#201 Re: Novi Visoki Predstavnik u BiH
Posted: 23/01/2021 16:52
Kakva koalicija?
I jesu tektonski poremecaji u pitanju.
I naravno da se niko ne osvrce na BiH.
I jesu tektonski poremecaji u pitanju.
I naravno da se niko ne osvrce na BiH.
Nemaju Rusi nikakav utjecaj kod nas. I dobro je da nemaju.Lex77 wrote: ↑21/01/2021 10:16 https://www.istraga.ba/bundestag-potvrd ... h-ovlasti/
Visoki predstavnik bez bonskih ovlasti. To je to. Očit dogovor sa Rusijom.
Challenger_ wrote: ↑23/01/2021 23:28 Iako tradicionalno pripadam porodici onih koji su za političku nezavisnost a protiv kmetovanja stranom faktoru, moram da napišem da možda jeste dobro što će ovaj Nijemac, eventualno, postati VP. Evo o čemu je riječ. O mogućem ekonomskom i monetarnom slomu na zapadu, koga njemačka država promišlja, anticipira i kako tvrde dobro obavješteni izvori, sprema se na povratak na njemačku Marku kao monetarni plan "B". A što znači da bi se BiH, preko Njemačke, posredstvom njihovog VP mogla momentalno priključiti na njihovu emisiju i tako spriječiti potpuni ekonomski kolaps društva i države.
Ili eventualno na rublju ..Challenger_ wrote: ↑23/01/2021 23:28 Iako tradicionalno pripadam porodici onih koji su za političku nezavisnost a protiv kmetovanja stranom faktoru, moram da napišem da možda jeste dobro što će ovaj Nijemac, eventualno, postati VP. Evo o čemu je riječ. O mogućem ekonomskom i monetarnom slomu na zapadu, koga njemačka država promišlja, anticipira i kako tvrde dobro obavješteni izvori, sprema se na povratak na njemačku Marku kao monetarni plan "B". A što znači da bi se BiH, preko Njemačke, posredstvom njihovog VP mogla momentalno priključiti na njihovu emisiju i tako spriječiti potpuni ekonomski kolaps društva i države.
Challenger_ wrote: ↑23/01/2021 23:28 Iako tradicionalno pripadam porodici onih koji su za političku nezavisnost a protiv kmetovanja stranom faktoru, moram da napišem da možda jeste dobro što će ovaj Nijemac, eventualno, postati VP. Evo o čemu je riječ. O mogućem ekonomskom i monetarnom slomu na zapadu, koga njemačka država promišlja, anticipira i kako tvrde dobro obavješteni izvori, sprema se na povratak na njemačku Marku kao monetarni plan "B". A što znači da bi se BiH, preko Njemačke, posredstvom njihovog VP mogla momentalno priključiti na njihovu emisiju i tako spriječiti potpuni ekonomski kolaps društva i države.
Challenger_ wrote: ↑23/01/2021 23:28 Iako tradicionalno pripadam porodici onih koji su za političku nezavisnost a protiv kmetovanja stranom faktoru, moram da napišem da možda jeste dobro što će ovaj Nijemac, eventualno, postati VP. Evo o čemu je riječ. O mogućem ekonomskom i monetarnom slomu na zapadu, koga njemačka država promišlja, anticipira i kako tvrde dobro obavješteni izvori, sprema se na povratak na njemačku Marku kao monetarni plan "B". A što znači da bi se BiH, preko Njemačke, posredstvom njihovog VP mogla momentalno priključiti na njihovu emisiju i tako spriječiti potpuni ekonomski kolaps društva i države.
vee-jay wrote: ↑22/01/2021 21:40Njemac dobar?
Od Brexita i Trumpa, Njemci se sve vise okrecu "svojim" nacionalnim interesima (okrecuci se sve vise u desno).
U tim interesima se blize Rusiji i Kini sve vise i brze, dok se sve vise udaljavaju od Amerike i NATO pakta.
Nord Stream 2 je projekat kojim Njemacka u malom nacionalnom obliku dobija malo vise od sada, a u velikom EU i NATO obliku gubi puno puno vise.
Projekat kojim se direktno strateski veze za Rusiju, prodavajuci time EU i NATO interese u citavoj istocnoj (i juznoistocnoj(!)) Evropi.
Time se slabe EU i NATO i dolijeva se ulje na vatru koja tinja u srednjim i istocnim (i juznoistocnim(!)) zemljama EU-a i Evrope.
