internetuSpoilerShowPodosiguranje - Osiguranje u kojem je prilikom sklapanja police osiguranja vrijednost osiguranog predmeta bila veća od ugovorene svote. Iznos naknade u slučaju nastanka osiguranog slučaja smanjuje se razmjerno u odnosu osigurane svote i vrijednosti predmeta osiguranja.Npr. Ako iz nekog razloga polovno vozilo koje košta 20.000 KM, a novo je koštalo 40.000 KM, osigura kasko i uzme se cijena od 20.000 KM kao osnovica za kasko, vozilo je podosigurano, plaća se manje, ali svaka šteta će se obračunati srazmjerno. Npr. šteta koja iznosi 1.000 KM, će biti plaćena 500 KM, a u slučaju totalne štete ili krađe od osnovice od 20.000 će se odbijati amortizacija.SpoilerShowAko nije ugovorena mjerodavna nabavna cijena novog vozila u trenutku zaključenja ugovora o osiguranju u policu se
obavezno unosi klauzula: “Osiguranik je upozoren na posljedice podosiguranja”.
Ako nije ugovorena novonabavna cijena novog vozila u trenutku zaključenja ugovora o osiguranju, osiguraniku će se naknaditi samo onaj dio štete koji odgovara srazmjeru između visine ugovorene sume osiguranja i novonabavne cijene novog vozila (podosiguranje).
Nije u pitanju nikakva zaštita, to je tako u cijelom svijetu, nego čista ekonomska računica. Niko neće platiti popravku nečega 30.000, ako to isto na tržištu vrijedi 28.000 (sad lupam cifre da ne ode rasprava u krivom smjeru). Samo što se npr. u Njemačkoj zbog njihovih procedura i načina obračuna, realnije se odredi trenutna vriejdnost vozila, kao i tržišna vrijednost ostatka.
Da, u pravilu uvijek se uzima novonabavna cijena vozila, a taj iznos predstavlja osnovicu za obračun totalne štete. Iz uslova jednog osiguranja (franšiza koja se pominje jeste učešće vlasnika u šteti ukoliko je ugovoreno, tada je i cijena premije manja):Ateista wrote: ↑24/02/2024 16:08 Hvala na pojasnjenju, samo ako sam dobro shvatio, jeli moguce da se kod polovnog vozila uzima cijena nabavke novog vozila?
Znaci ako ja kupim polovno vozilo i platim ga 30k sto je trzisna vrijednost, a ono je novo kostalo 50k u tom paketu opreme, neko mi ga ukrade ili bude totalka, oni ce mi isplatiti cijenu novog vozila?
Nismo se razumjeli izgleda.oXavier wrote: ↑24/02/2024 18:05Da, u pravilu uvijek se uzima novonabavna cijena vozila, a taj iznos predstavlja osnovicu za obračun totalne štete. Iz uslova jednog osiguranja (franšiza koja se pominje jeste učešće vlasnika u šteti ukoliko je ugovoreno, tada je i cijena premije manja):Ateista wrote: ↑24/02/2024 16:08 Hvala na pojasnjenju, samo ako sam dobro shvatio, jeli moguce da se kod polovnog vozila uzima cijena nabavke novog vozila?
Znaci ako ja kupim polovno vozilo i platim ga 30k sto je trzisna vrijednost, a ono je novo kostalo 50k u tom paketu opreme, neko mi ga ukrade ili bude totalka, oni ce mi isplatiti cijenu novog vozila?
Dakle neće isplatiti vrijednost novog vozila. Novonabavna vrijedost se uzima kao polazna tačka za računanje visine premije kasko osiguranja, na koju se dalje primjenjuju određeni popusti (npr. za jednokratno plaćanje, za neprijavljene štete ako se osiugranje obnavlja, neki drugi popusti, između ostalih i popust na starost vozila). Ti si se fokusirao na totalnu štetu, međutim češće su i druge štete koje nisu totalne gdje osiguranje plaća punu cijenu popravke, Forumaš je pisao da je osiugranje platilo popravak 8.000, a mogao je i on biti kriv za nezgodu, pa da osiguranje nema od koga naplatiti, drug komercijalista slupao službeno vozilo staro 2 mjeseca njegovom krivicom, račun skoro 20k, kolegi obili auto ukrali radio, osiguranje platilo popravak itd. A evo ti primjer zašto se uzima novonabavna vrijednost. Uzeću primjer s OLX-a, nova Dacia Logan košta cca 35.000, BMW X1 2017. otprilike isto. E sad zamisli da imaju sličnu štetu i da treba mijenjati recimo branik i far. Ta popravka na Daciji u GumaM nije skuplja od 2000 KM, a kod AC Tomić za BMW je to sigurno 4.500-5000. Ili uzmemo cijenu sata rada za popravku kod Gume M je cca 30 KM, kod Tomića je oko 80 KM. Zar ima smisla da ta dva vozila imaju istu ili približnu cijenu police kaska, a imali bi je zbog uzete iste osnovice. Upravo zato je novonabavna vrijednost osnovica za obračun cijene kaska.SpoilerShowVisina štete se utvrđuje:
1) u slučaju da je šteta nastala ostvarenjem rizika krađe vozila, iznos naknade štete određuje se tako da se nabavna cijena novog vozila ugovorena prema polici osiguranja kao osnovica za obračun premije umanji za iznos amortizacije
