VCorp wrote:
Onaj jedan spominje dovođenje Pejakovića da im izvodi monodrame
Zna se kakav profil ljudi ide na to, lično ne mogu slušati takve priče i spuštati se na nivo slušanja gluposti uz glumu kako ne sjedim pored zadrtih hillbillya. Bez uvrede poljoprivrednicima, ali djeluju mi kao turbofolk zvijezde dok su im u publici ... Zna se kakvi.
..
Ja sam taj jedan sto predlaze da Josip Pejakovic drzi one svoje cuvene monodrame na Cevljnaovicima, jer sam ubjedjen da bi ih Jopip tu i drzao a posjetioci punili njegovu satru do posljednjeg mjesta.
Svi likovi koje Pejakovic stvara i igra u svojim monodramama dolaze u Cevljanovice. Sve poruke koje Pejakovic emituje kroz svoje monodrame i likove su upucene i onima koji dolaze na Cevljanovice.
Vjeruj mi da selaci i stocari sa Cevljnaovi vise vole i postuje Pejakovica vec gradjani i vise su pogledali njegoviih prestava na videima vec carsijaneri u pozoristu i zato im treba dovesti Pejakovica i ne samo njega.
Josip je sam po sebi vrijedna institucija stvorena na nasim sistemia vrijenosti i treba ga promovisati cijeloj zajednici. Treba nastojati da ga sto vise nase publike pa i one seoske, dozivi i pogleda u zivo.
Turbe kod Josipovag Travnika je podvlasicka i najveca mjesna zajednica u BiH. 5000 insana: sto seljaka, sto gradjana, sto malogradjana, sto stocara, sto drvojeca, sto ucitelja, sto kabadahija, sto fina i plemenita svijeta udubjjena u svoje zivote i obicaje.
U tj MZ je Paklarevo iz Josipovih monodrama, JA cu ti svedociti a i Josip: da je on dolazio u Turbe, prije vec je stvorio prestavu. Na lageru za utovar balvana u cirine vagoe je Pejakovic nalazio svoje buduce likove i slusa kako pricaju, kakvi su im kararkteri, sta su im zivotne teme i razmiljanja.
Pejkovic je odigrao hiljede prestava a manje od 10 posto je bilo u pozorisnim dvoranama. Vecina je bila u mjesnim zajednicama, domovima kulture, skolama.
Kad je Josipova majka prvi put gedala sina u monodrami: izrekla mu je najveci kompliment kao glumcu, ne zato sto ga je rodula, pa ga voli, vec zato sto je iskreno iznijela svoj dozivljaj prestva. Majka rece: da nije mogla prepoznat svoga sina koliko se on uzivo u svoje likove.
Josip nije mogo bit tako dobar: da ga ni vlastita mater ne prpozna, zaato sto je dobro naucio glumu, vec zato sto je on volio sve svoje likove, uzivao je u njima, postovao je njhove zivote i kroz njih im govorio o njegovim, njihovim i nasim vrijednostima. Zato je Pejakovic vrhunski umjetnik i kulturnjak.
U domu kulture sam kao klinac gledao Pejakovica i prvi put u zivotu razumio sta je umjetost i kultura. DOm kulture je bio oveca prostorija, ko danas malo veci sator .. sa malo bine i dosta stololica. Nekad kino, nekad pozoriste, nekad polticka arena, a nakad smo mi glumili u skecevima i igrokazima koje je nasa skola priredjivala za nas i roditelje.
Ja se uvalio da gledam Josipa, pa nisam mogo sjedit, vec sa strane, negdje uz binu se slepo.. nisam mogo gledat uvjek u Josipa vec u publiku. To sto sam vidio na licima moga ucitelja, majke, sumara, capinansa, stocara je ono sto Pejakovic vidi sa bine. Svi opcinjeni Joipovom glumom.. kakvu god on emociju igra na sceni: ti je vidis na licima publike. Kad stogod provali: ljudi se iskerno smiju; kad govori o ponosu i patriotizmu: ko da nestaje zraka u prostoru, jer svi nadimlju pluca. Pogledas Josipa i vidis da i on vidi sto i ja i da uziva u tome, da ga to nosi.
Posto sam dobro poznavao capinase, jer sam zivio u pored onog lagera za utovar sume sa Vlasica, skontah da Josipov 'cpinas" samo malo lici na one prave i na njihove priice a da Josip kroz njih prica svasta nesto.
I kad nisam mogo gledat u Pejakovica moago sampozorno slusat sta kroz lik prica o ponosu, patriotizmu, ljubavi itd..
Tad sam skonto da zgrade nisu bitne za umjetnost i kulturu. Moze i pod satorom.
Bitno je da sumar, capinas, stocar, babo, nena, unuk i umjetnik imaju gdje da se susretnu .. Moze i satra na stocarskom sajmu na ledini. Ako zatvaraju pozorista -ima otvarat satre na Cevljanovicima i slicnim manifestacijama
U pozorisoj satri na Cvljanovicima u vijrme sajma mogu igrad i i drugi glumci. Svi vrhunski umjetici vole i cjene publiku a i stocar je publika i to fale vrijedna. Satra je odlicna prilika i za mlade stand up komicare, koji tek stvaraju tu scenu u BiH. Cevlanovici su idealna tema za satire, parodije i humora.
ne znam kakve su sposobnosti organizatora i kako ce se oni postaviti ali ne bi trbeli ici na to da se umjetnici trebaju brinuti za najam satre i ostale logistike oko prestava na Cevljanovicima..