Merkel u zadnjim danim svoje vlasti pravi na brzinu(!) dil sa Kinom i to bez obzira na to sto je taj dil veoma los i za veze izmedju USA i EU/Njemacke, i za samu EU ... i bez obzira na to sto ih je nova USA vlast zamolila da sacekaju.
(Nekako se moze usporediti i sa nacinom kako pokusavaju ubaciti svoga VPa u BiH trenutno "na brzinu")
Armin Laschet je veoma otvoren prema Rusiji, Söder/CSU/Bayern su veoma otvoreni prema Rusiji --> time ce se Njemacka okretati jos vise udesno i prema Rusiji i Kini i sve vise protiv USA/NATO/(i EU kakva je do sada bila?).
Ako dodje Njemac, onda samo zato jer je Njemacka to dogovorila sa Rusijom.
Za nadati se da ce USA/UK parirati, ali ne vjerujem, jer je Njemac vec neki kompromis.
Rus iz plicaka sa Hvarabelfy wrote: ↑24/01/2021 15:02Challenger_ wrote: ↑23/01/2021 23:28 Iako tradicionalno pripadam porodici onih koji su za političku nezavisnost a protiv kmetovanja stranom faktoru, moram da napišem da možda jeste dobro što će ovaj Nijemac, eventualno, postati VP. Evo o čemu je riječ. O mogućem ekonomskom i monetarnom slomu na zapadu, koga njemačka država promišlja, anticipira i kako tvrde dobro obavješteni izvori, sprema se na povratak na njemačku Marku kao monetarni plan "B". A što znači da bi se BiH, preko Njemačke, posredstvom njihovog VP mogla momentalno priključiti na njihovu emisiju i tako spriječiti potpuni ekonomski kolaps društva i države.![]()
![]()
![]()
koji izvori su tako dobro obavijesteni? daj baci barem jedan da ne bude da lazes, a vala i da se jos malo nasmijemo.
Babuske sa krimskih plaza.detroit-mercy wrote: ↑26/01/2021 04:49Rus iz plicaka sa Hvarabelfy wrote: ↑24/01/2021 15:02Challenger_ wrote: ↑23/01/2021 23:28 Iako tradicionalno pripadam porodici onih koji su za političku nezavisnost a protiv kmetovanja stranom faktoru, moram da napišem da možda jeste dobro što će ovaj Nijemac, eventualno, postati VP. Evo o čemu je riječ. O mogućem ekonomskom i monetarnom slomu na zapadu, koga njemačka država promišlja, anticipira i kako tvrde dobro obavješteni izvori, sprema se na povratak na njemačku Marku kao monetarni plan "B". A što znači da bi se BiH, preko Njemačke, posredstvom njihovog VP mogla momentalno priključiti na njihovu emisiju i tako spriječiti potpuni ekonomski kolaps društva i države.![]()
![]()
![]()
koji izvori su tako dobro obavijesteni? daj baci barem jedan da ne bude da lazes, a vala i da se jos malo nasmijemo.![]()
sacekace on da prodje par stranica komentara da se zaboravi. mada, budem ga podsjetio... bilo bi steta da zabava propadne.detroit-mercy wrote: ↑26/01/2021 04:49Rus iz plicaka sa Hvarabelfy wrote: ↑24/01/2021 15:02Challenger_ wrote: ↑23/01/2021 23:28 Iako tradicionalno pripadam porodici onih koji su za političku nezavisnost a protiv kmetovanja stranom faktoru, moram da napišem da možda jeste dobro što će ovaj Nijemac, eventualno, postati VP. Evo o čemu je riječ. O mogućem ekonomskom i monetarnom slomu na zapadu, koga njemačka država promišlja, anticipira i kako tvrde dobro obavješteni izvori, sprema se na povratak na njemačku Marku kao monetarni plan "B". A što znači da bi se BiH, preko Njemačke, posredstvom njihovog VP mogla momentalno priključiti na njihovu emisiju i tako spriječiti potpuni ekonomski kolaps društva i države.![]()
![]()
![]()
koji izvori su tako dobro obavijesteni? daj baci barem jedan da ne bude da lazes, a vala i da se jos malo nasmijemo.![]()
Challenger_ wrote: ↑23/01/2021 23:28 Iako tradicionalno pripadam porodici onih koji su za političku nezavisnost a protiv kmetovanja stranom faktoru, moram da napišem da možda jeste dobro što će ovaj Nijemac, eventualno, postati VP. Evo o čemu je riječ. O mogućem ekonomskom i monetarnom slomu na zapadu, koga njemačka država promišlja, anticipira i kako tvrde dobro obavješteni izvori, sprema se na povratak na njemačku Marku kao monetarni plan "B". A što znači da bi se BiH, preko Njemačke, posredstvom njihovog VP mogla momentalno priključiti na njihovu emisiju i tako spriječiti potpuni ekonomski kolaps društva i države.