(istošenosti) vozila, a dobiveni iznos štete umanji za ugovorenu
franšizu;
2) ako je totalna šteta nastala ostvarenjem ostalih osiguranih rizika, iznos štete se određuje da se vrijednost novog vozila ugovorena prema polici osiguranja kao osnovica za obračun premije umanji za iznos amortizacije, za procjenjeni iznos vrijednosti ostatka, te za ugovorenu franšizu
Amortizacija iz tačke 1) i 2) ovog stava se utvrđuje na osnovu starosti vozila, pređenih kilometara i općeg stanja vozila, uz primjenu odgovarajućih mjerila;
Evo sad sam procitao detaljnije dio o nadosiguranju, znaci da to nije moguce koliko vidim. Fazon je sto ja ne govorim o tome da se vozilo prikaze vrijednijim nego sto jeste, nego da se osigura na trzisnu vrijednost da ako mi ga neko ukrade da ja mogu kupiti opet takav ili slican, a to se tretira kao pokusaj prevare, a procjene vrijednosti polovnih vozila nisu u skladu sa trzisnim.oXavier wrote: ↑24/02/2024 20:17 Onda nisi nabolje razumio pretprošli post, pročitaj dio o nadosiguranju. U principu nije moguće prikazati nešto vrijednijim nego što jeste da bi se naplatilo više novca. Mada možeš probati kod naših osiguranja je sve moguće, ali problem može biti da ti agent obeća svašta a kad dođe naplata da se pozovu na navedene odredbe o nadosiguranju.
Razumijem i ja tebe, međutim da bi dobio veću trenutnu vrijednost do koje se dolazi umanjenjem određenog procenta uslijed amortizacije od novonabavne vrijednosti, jedini način je da povećaš novonabavnu vrijednost, odnosno da prikažeš da je vozilo novo koštalo više nego što stvarno jeste. Sad nije baš uvijek to pokušaj prevare, kao što je pisalo gore, to je uglavnom slučaj kod pokušaja osiguranja npr raspalih mašina ili nekretnina na skuplju vriejdnost u cilju prevare i uzimanja love. Ako nadosigranje nastupi greškom osiguranja ili klijenta gdj se utvrdi da nije rađeno u zloj namjeri, šteta se obračuna u skaldu sa stvarnom vrijednosti.Ateista wrote: ↑24/02/2024 21:53Evo sad sam procitao detaljnije dio o nadosiguranju, znaci da to nije moguce koliko vidim. Fazon je sto ja ne govorim o tome da se vozilo prikaze vrijednijim nego sto jeste, nego da se osigura na trzisnu vrijednost da ako mi ga neko ukrade da ja mogu kupiti opet takav ili slican, a to se tretira kao pokusaj prevare, a procjene vrijednosti polovnih vozila nisu u skladu sa trzisnim.oXavier wrote: ↑24/02/2024 20:17 Onda nisi nabolje razumio pretprošli post, pročitaj dio o nadosiguranju. U principu nije moguće prikazati nešto vrijednijim nego što jeste da bi se naplatilo više novca. Mada možeš probati kod naših osiguranja je sve moguće, ali problem može biti da ti agent obeća svašta a kad dođe naplata da se pozovu na navedene odredbe o nadosiguranju.
Ovo sve onako pitam, trenutno nemam namjeru da uzimam kasko, vise me zanima jer nisam do sad razmisljao o ovom problemu oko nerealne procjene vrijednosti.
Hvala na pojasnjenjima.
Nisam ulazio na temu od muke
Oni ce ti odmah isplatiti neosporni dio stete, a za sve preko moras sa advokatom ganjati. Advokat obicno uzima 10% od onoga sto je iznad neospornog dijela.nepass1 wrote: ↑20/03/2024 07:27Nisam ulazio na temu od muke
Dobio sam osnovicu od asa osiguranja koju ce sigurno isplatiti, sad idemo dalje. Kaze advokat da se moze izvuci jos love. Samo da se vidi kako ce osiguranje reagovati.
Nisam znao da funkcionira na taj nacin. Ima taj sigurni iznos koji ce mi uplatiti to bi trebalo sad do petka da bude na racunu.
Ja sam mislio da se ganja ukupna cifra sve od jednom.
Koliko sam zadovoljan i tacne cifre necu pisati dok se sve ne zavrsi.
Danas je 51 dan bez auta i bez para od auta i sa stresom a to mi nece niko nadoknaditi
Uvjek mi je stara rahmetli govorila svak prvo treba pravo zavrsiti pa onda drugi fax ganjati. Bgm je bila u pravu.
dobio sam broj od ovog KS dishe, zovem ga, pa cu vjerovatno prebaciti, neda mi se sa ovim peglati gore da mi kaze "ma vjeruj meni"ZoomZoomKiwi wrote: ↑13/05/2024 23:42 Imam Uniqu (AO, kasko) već duže od deset godina, na mnogo različitih auta do sada. Imam i njihovu asistenciju od kad je nude i mnoge neke druge proizvode no to nije tema.
Različitih situacija je bilo, i šteta od NN lica ali i od poznatih počinitelja itd itd.
Nije bilo začkoljica nikakvih do sada i ja sam prezadovoljan.