kada ogibljenja, vješanja izgube funkciju, ili "odu", teško je to dotjerati i napraviti da auto može podnijeti opterećenja, bez detaljnih i generalnih popravki. hubovi prije svega služe za sprječavanje habanja reduktora, kardana, diferencijala po vožnji asfaltom, recimo na toyoti 4runner ćeš potrgati hubove za 10 minuta vožnje po asfaltu, a skupi su za poludit. kod nje su manuelni, i da ih isključiš moraš izaći iz vozila i isključiti ručno. naravno postoje i automatski (i pajero ih ima ja mislim, zatim terrano itd), i kod njih to možeš is kabine uključiti, ili uključuje se sa 4x4 part time. terenci koji nemaju hubove imaju stalni ili povremeni 4x4 (primjer za jedan i drugi: niva i wrangler), koji imaju razliku u obrtanju prednje i zadnje osovine, po potrebi.
kad ukopčaš 4 pogona, ustvari ukapčaš prednju osovinu. to je čvrsta mehanička veza i prednji kotači moraju napraviti isti put kao i stražnji jer između njih nema diferencijala ili kvačila. a kad ideš u zavoj, prednji kotači rade duži put od stražnjih. i ako je cesta asfaltna, nešto negdje mora popustiti ili puknuti. obično su to hubovi na prednjoj osovini, oni su obično aluminijski.
kod neke druge vrste "terenace" je nešto drugačije. ta druga vrsta ima stalno prednji pogon, a čak i na skliskom neće ukopčat stražnji sve dok ne proklizi. razlika okretaja prednji-stražnji mora biti veća od neke određene veličine da bi se stražnji pogon uključio. kad se to dogodi, ukapča se sam i to se ne osjeti na samom autu. ali to radi samo dok je stisnut gas. kad pustiš gas (pri 140 kmh pustiš gas prije zavoja na autocesti da malo usporiš) onda 4 pogona ne rade pa se voziš samo na prednji. ista stvar se događa na snijegu kad usporavaš. tada imaš samo prednji pogon i usporavaš (i kližeš) isto kao i svi ostali auti. ovaj sistem koriste hondini 4x4, kao i većina tih modernih "SUV" mašina. prilično besmislena stvar.
sve je to šminkerski i jeftino, ali solidno rješenje za grad. 4x4 mora imati torsen, zaustavljače ili blokade. što pajero ima na neki način, ovo sve pišem onako, radi opšteg znanja
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kod terenaca sa hubovima, postoji jedna loša stvar, a to je, da bi se aktivirali hubovi, mora kotač preći puni obrt. Kada ideš u vožnji i pripremaš se za zeznuto brdo to je ok, vidiš ispred sebe uspon na 100 m, i pustiš 4wd, samim tim aktiviraš hubove. ali uzmimo situaciju da si zaglavio u blatu. aktiviraš 4x4, ali on nije aktiviran jer kotač nije uspio preći jedan puni obrt (jer je naravno deaktiviran kako je hub bio isključen). To je malo zeznuto jer uvijek moraš "planirati" kada ćeš zaglaviti, i to je zašto Bakir kaže da trebaš u rikverc kada uključiš 4wd. Jeepovi 4x4 nemaju hubove, zato možeš ih uvijek šaltati iz 2 u 4 full, 4 part, 4 lo, i sve moguće kombinacije, i u vožnji, i u mjestu, i ovako i onako. i aktiviraju se istovremeno. samo je pravilo prilikom ubacivanja u Lo da mjenjač mora biti izbačen iz brzine. i naravno kod svih u part time ne ideš na asfalt, jer kako nema hubova reduktor će mu stradati ako ga namotaš jako i daš jači gas. dok po snijegu, blatu itd bez problema može, do brzine 80 kmh, a u LO je ta brzina do 30, jer radi takvog omjera mjenjač pravi dosta više okreta. inače mehaničari hubove vole zvati lokomati, ali ne treba generalno to miješati sa blokadama i lockerima, jer oni ne obezbjeđuju nikakvu bolju trakciju na kotače, nego kompletnu osovinu.