A kao kod nas sve prvorazredne diplomate
Zanimljivo razmišljanje.MuaDib wrote: ↑26/01/2021 22:45 U paketu sa ovim Njemcom na čelu OHR u BiH dolazi i Vijeće vjerovnika BiH, kao instrumet isključivanja Rusije, koja nije dala kredite vlastima u BiH i koju taj aspekat nešto puno i ne zanima. Posve je jasno da je cilj Njemačke spasiti KM od devalvacije, jer je KM jedan od njenih zaštitnih mehanizama u slučaju kraha EUR-a. Rusija to jako dobro zna i sigurno uz sjeverni tok koristi kao instrument političke trgovine sa Njemačkom i preko nje posredno sa EU, i u kontekstu toga može se protumačiti mamljenje Dodika nikad došlim ruskim kreditima, kako bi ga gurnuli u finansijsku dubiozu još dublje i monetarni sistem BiH destabilizirali. Njemačka je jako svjesna toga i zna da će zarad svoje sigurnosti mora odustati od protezanja interesa na Ukrajinu i Bjelorusiju, što nama ide u pilog. Kao izraz dobre volje Rusije može se shvatiti afera ikona, a dolazak VP će u potpunosti srušiti iluziju Dodika o povlačenju OHR.
Teza o uspostavljanju vijeća vjerovnika u BiH, bazira se na istom modelu kojim je Njemačka disciplinirala Grčku. Grčka je morala čak napraviti novu regionalizaciju zemlje, kako bi bila sposobna vraćati kredite. Nama MMF ne da pare, budžeti su skoro prazni, poreski prihod drastično umanjen, obaveze rastu, vlade nemaju odgovor na posljedice korna krize i zemlji prijeti kolaps javnog sektora koji gubi poluge nesmetanog finansiranja ogromnih i neracionalnih obaveza utemeljenih politikom kupovanja socijalnog mira i birača kroz javni sektor. Ako je tačna predpostavka o dolasku vjerovnika u BiH uz novog VP, može se vrlo lako desiti da dođe do drastične redukcije javnog sektora, smanjenja potrošnje i rasta siromaštva, koje se uz malo društvene mobilizacije može kanalisati u novom političkom smjeru, koji će istajavati na promjeni poretka, a MZ vjerovnicima i novom VP postati odskočna daska za dublje preispitivanje Daytona.
Ivan Pepić: Christian Schmidt treba preispitati povratak europskih “power sharing” rješenja ili se suočiti s mogućim raspadom zemlje…
Je li vrijeme da Bosna i Hercegovina primijeni modele “raspodjele moći” koji se mogu naći u drugim podijeljenim društvima Europe? Sljedeći visoki predstavnik mora nastaviti raditi na očuvanju krhke ravnoteže između tri etničke skupine u zemlji.
Odnosi između EU i Zapadnog Balkana intenzivirat će se ove godine. Pored sadašnjih iznenađujuće funkcionalnih pregovora između Beograda i Prištine koje je omogućio specijalni predstavnik Europske unije (EUSR) Miroslav Lajčák, čini se da su europski čelnici spremni razriješiti i bosanski čvor.
Piše: Ivan Pepić l NewEasternEurope
Njemačka je najavila da želi da Valentina Inzka, trenutnog visokog predstavnika za Bosnu i Hercegovinu, zamijeniti Christian Schmidt , bivšim saveznim ministrom poljoprivrede iz bavarske CSU. To će se očito dogoditi tijekom prvih šest mjeseci 2021. godine.
Ured visokog predstavnika za Bosnu i Hercegovinu (OHR) osnovan je 1995. godine prema još uvijek važećem Daytonskom sporazumu, koji je zemlji donio mir.
Aneks 10. ovog sporazuma definira zadatke OHR-a.
Visoki predstavnik bio bi zadužen za praćenje civilnih aspekata mirovne nagodbe i koordinaciju aktivnosti domaćih i međunarodnih organizacija uključenih u mirovni proces. Stvaranje OHR-a i njegovih „civilnih sila“ imalo je smisla i bilo je pozdravljeno nakon četiri godine rata.
