Ispade ovdje jos da je EA i ostali u pravu. A svatko normalan zna da je to obicni kriminal.
Pise se o vecoj kolicini necega, ili problemima u geoloskoj strikturi.
Pa naravno, jer je sve tako dogovoreno prije tendera. Nije bezveze direktor Divela, firme koja je upetljana u 90% drzavnih projektiranja i(li) nadzora, postao "iznenada" direktor Autocesta.
Dobro se znaju pravila na tenderima, dobijes troskovnik, isti popunis i ponudis cijenu. Pri izvodjenju se mogu raditi varijacije, ali se sve mora dokazati, kao i povecanja ulaznih cijena. Sve to mora potvrditi nadzor, sef projekta (investitor). Ali te varijacije i povecanja cijene ne mogu nikako povecati pocetnu cijenu na tenderu za 100%, niti za 50%, pa niti za 20. Dobio si tendersku dokumentaciju, postoji sluzbeni pregled terena prije ponuda, nitko ti ne smeta da angaziras scoje geodete, geologe, inzenjere da snime trasu, sjedu za kompjutere i sracunaju. Ali ne...
Kod nas se radi klasicni kriminal, npr.projektira se tunel ili neki drugi gradjevinski objekt, preferirani izvodjac unaprijed dogovori sa nadzorom, sefom projekta da se to nece raditi, nego da ce umjesto npr. tunela uraditi nasip. Poveca cijenu iskopa, utovara, materijala za nasip, a tunel stavi marku po metru. Naravno postena konkurencija stavi pravu cijenu objekta i ima visu cijenu i popusi tender. I onda kad se krene raditi, preprojektira se da ide nasip, ali sada po uvecanim cijenama iz ponude. Para ko blata.
Pa onda kasicna zavrtanja, uzima se materijal iz iskopa sa trase i ugradjuje u nasip, a naplacuje se kao da su ga dovezli iz kamenoloma.
Pa onda manipulacije sa kategorijom tla. Pa se stavi enormna cijena rada bagera sa pikamerima i namjerno se trasa gura uz litice, umjesto da se s druge strane nasipa i poravna osa ceste.
A o betonima i armaturi da se i ne govori. Google maps projektanti su danas najtrazeniji
Uostalom, da li je normalno da se 5C gradi od stoljeca sedmog? Da je kompletan u zraku, do sada bi ga nasa operativa morala napraviti