Tjedan dana prije potpisivanja mirovnog sporazuma od strane predstavnika međunarodne zajednice i suprotstavljenih strana u prosincu 1995. godine, nasljednici Međunarodne konferencije o bivšoj Jugoslaviji osnovali su na Londonskoj konferenciji Vijeće za provedbu mira (PIC) kao novu tijelo “za upravljanje provedbom mira”.
PIC se sastoji od 55 zemalja, ali ima Upravni odbor koji se sastoji od „velikih donatora“, poput Europske komisije, Francuske, Njemačke, Rusije, Turske i Sjedinjenih Država. Oni su glavni čelnici PIC-a.
U početku je PIC ograničio ulogu OHR-a na praćenje i izvještavanje, u skladu s Aneksom 10 Daytonskog sporazuma.
Međutim, 1997. godine, na konferenciji PIC-a u Bonnu , visoki predstavnik je “dobio” izvršne ovlasti kako bi „olakšao rješavanje poteškoća donošenjem obvezujućih odluka, “prema potrebi”.
Važno je naglasiti da Upravnom odboru PIC-a nije dodijeljena vlast od strane bilo koje međunarodne organizacije i da nema status pomoćnog tijela UN-a.
Stoga nije jasno kako se OHR transformirao iz koordinatora programa u „europskog zaštitnika“ u Bosni i Hercegovini s izvršnim obvezujućim polugama moći.
Visoki predstavnik je prirodno odgovorio da “ako jako pažljivo pročitate Dayton, Aneks 10 čak mi daje mogućnost tumačenja vlastitih ovlasti i ovlasti”, kao što je to učinio bivši nositelj funkcije Carlos Westendorp 1997. godine.
Međutim, prema međunarodnom pravu, međunarodno pravne organizacije ne mogu same stvoriti a potom same odrediti i dodijeliti si vlastite kompetencije i ovlasti.
Od bonske konferencije 1997. OHR je nametnuo približno 1.000 obvezujućih odluka bez znanja ili čak suprotno volji matičnih parlamenata u zemlji i društvu na koje se ti zakoni odnose. Uključuju odluke o razrješenjima i suspenzijama javnih dužnosnika, ekonomskim i pravosudnim pitanjima, državnim simbolima i također značajnim promjenama zakona.
Obvezujuće odluke produbile su ionako preduboke podjele između tri konstitutivna naroda, Bošnjaka, Hrvata i Srba – koji su svi u potpunosti ravnopravni prema važećem Ustavu zemlje.
Umjesto da očuva osjetljivu ravnotežu podjele moći između tri etničke skupine, tri poitičke nacije, što je bio preduvjet za mir, OHR je usvojio izborna pravila protektirajući interes najbrojnije političke nacije u BIH te omogućio puzajuću centralizaciju vlasti, koja nagrađuje bošnjačke političare , koji predstavljaju najveću etničku skupinu.
OHR je nametnuo desetke obvezujućih izmjena i dopuna izbornog zakonodavstva i ustava bošnjačko-hrvatske federacije . Čineći to, OHR je obustavio raspodjelu vlasti između dviju zajednica koje su u bošnjačkohrvatsku federaciju ušle upravo s tim glavnim ustavnih mehanizmom – podjela moći.
OHR je također nametnuo izborna pravila za Mostar 2004. godine, koja je kasnije Ustavni sud zemlje proglasio neustavnim. To je temeljni razlog izostanka izbora u Mostaru tijekom posljednjih dvanaest godina.
Od intervencije OHR-a 2000. godine, bošnjački glasači mogli su birati hrvatske predstavnike u Federaciji Bošnjaka i Hrvata ( kojih je tri puta manje od Bošnjaka u FBIH) u gornji dom parlamenta Federacije (Dom naroda).
Kao rezultat toga, hrvatski predstavnici koji su osvojili apsolutnu većinu glasova bili su najmanje dva puta isključeni iz izvršne vlasti. Ustavni sud, čija se odluka nije provela još od 2016. godine, poništio je i ova OHR-ova izborna pravila i presudio da legitimno predstavljanje tri konstitutivna naroda mora biti zajamčeno “na svim administrativno-političkim razinama”.
OHR još uvijek nije pokušao popraviti izborno pravilo, koje je omogućilo da Željka Komšića bošnjački birači biraju u hrvatsko sjedište tročlanog predsjedništva države u 2006., 2010. i 2018.
Komšiću, koji je u stvarnosti dobio ulogu “Ujak Sam”, kako ga je definirao politolog Jon Fraenkel , izgubio je u svih 23 općine s hrvatskom većinom, gdje je dobio samo 9.877 glasova (ili 9,3 posto, glasova građana tih općina. Većina i tih glasova nisu hrvatski glasovi) od 225.500 glasova koliko je osvojio širom entiteta Federacije.
U istim je općinama njegov glavni protivnik osvojio 106.445 (ili 75,3 posto) od ukupno 154.819 glasova u 2018. godini .
OHR je, međutim, podržao takav jednostrani (!) Međuetnički sustav glasovanja koji jamči dominaciju najveće etničke skupine nad malobrojnijom.
Dvadeset i pet godina nakon Daytona, neki članovi PIC-a i OHR-a i dalje tvrde da unitarizam djeluje bolje za izgradnju institucija od dogovora o podjeli moći.
Patrice McMahon i Jon Western izračunali su 2009. da je 14 milijardi američkih dolara međunarodne pomoći stiglo u Bosnu i Hercegovinu u poslijeratnom razdoblju, što, ako se podijeli po glavi stanovnika dovodi do zaključka da je obnova Njemačke i drugih zemalja nakon Drugog svjetskog rata izgledala skromno.
Stotine međunarodnih agencija, nevladinih organizacija, vlada, međuvladinih i organizacija pod vodstvom UN-a bile su uključene u ono što McMahon i Western opisuju kao “najopsežniji i najinovativniji eksperiment demokratizacije u povijesti”.
Unatoč svim tim naporima, izgradnja unitarnih institucija poslužila je samo za poticanje bošnjačkih planova za dominaciju, srpskih snova o separatizmu i bijesne frustracije Hrvata.
Stoga mi dopustite da ponudim nekoliko prijedloga na razmatranje sljedećem visokom predstavniku:
Prvo, budite svjesni njihove učinkovitosti na podijeljena društva, a zatim primijenite modele podjele moći koji postoje u duboko podijeljenim europskim društvima. Južni Tirol proveo je aranžmane za podjelu moći koji su donijeli stabilnost između zajednica koje govore talijanski i njemački jezik. Belgija, srce EU-a, napredovala je od unitarne države do federacije u kojoj Valonci i Flamanci, kao i zajednica koja govori njemački jezik, dijele vlast i kolektivne institucije. Niti jedna skupina ne smije dominirati nad ostalima. Španjolska je zajamčila autonomiju određenim regijama i narodima u zemlji. Nekoliko višejezičnih švicarskih kantona jamči mjesta u vladama za manje brojne govorne zajednice. Sama EU posjeduje sve atribute demokracije “podjele moći”
Drugo, pružite poticaj bošnjačkim čelnicima, kao predstavnicima dominantne etničke skupine, da ponovno prihvate podjelu moći kao modela za jačanje zemlje te apstiniraju od jednostrane i autodestruktivne dominacije. Povijest nas je naučila da hegemonija jedne nacionalne skupine u bivšoj Jugoslaviji dovodi do sukoba i nasilja. Podjela Cipra, na primjer, započela je 1963. nakon što je glavni predstavnik dominantne skupine, nadbiskup Makarios, nametnuo 13 amandmana koji su razbili osjetljivu ravnotežu snaga između ciparskih Grka i Turaka.
Treće, nemojte se zavarati moralističkim argumentima bilo kojeg od trojice vođe etničkih skupina. U Belgiji se Dan valonske regije obilježava svake treće nedjelje u rujnu, obilježavajući svoje sudjelovanje u belgijskoj revoluciji 1830. godine protiv Nizozemske. Flamanska zajednica svoj dan slavi 11. srpnja, kojim se obilježava bitka kod Zlatnih ostruga protiv Filipa IV. U Bosni i Hercegovini svaka zajednica ima svoje praznike, kao i jezik, vjeru, kulturu i povijest, čak i s obzirom na rat 1990-ih. Razbijanje te osjetljive ravnoteže u ime “novog (bosanskog) identiteta”, koji u stvarnosti favorizira etničku većinu, izazvalo bi revanšizam i dovelo do raspada zemlje.
Nijemci su totalno pragmatični i sve vide kroz pare. Sa Rusima imaju velike biznis planove i to im je vaznije od svega.vee-jay wrote: ↑25/01/2021 23:04Uprkos pozivima iz baltičkih zemalja, Italije i Rumunije za sankcije ruskim zvaničnicima, u odgovoru na pritvaranje Navalnog kada se vratio u Rusiju iz Njemačke 17. januara, Njemačka je insistirala da se Kremlju pruži više vremena.
https://www.klix.ba/vijesti/svijet/eu-c ... /210125129